Poltatko tupakkaa?

Sannuskainen

Niin eli poltatko? Ja hyväksyykö sun vanhemmat sen?

50

2344

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säääää

Poltan ja vanhemmat ei tiedä sitä :)

• djf

Lopetin jo jouluna, ei siinä oo mitään järkee .poltin vuoden. Onneksi lopetin!

• Jeps:)
        djf kirjoitti:

Lopetin jo jouluna, ei siinä oo mitään järkee .poltin vuoden. Onneksi lopetin!

En, enkä oo ikinä maisannu kaa:P Oon 14v.

• Iina=))

ja iskä hyväksyy ja mutsi on sanonu että saan polttaa sillain ettei se oo näkemäs.

• ...

TOIVOTTAVASTI KAIKKIIN TEIHIN JOKKA KESSUTTELEE ISKEE KEUHKOSYÖPÄ PLUS SUN MUITA VITTUMAISIA TAUTEJA! Miettikääpä mitä se polttaminen hyödyttää?!? Jos keksitte jotai mahtavaa mitä tupakka aiheuttaa esim jonkillaisia tupakan terveysvaikutteita nii kertokaaha mullekki nii alan heti vetään niitä ruumisarkun nauloja heti kymmenen askin päivävauhtia nii että paikalline ärrä tai s-marketti rikastuu oikeen kunnolla ja mää kuolla kupsahan heti ku 30 täytän! Tupakka on perseestä!!! Tupakoihtijat on perseestä!!! MIETTIKÄÄPÄ SITÄ SAATANA!

• ...

AINNIH JA VIELÄ... MIKÄ IHIME IILI ON OLLU LAITTAA TUPAKKAJUTTU VAPAA-AIKA OSIOON SAATANA. TUPAKKA EI OO MITÄÄ VAPAA-AJAN HARRASTUSTA SAATANA. MIETTIKÄÄPÄ SITÄ KAIKKI OMILLA TAHOILLANNA!

• AuttamatonTapaus

Olet ihan oikeassa, mutta eivät kaikki tupakoitsijat perseestä ole, joten lärvi umpeen, helvetti. Et voi määritellä, että ihminen on paha tupakan takia. Omat vanhemmat polttaa (varmaan jo 30 vuotta tehnyt niin). Arvaa, tuntuuko pahalta? Enkä voi auttaa pahemmin vanhempiani (ovat muutenkin eronneet). Enkä nyt kerää mitään säälipisteitä.

Onneksi oon saanu ees hieman kannustettua pois siitä myrkystä. Omaa typeryyttään sitä kokeillaan. Ja omaa typeryyttään haukutaan ihmisiä, vaikka oon sortunut siihen itsekin. Irti pääseminen ei oo helppoa aina, joten älkää edes aloittako. Pelkkää jengikäyttäytymistä tai itsensä tuhoamista.

• anero

Tupakoivilla on havaittu pienentynyttä riskiä sairastua haavaiseen paksusuolen tulehdukseen. Tupakointi vaikuttaa myös hieman vähentävän rintasyövän, Kaposin sarkooman, raskausmyrkytyksen ja atooppisten häiriöiden riskiä.[24][25][26][27][28][29][30]

Tutkitusti tupakoimaton ihminen on jopa kaksinkertaisessa riskissä sairastua Alzheimerin- tai Parkinsonin tautiin. Tämä johtuu mahdollisesti siitä, että nikotiini vähentää aivojen asetyylikoliinin määrää samalla nostaen dopamiinin määrää.[31]

Skitsofreniaa potevat potilaat tupakoivat yleisesti ja onkin epäilyjä tupakan positiivisista vaikutuksista skitsofreniapotilailla.[32][33][34][35]lähde tarkemmin?

Eräät selvitykset, joita on rahoittanut tupakkateollisuus,lähde? kertovat tupakoijan tulevan yhteiskunnalle halvemmaksi kuin tupakoimattoman. Tämä selittyisi tupakoijien lyhyemmällä elinajalla, jolloin terveyskustannukset olisivat pienemmät

toivon todellakin että tämä elämäsä raiskannut luuseri lukee joku päivä tämän jutun!

• äXDee13vee
        anero kirjoitti:

Tupakoivilla on havaittu pienentynyttä riskiä sairastua haavaiseen paksusuolen tulehdukseen. Tupakointi vaikuttaa myös hieman vähentävän rintasyövän, Kaposin sarkooman, raskausmyrkytyksen ja atooppisten häiriöiden riskiä.[24][25][26][27][28][29][30]

Tutkitusti tupakoimaton ihminen on jopa kaksinkertaisessa riskissä sairastua Alzheimerin- tai Parkinsonin tautiin. Tämä johtuu mahdollisesti siitä, että nikotiini vähentää aivojen asetyylikoliinin määrää samalla nostaen dopamiinin määrää.[31]

Skitsofreniaa potevat potilaat tupakoivat yleisesti ja onkin epäilyjä tupakan positiivisista vaikutuksista skitsofreniapotilailla.[32][33][34][35]lähde tarkemmin?

Eräät selvitykset, joita on rahoittanut tupakkateollisuus,lähde? kertovat tupakoijan tulevan yhteiskunnalle halvemmaksi kuin tupakoimattoman. Tämä selittyisi tupakoijien lyhyemmällä elinajalla, jolloin terveyskustannukset olisivat pienemmät

toivon todellakin että tämä elämäsä raiskannut luuseri lukee joku päivä tämän jutun!

Arvaa kuinka sä kannustat joitakin alottamaan tupakanpolton noilla sun typerillä näsäviisasteluilla! Sitäpaitsi jos tupakoi, voi tosiaan olla että se vähentää joidenkin tautien riskiä, muutei ne riskit sieltä kuitenkaan mihinkään katoa. Ja jos lasketaan kaikki taudit mitä tupakka AIHEUTTAA , niitä on paljon enemän kuin niitä joiden riski vähenee. Käykääpä tuolla ja klikatkaa "Tupakan terveyshaitat"
        http://www.tohtori.fi/tupakkaklinikka/

juu lista on "pienoinen"

Tupakoinnin haittavaikutukset keuhkoihin
        Tupakka syövän aiheuttajana
        Haittavaikutukset sydämeen ja verisuoniin
        Haitat liikuntasuorituksille
        Äidin tupakoinnista aiheutuvat haitat vauvalle raskauden ja imetyksen aikana
        Haittavaikutukset ihoon
        Tupakoinnin aiheuttamat suuvauriot
        Tupakan vaikutukset seksielämään ja hedelmällisyyteen
        Tupakka ja psyykkiset ongelmat
        Tupakoinnin aiheuttamat kuolemat

Siel on kaikki noi kohat ja kaikissa montakymmentä erillistä tautia tai muuta. En tosiaan suosittele :)... Itse katson tupakoivia pahalla silmällä ja vältän passiivista tupakointia pidättelemällä hengitystä kulkiessani röökisuun ohi. Tolla sivulla muuten lukee että moni tupakoitsija menettää 20 elinvuotta tupakan takia ... Että kuulostaapa kivalta. Oma ukkini menehtyi niin aikaisin tupakan vuoksi etten ole koskaan nähnyt häntä, hän kuoli jo 10 vuotta ennen kuin minä tupsahdin tähän maailmaan.

Mitä järkeä tupakoinnissa siis on? Kovalta näyttäminen? Se ettei voi kieltäytyä kun kaveri tarjoaa? Minusta se osoittaa vain heikkoutta. Ja tuskin moni on minun kanssani eri mieltä.

• tshadaaah
        ... kirjoitti:

AINNIH JA VIELÄ... MIKÄ IHIME IILI ON OLLU LAITTAA TUPAKKAJUTTU VAPAA-AIKA OSIOON SAATANA. TUPAKKA EI OO MITÄÄ VAPAA-AJAN HARRASTUSTA SAATANA. MIETTIKÄÄPÄ SITÄ KAIKKI OMILLA TAHOILLANNA!

kuule, kukaan harvoin saa omia väitteitään iskostettua ja argumentoitua jos puhuu tolleen, vähemmän capsia, ragea ja vittumaisuutta, kiitos.

• poika 89

poltan ja porukat hyväksyy asian nykyään.aluks äiti oli vastaan ja yritti saada mut lopettaa,mut enhän minä tyhmä sitä sillon uskonu .näin jälkeen päin kun on ikää ja järkee tullu pikkasen lisää niin tajuaa vasta miten tyhmä sitä on ollu kun kuvitteli sillon olevansa jotenkin iso ja kova kaveri kun poltti.kaikille mua nuoremmille jotka miettii tupakoinnin alottamista haluun sanoo et miettikää kaks kertaa onko siin mitään järkee vetää sellasta myrkkyy keuhkoihin ja tuhlata rahat sellaseen josta ei ole mitään muuta kun haittaa.eikä se tee kenestäkään yhtään sen isompaa tai kovempaa kaverii.päin vastoin se on vaan merkki siitä miten pentui sitä viel ollaan jos ajatellaan niin.

• AuttamatonTapaus

Uskon, että moni tupakoitsija ajattelee noin jälkeen päin. Vanhempiani ärsyttää touhotukseni lopettamisesta (että he lopettaisivat polton), mutta ei sitä noin vain tehdä.

Pääset vielä irti, jos oikeasti haluat. :) Oot vielä nuori ja koko laiffi edessä! (Hyvä syy, eikö?) :P

• -----------------------
        AuttamatonTapaus kirjoitti:

Uskon, että moni tupakoitsija ajattelee noin jälkeen päin. Vanhempiani ärsyttää touhotukseni lopettamisesta (että he lopettaisivat polton), mutta ei sitä noin vain tehdä.

Pääset vielä irti, jos oikeasti haluat. :) Oot vielä nuori ja koko laiffi edessä! (Hyvä syy, eikö?) :P

Poltan ja olen silti onnellinen ja tulen aina olemaan!! repikää siitä terveys fasistit!!

• LottaR.
        ----------------------- kirjoitti:

Poltan ja olen silti onnellinen ja tulen aina olemaan!! repikää siitä terveys fasistit!!

No omapahan on terveytesi. Tuskinpa ketään muuta sinun terveytesi kiinnostaa. Minä liikun ja syön paljon hedelmiä ja juon kasvismehua, tulee hyvä fiilis! Kaduilla kun tulee vastaan joku tupakkaa poltteleva kaltaisesi tyyppi, niin menen vaan kauemmas ettei savut tule minun keuhkoihini!

• ...

.:Omatekoisen tupakan ohje:.

Ota 5€ seteli (tai suurempi jos olet himopolttaja) kääri rullalle ja nuolaise hieman reunaa että saat rullan pysymään kasassa. Sytytä nyt rulla palamaan ja vetele kaikki palamissavut henkeesi (älä vedä poskeen, se on huijaamista)kun rulla on palanut huuliin asti, tumppaa se. Toista tämä päivittäin tai jopa useamman kerran päivässä ja katso mikä on rahatilanne kuun lopussa.

• Overlord

"..." sulla on asenne kohallaa! Pidä toi! :D

• mimma(14)

Poltan ikävä kyllä ja en oo kylläkään kertonu vanhemmille,mutta veli tietää ja se ittekki polttaa ja siitä vanhemmat tietää mut on se kyl aika ruma tapa!

• poltiton94

Aivan turhaa koko homma, rahat voi käyttää järkevämmin ja pitää terveydestä huolta. En käsitä miten jotkut pitävät sitä jollain tapaa coolina tms. Hajukin on ihan hirveä, kessuttelija kun pölähtää viereen niin pitää siirtyä monta metriä kauemmas, se haju on niin mahdottoman inhottava.

Itsesuojeluvaisto hei peliin.

• Pls

Pakko se on välil ottaa tupuskii, tulee rebel fiilis.

• tupakoimaton<3

Mitä hitsii? :/

• 456456456
        tupakoimaton<3 kirjoitti:

Mitä hitsii? :/

kaikki jotka ajattelee tupaikoitsijoitten olevan jotai vitun rebeleitä on henkiseltä tasoltaan kymmenvuotiaita. mitä vitun rebeliä siinä on? koska vanhemmat kieltää? EI VITTU OIKEESTI.

• julliä.

en todellakaan polta enkä aio koskaan polttaakkaan .

menettää vaan terveyden, keuhkot, äänen ja hampaat .
      ei siis mitään järkeä edes kokeilla tupakkaa.

• äksy ei polta :(

maksis rahaa siitä että voisin vaan kuolla nopeemmin. TYPERÄÄ. maailman kolmanneks yleisin kuolinsyy on se joku tupakan aiheuttama keuhkosairaus.

• Minä!!!

En polta ja vanhempani eivät 99%:n todennäköisyydellä hyväksy sitä.

• ffctryb

Poltan ja vanhemmat hyväksyy

• oláláhhh
        ffctryb kirjoitti:

Poltan ja vanhemmat hyväksyy

Hyvät vanhemmat sulla. Taitavat itekki polttaa eivätkä juuri sun terveydestä välitä...

• tupakkasokeri

poltan sillointällöin.. vain jos joku tarjoaa, sillä en suostu maksamaan moisesta. Tiedän haittavaikutukset, sun muut, mutta ei se mua paljon haittaa.. ajattelen että kerranhan sitä eletään ja yks tupakka sinne tänne sillointällöin ei haittaa paljoakaan. vanhemmat ei tiedä, polttavat kummatkin. Oon yrittäny saaha ne lopettamaan, mutta ihan turhaan, kun ovat kummiski sitä jo 30 vuotta vedelleet, niin mikäs siinä.

• asdjaölsdjlaskd

joo ja vanhemmat ei tiedä :)

• --

kyllä tupakoin.
        aluksi vanhemmat olivat kovasti vastaan ja yrittivät kiristää lopettamaan olemalla antamatta rahaa ja muutenkin mesoamalla yms.
        nykyään välillä sanovat että voisit lopettaa mutteivat muuten enää möyhöä siitä. ihan hyvä juttu sinänsä. terveyshaitat yms. tiesin tasan tarkkaan aloittaessa ja 4kk poltettu enkä vielä kadu. rahaakaan ei pahemmin mene kun itse käärii ja topalla polttelee ~viikon verran.

• poltan poltan

Oon polttanu jo yli puoli vuotta ja vanhemmat ei tiedä vieläkään

• FCFVGUBHNJMKIOL,Å2

no aluksi vanhemmat ei hyväksyny tupakointiani ollenkaan mutta sitten äiti huomas ekana kun aloin päivä päivältä haista enemmän tupakalle.
      nykyään ei porukat sano mitään tupakoinnistani ja olen nyt polttanut 4v
      EI HELVETISSÄ KANNATA ALOTTAA TUPAKOINTIA!!!!!!!!!!!!!!

• ...

Köyhät ja muut juntit vetää röökiä.

• 13 vuotias tyttö oon

en polta. Tai no poltin kerran, mut lopetin sen. Joskus kavereitten kanssa kokeilen. Ajattelin kyllä lopettaa kokonaan.

• Tuntematon~

-98 poltin.. ja lopetin. Ei siitä mitään iloa ole :D

• absolutisti

no olihan se iha prkleen siistiä vetää tupakkia joka välitunti ja juosta opettajia karkuun ja tapella vanhempien kanssa mutta ketä vittua se hyödyttää? ite alotin 10v ja lopetin 20v . voin sanoa kokemuksesta että mitään oikeeta hyötyä siitä ei ole ja jos joku alkaa puolustella tupakointia ja keksiä jotain terveysjuttuja sun muuta niin se johtuu siitä että pitää saada joku tekosyy miksi ei voisi lopettaa polttamista. tosiasiassa nämä kyseiset henkilöt on koukussa tupakkaan ja täten ovat todella säälittäviä tapauksia kerta eivät voi olla ilman. ittee ainaki nykyään hävettää että edes kokeilin.paljo parempi ja itsevarmempi olo kun ei polta ja pystyy iha pokkana sanomaan toiselle miten asiat on eikä juosta tiukanpaikan tullen tupakille rauhottumaan :D

• elimäkeläinen

ite aloitin 11v ja lopetin 12v ku olin jääny kolme kertaa kiinni
      mutsille mut silti poltan sillon tällön ku kaverit tarjoo ... oon ny 13v

• -97

En.Onneks. Säälin niitä jotka polttaa mut omapahan on kehonsa ihan sama mulle miten te röökaajat sen tuhootte.

• Secret

Pari kertaa oon maistanu,mutta en polta.
      Omaa tupakkaa teen kyllä eli paperia kääritään sit sinne sisälle kahvinpuruja tai teenpuruja tai aitoja tupakanpuruja. Sit filtteriks talouspaperia tai aito.
      Iha ok makusta

• En polta

En polta. En oo ees koittanu. Ällöttää koko touhu, että vedetään savua keuhkoihin.

Rahat voi käyttää viisaamminki.

• Ei Savuton

Polttanu vasta 2 askia. Ite ostanu, äiti takavarikoinu. Mä löysin ne, joten poltin kaikki röökit. Enään ei yhtään, ja nyt kaduttaa, jos se löytää tyhjät askit.

• lunski96

Poltin 5 vuotta ja porukat ties siit, mut nyt oon tullu järkii ja ollu jo kaks viikkoo ilman (:

• ausch

Kyllä vanhemmat hyväksyis sen, mutta en oikeen polta koska siitä ei oo mitään hyötyä ja oon allerginen tupakalle, tekis mieli vaan polttaa sikareita kun maistuu niin hyvält

• ItseOlenVahva

Tupakka on heikoille.

• Neiti_97

Passiivisesti (kotona poltetaa sisällä), ja joskus harvoin itekki. Vanhempia se ei oikee hetkauta jos nyt kerran kuussa tai parissa poltan. Turhaa touhuuhan se on. Kannattaa lopettaa ennenku alottaa.

• 46456456

tolla tahilla sä itekki todenäkösesti jäät huomaamattas koukkuun. plus, sulla on maailman paskimmat vanhemmat.

• 16tyttö

Hyi en polta, ei siinä oo mitää ideaa.

• Jotairajaa

Hei kyllä siinä joillekkin on ideaa. Itse joudun polttelemaan kemoterapian vuoksi 3 kertaa päivässä, tupakka helpottaa kipuja ja tuo hetken hyvänolon tunteen. Siksi minä itse poltan ja en vaihtaisi tupakkaa tällä hetkellä mihinkään kipulääkkeeseen tai antibiottiin. Terveisin 19v passiivisen rintasyövän omistaja.

• EnOleYlpeäSilti

En polta tupakkaa, en oo ikinä maistanut edes ja täytän pian 16 vuotta (:
      Olen ylpeä itsestäni :D

• en oo ikinä maistanukkaa, hyi helvetti. :P ens kuus 16

• kokemusta on

Teidä polttavien poikien pnis pienenee jo poltatte!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      18
      4084
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      51
      3864
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      60
      3373
    4. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      94
      2848
    5. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      62
      2688
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2648
    7. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      97
      2620
    8. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      114
      2337
    9. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      57
      2077
    10. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      66
      1981
    Aihe