Jos olet ihmetellyt, miksi pyörit usein kuin väkkärä, vastaus tulee tässä:
Vähän aikaa sitten havaittiin, että nuorena vaivannut ADHD on muuttunut ilmiöksi nimeltä ITTV - Iän Tuoma Tarkkaavaisuuden Vajaushäiriö. Naisilla oireet alkavat kuulemma huomattavasti miehiä aikaisemmin, joten tarkkana sisaret!
Näin se ilmenee:
Päätän pestä autoni.
Lähtiessäni kohti autotallia huomaan postia eteisen pöydällä.
Päätän selata postin läpi ennen kuin
menen pesemään autoa.
Tarkistan myös puhelimen vieressä olevat postiin menevät kutsukortit.
Laitan autonavaimet pöydälle ja rypistän roskapostin roskakoriin, joka
on pöydän alla.
Silloin huomaan roskakorin olevan täynnä.
Niinpä päätän laittaa kutsut takaisin pöydälle ja käydä tyhjentämässä roskakorin.
Mutta sitten tajusinkin, että kun kerran olen viemässä roskia ulos ja roskalaatikko sattuu olemaan lähellä postilaatikkoa, voin aivan hyvin
laittaa kutsuihin ensin postimerkit ja viedä ne samalla laatikkoon.
Otan postimerkkikuoren esiin ja huomaan, että jäljellä on vain yksi postimerkki.
Lisää postimerkkejä on pöytälaatikossa työhuoneessani, joten lähden kohti työpöytääni, jonka päällä huomaan kokistölkin, jota olin ollut
juomassa.
Jotta en merkkejä etsiessäni kaataisi kokista pitkin pöytää, siirrän sitä hieman syrjään.
Huomaan, että kokis on alkanut hieman lämmetä ja
päätän viedä sen jääkaappiin.
Matkalla jääkaapille huomaan ikkunalla kukan, joka kaipaa pikaista kastelua.
Lasken kokiksen ikkunalaudalle ja huomaan lukulasini, joita olen etsinyt koko aamun. Ajattelen, että on varminta viedä lasit
työpöydälleni heti sen jälkeen kun olen kastellut kukan.
Lasken lasit takaisin ikkunalaudalle ja menen täyttämään kastelukannua kun siinä samassa huomaan TV:n kaukosäätimen.
Joku on jättänyt sen keittiön pöydälle.
Tajuan, että illalla katsellessani telkkaria
tarvitsen kaukosäädintä, mutta todennäköisesti en muista, että se on keittiön pöydällä, joten päätän viedä sen oikealle paikalleen kunhan
vain ensin kastelen kukat.
Kaadan vähän vettä kukalle, mutta suurin
osa läiskyy lattialle.
Joten, laitan kaukosäätimen takaisin keittiön
pöydälle ja haen pyyhkeitä, joilla kuivaan läikyttämäni veden.
Matkalla liinavaatekaapille yritän muistaa mitä olin tekemässä.
Päivän lopuksi:
Autoa ei ole pesty,
kutsuja ei ole postitettu,
roskista ei ole tyhjennetty,
lämmin kokis on edelleen ikkunalaudalla,
kukkia ei ole kasteltu,
postimerkkejä on edelleen vain yksi,
en löydä television kaukosäädintä
saatikka lasejani,
enkä muista minne olen laittanut autonavaimet.
Miettiessäni, miksi mitään hommaa ei ole hoidettu tänään, olen todella hämmentynyt, sillä olen ollut kiireinen koko päivän ja olen todella väsynyt.
Ymmärrän, että tämä on vakava ongelma ja aion hankkia apua, mutta ensin tarkastan sähköpostini.....
Tee minulle palvelus,jookos? Lähetä tämä viesti eteenpäin kaikille tutuillesi, sillä minä en muista keille tämä on lähetetty.
ÄLÄ NAURA!
Jos et vielä tunnistanut tästä itseäsi niin voit olla varma, että sekin päivä tulee... ehkä nopeammin kuin arvaatkaan.
xD ihan kuin minä! (Itselleen nauraminen on terapeuttista kuulemma.)
ADHD/ITTV
5
683
Vastaukset
- olen
Sopi minuun ihan täydellisesti =D Vaikkei ikää olekaan kuin 23v. Paitsi että päivän päätteeksi oisin kyllä saanut jotain aikaankin, muuten en menisi nukkumaan ennen kuin nämä kaikki "rästissä" olevat asiat ovat todella tehtyinä. Siinä samalla kun niitä sitten tekisin huomaisin monta muuta asiaa jotka pitäisi vielä tehdä mutta jättäisin osan huomiseen jotta silloinkin olisi tekemistä=) Uni ei kyllä tulisi niin helposti kun seuraavan päivän tekemiset pyörisivät mielessä, miettisin missä järjestyksessä ne teen ja milloin olisin valmis. Jos mies vielä alkaisi sängyssä kinuamaan seksiä niin en kyllä voisi antaa tai ainakaan itse nauttia siitä kun täytyisi samalla miettiä tulevia tekemisiä..
- -joku-
Jos ihan totta puhutaan, niin nuorena todettu ADHD on aikuisenakin ADHD. Ei se siitä miksikään muutu. Oireet vain usein ovat aikuisella hiukan erilaiset kuin lapsella.
- Mammaksi_maaliskuussa_06
vaan huumoriksi tarkoitettu, ei siis mitään lääketieteellistä faktaa ;)
- evian
tää piti ainakin täydellisesti paikkansa :D Toki sain tehtyä sen mitä pitikin ja vähän enemmänkin, mutta koko ajan tuli mieleen että "toi ja toi vielä ja sitten vasta se mitä ensiksi olin tekemässä" *heh*
- SEURANNUT
KORSOSSA ON ESIMERKILLINEN LUULTAVASTI PIENTEN LASTEN ISÄ... KAKSI PIENTÄ TYTTÖÄ MUKANA ARKISIN BUSSIIN MENOSSA..KÄDESTÄ PITÄÄ MOLEMPIA KULKIESSAAN ...VIELÄKÖ OLETTE SANOMAAN ,ETTÄ ISÄT EIVÄT OLE SOPIVIA LASTEN HUOLTAJIA.... TÄMÄ ISÄ HUOLTAA JA HOITAA NÄKÖJÄÄN PAREMMIN, KUIN MONI ÄITI..MITÄS SANOTTE... HALUAISIN KOMMENTTEJA TEILTÄ ISÄT.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82738Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642652- 1842501
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122024Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari201983Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541828Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http181145Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta741004