Entäs nämä oireet?

Tulehtunut eturauhanen

Mulla todettiin eturauhastulehdus pari kk sitten ja söin kuukauden antibioottia. Sillä tuntui oireet kaikkoavan, paitsi kipu peniksessä ja peräaukon ympärillä jäi. Nyt penis on entistäkinkipeämpi. Lisäksi virtsaputken suulla on punoitusta ja turvotusta. Muutaman päivän sisällä terskan reunoille on ilmestynyt ihon tummumista ja lievää turvotusta??? Lisäksi peräaukko on entistä kipeämpi ja viimeisen vrk:n aikana jopa verta pyyhkiessä.

Onko kenelläkään vastaavaa?

60

44510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemuksen syvällä rintaää...

      Musta tuntuu että se vaiva ei ole mennyt sulta ohi, koska vaivaa on peniksessä.

      Tämän tiedän koska olen itse noista vaivoista kärsinyt ja minulla se on muotoa "krooninen eturauhastutulehdus"

      Sä tarvititsisit siihen jonkun tulehduskipulääkkeen, esimerkiksi Ibuxin 600Mg auttoi mulla, nyt on vain vähäisiä vaivoja.

      Nuo takapuolivaivatkin liittyy eurauhaseen, mutta tuo veri viittaa peräpukamavaivoihin, eli kannattaisi melkein hakea peräpuikkoja apteekista tai käydä näyttämässä lekurille.

      Kipu peräaukon ympärillä ja kipu peniksessä viittaa erittäin voimakkaasti krooniseen eturauhastulehdukseen. Ja olen melkein varma että se sinulla myös on.

      • Jukka

        Jep, eli täälläkin noita samoja oireita jo alkuvuodesta asti. Toi kipu peniksessä lienee paskamaisimpia juttuja. Ei oikeen huvita seksijutut kumppanin kanssa.
        Eturauhastulehdus tosiaan todettu ja välillä on helpompaa kun taas välillä meinaa itku tulla.

        Tulehduskipulääkkeet helpottaa välillä mutta ei kait tätä oloa normaaliksi enää ikinä saa...


      • Tulehtunut...
        Jukka kirjoitti:

        Jep, eli täälläkin noita samoja oireita jo alkuvuodesta asti. Toi kipu peniksessä lienee paskamaisimpia juttuja. Ei oikeen huvita seksijutut kumppanin kanssa.
        Eturauhastulehdus tosiaan todettu ja välillä on helpompaa kun taas välillä meinaa itku tulla.

        Tulehduskipulääkkeet helpottaa välillä mutta ei kait tätä oloa normaaliksi enää ikinä saa...

        Kyllä siinä niin kävi, että urologi tuomitsi krooniseksi tämän sairauden. Nyt syödään eturauhasta pienentäviä lääkkeitä (en muista nimeä) ja tulehduskipulääkettä (Pronaxen) ja hieman ne on oireita helpottaneet, mutta eivät ne kokonaan ole poistuneet.
        Tätäkö tämä perkele tulee olemaan lopun ikää?


      • Tulehtunut
        Tulehtunut... kirjoitti:

        Kyllä siinä niin kävi, että urologi tuomitsi krooniseksi tämän sairauden. Nyt syödään eturauhasta pienentäviä lääkkeitä (en muista nimeä) ja tulehduskipulääkettä (Pronaxen) ja hieman ne on oireita helpottaneet, mutta eivät ne kokonaan ole poistuneet.
        Tätäkö tämä perkele tulee olemaan lopun ikää?

        Ihottumaakin on ilmestynyt käsivarsiin, selkään ja pakaroihin. Sellaista pinipilkkuista punaista ihottumaa.
        Lienee lääkkeiden sivuvaikutuksia?


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Tulehtunut kirjoitti:

        Ihottumaakin on ilmestynyt käsivarsiin, selkään ja pakaroihin. Sellaista pinipilkkuista punaista ihottumaa.
        Lienee lääkkeiden sivuvaikutuksia?

        olisi stressiä? Oletkohan eturauhasvaivalla stressannut itseäsi, kuten yleensä minä.

        Mulla on siis krooninhen eturauhastulehdus, ja alkoi aika ärhäkkäänä viime syksynä, taisi olla alkusyksyä jo. Ja se lähti pois nyt kesällä, tosin koska vaan se voi pamahtaa uusiksi.

        Minulla jatkuvana lääkityksenä Xatral, ja urologilla nyt kun keväällä kävin viimeksi, sain antibioottilääkityksen, mutta sillä se ei mennyt ohi mutta meni Ibuxin-tulehduskipulääkkeellä. Heittelin kolme nappia kiduksiin päivässä ja söin Ibuxinia kuusi viikkoa. Eli jos on krooninen tulehdus, sitkeä sissi se on, ja välillä helpottaa ja se jopa on hiljaa ihan hissukseen eli poissa kehosta, mutta se voi tulla koska vaan takaisin, ja tuo kipu peniksen päässä muakin eniten vitutti, ja seksihalut oli ihan nollissa.

        Se mikä tuohon auttaa lääkkeiden lisäksi on lämpöhoito (lämpöä takapuoleen mutta myös lämpöä alavatsalle),lämpimästi pukeutuminen jopa kesällä ja se seksi. Kun tauti on päällä, 2-3 kertaa viikossa on ehdoton, jos ei pysty vaimon tai tyttöystävän kanssa, niin sitten perinteisesti vaan käteen!

        Sitten kannattaa juoda paljon vettä!

        Alavatsakipu ja alaselkäkipu kuuluu myös tuohon vaivaan, 20-vuotta enemmän tai vähemmän kärsineenä tiedän noista vaivoista, uskoisin, kaiken mahdollisen.


      • Tulehtunut...
        Kokemuksen syvällä rintaään... kirjoitti:

        olisi stressiä? Oletkohan eturauhasvaivalla stressannut itseäsi, kuten yleensä minä.

        Mulla on siis krooninhen eturauhastulehdus, ja alkoi aika ärhäkkäänä viime syksynä, taisi olla alkusyksyä jo. Ja se lähti pois nyt kesällä, tosin koska vaan se voi pamahtaa uusiksi.

        Minulla jatkuvana lääkityksenä Xatral, ja urologilla nyt kun keväällä kävin viimeksi, sain antibioottilääkityksen, mutta sillä se ei mennyt ohi mutta meni Ibuxin-tulehduskipulääkkeellä. Heittelin kolme nappia kiduksiin päivässä ja söin Ibuxinia kuusi viikkoa. Eli jos on krooninen tulehdus, sitkeä sissi se on, ja välillä helpottaa ja se jopa on hiljaa ihan hissukseen eli poissa kehosta, mutta se voi tulla koska vaan takaisin, ja tuo kipu peniksen päässä muakin eniten vitutti, ja seksihalut oli ihan nollissa.

        Se mikä tuohon auttaa lääkkeiden lisäksi on lämpöhoito (lämpöä takapuoleen mutta myös lämpöä alavatsalle),lämpimästi pukeutuminen jopa kesällä ja se seksi. Kun tauti on päällä, 2-3 kertaa viikossa on ehdoton, jos ei pysty vaimon tai tyttöystävän kanssa, niin sitten perinteisesti vaan käteen!

        Sitten kannattaa juoda paljon vettä!

        Alavatsakipu ja alaselkäkipu kuuluu myös tuohon vaivaan, 20-vuotta enemmän tai vähemmän kärsineenä tiedän noista vaivoista, uskoisin, kaiken mahdollisen.

        Mietityttää se punoitus ja pieni turvotus virtsaputken päässä. Aivan kuin putken pään molemmilla puolilla olisi verisuoni kohonnut tai jotain muuta.
        Selkäkivut ja voimakas vatsakipu alkoi taas ja 2 viikon Pronaxen kuuri loppuu tänään. Pitänee hakea apteekista tuota Ibuxinia ja kokeilla sitä.


      • Tulehtunut...
        Tulehtunut... kirjoitti:

        Mietityttää se punoitus ja pieni turvotus virtsaputken päässä. Aivan kuin putken pään molemmilla puolilla olisi verisuoni kohonnut tai jotain muuta.
        Selkäkivut ja voimakas vatsakipu alkoi taas ja 2 viikon Pronaxen kuuri loppuu tänään. Pitänee hakea apteekista tuota Ibuxinia ja kokeilla sitä.

        ihan varmasti stressaan!!!


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Tulehtunut... kirjoitti:

        Mietityttää se punoitus ja pieni turvotus virtsaputken päässä. Aivan kuin putken pään molemmilla puolilla olisi verisuoni kohonnut tai jotain muuta.
        Selkäkivut ja voimakas vatsakipu alkoi taas ja 2 viikon Pronaxen kuuri loppuu tänään. Pitänee hakea apteekista tuota Ibuxinia ja kokeilla sitä.

        siihen krooniseen tulehdukseen, sekin. Mullakin muistaakseni on ollut ainakin joskus niin, ja eikös se urologi tutkinut senkin?


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Tulehtunut... kirjoitti:

        ihan varmasti stressaan!!!

        No sitä minäkin vähän meinaan että useimmille jolla tuo ikävä miesten tauti on, alkavat stressata. Joku on jopa joutunut jättämään oman päivätyönsä kun on ottanut niin paljon pääkoppaan.

        Itsekin yleensä stressaan tämän vaivan kanssa kun mietin että jos on kuitenkin jotain muuta enkä enää edes lainkaan muista että urologit on mulle vannottaneet että krooninen eturauhastulehdus se on.

        Minulla kun oli pitkittyneenä tuo krooninen eturauhastulehdus, minä todellakin stressasin, kävin muuten sillä "kierroksella" kahden eri urologin juttusilla. Toinen urologi olisi kirjoittanut rauhoittavia mutta mulla oli niitä jo omasta takaa. Ei se stressi vaivan aiheuttaja ole mutta pahentaa sitä, merkittävästi.

        Ibuxin mulla oli 600 mg, mutta varmasti tuo 400 mg voi auttaa tai jos ei auta, pyydä joltain lekurilta 600 mg, on nimittäin aika tehokas lääke, ja sopii just tuohon vaivaan. Voltaren on myös hyvä, jos vaan vatsa kestää. Kaikenlisäksi tuo Ibuxin on myös älyttömän halpa, mulla muistaakseni maksoi 200 kappaleen annos 4 euroa, kun sain sen reseptillä.

        Kun on krooninen eturauhastulehdus, niin pitäisi myös vatsan toimia hyvin, eli siihenkin puoleen kannattaisi satsata. Nuo luontaistuotejutut, niin ne eivät auta mitään, ei ainakaan mulla.

        Ja vettä tosiaan kannattaa juoda ja paljon, ja olut on sitten pahin vihollinen, eli älä juo sitä. Ylipäätäänkään tuo alkoholi ei oikein ole hyvä juttu.

        Ja kaikenlainen lämpö auttaa, pienikin viima voi olla kohtalokas. Kesälläkään en uskalla kovin paljon vaatetusta keventää ainakaan vyötärön alapuolelta ja sitten vielä yksi juttu; Istuminen pahentaa myös vaivoja, ainakin silloin kun se tauti on päällä.


      • Tulehtunut
        Kokemuksen syvällä rintaään... kirjoitti:

        siihen krooniseen tulehdukseen, sekin. Mullakin muistaakseni on ollut ainakin joskus niin, ja eikös se urologi tutkinut senkin?

        Kyllä lääkäri tutki, mutta ei osannut varmaksi sanoa mitään. Epäili sen kyllä johtuvan juuri tästä. Kyselin vain mieleni rauhoittamiseksi, että josko muillakin olisi vastaavaa.
        Kiitos sinulle, kun jaksat vastailla! Hyvä, ettei näiden ongelmien kanssa ole yksin. Varsinkin näin alkuvaiheessa kun tauti on juuri todettu.


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Tulehtunut kirjoitti:

        Kyllä lääkäri tutki, mutta ei osannut varmaksi sanoa mitään. Epäili sen kyllä johtuvan juuri tästä. Kyselin vain mieleni rauhoittamiseksi, että josko muillakin olisi vastaavaa.
        Kiitos sinulle, kun jaksat vastailla! Hyvä, ettei näiden ongelmien kanssa ole yksin. Varsinkin näin alkuvaiheessa kun tauti on juuri todettu.

        tutkijana, niin tuskin se muuta on kuin sen kroonisen eturauhastulehduksen yksi muoto. Tuo krooninen eturauhastulehdus on tosiaan "krooninen" eli voi olla välillä pois tai jatkua koko elämän ajan.

        Vaikka pääosin olen nyt sen taudin voittanut, niin kyllä se vähä väliä jollain lailla "muistuttelee" olemassaolostaan, mutta tärkeintä on että kun tämäntapaiset vaivat osaa yhdistää siihen tulehdukseen.


      • Jukka
        Tulehtunut... kirjoitti:

        Mietityttää se punoitus ja pieni turvotus virtsaputken päässä. Aivan kuin putken pään molemmilla puolilla olisi verisuoni kohonnut tai jotain muuta.
        Selkäkivut ja voimakas vatsakipu alkoi taas ja 2 viikon Pronaxen kuuri loppuu tänään. Pitänee hakea apteekista tuota Ibuxinia ja kokeilla sitä.

        Kyllä kait me voidaan uskoo että noi punotukset ja turvotukset tähän tautiin liittyy. Pitäis vaan pystyy olee ajattelematta mitään muuta kun kerran lääkärit sen nyt on todennu.

        Tossa muutaman viikon ajan oli todella kovia nivuskipuja ja selkä aivan paskana mutta ne on jääny nyt taakse.

        Ite voisin suositella semmosta verkkovirta lämpötyynyä ja saunomista. Ainakin mulla nyt on helpottanu huomattavasti, vois kyllä enemmänkin auttaa.

        Pyöräily ja kalja on pahinta mitä ite tiiän.


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Jukka kirjoitti:

        Kyllä kait me voidaan uskoo että noi punotukset ja turvotukset tähän tautiin liittyy. Pitäis vaan pystyy olee ajattelematta mitään muuta kun kerran lääkärit sen nyt on todennu.

        Tossa muutaman viikon ajan oli todella kovia nivuskipuja ja selkä aivan paskana mutta ne on jääny nyt taakse.

        Ite voisin suositella semmosta verkkovirta lämpötyynyä ja saunomista. Ainakin mulla nyt on helpottanu huomattavasti, vois kyllä enemmänkin auttaa.

        Pyöräily ja kalja on pahinta mitä ite tiiän.

        mutta sitä pitäisi saada heti kun tulee oireita, jos on ollut pitkään oireiden kanssa, lämpö auttaa vain lyhytaikaisesti.

        Olueen ei kannata tosiaan koskea, se on todettu, jos mieli tekee vähän irrotella, siideri on siihen parempi vaihtoehto.

        Nivuksissa mullakin on aika ajoin kipuilua.


      • Tulehtunut...
        Kokemuksen syvällä rintaään... kirjoitti:

        mutta sitä pitäisi saada heti kun tulee oireita, jos on ollut pitkään oireiden kanssa, lämpö auttaa vain lyhytaikaisesti.

        Olueen ei kannata tosiaan koskea, se on todettu, jos mieli tekee vähän irrotella, siideri on siihen parempi vaihtoehto.

        Nivuksissa mullakin on aika ajoin kipuilua.

        Onko ilmentynyt arkuutta ja ihottumaa nivusissa? Törmäsin juuri tähän ja ihmettelen nyt uutta oiretta. Muutoin oireet ovat helpottaneet. Peräaukossa tosin on edelleen kipua ja silloin tällöin pieni kipu peniksessä muistuttaa itsestään. Samoin punotus virtsaputken suulla on siellä edelleen.


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Tulehtunut... kirjoitti:

        Onko ilmentynyt arkuutta ja ihottumaa nivusissa? Törmäsin juuri tähän ja ihmettelen nyt uutta oiretta. Muutoin oireet ovat helpottaneet. Peräaukossa tosin on edelleen kipua ja silloin tällöin pieni kipu peniksessä muistuttaa itsestään. Samoin punotus virtsaputken suulla on siellä edelleen.

        nivusissa, säteilee istuessa enemmän alavatsaan, mutta ei ihottumaa ole.

        Ibuxin 600Mg mulla vei nuo kaikki kivut pois (otin sitä 3 tablettia per päivä),peräaukon "oudot tuntemukset" myös, paitsi että kyllä noita lieviä oireita on varmaan vähän aina.

        Punotus virtsaputken suulla, niin sitä jonkin verran mullakin, on ollut monia vuosia, urologit sen kyllä nähneet mutta eivät siitä mitään puhuneet, joten kait se on sitten ihan normaalia.
        Muistelisin että tuo punotus yleensä lähtee pois tai ainakin vähenee pitemmällä antibioottikuurilla jos nyt sitten on lähteäkseen.

        Kyllä tuo krooninen eturauhastulehdus aiheuttaa
        kaikkia mahdollisia alapään oireita, onko tuo kipu peräaukossa ihan jatkuvaa?


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Tulehtunut... kirjoitti:

        Onko ilmentynyt arkuutta ja ihottumaa nivusissa? Törmäsin juuri tähän ja ihmettelen nyt uutta oiretta. Muutoin oireet ovat helpottaneet. Peräaukossa tosin on edelleen kipua ja silloin tällöin pieni kipu peniksessä muistuttaa itsestään. Samoin punotus virtsaputken suulla on siellä edelleen.

        Luin vielä noita sun viestejäsi, ja kysyisin onko sulla käytössä Xatral? Sitä mä vetäsen kiduksiin joka aamu yhden tabletin. Se on aikas hyvä näihin vaivoihin. Se on mulla jatkuvana lääkkeenä.

        Tämä on vaan pelkkä ehdotus, mutta pyydä joltain lekurilta Ibuxin 600mg tulehduskipulääke. Eli lääke on melkein sama kuin Burana, mutta 400mg:sta Buranaa ainakin mulla parempi. Ibuxinia käytin muistaakseni 6-viikkoa putkeen, 3 tablettia per päivä, ennenkuin nuo kaikki kivut lähtivät.

        Ja käytä tuota lämpöä, Instrun lämpötyyny takamuksien alle, vältä istumista, käy saunomassa ja vältä ehdottomasti kaikkea kylmää. Ja jos ajelet, niin autossa istuinlämmitin päälle talvella ja muina kylminä päivinä.

        Krooniseen eturauhastulehdukseen mun kokemuksien mukaan antibiootit ei enää auta.

        Peräaukossa oleva kipu taas johtuu siitä että se eturauhanen on turvonnut, ja sen turvotuksen vie pois tulehduskipulääke, tosin ei kaikilla sekään auta, mutta mulla auttoi kun löytyi lopulta sopiva tulehduskipulääke.

        Niin ja sitten vatsan täytyisi toimia hyvin, jos on kovavatsaisuutta, sekin pahentaa eturauhasvaivoja.


      • Mikä se on?
        Kokemuksen syvällä rintaään... kirjoitti:

        Luin vielä noita sun viestejäsi, ja kysyisin onko sulla käytössä Xatral? Sitä mä vetäsen kiduksiin joka aamu yhden tabletin. Se on aikas hyvä näihin vaivoihin. Se on mulla jatkuvana lääkkeenä.

        Tämä on vaan pelkkä ehdotus, mutta pyydä joltain lekurilta Ibuxin 600mg tulehduskipulääke. Eli lääke on melkein sama kuin Burana, mutta 400mg:sta Buranaa ainakin mulla parempi. Ibuxinia käytin muistaakseni 6-viikkoa putkeen, 3 tablettia per päivä, ennenkuin nuo kaikki kivut lähtivät.

        Ja käytä tuota lämpöä, Instrun lämpötyyny takamuksien alle, vältä istumista, käy saunomassa ja vältä ehdottomasti kaikkea kylmää. Ja jos ajelet, niin autossa istuinlämmitin päälle talvella ja muina kylminä päivinä.

        Krooniseen eturauhastulehdukseen mun kokemuksien mukaan antibiootit ei enää auta.

        Peräaukossa oleva kipu taas johtuu siitä että se eturauhanen on turvonnut, ja sen turvotuksen vie pois tulehduskipulääke, tosin ei kaikilla sekään auta, mutta mulla auttoi kun löytyi lopulta sopiva tulehduskipulääke.

        Niin ja sitten vatsan täytyisi toimia hyvin, jos on kovavatsaisuutta, sekin pahentaa eturauhasvaivoja.

        Ei ole Xatralia käytössä. Nyt vetelen vain 400mg Ibuxinia pari päivässä. Pitäis ilmeisesti kasvattaa annosta. Tuohon ihottumaan kokeilen kortisonivoidetta ja testaan samalla toimiiko antiseptinen kortisoni tuohon virtsaputken pään punotukseen/turvotukseen.

        Kyllä tuo kipu/arkuun vaivaa peäaukossa ja ympärillä päivin öin, mutta ei ihan jatkuvasti. Sen verran, että haittaa kutenkin. Katsotaan, josko kortisonivoide hillitsisi sitäkin.

        Työn puolesta istun melkein koko ajan, joko toimistossa tai autossa. Ei tämä herkkua ole.


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Mikä se on? kirjoitti:

        Ei ole Xatralia käytössä. Nyt vetelen vain 400mg Ibuxinia pari päivässä. Pitäis ilmeisesti kasvattaa annosta. Tuohon ihottumaan kokeilen kortisonivoidetta ja testaan samalla toimiiko antiseptinen kortisoni tuohon virtsaputken pään punotukseen/turvotukseen.

        Kyllä tuo kipu/arkuun vaivaa peäaukossa ja ympärillä päivin öin, mutta ei ihan jatkuvasti. Sen verran, että haittaa kutenkin. Katsotaan, josko kortisonivoide hillitsisi sitäkin.

        Työn puolesta istun melkein koko ajan, joko toimistossa tai autossa. Ei tämä herkkua ole.

        lääke, joka rentouttaa eturauhasen lihaksia, ja toinen vastaava lääke on Omnic, mutta minulle soveltuu Xatral paremmin. Todennäköisesti joudun käyttämään Xatralia koko loppuelämän, mutta ei se mitään, lääke auttaa minulla, on siis luonnollisesti urologin kirjoittama resepti.

        Noiden tulehduskipulääkkeiden kanssa on oikean lääkkeen hakemista, minulle vei todella pitkään ennenkuin löytyi sopiva tulehduskipulääke, joka vei lopulta kivut peräaukosta ja peniksestä. Tuo kipu peniksen kärjessä oli kaikkein inhottavin.

        Työn puolesta joudun minäkin istumaan ja paljon, mutta nyt jo sujuu mutta viime talvena ja keväällä oli yhtä helvettiä kun se istuminen toi kivun juuri peniksen päähän.

        Mutta kyllä minä sinun vaivoihisi suosittelisin tuota Xatralia, sitä ei kylläkään saa kuin reseptillä mutta varmaan sen kirjoittaisi joku terveyskeskuslääkärikin. On suoranainen ihme ettet sitä reseptiä urologilta saanut ja senkin lääkkeen vaikutukset eivät näy heti. Todennäköisesti joku terveyskeskuslääkäri voisi kirjoittaa Ibuxininkin, 600mg:n, on huomattavan paljon edullisempi kun sen saa reseptillä ja luonnollisesti tehokkaampi kuin 400mg:n.


      • Tulehtunut...
        Kokemuksen syvällä rintaään... kirjoitti:

        lääke, joka rentouttaa eturauhasen lihaksia, ja toinen vastaava lääke on Omnic, mutta minulle soveltuu Xatral paremmin. Todennäköisesti joudun käyttämään Xatralia koko loppuelämän, mutta ei se mitään, lääke auttaa minulla, on siis luonnollisesti urologin kirjoittama resepti.

        Noiden tulehduskipulääkkeiden kanssa on oikean lääkkeen hakemista, minulle vei todella pitkään ennenkuin löytyi sopiva tulehduskipulääke, joka vei lopulta kivut peräaukosta ja peniksestä. Tuo kipu peniksen kärjessä oli kaikkein inhottavin.

        Työn puolesta joudun minäkin istumaan ja paljon, mutta nyt jo sujuu mutta viime talvena ja keväällä oli yhtä helvettiä kun se istuminen toi kivun juuri peniksen päähän.

        Mutta kyllä minä sinun vaivoihisi suosittelisin tuota Xatralia, sitä ei kylläkään saa kuin reseptillä mutta varmaan sen kirjoittaisi joku terveyskeskuslääkärikin. On suoranainen ihme ettet sitä reseptiä urologilta saanut ja senkin lääkkeen vaikutukset eivät näy heti. Todennäköisesti joku terveyskeskuslääkäri voisi kirjoittaa Ibuxininkin, 600mg:n, on huomattavan paljon edullisempi kun sen saa reseptillä ja luonnollisesti tehokkaampi kuin 400mg:n.

        Pidetään mielessä tuo Xatral ja ehdottomasti otan lisää tulehduskipulääkkeitä.


      • Jukka
        Tulehtunut... kirjoitti:

        Onko ilmentynyt arkuutta ja ihottumaa nivusissa? Törmäsin juuri tähän ja ihmettelen nyt uutta oiretta. Muutoin oireet ovat helpottaneet. Peräaukossa tosin on edelleen kipua ja silloin tällöin pieni kipu peniksessä muistuttaa itsestään. Samoin punotus virtsaputken suulla on siellä edelleen.

        mullakin oli nivusen ja reiden yläosan tienoilla semmonen kämmenen kokonen läntti, lähti ajan myötä pois.
        Vasen nivunen melkeen koko ajan kipeä, samoin vasen sääri sivusta, en tiiä liittyykö tähän samaan toi säärikipu?

        Peniksen päässä säännöllinen kipu, punoittaa välillä virtsaputken ympäriltä aika laajaltikkin.


      • Tulehtunut...
        Jukka kirjoitti:

        mullakin oli nivusen ja reiden yläosan tienoilla semmonen kämmenen kokonen läntti, lähti ajan myötä pois.
        Vasen nivunen melkeen koko ajan kipeä, samoin vasen sääri sivusta, en tiiä liittyykö tähän samaan toi säärikipu?

        Peniksen päässä säännöllinen kipu, punoittaa välillä virtsaputken ympäriltä aika laajaltikkin.

        Sitä ihottumaa on mulla nyt molemmilla puolilla kiveksiä nivusissa. Hiukan iho rikkikin ja toisessa kiveksessä pieni patti(???). Kortisonisalva on kyllä vähän helpottanut kipua. En tiedä johtuuko tästä ihottumasta, mutta nyt säteile kipua hieman takareisiinkin ja reisien sisäpinnalle.
        Tuohon virtsaputken pään punotukseen olen käyttänyt viiden päivän ajan antiseptista kortisonia ja se on vähän lieventänyt punotusta/turvotusta. Näissä voiteissahan on se huono puoli, että niitä ei voi pitkää aikaa käyttää. Pitää nyt tarkkailla tilannetta ja mennä uudelleen urologille, ellei tilanne tästä helpotu.

        On paska tauti!!


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Jukka kirjoitti:

        mullakin oli nivusen ja reiden yläosan tienoilla semmonen kämmenen kokonen läntti, lähti ajan myötä pois.
        Vasen nivunen melkeen koko ajan kipeä, samoin vasen sääri sivusta, en tiiä liittyykö tähän samaan toi säärikipu?

        Peniksen päässä säännöllinen kipu, punoittaa välillä virtsaputken ympäriltä aika laajaltikkin.

        nuo kivut tuohon krooniseen eturauhastulehdukseen, samoin voi olla selkä kipeä.

        Ihan noita samoja vaivoja mulla ollut ja liittyneet krooniseen eturauhastulehdukseen.

        Ja niinikään liittyy krooniseen muotoon myös tuo peniksen päässä oleva kipu, voi myös kipuilla peniksen sivusta, kiveksistä, alavatsasta jne.,
        samoin kuin tuo punotus.


      • Kokemuksen syvällä rintaään...
        Tulehtunut... kirjoitti:

        Sitä ihottumaa on mulla nyt molemmilla puolilla kiveksiä nivusissa. Hiukan iho rikkikin ja toisessa kiveksessä pieni patti(???). Kortisonisalva on kyllä vähän helpottanut kipua. En tiedä johtuuko tästä ihottumasta, mutta nyt säteile kipua hieman takareisiinkin ja reisien sisäpinnalle.
        Tuohon virtsaputken pään punotukseen olen käyttänyt viiden päivän ajan antiseptista kortisonia ja se on vähän lieventänyt punotusta/turvotusta. Näissä voiteissahan on se huono puoli, että niitä ei voi pitkää aikaa käyttää. Pitää nyt tarkkailla tilannetta ja mennä uudelleen urologille, ellei tilanne tästä helpotu.

        On paska tauti!!

        paska tauti, mutta jos urologille menet, niin muista pyytää kunnon tulehduskipulääke, Ibuxin 600mg vähintään. Voltaren olisi varmastikin paras tulehduskipulääke jos vaan vatsa kestää. Jotkut ottavat tulehduskipulääkkeen peräpuikkona, on tehokkaampi.

        Ja pyydä Xatralia.

        Tuo patti kiveksessä on syytä tarkistuttaa, se ei kuulu krooniseen eturauhastulehdukseen mutta voi olla kylläkin ihan hyvälaatuinen eli jostain syystä sellainen kasvanut ja saattaa myös poistua.

        Tuo reisiin ulottuva kipu on kroonisen eturauhastulehdsen tyypillinen oire.

        Kyllä nämä oireet usein on aika pysyviä mutta voivat välillä helpottua. Nyt mullakin alkaneet uudelleen vaivata kun ilmat kylmettyneet, ei vaivat niin pahat kuin talvella, mutta toisaalta näihinkin vaivoihin alkaa tottua. Tämä on itseasiassa aika yleinen tauti miehillä, toisilla vaan se käy pienemmässä muodossa kuin toisilla.


      • Erkkikullervo
        Kokemuksen syvällä rintaään... kirjoitti:

        nuo kivut tuohon krooniseen eturauhastulehdukseen, samoin voi olla selkä kipeä.

        Ihan noita samoja vaivoja mulla ollut ja liittyneet krooniseen eturauhastulehdukseen.

        Ja niinikään liittyy krooniseen muotoon myös tuo peniksen päässä oleva kipu, voi myös kipuilla peniksen sivusta, kiveksistä, alavatsasta jne.,
        samoin kuin tuo punotus.

        Kiitos kaverit! Luin teidän viestejänne noista oireista ja itselläni on ollut marraskuusta saakka kaikki oireet: kivesten ja peräaukon väliset kivut, peräaukon ympärillä kipuja, peniksenpäässä kipuja ja jotain tulehdusta, lisäksi vielä reisien yläosan selittämättömiä kipuja. Olen saanut lääkäreiltä kolme antibiottiikuuria, joista on ollut käytön ajan hyötyä, ja sen jälkeen kivut on palanneet. Olen kyllä huomannut, että kylmä aihuttaa lisää oireita samoin jos istuu kauan housujen ylänappi kiinni (on tullut hieman mahaa nääs).Tuo olutvaroitus oli hyvä vinkki, lopetan sen juomisen tähän päivään ja maanantaina haen Ibumax -kuurin lääkäriltä. Kukaan lääkäri ei ole suoraan kertonut miten voidaan hoitaa ja mistä johtuu; olen mm. kaksi kertaa käynyt turhissa virtsa ym. kokeissa. Hoitelen itseäni kuukauden verran näillä opeilla ja raportoin mitä tapahtui.


    • Tapio M

      Oma kokemukseni jo vuoden kestäneestä eturauhasen tulehduksesta tähän asti on seuraavanlainen:

      Joskus joutuu ravaamaan kusella vähänväliä, joskus taas vähemmän.
      Antibiootteja kokeiltu pitkä kuuri, ei mitään vaikutusta.

      Pahimmat kivut on kokoajan ollut peniksessä. Terskaan jomottaa ja vihloo, peniksen varteen joskus sattuu kovastikin, virtsaputki ajoittain kipuileva. Kiveksiin ja alamahaan juilii harvemmin kovasti mutta kyllä nekin muistuttavat ajoittain olemassaolostaan satunnaisilla tuikkimisilla.

      Minua huolestutti myös hirveästi se oman virtsaputken suun punoitus, ja luulen löytäneeni sille syyn.
      Kroonisessa (bakteerittomassa) eturauhasen tulehduksessa virtsaputkeen vuotaa eturauhasen nesteitä ja joskus limaa. Tämä lima ja neste saattavat lukemani tiedon mukaan sisältää elimistön tuottamia tulehdus-välittäjä aineita
      jotka ärsyttävät kaikkea mihin niitä joutuu. Itsellä tuota nestettä ja limaa vuoti aluksi todella paljon ja putken pää oli todella ärtyneen näköinen. Nykyään vuotoa vain vähän ja ei ole enää läheskään niin tulisen näköinen.
      Jatkuva virtsan jälkitiputtelu kusemisen jälkeen saattoi osaltaan myös ärsyttää.

      HUOMIO! HUOMIO! Olkaa varovaisia sen kortisonivoiteen kanssa, sain itse niistä aivan hirvittävän yliherkkyys-reaktion slaikkariini.
      Parani kyllä pian kun lopetti voiteen käytön, mutta säikäytti niin perkeleesti.

      Lämpöhoito, tai pikemminkin kylmän välttäminen, vähensi vuotoa ja kipuja merkittävästi mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Eli terskassa, virtsaputkessa ja varressa on vielä päivittäin kipuja mutta ei enää niin tuskallisia ja lamaannuttavia kuin alussa, tällähetkellä ärsyttäviä pieniä nipistyksiä ja kuumotuksia sillointällöin.

      Seksi ei vieläkään oikein innosta koska se minulla usein laukaisee alavatsan ja kivesten kivut valloilleen , virtsaputkessa rupeaa polttelemaan ja koko penis menee melko kipeäksi.

      Alussa oli myös ajoittain todella kivuliaita vihlaisuja jotka lähtivät terskan päästä virtsaputkea pitkin takapuoleen asti.

      Viime päivinä on pari kertaa useamman tunnin ajan vääntänyt alavatsaa hyvin tuskallisesti ja kivekset on samaan aikaan ollu ihan sairaan kipeät. Näitä tulee onneksi melko harvoin.

      Virtsaputki ja rakko tähystetty, ne oli kunnossa. Paitsi että lausunnossa oli maininta että rakon ulkoinen sulkijalihas melko kireää mutta en tiedä liittyykö se tähän eturauhasvaivaan mitenkään koska en päässyt keskustelemaan tuloksista tutkimuksen tehneen urologin kanssa.
      (Jos joku tietää niin laittakaa toki kommenttia)
      Ja oli muuten äärimmäisen tuskallinen kokemus tuo tähystys, varsinkin eturauhasen seudulle sattui niin perkeleesti.


      Tämän vaivan parissa puuhastellessa on vajaa vuosi nyt mennyt. Puolen vuoden tiennoilla aloin olla henkisesti täysin romuna mutta nyt alkaa jo vähitellen elämä maistumaan.

      Tsemppiä, äläkä anna periksi!

      • Vaivaa on riittänyt

        Morjesta
        Valitettavasti on pakko sanoa että "kiva" lukea että muillakin on saman tapaisia oireita; itse olen laukkonut lääkärissä enemmän kuin tarpeeksi ja olo on ollut välillä parempi, välillä huonompi. Tuohon virtsaputkenpään kivelyyn olen itse käyttänyt Daktakort -merkkistä hiivavoidetta ja ainakin itselläni se on auttanut.
        Tiedän että moni lukee tätäkin ketjua mutta ei kehtaa/viitsi kirjoittaa omista kokemuksistaan mutta kaikki vaivaan auttavat vinkit otetaan kiitollisena vastaan

        Ja itselläni on tuo Xatral auttanut


      • kipu74
        Vaivaa on riittänyt kirjoitti:

        Morjesta
        Valitettavasti on pakko sanoa että "kiva" lukea että muillakin on saman tapaisia oireita; itse olen laukkonut lääkärissä enemmän kuin tarpeeksi ja olo on ollut välillä parempi, välillä huonompi. Tuohon virtsaputkenpään kivelyyn olen itse käyttänyt Daktakort -merkkistä hiivavoidetta ja ainakin itselläni se on auttanut.
        Tiedän että moni lukee tätäkin ketjua mutta ei kehtaa/viitsi kirjoittaa omista kokemuksistaan mutta kaikki vaivaan auttavat vinkit otetaan kiitollisena vastaan

        Ja itselläni on tuo Xatral auttanut

        Minäkin kärsinyt vaivasta jo parikymppisestä saakka. Nyt 36v. Aikaisemmin oli lähinnä joka syksyinen vaiva, vaikka yritin pitää itseni lämpinä. Noh, lähti yleensä antibioottikuurilla. Tänä syksynä sitten oireet muuttuivat erilaisiksi, ja uusiutuivat melkein heti kun lääkekuuri oli loppunut. Eli aikaisempien vuosien alavatsapolttelut ja virtsaamisvaivat jäivät pois ja tilalle tuli tuo peräaukon ympäsistön kipu, joka johtunee siitä turvonneesta kirotusta rauhasesta. Istuminen ottaa koville ja autolla ajaminen on yhtä helvettiä. Tuossa jouduin toissapäivänä ajamaan juuri 500km ja aikamoista kankunvaihtamista ja kiemurtelua oli istuminen. Työterveyslääkäri epäili, että alkaa kroonistumaan, kun uusi niin äkkiä, ettei ainakaan bakteerin aiheuttamaa voi olla. Nyt sain sitten 3kk kuurin Xatralia ja siihen kylkeen Miranax 550, jos ei sillä lähde niin sitten 6kk kuuri. Olen huomannut, ettei tuo lämpö auta ainakaan minulla näihin oireisiin vaikka lämpötyynyn päällä olen koittanut istuksia.
        Kysyin lekurilta, että joudunko nyt sitten syömään lääkkeitä loppuikäni, niin sano, että luultavasti ainakin 6kk/vuosi.
        Tuli kesällä ajeltua aika paljon moottoripyörällä, liekö se ollut sitten syynä tähän kohtaloon.


    • ELÄMÄNÄ SAIRAUS

      Joo täällä kärsitään jostain vastaavasta plus ilmeisesti jostain verisuonisairaudesta siihen päälle. Ja nyt on perä aukkoa ympäröivä setu ruvennut menemään mustksi, ja karvat jäävät paperiin. Lisäksi on nivustyrä joka nyt ei ainakaan helpota asiaa. Kipu munissa aivan mieletön välillä, tuntuu kuin olisi ruiskutettu pirtua, tai partavettä virtsaputkeen. Ja tosiaan virtsaputken aukko terskassa turpoaa kuin huulipari ja verestää esim. siemensyöksyn jälkeen tai välillä ulostamisenkin jälkeen. Pelkään kyllä että tässä käy viellä todella hassusti, jos joku lääkäri ei nyt ala ottaa tätä vakavasti, ja tee oikeita päätöksiä toimenpiteiden suhteen. Aineenvaihduntani ei toimi ollenkaan ja voimia ei todella ole mihinkään. Jos suolen ympärillä on jotain ylim. kuten yksi vatsa kirurgi totesi tutkittuaan sormella. Niin lapsikin tässä tajuaa, että munat ei voi parantua ennekuin suoli on terve. Suolessahan se rauhanen on tiukasti kiinn, tai siis sen suolen vaipassa. Jos muu ei auta otan vaikka ulostepussin kylkeen, että munat saisi pitää. On tässä käynyt jo haulit hattuun ratkaisukin mielessä, Ja mitä on muiden kanssa puhunut ovat olleet jo kahden viikon vastaavasta sairastamisesta psykiatrin tarpeessa. NÄIN EI VAAN VOI ELÄÄ!!! Pakko on saada apua vaivaan ja se pois. Olin joskus kuullut isoisäni puhuvan tästä, mutta itsellä ei ikinä ollut ongelmia kylmän kanssa mutta kun tämä iski plus minuaiset alkoivat oireilla luulin todella että kuolen. Lihas/hermosto-oireet jotka levisivät koko kehoon olivat jotain aivan KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!! Ja kun lääkärit eivät meinaa uskoa oireistoa, ja tarinani todeksi, eivätkä osaa mitenkään yhdistää niitä toisiinsa. Vaikka sisätautilääkärit lihas oireista kuullessaan järjestäen epäilevät munuaisia, ja niissä oli "hydronefroosia" molemmin puolin. Ja jos aihettajaa ei selvitetä/paranneta munuaiset saavat kokoajan lisää siipeensä. Yli vuosi on nennyt ja aina tulee ei kuulu ninun alalle toteamusta, no luulisi nyt sisäelinten, suolen ja verisuonten kuitenkin SISÄTAUDIN piiriin aikalailla kuuluvan. Kunnioitus ja luotto koko LÄÄKÄRIEN ammattikuntaan on täysin mennyt. Ja kommentit mitä aivan sairaaloiden johtavat lääkäritkin laukovat suustaan ovat uskomattomia: Esim. no kun olet jo yli vuoden sairastanut kai jaksat viellä muutaman viikon. Tai kirurgisen osaston ylilääkäri soittaa, ja alkaa vihaisesti paasata/raivota, että he eivät ole mitään virheitä tehneet lähetteiden tai hoidon suhteen. Ja minä kysyn miksi te olette vihainen minulle, hän vastaa pienen miettimisen jälkeen : KOSKA MINULLA ON PALAVERI KOHTA !!! Ymmärrän jos putkimies, tai auton asentaja on huonolla päällä työ kireiden takia, mutta tuohon asemaan edenneen ihmisen en odota päästävän tuolaista sammakkoa suustaan. No tässä tuli paljon muutakin kuin eturauhasta, mutta jos vastaavia kokemuksia kirjoittakaa ihmessä. Tuntuu todella että näiden JUMALA asemassa olevien ihmisten toimia ei juurikaan kukaan valvo, ja vastuuseen ei helposti jouduta ja sitä myös selvästi vältellään ja siirretään. Ja toisen lääkärin varpaille ei varmasti astuta oli virhe ollut minkälainen tahansa, tai vaikka potilas kärsisi kuinka! OTTAKAA KANTAA JA KERTOKAA OMISTA KOKEMUKSISTANNE.

      • Myös perin kyllästyn

        Valvira valvoo. Raportti asiattomasta käytöksestä sinne niin kyllä ääni kellossa muuttuu. Siinä joutuu melkoiseen raporttikierteeseen pienestäkin syystä. Jollei henkilö sovellu tehtäviinsä niin sitten on harkittava alan vaihtoa. Aina voi alkaa vaikka leipuriksi, taikinaa saa vaivata mielein määrin ja sille voi vaikka kiukutellakin.


      • Tässä potilas, joka lukee viestit yli kymmenen vuodentakaa vittumainen oire ja kaikkea saa kokea!!! Tällä halut menny kokonaan hyvä, että hymy pysyy… en tiedä oliko tämä kirjotettu vähän huumorilla, mutta sain hymyn takaisin joksikin aikaa :) Talvella ollut vähemmin tai enemmin tiheää virtsaisuutta ja kirvelyä en ole ikinä lääkäriin mennyt MUTTA TÄMÄ TALVI PILASI KAIKEN, marraskuusta lähtien ollut 10 astetta kovempaa kipua. TSEMPPIÄ TOVERIT KAI ME KUNTOON PÄÄSTÄÄN VIIMEISTÄÄN, Kun kuollaan Aaamen.


    • Krooninen vitutus...

      1.5 vuotta vastaavien oireiden kanssa yrittänyt elellä. Itse en tosin ole edes urologille saakka ole saanut lähetettä, jotta voitaisiin "virallisesti" todeta että kyseessä olisi krooninen eturauhastulehdus ja saisin, tai edes yritettäisiin, oikeaa hoitoa. Mutta kun ei, aina vaan terveyskeskuslääkärit laittavat Voltarenia tai jotain muuta tulehduskipulääkettä mukaan ja passittavat kotiin voivottelemaan.

      Tai sitten ne perkeleet antavat hiivavoidetta tai jopa alkavat syyttelemään liiasta seksin harrastamisesta ja ovat "varmoja" että kyseessä on sukupuolitauti. Yllättäen tulokset ovat aina negatiivisiä. Sitten särkylääkettä ja kotiin.

      Oireina tosiaan päättymätön kutina tai sitten kunnon kipu virtsaputkessa ja sen suulla, sekä nivusissa. Myös alavatsakipuja joskus. Ja turvotustakin on runsaasti ja siitäkin lääkärille maininnut, joten eikö ole jo aihetta laittaa urologille jos eivät itse osaa varmuudella sanoa mistä oireet johtuvat?
      Muutenhan olisi yksi lysti tuon kanssa, mutta kun ei seksi kiinnosta ja psyyke hajoilee.. joka päivä joutuu päänsä kanssa taistelee ettei masennu.

      Pitäis vaan olla stressaamatta ja saada kunnon lääkkeet että edes elämänlaatu paranisi. Uskoisin että rauhottavat helpottaisivat oloa, mutta onko kellään kokemuksia että saako reseptiä noilla perusteilla?? Mitään vitun psykiatria en tarvitse, sillä tahtoisin hoitaa sekä alapäätä että yläpäätä omin avuin. Onkohan tämä ihan toivotonta..!!? Ja pitäiskö muuten harrastaa seksiä, vaikka kuinka sattuisi? Että onko siitä hyötyä vai haittaa, koska kipuja tulee palleihin ja virtsaputkeen aivan sairaasti ja on pari päivää kipeät.. ei fiddu!!?

    • rapusieppo

      xatral auttaa kärsinyt 4 vuotta mut mul tosin samaan aikaa välilevyn pullistuma alaselässä kivut olleet sanoin kuvaamattomat on tullu virtsan mukana verta et seterait vuoden olen syöny 600 buranat ibuksinit ym mut sit lääkäri kirjotti tosi kovan kipuun morfin joha läht kivut kannattas kuvauttaa alaselkä magnes aika paljo vaikuttaa toho e?turauhase vointiin jos seläs pullistumia ni kyllä eturauhaseen painaa aivan varpisti

      • Näin ennen vanhaan

        En tajuu tota särkylääkeiden syömistä. Ittellä ollut noi vaivat jo 50vuotta ja joskus olen kyllä joutunut turvautumaan särkylääkkeeseenkin. Silloin se oli joku peräpuikkona annettava vahva lääke.
        Sille ettei eturauhaseen pure antibiootit on selityksenä se että ne eivät vain mene alueelle kovin helposti. Sulfa ja alueen verenkiertoa vilkastava lääke auttoi aina 100%. Tätä lisälääkettä oli erikseen naisille ja miehille joten se varmaankin oli joku hormoonivalmiste. Uusihan se kyllä taas jonkin ajan kuluttua mutta saattoi olla puolikin vuotta rauhallista aikaa. Sitten sain toiseen vaivaan 8 kk vahvan sulfakuurin ja bonuksena rauhan vaivasta liki 15 vuodeksi. Talvikalastuksen kera vaivat sit taas tuli kehiin. Ajat on muuttuneet. Nykyään antibiootit on kiven alla. Merkillistä vaikka aikanaan toitotettiin että sepelvaltimosairadet kehittyvät juuri hoitamattomien pikku tulehdusten siivittäminä ja vaikka antibiootti ei tehoakaan viruksiin se helpottaa tilannetta lievittämällä tulehdusoireita. Kun ennen vaivaa tutkittiin niin varustus oli: hyvä mikroskooppi. Eturauhasta murjottiin ja tipasta pantiin näyte lasille. Jotain nämä gurut kai siittä näkivät koska sulfat aina tuli ja jatkettiin niin kauan kuin näyte oli puhdas. Stressi pahentaa vaivaa joten parisuhteen pitäisi olla kunnossa, Ja sitten mausteet - pippuri ja alkoholi pois oli kunnioittamani alan gurun ohje no 1.
        Siinä meni tuliset pihvit ja punaviini - yhyy. Potenssilääkkeet voi pahentaa vaivaa varsinkin ruiskeet jos liuoksessa on butyylialkoholia - onneksi vain tilapäisesti. Kaiken kaikkiaan elämää jää kuitenkin jäljelle vielä ihan mukavasti. Paras noista lääkkeistä on Tamsumin, se suo rauhan koko vuorokaudeksi mutta: vuosien käyttö voi aiheuttaa epänormaaleja siemensyöksyjä joissa purkaus ohjautuu virtsarakkoon. Silloin kyllä on vaihdettava lääkettä koska vaiva on myös pahuksen kivulloinen. 5-10 vuotta mennee kuitenkin monella mukavasti. Lämpö on tosi hyvä asia. Pilkkimiehet teetti jäälle aikanaan säämiskäisiä välihousuja vaivaa helpottamaan. Istuinlämmitin on ehdoton 'must'. On vaan oltava termostaatti oikeassa paikassa ja kunnossa, muuten sitä tulee perseenpaahdin ja isonaama on umpihiessä pitkin päivää.


    • Nohuhueuh

      Onneksi löysin tämän ketjun... 6kk olen lääkäreissä juossut ja nyt tämän luettuani aika selkeä krooninen tulehdus täälläkin! Ja ikää vasta 24v! VITTU!!!

      Noh seuraavaksi vaadin päästä urologille jos saisi apua. Aika epätoivoista näyttää tämän taudin kanssa eläminen pahimmassa tapauksessa olevan. Onko kukaan kokeillut homeopatiaa tai vastaavaa ei lääketieellistä hoitoa?

    • Prostatitis

      Kuulostaapa tutulle. Täällä 24v. Juostu työterveyshuollossa 5kk. Virtsaputken turvotusta, punotusta, kipua. Vuotoa aamuisin joka ärsyttää esinahkaa. Kipua nivusissa, peniksessä. Välillä juoksuttaa vessassa. Yöllä herää vessaan ja saaliiksi 1dl virtsaa jes. Mitään tauteja ei virtsakokeessa, joka tarkistettu pariin otteeseen. Kertaheitolla muuttui terve ihminen sairaaksi. Suorastaan hävetti viimeeksi TAAS työterveydessä käydessäni, mutta vaiva on todellinen. En käy lääkärissä huvin vuoksi. Aluksi söin Ciprofloxacin-kuurin ja buranaa. Vaiva helpotti, mutta lääkityksen etu oli kaiketi lähinnä anti-infammatorinen, koska mitään bakteeriahan ei ole koskaan löydetty tutkimuksissa. Vaiva siis palasi pari viikkoa kuurin jälkeen. Nyt toista päivää syön Alfuzosiinia, joka estää mm. eturauhasen supistelua. Lääkehän on lähinnä niille potilaille, joilla on todettu suurentunut prostata. Lisäksi Buranaa ja vatsan suojaksi Lanzo 30mg. Kohta pitää varmaan ostaa lääkedosetti. Niin ja määräsi lääkäri tietysti reilusti yhdyntöjä, siemensyöksyjä, niitä en kyllä saanut reseptille. On kyllä vähän seksihalut kateissa vaivan takia.

      Kiitos kaikille aiemmille postaajille keskustelusta. Prostatiitista voi puhua.

    • mistähä olis kyse038

      Itellä kipu säteilee suoraan siitä eturauhasesta ja tuntuu että peräaukon takana olisi jotain sitä kipua aiheuttamassa (esim. suuri uloste) ja käyn sitten vessassa jos kipu hellittää. Yleensä oireita ei ole ollenkaa, mutta ilta ja aamu on pahin. Olen kyllä 4kk aikana laihduttanut jo 20kg (ruokavalio on proteiini ja kuitupitoinen, mutta vain 1000-1500kcal) silti ummetusta esiintyy. Ainut kivut, stressin, unettomuuden ja rentoutumattomuuden poistava lääke itselläni ollut kannabis vaikkakin laittomana täytyy nauttia ja ei muutenkaan tarvitse kuumoilla maksasairauksia noiden vahvojen lääketabujen takia. Tohtoorissa en ole käynyt ja en käykään jos ei pahene.

    • Jermu1

      Tuleeko teillä koskaan noiden oireiden ohella terskan päähän sellaisia ärsytyksenomaisia ihottumanäppylöitä. Mulla on epäilty nyt kroonista eturauhastulehdusta. Vittumainen on olo ollut yli puoli vuotta. Ihmetyttää vaan tuollainen näppylärykelmä. Meni päivässä jo vaaleaksi, pyyhkäisin ja kuiva iho lähti pois tosta vaan. Kävi kaikkia herpeksiäkin mielessä.

      • entinen sairas

        Tupakka ja kahvi pois eturauhas vaivat loppuvat 2 viikossa ainakin itsellä. Sairastin itse 5 vuotta


    • etua

      Kaikille ketä tästä paskamaisesta vaivasta kärsivät niin voisin sanoa pari asiaa.

      1. Jos olet kärsinyt vaivasta jo PITKÄÄN, eli joku 2kk niin vaikka kuinka lääkärit sanoisivat että jos kyse ei ole bakteerinaiheuttamasta eturauhastulehduksesta niin antibiootit eivät auta. KOKEILE silti niitä biootteja, esim ciprafloxin monessa tapauksessa ainakin vähentää oireita. Jos lääkäri on hyvä niin kyllä se kuuntelee myös sua , jos et muista lääkkeistä ole saanut apua, niin antibiootti ei monesti ole mahdottomuus.

      2. Jos olet niitä kelle ibuxinista ja ketorinista ei ole mitään apua niinkuin minä. Kokeile pronaxenia, mulla oireet katos suurelta osin pronaxenilla, heti ekan tabun jälkeen. Vaiva ei kadonnut mihinkään mutta oireet väheni siedettäviks.

      3. Pidä ittes lämpimänä. Lämpötyyny ja lämpökylvyt hyviä. Varsinkin jälkimmäiset koska ne rentouttaa rauhasta.

      4. Jos et pidä ideaa mahdottomana ja kyseessä EI ole bakteeritulehdus voit saada apua jostain sinne itteensä tungettavasta härpättimestä, esim aneros sähköllä toimiva malli. Meinaan ne sähköimpulssit rentouttaa lihaksia siellä seudulla joka sitten vuorostaan rentouttaa rauhasta. Jos kyseessä taas on bakteeritulehdus niin hierominen voi pahentaa , koska se levittää bakteereita vielä enemmän ;(.

      5. Lääkärit huutelee sen orgasmin perään että se kannattaa. Ei, homma ei aina ole näin, jos rauhanen on kipeä ja siellä on turvotusta niin orgasmi saattaa pahentaa tilannetta, koska se RASITTAA rauhasta. Mutta jos esim joko sinä itse tai vaimo/tyttöystävä voi suorittaa eturauhashieronnan ensin, ja sen jälkeen sitten tuo orgasmi, niin pitkällä tähtäimellä apua voi löytyä koska tällä tavalla saat sitä moskaa ulos sieltä rauhasesta. Mitään quick fixiä ei kyllä löydy tällä keinolla.

      6. Luontaistuotteista parhaiten ehkä auttavat granaattiomenamehu (EI SOKEROITU, sekä soijajuoman juominen, esim soyolk nimellä myydään ruokakaupassa soijajauhoa jota sitten voi sekoittaa veteen ja juoda.

      Voimia ja paranemista. Tässä jotain neuvoja joista itse olen pahimpina hetkinä apua saanut.

    • Sairas kans sun kans

      Olen kans kuullut että rööki ja kahvi pois niin ovat lopuneet.. Itsellä sama juttu, peniksessä kerran kaksi päivässä oikein nipistävä kipu, kusiaukko turvonnu punaiseksi, alavatsaa vihloo jne..

      Ite vedän röökiä ja kahvia kaksin käsin joten sille on annettava loppu sillä olen seksihullu mutta vaivoineni vituttaa kun ei tee mieli.

      Mahtavaa että en siis ole ainot täällä.. Tsemppiä kaikille!!

    • Mies 30.v

      Terve

      Minulla todettiin kanssa eturauhasen tulehdus 2 viikkoa sitten. Eturauhanen oli arka lääkärin testissä. Virtsa ja verikoe puhtaat. Lääkkeeksi Ketorin kipulääke 5pv.

      Oireeni alkoivat siten, että peniksessä tuntui outoa värähtelyä aina välillä. Tätä jatkui noin viikon ja sitten alkoi alavatsaa polttaa ja selkää kolottamaan.

      Tämän hetkiset oireet ovat seuraavat:
      -alaselkäkipu on siirtynyt yläselkään
      -virtsaputken suu turvonnut ja punainen(ei kirvelyä)
      -välillä kylmyyden tunnetta välilihassa ja koko alapäässä
      -penis värähtelee/kihelmöi (ei pistele, eikä satu) oudosti, eteenkin virtsaputken suulta
      -Vatsa sekaisin jo viikon
      -suuta kuivaa(taitaa johtua ripulista)

      Kuinka yleistä tuo värähtely ja virtsaputken suun punoitus/turvotus on? Kuinka pitkään oireet ovat teillä parantuneilla kestänyt ilman antibiootteja?

    • mies27v eturauha

      Moro moro! Joo, on se kiva lukea ettei ole tosiaankaan yksin tämän vaivan kanssa.

      Mulla alkoi vaivat nelisen viikkoa sitten uimahallissa, piti käydä kusella kolmisen kertaa kolmen tunnin aikana, vaikka en mitään juonutkaan. Tämän jälkeen alkoi tuntua kunnon oireet joihin kuului:

      -Kylmän tunnetta vehkeen ja peräaukon välissä, eli juuri välilihassa
      -Virtsaputken suun punoitusta
      -Tuntuu juurikin että eturauhanen värähtelee välille, niinkuin elohiiri olis.
      -Joinain päivinä joutuu hyppäämään kusella usein, joskus taas harvemmin. Tuntuu että melkein heti kusemisen jälkeen olis taas hätä.
      - Virtsan jälkitiputtelua tyyliin yks pisara vaikka kuinka yrittäs ravistella ja pyyhkiä

      Olen syönyt yhden 2vk kuurin antibiootteja Ciprofloxin tai mikä olikaan, ei auttanut ainakaan mulla. Nyt tuli haettua Tamsumin kuuri, josko tää auttais.

      Lääkäri kyl kokeili eturauhasta ja sano että turvonneelta tuntuu, tuntuu muuten aika epämiellyttävältä sormet persees. :D Aikaisemminkin kokeili TK:ssa eräs lääkäri sitä, mutta totesi ettei olisi kovin ärtyneen oloinen.

      Nyt tuntu kyl että se oli ärtynyt kun sitä häpräs, mutta mistä sitä tiesi ekalla kertaa un ei kukaan ole eturauhasta painellut. :)

    • Mies30V-eturauhanen

      Tämä on yllättävän yleinen vaiva nuoremmillakin mutta ei sille mitään mahda jos kylmät olosuhteet sen laukaisevat. Se riittää että esim. alaselkä saa riittävästi kylmää.

      Olin tästä oireilusta todella yllättynyt koska olin tätä pitänyt jokseenkin vanhempien miesten ongelmana. Ihmettelin myös todella pitkään näitä kiputilojani. Olin harrastanut paljon esim. saliurheilua ja kuvittelin lihaskivuiksi.

      Itselläni eturauhasen ensioireet alkoivat 28-vuotiaana ja on uusinut 29 ja 30-vuotiaana. Onneksi olen työterveyslääkärissä maininnut oireet ja sain suoraan Tamsumin-lääkityksen. Se on helpottanut.
      Oireet ovat olleet tiheä virtsaamistarve, kipu vasemmassa kiveksessä, kirvely virtsatessa ja siemensyöksyssä, pistelyä ja pakotusta eturauhasessa.

      Työterveyslääkärit ovat tunnustelleet eturauhasen ja näytteet otettu virtsasta ja verestä. Tätä hoidetaan ''hermostuneena virtsarakkona'' koska tulehdusarvot ovat normaalit ja eturauhasessa ei tunnustelussa ole havaittu poikkeamaa.
      Itselläni on myös vihoitellut alentunut alaselkänikama sekä ylipainoa 15-20kg jotka ovat altistavia eri tulehduksiin.

      Eturauhasen tunnustelu on miellyttävämpää jos saat naislääkärin koska ohuemmat sormet. Mutta eturauhasen oireillessa se kannattaa kuitenkin aina tehdä.
      Lääkäri voi suorittaa tunnustelun myös esim. potilaan nojaten potilas-paariin seisoma-asennossa ja tämä oli itselleni mieluisampi kuin maata kyljellään potilas-paarilla.
      Tällä hetkellä olen Tamsumin-lääkityksellä ja seuraan vointiani. Onnekseni olen saanut hyvää palvelua josta olen suunnattoman kiitollinen.
      Eturauhasongelmista voisi hyvin pitää oppitunnin jo ylä-asteen terveystunneilla.

    • ETIS

      on se vaan murheellinen tauti, nyt itse 10v kärsinyt ja nyt urologi on alkanut ratkomaan vaivaa, lääkkeinä lyrica ,xatral,sirdalud ja vesicare. Hepin kärkeen säteilee vihlontaa ja pientä kirvelyä punoitus (taudit pois suljettu), vasen kives juilii, peräaukkoon vihloo, alaselkä kipuja vasen nivunen ja lonkka vihloo. Kusella saa juosta välillä 1h välein. KOITTAKAA JAKSAA VAIVAN KANSSA tämä käy henkiselle puolelle yhtä paljon kuin fysiikallekin, iteltä on tähystetty ja ultrattu magneetti kuvattu kaikki ja vähän päälle ja ei onneks ole löytynyt muuta kuin krooninen etis (näin kavereiden kesken vaan). Tuskin koskaan pääsen eroon vaivasta että on vain opeteltava selviämään vaivan kanssa. Mutta apua kannattaa hakea ja ei saa antaa periksi vaikka ensimmäiset 1-3 lääkäriä ja 1-2 urologia ei kiinnostu, kyllä sieltä loppujen lopuksi löytyy sellainenkin joka seuraa vannomaansa valaa. Avoin kannattaa olla asiasta ja yllättyy kuinka moni jakaa saman kohtalon.

    • Lapinkero

      penis kipu on tosi inhoittava ei tahdo kestää sitä vaivannut jo toista kuukautta lääkitys on mennet noin kolme viikkoa vielä on 10 päivää jäljellä ei vaan tahdo helppata kivut 1

    • ongelma2

      heippa!

      siis ihan lähdin kyselemään, että onko muilla ollut? sellaista pientä tärinää tuossa terskan päässä? siis siitä mistä kusi tulee... ei ole mitään muita kipuja,ei virtsaamis vaikeuksia, eikä satu kivekset. tulehdusarvot on kohdallaan ja klamydiaa en usko, koska tiedän mitä klamydia on :D

      Thanks

      • vieläkinturvoksissa

        Vatsan turpoaminen
        26.8.2014 20:12
        0
        Sulje
        Moi, itsellä todettiin eturauhastulehdus tuossa reilu kk sitten. Oireina aluksi tyypilliset eturauhasoireiluun liittyvät, aluksi jonkinlainen virtsaumpi ja erilaiset alapään kivut. Kävin 3 eri lääkärillä. Viimeinen yksityislääkäri totesi eturauhastulehduksen oireiden ja tutkimuksen perusteella. Terveyskeskuksessa sitten myöhemmin näytteet, virtsa ja veri. Näistä sitten todettiin, ei bakteerilöydöstä, munuaiset ja maksa toimivat normaalisti, tulehdusarvot yms. normaalit.

        Lähinnä minua se, että kuuluuko eturauhastulehduksen oireisiin myös "voimakas" vatsa-alueen turpoaminen? Ihan kuin tuolla vatsassa olisi kaasua tms. mikä ei lähde millään pois. Vatsa-alueen turvotus on jatkunut jo reilun kuukauden niin kuin eturauhasongelmatkin. Lääkekuureina menossa 3. antibioottikuuri, tulehduskipulääkkeenä Burana 600 mg ja Panadolia 1 g päälle. Vatsa-alueen turvotus alkoi jo ennen näitä lääkekuureja, joten en usko sen johtuvan lääkkeistä. Onko muilla ilmennyt vatsan turpoamista eturauhastulehduksen yhteydessä?

        Ps. Tänään käyty 4. Lääkärillä (urologi). Tunnusteltu: ei ilmeisesti enää tulehdusta, vaivat ja vatsan turvotus jatkuvat edelleen. Kuuluvat lääkärin mukaan taudinkuvaan. Auttaa: totaalinen elämän tapojen muutos, liikunta, syö terveellisesti. elä terveellisesti (alkoholi, kahvi, tupakka yms. ainakin kohtuullisesti), ehkä sinkki, d-vitamiini jne. Nämä ovat aika yksilöllisiä tekijöitä. Kohdallani vaiva todettiin krooniseksi. No ei vituta, kyllä kivusta selviää, ainakin minä. Jos pitää hakea jotakin positiivista niin ehkä pakollinen elämäntapojen muutos tiettyjen asioiden suhteen taas luo jotakin hyvää elämänkaaren toiseen päähän, ts. Vähemmän muita vaivoja, kenties pari vuotta enemmän vuosia, jaksaminen, hyvinvointi jne. Ei olla katkeria, arpapeliä tämä on kaikille, joillekin tule jotakin pahempaa, toisia kohtaa onnettomuus, joillekin tulee vaivoja ja toisille ei. Tsemppiä kaikille, pitäkää lippu korkealla ja yritetään olla positiivisella mielellä. Nautitaan elämästä!


      • Manxeli

        Moro.
        Itselläni saman tyyppiset oireet. Vittumaisin olotila itselläni tuo terskan päässä ja osittain virtsaputkessa tuntuva tärinä/värinä ja siihen liittyvä kihelmöinti. Olotilaa voisi kuvata vähän samanlaiseksi kuin lyöt kyynärpään johonkin ovenkahvaan ja se osuu siihen hermoon. Saman tyyppinen olotila mutta et meinaa saada sitä loppumaan. Vähän niinkuin joku paikka lantiossa jäisi kramppiin mutta et saa rentoutettua sitä mitenkään. Olen itse kärsinyt eturauhas vaivoista noin 6 vuotta ja ikää on nyt 35. Luojan kiitos noita edellisissä viesteissä kuvattuja kiputiloja siemensyöksyissä ja virtsaamisessa ei toistaiseksi ole ollut. Joskus kyllä kiveksiin ja nivusiin koskee varsinkin sinne vasemmalle puolelle. Ja myös jatkuvaa kusemisen tarvetta tuntuu välillä.


      • RatiopharmTamsumin
        Manxeli kirjoitti:

        Moro.
        Itselläni saman tyyppiset oireet. Vittumaisin olotila itselläni tuo terskan päässä ja osittain virtsaputkessa tuntuva tärinä/värinä ja siihen liittyvä kihelmöinti. Olotilaa voisi kuvata vähän samanlaiseksi kuin lyöt kyynärpään johonkin ovenkahvaan ja se osuu siihen hermoon. Saman tyyppinen olotila mutta et meinaa saada sitä loppumaan. Vähän niinkuin joku paikka lantiossa jäisi kramppiin mutta et saa rentoutettua sitä mitenkään. Olen itse kärsinyt eturauhas vaivoista noin 6 vuotta ja ikää on nyt 35. Luojan kiitos noita edellisissä viesteissä kuvattuja kiputiloja siemensyöksyissä ja virtsaamisessa ei toistaiseksi ole ollut. Joskus kyllä kiveksiin ja nivusiin koskee varsinkin sinne vasemmalle puolelle. Ja myös jatkuvaa kusemisen tarvetta tuntuu välillä.

        Vaivat alkoi päälle 2-kymppisenä ja nyt ikää jo 40v eli noin 20v vaivoista kärsitty. Monen monet eri lääkärit ja kaiket tutkimukset käyty läpi. Apu löytyi Tamsumin-lääkkeestä. Ja niihin epämääräisiin siemensyöksyihin tottuu, jos niitä nyt tulee.


    • Uusidiagnoosi

      Heps,
      Samat kuviot kuin melken kaikilla kirjoittajilla, mutta lisänä IBD eli krooninen paksusuolitulehdus mikä tarkoittaa sitä että tukehduskipulääkkeet kielletty ja parasetamol ei auta juuri yhtään.

    • Hulluko

      Moro!

      Täällä taas yksi kohtalotoveri - näin luulen. Olen 31-vuotias ja reilu vuosi sitten tämä alkoi. Diagnoosia en siis ole saanut, mutta eiköhän se sieltä vielä tule.

      Tuli aivan yhtäkkiä verta kusen mukana. Siis ihan punaista verta. Pönttö oli kuin kauhuleffasta. Säikähdin tietenkin aivan perkeleesti ja hakeuduin lääkäriin. Otettiin kusinäytteet ja ultrattiin vatsanseutu. Ultrauksen tehnyt lääkäri (tai hoitaja) huomasi, ettei virtsarakko tyhjene aivan kunnolla, mutta mitään ei löytynyt.

      Kukaan ei maininnut sanallakaan eturauhasen tulehduksesta.

      Meni jonkin aikaa ja alkoi mieletön kirvely peniksen päässä, ja terskan vasemmalla puolella (aivan kuin virtsaputkessa). Hakeuduin sukupuolitautitesteihin, joista sain terveen paperit. Ei mitään. Tutkittiin virtsatulehduksen mahdollisuus. Ei mitään.

      Kukaan ei maininnut sanallakaan eturauhasen tulehduksesta.

      Sittemmin olen käynyt vielä kahdesti sukupuolitautiteisteissä oireiden vuoksi. Ei mitään. Nytkin kirvelee penistä ja se ärsyttävä pistävä kipu on koko ajan läsnä.

      Muihin oireisiin kuuluu ajoittainen kipu alavatsalla aivan peniksen yläpuolella. Ikään kuin siemenjohtimissa tai siltä se ainakin tuntuu. Joskus orgasmi sattuu ja polttaa. Toisinaan ei.

      Peräaukossa tuntuu joskus harvoin kivun kaltaista. Alaselkäkipuja minulla ei ole. Pyöräillessä tai lenkkeillessä penis menee aivan kylmäksi ja vetäytyy sisään. Joskus on jopa tunnottomuutta. Se pelottaa aivan helvetisti...

      Hulluksihan tässä tulee kohta.

    • Jullu999

      Juiliiko tai vibraako teillä kivestä?

    • Poeka123

      Minulla on ollut vähä aikaa tuntoa penikseen päässä, kiveksissä ja nivusensa. Tunnit lähti ja oli poissa noi viikon mutta tuli uudestaan takaisin. Ne ovat nimenomaan tunteita eikä kipuja. Mistä on kyseessä?

    • 31jatatakoseon

      Moro. Ikää on 31 29pv tätä kuuta. 8pv saatoin palelluttaa itteni tukevassa humalassa tuli oltua ja saunasta rampattua tupakilla pelkkä pyyhe päällä. Tai sitten kumppanin kanssa raju anaaliseksi ilman kumia(hävettää vitusti, mutta saatto olla myyrä kolossa...)

      Siitä seuraavana pv alko oireet.. Voi juma että terskaa jomotti ja poltteli.. Siitä jotain 3-4pv ja alkoi tuonne rauhasen seudulle kans sattuu ja jomottaa. Nyt sitte lekurissa kävin ja pitää virtsa näytteet käyä viemässä. Eilen kokeilin lämmintä suihkua tuonne rauhasen hujakoille ja meinas taju lähtee ku tuntu nii hyvältä. Istuessa ja makuulla tuo jomotus alkaa ja sitte säteilee tuolta jostain terskan alusta tuohon päähän saakka. Virtsaputki tuntuu ärtyneeltä.. Mitään verta ei ole tullut, mutta siemensyöksyn jälkeen saattaa tuntua vähä inhottavalta. Ärtynyt esinahka ja terskan hilseily vähä mietityttää.

      • Parmas

        Terve!
        Mikäs sulla oli diagnoosi?


      • Aakevaan

        Hei! Mulla sama vaiva. Onko selvinnyt?


    • Aakevaan

      Hei! Mulla sama vaiva, onko selvinnyt mikä kyseessä?

    • Anonyymi

      Mulla ainoana oireena ollut terskan kipu. Tätä kestänyt nyt puolisen vuotta. Kipu ikäänkuin virtsaputkessa terskaosassa. Viime aikoina ei haittaa istuessa tai maatessa. Mutta liikkuessa tuntuu kuin santapaperia olis kalsarit. Virtsaamishädän tunnen peniksen päässä, kuseminen ei auta kipuun. Iho vaikuttaa normaalilta. Rasvojakin kokeilu. Erektiossa parempi. Testosteronit alle viitearvojen. Voisiko liittyä siihen? Ikää 51 v.

    • Anonyymi

      Moi.
      Mulla kans alko 30 kymppisenä yhtäkkiä automatkalla siten, että kusetti kokoajan ja joutu pysähtymään, eikä kustessa tullu mitään. Kaikki Sp tauti testit puhtaat, eikä sillon kukaan puhunut eturauhasen tulehduksesta mitään. Tämä meni ohi parissa kuukaudessa.
      Sitten palasi pari vuotta ensimmäisten oireiden jälkeen jäätävänä kiveskipuna ja verta siemennesteessä. Menin yksityiselle ja siellä ultrattiin kivekset, tehtiin virtsaputken tähystys ja eturauhasen tunnustelu. Urologi totesi tulehduksen kroonistuneen ja sanoi, että tämän kanssa pitää oppia elämään. Veri häipyi siemennesteestä parissa kuukaudessa.
      Oireina jatkuvasti:
      - kivekset kipeät
      -alapään jomotukset
      - nyt aika lailla vuoden ollut terskan pää punainen ja kirvelee. Esinahka myös hieman turvonnut. Tämä vaiva on tuskaisin, koska penis tuntuu kokoajan housuissa. Tässäkin kipu enemmän vasemmalla puolella terskaa ja terskan päässä näkyy halkeaman näköisiä uria, mutta eivät verestä.
      - lievä kirvely virtsassa
      - ulostaessa välillä kipua, mutta yleensä helpottaa muihin oireisiin.
      -erektiossa kivut katoaa, mutta siemensyöksyn jälkeen pari tuntia jäätävää jomotusta.
      -peniksen värähtely
      -peniksen kipu mikä säteilee alavatsaan


      Yksi mikä virtsaamiseen on helpottanut on se, kun aloin juomaan n. 3 litraa vettä päivässä. Keltainen virtsa nimittäin kirvelee mielettömästi.
      Lääkkeitä en ole syönyt pariin vuoteen. Itse olen muihin kipuihin tottunut, mutta tuo terskan kirvely on sietämätöntä.
      Työmatkapyöräily vie oireet pyöräilyn ajaksi pois.
      Tuohon terskan kirvelyyn, kun saisi jonkun helpotuksen. Se on taas mentävä käymään lääkärissä lakki kourassa.
      Onhan tämä 36 vuotiaalle miehelle henkisesti raskasta.

    • Tässä potilas, joka lukee viestit yli kymmenen vuodentakaa vittumainen oire ja kaikkea saa kokea!!! Tällä halut menny kokonaan hyvä, että hymy pysyy…, mutta sain hymyn takaisin joksikin aikaa luettassani erillaisia tarinoita :) Talvella ollut vähemmin tai enemmin tiheää virtsaisuutta ja kirvelyä en ole ikinä lääkäriin mennyt MUTTA TÄMÄ TALVI PILASI KAIKEN, marraskuusta lähtien ollut 10 astetta kovempaa kipua. TSEMPPIÄ TOVERIT KAI ME KUNTOON PÄÄSTÄÄN VIIMEISTÄÄN, Kun kuollaan Aaamen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe