Pari kysymysta. Vastailkaa :)

Tietämätön.

1. Saako Gerbiilille antaa juoksuPALLOA? Jotkun sanoo et juoksupyörää ei saa , tiedän sen. Mutta entä pallo?
2.Onko kellään mitään sivuja mistä saisi tilattua gerbun "leluja" ja rukaa , tarvittaessa terran?

KIITOS :))

9

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

Minä en suosittele juoksupalloa...parempi olisi antaa gerbbujen juosta vapaana jossakin huoneessa, missä ei ole niille vaaratekijöitä. Olen kuullut, että kun jotkut ovat juoksuttaneet pallossa, niin gerbbu onkin päässyt vapaaksi, kun kansi on auennut...eli ei hyvä juttu ; (
      Netistä löytyy eläinkauppoja, joista voi tilata ruokaa ja joitakin "leluja". Terraa kannattaa katsella huutonetistä, josta saattaa saada edullisesti! Toivottavasti näistä oli jotain apua ; )

• -tiku-

1. Juoksupalloa ei missään nimessä saa antaa! Menee jo oikeastaan eläinrääkkäyksen puolelle, kun gerbsu sullotaan tollaseen palloon, missä juoksee hädissään pääsemättä pois=( Ihan vapaana juoksuttelua ilman palloja ja juoksupyöriä!

2. Tässä muutama nettisivusto: rockwells.net/netstore; lemmikkiexpress.fi; marimal.fi. Ja tietysti huuto.netistä, suomi24:sen torilta, keltaisesta pörssistä yms. noita terroja voi katella=)

• Lady_Duvert

En suosittele gerbiilin laittamista juoksupalloon. Ne eivät osaa juosta palossa. Toisin kuin hamsterit. Gerbiilien takajalat ovat erilaiset rakeenteeltaan kuin gerbiilin.

Gerbiilin takajalat menevät yleensä samaan tahtiin(kuten kenguruilla) eli ne eivät pysty juoksemaan pyörässä eikä pallossa.

Itse olen pikaisesti kokeillut ja meidän gerbsu jäi seisoskelemaan palloon ja ihmettelemmän sen keinumista.

Gerbiilin on parempi juosta vapaana, sellaisessa huoneessa tai tilassa jossa se ei voi satuttaa itseään. Juoksutus tilaksi käy vaikka iso pahvilaatikko tai jokin vastaava.

• yleistä

No eiköhän tuo ole liioiteltua:"eläinrääkkäystä"

Luuletteko että joku juoksupallo läpäisisi turvallisuustestit ym..jos se olisi vaarallinen:hengenvaarallinen,kidustuslelu gerbiileille..??

Lisäksi mitä pahaa siinä on että gerbiili pääsee pois pallostà?Kuka vastuuton omistaja jättää gerbiilin YKSIN palloon juoksemaan?

Sitten vielä se,eettä vaikka itselläni ei ole juoksupalloa,näin kerran yhden gerbiilin juoksevan sellaisessa,eikä sillä ollut hengenvaaraa:se sai pysähtyä kuin tahtoi,pallo ei keikkunut,ja loppuen lopuksi kävi niin,että kyseinen gerbiili nautti sellaisesta(mutta jokainen gerbbu on omanlainen)

ja mistäkö tiedän että gerbiili nautti siitä?Noh se juoksi heti juoksupallon viereen ja kun avasi luukun se hyppäsi jo sinne.,.Sama toistu.

Mutta minähän en ole nero kuten te niin ei minun mielipidettäni kannata huomioida.

• -tiku-
        yleistä kirjoitti:

No eiköhän tuo ole liioiteltua:"eläinrääkkäystä"

Luuletteko että joku juoksupallo läpäisisi turvallisuustestit ym..jos se olisi vaarallinen:hengenvaarallinen,kidustuslelu gerbiileille..??

Lisäksi mitä pahaa siinä on että gerbiili pääsee pois pallostà?Kuka vastuuton omistaja jättää gerbiilin YKSIN palloon juoksemaan?

Sitten vielä se,eettä vaikka itselläni ei ole juoksupalloa,näin kerran yhden gerbiilin juoksevan sellaisessa,eikä sillä ollut hengenvaaraa:se sai pysähtyä kuin tahtoi,pallo ei keikkunut,ja loppuen lopuksi kävi niin,että kyseinen gerbiili nautti sellaisesta(mutta jokainen gerbbu on omanlainen)

ja mistäkö tiedän että gerbiili nautti siitä?Noh se juoksi heti juoksupallon viereen ja kun avasi luukun se hyppäsi jo sinne.,.Sama toistu.

Mutta minähän en ole nero kuten te niin ei minun mielipidettäni kannata huomioida.

Itse en pidä liioiteltuna tuota "eläinrääkkäystä"..! Tiedätkö, että markkinoilla on muitakin jyrsijöille vaarallisia tuotteita kuin juoksupallo? Kuten esim. pesävanu ja pienten jyrsijöitten valjaat... Ei se kuule sitä tarkoita, että jos on markkinoilla, ni on täysin turvallinen!

Tässä tekstinpätkä gerbiili.infon sivuilta:

"Juoksupalloa EI saa käyttää gerbiileillä eikä se totta puhuen sovi millekään eläimelle. On julmaa sulloa eläin pieneen muovipalloon, josta se ei pääse halutessaan pois eikä kaverinsa luokse. Gerbiili ei ymmärrä pallon tarkoitusta ja ahdistuu varmasti, kun ei pääse pallosta pois, vaikka kuinka juoksisi. Ajattelemattoman omistajan mielestä voi olla hauskan näköistä, kun gerbiili törmäilee seiniin pallolla, mutta jos todella ajattelee, ei gerbiili voi nauttia sellaisesta. Täysin luonnotonta ja lähentelee eläinrääkkäystä, ellei jopa ole sitä. Jos ei ole mitään muuta mahdollisuutta juoksuttaa gerbiileitä turvallisesti, sitten kannattaa jättää kokonaan juoksuttamatta."

Vaikka nyt sattuisi siltä näyttämään, et gerbsu tykkäisi juoksupallosta, jättäisin sen silti pois käytöstä!

Toki jokaisen tulee sanoa mielipiteensä, ja en minä ketään siitä lähde moittimaan! Itsekin sanoin vaan mielipiteeni, ja seison sen takana, koska tiedän muittenkin olevan samaa mieltä. Ja keskeistähän tässä on vain pienten lemmikkiemme turvallisuus!

• öhöm..
        -tiku- kirjoitti:

Itse en pidä liioiteltuna tuota "eläinrääkkäystä"..! Tiedätkö, että markkinoilla on muitakin jyrsijöille vaarallisia tuotteita kuin juoksupallo? Kuten esim. pesävanu ja pienten jyrsijöitten valjaat... Ei se kuule sitä tarkoita, että jos on markkinoilla, ni on täysin turvallinen!

Tässä tekstinpätkä gerbiili.infon sivuilta:

"Juoksupalloa EI saa käyttää gerbiileillä eikä se totta puhuen sovi millekään eläimelle. On julmaa sulloa eläin pieneen muovipalloon, josta se ei pääse halutessaan pois eikä kaverinsa luokse. Gerbiili ei ymmärrä pallon tarkoitusta ja ahdistuu varmasti, kun ei pääse pallosta pois, vaikka kuinka juoksisi. Ajattelemattoman omistajan mielestä voi olla hauskan näköistä, kun gerbiili törmäilee seiniin pallolla, mutta jos todella ajattelee, ei gerbiili voi nauttia sellaisesta. Täysin luonnotonta ja lähentelee eläinrääkkäystä, ellei jopa ole sitä. Jos ei ole mitään muuta mahdollisuutta juoksuttaa gerbiileitä turvallisesti, sitten kannattaa jättää kokonaan juoksuttamatta."

Vaikka nyt sattuisi siltä näyttämään, et gerbsu tykkäisi juoksupallosta, jättäisin sen silti pois käytöstä!

Toki jokaisen tulee sanoa mielipiteensä, ja en minä ketään siitä lähde moittimaan! Itsekin sanoin vaan mielipiteeni, ja seison sen takana, koska tiedän muittenkin olevan samaa mieltä. Ja keskeistähän tässä on vain pienten lemmikkiemme turvallisuus!

Oletko sitten antanu pesävanua tai jyrsijän valjaita gerbiileille????!!

Eikös nimenomaan hamstereille anneta vain pesävanua(eikä sitä kukaan kasvattaja ole vielä haukkunut) ja valjaitahan on muistaakseni vain kaneille ja marsuille jos niitä ulkona juoksuttaa..kai niitä hamstereillekkin on mutta siihen asiaan en ole perehntyny ollenkaan..

Joten kysyn vain:mistä sulle tuli mieleen että joku antaisi pesävanua jne..gerbiileille???Älkää nyt sekoittako gerbbuja ja hamstereita toisiinsa.Ne ovat täysin erilaisia.Ja miksi hamstereille sitten annetaan juosta tuollaisissa palloissa,eikös se ole yhtä ahdistavaa niistäkin.

Kukaan ei ole sanonut että se olisi paha juttu hamstereille,gerbiileistä vain puhutaan.Ja vaikka hamsterit kuinka juoksevat juoksupyörässä,pallo on eri asia aivan yhtä paljon jos gerbiileilläkin.

Älkää sekoittako kahta eri asiaa toisiinsa,jos sekoitatte,selittäkää hieman tarkemmin!Kiitos..

Ja sitten vielä se että jos jonkun mielestä se on eläinrääkkäystä ja on nähnyt miten se toimii,niin miksi on niin vastuuton että edes kokeilee miten se toimii gerbiilillä?Tai edes katsoo,voihan sitä toiselle sanoa että päästä se ja heti eikä tuijottaa että:onpas paha lelu..

ja siitä markkinoinnista,luuletko että MIKÄÄN olisi turvallinen?Pesämökin aukkoon gerbiili voi pulskana kuristua,jotkut "hyvät gerbiilinomistajat" antavat gerbiilin juoda vettä ruokakupista,jolloin vaarana on veteen tippuminen jne...

Täytyy käyttää vähän järkeä kun ostelee mitäkin!ja miksi kukaan ei vatannut siihen kysymykseen:

KUKA GERBIILINOMISTAJA JÄTTÄÄ GERBIILIN YKSIN JUOKSUPALLOON?TAI: KUKA GERBIILINOMISTAJA EI OTA GERBIILIÄ POIS JUOKSUPALLOSTA KUN HUOMAA SEN,ETTEI TÄMÄ VIIHDY,itse ainakin huomana mistä gerbiilini pitävtä ja mistä eviät,sen verran olen niitä tarkkaillut,tarkkailkaa tekin.

JA TÄSSÄ EI OLE KYSYMYS SIITÄ,ETTÄ PUOLUSTAN JUOKSUPALLOJA--->sanoin vain,että kyllä jotkut gerbiilit saattavat nauttia siitä,niinkuin jotkut nauttivat juoksupyörässä juoksemisestakin(joka on umpinainen ja tarkkailtavissa)

Gerbiilit ovat erilaisia,nauttivat eri asioista.Jos huomaa ettei gerbiili tajua pallosta mitään eikä pidä siitä,niin ottakoot gerbun pois sieltä.Onko se vaikeaa?

• -tiku-
        öhöm.. kirjoitti:

Oletko sitten antanu pesävanua tai jyrsijän valjaita gerbiileille????!!

Eikös nimenomaan hamstereille anneta vain pesävanua(eikä sitä kukaan kasvattaja ole vielä haukkunut) ja valjaitahan on muistaakseni vain kaneille ja marsuille jos niitä ulkona juoksuttaa..kai niitä hamstereillekkin on mutta siihen asiaan en ole perehntyny ollenkaan..

Joten kysyn vain:mistä sulle tuli mieleen että joku antaisi pesävanua jne..gerbiileille???Älkää nyt sekoittako gerbbuja ja hamstereita toisiinsa.Ne ovat täysin erilaisia.Ja miksi hamstereille sitten annetaan juosta tuollaisissa palloissa,eikös se ole yhtä ahdistavaa niistäkin.

Kukaan ei ole sanonut että se olisi paha juttu hamstereille,gerbiileistä vain puhutaan.Ja vaikka hamsterit kuinka juoksevat juoksupyörässä,pallo on eri asia aivan yhtä paljon jos gerbiileilläkin.

Älkää sekoittako kahta eri asiaa toisiinsa,jos sekoitatte,selittäkää hieman tarkemmin!Kiitos..

Ja sitten vielä se että jos jonkun mielestä se on eläinrääkkäystä ja on nähnyt miten se toimii,niin miksi on niin vastuuton että edes kokeilee miten se toimii gerbiilillä?Tai edes katsoo,voihan sitä toiselle sanoa että päästä se ja heti eikä tuijottaa että:onpas paha lelu..

ja siitä markkinoinnista,luuletko että MIKÄÄN olisi turvallinen?Pesämökin aukkoon gerbiili voi pulskana kuristua,jotkut "hyvät gerbiilinomistajat" antavat gerbiilin juoda vettä ruokakupista,jolloin vaarana on veteen tippuminen jne...

Täytyy käyttää vähän järkeä kun ostelee mitäkin!ja miksi kukaan ei vatannut siihen kysymykseen:

KUKA GERBIILINOMISTAJA JÄTTÄÄ GERBIILIN YKSIN JUOKSUPALLOON?TAI: KUKA GERBIILINOMISTAJA EI OTA GERBIILIÄ POIS JUOKSUPALLOSTA KUN HUOMAA SEN,ETTEI TÄMÄ VIIHDY,itse ainakin huomana mistä gerbiilini pitävtä ja mistä eviät,sen verran olen niitä tarkkaillut,tarkkailkaa tekin.

JA TÄSSÄ EI OLE KYSYMYS SIITÄ,ETTÄ PUOLUSTAN JUOKSUPALLOJA--->sanoin vain,että kyllä jotkut gerbiilit saattavat nauttia siitä,niinkuin jotkut nauttivat juoksupyörässä juoksemisestakin(joka on umpinainen ja tarkkailtavissa)

Gerbiilit ovat erilaisia,nauttivat eri asioista.Jos huomaa ettei gerbiili tajua pallosta mitään eikä pidä siitä,niin ottakoot gerbun pois sieltä.Onko se vaikeaa?

Okei okei, koitas nyt rauhottua=) Ei ole tarkoitus kenenkään hermostua, eiköhän keskustella ihan asiallisesti?

Itse asiassa, kyllä on ihmisiä, jotka antavat hamstereiden pesävanua myös gerbiileille... En sentään sekoita gerbsuja ja hamstereita keskenään xD Ja pesävanu on ihan yhtä vaarallista hamstereille, hiirille, gerbiileille... Ja ihan sen takia koska siinä on säkeitä, jotka voivat jäädä jyrsijän esim. jalkaan ja aiheuttaa kuolion. Ja pieni tarkennus; en siis todellakaan ole antanut pesävanua tai valjaita gerbiileilleni! Ja tosiaan, on todella olemassa (tai oli ainakin joku aika sitten vielä) valjaita pienille jyrsijöille. Ja kaikki nyt varmaan jo osaa arvata, miksi sellaiset on vaarallisia...

En nyt tiedä, kirjotatko jollekulle henkilökohtaisesti, mutta tarkennan nyt, että todella pidän juoksupalloa vaarallisena, enkä todellakaan ole sitä gerbiileilläni "kokeillut"... Ja toivon että sitä ei tekisi kukaan muukaan. Mutta en tietystikään voi sille mitään, jos joku siinä gerbiiliään juoksuttaa, voin vain toivoa, että gerbsu ei siitä hirveästi stressaisi eikä loukkaisi itseään=(

• Essi

No, itselläni on kaislapallo, tosin se ei pyöri. Siinä on reikiä, joista gerbiilit menevät sisään, mutta palloa en laita, vaikkei sekään minusta mitenkään voisi vahingoittaa gerbiiliä. En kyllä ymmärrä- tarkoitatko, että gerbiilelläsi on joku kaislapallo, niinkuin minulla, vai joku juoksupyörän tapainen? Juoksupyörää en nimittäin suosittele gerbiileille, tai mitään niiden sukulaisiakaan!

• apeti

voi ******** ku ne karkaa joka yö voi**********************************************************************************************************************

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2255
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1848
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1393
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      845
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      662
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe