gsx 1400

topi

Morjens,onko kokemuksia suzuki gsx 1400:sta?

75

23176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän kade

      Ajoin motarilla -aika kovaa-,mutta ohitseni pyyhälsi 1400 kuski selkä suorana ja meni aiwan sairaan kovaa.
      Semmonen kokemus löytyy...

      • shy

        Suzuki gsx 1400 on mielestäni paras yleispyörä mitä olen tähän asti ajanut. Ainoa "vika" mitä havaitsin on rungon jousto kovissa kiihdytyksissä ja kaarreajossa (siis kovilla nopeuksilla). En koskaan onnistunut alustaa säätämällä saamaan woblausta pois. Plussana pyörässä on todella hyvä ajoasento, moottorin vääntö ja ajamisen helppous kaikin puolin. Siis erittäin hyvä pyörä yleiskäyttöön, suosittelen!!!


      • kipernau
        shy kirjoitti:

        Suzuki gsx 1400 on mielestäni paras yleispyörä mitä olen tähän asti ajanut. Ainoa "vika" mitä havaitsin on rungon jousto kovissa kiihdytyksissä ja kaarreajossa (siis kovilla nopeuksilla). En koskaan onnistunut alustaa säätämällä saamaan woblausta pois. Plussana pyörässä on todella hyvä ajoasento, moottorin vääntö ja ajamisen helppous kaikin puolin. Siis erittäin hyvä pyörä yleiskäyttöön, suosittelen!!!

        Empä ole huomannu moista rungon joustamista ja voblausta ensinkään omassa vastaavassa ja on tullut tahkottua jalkatappeja ja sivuseisontatukea asfalttiin ratapäivillä (myös kakspäällä). Iskareita oon vääntäny tiukemmalle koskien jokaista säätöä mitä löytyy ja renkaina on mezlerin road tekit ja ohjaustankona on renthalin ricky carmichael crossi tanko. Toimii ku junanvessa.


      • keho
        shy kirjoitti:

        Suzuki gsx 1400 on mielestäni paras yleispyörä mitä olen tähän asti ajanut. Ainoa "vika" mitä havaitsin on rungon jousto kovissa kiihdytyksissä ja kaarreajossa (siis kovilla nopeuksilla). En koskaan onnistunut alustaa säätämällä saamaan woblausta pois. Plussana pyörässä on todella hyvä ajoasento, moottorin vääntö ja ajamisen helppous kaikin puolin. Siis erittäin hyvä pyörä yleiskäyttöön, suosittelen!!!

        kokeile etupäätä senttiä paria alempana .


    • hjyvä

      tosi hyvä ,1300km kruisaillu, parasta hinta /laatu mitä löytyy....

    • ennen bandiitti

      oikein mainio paketti
      viimekesän ajelin 1200 bandiitilla
      ja talvella hankin 1400 GSX:n
      enkä ole katunut.
      todella mukava "möhköpyörä"
      tuntuukin että nyt vihdoinkin löysin sen omani
      tuo kohtullisen rehvakas vääntö tekee ajamisesta
      enemmän kuin nautittavaa ajoasento ainakin bandiittiin verrattuna jotenkin luontevampi
      pystyy pitämään kohtuullista nopeutta vaikka
      kyseessä onkin nakupyörä : )
      eli ei ole pahaa sanottavaa.. eikä minunkaan (siis pyörän) runko
      ole vielä notkunut mutkissa voihan se tietysti olla että mutkanopeus ei sitten päätä huimaavaa ole ollut ; )

    • negatiivista

      Eikö siis kenelläkään ole sen kummempaa negatiivista sanottavaa tästä pyörästä. Se on nyt suht edullinen aiempaan verrattuna...
      Eikö edes tuuli puhalla ikävästi kovemmissa vauhdeissa??
      Itelläni on GSX-F 750 ja pyörä on kiva YKSIN AJETTAESSA mutta kaksipäällä asento on hieman rankka niskalihaksille..

      • Suizakuski

      • jiiäl
        Suizakuski kirjoitti:

        Tästäpä kuvasatoa, niin johan muuttuu GSX 1400 matkapyöräksi.

        Ohessa linkki. Ei mitään kuppaisia pleksivirityksiä vaan kunnon katteet!

        http://www.poly26.com/modele.php?mq=4&md=208

        katteiden kans näyttää ihan pappatunturilta....älkää pilatko hyvää ja hienoo pyörää.


      • jooo-o
        Suizakuski kirjoitti:

        Tästäpä kuvasatoa, niin johan muuttuu GSX 1400 matkapyöräksi.

        Ohessa linkki. Ei mitään kuppaisia pleksivirityksiä vaan kunnon katteet!

        http://www.poly26.com/modele.php?mq=4&md=208

        Vähän on niittejä täynnä ku panssarivaunu nuo katteet. Tuon näköisenä en kyllä kaupasta ostaisi.


      • Keksi.
        Suizakuski kirjoitti:

        Tästäpä kuvasatoa, niin johan muuttuu GSX 1400 matkapyöräksi.

        Ohessa linkki. Ei mitään kuppaisia pleksivirityksiä vaan kunnon katteet!

        http://www.poly26.com/modele.php?mq=4&md=208

        Tuo kate on suorastaan järkyttävä! Jotenkin assosioituu 80-luvun "windjammeri"
        Gsx 1400 on nakupyörä johon ei muovikuoret kuulu.


      • Nakupyörä
        Suizakuski kirjoitti:

        Tästäpä kuvasatoa, niin johan muuttuu GSX 1400 matkapyöräksi.

        Ohessa linkki. Ei mitään kuppaisia pleksivirityksiä vaan kunnon katteet!

        http://www.poly26.com/modele.php?mq=4&md=208

        GSX 1400:n pitäis muuttua matkapyöräksi... ? Jos semmosta kaipaatte niin ostakaa matkapyörä.


      • korottaa.,.

        Kannatta sijottaa muutama satku ohj.tangon korotus sarjaan kuin vaihtaa pyörää,ite tein virheen ja vaihdoin F pois ja senverran kadutti jotta ny sit 2 pyörää tallissa.


    • suizaukko

      Hyvä pyörä!Itse ostin keväällä 2007 uutena.Maksoi 12000€ kolmenlaukun ja lämpökahvojen kanssa asennettuna.Siinäpä isopyörä kohtuu rahalla.Pyörä muuten mukava ajaa.Ajoasento melko pysty,ei kädet väsy joten käy aika hyvin matkapyöräksi.Moottori aivan mahtava.Vääntöä löytyy ja eikä tarvitse kierrättää turhia.

      • Ropottikone

        kate Suzukin oma varttikate paikalleen,ja ajaminen on samalla pyörällä aivan toista nopeuksissa yli 100 km/h .Itse en enää ilman ajaisi matkaa,jo 300 km tuulessa on liikaa,kaupunkikruisailu on taas asia erikseen.
        Pyörä on iso ja mukava,vääntöä vahvasti,kaks päällä täysin hallittava.Isoon bandiittiin verrattuna progressiivisempi,suuremman oloinen ja selvästi vääntävämpi ja tehokkaampi,jarrut paremmat,polttoainetta vie enemmän kuitenkin.Se ns.rungon vääntely johtuu kyllä jousituksen säädöistä,jotka päin persettä,eli kuskin ja painon ja ajotavan mukaan pitää osata säätää myös takapään hitauttajat,ja etupäätä laskea jopa 15 mm,niin momentit siirtyy alemmas,no kun on aikanaan ajanut rr koneita niin tää on easy,yleensä tyypit ajaa tehtaalta laitettuun ns.keskiasento,etupää ylhäällä ym. Ruiskun syöttöjä suuremmalle,ja shellin superbensaa koneeseen,niin hyvää kesää!


      • hande1400
        Ropottikone kirjoitti:

        kate Suzukin oma varttikate paikalleen,ja ajaminen on samalla pyörällä aivan toista nopeuksissa yli 100 km/h .Itse en enää ilman ajaisi matkaa,jo 300 km tuulessa on liikaa,kaupunkikruisailu on taas asia erikseen.
        Pyörä on iso ja mukava,vääntöä vahvasti,kaks päällä täysin hallittava.Isoon bandiittiin verrattuna progressiivisempi,suuremman oloinen ja selvästi vääntävämpi ja tehokkaampi,jarrut paremmat,polttoainetta vie enemmän kuitenkin.Se ns.rungon vääntely johtuu kyllä jousituksen säädöistä,jotka päin persettä,eli kuskin ja painon ja ajotavan mukaan pitää osata säätää myös takapään hitauttajat,ja etupäätä laskea jopa 15 mm,niin momentit siirtyy alemmas,no kun on aikanaan ajanut rr koneita niin tää on easy,yleensä tyypit ajaa tehtaalta laitettuun ns.keskiasento,etupää ylhäällä ym. Ruiskun syöttöjä suuremmalle,ja shellin superbensaa koneeseen,niin hyvää kesää!

        minkäläinen varttikate sulla on toiminut, mä kokeilin giviä ja jotain muuta mutta kypärämelu kaksinkertaistui


    • tämmönen tapaus

      GSX1400 eli Lössysuzuki on vanha GSX1000-1100 70luvulta .
      Pitkäiskuisessa moottorissa on vääntöä. mutta tehoja tuollaisella tekniikalla moottorista oteta. Öljy- ilmajäähdytys on esitelty ensimmäisen kerran 20-luvulla, ihan toimiva ja edullinen ratkaisu.
      Putkirunko on kaksine takaiskareineen on täyttä 70-lukua ja kyllähän sellaisella voi ajella suoraa tietä nopeusrajoitusten mukaan. Puolta pienemmällä sporttipyörällä ajelee paskarinkiä Lössyn ympärillä.

      Ajo-ominaisuuksia voi yrittää parantaa paremmalla keulalla ja takaswingillä, mutta saman tien ostaa ihan oikean moottoripyörän.

      Toisaalta Lössyä halvemmalla ei isoa moottoripyörää saa. Euroopasta Lössyn voi löytää reilusti alle 4 donan ja viidellä saa jo vähän ajetun.

      • Bara traktor

        Joo, noin se menee. Lössyssä iskunpituus on Lada sarjaa.


    • köyhät kyykkyyn

      Perseaukisen vehje. Ostakaa köyhät saman tien GSX1000 museoSuzuki nii saatte halvan vakuutusmaksun ja enemmän tehoja.

    • töks töks.

      No onhan noissa vähän eroja: GSX tonnisessa on pelkkä ilmajäähdytys ja GSX1400 se ilma/öljyjäähdytys.
      Muuten tekniikka on samaa vanhaa paskaa.

      • susmuki..

        vanhaa paskaa? mutta se paska kestää! kaunis pyörä ja ykskertanen pitää ja huoltaa..suosittelen!


      • Kaunis katsella

        kumma kommentti, kun "vanha paska" kestää ja kestää.


    • AjamallaOmaParas

      Entinen oli Yamaha 110 hv etunoja (vm 2007), kilometrejä n 18 000. Vaihto syystä; pikkupyörä, kaupunkiajoon, tuuliherkkä, huutaa ohitettaessa, huutaa kaupungissa, jarrutuksissa huono etupää, ei käy matka-ajoon.

      Pyörän ominaisuudet selviää helpoiten ajamalla. Vaihtoehtoina oli GSX1250, Yammun 1300XJR tai enempi ajettu FZ1. Ajotuntuntuma voitti. Tosin uusi Yammun naku 1300 pitää käydä koeajamassa.

      GSX1400 on siis aito äijäpyörä eikä sovi kaikille. Vääntö on käsittämätön, eli kiihdytyksissä suoraan 1 to 4 gear. En ole harkinnut shifteriä.

      • V boost.....

        Pokasille Lössysuzukin vääntö voi olla käsittämätön, mutta todellisuudessa lössykässäsi on vajaat sata heppaa ja matalaviritteiset amerikkalaispyöräkin hakkaavat lössykän väännössä mennen tullen. Vmaxia en viitti edes verrata.

        Lössyä voisi luonnehtia paremmin persaukisen äijänkäppänän ajokiksi.
        Lössyä halvemmalle kun isoa pyörää ei saa.


      • Ohi meni
        V boost..... kirjoitti:

        Pokasille Lössysuzukin vääntö voi olla käsittämätön, mutta todellisuudessa lössykässäsi on vajaat sata heppaa ja matalaviritteiset amerikkalaispyöräkin hakkaavat lössykän väännössä mennen tullen. Vmaxia en viitti edes verrata.

        Lössyä voisi luonnehtia paremmin persaukisen äijänkäppänän ajokiksi.
        Lössyä halvemmalle kun isoa pyörää ei saa.

        Tässä ei nyt ymmärretä koko asiaa: vääntö = teho/pyörimisnopeus.
        Siispä Lössyä tehokkaammalla pyörällä ( joita suurin osa yli 7½ on) saadaan takapyörälle suurempi vääntömomentti kun laitetaan pienempää silmään ja vain takavalo jää villkumaan...


      • Turbo-Sujari
        V boost..... kirjoitti:

        Pokasille Lössysuzukin vääntö voi olla käsittämätön, mutta todellisuudessa lössykässäsi on vajaat sata heppaa ja matalaviritteiset amerikkalaispyöräkin hakkaavat lössykän väännössä mennen tullen. Vmaxia en viitti edes verrata.

        Lössyä voisi luonnehtia paremmin persaukisen äijänkäppänän ajokiksi.
        Lössyä halvemmalle kun isoa pyörää ei saa.

        Sinä se vaan jaksat TÄSSÄKIN ketjussa dissata Suzukia!! Anna olla jo! Jos sulla on jotain noin paljon hyvää peruspyörää vastaan niin älä lue näitä kirjoituksia. Katsos voi olla että sinä et vaan yksinkertaisesti ymmärrä moottoripyöristä yhtään mitään! Jos joku pyörä olisi oikeasti ihan paska eikä sitä kukaan haluaisi niin eikai sellaista edes valmistettaisi?!! Jos sulle joku V-MAX edustaa moottoripyörien huippua niin se viimeistään osoittaa ettet ole juurikaan monella pyörällä edes ajanut. Annapa siis tuon Lössyttelysi jo olla.


      • Ota selvää
        V boost..... kirjoitti:

        Pokasille Lössysuzukin vääntö voi olla käsittämätön, mutta todellisuudessa lössykässäsi on vajaat sata heppaa ja matalaviritteiset amerikkalaispyöräkin hakkaavat lössykän väännössä mennen tullen. Vmaxia en viitti edes verrata.

        Lössyä voisi luonnehtia paremmin persaukisen äijänkäppänän ajokiksi.
        Lössyä halvemmalle kun isoa pyörää ei saa.

        Kuinka niin vajaat sata heppaa, se on vaan paperilla, kaikista löytyy ihan tehdassäädöillä takarenkaalta 102-106hp, käy vaikka penkittämässä ja se vääntö on todellakin mahtava (vakiona 125nm)


      • vikkuva takavalo
        Ota selvää kirjoitti:

        Kuinka niin vajaat sata heppaa, se on vaan paperilla, kaikista löytyy ihan tehdassäädöillä takarenkaalta 102-106hp, käy vaikka penkittämässä ja se vääntö on todellakin mahtava (vakiona 125nm)

        Heh heh. Kumpaan luottaa enemmän: tehtaan omaan ilmoitukseen vai Lössyn omistajan omakehuun.
        Vajaat sata heppaa Lössyssä on.
        Lössyä voi virtellä mielensä mukaan, mutta niin kaikkia vehkeitä pystyy.
        Monoperällä ja Katanan keulallakin Lössy on nähty, mutta mitä järkee on rakentaa 70-luvun tekelettä kun kaupasta saa 30 vuotta uudempaa tekniikkaa.


      • Lössypöksylle faktaa
        vikkuva takavalo kirjoitti:

        Heh heh. Kumpaan luottaa enemmän: tehtaan omaan ilmoitukseen vai Lössyn omistajan omakehuun.
        Vajaat sata heppaa Lössyssä on.
        Lössyä voi virtellä mielensä mukaan, mutta niin kaikkia vehkeitä pystyy.
        Monoperällä ja Katanan keulallakin Lössy on nähty, mutta mitä järkee on rakentaa 70-luvun tekelettä kun kaupasta saa 30 vuotta uudempaa tekniikkaa.

        GSX 1400 dynolla==>> http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.kemi.fi/kemimc/IMAGES/tkansio/kappyrat/GSX1400.jpg&imgrefurl=http://www.kemi.fi/kemimc/tehopenkki.html&h=480&w=640&sz=45&tbnid=MPlbz4F9hH1vNM:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/search?q=gsx 1400&tbm=isch&tbs=lr:lang_1fi&tbo=u&zoom=1&q=gsx 1400&hl=fi&usg=__mY-w4SLyLjAScX-eXPfSMpT4T2o=&sa=X&ei=CJ-6TbfHO8fBswacxIWPBg&ved=0CDwQ9QEwBQ

        Siinä sulle faktaa ***tun puupää!!


      • buahaaahaaa..
        Lössypöksylle faktaa kirjoitti:

        GSX 1400 dynolla==>> http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.kemi.fi/kemimc/IMAGES/tkansio/kappyrat/GSX1400.jpg&imgrefurl=http://www.kemi.fi/kemimc/tehopenkki.html&h=480&w=640&sz=45&tbnid=MPlbz4F9hH1vNM:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/search?q=gsx 1400&tbm=isch&tbs=lr:lang_1fi&tbo=u&zoom=1&q=gsx 1400&hl=fi&usg=__mY-w4SLyLjAScX-eXPfSMpT4T2o=&sa=X&ei=CJ-6TbfHO8fBswacxIWPBg&ved=0CDwQ9QEwBQ

        Siinä sulle faktaa ***tun puupää!!

        Jos se sua helpottaa niin sovitaan, että jänkhäjooseppien tee-se-itse dyno on oikeassa ja moottoripyörän valmistaja väärässä....

        Siispä tehoa voi nostaa myös ite väsätyllä jarrupenkillä.


    • Lössypöksylle faktaa

      Kerrotko millä tavalla Kemin dynamometri on epäluotettavampi kuin joku muu? Kerrotko missä on se ainoa ja oikea dyno jossa saadaan mitattua SE ABSOLUUTTINEN TOTUUS mitä tulee pyörän tehoon?
      Kerrotko mistä SINÄ niitä omia teholukemiasi teet?

      ==>> http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_1400_2006.php

      ==>> http://gsx1400fe.co.uk/gsx1400_specifications_and_paint_codes.htm

      ==>> http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX1400-specifications.shtml

      ==>> http://www.motorbikes.be/en/Suzuki_GSX_1400_2007.aspx

      ==>> http://www.visordown.com/reviews/motorcycles/naked/suzuki-gsx1400-2001---2006/98.html

      Tuossa lista erilähteistä Suzukin tehoista. Laitatko omat "tietosi" kyseisestä pyörästä niin saadaan tietää mistä sinä niitä muista lähteistä poikkeavia teholukemia revit???!!

      Siispä tietoa voit nostaa myös itse testejä ja lehtiä lukemalla.

    • hoh hoijaa

      Johan tossa oli jooseppien dyno

    • 1400cc

      "Lössysuzuki" tai mikä lie nimimerkiltään kun ei ymmärrä käyttää edes samaa nimimerkkiä kirjoitellessaan taitaa olla melkoinen tietäjä mitä tulee moottoripyöriin. Kaverilla taitaa olla ihan omat tehojen mittaustavat. ; )

    • Vboooost...

      Pääasia, ettei ole niin persaukinen, että joutuu ajelemaan alle sataheppasella lössykällä.

      • bandidos xx4

        kaikki suzukit on jonninjoutavia mopoja,löysä runko,laiska tärisevä moottori,huonot valot ym ym.


      • 1400cc

        Sinä se "suoraselkäisesti" vain heittelet tänne väitteitä muttet mitenkään perustele niitä. Ole nyt kerrankin mies ja todista edes yhdellä linkillä tai muuten että Suzukin gsx 1400:ssa on vain alle 100 hv!!!?? Yllä jo useampikin tehomittaus vahvistaa väitteesi vääräksi. Yritä edes kerran olla muu kuin pelkkä nettiprovoilija ja TODISTA VÄITTEESI!!!!


      • Laiska-Max

        Ja edelleen foorumi odottaa edes yhtä linkkiä/faktatietoa siitä että GSX1400 SUZUKI on alle satahevosvoimainen. Edes yksi todiste,jooko? Ryhdistäydy hei kaveri! Nyt sitä faktaa pöytään............!!


      • onko väliä
        Laiska-Max kirjoitti:

        Ja edelleen foorumi odottaa edes yhtä linkkiä/faktatietoa siitä että GSX1400 SUZUKI on alle satahevosvoimainen. Edes yksi todiste,jooko? Ryhdistäydy hei kaveri! Nyt sitä faktaa pöytään............!!

        Ainakin tämä data kertoo, että 76 pollea:
        http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_1400_2005.php

        2008 mallissa on melkein sata heppaa:
        http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_1400_2008.php

        2002 malli on tehokkain, siinä on tasan sata heppaa - ei siis yli eikä alle:
        http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_1400_2008.php

        Joskin aivan sama meikäläiselle enkä ole tuo Vmax mies.


      • Väliä on
        onko väliä kirjoitti:

        Ainakin tämä data kertoo, että 76 pollea:
        http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_1400_2005.php

        2008 mallissa on melkein sata heppaa:
        http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_1400_2008.php

        2002 malli on tehokkain, siinä on tasan sata heppaa - ei siis yli eikä alle:
        http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_1400_2008.php

        Joskin aivan sama meikäläiselle enkä ole tuo Vmax mies.

        On sillä väliä!! Sama pyörä sama sivusto==>> http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_1400_2006.php Lähes 105 hevosvoimaa!! Vajaa tehoiset versiot ovat jostain syystä tehorajoitteisia. Kuten yläpuolella jossain kirjoitusessa oli useampikin linkki testattuihin YLI SATAHEVOSVOIMAISIIN 1400 GSX-pyörään!!

        Joskin myös aivan sama mullekin mutta ärsyttää kun joku provoilee ja esittää perättömiä väitteitä eikä pysty/viitsi väitteitään todistamaan!!


    • eka oli T500 vm 72

      Minulla on ollut useampi Suzuki eikä niistä mitään pahaa sanottavaa ole ollut.
      Suzukilla on mallistossa aiemminkin ollut vanha lämmitelty malli, joka on selvästi vastaaviaan halvempi.
      Lössyäkin sai joku vuosi sitten uutena alta kymppitonnin, mikä on hyvä juttu.
      Siinä on hinta/laatu kohdallaan ja yksinkertainen tekniikka mahdollistaa huoltamisen itse.

      Todellista motoristia kiinnostaa vain se pyörä, millä itse ajaa. Jos joku haluaa pönkittää heikkoa itsetuntoa nimeämällä Lössynsä "äijäpyöräksi", niin siitä vaan.
      Pitää kuitenkin ymmärtää, että mölyt kannattaa pitää mahassaan, koska uudenaikaisella pyörällä ajavat pitävät tuollaista väitettä muinaisjäänteen omistajalta naurettavina. Tai "lössymittarilla" mitattuna 50-luvun Jawa on enemmän äijäpyörä kuin Lössy.

      • KAWA 10R

        Sinun logiikallasi HD:t sitten vasta lössyjä ovatkin! HD:n moottorihan perustuu joskus 1910 keksittyyn moottoriin. Mahtaako yhdessäkään HD:n moottorissa vakiona olleen yli sataa hevosvoimaa!? SIlti ne ovat niin äijäpyöriä,niin kovien äijien pyöriä!! Heheh. Niissä vasta rungot ja moottorit laiskoja ovatkin. Painoakin on sairaasti. Ohc-moottoritekniikkakin on niihin tullut vasta viimevuosina,tosin niihinkään ei kaikkiin malleihin!

        Pannaanpa taas asioita pikkasen oikeisiin suhteisiin eikä ihan niin hirveästi taas auottaisi niin mutu-ja kuvittelutietoja sieltä omasta päästä!!


      • totuus!
        KAWA 10R kirjoitti:

        Sinun logiikallasi HD:t sitten vasta lössyjä ovatkin! HD:n moottorihan perustuu joskus 1910 keksittyyn moottoriin. Mahtaako yhdessäkään HD:n moottorissa vakiona olleen yli sataa hevosvoimaa!? SIlti ne ovat niin äijäpyöriä,niin kovien äijien pyöriä!! Heheh. Niissä vasta rungot ja moottorit laiskoja ovatkin. Painoakin on sairaasti. Ohc-moottoritekniikkakin on niihin tullut vasta viimevuosina,tosin niihinkään ei kaikkiin malleihin!

        Pannaanpa taas asioita pikkasen oikeisiin suhteisiin eikä ihan niin hirveästi taas auottaisi niin mutu-ja kuvittelutietoja sieltä omasta päästä!!

        Lössymittarilla mitattuna ja väitteittesi perusteella Harrikkahan vasta äijäpyörä on!
        Mutta älä sotke HD:ta ja satapiikin hintaisia Lössyjä keskenään. Ei niillä ole mitään yhteistä. Vain persaukinen ostaa Lössyn kun parempaan ei ole varaa.


      • KAWA 10R
        totuus! kirjoitti:

        Lössymittarilla mitattuna ja väitteittesi perusteella Harrikkahan vasta äijäpyörä on!
        Mutta älä sotke HD:ta ja satapiikin hintaisia Lössyjä keskenään. Ei niillä ole mitään yhteistä. Vain persaukinen ostaa Lössyn kun parempaan ei ole varaa.

        Ymmärtämättömyytesi moottoripyöristä saa sinut jatkamaan tätä typerää väittelyä.

        Jos Harrikkaa tehokkaampi,nykyaikaisempi,kevyempi,nopeampi japanilainen pyörä jne.tekee pyörästä Harrikkaa lössymmän kuvastaa hyvin sitä typerää inttämishalua joka kaltaisellasi nettiprovoilla on!

        Tekeekö Harrikasta äijäpyörän se että se on VIELÄKIN VANHANAIKAISEMPAA TEKNIIKKAA kuin Suzukin,osa HD:n malleista on tehottomampia kuin tehokkaimmat satapiikkiset? Vai äijämäistäkö on se että näistä tekniikaltaan satavuotta vanhoista pyöristä joku vielä haluaa maksaa hinnan joka ei ole missään suhteessa pyörän tekniseen tasoon?!

        Tosi äijämäistä on siis mielestäsi se että ajaa isolla,painavalla,hitaalla pyörällä jonka tekniikka on viime vuosisadan alusta peräisin? Sulla on kyllä argumentit väitteidesi takana niin ristiriitaiset ettei mitään määrää. Osta kuule itse joskus pyörä tai edes aja sellaisella ja tule vasta sitten huutelemaan "tietojasi" internettiin!!

        Ja tiedoksesi että nettikeskusteluissa olisi hyvä käyttää samaa nimimerkkiä kun osallistuu keskusteluun. Se katsos auttaa muita kirjoittelijoita tietämään kenelle vastaa. Tosin sinun tarkoitus on ilmeisesti epämääräisillä nimimerkeillä hämätä muita. No kaltaisiasi on netti pullollaan!


      • Vboooost....
        KAWA 10R kirjoitti:

        Ymmärtämättömyytesi moottoripyöristä saa sinut jatkamaan tätä typerää väittelyä.

        Jos Harrikkaa tehokkaampi,nykyaikaisempi,kevyempi,nopeampi japanilainen pyörä jne.tekee pyörästä Harrikkaa lössymmän kuvastaa hyvin sitä typerää inttämishalua joka kaltaisellasi nettiprovoilla on!

        Tekeekö Harrikasta äijäpyörän se että se on VIELÄKIN VANHANAIKAISEMPAA TEKNIIKKAA kuin Suzukin,osa HD:n malleista on tehottomampia kuin tehokkaimmat satapiikkiset? Vai äijämäistäkö on se että näistä tekniikaltaan satavuotta vanhoista pyöristä joku vielä haluaa maksaa hinnan joka ei ole missään suhteessa pyörän tekniseen tasoon?!

        Tosi äijämäistä on siis mielestäsi se että ajaa isolla,painavalla,hitaalla pyörällä jonka tekniikka on viime vuosisadan alusta peräisin? Sulla on kyllä argumentit väitteidesi takana niin ristiriitaiset ettei mitään määrää. Osta kuule itse joskus pyörä tai edes aja sellaisella ja tule vasta sitten huutelemaan "tietojasi" internettiin!!

        Ja tiedoksesi että nettikeskusteluissa olisi hyvä käyttää samaa nimimerkkiä kun osallistuu keskusteluun. Se katsos auttaa muita kirjoittelijoita tietämään kenelle vastaa. Tosin sinun tarkoitus on ilmeisesti epämääräisillä nimimerkeillä hämätä muita. No kaltaisiasi on netti pullollaan!

        Samaa mieltä harrikasta. Se on fillarin rungolle nostettu maamoottori.
        Mut ei lössy ole sen parempi. Paitsi hinta. Se on halpa.


      • Power commander
        KAWA 10R kirjoitti:

        Ymmärtämättömyytesi moottoripyöristä saa sinut jatkamaan tätä typerää väittelyä.

        Jos Harrikkaa tehokkaampi,nykyaikaisempi,kevyempi,nopeampi japanilainen pyörä jne.tekee pyörästä Harrikkaa lössymmän kuvastaa hyvin sitä typerää inttämishalua joka kaltaisellasi nettiprovoilla on!

        Tekeekö Harrikasta äijäpyörän se että se on VIELÄKIN VANHANAIKAISEMPAA TEKNIIKKAA kuin Suzukin,osa HD:n malleista on tehottomampia kuin tehokkaimmat satapiikkiset? Vai äijämäistäkö on se että näistä tekniikaltaan satavuotta vanhoista pyöristä joku vielä haluaa maksaa hinnan joka ei ole missään suhteessa pyörän tekniseen tasoon?!

        Tosi äijämäistä on siis mielestäsi se että ajaa isolla,painavalla,hitaalla pyörällä jonka tekniikka on viime vuosisadan alusta peräisin? Sulla on kyllä argumentit väitteidesi takana niin ristiriitaiset ettei mitään määrää. Osta kuule itse joskus pyörä tai edes aja sellaisella ja tule vasta sitten huutelemaan "tietojasi" internettiin!!

        Ja tiedoksesi että nettikeskusteluissa olisi hyvä käyttää samaa nimimerkkiä kun osallistuu keskusteluun. Se katsos auttaa muita kirjoittelijoita tietämään kenelle vastaa. Tosin sinun tarkoitus on ilmeisesti epämääräisillä nimimerkeillä hämätä muita. No kaltaisiasi on netti pullollaan!

        HD on miesten moottoripyörä:
        http://outlawbikergangs.blogspot.com/2010/04/outlaws-mc-biker-gang.html

        Tässä vastaava kuva jaappanialisista (tai jostain sieltäpäin):
        http://www.telegraph.co.uk/news/picturegalleries/picturesoftheday/5917466/Pictures-of-the-day-27-July-2009.html?image=3

        Militanttien lullasta on pyörä irronnut, mutta jätkä nappas sen kiinni.


      • Voi elämän kevät
        Power commander kirjoitti:

        HD on miesten moottoripyörä:
        http://outlawbikergangs.blogspot.com/2010/04/outlaws-mc-biker-gang.html

        Tässä vastaava kuva jaappanialisista (tai jostain sieltäpäin):
        http://www.telegraph.co.uk/news/picturegalleries/picturesoftheday/5917466/Pictures-of-the-day-27-July-2009.html?image=3

        Militanttien lullasta on pyörä irronnut, mutta jätkä nappas sen kiinni.

        Todella järkevä vastaus,kuvastaa suoraan tämän palstan kirjoittelijoiden älykkyyttä!!! Hohhoijaa..........


      • yli sata pollea
        Voi elämän kevät kirjoitti:

        Todella järkevä vastaus,kuvastaa suoraan tämän palstan kirjoittelijoiden älykkyyttä!!! Hohhoijaa..........

        Samaa mieltä. Tarttuukohan toi Lössyn ylistys vai onko kyseessä vain muutaman idiootin kvartetti ja itsetunnon kohotus.


      • kopioitu netistä
        yli sata pollea kirjoitti:

        Samaa mieltä. Tarttuukohan toi Lössyn ylistys vai onko kyseessä vain muutaman idiootin kvartetti ja itsetunnon kohotus.

        Tämä kertoo kaiken:

        "Nettiautossa pikkupilinen lössysuzukin omistaja haluaisi vaihtaa lössynsä myynnissä olevaan C3:een ja kirjoittaa: "Mooi ! Ala mieheksi ja vaihda Citikka Suzukiin!Suzuki gsx 1400 -07 aj.22000km musta siisti ja äijäpeli.""


    • Totuus esiin....!
    • totuus!!!

      Eli kesimäärin Löyssyissä on 97,17 heppaa

    • heh heh

      Ompas säätämistä!!!!

      • 1400

        Löytyykös näiltä löyssyköiltä ja muilta mamman pojilta edes oikeata saatika minkäänlaista kokemusta moottoripyöristä, epäilen ettei niin vähääkään. Itse ainakin mitä 1400 gsx:stä olen saanut käyttökokemusta muutaman koeajon jälkeen voin sanoa pelkkää positiivista! Mutta minulla onkin jo ajamista erilaisilla pyörillä kertynyt yli 15 vuoden ajalta ja sitä myöten karisseet suurimmat luulot omista näyttämisen haluista tuolla torinkulmilla ja huoltamoiden pihoilla. Nyt pyöriä hankitaan enää nautiskelua varten itselle ja sellaiseen 1400 GSX on mitä parhain. Siinä on ainakin rahalle vastinetta!


    • hyppypieru

      Mun 1400 on 160 heppaa jo penkin alla!

      • K6

        Ihan lössyhän se, kun keulii kaasua vääntämällä...


    • Suzuki GSX 1400

      Mä vasta kova jätkä oon, kun pystyin lukemaan tuon viestiketjun kokonaan! Osa oli oikein hyviä ja asiallisia viestejä, mutta...hoh,hoijaa. Mitähän kukaan kostuu tuosta eri pyörien haukkumisesta ja vähättelystä?? Väittely oli välillä tasoa: "mun iskä on parempi kuin sun iskä"..:).
      Itse ostin tänään SUZUKI GSX 1400:n ja voin sanoa olevani tyytyväinen ostokseen. Mun pyörän rekkaris on tehoksi ilmoitettu 78kw eli 106hv. Vääntöä siinä pitäis löytyä vakiona 126Nm. Tosin tuossa mun pyörässä on Akrapovic-putki ja säädöt kohdilla. Tehoa mitattu 119.89hv ja vääntöä 135.92Nm. Aivan riittävät meikälääselle. Niin ja hinta oli kohdillaan..:). Et silleen.

    • Ai tänään ostit?

      No aja tolla edes 10tkm ennenkuin sanot oletko tyytyväinen tai edes kesä loppuun.

      • Suzuki GSX 1400

        Ensimmäisen ajon jälkeen tunne oli hyvä ja sama tunne on yhä, kun on ajanut muutaman 1000km eli yhä oon tyytyväinen ostokseeni..:). En oo vaihtamassa...


    • jaawa126cc

      minä ostin huomenna ja ajoin jo eilen 100km vaikka ei ollu pensaa tankissa yhtään hieno pyörä ostoite poijjes että pety!

    • mp-as.

      Miten voi joku prätkä herättää noin kiivaan väittelyn. Aika naurettavaa oli tuo sanasota jossain vaiheessa. Tuli luettua kaikki tämän "lössyn" puolesta ja vastaan kommentit. Tosin oli mielenkiintoista lukea väittämiä, niiltä jotka eivät oikeesti ymmärrä tekniikan päälle. Olen mp-asentaja, kokemusta on monestakin merkistä 70-luvulta alkaen. Olen perehtynyt pääasissa japseihin, kaikki merkit. Tällä hetkellä omistan tuon "lössyn" vm -04. Moni varmaan kysyy, että miks...?..
      No siks, kun laittaa toisten mopoja....niin pitää olla edes oma mopo mikä toimii..:))

      • Honda mies

        Tuskin oot mp-asentaja,jos oisit niin tietäisit et kaikki noi kiinan vehkeet toimii hyvin vai tartteeko esim.cbr kuussatasta olla jatkuvast ropaamassa..suzukihan on paras kiinalainen ja ite oon honda miehiä ku hondas ei lue missään made in china.


    • mp-as

      OK... palataan asiaan, muijalla oli Honda SV 100 Lead. Made in India..
      Sorry vaan, Suzuki Ja Honda ovat molemmat aitoja japsia. Oon kyllä aika monta
      Cebaria vuosien aikaan ..ropannnu,,..600-1000..,kysy mitä mitä vaan, vastaan heti.
      Jakoketjut...ja kiristin yms. ongelmat.

    • ketjut ei sytytä....

      Pyörässä ei ole muuta "vikaa" kun ketjuveto!
      Jos se olis remmi tai kardaaniveto niin olisin ostanu semmosen.
      Toki saa siihen hihnavedon, kuten moneen muuhunkin alunperin ketjuvetoiseen, mut en oo kuullu kenenkään laittavan niin en oo sen takia uskaltanu ko. mallista pyörää ostaa ja hihnavetosettiä...osaakohan joku mp paja asentaa sellasen??
      Tässä linkki http://www.vh-motorradtechnik.de/index.php

      • hihnoista

        No ainakin Suzuki bandit 1250 mikä oli Motorrad lehden kestotestissä(50tkm) niin siihen oli vaihdettu hihnaveto eikä siinä tainnut mitään vikaa olla.Muutenkin pyörä pelasi koko testin mainiosti,toisin kuin myöhemmin testissä ollut Bmw 1000RR


      • Kyllä ne kestää

        Eipä ne ketjut mitään haittaa, ite ajellu kohta n.50tkm samoilla ketjuilla ja rattailla, ens kesäks vaihdan uuden satsin, GSX 1400 on mainio peli.


    • mp-as

      Vastaan "ketjut ei sytytä"..Suzuki" Big Lady" 1400 on tehty kejuvetoiseksi, koska se ei ole mikään custom-tai chopper yms. Siinä huokuu jotain nostalgiaa. Suzuki GSX1400 on oikea moottoripyörä. Siinä -80-luvun fiilistä nyk. tekniikalla ja ajettavuudella. Parasta on Suzukissa luotettavuus.

      • huip...

        kaunein naku kautta aikojen punamustana 05 gsx 1400 tästä ei pyörän näkö parane!


    • Plötsplöts

      Enään ei tule provo tekstiä,sillä sen kirjoittaja sai kunnon sakot hovissa ja se läskipää ajelee itse 800 kuutioisella Sporsterill ja on pukeutunut päästä varpaisiin HD vaatteisii,leikkii oikein kovaa Hd kuskia vaikka on vanha kaljuuntunu lantsari.Silläei ole todellakaan kaikki kohillaan tuolla pääkopassa.

    • Bandit 1200 s

      Hd on todellinen kyykkypyörä,katsokaapa kun näette niin niiden omistajat on aina polvillaan kyykkyasennossa ropaamassa pyöristään vikoja kuntoon että matka jatkuisi.
      Lössy tai ei niin gsx 1400 on todellinen mahtisonni,hyvä retropyörä nykytekniikalla höystettynä !

    • ei tajuu

      eka mopo v.78 ja siitä eteenpäin on kaikennäkösiä ja kokosia kikottimia ollu,britti japsi,hd,ducati ja jawa250 vm. 61.kaikki aivan sika hauskoja.viime kesä oli poikkeus,"persaukinen" kun oon.ajaan oli pakko päästä, joten otin brodin pojan mopon(solifer 50cc piikkirunko avattuputki)ja vkl.reissu kaverin tykö espoo-tammisaari ja takas.kamulla hd ja kovasti oli otettu.oli kuulkaa hienoo ikenet stongassa moposkoottereita ohitella.täks kesäks tulee gsx 1400.jos niissä on 2 pyörää ja eteenpäin pääsee,se on äijää!

    • Ostamas

      Onko tossa mallissa säädettävät venttiilit vai hydr seuraajat?Missä kilometreissä pitää säätää?

      • Huoletonta ajamista

        tarkastus 24tkm välein ja tarvittaessa säätö, mulla 55tkm taulussa eikä ole tarvinnut 48tkm kohdalla vielä säätää, jospa sitten 72tkm kohdalla säädetään.


    • sen verran äijä

      Ketjusta voi lukea läpi, että pyörä on selvästi hyvännäköinen retro koska se noin ärsyttää. On crossipyöriä, kyykkypyöriä, customeita ja retroja. Eiköhän 1400 ole melko hyvännäköinen ja viimeisiä 70-luvun japseja ulkoisesti muistuttava laite. Niitä aikoja kun kaipaa niin osuu hyvin.

      Sitä paitsi ihan "maailmanmestaritasoa muuten olevan" pikkupojan ei kannata mennä edes kokeilemaan näiden oikeiden moottoripyörien päällä istumista. Voi vaikka kaatua paikallaan kun satulassa ei ole riittävästi äijää.

      Pysyttelee vaan niissä 140kg sporteissa ja vetelee juttujensa mukaan 330 työmatkoilla. ;-).

      • motoajo

        Moi.ami lahesta...minulla 2002 gsx 1400 pyörällä ajettu 227000 itse ajanut 217000 --8 kesää


    • Suzna
    • Anonyymi

      Kateus on kansamme tauti ja tuntuu toiset olevan tosi ymmätämättömiä omille jutuilleen. GSX 1402 vm. 2007 enkä vaihda.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe