Tyhmänä kysyn..
Kun joissain johdoissa on ferriitti rengas niin mihin se vaikuttaa, toisin sanoen esim. jossain kehotetaan laittamaan ferriitti rengas kaiutin/linjajohdon ja jossain virtajohdon päälle. Niin mihin ja miten se ferriitti vaikuttaa?
Vähentääkö se jääkaapin aiheuttamaa napsahtelua kaiuttimissa, vai..
Kiitti kuiteski näin etukäteen asian valottamisesta.
Ferriitti?
3
2181
Vastaukset
- masennustaja
toimii pitkittäiskuristimena, ja rajoittaa johdossa kulkevaa yhteismuotoista virtaa. Käytetään estämään laitteiden suurtaajuista häiriösäteilyä. Vaimentaa varmaan häiriöiden kytkeytymistäkin, tosin äänitaajuuksilla taitaa olla merkitys aika tarkkaan nolla. Ainoa, mihin sillä voisi olla merkitystä on estää suurtaajuushäiriöiden kytkeytyminen vahvistimen napoihin, jolloin laite ei ala toimia radiovastaanottimena.
- masennustaja
toimii pitkittäiskuristimena, ja rajoittaa johdossa kulkevaa yhteismuotoista virtaa. Käytetään estämään laitteiden suurtaajuista häiriösäteilyä. Vaimentaa varmaan häiriöiden kytkeytymistäkin, tosin äänitaajuuksilla taitaa olla merkitys aika tarkkaan nolla. Ainoa, mihin sillä voisi olla merkitystä on estää suurtaajuushäiriöiden kytkeytyminen vahvistimen napoihin, jolloin laite ei ala toimia radiovastaanottimena.
- KGB...
Ferriittirengas vaimentaa yhteismuotoista (molemmissa (tai kaikissa, jos useampi johto) johdoissa samanvaiheinen) RFI-( Radio Fequency Interference = suurtaajuus)häiriöitä.
Ferriitti ei vaikuta kaapelissa kulkevaan hyötysignaaliin, koska meno- ja paluujohdin käämitty bifilaarisesti, joten induktanssivaikutus hyötysignaalin osalta kumoutuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup436941Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1085644Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233662- 543540
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1173237Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252955Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.412725Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla322391- 452078
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?291922