Jumala: "Käskekää te minua!"

VOIMMEKO KÄSKEÄ JUMALAA ?

Mutta sehän on suorastaan elinehto! Sillä ei armo tipu suoraan suuhun tai avoimelle kämmenelle.

Hebrean tuntija todistaa, että eräässä Psalmin kohdassa sanotaan, sanatarkasti kääntäen: "Käskekää te minua!"

Jeesus itse opettaa samaa, mm. Matt 6:11-13.

1. ANNA meille jokapäiväinen leipämme!
2. ANNA syntimme anteeksi - sillä mekin annamme anteeksi!
3. PÄÄSTÄ meidät kiusauksista!

Samassa yhteydessä on tietysti annettava Herran punnita NÖYRYYTEMME:

Luukkaan evankeliumi:
18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

Psalmit:
51:19 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.

Jesaja:
42:3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.

6

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis näin (Matt 6

-- Isä meidän, joka olet taivaissa!

Pyhitetty olkoon sinun nimesi.

Tulkoon sinun valtakuntasi.

Tapahtukoon SINUN RAHTOSI, myös maan päällä niin kuin taivaassa.

Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [

Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.

Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti.

Aamen.

"Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.

Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
      --------------------------------------------------

Niin että - en minä kyllä KÄSKE Jumalaa - vaan ainoastaan "tapahtukoon SINUN tahtosi", näin teki minun Herrani ja näin se on.

Jumalan tahto menee kaiken yli. Se Jumalan tahdossa minun elämänikin on ja kaikkien muidenkin. Koska Jumalan tahto ON ELÄMÄN LÄHDE.

• tulkille

Jumala on sovittanut koka maailman synnit Kristuksessa. Kristuksen ylösnousemus merkitsee koko maailman vanhurskauttamista. Se merkitsee sitä, että anteeksisaaminen on vapaa lahja, joka on jo olemassa ja jota me emme siis voi hankkia millään valmisteluillamme emmekä anteeksipyynnöllämme tai katumuksellamme. Jumala vanhurskauttaa jumalattoman. Jumala on rakastanut tätä pahaa maailmaa Kristuksessa, meitä itsekutakin jumalatonta ennen meidän kääntymystämme. Ja Jumalan hyvä armollinen tahto on, että me tulemme mielenmuutokseen ja uskolla omistamme syntien anteeksisaamisen Kristuksessa. Siihenhän perustuu koko Pyhän Hengen vaikutus armonvälineiden kautta. Jumalalla on anteeksiantava mielenlaatu jokaista kohtaan.

• VALTA ON SINUN

Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Markuksen evankeliumi:
        11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Luukkaan evankeliumi18:5-8:

18:5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni.'"
        18:6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
        18:7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
        18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Matteuksen evankeliumi:
        18:18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

MATT 7:29
        Sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

MATT 16:19
        Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

JOH 15:7
        Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

Pääsiäisterveisin:

Jumalan Poika

• ihan,,
        AnttiVKantola kirjoitti:

VALTA ON SINUN

Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Markuksen evankeliumi:
        11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Luukkaan evankeliumi18:5-8:

18:5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni.'"
        18:6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
        18:7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
        18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Matteuksen evankeliumi:
        18:18 Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

MATT 7:29
        Sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

MATT 16:19
        Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

JOH 15:7
        Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

Pääsiäisterveisin:

Jumalan Poika

Jumalan pojaksi tämä Antti on nyt tullut.
        Älä vie Jeesuksen paikkaa, sillä Jumalalla on vain yksi poika ja Hän on Jeesus.
        Saatanahan alkoi kadehtia Jeesusta, yritti kanssa korkealle hän yritti aivan niin korkealle kuin Jumala, mutta mites siinä kävi hänet heitettiin aivan ulos taivaasta, kuka korkealle kuroittaa hän katajaan kapsahtaa, sanoo vanha sananlaskukin.

• ymmärrä
        ihan,, kirjoitti:

Saatanahan alkoi kadehtia Jeesusta, yritti kanssa korkealle hän yritti aivan niin korkealle kuin Jumala, mutta mites siinä kävi hänet heitettiin aivan ulos taivaasta, kuka korkealle kuroittaa hän katajaan kapsahtaa, sanoo vanha sananlaskukin.

Eihän Antti ole Raamattua kirjoittanut, vai luuletko tosiaan niin.

Eikö nuo Raamatusta lainatut jakeet olekaan Jumalan Pojan opetuksia?

• ihan,, kirjoitti:

KATEUS VÄISTYKÖÖN

Miksi niitä kadehditaan, joilla on henkilökohtainen ja avoin isä-lapsi suhde isälliseen Isään?

Sillä jokaisella se mahdollisuus on. KAIKKI PERUSTUU LAPSEN ASEMAAN. Eikä Jumala lainkaan näe lainnoudattamistamme, sapattitapojamme tai kymmenysuskotteluamme. Vaan Hän näkee meidät Isästä riippuvaisina ja riippuvina lapsinaan.

Jumalan poikien ja Jumalan tyttärien vapautta Kristuksessa on alusta asti kadehdittu ja vainottu.
        Jo Edenissä sielunvihollinen rikkoi tuon idyllin - mutta Jeesus purki erottavan muurin.

Galatalaiskirje:
        2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,

ADVENTISMI (=E.G.WHITEN raamattu: "SUURI TAISTELU") VAINOAA JEESUKSEN JÄLKELÄISIÄ SAMASTA SYYSTÄ KUIN ALKUPERÄISET LAINVAATIJAT:

1. JEESUS KUMOSI SAPATIN
        2. JEESUS PYSTYTTI VANHURSKAUTENSA KAUTTA SUORAN ISÄ-LAPSI SUHTEEN

3. HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ ! SE OHITTAA SAPATIN JA KAIKEN LAIN VAATIMISEN

Johanneksen evankeliumi:
        5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

JUMALA EI HÄPEÄ TUNNUSTAUTUA ISÄKSEMME

MATTEUKSEN EVANKELIUMI:

6:8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi.
        6:15 Mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
        6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

7:11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
        18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
        Luuk 12:32
        Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

JOH 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."

2.Korinttolaiskirje:
        6:18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."

LAINVAATIJAT TAHTOISIVAT ISÄN PAIKAN

Matt 23:9
        Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

Johanneksen evankeliumi:
        6:49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        8:41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala."
        8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."

Hebrealaiskirje:
        3:9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta.

Matteuksen evankeliumi:
        26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika."
        26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

26:65 Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7640
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      123
      6354
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      162
      4462
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3071
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2638
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      42
      1989
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      131
      1576
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1544
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      46
      839
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      802
    Aihe