House of the rising sun coverit!

Retku

Kuinka helevetin moni on esittänyt kyseisen biisin?

Ainakin:

Dylan
Animals
Ventures
Frijid Pink
Nina Simone
Duran Duran
Muse
Danny
Gregory Isaacs
Joan Baez
Jimi Hendrix
White Stripes

16

2013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunkku Krimbo

      koserteissa tänä vuonna ainakin:

      MANFRED MANN'S EARTH BAND

    • Aclertbuz
      • rokki-kukko

        Geordie, Brian Johnsonin johdolla veti mielestäni aikanaan kyseisen biisin tosi komeesti. Etikkääpä kyseinen versio käsiinne!


      • Retku

        Frijid Pinkin versio.


      • Dave Van Ronk

        Linkissä on muutama suorastaan historiallinen tulkinta. Itse lauluhan on satoja vuosia vanha, mutta Van Ronk teki siihen kuuluisan sovituksen, jonka Bob Dylan kähvelsi ensimäiselle LP:lleen. Dylanilta sovituksen kähvelsivät Animalsit. En tiedä miten juttu sovittiin, mutta Van Ronkin nimeä ei näy missään levyetiketissä. Olen luullut, että Van Ronk ei itse ole House of the Rising Sunia levyttänyt, mutta tuolla linkissä on DAVEN ESITYS.

        KIITOKSIA Aclertbuz.

        Muita historiallisia esityksiä tuolla ovat Woody Guthrie ja Leadbelly. He ovat ajalta ennen Van Ronkia. Josh Whiteä en löytänyt.


      • Dave Van Ronk
        Dave Van Ronk kirjoitti:

        Linkissä on muutama suorastaan historiallinen tulkinta. Itse lauluhan on satoja vuosia vanha, mutta Van Ronk teki siihen kuuluisan sovituksen, jonka Bob Dylan kähvelsi ensimäiselle LP:lleen. Dylanilta sovituksen kähvelsivät Animalsit. En tiedä miten juttu sovittiin, mutta Van Ronkin nimeä ei näy missään levyetiketissä. Olen luullut, että Van Ronk ei itse ole House of the Rising Sunia levyttänyt, mutta tuolla linkissä on DAVEN ESITYS.

        KIITOKSIA Aclertbuz.

        Muita historiallisia esityksiä tuolla ovat Woody Guthrie ja Leadbelly. He ovat ajalta ennen Van Ronkia. Josh Whiteä en löytänyt.

        Todella hieno versio on Texas Alexanderin esitys, joka löytyy tuolta samasta linkistä. Se taitaakin olla ensimäinen levytetty House of the rising sun-versio.


    • Whildi

      The Animals on kylläkin kirjoittanut itte koko biisin! Sladella on hieman saman tyylinen kappale (sointukulku) kuin House of the Rising Sun, mutta biisin nimi on the Shape of Things to Come! Tietääkö kukaan.. Tuo ei muuten ole Sladen omaa käsialaa.. Mutta kuulostaa todella hienolta siitä huolimatta!

      • verberth

        ..ihan hienon version ko.kappaleesta,mutta biisin tekijä on tuottelias mutta tuntematon "Trad".


      • ei ei ei ei ei

    • ...mä luulin, että suomiversion teki ensimmäisenä Lasse Mårtensson.

      • Ibadan

        Ilkka Lipsanen ei ole ikinä levyttänyt tätä kappaletta.


    • fopopfoiif

      aloituksessa sanottiinkin ESITTÄNYT ei äänittänyt, lue niin että ymmärrät .

    • ....................

      Virve Rosti ainakin.

      Yksi versio, jota ei koskaan esitetty kuin ilmeisesti jammailuluonteisesti, oli Saara Suvannon tulkinta. Veti kuulemma hienosti, ja jälkeenpäin onkin harmiteltu, ettei tuon luokan laulajan kanssa tajuttu tehdä cover-levyä. Harmi, ettei päässyt, eikä enää pääse, kuulemaan kyseistä versiota.

    • cassufani
      • davefani

        Dave Lindholm on myös levyttänyt The house of the rising sunin v.1998 Just kokopitkällään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1652
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      723
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe