käsittämätöntä

vuosisadan särky

Heräsin aamulla hammassärkyyn. Yhdessä hammasvälissä on ilmeisesti ollut reikä jo pidempään, mutta nyt se sitten kai on pahentunut. Pitäisi saada gradu kirjoitettua loppuun ennen joulua, ja tänään on ainoa vapaapäivä töistä joten otin aamulla buranan ja painuin kirjastoon. Kahden tunnin päästä särky oli jo sietämätöntä. Soitin YTHS:ään, selitin tilanteeni ja kysyin olisiko mitään mahdollisuutta päästä tänään tai huomenaamulla hammaslääkäriin. Sain ylimielistä naureskelua ja kommentin tyyliin 'ei meillä oo kuin muutama hassu aika huomisellekaan, voithan sä soittaa aamulla ja katotaan kuka meistä sit vastaa ja miten me arvioidaan sun tilanteesi.' Koska kuuma ei vihlo, tilannettani ei otettu lainkaan vakavasti. Sain tyrmistykseltäni kysyttyä, että ai onko kuuman aiheuttama vihlonta pahempi kuin jatkuva särky, ja sain epämääräistä naureskelua vastaukseksi. Kuinka se kuuma voisi jotenkin erityisesti vihloa, kun hammasta, juuria ja koko alaleukaa särkee koko ajan?!? Ja se särkylääke ei auta, olen napsinut buranaa tunnin välein ilman mitään vaikutusta.
Mitä H****TTIÄ??? Täällähän väänän itkua ja odotan kauhulla yötä ja aamua. Minun on kertakaikkiaan PAKKO päästä aamulla hammaslääkäriin, tämä särky on jotain ihan uskomatonta. Mutta kun tuo vastaanottoaikojen jakaminen perustuu puhelimeen vastanneen henkilön mukaan muille seikoille kuin jatkuvalle kovalle särylle, niin aika epävarmalta näyttää.
Onko kellään kokemusta siitä miten nopeasti Helsingin kunnallisesta hammaslääkäripäivystyksestä saa ajan? Tai suositelkaa jotakin yksityistä hammaslääkäriä Länsi- tai Etelä-Helsingistä. Pliis. Revin kohta sen hampaan irti käsipelillä.

23

12932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvon

En ole koskaan käynyt julkisen puolen päivystyksissä. Epäilen, että meno on samanlaista kuin saamasi kohtelu. Yhtäkkiä hammashoitosi takia olet menettänytkin monta päivää hoitoa odotellessa ja joulukin saattaa mennä särkiessä.

Tilaa samantien yksityiselle. Yksityisillä hammaslääkäriasemilla on (parhailla niistä) 24 h takuu päästä hoitoo. Käytännössä siis, jos soitat aamulla heti herättyäsi (jotkut asemat aukeavat ennen kahdeksaa) saat ajan saman päivän illaksi. Valitse asema, jossa työskentelee mahdollisimman monta hammaslääkäriä, pääset nopeammin ja - varmemmin. Menee useammalta maine, jos vuorokauden takuuta ei pidetä.

Itse olen saanut ainoastaan erittäin hyvää kohtelua asemalta nimeltä Cityhammaslääkärit. Ainakin vähän aikaa tämä nyt esim. ehtii olla tässä, ennen kuin joku poistaa, ettei saa mainostaa täällä. Löytyy googlella. Keskustassa Stockamannia vastapäätä. Ja on kalliimpiakin hammashoitoloita olemassa ja paljon. Ihan perus(yksityiset)hinnat on siellä.
      MUTTA HEI! Älä ajattele hintaa, jos gradusi on urasi on sinulle tärkeä.
      Mieti mieluummin sitä, mitä tapahtuu, jos valmistumisesi myöhästyy, etkä pääsekään niin pian töihin kuin halusit. Siitä tulee vielä isommat ansionmenetykset kuin yhdestä paikasta. Puhumattakaan, jos tämän reiän takia joudut epäkiinnostavampaan työpaikkaan kuin alunperin ajattelit.

Jos sinulla on vain iso reikä, sen paikkaaminen maksaa noin 100 e kaikkinensa. Tämä on aivan perushinta kaikkialla, jos reikä on lähelle juurta. Jos juurihoitoihin joudutaan, se on kalliimpaa ja vaatii monta hoitokertaa.

Pelasta myös joulusi äläkä jää itkemään jotain YTHS:n huonoa hoitoa. olen itsekin siellä joskus ollut ja tuo kuulostaa tutulta. Se on halpispaikka. Mitä siltä oikeastaan voi odottaa.

• aloittaja...

Enpä minä sitä huonoa kohtelua sinänsä itkenyt, vaan sietämätöntä kipua :) (joka on onneksi nyt poissa!!) Se kohtelu sen sijaan sai vain kiukustumaan, koska ihminen siellä puhelun vastaanottajapäässä ei selkeästikään ole hahmottanut miten kipujensa kanssa volttia heittävälle asiakkaalle voi / ei voi puhua.

Oli muuten ensimmäinen kerta näiden viiden opiskeluvuoteni aikana, kun olen saanut YTHS:ltä huonoa palvelua. Olen käynyt kuitenkin monen lääkärin vastaanotolla ja soittanut ajanvaraukseen monista eri syistä johtuen, ja aina ennen on kohtelu ollut ystävällistä ja empaattista. Ikävä vaan että näin opintojen lopussa jää ruskean jutun maku suuhun viimeisestä (?) kontaktista.

• Kokemusta on

Mulla itselläni on vastaavanlaisia kokemuksia YTHS:n palveluista. Opiskelijat saavat kuitenkin käyttää myös kunnan terveydenhuoltopalveluja, joten suosittelen että soitat hammashuollon päivystykseen: http://www.hel2.fi/terveyskeskus/suomi/paivystys/hammashoito_paiv.html. Mulla oli kerran vastaavaa särkyä viisaudenhampaan kanssa, mutta pääsin hoitoon heti samana päivänä. Ja palvelu oli ihan hyvää. Aikaa varatessa täytyy vaan tehdä selväksi, että kipu on sietämätöntä.

• On kai?

On kai teillä siellä päivystävä hammaslääkäri? Mä oon aina marssinu päivystysaikana hammaslääkärin odotuspenkille niin ne ei ainakaa voi kieltäytyä ottamasta vastaan. Ja säryn ovat hoitaneet.

• ei otettu tosissaan..

Hei!

Soitin yhtenä viikonloppuna päivystykseen, koska hampaani oli todella kipeä ja siinä oli kamala paineen tuntu. Kukaan ei ottanut vakavasti, koska minulla ei ollut kuumetta!

Maanantaina päivystyksessä hampaani avattiin ja juuri oli mätinyt pahoin!

Ei ne ota tosissaan!

• aloittajalta taas

Aika pian tuon aloitusviestin kirjoitettuani sain mittani täyteen, googletin 'hammaslääkäripäivystys Helsinki' ja sain ajan yksityiselle kolme varttia myöhemmäksi.
        Ja juurihoitoon saman tien. Toinen vaihe sitten parin viikon päästä. Lisäksi röntgenissä paljastui, että juurihoidetun hampaan viereisessä hampaassa on myös reikä vanhan paikan alla, ja sekin pitää hoitaa äkkiä kuntoon koska muuten siihenkin joudutaan pian tekemään juurihoito.

Ajattelin ottaa huomenna yhteyttä YTHS:ään ja antaa hiukan palautetta. 120 euroa tuo kustansi, mutta se on pieni hinta siitä että kipu lähti, kykenen taas jatkamaan graduprojektiani, saan nukuttua yöni ja olen huomenna työkykyinen.

Taivaallista kun hammassärky on poissa. Nämä on näitä elämän pieniä iloja ;) Hyvää joulun odotusta kaikille!

• aloittaja...

Niih. Nyt se juurihoitohammas sitten otti ja lohkesi illalla. Syljeskelin hampaan palasia töissä ja ynnäilin nopeasti päässäni että joulu uhkaa mennä tärviölle. Aamulla puhelu YTHS:ään ja onneksi tälle aamupäivälle järjestyi aika.
      Mites muilla, onko kokemusta juurihoidetun hampaan lohkeilusta? Tämä kyseinen hammas on ilmeisen läpimätä, sitä on paikattu pariin otteeseen jo aiemmin ja molemmilla puolilla hammasväleissä on reikä. Kannattaisikohan kiskoa mokoma kokonaan irti mieluummin kuin muurata rippeet kasaan odottamaan ennemmin tai myöhemmin väistämätöntä totaalista hajoamista?
      Katsoin toissapäiväistä kuittia, ja siinä luki yhtenä osana 'juurikanavien erittäin vaativa avaus' - rtg-kuvassa näkyi että juurikanavat olivat käyrät. käsittääkseni tämä lisää ongelmien riskiä jatkossa?

• seiska niin revi irti

niin minäkin tein. Eipä oo enää vaivannu hammaskalusto.

• yhteen

mutta jos jäi jotain jäljelle niin paikka-aineesta voi laittaa hampaalle kruunun. Tai jos jäi jäljelle ehjä juuri riittää sekin.Juuren käyryys ei sinäänsä ole riski on vain vaikeampaa avata ja rassata. Täytyy vain arvioida hampaan tärkeys, juurten kunto (ettei ne ole mätiä/halki) ja kustannuksia, kunnon kruunun laittaminen voi maksaa noin 600-800 euroa jos kyseessä poskihammas.

• viisaudenhammassärky

VAROKAA ROYAL DENTiä -Tässä paikka joka käyttää toisten hätää hyväkseen. Ilmoitetaan puhelimessa että vastaanottava lääkäri on hammaskirurgi, mutta ei kerrota lääkärin nimeä. Huonolla suomen kielellä ilmoitetaan että hoito maksaa 300-700e, vaikkei ole edes kysytty mikä on ongelmana. Ja sitten sanotaan että on kiire, ei ehdi puhua.Löi luurin korvaan vaikka oltiin puhuttu vain n. 5 lausetta ja 60 sekunttia. Joo-o. Ei menty sinne. Hyks nenä-nielu-korva Meilahdessa, tai Kirugisen sairaalan leukakirra (Kasarminkadulla) toimii.

• Satunnainen kävijä

Onko tästä keskustelusta sensuroitu viestejä välistä vai miksi tämä näyttää omituiselta?

• kaulis
      • bhubnkjxcjk

No,enpä tiedä. Helkkarin kauan Valvira antaa siimaa ennenkuin mitään tapahtuu. Monta vuotta ehti kääriä rahaa. Hyvinhän noilla voitoilla zirurgi pärjäilee. Että kiitti vaan taas,Valvira.

• Parasta A-luokkaa

"Hyvä asiakas

Suunhoidon kustannukset riippuvat aina toimenpiteen laajuudesta sekä toisaalta työn, käytetyn materiaalin ja hoito-olosuhteiden laadusta. Hoitavan hammaslääkärin tietotaito ja kokemus sekä ammattitaito ja ylpeys sekä aika vaikuttavat osaltaan myös suoritettavaan työhön ja siitä maksettavaan hintaan. Jokaisella hammaslääkärillä on erilainen tapa tehdä suunhoitoon liittyviä toimenpiteitä. Siten käytettyjen materiaalien ja suoritettujen toimenpiteiden laatu vaihtelevat suuresti hoitopaikasta riippuen.
      Me olemme panostaneet parhaimpiin hammashoidon välineisiin ja materiaaleihin. Haluamme, että asiakas lähtee meiltä tyytyväisenä, iloisena sekä terveenä. Asiakkaamme tietävät, että kerran kunnolla tehty työ on laadultaan parasta eikä jälkikomplikaatioita ilmene. Tosiasia on, että monta halpaa hammashoitokertaa tulee loppujen lopuksi asiakkaalle monin verroin kalliimmaksi kuin kerran hyvin tehty hammashoito.
      Me panostamme perusteelliseen hoitoon sekä korkeaan laatuun hammashuollossa. Tästä johtuen olemme 3A-hammaslääkäriasema. Jos välität, miten suutasi sekä hampaitasi hoidetaan, tule meille.
      Ajanvarauksen yhteydessä kerromme ajanvarausehdot sekä toimenpiteen kustannusarvion.
      Huomioithan, että varattu aika on sitova ja sen peruuttamisesta lähetämme 65,00 euron laskun."

http://www.royaldent.fi/huomio.html

• 4489jiji

särky on ikävää

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      107
      5097
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      39
      3513
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      173
      2903
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      15
      2764
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1542
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1426
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1227
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      75
      1050
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      1000
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      942
    Aihe