kolina

307

nyt kun pakkaskelit ovat taas alkaneet niin 307 peräpäästä kuuluu metallista kolinaa. vikaa on yritetty poistaa jo viisiparia iskareita vaihdettu taakse, pultteja sun muuta vaihdettu.
vaiva on ihan sama kuin viime talvena. auto ostettu 12.01-02. alkaa usko loppua. onko muilla saisia ongelmia?

18

5485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolina

      Kokeileppa heilutella pakkassäällä pakoputkea ettei vaan vika löytyis kiinnityksestä.

      • 307

        oonpa pakoputkeakin heilutellut ja ketsellut ja tutkinut alustaa nosturilla. kolina ja kopina tuntuisi liittyvyn iskareihin kun ajaa yksin perä
        kolisee kun autossa on kolme henkeä kolina vaihenee huomattavastai melkein poistuu kokonaan.


    • 307 myös...

      Eipä minulla kolise mikään. Ei ole ollut muutakaan vikaa. Vai että viisi paria iskareitakin mennyt? Kyllä tämä 307 on sitten huono auto, kun tälläkin palstalla yks sun toinen koko ajan valittaa... Onneksi minä ostin sen toimivan kappaleen... ;/

      • 307

        en mitään valittanut vaan kysyin onko muilla samanlaista murhetta.iskarit eivät varsinaisesti olleet rikki vaan huollossa koitettiin saada kolinaa vähentymään koitettiin myös monroen tarvike iskarita joilla ääni hävisi.mutta auton perä nousi niin paljon että ajettavuus muuttui.
        olivat muuten passatin iskarit.


      • 307 myös
        307 kirjoitti:

        en mitään valittanut vaan kysyin onko muilla samanlaista murhetta.iskarit eivät varsinaisesti olleet rikki vaan huollossa koitettiin saada kolinaa vähentymään koitettiin myös monroen tarvike iskarita joilla ääni hävisi.mutta auton perä nousi niin paljon että ajettavuus muuttui.
        olivat muuten passatin iskarit.

        Ei kolise oma ei.

        Tosi asiantuntevas huollos oot ollu jos Passatin iskareita kokeilitte. Kannattaa varmaan käyttää samaa paikkaa myöhemminkin. Ties vaikka saisit passatin joku kerta kun siihen tarpeeksi vaihdetaan sen osia.


    • 2.0 XS

      Sama vika vaivaa myöskin meidän pököttiä. On käynyt täällä Oulussa jo parikin kertaa Haapalahdella valohoidossa eivätkä saa kolinaa pois(Auto ostettu 22.08.02) . Eikös tästä takapään kolinasta ole ollut aika paljon keskustelua jo aikaisemminkin. Jos joltakin asintuntijalta löytyisi apua olisi helpompi sanoa huollon poijille että milläs se vika oikein korjaantuu kun tuntuvat olevan kädettömiä ongelman kanssa. Tuntuu vähän siltä että pökötin kolinat kuuluvat asiaan. 306:sen etupään koiranluut tulivat aikoinaan aika tutuiksi.

    • Eikka

      Itselläni on -99 mallinen 406 GRW joka kolisi peräpäästä. Kolme kertaa käytin Raision Automaassa kunnes vika löytyi. Syyllinen oli aurauskulmien säätötanko/välitanko. Tätä ennen vaihdettiin "koiranluut" ja iskareiden yläpäähän jotkut prikat. Kolinan aiheuttaneessa tangossa ei ollut asentajan mukaan välystä mutta vaihto hiljensi kolinan. En tiedä paljonko 307:n alusta eroaa 406:sta...mutta vikaherkkiä tuntuvat olevan.
      Katso aikaisemmat juttuni aiheesta...otsikolla "406 perä kolisee"...

    • peugeotti

      Mulla sama vika. Alko heti kolisemaan kun pakkaskelit tuli. On yrittäneet tutkia huollossa mut ei vikaa löydy. Tosi ärsyttävä kuunnella sitä kolinaa ja sit kun kaikki kyydissä olijat valittaa siitä kans, vaikka uus auto pitäs olla?

    • Turhautunut

      Ajattelin kertoa tässä vähän oman 307 Pösöni korjaushistoriaa. Hmmm... mistähän minä aloittaisin? No ensinnäkin auto on vajaat puoli vuotta vanha ja on käynyt jo kuusi...eikun seitseman kertaa pajalla. Heti uutena takakaiuttimet(alkuperäiset) sanoi että prrr...prrr...prrr. Elementit vaihdettiin. Etupäästä kuului vinkumista. Laitettiin jarruihin kitinänvaimennuslevyt. Ei auttanut. Sanoin huollossa että ääni kuulostaa tulevan jostain laakerista. Vaihdettiin etupyörän laakeri...turhaan. Vika löytyi vetoakselin tukilaakerista. Se vaihdettiin ja ääni loppui. Tässä välillä takapää ja etupää aloitti kolinan. Taakse vaihdettiin iskarin yläpään alumiiniset kiinnikkeet. Ei auttanut. Sitten vinkuminen kuului taas. Todettiin että vetoakseli on kiero. Vaihdettiin vetoakseli ja taas se tukilaakeri. Samalla taakse vaihdettiin iskarit. Takapään kolina ja etupään vinkuminen loppui. Etupää kolisi yhä. Sitten kiinnitettiin etupään kallistuksenvaimenninta "paremmin". Ei auttanut. Takapään jarrut krohisivat myös ja palat vaihdettiin...turhaan. Myös keskuslukituksen kaukosäätö alkoi reistailla ja taianomaisesti kun avasin toisen takaoven niin lähti radio(alkuperäinen) päälle. Lisäksi lämppärin puhallin alkoi siristä. No Keskuslukituksen kaukosäätöavain ja ohjausyksikkö vaihdettiin kuten myös CAN-väylän ohjausyksikkö ja lämmityslaitteen puhallin. Muut tuli kuntoon paitsi keskuslukko. Ai niin ja tuossa jossain välissä oli pakoputken kolinaa. Se mystinen "ylimääräinen" kannatinkumi poistettiin. Sitten kuuluu resonanssiäänta moottoritilasta kun kone käy 1900r/min ja vedättää. Pakoputken etuosa vaihdettiin. Siellä oli kyllä irtonaisia osia sisällä mutta resonanssiin tämä ei auttanut. Sitten etupään kolinasta johtuen on vielä yritetty laittaa etupään muovirakenteita "paremmin"?!? kiinni mutta tuloksetta. Nyt ollaan siinä pisteessä että minä alan olla lopullisen kyllästynyt autooni joka kaikesta korjaamisesta huolimatta rahisee jarrutettaessa, päästää resonanssiääntä vedätettäessä, kolisee edestä ja keskuslukitus toimii jos sitä sattuu huvittamaan.

      • 307xsi

        minun autooni on huollon mukaan tehty kaikki voitava mutta takapää kolahtelee ja kopsottaa varsinkin pakkaskelillä. alkaa usko meneen!!
        uuden mallin iskarin yläpäät vaihdettu. ei juurikaan parantanut tilannetta.


      • 307 XR 1.6
        307xsi kirjoitti:

        minun autooni on huollon mukaan tehty kaikki voitava mutta takapää kolahtelee ja kopsottaa varsinkin pakkaskelillä. alkaa usko meneen!!
        uuden mallin iskarin yläpäät vaihdettu. ei juurikaan parantanut tilannetta.

        No onpa osaamatonta sakkia! Missä helvetissä olet huollattanut autoasi, jos eivät ole vieläkään kuntoon saaneet. Kerro paikka! Vaihda ihmeessä huoltoa. Itsellä oli viime vuonna samaa ongelmaa, mutta kerralla se kuntoon saatin. Joku väärän kokoinen pultti vaihdettiin ja pantiin paksummat kumit.
        Nyt kärry on pelannut muuten loistavasti, ärsytyksen aiheita ovat pakkasella vinkuvat jarrut (kunnon polkaisu auttaa silloin tällöin), ja se, että kone (lämppäri)lämpenee turhan hitaasti. Kyllä autoon lämmin tulee, mutta kestää turhan kauan.


    • kake

      307 tuli meille kk sitten,,takaa kuuluu kumma kolina,,kuin ois joku irti, lisäksi autoon jäätyy jalat kun on pakkasta -20 ja yli. Lasit pysyy kuurassa.
      Hävytöntä on myydä autoa jota ei voi käyttää Suomessa,,myykää Pakistanissa,,siellä kai se tehdäänkin.
      kake

      • Peugeot 405 SRI

        Aika provo. Uusissa 307:ssa ei ole tuota kolinaa tai sitten ostit 2001 alkuvuoden mallin käytettynä.

        Pakistanissa ei tehdä edes mazda 6:sta joka on talviominaisuuksiltaan täysi nolla.

        Lämmityslaite oli niin huono ettei sitä voinut edes arvostella. "Katastrofal" oli ruotsalaisten kommentti. Testin parhaat oli Volvo ja Citroen (Sitikan ollessa noin 50 000kr halvempi)

        Katso vaikka itse:
        http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,230193,00.html


      • 307xsi
        Peugeot 405 SRI kirjoitti:

        Aika provo. Uusissa 307:ssa ei ole tuota kolinaa tai sitten ostit 2001 alkuvuoden mallin käytettynä.

        Pakistanissa ei tehdä edes mazda 6:sta joka on talviominaisuuksiltaan täysi nolla.

        Lämmityslaite oli niin huono ettei sitä voinut edes arvostella. "Katastrofal" oli ruotsalaisten kommentti. Testin parhaat oli Volvo ja Citroen (Sitikan ollessa noin 50 000kr halvempi)

        Katso vaikka itse:
        http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,230193,00.html

        olisi kiva kuulla joltain ammattilaiselta mitä eroa on 2001 vuoden pösö307 takajousituksessa verrattuna uuteen. tietääkseni autoni takapäähän tehty kaikki mahdolliset toimepiteen huollonpuolelta.( olen mielestäni rassannut huoltoa riittävasti asian kanssa. )edelleenkin kolisee. haluaisin listan muutostöistä mitä asian tiimoilta löytyy.


      • peugeotti
        307xsi kirjoitti:

        olisi kiva kuulla joltain ammattilaiselta mitä eroa on 2001 vuoden pösö307 takajousituksessa verrattuna uuteen. tietääkseni autoni takapäähän tehty kaikki mahdolliset toimepiteen huollonpuolelta.( olen mielestäni rassannut huoltoa riittävasti asian kanssa. )edelleenkin kolisee. haluaisin listan muutostöistä mitä asian tiimoilta löytyy.

        Ei ne taida osata korjata sitä vikaa. Luulis tällä valittamisella vikaa etittävän maahantuojalla tai jossain ja laittasivat 307 kuntoon niin vois jatkossakin samassa merkissä pysyä, kun tuntuu noita valittajia riittävän saman asian takia.(ja ei varmaan turhaan valiteta).


    • Pököpökö

      Kokeilkaa onko tankki kunnolla kiinni jos takapää kolisee

      • muuan mies

        Ja yksi koettu kolinalähde on ollut vararenkaan löysä kiinnitys...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe