korvakäytäväntulehdus

panikoija

minulla on nyt jatkuvasti ollut korvakäytävän tulehdusta..en edes muista koska korvat olisi kunnolla parantuneet!onko normaalia että kipu säteilee sieltä kaulalle ja leukaniveliin..ei ole kovaa kipua ennemminki tuntuu niissä kohin oudolta.. muilla samanlaisia kokemuksia!?

25

25793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <<<<<<<

      Mulla oli kans joku aika sitten korvakäytävät tulehtuneet. Eipä ollu kiva vaiva, tuntui just samalle, säteili etenkin leukaan. Korvat, etenki toinen oli myös niin kipeä, ettei sitä voinu pitää tyynyä vasten. Sain Zithromax kuurin ja vaiva meni sillä ohi.

    • Kohtalotoverisi?

      Minulla on ollut krooninen korvakäytävän tulehdus jo vuosia. Se on erittäin rasittavaa!!! Korvat vuotavat vaaleaa nestettä, joka liikkuu korvassa ja saa ne kutiamaan. Joudun useita kertoja "kuivaamaan" korvia, joka ei taas tee hyvää korvakäytäville. Korvakäytävät kutiavat myös muuten, joten korvia saa raapia... Välillä raavin niitä öisin jne.

      Tuntuu, että lääkärit eivät ota vaivaa tosissaan. Sanovat vain, että ei näytä kovin pahalta. Välillä korva tulehtuu pahastikin. Välillä korva menee aivan lukkoon jne. Minulle on kuulemma kehittynyt uimarin kyhmyt molempiin korviin. Olen käyttänyt Otiborin tippoja, jotka helpottavat, mutta eivät paranna vaivaa.

      Korvakäytävät ovat joskus parantuneet syödessäni toisiin vaivoihin antibiottikuurin ja buranakuurin, mutta "nesteen" muodostuninen ei ole loppunut. Vaiva palaa siis heti uudestaan, koska korvat alkavat kutiamaan nesteen liikkuessa korvassa.

      Millainen on sinun korvakäytävätulehduksesi? Oletko saanut mitään lääkkeitä siihen? Onko niistä ollut apua? Onko kenelläkään mitään vinkkejä korvien saamiseksi normaaleiksi? Pitäisiköhän varata aika yksityiseltä korvalääkäriltä? Onko jollakin tällaisesta vaivasta kokemusta? Olisi kiva saada sitä ruskeaa vaikkua taas pitkästä aikaa korviin... Olen aika epätoivoinen tämän asian kanssa...

      • Anonyymi

        Juu sama vika. Nyt uusiutunut taas vaik 2 viikkoo sama, tulee sit nestettä ja kuivuu käytävät kovaa karstaa joka tekee kipeää


    • Kutisevat korvat

      Teen työkseni puhelintyötä ja istun 8h/päivässä luurit korvilla.

      Nyt olen saanut toiseen korvaan korvakäytävätulehduskierteen ja toiseen korvaan sisäkorvatulehdusriesan, tosin se ei tule kuin kerran vuodessa, sen sijaan tuo korvakäytävä on jatkuvasti tulehtunut.

      Oireina kamala kutina, vihlonta (sillä kyljellä en ole voinut nukkua enää vuoteen, seurauksena niskat jumissa myös).

      Nyt tulehdusta maustaa vielä se, että sekä korvan sisällä että takana on meheviä finnejä.

      Käytän ceridal-öljyä, joka ei tunnu auttavan, sekä sellaista merisuolaliuosta, jonka pitäisi puhdistaa ja hoitaa. Ei auta.

      Lääkäri kielsi kaikkien nappikuulokkeiden ja erilaisten kuulokkeiden käytön, mutta on voimaton, kun työssä käytän joka päivä näitä hiostavan hautovia kuulokkeita.

      Minulla kipu säteilee silmään, on elohiirtä ja sellaista outoa tunnetta senpuoleisessa silmässä. Samoin kaula on siltä puolelta arka, kuten myös rauhaset välillä turvonneet.

      Ei tässä auta kuin etsiä uutta työtä, nyt on käytävä sen verran tukossa, etten kuule kunnolla tämänpuoleisella korvalla.

      Olen ollut tänä vuonna tämän riesan takia jopa kaksi viikkoa luurienkäyttökiellossa ja sairaslomalla. Palattuani töihin vaiva uusiutui heti.

      • panikoija

        minulla on juuri kuuri meneillään öö,ciproxin hydrokortison tipat,nyt kolmatta päivää meneillää ja apua on ollut ei satu enään mutta kutiaa niin julmetusti..pakko sörkkiä vanupuikoilla koko ajan ja sehän vaan sit pahentaa tätä vaivaa!! tämä on nyt minulla 3korvakäytävän tulehdus 2kuukauden aikana,ekaks määrättiin antibiootti(amoxin) ei mitään apua...minulla on ongelmana ollut ennen näitä että korvista ei koskaan ole tullut vaikkua..ei siis yhtään!!nyt niitä mömmöjä vuotaa sitten senki edestä!


    • fdgfg

      Juu niin ovat minuakin nuo korvakäytävän tulehduksen vaivanneet ja ankarasti. Pitkän uinti harrastuksen myötä jo valmiiksi pienet korvakäytävät ovat vain pienentyneet entuudestaan.

      Olen myös joutunut käymään korvalääkärillä ja lopettamaan uimisen näiden korvien takia. Korvalääkäri neuvoi minua, että jos olen nuhainen /tukkoinen on pyrittävä pitämän korvakäytävät avoimina. Joka onnistuu niin että otetaan nenästä kiinni ja ja yritetään puhaltaa nenän kautta ulos, jolloin korvat "loksahtavat auki". Neuvoi myös minua käyttämän allergia nenäsumutetta tarvittaessa. Näistä neuvoista ainakin ollut minulle vähän hyötyä. Ainiin ja että vettä ei saisi pääsää korviin, että suihkuun mennessä pitäisi pistää korvin sellasta silikoni juttua. en ole kyllä sitä tehnyt kun tuntunut niin vaivalloiselta...

      Outoa minun tapauksessa on se että korvat eivät ole koskaan oikeastaan yhtään kipeät, mutta pieni kuume nousee ja korvat menee lukkoon,ilman muita oireita joten arvaan kyllä yleensä syyn. ja ei muuta kuin lääkäriin ja arvatkaa vaan ihmettelevätkö lääkärit kun sanon etteivät ne ole kipeät ja vaikea tosiaan saada heitä ottamaan asiaa tosissaan. Vaikka minulta tulehtuisi tärykalvokin niin korvat eivät tule kipeiksi. mutta hyvä niin =)

    • Jaapal

      Heippa. Mulla on ollut jo monta vuotta krooninen korvakäytävän tulehdus. Tälläkin hetkellä kauhee särky ja särky tuntuu sekä kaulalla että leukaperissä. Koko toinen puoli päästä on kipee ja kuuma. Pelkkiä tippoja ovat määränneet minullekin. Ehkä ne vähän auttaa, mutta tulehdus tuntuu menevän itsekseen ohi, kun on saanut aikansa jyllätä. Ikävää....(tämä särky)

    • tulppaani korvaan jos menee...

      Hei!
      "Hauska" kuulla että muillakin on tämä sama vitsaus. Vielä hauskempaa olisi kuulla, että joku iskisi pöytään sellaiset niksipirkka ohjeistukset, että onnistuisin kotikonstein taltuttamaan tämän riesan. Vai onko kotikonstein lainkaan toivoa? Itse joudun käyttämään työssäni korvatulppia, joten olen pulassa!!

      • ´´+098

        Hei
        Minulla alkoi samat vaivat muutama vuosi sitten. Korvat vuotavat ja kutisevat, eivat ole juurikaan kipeät.
        Citiporin(tai sinnepäin) -kuuri parantaa usein muutamaksi viikoksi, kunnes taas alkavat oireilla. Yleislääkärit hoitavat oiretta, eivat ainakaan syytä ole yrittäny selvittää..
        Olen miettinyt, että voisiko olla allergiaa jollekin aineelle (ruoka,viiini,koira,siitepöly)(allergisuuteni on todettu siitepölylle ja eläinkarvalle).
        uskon että kesällä uiminen on saanut aikaan tulehduksen, mutta toisaalta VAIVAT ilmestyvät samoin talvellakin, jolloin käyn saunassa ja suihkussa (en uimassa).
        olen orjentoitunut käyttämään Otiborinia jatkuvasti.
        tv. hyvistä ratkaisuista kiitollinen


    • Otitis Externa
    • Otitis Externa

      Onko teillä suositella hyviä korvalääkäreitä, jotka ovat keskittyneet myös korvakäytävän tulehduksen hoitoon? Ensisijaisesti Pääkaupunkiseudulta.

    • öiyf

      Minulla sama vaiva... jos jätän viljat ja sokerin pois,,,paranee!! jos alkaa syömää niitä niin ei mee kauaa kun tulee takas.

    • kutiavakorvainen

      Mulla juuri nyt sama vaiva. peruslääkäri määräsi amoxin comp antibioottia ja ciproxin korvatippoja. Kutina ja kirvely vain jatkuu vaikkakin se pahin kipu meni poispäin. Ihmettele vain kun lukee noita linkkien ohjeita niin ei ensisijaisesti pitäis mitään antibioottia määrätä. Vaan sen pitäis olla paikallishoitoa eli korvakäytävän puhistusta ja kuivausta. Mutta minulle ei sellaisa ehdotettu.
      http://www.juhahaanpera.com/docs/Korvakaytavan_hoito.pdf
      Pitäs varmaan mennä yksityiselle korvalääkärille

    • asdfasdfadsf

      Olen huomannut että korvat eivät mene niin pahoiksi jos pesen tyynyni joka toinen viikko!

    • korvatulehtunut mies

      Mulla eka välikorvatulehdus (28 vee mies) alkoi viikko sitten. Amorion kuuri kohta syöty, ei juuri apua. Jotain nenäsuihketta käytetty samassa yhteydessä. Ei havaittavaa apua. Paracetamolin 1000 mg:na vedetty paketti, mutta perus Burana 400 auttaa paremmin.

      Tänään taas lääkärissä: todettiin em. lisäksi myös korvakäytävän tulehdus ja saman tien muutettiin Ditrim Duplo-kuuri välikorvaan ja korvakäytävään Ciproxin tipat. Särkyyn Buranaa...

      Korva tukossa ja humisee. Välillä tinnittää. Nyt on pari päivää tullut vaikkua mukavasti.

      Ihan perseestä, mutta minkäs teet.

    • Vuotavat korvat

      Korvat vuotaneet kirkasta, tahmeaa nestettä jo vuosia.Korvat kutisevat koko ajan. Tämä tahmea neste tarttuu kipeästi kiinni ja kokkaroituu korvien ihon pintaan. Ja jos rapsuttelee näitä kokkareita irti niitä korvia kirvelee koko ajan.Silloin kun tosi pahana niin korva meinaa turvota umpeen ja on siis tuvoksissa ja tosi kipeet. kipu voi säteillä leukapeään asti.Mistään tipoista ei ole ollut apua!! Tämä vaiva tekee hulluksi ihmisen!!

    • 3.Hyötybakteeria syö

      mään ja:

      ................jatkuu.
      * Kun korvakäytävä tulehtuu, tai saat korvakäytävään sieni-infektion:
      Voit parantaa edellä mainitut käyttämällä L-a, L-b ja Bif hyötybakteereita sisäisesti – syöden ”tehosessioita”(=suuret bakteerimäärät), sekä voit nopeuttaa paranemista:
      - Osta apteekista Ceridal hoitoöljy-pullo(=100ml),
      - asetu makuulle tukkoinen korva ylöspäin,
      - suihkauta korvakäytävä ”täyteen” hoitoöljyä,
      - anna hoitoöljyn liuottaa vaikku yms”töhnä” noin 2….5-minuuttia,
      - käänny toiselle kyljelle ja anna korvakäytävän ”valua” tyhjäksi 5…….15-minuuttia. Voit hieroa kevyesti korvan nipukkaa korvakäytävän tyhjenemisen nopeuttamiseksi.
      Huuhtele korvakäytävä KORVAPUMPULLA*):
      a.Ime puhdasta-kädenlämpöistä vettä korvapumppuun,
      b.Vie pumpun kärki pari milliä korvakäytävän suulle-EI SYVEMMÄLLE,
      c.Huuhdo korva puristamalla pumppua,
      d.Toista huuhtelu 8……..20 kertaa, syystä että ”töhnä” ei irtoa heti alkuun.
      - Toista ”töhnän” liuotus tarvittaessa.
      Jos et saa korvakäytävää puhtaaksi edellisillä toimilla, niin on otettava pykälää ’järeämmät’ konstit käyttöön:
      - Osta apteekista REMO-WAX korvatipat( KORVAPUMPPU*), jos sinulla ei vielä ole korvapumppua),
      - Katso ohje pakkauksesta!
      - Varmimmin töhnä pehmenee kun liuotat yön yli, jonka jälkeen teet toistetut vesihuuhtelut!

      Mikäli sieni-infektion aiheutti KVHT-altistus, niin pyri myöskin pois altisteesta!
      Mikäli tunnet, että et pysty edelläkerrottuihin toimenpiteisiin, niin käänny kotisaraanhoidon-tai lääkärin puoleen!
      Huom!
      Korvakätävään et saa laittaa mitään ilman lääkärin valvontaa silloin kun tärykalvo on puhki, tai putkitettu!
      Hyötybakteeri jauhetta ei saa laittaa korvakäytävään ilman lääkärin valvontaa!
      Tässä tapauksessa on odotettava, että syöden otetut(ks ”tehosessiot”) hyötybakteerit rauhoittavat tilanteen.

      * Lisäohje korvatulehduksesta kärsivälle potilaalle:
      Vaihda tyynyt sellaisiksi joiden täyte on Polyesteri kuitu. Käytä tyynyä mieluummin ilman tyynyliinaa. Tällä saadaan korvakäytävä ”ilmastoitumaan”, kun potilas nukkuu ”kipeä korva tyynyä vasten”.
      Pese tyyny vähintäin kerran viikossa!
      Huomaa että keinokuitu ei kerää kosteutta. Jatkuu.........

      Kokonaan linkissä:http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/#Kun_korvakaytava_tulehtuu__tai_saat_korvakaytavaan_sieni_infektion

    • ekakerta2

      mulla todettiin eilen korvakäytävn tulehdus, uimarin korva. sain antibioottitipat, otiborinia toiseen korvaan jos tuntuu että sielläkin alkaa tuntua tulevan tulehdus...ja rasvaaa piti johonki ruiskauttaa vaan en oo uskaltanyt kun paketin kyljes lukee ulkoisesti ja miks ruiskia lisää nesteitä korvaan tukkimaan ja rasvahan liottaa lääkkeet pois sielt korvasta.

      lääkäri sano et turvotus ja kipu häipyy kahden päivän aikana, epäilen koska kipu sietämätöntä ja kipulääkkeetkään ei auta...mulla ei putsattu vahaaa pois kun oli käytävä jo turvonnu...nyt tuntuu et vaha edelleen siellä tukkona. korva on nyt niin kipeä että ei voi nauraa, jutella, ei tuu nukkumisesta mitään ja ei voi syödä ku nesteitä. suihkuun ois kiva päästä kun on niin hikinen mutten pysty mitään korvatulppaa laittamaan tohon korvaan, senverran kosketusarka.

      korvani tuntuu siltä kuin pitäis jollain putsarilla saada putsattua se.

      http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=438416(yabasecatalog)

      http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?Catalog=YASalesCatalog&ProductID=154633(YABaseCatalog)

      http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=1731561(yabasecatalog)

    • aino3

      Mulla on tällä hetkellä aivan samanlainen olo kuin edellisellä kirjoittajalla. Kävin eilen tk:ssa ja siellä vilkaisivat molempiin korviin, eivät olleet vielä kovin pahan näköiset mutta selkeästi ärtyneet, punertavat ja hiukan turvonneet. Tärykalvot olivat kuitenkin ehjät ja terveen näköiset. Määrättiin Locacorten-tippoja ja kehotettiin nappailemaan särkylääkkeitä. Korvia ei pyynnöstäni huolimatta huuhdeltu, koska ne olivat kuulemma kuivat ja tyhjät...

      Eilen mulla oli 39-astetta kuumetta, mutta tänään kuume on selkeästi laskenut ja olo on ihan normaali. Korvat sen sijaan ovat molemmat edelleen kipeät ja aivan lukossa kummatkin, en kuule oikein mitään. Kipu säteilee kaulaan ja leukaperiin, mikä tekee hymyilemisestä, nauramisesta ja pureskelusta aivan helvetillistä. Ostin itselleni keittoa ja lihaperunasoselaatikkoa, mikään sen kiinteämpi ei mene alas... Positiivista on, että kuume on laskenut ja korvia kutittaa välillä (mikä ainakin aiempien kokemusten perusteella on paranemisen merkki), mutta kipu ja tukkoisuus tekee minut kohta hulluksi! Kipu on suurimmaksi osin jomottavaa särkyä, mutta välillä jompaa kumpaa korvaa vihlaisee inhottavasti. Olen laittanut mieheni kurkkimaan korviini pienen taskulampun avulla ja hänen mukaansa korvat näyttävät paljon paremmilta kuin eilen, turvotus on kuulemma laskenut huomattavasti ja punaisuuskin hälvennyt. Todella mukava kuulla, mutta ei kyllä siltä tunnu! Jos kipu ei ole huomiseen mennessä hellittänyt, niin pakko kai suunnata yksityiselle vaikka se maksaakin maltaita :/ Tahtoisin vain kovasti korvahuuhtelun, se on yleensä auttanut!

    • Vasaraluu

      Mulla on itselläni ulkokorvatulehduksia ollut useita, menen aina yksityiselle korvalääkärille. Siellä imu, huuhtelu, penslaus. Kerrsn tamponoitiin korvakäytävä koska oli täysin ummessa. Alkujaan oli kovat säryt, mut nykyisin korva menee lukkoon ja rotisee ja litisee, ja on arka. Silloin menen heti lääkärille. Joka kerta saan tipat. Tipat nimenomaan ulkokorvantulehdukseen. Sisäiset kuurit ei auta. Ennaltaehkäisyyn voiteet ja suihkeet. Uinnin jälk. Otiborin tipat. Kerran menin kovan däryn kanssa TK :hon. Siel vasn vilkaistiin paniikinomaisesti korvaan ja määrättiin samat tipat mitä aiemmin yksityisellä. Tipat vaan lisäsi painetta jo valmiiksi töhnäisessä korvassa. Seuraavana päivänä yksityiselle. Siellä sanottiin että AINA pitää korva imeä puhtaaksi ja huuhdella. Vasta puhtaassa korvassa tipat vaikuttaa!!!!

    • mävihaantätä

      Mulla on tuo helvetinmoinen korvakäytävätulehdus ollut jo useamman vuoden. Oiskohan alkanu joskus 2014 kesällä. Oma epäilyni on että järvi vedestä, kun oli useampi hellepäivä ja uimassa paljon käytiin.

      Ramppannut tuon tuosta lääkärissä tk.ssa.
      Kerran oon syöny kuurin. Sitten määrättiin jotain tippoja nimeä en muista.
      Nyt ollut jo useampi pullo Locacorten tippoja.
      Huuhteluja, kuivaus juttuja tehty useita....
      vaikka sanovat että pahassa vaiheessa pitäs tehdä useampana päivänä peräkkäin, mutta eipä tuu korvesta lähdettyä joka päivä lääkäriin.
      Välillä on ns.parempi vaihe muttei koskaan niin hyvä että vois sanoa nämä on täysin terveet.
      Tyynylle valuu märkää korvista. Kipeät ei ole mutta kutina on väliin ihan sietämätöntä.
      Kai tämä jäi mulle loppu elämäks.
      Yksityiselle en raski mennä.

      Manaan vaan että pitikin mennä sukeltamaan.

    • Monsterikorva

      Minulla samat oireet kuin melkein kaikilla muillakin tässä ketjussa, kuitenkin niin että korvat eivät ole kipeät. Kutina on kuitenkin sietämätön, ja korvista valuu mönjää, joka sitten tukkii korvakäytävät ja pahentaa tilannetta. Jos korvakäytävää hipaiseekin, kutina ja valuminen sen kun pahenee. Vaiva on tällä erää jatkunut puolitoista vuotta, johon on kuitenkin mahtunut lähes terveitä viikkoja sekaan. Olen noudattanut kaikkia korvalääkärien (Mehiläisen erikoislääkäreitä) ohjeita, eli en esimerkiksi ole uinut pitkään aikaan, kaivanut korviani enkä laittanut korviin mitään kissaa pienempää, ellei lääkäri ole erikseen määrännyt.

      Lähes yhtä paha vastaava kierre minulla oli kymmenisen vuotta sitten. Kumma kyllä, silloin kierre jossain vaiheessa loppui ja korvat olivat vuosikausia terveet. Nyt ei näytä yhtä hyvältä. Lääkäreihin ja lääkkeisiin on uponnut minulla tänä kalenterivuonna ainakin 500 euroa, ja olen tullut allergiseksi ainakin Ciproxin-tipoille. Onneksi Mehiläisen lääkärit lopulta järjestivät minulle lähetteen Kirurgisessa sairaalassa toimivalle korvakliklinikalle, jonne olen menossa 3 päivän päästä. Hoito ei tosin kuulemma sielläkään ole sen kummempaa, mutta halvempaa sentään.

      Jos asuisin maalla tai pikkukaupungissa, tai minulla ei olisi ollut varaa käydä yksityislääkärillä, olisin varmaan heittänyt jo lusikan nurkkaan. Vituttaa tämä silti keskiluokkaistakin.

    • Anonyymi

      Uiminen järvivedessä siitä asiasta aina tuli toi tulehdus, se jätin niin loppu riesat, tulkitsin et bakteeria on vaan noissa luonnonvesi altaissa, Atlantin täytyy mennä jos uimaan haluaa

    • Anonyymi

      Lääke iTSE aiheuttaa sitä korvien kutinaa! Pyytäkää rahat takas läkäreiltä ja lääkefirmalta kun eivät kertoneet, tai tarkastaneet tota, lukee selvästi lääkkeen tekstissä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4550
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2259
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1690
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      298
      1356
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1114
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      72
      1074
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe