Suomessa on "kainalosta kainaloon", eli sen vierekkäin tassittavan kävelyhumpan ohella, tanssittu avoimella käsiotteella tanssittavaa humppaa jo vuosia ennen Buggin suomeen tuloa. Tämä on baunssiltaan ja askellukseltaan lähes sama tanssi kuin ruotsalainen Bugg. Minä olen tämän Buggmaisen humpan opetellut joskus vuonna 1985,ja tällöin en ole mistään Bugista edes kuullut mitään. Nyt kun olen osallistunut Bugg -kursseille, niin näissä liikkuvissa kuvioissa ei ole oikeastaan mitään oleellista eroa avoimessa käsi kädessä otteessa tanssittavaan humppaan verrattuna ole ollut.
Ihmeelliseltä tuntuu tanssitavan muuttuvan yhtäkkiä joidenkin päätöksellä tyylirikoksi, vaikka sitä on tanssittu jo vuosia humppana ennen buggin tanssimista suomessa.
Humppa/Bugg
4
773
Vastaukset
- 1234
johtunee enempi siitä, että meissä ihmisissä on monenlaista pilkun viilaajaa, kuten täällä tanssipalstakeskusteluissa hyvin huomaa, jatka vaan hyväksi kokemaasi tyyliin, älä anna kirjoitusten häiritä sillä ymmärrät varmaan että lavatannseja tanssittaessa ei MITÄÄN ehdotonta sääntöä / askellusta / käsien vispausta ym ole, se mikä minun mielestä vaikuttaa hassulta voi mielyttää sinua ja päinvastoin. Ainoa jonkinlainen "vaatimus" voisi olla, että tanssii askeleet tanssittavaan musiikkiin, eikä kaada toisia pareja mennessään. Tyylirikot on kullakin omassa päässään hyvin erilaisia, eikä niistä mikään ole ainoa oikea.
- justus
Hyvin vastattu.
Joskus vallan harmittaa nuo "tanssikurssilaiset" jotka tietävät kaiken tanssimisesta, ja mitenkä pitää joku kuvio aloittaa tai lopettaa.
Minun mielestäni riittää että askelet ja liikkeet yleensäkin sopivat tahtiin..ja se on siinä...sanovat nämä nykyBlumqvistit mitä tahansa. - 1234
justus kirjoitti:
Hyvin vastattu.
Joskus vallan harmittaa nuo "tanssikurssilaiset" jotka tietävät kaiken tanssimisesta, ja mitenkä pitää joku kuvio aloittaa tai lopettaa.
Minun mielestäni riittää että askelet ja liikkeet yleensäkin sopivat tahtiin..ja se on siinä...sanovat nämä nykyBlumqvistit mitä tahansa.olet kai huomannut, että niitä Blunkkia on sittenkin todella vähän täällä keskustelupalstalla (onneksi) vaikka kivahan niitä heidän "saarnoja" on lukea, kun ei ota turhan vakavasti ja ainahan niistä voi jäädä jotain mieleen positiivisessa mielessä.
- Myös ihmettelevä
Et ole ainoa joka tätä asiaa ihmettelee. Buggimaista käsiotteista Humppaa on tanssittu aika yleisestikin jo tuolta mainitulta 80 luvun puolivälistä saakka. Käsiotteinen Humppa lienee lähes saman ikäinen kuin se kainalo-otteinenkin. Kun aloittelin tanssiharrastusta, niin silloin jo opetettiin kävelyhumppaan myös avoin käsiote ja myös nämä bugin kaltaiset liikkumiset. Nämä vastaavat liikkumistavat ovat myös käytössä Milongassa ja myös Argentiinalaisesta tangosta löytyy vastaavaa - tosin rajoitetumpaa- joka on ollut helposti sovellettavissa käsiotteiseen kävelyhumppaan. Siis lähinnä vartalon kiertoliikkeen ja askelluksen yhteys. Ja löytyyhän vastaavaa vartalon kiertoliikkeen ja askelluksen yhteensovitettuja kuvioita muistakin tansseista. Nyt vaan Buggista on muodostunut snobbailutanssi, jonka snobbailuarvoa halutaan erilaisilla verukkeilla ja muka säännöillä korostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462