OpenOffice to Ms Office

Jari Hui

onko olemassa mahdollisuutta tai mitään modausta jolla OpenOfficen ohjelmien käyttöliittymän saisi samanlaiseksi kuin Ms Officen ohjelmien?

8

1384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

Imuroit Openofficen lähdekoodin, muutat sen mieleiseksesi ja käännät käyttöä varten

• Magi_Suuri

Valikot ja työkalupalkit voi aika pitkälle määritellä itse (Työkalut->Mukauta).

Kuvakkeiden ulkoasun saa valittua Työkalut->Asetukset->OpenOffice.org->Näytä->Kuvakkeen koko ja tyyli. Niitä tyylejä lienee mahdollista tehdä itsekin.

Sen jälkeen taitaa mennä ohjelmoinniksi.

• ukko2

Kysyn minä

• Jari Hui

koska asentelen sitä ihmisille jotka ovat käyttäneet wordia paljon...hyppääminen toiseen ohjelmaan ei tuottaisi niin tuskaa ja päänvaivaa... itselleni opastuksessa ja muille sen käytössä

• mummix
        Jari Hui kirjoitti:

koska asentelen sitä ihmisille jotka ovat käyttäneet wordia paljon...hyppääminen toiseen ohjelmaan ei tuottaisi niin tuskaa ja päänvaivaa... itselleni opastuksessa ja muille sen käytössä

Ja meistä jotkut joutuvat käyttämään työpaikalla Wordia ja kotioloissa ilmaista. Olisi tosi kiva, jos ne olisi samanlaiset,ettei kjatkuvasti tarvitsisi haahuilla. Ainakin näin omakohtaisen Open Officen käytön alkuvaiheissa tunnelmat on tällaiset.

• ukko2
        Jari Hui kirjoitti:

Samankaltaisia ingelmia minullakin työmaalla. Työtoverini pitävät itsestään selvänä, että ratkaisen kaikkie heidän tietotekniikkaan liittyvät ongelmat työssä ja kotona. Autan heitä mielelläni yksittäisissä pulmissa. Kolmanen kerran jälkeen, samasta asiasta, kehotan heitä menemään kansalaisopistoon opiskelemaan tietotekniikkaa. Useasti olen joutunut käyttämään vertausta: Kysyn joskus ranskanopettajalta sanojen tai sanontojen käännöstä. Mieleeni ei kuitenkaan tule, että hänen tehtävänään olisi antaa minulle ranskankielen perusopetusta. Eli mielestäni jokaisen käyttäjän pitäisi nähdä hieman itse vaivaa ja opiskella perusasiat itse.

• jepuliskepulis

On sillä OOffice vaan niin helppokäyttöinen liittymä, että kun joskus täytyy (ulkopuolisten tekijöiden vaatimuksesta) avata M$Officen niin ei voi kuin todeta mitä **************. Haluaa tämän juurikin toisin päin.

• rohkeasti liikkeellä

ja lähde tutustumaan tähän ohjelmaan, siis Oo ja huomaat että saat laittaa MS Officen kohta pois. Minulla on molemmat ja en voi muuta kuin kehua tuota Oofficea. Viehätyin suuresti mm. toimintoon jolla saat luotua pdf tiedoston tuosta vaan nappia painamalla ja antamalla siihen tiedostonimen.

Sillä saa luotua tekstitiedoston, jonka saa auki MS Officella, valitsemalla Oofficen tiedostomuodoista mm. Windows xp. doc. Jos luot MS Officella tekstitiedoston niin et saa siitä valittua vastaavasti Oofficen perusasiakirjaa. Tässä on minun kannaltani selkeä syy käyttää ja opetella käyttämään Oofficen ohjelmaa. Eli Ooffice on monipuolisempi mutta joiltain osin erillainen.

Ei kannata jäädä yhden totuuden uhriksi kun voi valita useita ja päästä "hallitsemaan" useita. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe