Tutkipa Jobin kirjaa ihan itsekin, jottet luulisi minua valhettelijaksi. Jobin 3 senaikaista adventistiystävää (Elifas, Bildad, Soofar) eivät saata uskoa Jobin syyttömyyteen.
Kun syyttelivät Jobia laittomuuden tekijäksi, he itse tulivat avuttomiksi. Raamattu ei kerro, saivatko he lopultakaan uskon Lunastajaan.
JOB OLI SYNNITÖN, VAIKKEI LAISTA TIENNYT - HÄN TUNSI LUNASTAJANSA
1. "Meidän veljiemme syyttäjä" tiesi Jobin puhtauden. Jumala kehuu puhdasta Jobia syyttäjälle.
Job 1:8-12, 2:3-6.
2. Job ei hirveän epäoikeudenmukaisuuden keskelläkään syytellyt Jumalaa tai KETÄÄN,
Job 1:22, 2:9-10, 42:7.
3. Vain oman syntymäpäivänsä Job kirosi ja halusi kuolla pois kärsimästä, Job 3:3, 11, 6:8-10.
4. Jobin sielunhoitajat uskoivat tietävänsä, että Jobilla on tunnollaan syntiä tai köyhäin unohtamista, Job 5:2,17. 8:5, 13. 11:5-7.
5. Mutta Job ei ollut itsensä tarkkailija. Hänelle oli tärkeämpää tietää Lunastajansa elävän,
Job 19:25, 16:19, 27:1-6, 31:6.
6. Jobin asenne kuitenkin oli: armahdettu syntinen eli "Herra, armahda minua syntistä!", joten hänellä ei ollut vaikeuksia tehdä parannusta mahdollisista tiedostamattomista synneistä,
Job 7:21.
7. Edes kielenkäytössään Job ei tehnyt syntiä, Job 1:22.
8. Kun Jumala ja Job ovat mitään salaamatta keskustelleet, sielunhoitajat saavat palkkansa - ensimmäiset tulivat viimeiseksi ja viimeinen ensimmäiseksi! Job 42:7-10.
9. Lahjavanhurskaudesta kiinni pitäminen koitui valtavaksi siunaukseksi Jobille, hänen (adventisti)ystävilleen, perheelleen ja koko sille seudulle, Job 42:12-17.
TAPAHTUMIEN KULKU TARKEMMIN
1. Jobin Jumala vastaan syyttelijä
1:8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
1:9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
1:10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
1:11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
1:12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä." Ja saatana meni pois Herran edestä.
Jobin Jumala vastaan syyttelijä:
2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
2:4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
2:5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."
2. Job itse:
Job:1:22 Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.
2:9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
2:10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?" Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä huulillansa.
Jobin Jumala:
42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
3. Job itse:
3:3 "Kadotkoon se päivä, jona minä synnyin, ja se yö, joka sanoi: 'Poika on siinnyt.'
3:11 Miksi en kuollut heti äidin helmaan, miksi en menehtynyt kohdusta tullessani?
Job itse:
6:8 Oi, jospa minun pyyntöni täyttyisi ja Jumala toteuttaisi minun toivoni!
6:9 Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!
6:10 Niin olisi vielä lohdutuksenani - ja ilosta minä hypähtäisin säälimättömän tuskan alla - etten ole kieltänyt Pyhän sanoja.
4. Jobin ystävä:
5:2 Mielettömän tappaa suuttumus, tyhmän surmaa kiivaus.
5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.
Jobin ystävä:
8:5 Jos sinä etsit Jumalaa ja anot Kaikkivaltiaalta armoa,
8:13 Niin käy kaikkien niiden, jotka unhottavat Jumalan, ja jumalattoman toivo katoaa.
Jobin ystävä:
11:5 Mutta jospa Jumala puhuisi ja avaisi huulensa sinua vastaan
11:6 ja ilmaisisi sinulle viisauden salaisuudet, että hänellä on ymmärrystä monin verroin! Silloin huomaisit, että Jumala on painanut unhoon montakin pahaa tekoasi.
11:7 Sinäkö käsittäisit Jumalan tutkimattomuuden tahi pääsisit Kaikkivaltiaan täydellisyydestä perille?
5. Job itse:
19:25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
Job itse:
27:1 Job jatkoi lausuen julki mietelmiään ja sanoi:
27:2 "Niin totta kuin Jumala elää, joka on ottanut minulta oikeuteni, ja Kaikkivaltias, joka on sieluni murehuttanut:
27:3 niin kauan kuin minussa vielä henkeä on ja Jumalan henkäystä sieraimissani,
27:4 eivät minun huuleni puhu petosta, eikä kieleni vilppiä lausu.
27:5 Pois se! En myönnä teidän oikeassa olevan. Siihen asti kunnes henkeni heitän, en luovu hurskaudestani.
27:6 Minä pidän kiinni vanhurskaudestani, en hellitä; yhdestäkään elämäni päivästä omatuntoni ei minua soimaa. 6:19 Katso, nytkin on minun todistajani taivaassa ja puolustajani korkeudessa.
31:6 punnitkoon minut Jumala oikealla vaa'alla, ja hän on huomaava minun nuhteettomuuteni.
6. Job itse:
7:21 Minkätähden et anna rikostani anteeksi etkä poista pahaa tekoani? Sillä nyt minä menen levolle maan tomuun, ja jos etsit minua, niin ei minua enää ole."
7. Jobin Jumala:
1:22 Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.
8. Jobin Jumala:
42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
42:8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
42:9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
42:10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
Jobin Jumala sanoo viimeisen sanan:
42:12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
42:13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
42:14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk.
42:15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
42:16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti.
42:17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.
Job on meidän esikuvamme tosiuskovaisuudessa so. uskonvanhurskaudesta kiinni pitävänä.
JAAK 5:11, 1. KOR 4:4 Synnittömyys on hyvä asia, mutta vanhurskaus, joka on meille elämä - se tulee yksin armosta Jeesuksessa Kristuksessa. Kuten Jobin kirjasta näemme, Jumala vihastuu siihen, että uskonvanhurskautettua ahdistellaan syyllistämällä.
Jaak 5:11 Niitä, jotka kestävät loppuun asti, me ylistämme autuaiksi. Te olette kuulleet Jobin kestävyydestä ja tiedätte, mihin tulokseen Herra antoi sen johtaa. Herra on laupias ja anteeksiantava. [Job 1:22 | Ps. 103:8].
1.Kor.4:4 Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1].
Jobin kaltaisesta kestäväisyydestä on kyse myös "kolmen enkelin" julistuksessa, Ilm 14:12. Job aina huolehti lähimmäisestä ja se on oikeaa käskyjen noudattamista. Mooseksen lakia tai vastaavaa ei Jobin aikoihin edes ollut.
"Kolmen-enkelin" salaisuus taitaa olla paljastettu - sen nimerkin, joka tällä foorumilla kovasti ahdistelee lauantaisapatin ja kymmenysten alle - sen takana taitaa olla Jobia syyttelevien muinaisten adventistien, Elifaan, Bildadin ja Soofarin henki?
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10]
antti, myös lunastettu
Jobin kärsivällisyyden tiedätte, Jaak 5:11
13
317
Vastaukset
- Jobin kohdalla
asia oli selkeästi niin, että hän *noudatti* Jumalan tahtoa ja paholainen kiusasi häntä. Kyllä Job tunsi lain. Miten hän muuten saattoi tietää mikä oli syntiä, jonka tähden hän aina rukoili anteeksiantoa?
Kolmen enkelin sanoman kohdalla taas on kyse varoituksesta niitä ihmisiä kohtaan, jotka *eivät noudata* Jumalan ilmaistua tahtoa. Heitä Jumala uhkaa kadotustuomiolla.
Teillä on kummallinen tapa yrittää etsiä Raamatusta aina joku huonosti käyttäytyvä henkilö ja väittää että se henkilö on adventisti. Tulee väkisinkin mieleen Jeesuksen sanat niistä hirsistä siellä omassa silmässä.
yx advari- kummasti vain löytyy
Kun joutuu etsimään Raamatusta vastauksia adventistien viesteihin, niin kummasti vain löytyy juuri niitä kohtia, joilla te osoittaudutte olevanne totuuden nurjalla puolella. Niin kuin taas tämäkin;1.Johanneksen kirje:
2:19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme...." -Adventistit ovat eronneet meistä, mutta meitä he silti saalistavat! Eivätkä pidä Raamattua oppaanaan, vaan omaa oppiaan julistaen he tavoittelevat niitä, jotka kaikin tavoin etsivät Raamatusta totuutensa ilman muunnettuja selityksiä. Meille on Raamattumme todella Totuuden tuki ja pylväs, mutta adventisteille heidän isminsä. - Uxseli
kummasti vain löytyy kirjoitti:
Kun joutuu etsimään Raamatusta vastauksia adventistien viesteihin, niin kummasti vain löytyy juuri niitä kohtia, joilla te osoittaudutte olevanne totuuden nurjalla puolella. Niin kuin taas tämäkin;1.Johanneksen kirje:
2:19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme...." -Adventistit ovat eronneet meistä, mutta meitä he silti saalistavat! Eivätkä pidä Raamattua oppaanaan, vaan omaa oppiaan julistaen he tavoittelevat niitä, jotka kaikin tavoin etsivät Raamatusta totuutensa ilman muunnettuja selityksiä. Meille on Raamattumme todella Totuuden tuki ja pylväs, mutta adventisteille heidän isminsä.Kysyy vain mitä mieltä olet Gardinaali gibbonsin
lausunnosta, Jonka hän antoi, 1900 alussa. Hän
Gibbons sanoi suuressa yleisö kokouksessa näin;
Protestantit sanovat aina näin: Raamattu ja ainoastaan Raamattu ja kuitenkin he takertuvat meidän kirkkomme asetuksiin. Raamattu sanoo, muista pyhittää sapatin päivä, Kuitenkin te ette noudata lainkaan Raamatun neuvoa vaan meidän
kirkkomme neuvoa. Meidän kirkkomme sanoo pyhitä
ensimmäinen päivä ja Protestantit pyhittävät. ensimmäisen päivän. He unohtavat Herran sinun Jumalasi Sapatin. Eikö jo tämä todista sen asian,
että meidän kirkolla on Jumalallinen Voima jo
yli Protestanttien. Te protestantit toimitte
meidän kirkkomme määräysten mukaan. Tämä oli
Gardinaali Gibbonsin rehellinen lausunto. Jaaha - selitystä löytyi tähänkin. Kun ei kyetty kumoamaan, niin sitten vain todetaan, että eri tilanne.
Toki olikin eri tilanne - sikäli, että Job uskoi EDELTÄ Jeesukseen. Meidän tilanteemme on helpompi, uskomme sovituksen jälkeen. "Kyllä Job tunsi lain". Niinkö EGW opettaa? Mutta Jobin kirja on Raamatun vanhin kirja.
On sitä osattu ilman lakia elää hurskaasti ja useimmat eivät ole osanneet. Jo Aadamin ja Eevan piti rakastaman toisiaan ja olla sopiva apu toisilleen sekä säilyttää yhteys Jumalaan. Vain yksi kielto oli.
Mutta niin Aadam ja Eeva kuin myös Kain tunsivat ansaittua syyllisyyttä ja pakenivat nimettömien pusikkoon.
Job tunsi Lunastajansa, vaan ei lakia ollut. Senkö takia kolme syyttävää "enkeliä", Elifas, Bildad ja Soofar syyttivät Jobia, kun tämä ei tuntenut lakia? Mutta se, joka tuntee Lunastajansa, hän osaa elää hurskaasti. Ja hänellä on varaa tehdä räikeästikin vastoin totuttuja tapoja, kuten Job sittemmin teki. Näyttävät olleen niin typeriä nuo kolme muinaista adventistia, että lukivat Jobille lakia.
Aabraham ei tiennyt mitään laista, mutta itse Jumala teki hänen kanssaan liiton. Lakiliitonko? Ei, vaan uskonvanhurskauden liiton, joka on annettu meillekin esikuvaksi, niin että Aabrahamia kutsutaan uskomme isäksi.
Eipä ollut juutalaisillakaan lakia kuin vasta Egyptin orjuuden jälkeen. Matkalla siihen maahan, jossa lain piti astuman voimaan kuolivat kaikki paitsi kaksi, Joosua ja Kaaleb. Ei lain tuomitsemana, vaan niskuroinnista. Niinhän Moosekseltakin estyi Luvattuun Maahan pääsy kiukuttelun takia.
Luvatussa Maassa laki oli enimmäkseen pölyn peitossa. Kun Daavidille sattui kuolemantapaukseen johtava onnettomuus liitonarkun kuljetuksen yhteydessä, hän kaivoi esiin lakikirjat ja totesi, että kuljetusmääräyksistä ei oltu tiedetty mitään.
Jeesus puhui laista vain lain tunteville ja oli näille lainvaatijoille vihainen. Paljonkos advarijohtajat saarnaavat armosta ja Kristuksen sisäisestä tuntemisesta - verrattuna siihen miten paljon lain varaan laskevat?
Tällä foorumilla ainakin laskevat kaiken lain varaan, pelottelun varaan. Ei taida Isän henki vahvasti vaikuttaa, mutta lakihenki on aivan kauhistuttavassa määrin esillä.
Lain oli tarkoitus olla voimassa siihen asti, kunnes Daavidin jälkeläinen ottaa ikuisen kuninkuuden.
Niinpä Raamattu sanookin, että laki ja profeetat näkivät Johannes Kastajaan asti.
Ja että enkelitkin halusivat nähdä ne päivät ja näkivätkin tietysti. Ellenin kirjoista et totuutta löydä, suosittelisin palaamaan Raamatun äärelle, ennen kuin alat väittämään asioista, joista et mitään tiedä.
Niin mutta se oli erilainen aika. Niin oli. Kun Israelia ei ollut olemassakaan, ei voitu mitenkään ymmärtää Ilmestyskirjaa oikein. Sekin viittaamasi kohta kolmen enkelin sanomasta, Ilm 14:12 tarkoittaa yksinkertaisesti sellaista varoitusta, että älkää ottako pedon merkkiä, vaan kieltäytykää siitä ja pitäkää usko Jeesukseen.
On pöyristyttävää, että tuon yhden jakeen perusteella luodaan ihka oma oppi - että pyhäpäivän pyhittäjät ovat laittomuuden tekijöitä ja vain lauantain, (viikon 6. päivän), pyhittäjät ovat pyhiä.
Teillä adventisteilla on kumma tapa, että ette iloitse yhdessä totuuden löytymisestä, vaan loukkaannutte siihen. Loukkaannutte Kristukseen.
yx Jeesuksen orja vaan- aha!
Uxseli kirjoitti:
Kysyy vain mitä mieltä olet Gardinaali gibbonsin
lausunnosta, Jonka hän antoi, 1900 alussa. Hän
Gibbons sanoi suuressa yleisö kokouksessa näin;
Protestantit sanovat aina näin: Raamattu ja ainoastaan Raamattu ja kuitenkin he takertuvat meidän kirkkomme asetuksiin. Raamattu sanoo, muista pyhittää sapatin päivä, Kuitenkin te ette noudata lainkaan Raamatun neuvoa vaan meidän
kirkkomme neuvoa. Meidän kirkkomme sanoo pyhitä
ensimmäinen päivä ja Protestantit pyhittävät. ensimmäisen päivän. He unohtavat Herran sinun Jumalasi Sapatin. Eikö jo tämä todista sen asian,
että meidän kirkolla on Jumalallinen Voima jo
yli Protestanttien. Te protestantit toimitte
meidän kirkkomme määräysten mukaan. Tämä oli
Gardinaali Gibbonsin rehellinen lausunto.No sinä kun tunnet nuo kardinaalit paremmin.... Tunnustan suoraan ja häpeilemättä etten tiedä kysymästäsi asiasta yhtään mitään. Laiskana en viitsi tutustuakaan..... Raamattu sensijaan kiinnostaa, ja erityisesti kirjoitusten alkuperäiset merkitykset. "muista pyhittää" sanottiin Vanhan liiton jäsenille........ enhän tee uutta arkkiakaan vaikka sellainen kehoitus Raamatussa annettiinkin (Nooalle). Enkä liioin uhraa härkiä, vaikka niin on Raamatussa kehoitettu samoja kansalaisia joille muistutettiin sapatinvietostakin. Mutta jos kerran sinua on kehoitettu, niin älä minulle suotta sitä kerro, vaan tee niinkuin sinua on kehotettu. Tuskin kehoituksen noudattamiseksi nyt minulle kirjoitit!
- mutta kestääkö kantti
...loppuun asti....?!
Tutustu vielä muutamaan lahkoon ja seuraan...ehkä löydät sen helmen?Kovinpa on huonosti nimettömyyden turvin pahan palavan nuolensa ampunut adventistipastori lukenut kirjoituksiani. Sanat häneltä näyttävät jo olevan lopussa - eihän kuolleesta opista loputtomiin ammenneta kun jo pohja paistaa.
Toista se on Raamattu - elämän veden virrat juoksevat sieltä, vain uskonkuuliaisuuden kautta.
"Tutustu vielä muutamaan lahkoon ja seuraan...ehkä löydät sen helmen?"
"Helmestä" ja sen löytymisestä keskusteltiin aivan toisessa avauksessa - tässä avauksessa oli kyse patriarkka Jobista ja hänen uskonvanhurskaudestaan.
Siitä kuinka hän kesti loppuun asti, vaikka kolme senaikaista adventistiveljeä koettivat saada hänet lainomaisen syyllisyydentunteen alle.
Lienee noissa Elifasissa, Bildadissa ja Soofarissa ja meidän foorumimme "kolmessa-enkelissä" vaikuttamassa aivan sama sormella-osoittelun henki.Se ei lähde kuin vain Hengellä kuolettaen - rukous ja paasto voisi hiukan auttaa. Enemmän kuitenkin se, että Hengen avulla alkaisi alaspainettuja nostaa ja kantaa.
On näet niin, että SILLOIN vanhurskaus käy EDELLÄ - se on sitä "Jumalan enenevää armoa", 2.Kor.4:15 tai "armoa armon päälle", Joh 1:16,
Room. 6:14
Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. [Room. 8:12; Gal. 5:18; 1. Joh. 3:6]
Niin se aarre - se on meissä saviastioissa - sillä lähimmäisessämme meidän tulee nähdä Kristus.
2. Kor. 4:7 Tämä aarre on meillä saviastioissa, jotta nähtäisiin tuon valtavan voiman olevan peräisin Jumalasta eikä meistä itsestämme. [1. Kor. 2:5; 2. Kor. 3:5, 12:9]
En liene kaukana aarteesta, jos tämän tiedostan- ei Kai
Joko noita Helmisiäkin pidetään adventismin "profeettoina"?
- sellainen ihan
AnttiVKantola kirjoitti:
Kovinpa on huonosti nimettömyyden turvin pahan palavan nuolensa ampunut adventistipastori lukenut kirjoituksiani. Sanat häneltä näyttävät jo olevan lopussa - eihän kuolleesta opista loputtomiin ammenneta kun jo pohja paistaa.
Toista se on Raamattu - elämän veden virrat juoksevat sieltä, vain uskonkuuliaisuuden kautta.
"Tutustu vielä muutamaan lahkoon ja seuraan...ehkä löydät sen helmen?"
"Helmestä" ja sen löytymisestä keskusteltiin aivan toisessa avauksessa - tässä avauksessa oli kyse patriarkka Jobista ja hänen uskonvanhurskaudestaan.
Siitä kuinka hän kesti loppuun asti, vaikka kolme senaikaista adventistiveljeä koettivat saada hänet lainomaisen syyllisyydentunteen alle.
Lienee noissa Elifasissa, Bildadissa ja Soofarissa ja meidän foorumimme "kolmessa-enkelissä" vaikuttamassa aivan sama sormella-osoittelun henki.Se ei lähde kuin vain Hengellä kuolettaen - rukous ja paasto voisi hiukan auttaa. Enemmän kuitenkin se, että Hengen avulla alkaisi alaspainettuja nostaa ja kantaa.
On näet niin, että SILLOIN vanhurskaus käy EDELLÄ - se on sitä "Jumalan enenevää armoa", 2.Kor.4:15 tai "armoa armon päälle", Joh 1:16,
Room. 6:14
Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. [Room. 8:12; Gal. 5:18; 1. Joh. 3:6]
Niin se aarre - se on meissä saviastioissa - sillä lähimmäisessämme meidän tulee nähdä Kristus.
2. Kor. 4:7 Tämä aarre on meillä saviastioissa, jotta nähtäisiin tuon valtavan voiman olevan peräisin Jumalasta eikä meistä itsestämme. [1. Kor. 2:5; 2. Kor. 3:5, 12:9]
En liene kaukana aarteesta, jos tämän tiedostankäsin kosketeltava pahansuopaisuus! Kyllä pitää sinunkin vielä paljon nöyrtyä ja täyttyä Kristuksen rakkaudella, ennenkuin voit olla Herralle sovelias ja täyttyä Pyhällä Hengellä! Ei millään pahalla, mutta paljon on vielä pois pantavaa! Kyllä tuo "vanha aatu" vielä liikaa pitää sinua otteessaan, vai kuis on?
sellainen ihan kirjoitti:
käsin kosketeltava pahansuopaisuus! Kyllä pitää sinunkin vielä paljon nöyrtyä ja täyttyä Kristuksen rakkaudella, ennenkuin voit olla Herralle sovelias ja täyttyä Pyhällä Hengellä! Ei millään pahalla, mutta paljon on vielä pois pantavaa! Kyllä tuo "vanha aatu" vielä liikaa pitää sinua otteessaan, vai kuis on?
Kyllä tuosta omasta aloituksestasikin paistaa
Kirjoittanut: sellainen ihan 13.4.2007 klo 22.50
käsin kosketeltava pahansuopaisuus! Kyllä pitää sinunkin vielä paljon nöyrtyä ja täyttyä Kristuksen rakkaudella, ennen kuin voit olla Herralle sovelias ja täyttyä Pyhällä Hengellä! Ei millään pahalla, mutta paljon on vielä pois pantavaa! Kyllä tuo "vanha aatu" vielä liikaa pitää sinua otteessaan, vai kuis on?
==================== Saanko puolustautua:
Totta toinen puoli, varmasti. Ei Herra vielä voi näyttää minulle kaikkia mustia helmiä langenneessa luonnossani. Mutta jos joskus tulee aihetta ylpistyä ja ylpistyn - niin Hän näyttää lisää omahyväisiä "aarteita" sisälläni.
Mutta minulla on unelma: että tässä saviastiassa alkaisi näkyä myös tuo Herran suunnattoman suuri voima. On sääli, jos ratkaisevan tärkeä aihe peittyy pahansuopaisuuden alle. Tai Herran voima.
Oliko Jeesus pahansuopainen? Ihan "käsinkosketeltavan"? Vastaus: oli!
Matt. 12:34
Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. [Matt. 3:7 | Matt. 15:18; Luuk. 6:45]
Oliko Johannes Kastaja pahansuopainen? Oli hänkin!
Matt. 3:7
Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia* ja saddukeuksia*, hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan?
[Fariseukset kuuluivat maallikkoliikkeeseen, jolle olivat tärkeitä puhtaus- ja pyhyyssäädökset. Pappi Sadokin jälkeläisinä saddukeukset olivat korkeimman papiston edustajia, ks. 2. Sam. 8:17.] [Ps. 58:5; Jes. 59:5; Matt. 12:34, 23:33 | Mal. 3:19; 1. Tess. 1:10] [Luuk 3:7] [Matt 3:7 ].
----------------------------------------------
Onko Antti pahansuopainen? On! Alla antin oma ote - toteamus - Antin "käsinkosketeltavasta pahansuopaisuudesta:
***Tutkipa Jobin kirjaa ihan itsekin, jottet luulisi minua valhettelijaksi. Jobin 3 senaikaista adventistiystävää (Elifas, Bildad, Soofar) eivät saata uskoa Jobin syyttömyyteen.
Kun syyttelivät Jobia laittomuuden tekijäksi, he itse tulivat avuttomiksi. Raamattu ei kerro, saivatko he lopultakaan uskon Lunastajaan.
Kun Jumala ja Job ovat mitään salaamatta keskustelleet, sielunhoitajat saavat palkkansa - ensimmäiset tulivat viimeiseksi ja viimeinen ensimmäiseksi! Job 42:7-10.
Lahjavanhurskaudesta kiinni pitäminen koitui valtavaksi siunaukseksi Jobille, hänen (adventisti)ystävilleen, perheelleen ja koko sille seudulle, Job 42:12-17.***
- - -
MUTTA on turha loukkaantua minun kaltaisiini "käärmeisiin". Sillä voit vain pudistella sellaiset tuleen - kirota sinne, minne Ellen heittää kaikki laittomuuden tekijät ja sunnuntain pyhittäjät, kunhan se "tutkiva tuomio valmistuu.
Ap. t. 28:5
Mutta Paavali ravisti käärmeen tuleen, eikä hänelle tapahtunut mitään, [Mark. 16:18; Luuk. 10:19]
Mitä aloitukseeni tulee, niin tarkoitus oli, että te kaikki itse tutkisitte Sanasta, puhuinko oikein. Et antanut mitään palautetta aiheesta, vaan kävit opetuksen sanan välittäjän kimppuun. Ei järin rakentavaa.
antti- Toiseksi Ellen oli
AnttiVKantola kirjoitti:
Kyllä tuosta omasta aloituksestasikin paistaa
Kirjoittanut: sellainen ihan 13.4.2007 klo 22.50
käsin kosketeltava pahansuopaisuus! Kyllä pitää sinunkin vielä paljon nöyrtyä ja täyttyä Kristuksen rakkaudella, ennen kuin voit olla Herralle sovelias ja täyttyä Pyhällä Hengellä! Ei millään pahalla, mutta paljon on vielä pois pantavaa! Kyllä tuo "vanha aatu" vielä liikaa pitää sinua otteessaan, vai kuis on?
==================== Saanko puolustautua:
Totta toinen puoli, varmasti. Ei Herra vielä voi näyttää minulle kaikkia mustia helmiä langenneessa luonnossani. Mutta jos joskus tulee aihetta ylpistyä ja ylpistyn - niin Hän näyttää lisää omahyväisiä "aarteita" sisälläni.
Mutta minulla on unelma: että tässä saviastiassa alkaisi näkyä myös tuo Herran suunnattoman suuri voima. On sääli, jos ratkaisevan tärkeä aihe peittyy pahansuopaisuuden alle. Tai Herran voima.
Oliko Jeesus pahansuopainen? Ihan "käsinkosketeltavan"? Vastaus: oli!
Matt. 12:34
Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. [Matt. 3:7 | Matt. 15:18; Luuk. 6:45]
Oliko Johannes Kastaja pahansuopainen? Oli hänkin!
Matt. 3:7
Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia* ja saddukeuksia*, hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan?
[Fariseukset kuuluivat maallikkoliikkeeseen, jolle olivat tärkeitä puhtaus- ja pyhyyssäädökset. Pappi Sadokin jälkeläisinä saddukeukset olivat korkeimman papiston edustajia, ks. 2. Sam. 8:17.] [Ps. 58:5; Jes. 59:5; Matt. 12:34, 23:33 | Mal. 3:19; 1. Tess. 1:10] [Luuk 3:7] [Matt 3:7 ].
----------------------------------------------
Onko Antti pahansuopainen? On! Alla antin oma ote - toteamus - Antin "käsinkosketeltavasta pahansuopaisuudesta:
***Tutkipa Jobin kirjaa ihan itsekin, jottet luulisi minua valhettelijaksi. Jobin 3 senaikaista adventistiystävää (Elifas, Bildad, Soofar) eivät saata uskoa Jobin syyttömyyteen.
Kun Jumala ja Job ovat mitään salaamatta keskustelleet, sielunhoitajat saavat palkkansa - ensimmäiset tulivat viimeiseksi ja viimeinen ensimmäiseksi! Job 42:7-10.
Lahjavanhurskaudesta kiinni pitäminen koitui valtavaksi siunaukseksi Jobille, hänen (adventisti)ystävilleen, perheelleen ja koko sille seudulle, Job 42:12-17.***
- - -
MUTTA on turha loukkaantua minun kaltaisiini "käärmeisiin". Sillä voit vain pudistella sellaiset tuleen - kirota sinne, minne Ellen heittää kaikki laittomuuden tekijät ja sunnuntain pyhittäjät, kunhan se "tutkiva tuomio valmistuu.
Ap. t. 28:5
Mutta Paavali ravisti käärmeen tuleen, eikä hänelle tapahtunut mitään, [Mark. 16:18; Luuk. 10:19]
Mitä aloitukseeni tulee, niin tarkoitus oli, että te kaikki itse tutkisitte Sanasta, puhuinko oikein. Et antanut mitään palautetta aiheesta, vaan kävit opetuksen sanan välittäjän kimppuun. Ei järin rakentavaa.
anttiihminen, eikä hänellä ole mitään osaa heittaa ketään mihinkään. Ja kolmaneksi, mikä saa sinut kirjoittamaan niin vihjailevasti ja ilkeästi adventisteista? He ovat Kristuksen kautta saman armon perillisiä, kuin mekin. Lopuksi kysyn vielä että mikä sinua ahdistaa, etkö ole saanut maistaa Pyhän Hengen täyteyttä? Se kyllä poistaa sinusta kaiken katkeruuden ja antaa rakkauden täyttää sydämesi, kokeile, Herra on hyvä!
Siunausta! - Kirkko on sisäpiiriä !!!!!
ei Kai kirjoitti:
Joko noita Helmisiäkin pidetään adventismin "profeettoina"?
Helmisetkö kirkon uusia kuruja,hyvin pyyhkii.......Ei todellakaan ketään täyspäistä saa jäseneksi kirkon ulkopuolelta.Ainoastaan sisäsiittoisuuttaan kirkko jossain määrin pysyy hengissä.Suvut risteytyy ja tulee kakspäisiä lapsia.....
Toiseksi Ellen oli kirjoitti:
ihminen, eikä hänellä ole mitään osaa heittaa ketään mihinkään. Ja kolmaneksi, mikä saa sinut kirjoittamaan niin vihjailevasti ja ilkeästi adventisteista? He ovat Kristuksen kautta saman armon perillisiä, kuin mekin. Lopuksi kysyn vielä että mikä sinua ahdistaa, etkö ole saanut maistaa Pyhän Hengen täyteyttä? Se kyllä poistaa sinusta kaiken katkeruuden ja antaa rakkauden täyttää sydämesi, kokeile, Herra on hyvä!
Siunausta!Ei tietenkään Ellen ketään voi kadotukseen heittää.
Mutta esim hänen "Tutiva tuomio" - julistuksensa osoittaa, että hän ainakin tahtoisi heittää helvettiin ne, jotka eivät hänen kanssaaan vietä hänen sapattiaan LAUANTAINA.
Onhan tälläkin foorumilla kerrattu useasti sitä, että sunnuntaipyhän viettäjät ovat laittomuuden tekijöitä, joiden osa on kadotus.
SEHÄN ON ELLENIN OPPI - Raamattua sellaisesta opista ei voi syyttää.
Sitä paitsi, minulla on täysi syy oilettaa, että sinä olet adventisti, vaikak toisin väität.
Sillä se on adventisti, joka on omaksunut ellenismin, vaikka ei kuuluisikaan adventtikirkkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82738Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642642- 1842501
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122024Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari201983Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541828Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691548Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http181145Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691129Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta67994