AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / tärkkäys

tärkkäys

4 Vastausta 4 678 Lukukertaa
Olen virkkaillut lumihiutaleita ja nyt minun täytyisi tärkätä ne. Kuinkahan se tapahtuu ? Auttakaa !

helppo ja kestävä

Laita suihkepuloon sokerivesiliuos ja pingotat ensin työn nuppineuloilla (ruostumattomilla) taustaan esin styrox ja sitten kostutat ja annat kuivaa niin se on siinä. Toinen kestävä liuos on tavallinen liimavesi seos mutta siinä on vain osattava hakea sopiva suhde ettei suutin tukkeudu.Onnea tärkkäykseen

vinkin

Sokerikovike

10-15 palaa sokeria
1 dl vettä ( kuumaa )

Annetaan kuivua yön yli.
Sokerilla tärkättyä kangasta EI saa silittää.
Tärkistä saa vahvempaa lisäämällä sokeria.

vanha ohje.

Valmistärkkejä löytyy

mutta niiden kovettamiskyky voi olla riittämätön sinun tarkoitukseen.

Kannattaa tehdä tuo sokeriliuos ja upottaa koko virkkaustyö sokeriliuokseen. Märkä työ kannattaa pingoittaa toivottuun muotoon yön yli kuivumaan(hiukan kannattaa enempiä sokerivesiä puristaa pois). Jos ei ole pingoittamista varten styroksilevyä tai paksua pahvilevyä, niin matto kaksikerroin siihen päälle pyyhe kaksinkertaisena ja sitten voitkin varovasti nuppineuloilla pingoittaa käsityön.

Olen joskus kovettanut neuleliinaa hiukan liian pienellä sokeriliuosmäärällä ja lopputuloksesta tuli epätasainen - eli kannattaa valmistaa sellainen määrä sokeriliuosta, että käsityön voi kokonaan upottaa sokeriliuokseen.

Tärkkäys

Tärkkää perunajauhoilla. 2 dl vetta ja 5 tl perunajauhoja liuota ja kiehauta. Kostuta hiutaleet ensin vedellä ja kasta ne sitten kiehauttamaasi perunajauhoihin. Pitäisi onnistua! Stubu
 /   /  / tärkkäys

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta