Helppoheikin laki

HELPPOHEIKIN LAKI

Jokainen normaali yksilö täyttää 10 käskyä senverran, että voi olla omahyväisen tyytyväinen ja tulkita itsensä kristityksi. Mutta Jeesuksen seuraajille on asetettu verrattomasti korkeampi mittapuu. Niin korkea, leveä, syvä ja pitkä, ettei sitä ilman rakkauden kastetta kykene täyttämään.

UUSI LAKI USKOVILLE

Kymmenen käskyä on äkkiä pidetty, osapuilleen. Eivätkä amerikkalaisen adventismin omintakeiset lisäyksetkään liene aivan mahdottomat täyttää. Mutta ainakaan minä en voi kuin ihan rahtusen täyttää Jeesuksen antamia lakeja tai menestyä Hänen silmäinsä tutkivassa tuomiossa.

Matt 5:27-28
27 "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' [2. Moos. 20:14 ; 5. Moos. 5:18 ]
28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. [Job 31:1; Sananl. 6:25; 2. Piet. 2:14]

Matt 5:43-44
43 "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.' [3. Moos. 19:8; 5. Moos. 23:6; Matt. 19:19]
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, [2. Moos. 23:4,5; Luuk. 23:34; Ap. t. 7:60; Room. 12:14; 1. Piet. 3:9]

Matt 5:21-22
21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. [2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 ]
22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15]

Matt 5:23-24
23 "Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. [Matt. 6:14,15; 1. Tim. 2:8]

Herran veljen Jaakobin tutkiva tuomio on pelottava, ellei tunne Isän luonnetta. Jaakob havaitsee, että srk:ssa rikkaalle annetaan etusija arvottomampaan verrattuna.
Hän muistuttaa, että jos laintaulut tuomitsisivat tänä päivänä, olisi tuollaisen eriarvoisuuden suosija verrattavissa tappajaan.

Niinpä en tahdo olla sidottuna lakiin, vaan Uuden liiton Mestarin jokaiseen elämää antavaan sanaan. Jaakob myös lohduttaa sillä, että laupeutta osoittaneelle tuomio on hyvä - jopa ylpeilemisen veroinen. Sillä se on vapauttava tuomio.

JAAK 2:6-13 - "Lähimmäisenrakkaus ei katso henkilöön"

Jaak.2:6 Mutta te häpäisette köyhän. Eivätkö juuri rikkaat sorra teitä ja raahaa teitä oikeuden eteen? [1. Kor. 11:22]
7 Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

8 Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein. [3. Moos. 19:18; Matt. 19:19 ]
9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi. [5. Moos. 1:17]

10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.

12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ].

antti

13

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkaa erottelemaan

"vuohia ja lampaita".

• Siinä taisi olla valkean kalkin pohjanoteeraus.
        Advarit poikkeuksetta tällä kristillisellä foorumilla lyövät ei-ellenistiin leiman: laittomuuden tekijä. Mutta sitten näille "laittomille" sanovat, että TE ette saa erotella vuohia ja lampaita.

Kun opeista kisitellään, ei siinä ole kyse ihmisten erottelusta, vaan - opinkiistoista.
        Mutta te advarit menette alvariinsa henkilökohtaisuuksiin. Kun jäätte asialinjalla sanattomiksi.

Luuletteko, että ei ole olemassa Jumalaa, joka näkee?

• etten ole advari
        AnttiVKantola kirjoitti:

Siinä taisi olla valkean kalkin pohjanoteeraus.
        Advarit poikkeuksetta tällä kristillisellä foorumilla lyövät ei-ellenistiin leiman: laittomuuden tekijä. Mutta sitten näille "laittomille" sanovat, että TE ette saa erotella vuohia ja lampaita.

Kun opeista kisitellään, ei siinä ole kyse ihmisten erottelusta, vaan - opinkiistoista.
        Mutta te advarit menette alvariinsa henkilökohtaisuuksiin. Kun jäätte asialinjalla sanattomiksi.

ja tarkoitin, että tällä(kin) palstalla mielestäni olen nähnyt "vuohiin ja lampaisiin" erottelua.
        No, väärinymmärrys on aika inhimillistä. sanoohan Wiion lakikin, että "jos informaatio voidaan ymmärtää väärin, se ymmärretään" (väärin).

• olet sinä itse,
        AnttiVKantola kirjoitti:

Siinä taisi olla valkean kalkin pohjanoteeraus.

joka toisista tuollaisia nimityksiä käytät! Aivan huipennus kaikesta tekopyhyydestä, jonka rinnalla uskova ykkönenkin kalpenee! Hän sentään sanoo suoraan asiat. Mutta näyttää siltä, että sinä vain kiemurtelet, kuin kyykäärme, että mihin paikkaan voisit myrkkyhampaasi iskeä? Koskaan ei mitään todellista asiaa tule esiin. Oletko pelle?

• etkö olekin
        olet sinä itse, kirjoitti:

joka toisista tuollaisia nimityksiä käytät! Aivan huipennus kaikesta tekopyhyydestä, jonka rinnalla uskova ykkönenkin kalpenee! Hän sentään sanoo suoraan asiat. Mutta näyttää siltä, että sinä vain kiemurtelet, kuin kyykäärme, että mihin paikkaan voisit myrkkyhampaasi iskeä? Koskaan ei mitään todellista asiaa tule esiin. Oletko pelle?

Itse olet taannoinen Pelle HERMANNI, kyllä sinut tunnetahan.

• etten ole advari kirjoitti:

ja tarkoitin, että tällä(kin) palstalla mielestäni olen nähnyt "vuohiin ja lampaisiin" erottelua.
        No, väärinymmärrys on aika inhimillistä. sanoohan Wiion lakikin, että "jos informaatio voidaan ymmärtää väärin, se ymmärretään" (väärin).

Taisi hieman mennä pieleen - sikäli
        Kirjoittanut: etten ole advari 19.4.2007 klo 23.32
        ====================Vastaan tuntemattomalle:

Taisipa sittenkin osua nappiinsa. Kun puhun asiaa, niin lainkiivailijat menevätkin henkilökohtaisuuksiin, kun loukkaantuvat totuuden sanoista.
        Sensijaan armahdetulla ei ole tarvetta puolustella itseään, mutta on aina valmis todistamaan pelastuksensa perustuksesta.

EI LAKI MITÄÄN HYÖDYTÄ, VAAN SINÄ PÄIVÄNÄ KUN ARMON SANA USKOSSA SULAUTUU SISIMMÄSSÄ, SINÄ PÄIVÄNÄ ALKAVAT SISÄISENKIN OLEMUKSEN HAAVAT PARANTUA.

1. Piet. 3:15    
        vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

2. Kor. 5:12    
        Emme me ryhdy taas suosittelemaan itseämme teille. Haluamme vain antaa teille aihetta olla ylpeitä meistä, niin että pystytte vastaamaan niille, jotka kerskuvat sillä, mikä näkyy ulospäin, eivätkä piittaa siitä, mitä on sydämessä. [2. Kor. 1:14 ]

Luuk. 14:6    
        Tähän he eivät kyenneet vastaamaan.

Saarn. 12:11    
        Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman Paimenen antamia.

Jes. 30:26
        Ja kuun valo on oleva kuin auringon valo, ja auringon valo on oleva seitsenkertainen, oleva niinkuin seitsemän päivän valo, sinä päivänä, jona Herra sitoo kansansa vammat ja parantaa siihen isketyt haavat.

antti

• olet sinä itse, kirjoitti:

LUUK 18:9-14 :

Luuk.18:9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.

11 Fariseus seisoi ja rukoili ITSEKSEEN näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

antti

• konsa

Ainakin kahvilautasen kokoiset kultaiset korvarenkaat oli yhdelläkin siellä edessä. Adventismi kehittyy!!!!!! Kohta näemme yltympäri tatuoituja adventisteja keskuudessamme ja runsaasti tietenkin lävistyksiä.

• konsa kirjoitti:

Ainakin kahvilautasen kokoiset kultaiset korvarenkaat oli yhdelläkin siellä edessä. Adventismi kehittyy!!!!!! Kohta näemme yltympäri tatuoituja adventisteja keskuudessamme ja runsaasti tietenkin lävistyksiä.

1. Moos 24:47-48

47 Minä kysyin häneltä: 'Kenen tytär sinä olet?' Hän vasta- si: 'Isäni on Betuel, Milkan ja Nahorin poika.' Silloin minä panin nenärenkaan hänen nenäänsä ja rannerenkaat hänen käsiinsä,

48 lankesin polvilleni ja kumarsin maahan asti kiittäen ja ylistäen Herraa, isäntäni Abrahamin Jumalaa, joka oli ohjannut minut noutamaan isäntäni veljen tyttären hänen pojalleen VAIMOKSI. [Iisakille].

Kun Job sai poisotettujen lastensa sijaan uudet lapset, hän laittoi yhdelle tyttärelle nimeksi: Keren-Puk, joka merkitsee: "Silmämaalirasia".
        (Job 42:14.)

Jumala koristeli Jerusalemin tyttäret loistokkaasti. Tämä tarkoittaa, ettei Jumalala ole mitään sitä vastaan, että helyjä käytetään. Mutta myös sisäpuolella täytyy vastaavasti olla jotain kaunista.

Hes 16:8-13

Hes 16:8 "Minä kuljin sinun ohitsesi ja näin, että oli tullut aikasi, rakkauden aika. Minä levitin sinun yllesi viittani liepeen ja verhosin alastomuutesi. Minä vannoin sinulle valan ja solmin liiton kanssasi, ja sinä tulit minun omakseni -- näin sanoo Herra Jumala. [Jer. 2:2; Hoos. 9:10 | Ruut 3:9]

9 Minä pesin sinut vedellä, huuhdoin yltäsi veren ja voitelin sinut öljyllä.
        10 "Minä puin sinut kirjailtuihin juhlavaatteisiin, panin jalkaasi pehmeät nahkakengät, kiedoin päähäsi pellavaisen liinan ja asetin upean viitan harteillesi.

11 Minä kaunistin sinut KORUILLA ja sinun ranteesi kultarenkailla ja kiedoin kaulaasi kultaiset ketjut.
        12 Minä kiinnitin nenääsi kultarenkaan, ripustin korut sinun korviisi ja laskin hiuksillesi kimaltavan otsarivan.

13 Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen, kuninkaille olisit kelvannut.

• haitaksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

47 Minä kysyin häneltä: 'Kenen tytär sinä olet?' Hän vasta- si: 'Isäni on Betuel, Milkan ja Nahorin poika.' Silloin minä panin nenärenkaan hänen nenäänsä ja rannerenkaat hänen käsiinsä,

48 lankesin polvilleni ja kumarsin maahan asti kiittäen ja ylistäen Herraa, isäntäni Abrahamin Jumalaa, joka oli ohjannut minut noutamaan isäntäni veljen tyttären hänen pojalleen VAIMOKSI. [Iisakille].

Kun Job sai poisotettujen lastensa sijaan uudet lapset, hän laittoi yhdelle tyttärelle nimeksi: Keren-Puk, joka merkitsee: "Silmämaalirasia".

Jumala koristeli Jerusalemin tyttäret loistokkaasti. Tämä tarkoittaa, ettei Jumalala ole mitään sitä vastaan, että helyjä käytetään. Mutta myös sisäpuolella täytyy vastaavasti olla jotain kaunista.

Hes 16:8 "Minä kuljin sinun ohitsesi ja näin, että oli tullut aikasi, rakkauden aika. Minä levitin sinun yllesi viittani liepeen ja verhosin alastomuutesi. Minä vannoin sinulle valan ja solmin liiton kanssasi, ja sinä tulit minun omakseni -- näin sanoo Herra Jumala. [Jer. 2:2; Hoos. 9:10 | Ruut 3:9]

10 "Minä puin sinut kirjailtuihin juhlavaatteisiin, panin jalkaasi pehmeät nahkakengät, kiedoin päähäsi pellavaisen liinan ja asetin upean viitan harteillesi.

11 Minä kaunistin sinut KORUILLA ja sinun ranteesi kultarenkailla ja kiedoin kaulaasi kultaiset ketjut.
        12 Minä kiinnitin nenääsi kultarenkaan, ripustin korut sinun korviisi ja laskin hiuksillesi kimaltavan otsarivan.

13 Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen, kuninkaille olisit kelvannut.

http://www.history.ucsb.edu/projects/holocaust/Research/Proseminar/corrieschroder.htm#_ftnref41

• kauniit naiset
        haitaksi kirjoitti:

http://www.history.ucsb.edu/projects/holocaust/Research/Proseminar/corrieschroder.htm#_ftnref41

1. Piet. 3:5    
        Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;

1. Tim. 2:9    
        niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,

1. Piet. 3:3    
        Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,

• oli.-......
        AnttiVKantola kirjoitti:

Olikin kyse siitä, mitä ELLU olisi sanonut.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7640
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      123
      6364
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      162
      4472
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3081
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2648
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      43
      1994
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      132
      1584
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1544
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      46
      849
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      802
    Aihe