Pole dance

Hullaantunut...

Kiinnostaako ketaan Suomessa pole dance? Olen ollut toissa Australiassa pari vuotta ja laji on taalla aika suosittu, Jenkeissa ja etenkin Englannissa viela suositumpi. Aloitin runsas vuosi sitten ja olen aivan koukussa. Ikava kylla Suomessa ei ole tunteja ja palaan sinne 3 kk paasta...olen ostanut oman tanssipolen kotiin ja harjoittelen silla joka viikko tuntien lisaksi. Netista loytyy aika paljon harjoitusmateriaalia, online-tunteja ja harrastajien foorumeita.

Olin todella epaluuloinen kun menin ensimmaiselle tunnille, mutta paatin etta kokeilen kaikkea sellaista taalla ulkomailla ollessani mita Suomessa ei ole tarjolla. Ja epaluuloni halvenivat jo ensimmaisella tunnilla! Lajille on perustettu jo kansainvalinen federaatio ja kouluja alkaa olla monessa maassa - tosin vain Pohjoismaiden ulkopuolella.

Olen aina treenannut jotain, aerobiccia, punttisalia ja tanssia (salsaa, itamaista, afrikkalaista), mutta enpa ole ikina saanut nain mahtavia fitness-tuloksia kuin tassa lajissa. Vatsalihakset ovat aivan uskomattomassa kunnossa, samoin ylakroppa, hartiat ja kasivarret. Saaret kiinteytyvat myos ja laji on kerta kaikkiaan hauska!! Siina voi toteuttaa tanssiviettia, hyodyntaa voimaa tai notkeutta ja joko vain treenata fitness-tyyppisesti tai luoda koreografioita ja pitaa hauskaa! Se tukee mielestani erinomaisesti myos salsaa ja itamaista tanssia opettaen yla- ja alavartalon eristamista ja lantion ja ylavartalon pyorityksia, body rolleja, notkeutta jne.

Olisi tosi kiva perustaa jokin pieni pole dance -yhteiso Suomeenkin (itse asun Helsingissa), tavata ja treenata joskus porukalla kuten Englannissa tehdaan (www.verticaldance.com). Tiedan etta Suomeen on myyty jonkin verran naita kotiin asennettavia tanssipoleja (esim. www.xpole.com.au tai www.verticaldance.com) joten en voi olla aivan yksin tassa harrastuksessani!

Jos ketaan kiinnostaa, alla on linkki Pole fitness -DVD-traileriin YouTubessa. Siita saa aika hyvan kuvan lajista.

http://www.youtube.com/watch?v=0Go-DCFLdSs&mode=related &search=

37

11389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taallakaan ei ole aakkosia

Joo, ja tuota tanssia kun harrastaa niin sita paasee kokeilemaan pienta (siis; todella pienta) korvausta vastaan tarkkaan valitulle kohdeyleisolle pienessa intiimissa ymparistossa.

• tanssimalla

Onko siitä jotain haittaa jos tanssimalla jotain tienaa?

• Epätietoinen kysyy

Olen kuullut huhua että se tanko olisi valmistettu vi**n kestävästä teräksestä.

• rst

Ma kanssa tahtosin harjoitella poledanse,
      mut se olla kovin vaikkea saada v..un kestava
      tanko tanne meeren taakse.
      Sit mulla on ylipaino paljo ja se tanko pitaa
      olla hyvin paksus et kesta mun paino.

• Hullaantunut...

...vahan arvelinkin etta vastaukset Suomenmaassa olis tata tasoa. No eipa siina mitaan, treenataan sitten yksin.

• tehokasta kuntoilua

On päivän selvää, että "pole dance" eli tankotanssi on todela hyvää liikuntaa. Siinä tulee venytyksiä ja toisaalta voimasuorituksia niin vartalon kuin käsienkin lihaksille. Painona toimii oma vartalo toisin kuin punttisalilla. Tämä kehittänee niin voimaa kuin notkeuttakin.

Selvää on sekin, että sitä helposti katsellaan värittyneiden lasien läpi, koska tankotanssia mm. TV-ruudussa näkee etupäässä seksibaareissa ja vastaavissa.

• Hullaantunut....

Niin, siksi yritinkin selittaa etta monissa maissa siihen suhtaudutaan jo ihan uudella tavalla ja siita on tullut hyvaksyttava kilpalaji ihan niin kuin salsasta, jonka liikkeet ovat ainakin meidan salsakoulussa viela paljon "kuumempia" kuin tassa fitness -pole dancessa. Ei meidan treeneissa riisuta vaatteita tai kiemurrella lattioilla, en kai nyt sellaista tanne tulisi mainostamaan :-) !

Kaikkia tanssilajeja voi harrastaa eri tyyleilla, kuntoilu- tai esitysmielessa. Tama nyt sattuu kehittamaan ylakroppaa ja keskivartalon tukilihaksia ihan eri tavalla kuin jaloilla tanssittavat lajit ja sita yritin tuoda esille, koska aloitin sen alunperin juuri siksi etta tarvitsin vastapainoa tavallisille paritansseille jotka eivat kehita ylakroppaa samassa suhteessa kuin jalkoja, ja salilla kaynti on niin tylsaa... :-)

Yksin treenaaminen on vahan kypsaa mutta siihen lienee Suomessa tyytyminen. Onneksi on viela kolme kuukautta jaljella taalla iloisten ja innostuneiden treenikavereiden kanssa!

• Kalle I

Näkyypä olevan julmetun korkealla korolla varustetut korkokengät pakollinen varuste tuossa lajissa. Missä myydään miesten korkokenkiä?

• Hullaantunut....

...taas paastiin saantoihin ja pakollisuuksiin! En tieda kuka Suomessa naita pakollisia asuja ja muita saantoja laatii ja vahtii, mutta selatessani kolmea suomalaista tanssifoorumia ensimmaisten kymmenen silmiini sattuneen aiheen joukossa olivat:

1. Missa sopii aloittelevien lavatanssijoiden harjoitella kun lavoille eivat ole tervetulleita

2. Mitka ovat lavatanssien pukusaannot (ja tahan tuli muuten vastauksia miesten paitojen varia myoten)

3. Piiiitka thread aiheesta saako tangoa tanssia foksin askelilla

4. Mika on oikea tapa jaotella latinotanssit

5. Minkalaiseen musiikkiin saa tanssia buggia

6. Miten maaritellaan rock, swing ym

7. Mihin kellonaikaan pitaa salsabileissa esitysten loppua ja tanssin alkaa

Yhtaan aihetta en loytanyt jotka olisivat sivunneet tanssimisen hauskuutta tai tanssin iloa, onnistumisen elamyksia tai uusia ideoita. Eraan tanssikoulun sivuilla puolestaan kerrotaan ensimmaisena saannoista ja maarayksista ja tuntikorvauskaytannoista ja tuntien tasovaatimuksista. Paras oli mielestani esiintymisryhma, jossa "kurssin lopuksi opettaja valitsee ne oppilaat, jotka saavat esiintya". Upeaa!!! Mahtavaa!!! Tanssin iloa vaan kaikille!

Niin joo ja edelliselle kysyjalle vastaukseksi: meilla tanssitaan lenkkareissa, paljain jaloin tai korkokengissa. Ihan miten kukin itse tykkaa. Ja kylla niita miesten korkkareita on olemassa.

• Jeux

"Näkyypä olevan julmetun korkealla korolla varustetut korkokengät pakollinen varuste tuossa lajissa. Missä myydään miesten korkokenkiä?"

Kun mainittua videota katsoo tarkemmin, siellä osa on paljain jaloin ja osalla on korkokengät. Kengät tässä lajissa eivät liene mitenkään tarpeelliset ellei sitten haluta korostaa eroottista vaikutelmaa tms. Eipä sen puoleen, kauniin naisen liikehdintä missä tahansa urheilumuodossa voi näyttää eroottiselta, niin myös "tavallisissa" lavatansseissa.

Kyllä tällä tanssipalstalla on usein korostettu harrastuksen hauskuutta. Kun kerran harrastuksesta on kysymys, sen pitää olla sellaista että sitä mielellään tekee — siis hauskaa!

• Päivi, tanssitytsä
        Hullaantunut.... kirjoitti:

...taas paastiin saantoihin ja pakollisuuksiin! En tieda kuka Suomessa naita pakollisia asuja ja muita saantoja laatii ja vahtii, mutta selatessani kolmea suomalaista tanssifoorumia ensimmaisten kymmenen silmiini sattuneen aiheen joukossa olivat:

1. Missa sopii aloittelevien lavatanssijoiden harjoitella kun lavoille eivat ole tervetulleita

2. Mitka ovat lavatanssien pukusaannot (ja tahan tuli muuten vastauksia miesten paitojen varia myoten)

3. Piiiitka thread aiheesta saako tangoa tanssia foksin askelilla

4. Mika on oikea tapa jaotella latinotanssit

5. Minkalaiseen musiikkiin saa tanssia buggia

6. Miten maaritellaan rock, swing ym

7. Mihin kellonaikaan pitaa salsabileissa esitysten loppua ja tanssin alkaa

Yhtaan aihetta en loytanyt jotka olisivat sivunneet tanssimisen hauskuutta tai tanssin iloa, onnistumisen elamyksia tai uusia ideoita. Eraan tanssikoulun sivuilla puolestaan kerrotaan ensimmaisena saannoista ja maarayksista ja tuntikorvauskaytannoista ja tuntien tasovaatimuksista. Paras oli mielestani esiintymisryhma, jossa "kurssin lopuksi opettaja valitsee ne oppilaat, jotka saavat esiintya". Upeaa!!! Mahtavaa!!! Tanssin iloa vaan kaikille!

Niin joo ja edelliselle kysyjalle vastaukseksi: meilla tanssitaan lenkkareissa, paljain jaloin tai korkokengissa. Ihan miten kukin itse tykkaa. Ja kylla niita miesten korkkareita on olemassa.

"Yhtaan aihetta en loytanyt jotka olisivat sivunneet tanssimisen hauskuutta tai tanssin iloa, onnistumisen elamyksia tai uusia ideoita."

Kyllähän t-netin puolelle noita tanssi-iltaraportteja vieläkin kirjoitellaan, vaikka ovatkin selvästi vähentyneet. Näissä useimmissa tuo tanssinautinto on isossa roolissa, tosin muunkinlaiset illan mukanaan tuomat tunteet voidaan tuoda esiin.

Tässä yksi t-netin uusimmista tanssi-iltaraporteista: http://tanssi.net/keskustelu/174/178219.html#t

Tanssin hauskuudesta on vaikea saada aikaan kovin pitkiä keskusteluketjuja, a) koska toisaalta kysymys on henkilökohtaisista kokemuksista b) ja toisaalta jos kaikki ovat samaa mieltä, kymmenennen "samaa mieltä" -viestin jälkeen alkaa jo hieman mietityttämään, lähettääkkö omaa "samaa mieltä"-kommenttiaan...

Ainoa tapa saada keskustelua aikaiseksi melko itsestäänselvistä asioista on provosoida.

"Mitka ovat lavatanssien pukusaannot (ja tahan tuli muuten vastauksia miesten paitojen varia myoten)"

Olettaisin, että annettiin asiaan liittyen lähinnä hyviä käytännön vinkkejä, ei mitään _sääntöjä_ tai määräyksiä. Itse en ainakaan 12v. aikana tällaisiin sääntöihin ole törmännyt.

• oina

Muakin kiinnostaisi tuo pole dance,harmi vaan kun asun täällä pohjoisessa tuppukylässä,joten pole dancen rantautumista tänne (tai koko suomeen) saa odottaa monen monta vuotta.Lähtisin kyllä heti sellaiselle tunnille jos olisi mahdollista.Olen jo harkinnut että hankkisin sellaisen tangon ja opettelisin itsekseen sitä.Olisi vain kiva saada ainakin ensin treenata "ammattilaisten" johdolla...Tietääkö kukaan onko suomessa myynnissä aloituksen tapaisia DVD:itä että sais jonkun otteen tähän lajiin? Olen koittanut etsiä mutta en oo löytänyt:( Englantilaisilla sivuilla niitä on kyllä myynnissä mutta en sieltä oikeen voi tilata..

• Hullaantunut...

Heip! Mahtavaa etta edes yksi kiinnostunut loytyy! Kaikkia noita DVD:ita voi tilata osoitteesta www.ebay.com. Yksi parhaista minun mielestani on nimeltaan Pole Grooves with Bobbi. Siina on hyvin selitetty monta liiketta ja annettu aloittelijan, keskivaiheen harrastajan ja edistyneen vaihtoehdot. Hyva kotiin tilattava tanko (joka minullakin on) on nimeltaan X-Pole ja sen saa www.xpole.com -osoitteesta tilattua Suomeenkin. Treenataan me innostuneet yksin kotona kunnes Suomi avautuu talle uudelle lajille!

• Toinen Hullaantunut
        Hullaantunut... kirjoitti:

Heip! Mahtavaa etta edes yksi kiinnostunut loytyy! Kaikkia noita DVD:ita voi tilata osoitteesta www.ebay.com. Yksi parhaista minun mielestani on nimeltaan Pole Grooves with Bobbi. Siina on hyvin selitetty monta liiketta ja annettu aloittelijan, keskivaiheen harrastajan ja edistyneen vaihtoehdot. Hyva kotiin tilattava tanko (joka minullakin on) on nimeltaan X-Pole ja sen saa www.xpole.com -osoitteesta tilattua Suomeenkin. Treenataan me innostuneet yksin kotona kunnes Suomi avautuu talle uudelle lajille!

Ai ihanaa, Hullaantunut...
        Olen itsekin Australiassa, ja HULLAANTUNUT pole-danceen... Oon kylla vasta aloittelija, mut todennut jo nyt, et poletanssi on hyvaa treenia, mutta tuo myos viriketta Makuuhuoneeseen!!
        En oo kylla (juuri siita SUomalaisten elaman asenteesta johtuen) SUomeen palaamassa vahaan aikaan, mut jos joskus palaan, niin sit pystytetaan omat tangot ja tanssitaan kahetsaan!!
        :

• venlah80

Itse olisin ainakin kiinnostuntu heti lähtee pole dance tai cardio striptease/aerostriptease-tunneille, jos niitä vain joku järkkäis tänne Helsinkiin.

• ninjajah

Moi,

Oletko löytänyt ketään treenaamaan kaveriksesi pole dancea Suomessa?

Laji on todella kiinnostava ja tekisin suomalaiseen naistenlehteen siitä pienen kuntojutun. Koska Suomessa ei lajia vielä saleilla ole, niin minulle riittäisivät tiedot siitä, mistä tankoja voi tilata, paljonko ne maksavat ja mistä löytää asiallisia pole dancing-DVD:itä, kirjoja ja ohjeita.

• Tankotanssin aloittelija

Hei, oon itekin miettinyt ihan samaa, eli kirjoittamista naistenlehteen tosta tankotanssista...
        On ollut ihana seurata tata keskustelua ja nahda, et Suomessa on jo jonkin verran tankotanssista kiinnostuneita naisia... Asiahan on juuri niin kuin sen nakee, eli sen voi ottaa "naista alentavana" tai sitten niin kuin mina, joka nautin niin tanssin katselemisesta kuin itse tanssimisesta. En halua silla tienata rahaa tai lavoilla tanssia, vaan mielestani tankotanssi on HAUSKINTA JA PARHAINTA liikuntaa ja kunno kohottamista, mita oon ite harrastanut pitkaan aikaan!!
        Kavin siis ite kurssin Australiassa, mutta nyt oon reissussa eika oo paljon mahdollisuutta jatkaa kurssien suorittamista... Mun haaveena on, et saisin innostuneen porukan kasaan kun tuun Suomeen myohemmin tana vuonna, ja voitas alottaa yhessa treenaaminen... Ongelmana on tietenkin ne tangot, joita ei Suomesta tietaakseni viela loydy.
        Luulen, et lahimmat tangot saa Briteista, mutta nekin noin 200 euroa kai kappaleelta...

• ansqu

Itse olisin todella kiinnostunut lajista, mutta harmi, ettei suomessa kursseja järjestetä. Missäköhän stripparit harjoittelevat taitonsa, itsekseen? Luulisi, että jotain kursseja voitaisiin järjestää esim. tämän ammattikunnan ihmisten opastuksella...

• Fea

Iteltä löytyy X-pole-tanko kotoa ja treenausinto on kova. Tuskaa ja mustelmia tästä lajista saa enemmän kuin mitään muuta, mutta aivan FANTASTINEN harrastus.

Olis kyllä varsin mielenkiintoista tavata muita kiinnostuneita ja vaikka ihan ammatikseen tanssivia. Saada vinkkejä ja muutenkin keskustella aiheesta, välillä liiankin yksinäistä puuhaa.

• _NcV_

Mukana!
        niin kauan koittanut etsiä suomesta mitään mitään toimintaa tähän suuntaan. Jossain tissibaareissa järjestetään kyllä strippikoulutusta, mutta tangon suhteen monessa paikassa ollaan kovin alkukuopissa.

Nyt erään tutun innoittaman miettinyt josko briteistä tangon tilaisi .. Ensin tosin tila sille pitäisi olla. Kiinostus kuitenkin on suuri. Sen mitä päässyt noita tankoja testaamaan ni kivaa on! Ja tahtoo lisää.

• palmu

Hei, kuinka kaukaa hankit tankosi?! uk?!

• ei nimimerkkiä

Moi, Sain tutustua tähän lajiin Torontossa ja melkein voin sanoa jääneeni koukkuun ensimmäisen kerran jälkeen.
      Oletko saanut lisätietoa, onko Helsingissä mahdollista harrastaa?

Terveisin
      Sanna

• Stanzi

Toi lajihan on ihan mahtava! Rantautuispa se tänne suomeenki ihan kunnolla, niin minäkin voisin sitä joskus harrastaa...

• Bisnesnainen ilman tankoa

Hei, kokeilin tankotanssia Australiassa ja opin alkeet. Innostuin lajista kovasti, nyt saavun pienen tauon jalkeen syksylla Suomeen; tahtoisin kovasti perustaa Suomen ensimmaisen tankotanssi-studion!!
        Onko kenties jo useampiakin kursseja kayneita/ pitkakestoisesti tankotanssia harrasteneita suomalaisia liittymaan mukaan, alkamaan pitamaan tunteja ja perustamaan studiota Suomeen..!?
        Luulen, et lajilla olisi paljon kysyntaa, jonkun on vaan ensin saatava ihmiset tietamaan siita enemman ja kokeilemaan sita!!

• Ditaz

Jos jossain vain tulisi mahdolliseksi suomessa opetella tätä tanssia, olen samantien mukana :D että ilmotelkaa ihmeessä jos joku tietää missä voisi treenata ja saisi opetusta, upea laji :)

• Calaya

Hei kaikki pole dancing fanit! Onneksemme pole dancing on saapunut Suomeen! Lisätietoja löysin www.rockthepole.fi.
        Tunneilla tavataan!

• Innokas oppimaan

Voisitko opettaa minua kun tulet suomeen? =) Olen erittäin kiinostunut lajista, mutta kuten sanoit ei tunteja meinaa suomesta löytyä...

• RockThePole

Odotus on ohitse - Avaamme maanantaina 5.11!
        Pole Dance-alkeet (tekniikka) ma-pe klo 17.30 ja 19.30. Kesto 1h15min. Opettajana Maria Kekkonen. Tunnin hinta on 12e. Kysele myös sarjakorttejamme! Vai sopisiko aamutunti sinulle paremmin? Nyt Pole Dance-alkeet myös aamupäivisin klo 10.00-11.15! Rock The Pole-TanssiStudiomme sijaitsee vain muutaman minuutin päässä Kampin keskuksesta, Lapinlahdenkatu 25:n sisäpihalla.

Alkeistunnilla opit Pole Dance:n tekniikan perusteita. Tunnit soveltuvat kaikille; sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa tanssikokemusta tai sporttihirmun taustaa! Opettajamme luovat hauskan, ystävällisen ja kannustavan ilmapiirin liikkua ja oppia. Varusteiksi paljaat jalat, tossut tai korkkarit. Suositeltavaa olisi verkkarit, jotka jättävät pohkeet paljaiksi! Näin pystyt tarttumaan tankoon helpommin.

Vietämme avoimien ovien päivää (Ladies only!) avajaisviikolla torstaina 8.11 klo 17-19. Ohjelmassa Pole Dance-näytöksiä, tietoa lajista ja tunti/kurssitarjonnastamme. Tervetuloa tutustumaan ja kyselemään!

Tiedustelut ja ilmottautumiset p.044 9487333

Let’s rock the pole!

• Tankotanssija

Tampereella tulee avaamaan ovensa uusi tankotanssikoulu ensi vuoden alkupuolella. Lisäinfoa tullee heti tammikuussa.

• Tankotanssija
      • Poledancing

Olisin erittäin kiinnostunut Tampereen Pole Dance tarjonnasta. Toivottavasti infoa tulee lisää internetiin lähiaikoina.

• kiinnostunutds
        Poledancing kirjoitti:

Olisin erittäin kiinnostunut Tampereen Pole Dance tarjonnasta. Toivottavasti infoa tulee lisää internetiin lähiaikoina.

suomessa myynnissä x-pole tankoja??

• tanssija tampereella
        Poledancing kirjoitti:

Jos joku on kiinnostunut tankotanssista Tampereella niin laittakaahan viestiä [email protected],
        eräs opettaja olisi kiinnostunut tulemaan tänne
        opettamaan mutta nyt olen tällähetkellä yksin asiani kanssa.. Kunhan esim. paikka löydetään tai jollakulla olisi joku taho joka
        pystyisi järjestämään moista, laitelkaa postia!

• tanssija
        Poledancing kirjoitti:

Tämä on vanha keskustelu mutta tulipahan vahingossa vastaan... Eli Tampereen tunneista lisää infoa osoitteesta www.tankotanssi.fi

• Ettei

Porissa ole mahdollisuutta harrastaa tätä :((
      Olisin tosi kiinnostunut

• jokujokuvaan

Porissakin tunteja www.tankotanssi.fi

• MimiVanDetta

Koska Kouvolaan?? Täällä olisi jo useita kiinnostuneita!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2098
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      239
      779
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      722
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe