Kitaran nuotit

^^Jazz^^ (ex Jazcaz)

Mitkä ovat kitaran (kaikki) nuotit? Mul oli ne joskus, mut hukkaan kaiken;) Jos joku asiantunteva kaveri vois auttaa..

22

22724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^Jazz^^ (ex Jazcaz)

Siis mitkä ovat nuotit ja kuvat miten niitä soitetaan... onko mitään sivua/linkkiä. oon ettinyt putkeen nyt jo 6 TUNTIA: HALOOOOOOO: RUPEE VI*** JO KYLLÄSTYTTÄÄN KU NETISTÄ EI LÖYDY MITÄÄN. Että silleen...

• taamu

Joo, mullaki kesti vähäse aikaa ennen ku löysin, mutta tuolta pitäis löytää!

• make!

elikkäs Olen itse soittanut kitaraa TODELLA paljon voin lähettää esim: linkkejä tai jne muuta Juttua jos tarvit vielä nuotteja minulla on pari netticuvia josta löytää kaikki nuotit/soinnut!

• Hetfield Jr.

No pistä sointujen linkkejä tai muuta matskua tulee...

• guitarhero heh...

mistähä löytäs niinku vaikka t.rautaisen sävellyksiä ja niihin nuotit ja jos mahdollista niin viel noi et miten se soitetaan sit kitaralla.. kiinnostaa kyl paljon myös kaikki suomalainen musiikki et mist löytäs..??

• Kitara-alokas

Lähetä mulle linkkejä sivuista joissa on kitara otetaulukkoja, kitaranuotteja, mitä vaan apua kitaransoittoon!

• disda
        Kitara-alokas kirjoitti:

Lähetä mulle linkkejä sivuista joissa on kitara otetaulukkoja, kitaranuotteja, mitä vaan apua kitaransoittoon!

mullekki nuoteista, soinnuista yms. linkkejä.
        (haluaisin mieluiten oppia lukemaan kitaranuotteja)

• Ox fan 4ever

• Faustre
        Ox fan 4ever kirjoitti:

http://upload.wikimedia.org/wikibooks/fi/9/9a/Nuotit_kitaran_otelaudalla.svg

Tiedoksi vaan, että Suomi 24 ei ole oikea paikka tälläisen kyselyyn. Sinullakin, aiheen aloittaja olisi kaikki paremmin jos ottaisit klassisen kitaran tunteja ja opettelisit soittamaan mestarisäveltäjien kitarasovituksia kaikessa rauhassa etkä huutelisi kysymyksiä rahvaan keskustelupalstoilla misssä ei muusta kun rokista ja rollista ymmäretä.

• jaakkoranta
        Kitara-alokas kirjoitti:

voikko kertoa vähän sointuja

• ................

...perse edellä puuhun. Osaathan aakkoset niin saat minkä tahansa nuotin kun vaan ajattelet kieltä lineaarisena jatkumonta. EADGBE...1.väliltä järjestys on FA#D#G#CF ja vitosväliltä ADFCEA.
      Kannattaa ihan funtsia noita intervalleja ja kielten keskinäisiä suhteita.

• Sacred Fire

Perus kolmi/nelisoinnuilla pääsee jo pitkälle, mutta jos kunnon ammattilaiseksi haluaa, niin kannattaa opiskella paljon laajempia joukkoja.

Keräsin pelkästä c-juurelta lähtöisin 110 sointua, sisältäen perusrakenteet, lisäkkeet, sussit, kompleksit ym.
        kun määrä kerrotaan käännöksillä ja kromaattisen asteikon 12 sävelellä, nousee luku satoihin tuhansiin. Ei teoreettinen musiikki niin helppoa suinkaan ole.

Jos jotakuta kiinnostaa, viestitä osoitteeseen jussi-johannes(at)hotmail.com, niin pistän tulemaan koko satsin.

Niin, ja palautteen lähettämisestä ei sakoteta :)

• NoJust...
        Sacred Fire kirjoitti:

Perus kolmi/nelisoinnuilla pääsee jo pitkälle, mutta jos kunnon ammattilaiseksi haluaa, niin kannattaa opiskella paljon laajempia joukkoja.

Keräsin pelkästä c-juurelta lähtöisin 110 sointua, sisältäen perusrakenteet, lisäkkeet, sussit, kompleksit ym.
        kun määrä kerrotaan käännöksillä ja kromaattisen asteikon 12 sävelellä, nousee luku satoihin tuhansiin. Ei teoreettinen musiikki niin helppoa suinkaan ole.

Jos jotakuta kiinnostaa, viestitä osoitteeseen jussi-johannes(at)hotmail.com, niin pistän tulemaan koko satsin.

Niin, ja palautteen lähettämisestä ei sakoteta :)

tuossa linkissä

http://www.all-guitar-chords.com/

näyttäis olevan..50 eri sointuttyyppiä, jos ei käännöksiä lasketa. Sä oot keksiny vielä yli puolet lisää?
        Tuo nyt on laajin "kattaus", minkä itse oon löytänyt...tosin en nyt hirveen intensiivisesti oo edes ettiny.

Niin siis eihän varmaan juuri kukaan rupea opettelemaan ulkoa tuollaista määrää sointuja, vaan systeemi toimii niin, että sointumerkki kertoo kaiken...tai siis mitä ääniä tuo sointu sisältää.

Sointumerkin "lukemisen" perjaate on melko helppo oppia, mutta tietysti asian käytännössä hanskaaminen onkin sitten ihan toinen juttu!
        Kuiteskin tuo on ihan hyvä oppia vaikka vaan teoriassa.

• jaakkoranta
        NoJust... kirjoitti:

tuossa linkissä

http://www.all-guitar-chords.com/

näyttäis olevan..50 eri sointuttyyppiä, jos ei käännöksiä lasketa. Sä oot keksiny vielä yli puolet lisää?
        Tuo nyt on laajin "kattaus", minkä itse oon löytänyt...tosin en nyt hirveen intensiivisesti oo edes ettiny.

Niin siis eihän varmaan juuri kukaan rupea opettelemaan ulkoa tuollaista määrää sointuja, vaan systeemi toimii niin, että sointumerkki kertoo kaiken...tai siis mitä ääniä tuo sointu sisältää.

Sointumerkin "lukemisen" perjaate on melko helppo oppia, mutta tietysti asian käytännössä hanskaaminen onkin sitten ihan toinen juttu!
        Kuiteskin tuo on ihan hyvä oppia vaikka vaan teoriassa.

mitä tiedät kitaran nuoteisata

• KYAAAAAAAAAAAAAAAAAA
        jaakkoranta kirjoitti:

mitä tiedät kitaran nuoteisata

|--------------------------2--2-------------------------------------------------------------|
        |----2--2-2--------------3--3-------------------------------------------2--2-----------|
        |----2--2-2--------------2--2----------------1--1--1-----------------2--2-----------|
        |----2--2-2----------0------------------------2--2--2-----------------2--2-----------|
        |-------------0-2-4---------------4-2-0-----2--2--2-------------0-------------------|
        |-------------------------------------------------------------0-2-4-----------------------|

|---------------------------------------------------------------------------------------|
        |12-11--------11-10-----------10-9--------- 9-8------- 8-7-------7-6----- |
        |--------14-13----------13-12--------12-11------11-10-----10-9------9-8-|
        |---------------------------------------------------------------------------------------|

Miten toi soitetaan!??!?!?!?

• Harakiri<3
        KYAAAAAAAAAAAAAAAAAA kirjoitti:

|--------------------------2--2-------------------------------------------------------------|
        |----2--2-2--------------3--3-------------------------------------------2--2-----------|
        |----2--2-2--------------2--2----------------1--1--1-----------------2--2-----------|
        |----2--2-2----------0------------------------2--2--2-----------------2--2-----------|
        |-------------0-2-4---------------4-2-0-----2--2--2-------------0-------------------|
        |-------------------------------------------------------------0-2-4-----------------------|

|12-11--------11-10-----------10-9--------- 9-8------- 8-7-------7-6----- |
        |--------14-13----------13-12--------12-11------11-10-----10-9------9-8-|

Miten toi soitetaan!??!?!?!?

en oo koskaan soittanu kitaraa ja olen sitä mieltä että kieliä on 6 ja serkku joka on myös aika tietämätön asiasta väittää että niitä on 4

• Jopokka
        Harakiri<3 kirjoitti:

en oo koskaan soittanu kitaraa ja olen sitä mieltä että kieliä on 6 ja serkku joka on myös aika tietämätön asiasta väittää että niitä on 4

Agustisessa kitarassa on 6 kieltä, mutta basso-kitarassa 4.
        :D

• Kitarren
        Jopokka kirjoitti:

Agustisessa kitarassa on 6 kieltä, mutta basso-kitarassa 4.
        :D

Onhan niitä 5-kielisiä bassokitaroita ja 12-kielisiä kitaroita.

• yks ihminen

mä oon ettiny sointui mun biiseihin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe