AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Etsin kunnes löydän sun?

Etsin kunnes löydän sun?

6 Vastausta 2 880 Lukukertaa
Onko tämä: Etsin kunnes löydän sun
käännösbiisi? Ja jos on, niin tietäiskö kukaan, mikä se on nimeltään ja kuka alkuperäinen esittäjä?
Kiitos kovasti jo etukäteen kaikista vastauksista!

Se on alunperin

italialainen kappale nimeltä "Oasis" 70-luvun alkupuolelta, josta on vuosien varrella tehty käännöksiä myös niin ranskaan ("Et Si Tu N'existais Pas") kuin englantiinkin ("And If You Didn't Exist") suomen ja monen muun kielen ohella.

Alkuperäisen italialaisen version ovat säveltäneet Salvatore 'Toto' Cutugno ja Pasquale Losito sekä sanoittanut Vito Pallavicini ja esittänyt Cutugnon oma bändi Albatros. Cutugno on myös itse sanoittanut ja esittänyt ranskankielisen versionkin, jonka teki ensin Joe Dassin -nimiselle artistille mutta halusi itsekin myöhemmin esittää siitä omanlaisensa näkemyksen.

jepp

JEPP..SEHÄN SE < RANSKALAISVERSIO ON TUTTU...TOTO CUTUGNOLLA ON UPEITA BIISEJÄ...ITSE LAULOIN KARAOKESSA KYSEISEN SUOMI-VERSION

Etsin kunnes löydän sun

Voisi olla Joe Dassin, joka tod. näk. on/oli ranskalainen.

Etsin kunnes löydän sun

Kysessä amerikkalais-ranskalaisen Joe Dassinin kappale, jonka nimeä tosin en osaa kirjoitta enkä löydä kasettia tähän hätään, jossa se on.

Ei ole Dassin biisi

Joe Dassin on tehnyt kappaleesta oman versionsa "Et si tu n'existain pas", mutta kuten PhearTheReaper sanoi, kappale on italialaisten Totu Cutugnon ja Pasquale Lasiton käsialaa.

Totu Cutugnon sävellyksiä ovat myös mm. "Kuusamo" ja "Olen suomalainen".
Näin on, kuten PhearTheReaper kirjoittaa. Oasis oli alkuperäisnimi ja levyttäjä Albatros (1975).

Joe Dassinin ranskankielinen versio on varmaan tunnetuin, mutta se ei siis originaali. Vähän sama kuin Sinatran My Way -kappaleessa, josta Sinatra teki aivan varmasti tunnetuimman version, mutta alkuperäinen on kappaleen säveltäjän Claude Francoisin levyttämä Comme d'habitude (1967)
 /   /  /  / Etsin kunnes löydän sun?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta