Rakastunut hometaloon :)

what to do

Meitä kiinnostaisi 40-luvulla rakennettu, 70-luvulla laajennettu puutalo.
Neliöitä mökissä on n.160m2(asuttuna 100m2) Tontti (4000m2) hyvällä paikalla "maaseudun" rauhassa pohjois-pohjanmaalla, on piharakennuksia jne.
Ongelma on nyt se, että talossa on hometta, kaipaisi perusteellista remonttia. Kaikenmaailman mittaukset ja arviot on siis tehty, nyt mietitään vain kannattaako lähteä leikkiin mukaan.
Paljonkohan esim. 70t remontilla saisi aikaa? (talosta tarjoasimme korkeintaan n.30t)
Jos jollakulla kokemuksia/vinkkejä hometaloista, olisi mukava niistä kuulla!

6

2636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määvaa

      myyjän pitäisi maksaa teille että otatte sen talon...
      tontin arvo on maximissaan 10 000 ja sekin varmasti yläkanttiin.
      se talo myydään teille purkukuntosena ,ettei myyjä joudu vastuuseen..
      kaatopaikalle raijattuna hävitys maksaa jotai 10 000 (ei varma,mut kallista kuitenkin!)
      ja sen korjaamisen kanssa menee hermot,
      paljon purettavaa ja paljon yllätyksiä.
      sanoisin ett pohjanmaalla on tuhat yhtä ihanaa taloa
      älä osta ekaa..
      oletan ett on eka halpa jonka oot löytäny..
      niitä tulee muitakin!!!
      odotat vaan,kyllä tulee.
      kuulin juuri yheltä remontti mieheltä ett se oli tehny asiakkaalle keittöremontin...
      150 000 ...
      tosin täällä etelässä,mutta kuitenkin.
      minun talon korjaus (eikä ollu hometta)
      maksaa yli 60 000
      ja katto on viel vaihtamatta.

      odota vaan
      ois minun neuvo

    • niinkin
    • AVKT

      se on pää- asia. On maasta vai taivaasta? 70 onko muovia? jne, ostajan asia on tutkia missä vika ja siitä hinta. Vanhat talot ovat yleensä terveitä vain harmaa hometta voi syntyä, mutta hyvin harvoin. Home haisee, siis sinne yleensä alas paikat auki.

    • tiedoilla..

      Tarkemmin asiaa tuntematta sanoisin...
      Tuossa käy helposti niin, että vanha talo talon peruskorjaaminen maksaa enemmän kuin uusi - eikä se ole silti koskaan uusi, ei edes uudenveroinen.

      70t remontilla ei kyllä kovin ihmeitä saa aikaan, jos puhutaan noin vanhan talon rakenteisiin, pintamateriaaleihin, kalusteisiin, vesi ja viemäreihin, lämmitykseen, sähköihin jne kohdistuvasta isosta remontista. Ajattelitteko tehdä itse, vai teettää..? Meinaan, että jo työn osuus on äkkiä tuon 70 tuhatta..

    • kokenut

      meillä on pohjanmaalla myös vanha lautavuorattu hirsitalo,homeongelma oli pesivynyt alapohjan rakenteisiin;ensinnäkin vanha eristys oli rossipohjaan tehty vanhanajan mukaan mullasta yms vastaavasta.sitten paksu lankkulattia ,homma toiminiin kauan kun eräs remontoija keksi laittaa paksun lastulevyn ja sen päälle muovimaton,alkoi homekierre ,kun lattia ei päästänyt kosteutta pois niinkuin ennen,vaan kaikki kosteus jäi lattiarakenteisiin.lattian uusiminen tuntui isolta urakalta ,mutta eise sitä oikeastaan ollut.lisäksi huoneen alla oli kellari joka oli aina myös märkänä (vettä lattialla 10cm).kellari täytettiin sellaisella aineella joka ei nosta vettä kapillaarisesti ylöspäin .eristeeksi laitoimme rossipohjaan selluvillan .kaikki hajut yms ongelmat poistuivat .mäntylattia laitettiin ,sitä ei käsitelty mitenkään
      elikkä tutki onko ongelma juuri samanlainen alapohja ongelma ,onko talo liian matalaperustainen (alin hirsikerros usein mätänee)onko kellaria (kellareissa on aina ongelmia)jos on varsinainen iso koko talon kokoinen kellarikerros talo kannattaa jättää ostamatta (näissä piilee pahimmat homevaarat,sädesienet)sädesienet kasvavat mielellään betonin päälläkin)valkoinen rihmasto
      erittäin vaarallinen
      jos katsoitte tämän remonttireiskan ohjelman missä olivat Tiina Lymin kellarissa ,Tiinalla oli koko kellaritila homeessa ,oli tehty paha virhe laittamalla seiniin villaeristys sekä muovi että verhoilu(anteeksiantamatonta)Luultavasti Tiina tulee myöhemmin sairastumaan näiden virheiden vuoksi(syöpää allergiaa nivelsairauksia.yms

      • aine ???

        -kellari täytettiin sellaisella aineella joka ei nosta vettä kapillaarisesti ylöspäin-
        Millä aineella ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1099
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      891
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe