.22 -ilmakivääriä etsimässä

aseista kiinnostunut

Osaisko joku suositella hyvää .22 -kaliiperista ilmakivääriä? Tässä kun on 10 vuotta ampunu .177 -kaliiperisella, niin alko pikkuhiljaa kiinnostaa toi isompi kaliiperi. Kattelin joitakin Dianan malleja, niin jokaisessa ilmakkomallissa oli .22 hitaampi lähtönopeus, kuin .177. Eikös kuitenkin tämä .22 ole tehokkaampi kuin .177, vaikka lähtönopeus on pienempi?

Etsin tarkkaa ja tehokasta .22 -ilmakkoa. Eli jos joku ystävällisesti kertoisi vaikka käyttäjäkokemuksia jostakin .22 -ilmakosta tai osaisi suositella jotain merkkiä/mallia. Kiitos etukäteen.

59

31427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruttupena

      Baikalin .22 ilmakkoa, tappaa kuin tauti esim.variksen, vaikkakin laitonta on joten sitä en käske tehdä. Itsellä on Baikalin ilmakivääri juurikin .22cal. Lähtönopeus muistakseni 270m/s mutta kova .22ilmakolle. Rätkäkin jää 100%varmasti ja kauas. Tuumasesta männystä ammuin läpi ja varmasti enemmänkin menee. Hita n160e ja laatupyssy ja tarkkakin on. ammuin n2cm kasaa ja se riittää kyllä minulle.

      • Nimetön

        lopettakaa jo laadusta ja baikalista puhuminen samassa lauseessa. ne ei vaan kuulu yhteen. jos haluat laatu vehkeen niin kysele muualla. ei täällä oo kuin penikoita jotka luulee että halvallaki saa laatua


      • dili
        Nimetön kirjoitti:

        lopettakaa jo laadusta ja baikalista puhuminen samassa lauseessa. ne ei vaan kuulu yhteen. jos haluat laatu vehkeen niin kysele muualla. ei täällä oo kuin penikoita jotka luulee että halvallaki saa laatua

        Ja tämä herra on varmasti ostanu gamon ja on suivaantunnu itselleen siitä,eikä tiedä miten pääsi lelusta eroon.


      • HAHAHHAHAHAH

        MITÄ PERKELEEN HYÖTYY SIITÄ ON ETTÄ JOLLAIN ILMAKOLLA AMPUU VARKIKSEN TAI RÄKSÄN??? EI ILMA-KIVÄÄRILLÄ SAA AMPUU ELUKOITA, ETTETTE TIENNEET.

        jA MITÄ HYÖTYY SIITÄ ON, ETTÄ MENEE TUUMASESTA MÄNNYSTÄ LÄPI?? VITTU EMPÄ USKO ETTÄ SE JOKA ON OSTAMASSA ILMAKKOO AMMPUSKELEE MUNA PYSTÖSSÄ JOTAIN MÄNTYY 10 SENTIN PÄÄSTÄ?????? HALOO?!?!?!?!?

        SE TARKKUUSHAN ON TÄRKEE JA KYLLÄHÄN NE TEHOTKIN TIETENKI VAIKUTTAA VÄHÄSEN.


      • Balalaikan viree
        Nimetön kirjoitti:

        lopettakaa jo laadusta ja baikalista puhuminen samassa lauseessa. ne ei vaan kuulu yhteen. jos haluat laatu vehkeen niin kysele muualla. ei täällä oo kuin penikoita jotka luulee että halvallaki saa laatua

        Mut eihä balalaikan vireessä oo vikaaaa......
        .....on nääs halpa ja hyvä venäläinen laatutuote ,jos et "nimetön" sitä tajua niin ammu ittes Gamo Hunter 44520 extremellä ja gamon raptor kudilla läht. nop. 460 metr.sekunnissa et sillälailla!


      • älä kiusaa
        HAHAHHAHAHAH kirjoitti:

        MITÄ PERKELEEN HYÖTYY SIITÄ ON ETTÄ JOLLAIN ILMAKOLLA AMPUU VARKIKSEN TAI RÄKSÄN??? EI ILMA-KIVÄÄRILLÄ SAA AMPUU ELUKOITA, ETTETTE TIENNEET.

        jA MITÄ HYÖTYY SIITÄ ON, ETTÄ MENEE TUUMASESTA MÄNNYSTÄ LÄPI?? VITTU EMPÄ USKO ETTÄ SE JOKA ON OSTAMASSA ILMAKKOO AMMPUSKELEE MUNA PYSTÖSSÄ JOTAIN MÄNTYY 10 SENTIN PÄÄSTÄ?????? HALOO?!?!?!?!?

        SE TARKKUUSHAN ON TÄRKEE JA KYLLÄHÄN NE TEHOTKIN TIETENKI VAIKUTTAA VÄHÄSEN.

        muna tai vastaava on hyvä ammuttaessa tuelta esim. variksia. em. tuholaisten poistamiseen pittää kuitenkin saada lupa paikalliselta nimismiehelttä. esimerkiksi elintarviketehtaan piha-alueella härskit räkätit ja varikset ovat todellinen terveyshaitta, eikä niitä röyhkeimpiä välttämättä saa huutelemalla tai muuten pelottelemalla pois.

        tarkka ilmakivääri ja oikeat kuulat niin nämät tuhohyönteiset saapi pois. kaikkia mahdollisia varotoimia noudattaen, tietysten.

        ps. "muna pyrstössä" voi osua omaan "mäntyyn".


      • Oku

        Jes.Suosittelen, mutta pienin varauksin.Voimaahan aseessa on aivan riittävästi baracuda extra heavy luodeilla menee esim. 32mm ruodelaudasta läpi.Itse omistan kyseisen aseen ja ainakin minulla siihen piti tehdä pieniä välyskorjauksia ja rekyylin vaimentimia jotta ase toimisi moitteettomasti ammuttaessa 50m.matkalle koska ei näin voimakkaalla aseella viiti räiskiä 10m päästä kun eväät riittävät paljon pidempäänkin.Tässä minun vinkit mitä aseelle teet jos haluat siitä hyvän.Pahin vika liian väljäksi ajettu piipun liitos hahlo paineputkessa(piippu heiluu sivusuunnassa)osumat heittelehtivät oikealta vasemmalle jne...!Korjaus:Tee piipunlaakerin päälle pronssimessinki laakeriliuska aineesta paksuus 0.35-0.40mm pyöreä n.35mm halk.oleva prikka ja poraa keskelle 6mm reikä ja työnnä prikka oik.puolelle väliin(laita rasvaa) aseen peräpuolelta katsottuna ase oikein päin ja nyt pultti paikalleen ja kiristä.Nyt piippu vastaa tiukasti vasemman puolen suoraan pintaan.Männälle tee lyönninvaimennin jostain sopivasta kumitiivisteestä joka on aavistuksen tiukka paineputkeen,mutta ei niin leveä ,että tukkii painereiän.Itse tein vesimittarin tasotiivisteestä!Puhdista ja kiillota liipaisinkoneiston pinnat ja laita pakkasen kestävää rasvaa ohuelti sisään joka paikkaan kun kasaat aseen.Rasvaa saa esim.hydrosetiltä.Huolella rasvaa laukaisukynsi ja männän lukituskuulien urat!Nyt vaimenna vielä tukin ja paineputken välinen rekyyli jollain ohuella liimattavalla eristeteipillä.Itse käytin Armaflex eristeteippiä jota käytetään lämpöpumppujen kylmäputkien eristämiseen.Leikkasin n.25mm leveät suikaleet jotka liimasin tukkiin laitoihin koko matkalle johon paineputki vastaa kun se kiinnitetään tukkiin.Näissä painemäntä aseissa homma on päinvastoin kuin ruutiaseissa joissa tukin ja rungon väliin on jäätävä välys.Nyt laita koneisto paikalleen ruuveihin lukkoliima.Nyt aseessa kestää joku parempi kiikari jos haluaa ampua kiikarilla esim.Itselläni on Luger 6*40 classic.Yllättävän hyvin toimii vaikka on taittopiippuinen kun piipun liitos on nyt jämäkkä ja varmaan sattunut valmistettaessa tulemaan samaan linjaan painerungon kanssa.Minulla kasat ovat pienentyneet 10m(lyö samaan reikään)20m n.10mm kasa ja vielä 50m itse ammuin ilmapistoolin tauluun sen mustan koko taitaa olla 6cm halk.20 luotia kaikki siihen mustaan lätkään baracuda extra heavy luodeilla.Kyllä minä suosittelen tätä asetta jos siitä oikeasti tekee aseen kun asialle ensin kunnolla vihkiytyy.Nyt ei muu oikein kelpaakaan kun Baikal IJ 513M muut tuntuu leluilta.2500 laukausta kiikari jo kestänyt ja muista ostaa sitten kunnon jalat tai muuten sama jos ei kiikaria laita ollenkaan!Paikallisen aseliikkeen ukkokin vähän ihmetteli mikä hemmetin vehe tämä oikein on kun tuulee ,että tukka päästä lähtee ja eikun vaan osuu ja pitkälle?Se oli sitten Baikal IJ 513M 22.kaliiberinen.


      • rampo puhuu

        olette teinejä ja alle 30 v jotka lähtönopeuksista puhutte.


      • ilmakko
        HAHAHHAHAHAH kirjoitti:

        MITÄ PERKELEEN HYÖTYY SIITÄ ON ETTÄ JOLLAIN ILMAKOLLA AMPUU VARKIKSEN TAI RÄKSÄN??? EI ILMA-KIVÄÄRILLÄ SAA AMPUU ELUKOITA, ETTETTE TIENNEET.

        jA MITÄ HYÖTYY SIITÄ ON, ETTÄ MENEE TUUMASESTA MÄNNYSTÄ LÄPI?? VITTU EMPÄ USKO ETTÄ SE JOKA ON OSTAMASSA ILMAKKOO AMMPUSKELEE MUNA PYSTÖSSÄ JOTAIN MÄNTYY 10 SENTIN PÄÄSTÄ?????? HALOO?!?!?!?!?

        SE TARKKUUSHAN ON TÄRKEE JA KYLLÄHÄN NE TEHOTKIN TIETENKI VAIKUTTAA VÄHÄSEN.

        sa kyll hittokin ampuu ilma kiväärillä mutt ei suomess ameriikassa ne ottaa wecraucher army modelli ja 6,35 millistä pelii ett menee 400m/s ampuu kettuuki sillä


      • gamo vipermax
        Nimetön kirjoitti:

        lopettakaa jo laadusta ja baikalista puhuminen samassa lauseessa. ne ei vaan kuulu yhteen. jos haluat laatu vehkeen niin kysele muualla. ei täällä oo kuin penikoita jotka luulee että halvallaki saa laatua

        kiinnostaako sua kauheesti että jotkut puhuu jostakin halvan ilmakiväärin hankkimisesta?


    • asiaa kokeillut

      No tota, noin pähkinänkuoressa se impukan tehoyhtälö muodostuu kudin painosta ja lähtönopeudesta.
      Tarkkuus on taas enimmäkseen ampujasta kiinni. Tosin CO2 ja PCP impukat on pääasiallisesti "helpompia" oppia ampumaan tarkasti kuin jousivehkeet. No poikkeuksia on.
      Yleistettynä kiinteäpiippuisten jousivehkoiden voi olettaa olevan taittopiippuisia tarkempia.
      Miksi kaipaat .22 impukkaa? Luodin lentorata on kaarevampi kuin .177 ja näinollen lyhyempi ampumaetäisyys. Pari jutskaa mietittäväksi miten kaukaa aiot/haluat ampua? Ammutko "kasaa", Field Targettia tai tölkkejä hilpeässä mielentilassa? Kun osaat vastata noihin niin voin kertoa tärkeimmät ominaisuudet joita tarvitset impukassa.
      Metsästykseen tarvitaan sellaista pysäytysvoimaa, jonka 5,5mm kuti antaa, mutta impukalla metsästäminen tai loukkuaseena käyttäminen on laitonta Suomessa ainakin vielä toistaiseksi.
      Jos nyt kuitenkin sormia syyhyttää ja pakko mennä kauppaan, niin Baikal IJ-513M lähtee halvalla. Niissä on ollut paljon valmistusvikoja mutta ei mitään mitä ei voisi korjata helposti.
      Jos heti haluat "luotettavaa" pelivälinettä niin tsekkaa vaikka Cometa. Hinta on tosin 2x Balalaikan hinta.
      Tarkan ampumisen tärkeimmät komponentit on kuitenkin ampuja ja dilut.

      • Ruttupena

        Jaahas, ehkä se sinä olet pikemminkin mainitsemasi penikka. Penikka en ole esim.ikäni puolesta, enkä mielestäni muutenkaan. Suomihan on vapaa maa, joten saat toki pitää minua penikkana.

        Kyllä minä jonkin verran tiedän ilmakoista sekä muutenkin aseista. Metsästys ja rata niistä. Olen kuitenkin ampunut 2 SM kultaa pienoiskiväärillä sekä nuorempana tuli tehtyä useampi Suomen ennätys ikäni ilmakivääriammunnassa.

        Nykyään räppi ja skiitti on mielilajini. Enää en kilpaile, mutta valmennan.

        Baikal on kuule hintaansa nähden paljon parempi kuin esim. useat Gamon mallit niitten hintaansa nähden. Tuskin olet ikinä pitänyt ainuttakaan Baikalin asetta kädessäsi?

        Itse olen viimeksi 2kk.sitten ollut Spartanilla miettimässä USA:n vientiasioita.

        Pakko vähän kehua itteäni mutta jos nimeni tietäisit, paskantaisit housuihisi ja menisit äitis hameenhelmoihin.

        Edellä oleva "asiaa kokeillut" kertoi jo ammunnan perusasioita.

        Taitaapa olla viisainta olla kirjoittelematta Internetissä, kun porukka on tällasita vellihousupaskaa. Ja kun nimettömänä kirjoitellaan niin kaikki sittisontiaiset tulevat arvostelemaan.


      • holotähti
        Ruttupena kirjoitti:

        Jaahas, ehkä se sinä olet pikemminkin mainitsemasi penikka. Penikka en ole esim.ikäni puolesta, enkä mielestäni muutenkaan. Suomihan on vapaa maa, joten saat toki pitää minua penikkana.

        Kyllä minä jonkin verran tiedän ilmakoista sekä muutenkin aseista. Metsästys ja rata niistä. Olen kuitenkin ampunut 2 SM kultaa pienoiskiväärillä sekä nuorempana tuli tehtyä useampi Suomen ennätys ikäni ilmakivääriammunnassa.

        Nykyään räppi ja skiitti on mielilajini. Enää en kilpaile, mutta valmennan.

        Baikal on kuule hintaansa nähden paljon parempi kuin esim. useat Gamon mallit niitten hintaansa nähden. Tuskin olet ikinä pitänyt ainuttakaan Baikalin asetta kädessäsi?

        Itse olen viimeksi 2kk.sitten ollut Spartanilla miettimässä USA:n vientiasioita.

        Pakko vähän kehua itteäni mutta jos nimeni tietäisit, paskantaisit housuihisi ja menisit äitis hameenhelmoihin.

        Edellä oleva "asiaa kokeillut" kertoi jo ammunnan perusasioita.

        Taitaapa olla viisainta olla kirjoittelematta Internetissä, kun porukka on tällasita vellihousupaskaa. Ja kun nimettömänä kirjoitellaan niin kaikki sittisontiaiset tulevat arvostelemaan.

        onhan se nuin mutta jos joku haluaa hyvän ja tarkan niin kerrotko mikä baikal 5,5mm ilmakivääri on tarkka. ja tarkalla tarkoitetaan tietysti että 10m matkalta osumat vähintään rikkoo edellistä reikää. ja gamo ei ole hyvä. gamon 5,5 on ihan kohtuullinen mutta hinta on kova laatuun nähden. itse en jousitoimista huolis vaan ilma toiminen on parempi. on tympeä ampua aseella jonka laukasu venyy monta milliä ennenku laukeaa. ja sen luulis sinunki kilpa ampuja tietävän. ja silti suosittelet baikalia.


      • aseista kiinnostunut

        .22 -ilmakolla ampuisin tarkkuutta tauluun 10-20m matkoilta ja muuten sitten mökillä huvikseni vaikka tölkkejä ja limupulloja kuten tähän asti olen tehnyt .177 -ilmakolla. Nyt vaan siis kiinnostaa siirtyä tuohon .22 -kaliiperiseen, jolloin kiinnostaisi tutkia sen tehoa ja tarkkuutta verrattuna .177 -kaliiperiseen eri etäisyyksiltä. Sen .22 -ilmakon olisi hyvä olla jousitoiminen, ettei tarvitsisi ostella mitään CO2-kapseleita. Se, että onko se kiinteä- vai taittopiippuinen, ei niin merkitse, kunhan löytyy tehoa ja tarkkuutta. Millanen se Baikal sitten on? Ja onko muita hyviä .22 -ilmakivääreitä?


      • v_t_n_t_h_ä
        aseista kiinnostunut kirjoitti:

        .22 -ilmakolla ampuisin tarkkuutta tauluun 10-20m matkoilta ja muuten sitten mökillä huvikseni vaikka tölkkejä ja limupulloja kuten tähän asti olen tehnyt .177 -ilmakolla. Nyt vaan siis kiinnostaa siirtyä tuohon .22 -kaliiperiseen, jolloin kiinnostaisi tutkia sen tehoa ja tarkkuutta verrattuna .177 -kaliiperiseen eri etäisyyksiltä. Sen .22 -ilmakon olisi hyvä olla jousitoiminen, ettei tarvitsisi ostella mitään CO2-kapseleita. Se, että onko se kiinteä- vai taittopiippuinen, ei niin merkitse, kunhan löytyy tehoa ja tarkkuutta. Millanen se Baikal sitten on? Ja onko muita hyviä .22 -ilmakivääreitä?

        punatulkkuja ynnä muita viattomia luontokappaleita.

        Sinunlaiset kusipäät pitäis laittaa roikkumaan munista torin lyhtypylvääseen.

        Vai kasa-ammunta, oikein kasoittain räiskit räksiä.


      • typerä
        v_t_n_t_h_ä kirjoitti:

        punatulkkuja ynnä muita viattomia luontokappaleita.

        Sinunlaiset kusipäät pitäis laittaa roikkumaan munista torin lyhtypylvääseen.

        Vai kasa-ammunta, oikein kasoittain räiskit räksiä.

        niin myöskin lukutaidoton. Kaveri aikoi ampua tölkkejä ei punatulkkuja. Tosin jos siellä teillä on kieli niin värikästä, että sana tölkki tarkoittaakin punatulkkua, niin ei muutakun onea vaan...


      • v_t_n_t_h_ä
        typerä kirjoitti:

        niin myöskin lukutaidoton. Kaveri aikoi ampua tölkkejä ei punatulkkuja. Tosin jos siellä teillä on kieli niin värikästä, että sana tölkki tarkoittaakin punatulkkua, niin ei muutakun onea vaan...

        tyypillähän on kaapillinen ilmakoita, joilla se on kaadellut niitä tölkkejä ja pulloja. Luuletko turpo että se haluu tehokkaamman ilmakon ampuakseen edelleen niitä tölkkejä ja pulloja. Ja vitut, sillä on veren maku suussa. Se haluu tappaa naapurin kissan joka kusi sen mopon pakoputkeen.

        Onea vaan sinnekkin, mitä se sitten tarkoittaneekaan.


      • taidat olla
        v_t_n_t_h_ä kirjoitti:

        tyypillähän on kaapillinen ilmakoita, joilla se on kaadellut niitä tölkkejä ja pulloja. Luuletko turpo että se haluu tehokkaamman ilmakon ampuakseen edelleen niitä tölkkejä ja pulloja. Ja vitut, sillä on veren maku suussa. Se haluu tappaa naapurin kissan joka kusi sen mopon pakoputkeen.

        Onea vaan sinnekkin, mitä se sitten tarkoittaneekaan.

        Minä ainakin nautin ampua kaikkea elävää omalla tontillani. Punatulkuista oraviin ja oarvista pöllöihin.

        Voit spede tulla kanssa ampumaan, sillä ilmakoita riittää


      • täällä jollakin
        taidat olla kirjoitti:

        Minä ainakin nautin ampua kaikkea elävää omalla tontillani. Punatulkuista oraviin ja oarvista pöllöihin.

        Voit spede tulla kanssa ampumaan, sillä ilmakoita riittää

        sentään asennetta elämässä =) Sama täällä, ammun melkein kaiken elävän omalta tontiltani paitsi ihmisiä =) Punatulkut ja kaikki rastaat, varikset ja harakat. Jopa kyyhkysen olen ampunut :P Pöllöjä yms.ei oikein uskalla ampua. Vähä omatunto soimaa ja naapurissa on niin kyrpiä mummoja, että yksenkertaisesti minulta paskat housuun pärähtää kun naapurin mummot ärähtää. Ei vaiskaan kun ne soitta poliisit.

        Kissaa olen ampunut kylkeen 10 metristä ja läpi meni Gamo Hunter 1250 aseella! Eipä vaan hevillä kuollut.

        Niin niistä poliiseista, on ne tullutkin kun naapurin mummot väitti että ammun kuoveja ruutiaseella (ammuin eetteri-impukalla ja juurikin kuoveja) mutta mitäpä ne sanomaan kun en omista muutakuin ilmakoita! Poliisitkin nauroivat että ei se ilmakko paukaha kuten mummot väitti =) Sanoin että pauke on voinut kuulua siitä kun ammun tauluun, joka kilahtaa kun osuu napakymppiin! Poliisit toivottivat hyvää kesän jatkoa ja kehoittivat olemaan varovaisia ilmakon kanssa. Noh pitänee olla varovaisempi ettei tule haavakoita, sitä kait ne tarkoitti ;)


      • asiaa kokeillut
        aseista kiinnostunut kirjoitti:

        .22 -ilmakolla ampuisin tarkkuutta tauluun 10-20m matkoilta ja muuten sitten mökillä huvikseni vaikka tölkkejä ja limupulloja kuten tähän asti olen tehnyt .177 -ilmakolla. Nyt vaan siis kiinnostaa siirtyä tuohon .22 -kaliiperiseen, jolloin kiinnostaisi tutkia sen tehoa ja tarkkuutta verrattuna .177 -kaliiperiseen eri etäisyyksiltä. Sen .22 -ilmakon olisi hyvä olla jousitoiminen, ettei tarvitsisi ostella mitään CO2-kapseleita. Se, että onko se kiinteä- vai taittopiippuinen, ei niin merkitse, kunhan löytyy tehoa ja tarkkuutta. Millanen se Baikal sitten on? Ja onko muita hyviä .22 -ilmakivääreitä?

        Sorry nyt mutta mikään tuosta ei kuulosta siltä, että .22 toisi mitään radikaalia uutta sulle.
        Jos tarkotat teholla lähtötehoa niin siinä on käänteinenkin puoli, että sellaisia juttuja, että kevyet dilut voi lennellä aika villisti, niistä saattaa helmat hajota tai mennä palasiksi. Sitten on vaan "kärpäsiä" taulussa.
        Tollaiset on myös raskaampia virittää ja potkaisee jonkin verran. Tälläset jousi-impukat on kranttuja dilujen, kiikaritähtäimien ja ampuma-asennon (pidon) ja liipaisun suhteen.
        Tiukan kasan saaminen vaatii keskittymistä ja puhdasta suoritusta sekä toistoja.
        Vielä toistaseksi Suomessa on aika nihkeästi .22 kaliberin diluja saatavana samoin aseitakin.
        Baikal ei ainakaan investointina olis paha, jotain 155egen paikkeilla, mutta henkisesti kannattaa varautua siihen, että sitä pitää vähän viilata ennen kuin sen saa käymään kunnolla. Kyllä sillä sitten melko tiukkaakin kasaa saa aikaseksi vähän pidemmältäkin matkalta kuin 10-20m. Ja jos rupeaa tuntumaan siltä, että tää ei ole sun juttu, niin sen saa varmasti myytyä.
        Vielä lopuksi täytyy korostaa, että .177 toimii sulle ihan yhtä hyvin noiden tietojen perusteella.


      • Sinulle taulapää
        täällä jollakin kirjoitti:

        sentään asennetta elämässä =) Sama täällä, ammun melkein kaiken elävän omalta tontiltani paitsi ihmisiä =) Punatulkut ja kaikki rastaat, varikset ja harakat. Jopa kyyhkysen olen ampunut :P Pöllöjä yms.ei oikein uskalla ampua. Vähä omatunto soimaa ja naapurissa on niin kyrpiä mummoja, että yksenkertaisesti minulta paskat housuun pärähtää kun naapurin mummot ärähtää. Ei vaiskaan kun ne soitta poliisit.

        Kissaa olen ampunut kylkeen 10 metristä ja läpi meni Gamo Hunter 1250 aseella! Eipä vaan hevillä kuollut.

        Niin niistä poliiseista, on ne tullutkin kun naapurin mummot väitti että ammun kuoveja ruutiaseella (ammuin eetteri-impukalla ja juurikin kuoveja) mutta mitäpä ne sanomaan kun en omista muutakuin ilmakoita! Poliisitkin nauroivat että ei se ilmakko paukaha kuten mummot väitti =) Sanoin että pauke on voinut kuulua siitä kun ammun tauluun, joka kilahtaa kun osuu napakymppiin! Poliisit toivottivat hyvää kesän jatkoa ja kehoittivat olemaan varovaisia ilmakon kanssa. Noh pitänee olla varovaisempi ettei tule haavakoita, sitä kait ne tarkoitti ;)

        sun kavereille jotka on yhtä tyhmiä kuin sinäkin. Teidän syytä tulee olemaan se, että impukatkin joutuu ostolupakäytännön piiriin.
        Sitten on kiva maksaa 30egee siitä, että saa ostaa impukan. Sen lisäksi tietty vaaditaan metsästyskortti, jos meinaa rätkyjä tai muita haittaeläimiä poistaa.
        No kai se niin on, että kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.


      • aseista kiinnostunut
        asiaa kokeillut kirjoitti:

        Sorry nyt mutta mikään tuosta ei kuulosta siltä, että .22 toisi mitään radikaalia uutta sulle.
        Jos tarkotat teholla lähtötehoa niin siinä on käänteinenkin puoli, että sellaisia juttuja, että kevyet dilut voi lennellä aika villisti, niistä saattaa helmat hajota tai mennä palasiksi. Sitten on vaan "kärpäsiä" taulussa.
        Tollaiset on myös raskaampia virittää ja potkaisee jonkin verran. Tälläset jousi-impukat on kranttuja dilujen, kiikaritähtäimien ja ampuma-asennon (pidon) ja liipaisun suhteen.
        Tiukan kasan saaminen vaatii keskittymistä ja puhdasta suoritusta sekä toistoja.
        Vielä toistaseksi Suomessa on aika nihkeästi .22 kaliberin diluja saatavana samoin aseitakin.
        Baikal ei ainakaan investointina olis paha, jotain 155egen paikkeilla, mutta henkisesti kannattaa varautua siihen, että sitä pitää vähän viilata ennen kuin sen saa käymään kunnolla. Kyllä sillä sitten melko tiukkaakin kasaa saa aikaseksi vähän pidemmältäkin matkalta kuin 10-20m. Ja jos rupeaa tuntumaan siltä, että tää ei ole sun juttu, niin sen saa varmasti myytyä.
        Vielä lopuksi täytyy korostaa, että .177 toimii sulle ihan yhtä hyvin noiden tietojen perusteella.

        No eipä tältä palstalta tunnu saavan paljoa tietoa noista erilaisista .22 -ilmakoista, vain jostain Baikalista. Ja kun ruvetaan kysymään käyttötarkotusta ja vastaan siihen, niin heti joku urpo rupee väittään, että ammun lintuja. Jumalauta ku vielä sanoin, ETTÄ AMMUN PULLOJA, TÖLKKEJÄ SIIS ELOTTOMIA MAALEJA. Eikös tän keskustelupalstan yks tarkotus oo tiedon jakaminen ja neuvominen, eikä mikään syyttely ja haukkuminen? SIIS ONKO KELLÄÄN KÄYTTÄJÄKOKEMUSTA MUISTAKIN .22 -ILMAKOISTA BAIKALIN LISÄKSI? Kertokaa edes eri .22 -ilmakoiden merkkejä/malleja Dianan, Baikalin, Cometan lisäksi. Ja entä .22 -ilmakon kudit? Mitkä padit on hyviä ja mitkä huonoja?


      • asiaa kokeillut
        aseista kiinnostunut kirjoitti:

        No eipä tältä palstalta tunnu saavan paljoa tietoa noista erilaisista .22 -ilmakoista, vain jostain Baikalista. Ja kun ruvetaan kysymään käyttötarkotusta ja vastaan siihen, niin heti joku urpo rupee väittään, että ammun lintuja. Jumalauta ku vielä sanoin, ETTÄ AMMUN PULLOJA, TÖLKKEJÄ SIIS ELOTTOMIA MAALEJA. Eikös tän keskustelupalstan yks tarkotus oo tiedon jakaminen ja neuvominen, eikä mikään syyttely ja haukkuminen? SIIS ONKO KELLÄÄN KÄYTTÄJÄKOKEMUSTA MUISTAKIN .22 -ILMAKOISTA BAIKALIN LISÄKSI? Kertokaa edes eri .22 -ilmakoiden merkkejä/malleja Dianan, Baikalin, Cometan lisäksi. Ja entä .22 -ilmakon kudit? Mitkä padit on hyviä ja mitkä huonoja?

        Lues nyt ekana ajatuksella ne mun ekat viestit uudelleen.
        .22 versiota on maailmalla melkein jokaisesta .177 mallista. Suomesta löytyy murto-osa, mutta noiden mainitsemies lisäksi löytyy Mendoza, Feinwerkbau, Weihrauch, BSA, FX, Gamo ja sitten joitain kinuski-imppuja.
        Kokeilemalla löydät parhaiten soveltuvat kudit. Ei niistä oikein pysty sanomaan mistään, että tämä on huono tai hyvä. Vaikka sulla olis purkillinen jotain halpis pateja niin jos jaksat pestä ja kuivata ne, että irtoskeidat lähtee ja sitten punnita ne sekä järjestää saman painosiin setteihin niin sellaisillakin lyijykokkareilla voi saada hyvää kasaa aikaiseksi.
        Tarkkuus ei ole vaan tekninen ominaisuus, edemmän se on kiinni siitä kuka sitä pyssyä komentaa ja se vaatii keskittymistä, kärsivällisyyttä ja huolellisuutta. Jos et itsestäs löydä noita ominaisuuksia niin unohda koko homma ja rupea vaikka heittään tikkaa.


      • Nimetön
        asiaa kokeillut kirjoitti:

        Lues nyt ekana ajatuksella ne mun ekat viestit uudelleen.
        .22 versiota on maailmalla melkein jokaisesta .177 mallista. Suomesta löytyy murto-osa, mutta noiden mainitsemies lisäksi löytyy Mendoza, Feinwerkbau, Weihrauch, BSA, FX, Gamo ja sitten joitain kinuski-imppuja.
        Kokeilemalla löydät parhaiten soveltuvat kudit. Ei niistä oikein pysty sanomaan mistään, että tämä on huono tai hyvä. Vaikka sulla olis purkillinen jotain halpis pateja niin jos jaksat pestä ja kuivata ne, että irtoskeidat lähtee ja sitten punnita ne sekä järjestää saman painosiin setteihin niin sellaisillakin lyijykokkareilla voi saada hyvää kasaa aikaiseksi.
        Tarkkuus ei ole vaan tekninen ominaisuus, edemmän se on kiinni siitä kuka sitä pyssyä komentaa ja se vaatii keskittymistä, kärsivällisyyttä ja huolellisuutta. Jos et itsestäs löydä noita ominaisuuksia niin unohda koko homma ja rupea vaikka heittään tikkaa.

        tikan heittoko ei ole itsestä kiinni. parashan se on mennä liikkeeseen kyseleen ja katteleen. testaa siellä miten imppu sopii käsiin ja miltä laukasu tuntuu. gamo on huono ja tuskin baikal sen parempi mutta onhan nuita muitaki.


      • Asiaa kokeillut
        Nimetön kirjoitti:

        tikan heittoko ei ole itsestä kiinni. parashan se on mennä liikkeeseen kyseleen ja katteleen. testaa siellä miten imppu sopii käsiin ja miltä laukasu tuntuu. gamo on huono ja tuskin baikal sen parempi mutta onhan nuita muitaki.

        Tossa on pari ongelmaa. Ne myyjät useimmiten haluavat tuputtaa sitä mitä hyllystä sattuu löytymään, eikä sitä mikä olis asiakkaalle paras vaihtoehto. Monissa lafkoissa myyjät ei edes tiedä mitään niistä kamoista.
        Eipä oikein mikään ase ole suoraan hyllystä täysin lyönnissä vaan se pitää säätää kohdalleen.
        Baikaleissa on ollut paljon pikkuvikoja heti kaupasta mutta ei mitään vakavaa, ne kun pistää kuntoon niin halvalla saa kestävän pelin.
        Samoin Gamon laukaisuakin voi parantaa monella tavalla, ne omat säädöt ei tuppaa riittää mutta jos on vaikka sijoittaa n. 50e niin siihen saa oikean säädettävän 2-vaihe liipasinkoneiston.


      • MOK
        Asiaa kokeillut kirjoitti:

        Tossa on pari ongelmaa. Ne myyjät useimmiten haluavat tuputtaa sitä mitä hyllystä sattuu löytymään, eikä sitä mikä olis asiakkaalle paras vaihtoehto. Monissa lafkoissa myyjät ei edes tiedä mitään niistä kamoista.
        Eipä oikein mikään ase ole suoraan hyllystä täysin lyönnissä vaan se pitää säätää kohdalleen.
        Baikaleissa on ollut paljon pikkuvikoja heti kaupasta mutta ei mitään vakavaa, ne kun pistää kuntoon niin halvalla saa kestävän pelin.
        Samoin Gamon laukaisuakin voi parantaa monella tavalla, ne omat säädöt ei tuppaa riittää mutta jos on vaikka sijoittaa n. 50e niin siihen saa oikean säädettävän 2-vaihe liipasinkoneiston.

        ... mulla on .177 Diana 52 ja ainakaan sen laukaisuun en ole kiinnittänyt ampuessa mitään huomiota. Minusta se toimii kuin ajatus. Sitten mulla on vanhempaa mallia oleva Gamon ilmapistooli ja siinä laukaisu on kuminauhamainen ja raskas - tympii aina kun ampuu. Mutta tuota Dianaa en mihinkään toiseen saman hintaiseen vaihtaisi.


      • sitten
        Sinulle taulapää kirjoitti:

        sun kavereille jotka on yhtä tyhmiä kuin sinäkin. Teidän syytä tulee olemaan se, että impukatkin joutuu ostolupakäytännön piiriin.
        Sitten on kiva maksaa 30egee siitä, että saa ostaa impukan. Sen lisäksi tietty vaaditaan metsästyskortti, jos meinaa rätkyjä tai muita haittaeläimiä poistaa.
        No kai se niin on, että kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

        kun sitä lupaa ei aina saakkaan...


      • v_t_n_t_h_ä
        Sinulle taulapää kirjoitti:

        sun kavereille jotka on yhtä tyhmiä kuin sinäkin. Teidän syytä tulee olemaan se, että impukatkin joutuu ostolupakäytännön piiriin.
        Sitten on kiva maksaa 30egee siitä, että saa ostaa impukan. Sen lisäksi tietty vaaditaan metsästyskortti, jos meinaa rätkyjä tai muita haittaeläimiä poistaa.
        No kai se niin on, että kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

        Sinä olet se kusipää, jonka takia minä joudun kohta hankkimaan hallussapitoluvan viranomaisilta kilpa-ilma-pistoolilleni. Aseelle, joka nimenomaan pitäisi olla lupavapaa, että urheiluammuntaan saataisiin helpommin mukaan nuoria tulevia ammunnan harrastajia.

        http://www.luontokuva.org/default.asp?V_DOC_ID=2404

        Mikä sinä olet tappamaan eläimiä laittomin keinoin? Vitun homopelleidiootti. Työnnä perseesees se impukkas ja paina liipaisinta.


      • ironista
        v_t_n_t_h_ä kirjoitti:

        Sinä olet se kusipää, jonka takia minä joudun kohta hankkimaan hallussapitoluvan viranomaisilta kilpa-ilma-pistoolilleni. Aseelle, joka nimenomaan pitäisi olla lupavapaa, että urheiluammuntaan saataisiin helpommin mukaan nuoria tulevia ammunnan harrastajia.

        http://www.luontokuva.org/default.asp?V_DOC_ID=2404

        Mikä sinä olet tappamaan eläimiä laittomin keinoin? Vitun homopelleidiootti. Työnnä perseesees se impukkas ja paina liipaisinta.

        Sinähän olet se tyyppi joka valitti kun Suomessa saa muka aseita liian helposti, vai oliko kyseessä huonoa huumoria? Sillonkun osuu omaan nilkkaan, niin heti näköjään ääni muuttuu kellossa.


      • asiaa kokeillut
        MOK kirjoitti:

        ... mulla on .177 Diana 52 ja ainakaan sen laukaisuun en ole kiinnittänyt ampuessa mitään huomiota. Minusta se toimii kuin ajatus. Sitten mulla on vanhempaa mallia oleva Gamon ilmapistooli ja siinä laukaisu on kuminauhamainen ja raskas - tympii aina kun ampuu. Mutta tuota Dianaa en mihinkään toiseen saman hintaiseen vaihtaisi.

        Laatupeli. Pystyy järkevästi jopa 80m etäisyydeltä ampumaan.
        Gamon laukausua pystyy parantamaan kikka-kakkosilla tai ostamalla vaikka Charlie Tunan liipasinkoneisto n.50e


      • sun tyhmyyden vuoksi
        täällä jollakin kirjoitti:

        sentään asennetta elämässä =) Sama täällä, ammun melkein kaiken elävän omalta tontiltani paitsi ihmisiä =) Punatulkut ja kaikki rastaat, varikset ja harakat. Jopa kyyhkysen olen ampunut :P Pöllöjä yms.ei oikein uskalla ampua. Vähä omatunto soimaa ja naapurissa on niin kyrpiä mummoja, että yksenkertaisesti minulta paskat housuun pärähtää kun naapurin mummot ärähtää. Ei vaiskaan kun ne soitta poliisit.

        Kissaa olen ampunut kylkeen 10 metristä ja läpi meni Gamo Hunter 1250 aseella! Eipä vaan hevillä kuollut.

        Niin niistä poliiseista, on ne tullutkin kun naapurin mummot väitti että ammun kuoveja ruutiaseella (ammuin eetteri-impukalla ja juurikin kuoveja) mutta mitäpä ne sanomaan kun en omista muutakuin ilmakoita! Poliisitkin nauroivat että ei se ilmakko paukaha kuten mummot väitti =) Sanoin että pauke on voinut kuulua siitä kun ammun tauluun, joka kilahtaa kun osuu napakymppiin! Poliisit toivottivat hyvää kesän jatkoa ja kehoittivat olemaan varovaisia ilmakon kanssa. Noh pitänee olla varovaisempi ettei tule haavakoita, sitä kait ne tarkoitti ;)

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000011&conference=4500000000000757&posting=22000000017979405


      • v_t_n_t_h_ä
        ironista kirjoitti:

        Sinähän olet se tyyppi joka valitti kun Suomessa saa muka aseita liian helposti, vai oliko kyseessä huonoa huumoria? Sillonkun osuu omaan nilkkaan, niin heti näköjään ääni muuttuu kellossa.

        Sekoitat johonkin muuhun hulluun.

        Suomessa on aika helppoa saada aseita. Oli sitten kyse ilma-aseesta, jousesta, tai ruutiaseesta. Itellä ei ole ollut ongelmia, olen saanut mitä olen tarvinnut. Jos ei joku saa lupaa, niin se ei ole minun ongelmani.

        Jos alat vittuilla, niin käytä edes rek nim merk prkl.


      • hyvä"
        Ruttupena kirjoitti:

        Jaahas, ehkä se sinä olet pikemminkin mainitsemasi penikka. Penikka en ole esim.ikäni puolesta, enkä mielestäni muutenkaan. Suomihan on vapaa maa, joten saat toki pitää minua penikkana.

        Kyllä minä jonkin verran tiedän ilmakoista sekä muutenkin aseista. Metsästys ja rata niistä. Olen kuitenkin ampunut 2 SM kultaa pienoiskiväärillä sekä nuorempana tuli tehtyä useampi Suomen ennätys ikäni ilmakivääriammunnassa.

        Nykyään räppi ja skiitti on mielilajini. Enää en kilpaile, mutta valmennan.

        Baikal on kuule hintaansa nähden paljon parempi kuin esim. useat Gamon mallit niitten hintaansa nähden. Tuskin olet ikinä pitänyt ainuttakaan Baikalin asetta kädessäsi?

        Itse olen viimeksi 2kk.sitten ollut Spartanilla miettimässä USA:n vientiasioita.

        Pakko vähän kehua itteäni mutta jos nimeni tietäisit, paskantaisit housuihisi ja menisit äitis hameenhelmoihin.

        Edellä oleva "asiaa kokeillut" kertoi jo ammunnan perusasioita.

        Taitaapa olla viisainta olla kirjoittelematta Internetissä, kun porukka on tällasita vellihousupaskaa. Ja kun nimettömänä kirjoitellaan niin kaikki sittisontiaiset tulevat arvostelemaan.

        Itse harrastan ilmakivääri ammuntaa ja trap ammuntaa..Molemmissa käytän baikalia :D
        hyvin ovat toimineet ja tarkkoja ovat


      • joopajoojj
        Ruttupena kirjoitti:

        Jaahas, ehkä se sinä olet pikemminkin mainitsemasi penikka. Penikka en ole esim.ikäni puolesta, enkä mielestäni muutenkaan. Suomihan on vapaa maa, joten saat toki pitää minua penikkana.

        Kyllä minä jonkin verran tiedän ilmakoista sekä muutenkin aseista. Metsästys ja rata niistä. Olen kuitenkin ampunut 2 SM kultaa pienoiskiväärillä sekä nuorempana tuli tehtyä useampi Suomen ennätys ikäni ilmakivääriammunnassa.

        Nykyään räppi ja skiitti on mielilajini. Enää en kilpaile, mutta valmennan.

        Baikal on kuule hintaansa nähden paljon parempi kuin esim. useat Gamon mallit niitten hintaansa nähden. Tuskin olet ikinä pitänyt ainuttakaan Baikalin asetta kädessäsi?

        Itse olen viimeksi 2kk.sitten ollut Spartanilla miettimässä USA:n vientiasioita.

        Pakko vähän kehua itteäni mutta jos nimeni tietäisit, paskantaisit housuihisi ja menisit äitis hameenhelmoihin.

        Edellä oleva "asiaa kokeillut" kertoi jo ammunnan perusasioita.

        Taitaapa olla viisainta olla kirjoittelematta Internetissä, kun porukka on tällasita vellihousupaskaa. Ja kun nimettömänä kirjoitellaan niin kaikki sittisontiaiset tulevat arvostelemaan.

        "Jaahas, ehkä se sinä olet pikemminkin mainitsemasi penikka. Penikka en ole esim.ikäni puolesta, enkä mielestäni muutenkaan. Suomihan on vapaa maa, joten saat toki pitää minua penikkana.

        Kyllä minä jonkin verran tiedän ilmakoista sekä muutenkin aseista. Metsästys ja rata niistä. Olen kuitenkin ampunut 2 SM kultaa pienoiskiväärillä sekä nuorempana tuli tehtyä useampi Suomen ennätys ikäni ilmakivääriammunnassa.

        Nykyään räppi ja skiitti on mielilajini. Enää en kilpaile, mutta valmennan.

        Baikal on kuule hintaansa nähden paljon parempi kuin esim. useat Gamon mallit niitten hintaansa nähden. Tuskin olet ikinä pitänyt ainuttakaan Baikalin asetta kädessäsi?

        Itse olen viimeksi 2kk.sitten ollut Spartanilla miettimässä USA:n vientiasioita.
        Pakko vähän kehua itteäni mutta jos nimeni tietäisit, paskantaisit housuihisi ja menisit äitis hameenhelmoihin.

        Edellä oleva "asiaa kokeillut" kertoi jo ammunnan perusasioita.

        Taitaapa olla viisainta olla kirjoittelematta Internetissä, kun porukka on tällasita vellihousupaskaa. Ja kun nimettömänä kirjoitellaan niin kaikki sittisontiaiset tulevat arvostelemaan."


        Joopa joo, nimesi tiedetään eittämättä homopalstoilla ja siksi oletat, että sinua pelätään.

        Keksit tarinaa muka voitoista kilpa-ammunnoista, naurettavaa. Tuon kun kirjoitit on monta vuotta mennyt. Nyt kun olet vähän vanhempi vaan et tasan tarkkaan viisaampi niin ehkä olet jo saanut aseenkantoluvan pienoiskivääriin. Luultavammin et, sillä et varmaan osannut täyttää hakulomaketta oikein luki- ja asennehäiriösi kanssa.

        Pysy ilmakoissa, tomppeli.


      • räksät
        v_t_n_t_h_ä kirjoitti:

        punatulkkuja ynnä muita viattomia luontokappaleita.

        Sinunlaiset kusipäät pitäis laittaa roikkumaan munista torin lyhtypylvääseen.

        Vai kasa-ammunta, oikein kasoittain räiskit räksiä.

        "punatulkkuja ynnä muita viattomia luontokappaleita.

        Sinunlaiset kusipäät pitäis laittaa roikkumaan munista torin lyhtypylvääseen.

        Vai kasa-ammunta, oikein kasoittain räiskit räksiä."


        Joo niin aion, sekä jäniksiä, harakoita, fasaaneja, punatulkkuja. Kaikki yhtä viattomia! Pataan laitan jänikset ja fasaanit, muut jätän mätänemään.

        Ihana harrastus, tuo ampuminen!


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        täällä jollakin kirjoitti:

        sentään asennetta elämässä =) Sama täällä, ammun melkein kaiken elävän omalta tontiltani paitsi ihmisiä =) Punatulkut ja kaikki rastaat, varikset ja harakat. Jopa kyyhkysen olen ampunut :P Pöllöjä yms.ei oikein uskalla ampua. Vähä omatunto soimaa ja naapurissa on niin kyrpiä mummoja, että yksenkertaisesti minulta paskat housuun pärähtää kun naapurin mummot ärähtää. Ei vaiskaan kun ne soitta poliisit.

        Kissaa olen ampunut kylkeen 10 metristä ja läpi meni Gamo Hunter 1250 aseella! Eipä vaan hevillä kuollut.

        Niin niistä poliiseista, on ne tullutkin kun naapurin mummot väitti että ammun kuoveja ruutiaseella (ammuin eetteri-impukalla ja juurikin kuoveja) mutta mitäpä ne sanomaan kun en omista muutakuin ilmakoita! Poliisitkin nauroivat että ei se ilmakko paukaha kuten mummot väitti =) Sanoin että pauke on voinut kuulua siitä kun ammun tauluun, joka kilahtaa kun osuu napakymppiin! Poliisit toivottivat hyvää kesän jatkoa ja kehoittivat olemaan varovaisia ilmakon kanssa. Noh pitänee olla varovaisempi ettei tule haavakoita, sitä kait ne tarkoitti ;)

        sen vielä hyväksyn jos lintuja ampuu ja semmosia, mutta jos jotain kissaa tai koiraa nii saa olla aika vitun sairas paska!


      • 546wsyuh6sx
        v_t_n_t_h_ä kirjoitti:

        tyypillähän on kaapillinen ilmakoita, joilla se on kaadellut niitä tölkkejä ja pulloja. Luuletko turpo että se haluu tehokkaamman ilmakon ampuakseen edelleen niitä tölkkejä ja pulloja. Ja vitut, sillä on veren maku suussa. Se haluu tappaa naapurin kissan joka kusi sen mopon pakoputkeen.

        Onea vaan sinnekkin, mitä se sitten tarkoittaneekaan.

        Mitäs päästi naapuri kissansa kuselle toisen mopon pakoputkeen.

        Oikein moiselle mulkvistille, että kissa katoaa.


      • omantonttinsahoitava
        546wsyuh6sx kirjoitti:

        Mitäs päästi naapuri kissansa kuselle toisen mopon pakoputkeen.

        Oikein moiselle mulkvistille, että kissa katoaa.

        Olet häiriintynyt ja tyhmä ihminen. Hakeudu jonkinlaiseen terapiaan tai hanki muulla tavoin apua, ellet itse kykene ajattelusi ja kokemusmaailmasi pimeyttä havaitsemaan ja muuttamaan. Tai hirttäydy, sillä ei ole mitenkään hyväksyttävää, että ympäristö ja muut ihmiset joutuvat kärsimään toimistasi ja ärtymään käsittämättömän typeristä kirjoituksistasi.


      • Anonyymi
        joopajoojj kirjoitti:

        "Jaahas, ehkä se sinä olet pikemminkin mainitsemasi penikka. Penikka en ole esim.ikäni puolesta, enkä mielestäni muutenkaan. Suomihan on vapaa maa, joten saat toki pitää minua penikkana.

        Kyllä minä jonkin verran tiedän ilmakoista sekä muutenkin aseista. Metsästys ja rata niistä. Olen kuitenkin ampunut 2 SM kultaa pienoiskiväärillä sekä nuorempana tuli tehtyä useampi Suomen ennätys ikäni ilmakivääriammunnassa.

        Nykyään räppi ja skiitti on mielilajini. Enää en kilpaile, mutta valmennan.

        Baikal on kuule hintaansa nähden paljon parempi kuin esim. useat Gamon mallit niitten hintaansa nähden. Tuskin olet ikinä pitänyt ainuttakaan Baikalin asetta kädessäsi?

        Itse olen viimeksi 2kk.sitten ollut Spartanilla miettimässä USA:n vientiasioita.
        Pakko vähän kehua itteäni mutta jos nimeni tietäisit, paskantaisit housuihisi ja menisit äitis hameenhelmoihin.

        Edellä oleva "asiaa kokeillut" kertoi jo ammunnan perusasioita.

        Taitaapa olla viisainta olla kirjoittelematta Internetissä, kun porukka on tällasita vellihousupaskaa. Ja kun nimettömänä kirjoitellaan niin kaikki sittisontiaiset tulevat arvostelemaan."


        Joopa joo, nimesi tiedetään eittämättä homopalstoilla ja siksi oletat, että sinua pelätään.

        Keksit tarinaa muka voitoista kilpa-ammunnoista, naurettavaa. Tuon kun kirjoitit on monta vuotta mennyt. Nyt kun olet vähän vanhempi vaan et tasan tarkkaan viisaampi niin ehkä olet jo saanut aseenkantoluvan pienoiskivääriin. Luultavammin et, sillä et varmaan osannut täyttää hakulomaketta oikein luki- ja asennehäiriösi kanssa.

        Pysy ilmakoissa, tomppeli.

        Selvä pysyn ilmakoissa😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä pysyn ilmakoissa😀

        Pysyisit poissa...juttu on yhdeksän vuotta vanha.


    • koiari

      Eli myynnissä .22 kalibeerinen "impukka".

      -Ase Diana, lähes kokonaan uuden veroinen (ikä 2kk)
      -n.900 kpl luoteja
      -kiikari Gamo (hintaan 100e, ei oopakko ottaa)
      HP: 300e

      • Feinwerkbau 700 ALU

        ootte sitte saanu oikeen huippu keskustelut aikaan, ei voinu kun nauraa kuset housuus, kun tota luki.
        onnea ja menestystä!!!


      • Stepniewsky Karell.
        Feinwerkbau 700 ALU kirjoitti:

        ootte sitte saanu oikeen huippu keskustelut aikaan, ei voinu kun nauraa kuset housuus, kun tota luki.
        onnea ja menestystä!!!

        Tuli näet mieleeni, että onhan minullakin mokoma. Siellä kellarikopissahan se puhallusputki kököttikin. Sivuviritteinen Länsi-Saksalainen. Otin asuntoon ja ammun parvekkeella olevaan catcheriin makuhouneesta poikittain olohouneen poikki. Jos varis...Klaus Varishan olikin aikoinaan tosijulkkis.


    • GamoCFX

      mihin tarviit .22 -kalipeerista ilmakivääriä? jos ammuskelet tarkkuutta niin ei järkee hommata .22.
      ostat vaan vähän tehokkaamman .177, jos lintuja ammut niin kyllä tuo .177 riittä.. ite omistan Gamon CFX, lähtönopeus 305m/s ja menee ihan helposti 3cm laudasta läpi. ja on Gamon tarkin ase tai tarkimpia aseita.
      synteettinen tukki, rihlattu piippu, valokuitutähtäimet. kyllä lähtee :)

    • kallisgamo

      Ajattelin kertoa Gamo 1250 5.5 mm kokemuksiani tässä :
      Uutuuttaan aseella ei osunut mihinkään kasat 30 m päästä n.15 cm minimissään, sitten särjin aseessa pari ruutiaseen kiikaria (mm Norconia kesti n. 20 laukausta ja Bushnell banner kesti vähän pidempään) samalla vaihdoin järeämmän yksiosaisen jalustan. Aseessa kylläkin kesti gamon oma kiikari jolla ei tarkkuus ollut tämän aseen kanssa hyvä.
      Näiden kiikari sähläilyjen aikaan aseesta hävisi tehot joka johtui jousen katkeamisesta ja tiivisteen pettämisestä. Takuu pelasi kyllä hyvin ja 2 viikon päästä kokeilut taas jatkuivat.
      Asensin aseeseen Nikko stirling airking kiikarin ja nyt alkoi lyyti kirjoittamaan kasat pienenivät 45 m n 5 cm kasaa. Gamon surkean liipasimen vaihdoin samalla Charlie DaTunan grtIII malliin ja laukaisu on nyt eri planeetalta.
      Tehoa aseessa ehkä liikaakin 2X4 lankku menee läpi ja laudasta 50m päästäkin. Metallinen maalitaulun pohja ei kestä vaan lommoutuu pahasti tuolta 45m.
      Asetta olen manannut tuhannesti, mutta näköjään sen saa säädettyä siedettävälle tasolle.
      Merkkiä en suosittele kuitenkaan, nyttemmin ottaisin dianan tai weihrauch merkkisenä.
      Onkohan kellään BSA tactical kokemuksia?

      • asdfsf

        pikku pojat eläkääpä kinastelko!!


    • tietoa tietämättömil

      gamo on roska merkki jota tehdään massa tuotannolla niissä ei ole mitään muuta kuin kova lähtönopeus gamo on ostetuin merkki siksi koska sitä myydään melkein R kioskeillakin minulla on stoeger ilmakivääri joka maksaa vain 110 euroa ja olen vertaillut sitä 300 euron kamoihin jotka ovat surkeampia kuin stoeger ilma kiväärit mutta jos haluaa todella hyvän ilmakon sen täytyy olla vähintään 400 euron arvoinen että siinä on jotakin eroa noihin halvempiin versioihin verrattuuna

    • älkää repikö

      perseitänne gamo vihaajat.

      kenelläkään kokemusta GAMO WHISPER X VAMPIR:ista? suht järkevän hintanen
      ja kuulemma myös v*tun tarkka, ja 305m/s nyt ainakin mun käytössä riittää hyvin..

      joku ~1200fps diana olis sitte toinen vaihtoehto mutta opiskelijan lompakolle hiukan kallis.

      • Juhan-i

        Ei Gamoissa muuta vikaa ole kuin se että niissä on paska laukaisu.

        Jotta (mistään) Gamosta saa kunnon pyssyn, niihin pitää asentaa itse uusi liipasin. Maksaa netistä tilattuna posteineen noin 35 euroa.

        Tuo Whisper X näyttää maksavan halpis-kiikarin kanssa noin 300 euroa. Sinuna ostaisin kyllä sen sijaan Gamoista CFX:n, tätä saa avotähtäimillä hintaan 280 euroa (muovitukki) ja 300 euroa (puutukki). Jälkimmäinen siis tämä CFX Royal.

        Tuo CFX on vipuviritteinen, mikä tarkoittaa että piippu on kiinteä ja virittäminen tapahtuu erillisellä piipun alla olevalla vivulle. Ase on jousitoimisista Gamoista tarkin. Tosin siihenkin olisi hyvä asentaa parempi liipaisu:

        http://charliedatuna.com/GRT-4G.htm

        Kun mainitsit tuossa edellä kalliista Diana-ilmakivääreistä, niin yksi mahdollisuus on tilata esim. Iso-Britanniasta tai Saksasta Weihrauch:n ilmakivääri. Nämä tosin ovat vain 7,5 joules (Saksa) ja 16 joulen (Iso-Britannia) vehkeitä.

        Mutta ovat kyllä sitten aika lailla eritasolla Gamoon verrattuna mitä tulee liipaisuun ja yleiseen tarkkuuteen. Ovat suoraan paketista erittäin tarkkoja.

        Weihrauch Saksasta tilattuna on postikuluineen noin 345 euroa avotähtäimillä. Tällä saa käytännössä maailman parhaimman jousitoimisen ilmakiväärin.


    • HATSAN

      Luin Metsästäjä lehden mukana tulleessa mainoksessa HATSAN merkkisistä ilmakoista. Katsoin myös YOY TUBE:sta filmejä em. aseista ja tarkkoja pyssyköitä näyttivät olevan. Lintuja ja kaneja niittivät, joten tehokin näytti riittävän. Katsokaa itse niin ei tarvitse kysellä ja v*****lla toisille tälläkään palstalla!

    • Frans Kovanen

      Porautin oman Baikal-ilmakon 8,2 milliseksi. Jarrunestettä muutama tippa männän päälle ja nyt tehot riittää vaikka peuralle. Nyt löytyy tehoa ja tarkkuutta.

    • aseseppä

      Lieneekö Kovasella hylsynpituus 53r?

    • Frans Kovanen

      Kyllä vain, mistä ihmeestä arvasit?

      • лгун

        Ostin tota noin tallinnan satamasta siittä superalkon vierestä olevasta putiikista venäjän armeijan erikoisjoukoille tehdyn навозная муха-merkkisen ilmakiväärin. Ko. ase toimii бздёх-kaasupatruunoilla. En kyllä tiedä mitä se on mutta kun halvalla sai niin pitihän sitten ostaa. Myyjä lupasi että tehoja löytyy ja kyllä niitä löytyykin. Ilmakon rumpumakasiiniin menee 24 luotia ja vaihtimen ollessa sarja-asennossa makasiini tyhjenee alle kahden sekunnin. Täällä pohjanmaan turvesoilla on moni hanhi kohdannut matkansa pään kun прямая кишка tyyppinen luoti on katkaissut matkan teon. Kannattaa ehrottomasti hankkia tällaanen jos haluaa ilmakolta nopeutta ja voimaa erullisesti.


    • -oli kova pyssy-

      Kovia kundeja olette, ei voi kieltää.
      Minä kuitenkin olen ampunut Dianalla itseäni ukkovarpaaseen ja sanon että kyllä koski. Varpaassa on arpi vielä 40 vuoden jälkeenkin.

    • Jepuls

      ;)

    • tynkä

      Älkää ainakaan iskukoukkua ostako ,paljon vaarallisempi kuin ilmakko.Muistot näkyy vieläki

    • Värkääjät

      Älkää pelleilkö nillä ostakaa toz 78 22 sillä on hyvä ampua variksia ja harakoita

      • ikivanha

        Oletko tosissasi vastaillessasi vuosia vanhoihin ketjuihin?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe