Kertokaapa, millaisia ennusteita/uskomuksia muistatte kuulleenne syntymättömän lapsen sukupuoleen liittyen, olivatpa ne sitten pitäneet paikkaansa tai eivät.
On sitten mielenkiintoista nähdä, kuinka moni uskomus osui oikeaan ja kuinka moni meni täysin metsään... :) Itse nimittäin olettavasti ultran mukaan odotan poikaa, vaikka monet "oireet" ovatkin viitanneet tyttöön...
Itse olen kuullut seuraavia:
- helppo raskaus = tyttö, vaikea raskaus = poika
- vatsa leviää vaakasuunnassa = tyttö, vatsa kasvaa eteenpäin = poika
- häpyhuulet kunnolla turvoksissa = poika
- ikenet vaivaavat = poika
- linea negra häpyluusta rintojen väliin = tyttö, linea negra navasta rintojen väliin = poika
- vilkas sikiö = poika, rauhallinen sikiö = tyttö
Rv 35 (34 1)
Uskomuksia lapsen sukupuolesta...
28
7150
Vastaukset
- .....
muita muistan:
-liha oksettaa=poika, kala oksettaa=tyttö
-naama kukkii=tyttö, äiti hehkeä=poika
itselläni oli helppo raskaus, vatsa kasvoi eteen, häpyhuulissa ja ikenissä en mitään huomannut, linea negraa ei ollut, hyvin vilkas sikiö, liha oksetti ja naama kukki. Tyttö tuli. - tytteli87
Kaveri näytti mulle tämmösen....
http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html
Hänellä pitä paikkansa :)- pian kolmen äiti
on ton mukaan kaksi ensimmäistä mennyt oikein, eka poika, sit tyttö ja nyt odotan kolmatta (rv 41 1) ja ton kalenterin mukaan pitäis tulla poika, mutta saapi nyt sitten nähdä vieläkö menee uskomukset oikein :)
Tuon mukaan pitäisi tullakin tyttö, vaikka ultrassa poikaa kovin veikkailivat! Sanoinkin miehelleni, että päästän sellaisetkin lällätykset, jos sieltä sittenkin se tyttö tulee, kun hän on ollut raskauden alusta asti niin varma, että poika tulee... :D
- Pruut
No, tuossa kalenterissa on 50% mahdollisuus siihen, että pitää paikkansa. Yllätys yllätys, kyllä se varmaan sitten joillakin pitääkin paikkansa.
- yhen-äiti-80
Meillä piti paikkansa mitä toi kalenteri sanoo...!
Esikoinen on poika ja niin sanoo toi kalenterikii.
Nyt kakkosesta toi kalenteri sanois tyttö ja muutkin merkit veikkais tyttöö, nyt innolla odotetaa joulua että selviää :-) - .
katsoin tuota ja ainakin mun äidin ja miehen äidin lapsista paikkaansa piti 6/7 lapsesta.. ;) itsellä olisi tuon mukaan tulossa poika ja olen ollut tosi paljon kirpeän perään ja maha on pystysuunnassa levinnyt.. saas nähä kumpi tulee, molemmat yhtä toivottuja :)
- huuhaatesti...
Mulla piti paikkaansa. Kaksi poikaa ja nyt 25.10 syntyi tyttö. Ainoa ero raskauksien välillä oli se, että tässä kolmannessa raskaudessa pahoinvointi oli rajumpaa, oksensin usein, poikia odottaessa en oksentanut. Mahan muoto oli sama kaikissa, pystymaha. Tyttöä odottaessa lihoin eniten 14kg, poikia vain 5-10 kiloa. Iho kukoisti upeasti kaikissa raskauksissa. Tyttöraskaudessa hb matala eikä noussut rautalääkityksestä huolimatta. Onko se sitten niin, että tyttölapsi vie äidin kauneuden ja voimat (phv, hb matala) Niin ja veriseulassa jäin kiinni, mutta terve tyttö. Kuitenkaan en uskaltanut toivoa tyttöä, mutta ihana, että tuli tyttö poikien seuraksi.
- Tuik
Ystäväni sanoi minulle kun raavin vatsaani että odotat poikaa. mä olin juu juu.. mutta kun menin ultraa ja kysyin sukupuolta mulle kerrottiin että että poikahan se siellä on....
Mä katoin tota "kalenteria" sen mukaan meille tulee poika myös!! - yhen-äiti-80
No mä oon kuullu sen et poikaraskaudessa iho kukoistaa ja tekee suolaista mieli ja tyttöraskaudessa toisinpäin. Mulla ekassa raskaudessa iho oli todella täydellinen ja hiukset kiilsivät ja kakut ja suklaa ällötti....tulos oli POIKA!
Nyt rv 24 5 ja syön pullaa ja pipareita, lakritsaa, suklaata yms. makeaa joka päivä ja iho kukkii eikä hiuksissakaan ole mitään positiivista muutosta tapahtunu.... Niin mahtaako tämä olla uskomus vai tosi tieto, mutta yllättävän monella on pitänyt paikkaansa. Eli jos vauvan sydämen syke on alhainen niin tulokas on poika. Ja jos syke on korkea, niin tulokas on tyttö.
Itselläni ekan lapsen syke oli 130-135 ja sain pojan.
Toisella syke oli 150-160 ja sain tytön.
Nyt A-vauvan syke on 135 ja B-vauvan 155, eli tämän mukaan olisi tulossa sekä että...- realniina
Uskomus on ja sattumaa, koska tutkimuksen mukaan ei ole pystytty todistamaan, että kyseinen väite pitää paikkansa.
- elomami
Saan tytön ja syke on ollut aina n. 144-160. Masu on kyllä pojan muotoinen ja linea negra kulkee häpyluusta napaani. Pahoinvointia oli vkoon 13 asti, naama kukkii kovasti ja makeaa tekee mieli... samoja uskomuksia olen kuullut pitkälti kuin edellisetkin.
- mamma x3
ollut jokaisen raskauden alussa jo vahva tunne siintä kumpi sieltä tulee ja täysin oikeaan on mennyt. Poikia odottaessa tehnyt mieli suolaista ja tyttöä odottaessa makeaa. sydämen syke on kummillakin pomppinut 130-160. Tyttöä odottaessa hiusten kasvu pysähtyi täysin.
- ...
mulla poika tulossa, karkkia syön ihan älyttömästi ja muuta makeaa, ennen raskautta en melkee koskaan mitään makeaa syönyt,enemmänki suolasta.
ja helppo raskaus ollut,kertaakaan en oksentanut alussa,vaikka muutaman viikon oli pahoinvointia..
- uskomuksiin en usko
Testin mukaan kaksi ensimmäistä lasta mennyt huuhaa testin mukaan nappiin! Kolmas tulossa.
poikia odottaessa poikamaha, samanlainen maha nytkin, äidilläni myös pystymaha, mutta kaksi tyttöä. mielestäni on kyse rakenteesta.
mulla phv.a aina, mutta tässä etenkin kovemmin, oksentelua, laihtumista
hiukset ja iho aina kukoistavat raskaudessa, mutta nyt ap:ssa kohjut. hb matala, eikä nouse vaikka rautaa syön yms. vitamiineja...ja painoa tullut enemmän, aiemmin vain 5-10kg.
kaikissa raskauksissa muuten vointi hyvä eli vois olla vaikka aina raskaana.
poikien kanssa syke 150-160, tässä n. 145
koskaan ei mitään viivoja
nyt vilkas sikiö, aiemminkin, mutta nyt etenkin...- JC
Nappiin meni! Poika tulossa niin kalenterin kuin lekurinkin mukaan!
- Masussa "Heppuli"
että kun masu kasvaa eteenpäin, se titetää tyttöä ja jos leviää sivuille niin poikaa. Itselläni teki alkuraskaudessa mieli kovasti kaikkea suolaista, eikä makea oikein uponnut, mutta sen jälkeen muuttui täysin: nyt voisin syödä pelkkää makeaa koko ajan! Linea negraa mulla ei ole ollenkaan (ainakaan vielä rv 30 vaikka masu onkin jo iso), mutta olen kuullut et jos se tulee häpyluusta napaan ni tietää poikaa. Itselläni ei siis tuota linea negraa ole, makeaa tekee mieli, masu kasvaa selvästi suoraan eteenpäin ja syke yleensä ollut n. 140-150. Ja tuloksena: rakenneultrassa ainkin veikkasivat tyttöä, joten nähtäväksi jääpi... Tuon kalenterin mukaan pitäis tulla poika, mutta siihen kalenteriin en usko! No sittenhän sen synnytyksessä viimeistään näkee :)
- rv 30+4
Ihan kuin omasta näppiksestä lähtöisin tuo Masussa "Heppulin" viesti! =) Mullakin alkuraskaudessa teki mieli kaikkea suolaista, nyt sitten maistuu makea ihan liiankin hyvin!Ei ole linea negraa ja syke on ollut jossain 140-160 välillä :). Kalenterin mukaan olisi tulossa poika ja itellä oli vahva poikaolo rakenneultraan asti jossa veikkaltiin tyttöä, mutta en kyllä itse menis vannomaan että tyttö tulee...
Pahoinvointia oli iltaisin, mutta oksentanut en kertaakaan. Niin ja rv 30 4 on menossa :D. - Masussa "Heppuli"
rv 30+4 kirjoitti:
Ihan kuin omasta näppiksestä lähtöisin tuo Masussa "Heppulin" viesti! =) Mullakin alkuraskaudessa teki mieli kaikkea suolaista, nyt sitten maistuu makea ihan liiankin hyvin!Ei ole linea negraa ja syke on ollut jossain 140-160 välillä :). Kalenterin mukaan olisi tulossa poika ja itellä oli vahva poikaolo rakenneultraan asti jossa veikkaltiin tyttöä, mutta en kyllä itse menis vannomaan että tyttö tulee...
Pahoinvointia oli iltaisin, mutta oksentanut en kertaakaan. Niin ja rv 30 4 on menossa :D.Nauratti tuo sun tekstis, ja vielä enemmän siinä kohtaa, kun itsellä ollut myös alusta asti tosi vahva poikaolo, siis tuohon rakenneultraan asti, jossa veikkasivatkin sitten tyttöä :) Suurinpiirtein samoilla viikoillakin näköjään mennään, saa nähdä tosiaan saadaanko tytöntylleröiset vai pojanpalleroiset :) Tsemppiä loppuraskauteen! Odotteletko esikoista?
- Rv 30+6
Masussa "Heppuli" kirjoitti:
Nauratti tuo sun tekstis, ja vielä enemmän siinä kohtaa, kun itsellä ollut myös alusta asti tosi vahva poikaolo, siis tuohon rakenneultraan asti, jossa veikkasivatkin sitten tyttöä :) Suurinpiirtein samoilla viikoillakin näköjään mennään, saa nähdä tosiaan saadaanko tytöntylleröiset vai pojanpalleroiset :) Tsemppiä loppuraskauteen! Odotteletko esikoista?
Esikoista oottelen .. entäpä itse? :) Onko muuten vilkas asukki mahassa vaiko hiljaisempi kaveri? Täällä on melkoinen maradona, ei oo vielä tarvinnut liikkeitä laskea. Parin kk:n päästä tosiaan selviää että kumpaa sukupuolta saatiin :)
Tsemppiä myös loppuraskauteen! - Masussa "Heppuli"
Rv 30+6 kirjoitti:
Esikoista oottelen .. entäpä itse? :) Onko muuten vilkas asukki mahassa vaiko hiljaisempi kaveri? Täällä on melkoinen maradona, ei oo vielä tarvinnut liikkeitä laskea. Parin kk:n päästä tosiaan selviää että kumpaa sukupuolta saatiin :)
Tsemppiä myös loppuraskauteen!Esikoistahan täälläkin odotellaan, suurella innolla ja jännityksellä :) Kyllä täälläkin melkoisen vilkas kaveri masussa köllii, toisaalta välillä on vähän rauhallisempiakin päiviä. Toivottavasti kaikki sujuis hyvin loppuun asti!!!
- rv 39
Meillä esikko oli poika:
-makea maistui
-linea negra häpyluusta napaan
-pystymasu, ei levinnyt sivulle
-täysin 100% varma olo siitä että tulee poika
-helppo raskaus
-syke ~150
-ei kauhean vilkas, mutta oli isokokoinen
Kakkonen nyt rv 39 ja painoarvioultrassa selvisi vastikään että on poika:
-makea maistuu
-ei linea negraa
-pystymasu, ei ole levinnyt sivulle
-lähes varma poikaolo
-helppo raskaus
-syke ~150
-vilkas tapaus
Tuo kiinalainen taulukko pitää meillä paikkaansa. - rv 38+2
Tuo kalenteri näyttää ilmeisesti tyttöä, mutta hedelmöitysajankohta on niin kuun vaihteessa, että jos meneekin seuraavan kuun puolelle, niin poikaa ;). Ja mitäs muuta.. rakenneultrassa rv 21 veikkailtiin tyttöä, nähtäväksi jää! Eipä tässä enää kovin pitkä aika ole odotella :).
Muuten minulla on kyllä aika selkeä poikamaha, mutta enpähän tuohon mahan muotoon usko. Linea negra ilmestyi joskus reilun puolen välin jälkeen navasta ylöspäin (!?). En edes tiennyt, että se voi tulla noin, kun navan alla ei ole viivasta tietoakaan :). Alkuraskaudessa maistui vain suolainen, myöhemmin alkoi myös makea menemään. Molempia menee kyllä ihan yhtä hyvällä ruokahalulla ;). Iho ei ole liiemmin raskaudesta tykännyt, mikä siis kai viittaisi taas tuohon tyttöön, hiukset sen sijaan taas kasvavat hyvin ja ovat olleet paremmassa kunnossa. Raskaus on ollut todella helppo, alussa oli muutaman viikon etova olo, mutta ei sen pahempaa pahoinvointia. Mitäs vielä voisi mainita.. vauvan syke on ollut n. 140-160 :).
Kohta nähdään lopputulos :) ! - poika08
mä oon kuullu tän, et jos tekee suolasta/rasvasta mieli=poika, hedelmiä/raikasta ruokaa=tyttö.
ja pahoinvoinnista, etjos tyttö, tekee enemmän pahaa..
yleensä se on se oma vaisto joka pitää parhaiten paikkansa... itel ei tota Linea negraa ollenkaan, pahaa teki loppuun asti, mulla vatsa enemmänki leveys suunnassa...
käytiin ultrassa viimisen 2kk aikana varmaan 4-5krt.. ja joka ultrassa sanottiin "selvä tyttö, ei mitään epäilyksiä". mulla oli ihan alkuviikoista tunne et se on poika.. ja kaikki muut sano et tyttö.... ultrien jälkeen en ostanu yhtään ainutta punasta nuttua, mummut kylläki sitä enemmän... no, lapsi syntyi, ja kätilö tuumas: " onpas terhakka poika" !!!! et ei noihin merkkeihin JA ULTRAAN ole aina uskominen..:) - viides tulossa
No, ainakin tuo vatsan muoto riippuu aivan jostain muusta kuin sikiön sukupuolesta. Tuon uskomuksen mukaan minun sisarukseni olisivat kaikki poikia, myös minä. Tai ehkä kaksosveljistäni toinen olisi tyttö, koska äidin vatsa levisi silloin sekä eteen että sivuille. Ja yhden ystäväni kanssa odotettiin esikoisia yhtäaikaa. Hänellä kasvoi vatsa sivuillepäin ja minulla eteen. Hän sai pojan ja minä tytön. :)
Minulla itselläni on 3 tyttöä ja yksi poika, ja joka kerta on vatsa kasvanut eteenpäin, eikä juurikaan sivuille. Ja sama minun siskoillani, eli kaikilla on ollut erittäin selvä "poikamaha", mutta suurin osa lapsista on kuitenkin tyttöjä.
Nih! Ja meidän vekaroista poika on ollut kohdussa kaikkein rauhallisin, varsinkin loppuraskaudesta, koska oli niin suuri ettei mahtunut riehumaan. - perintö
Pojat puetaan ruskeaan, tytöt keltaiseen. Pojat puetaan siniseen tytöt Barbipinkkiin. Pojat on poikia saavat pitää ääntä ja riehua. Tyttöjen pitää olla sievästi.
Pojista kasvaa miehiä, selvittävät välit keskenään ja kannustetaan käyttämään voimaa. Kyllä mies yritystä johtaa. Nainen pidä sinä pienempää suuta, voit ottaa jonkin pikkusievän työn kunhan ei ala tyttö hyppiä silmille tai luulla itsestään liikoja.
Kyllä perheen pää laittaa akan kuriin, vaikka kovistellen. Naisen paikka on lapsen kanssa. Ai, kaikki kädet töihin ja lapset flunssa/korvatulehdus kierteeseen.
Nainen mitä sinä hyväksyt. Kuinka kasvatat tulevaisuuden toivon. Kunhan se on poika. kyseenalaista kasvatuksesi, perinteet ja vallitsevat arvot, myös piilotetut.
Kasvata itsevarma tyttö ja naisia arvostava, tunteisiinsa kosketuksissa oleva mies. Poika voi pukeutua pinkkiin, poika voi leikkiä nukeilla olematta homo ja nykyajan isät; myös pojat saavat itkeä. itku helpottaa.
Kumpi tuli? Toivottu, rakastettava Lapsi. - Huh ja huh
M-I-T-Ä ihmettä?!?!?!
Oot "perintö" sekaisin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82708Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1632620- 1842471
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n121994Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181965Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541818Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691538Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?681109Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http101103Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta63960