Sonera "mokkula"

Lankamodeemia ikävä

Hankin tollasen mokkulan lankamodeemin tilalle tänne Sotkamoon. Alue on GPRS:ää ei 3 g:stä tietoakaan.
Mokkulan yhteysnopeus on 1-3kb/sekunti, kun lankamodeemi pystyy 5-6kb:iin sekunnissa. Tunnen tulleeni huijatuksi??? Sonera vielä kehuu verkkojaan ja niiden toimivuutta. Tämäkö on totuus? Takapajulalta tämä tuntuu, ei laajakaistaa ei kohta koko internettiä.

57

23657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mobiilisurffaaja

      Elisalla on paras 3G/EDGE-peitto alueellasi!!

      Unohda Soneran viritykset ja KOKEILE Elisaa.

      Yllätyt varmasti positiivisesti, kun pääset jopa 200 kbit/s nopeuteen parhaimmillaan, jos satut asumaan vain " EDGE" alueella.
      Jos taasen asut 3G-alueella, pääset jopa 2M nopeuksiin, niin halutessasi.

      • sonera paras

        Elisalla ei ole kattavin 3g verkko ja siksi yhtiö on haastettukkin oikeuteen jo AJAT SITTEN!
        uusimmassa mikrobitti lehdessä soneran mokkula oli YLIVOIMAISESTI kaikin tavoin paras.
        ÄLÄ VAAN SORRU ELISAAN! oikeasti usko. Soneralla kaikki parempaan.
        Olin elisan asiakas vuosia radiolinja-ajoilta asti, kunnes pari vuotta sitten kokeilin soneraa. Ja pois en vaihda.


      • mogga
        sonera paras kirjoitti:

        Elisalla ei ole kattavin 3g verkko ja siksi yhtiö on haastettukkin oikeuteen jo AJAT SITTEN!
        uusimmassa mikrobitti lehdessä soneran mokkula oli YLIVOIMAISESTI kaikin tavoin paras.
        ÄLÄ VAAN SORRU ELISAAN! oikeasti usko. Soneralla kaikki parempaan.
        Olin elisan asiakas vuosia radiolinja-ajoilta asti, kunnes pari vuotta sitten kokeilin soneraa. Ja pois en vaihda.

        Hyvä tuo soneran mokkula on. Itselläni ollut lähinnä mökillä läppärin käytössä ja ei pätki ollenkaan ja ihan ok nopeus,vaikka ei 3g aluetta olekkaan.
        Elisalla loppuu kohta kytkypuhelimen sopimus ja se jälkeen suksin kyllä kauas koko firmasta, koska mikään ei toimi.


      • ja toinen tyttärestä
        sonera paras kirjoitti:

        Elisalla ei ole kattavin 3g verkko ja siksi yhtiö on haastettukkin oikeuteen jo AJAT SITTEN!
        uusimmassa mikrobitti lehdessä soneran mokkula oli YLIVOIMAISESTI kaikin tavoin paras.
        ÄLÄ VAAN SORRU ELISAAN! oikeasti usko. Soneralla kaikki parempaan.
        Olin elisan asiakas vuosia radiolinja-ajoilta asti, kunnes pari vuotta sitten kokeilin soneraa. Ja pois en vaihda.

        Minulla oli noin kuukauden soneran gsm liittymä ja sen jälkeen en ole edes kuvitellut palavani soneran asiakkaaksi. Joko DNA, saunalahti tai elisa.


      • kyllästynyt ihminen
        sonera paras kirjoitti:

        Elisalla ei ole kattavin 3g verkko ja siksi yhtiö on haastettukkin oikeuteen jo AJAT SITTEN!
        uusimmassa mikrobitti lehdessä soneran mokkula oli YLIVOIMAISESTI kaikin tavoin paras.
        ÄLÄ VAAN SORRU ELISAAN! oikeasti usko. Soneralla kaikki parempaan.
        Olin elisan asiakas vuosia radiolinja-ajoilta asti, kunnes pari vuotta sitten kokeilin soneraa. Ja pois en vaihda.

        elisasta en tiedä, isälläni on DNA ja täysillä nopeuksilla se on toiminut hieman kaupungin ulkopuolella, vaikka eihän se siihen välttämättä katso. itse muutin opiskelemaan kauemas ja aattelin sitten ottaa mokkulan kun kuitenkin tulen matkustamaan eestaas, ja päädyin soneraan. ja kaduttaa se 2v paskasopimus. Asun ihan kaupungin keskustan vieressä, välillä tuntuu että 1mb/s nopeus onkin 256kbs tai alle. tiedostonlataukset eivät tule 30kb/s nopeammin. yhden harvinaisen kerran nousi 40kb/s. ja niille jotka messengeriä käyttää, en voi edes lähettää tai vastaanottaa ihmisille/ihmisiltä tiedostoja ellei niitä uploadaa esim sendspace:n. että niin.

        muilla alueilla en ole vielä sitä kokeillut, voihan se olla tietenkin että tällä kaupungin keskustaa lähellä sijaitsevalla alueella onkin jokin musta-aukko mikä imee signaalit ilmasta. ens viikolla takasin lahteen muutamaksi päiväksi, kattoo miten se siellä pelittää.


      • hjisg
        sonera paras kirjoitti:

        Elisalla ei ole kattavin 3g verkko ja siksi yhtiö on haastettukkin oikeuteen jo AJAT SITTEN!
        uusimmassa mikrobitti lehdessä soneran mokkula oli YLIVOIMAISESTI kaikin tavoin paras.
        ÄLÄ VAAN SORRU ELISAAN! oikeasti usko. Soneralla kaikki parempaan.
        Olin elisan asiakas vuosia radiolinja-ajoilta asti, kunnes pari vuotta sitten kokeilin soneraa. Ja pois en vaihda.

        Mitä tahansa muuta kuin Soneraa. Kaupungissa homma voi olla OK
        Muu Suomi, ei paskempaa epäluotettavampaa firmaa, varsinainen tuuliviiri.
        Vaikka ilmaiseksi saisin en Soneran paskaa huoli. Mikään ei toimiluvatulla tavalla
        jos yleensä toimii. Elisalla ei mitään ongelmaa.


      • Hah hah haha
        sonera paras kirjoitti:

        Elisalla ei ole kattavin 3g verkko ja siksi yhtiö on haastettukkin oikeuteen jo AJAT SITTEN!
        uusimmassa mikrobitti lehdessä soneran mokkula oli YLIVOIMAISESTI kaikin tavoin paras.
        ÄLÄ VAAN SORRU ELISAAN! oikeasti usko. Soneralla kaikki parempaan.
        Olin elisan asiakas vuosia radiolinja-ajoilta asti, kunnes pari vuotta sitten kokeilin soneraa. Ja pois en vaihda.

        Toi oli varmasti ironiaa. Minulla on sonera ja pätkii vaikka yritän laittaa tänne vain viestiä.


      • vitun mokkulat
        kyllästynyt ihminen kirjoitti:

        elisasta en tiedä, isälläni on DNA ja täysillä nopeuksilla se on toiminut hieman kaupungin ulkopuolella, vaikka eihän se siihen välttämättä katso. itse muutin opiskelemaan kauemas ja aattelin sitten ottaa mokkulan kun kuitenkin tulen matkustamaan eestaas, ja päädyin soneraan. ja kaduttaa se 2v paskasopimus. Asun ihan kaupungin keskustan vieressä, välillä tuntuu että 1mb/s nopeus onkin 256kbs tai alle. tiedostonlataukset eivät tule 30kb/s nopeammin. yhden harvinaisen kerran nousi 40kb/s. ja niille jotka messengeriä käyttää, en voi edes lähettää tai vastaanottaa ihmisille/ihmisiltä tiedostoja ellei niitä uploadaa esim sendspace:n. että niin.

        muilla alueilla en ole vielä sitä kokeillut, voihan se olla tietenkin että tällä kaupungin keskustaa lähellä sijaitsevalla alueella onkin jokin musta-aukko mikä imee signaalit ilmasta. ens viikolla takasin lahteen muutamaksi päiväksi, kattoo miten se siellä pelittää.

        dicame oy on vielä noitakin huonompi valinta,ent.gsm suomi toimii jotenkin virroilla


      • make kärkölästä
        sonera paras kirjoitti:

        Elisalla ei ole kattavin 3g verkko ja siksi yhtiö on haastettukkin oikeuteen jo AJAT SITTEN!
        uusimmassa mikrobitti lehdessä soneran mokkula oli YLIVOIMAISESTI kaikin tavoin paras.
        ÄLÄ VAAN SORRU ELISAAN! oikeasti usko. Soneralla kaikki parempaan.
        Olin elisan asiakas vuosia radiolinja-ajoilta asti, kunnes pari vuotta sitten kokeilin soneraa. Ja pois en vaihda.

        just vaihdoin soneralta pois. tökkii ja helvetin kallis.


      • Voi elämä

        Voi muuten jokanen miettiä itsekseen, että onko toi viesti elisan työntekijän vaiko 'perussurffaajan' laatima kommentti :D Hajos huolella.


    • Noissa peittoalueissa kannattaa olla tarkkana. Netin kartat näyttävät jotain, mutta totuus on toisenlainen. Kokeile ensin jos ei heti toimi palauta laitteet. Älä usko mihinkään yhtiöiden selvitys- ja suuntausjuttuihin. Sitä kestää odottaa. Kokeile suosista seuraavaa toimittaja. Itse onnistuin saamaan kohtuullisen yhteyden toisella kertaa.

      • kmpl

        jos ei Soneralla ole jo verkko kunnossa niin sitä on kyllä turha alkaa odottamaan... liikkeet on niin hitaita, että on mennyt kalusto uusiksi jo monta kertaa.
        Esim. Kempele, peittokartta näyttää hyvältä ja todellisuus on jotain muuta.


      • uXna
        kmpl kirjoitti:

        jos ei Soneralla ole jo verkko kunnossa niin sitä on kyllä turha alkaa odottamaan... liikkeet on niin hitaita, että on mennyt kalusto uusiksi jo monta kertaa.
        Esim. Kempele, peittokartta näyttää hyvältä ja todellisuus on jotain muuta.

        Sain onneks vain kokeeks soneran "mokkulan"
        Aivan paska vaikka kuinka kehuttiin. Palautan vielä tämänpäivän aikana ja kerron viat.
        Luvattiin nopeaa yhteyttä, ja paskat.
        Monen tunnin ajan sain tapella netin toimivuuden kanssa. Välillä ei avannut ollenkaan.
        3g verkossa kuitenkin ollaan.
        Koneeni toimi kuitenkin wlanilla motorolan verkossa.
        Että kokeilkaa hyvät ihmiset dna:ta ja elisaa ennen soneran hankkimista!


      • oma kokemus
        uXna kirjoitti:

        Sain onneks vain kokeeks soneran "mokkulan"
        Aivan paska vaikka kuinka kehuttiin. Palautan vielä tämänpäivän aikana ja kerron viat.
        Luvattiin nopeaa yhteyttä, ja paskat.
        Monen tunnin ajan sain tapella netin toimivuuden kanssa. Välillä ei avannut ollenkaan.
        3g verkossa kuitenkin ollaan.
        Koneeni toimi kuitenkin wlanilla motorolan verkossa.
        Että kokeilkaa hyvät ihmiset dna:ta ja elisaa ennen soneran hankkimista!

        Oikeassa olet. varsinkin yhteysnopeuden puolesta tosi surkea laite ilmaisee muka 7.2 mbps eräällä mittauksella kuitenkin vain 0,005 mbps. Ja nyt multa on katkaistu poikki nopeampi lankayhteys (ADSL)joten on pitänyt tyytyä surkeampaan yhteyteen


      • Mokkulan vanki
        oma kokemus kirjoitti:

        Oikeassa olet. varsinkin yhteysnopeuden puolesta tosi surkea laite ilmaisee muka 7.2 mbps eräällä mittauksella kuitenkin vain 0,005 mbps. Ja nyt multa on katkaistu poikki nopeampi lankayhteys (ADSL)joten on pitänyt tyytyä surkeampaan yhteyteen

        3G alueella Soneran mokkula läppärissä kiinni.katkeilee jatkuvasti ja on pääsääntöisesti avuttoman hidas,nopeus heittelee järkyttävästi.. hermot menneet totaalisesti n. miljoona kertaa...siis aivan turha laite..oon soittanut Soneraan monta kertaa ja aina sanottu että selvitetään ja soitetaan takaisin..kertaakaan ei ole kuulunut! Lähetin reklamaation ja pyysin purkamaan sopimuksen..vastaus tuli n. kuukauden kuluttua..viesti oli: ei perusteita sopimuksen purkamiselle! Voi jessus..Kännykässä Elisan liittymä ja kaikki toiminut moitteetta useita vuosia..voin kertoon että Sonera kokeiluni jää viimeiseksi, kunhan 2 vuotta vaan tulis täyteen mokkulan kanssa..oho, ihme ettei katkennut yhteys kertaakaan tän viestin kirjoittamisen aikana!


    • hessu/bönde

      muutan just seinäjoelle ja ihan keskustaan,vaasasta,jos tää soneran "klupu"ei yhristä ja vielä pätköö kesken yhteyren paremmin niin ilaman muuta vaihran firmaa,ei tätä jaksa kukaan ku kesken yht äkkii on yhteyret poikki???mä olen sentää ihan senäjoki-citys!?!!-onko muilla samoja kokemuksii tällä aluella??

      • ftyf

        itellä kans traumoja soneran mokkulasta... aivan tajuttoman paska!! muutamia vikoja:
        - netti pätkii keskimäärin 7-10kertaa päivässä eli pitää repiä usb johdosta irti ja takasi kiinni ja koittaa yhistää...
        - jumalaton lagaaja välillä :D
        - välillä gprs verkko, välillä wcdma, hspa yms.
        - http://www.nopeusmittari.net/ sivustolla tulos oli:
        Sinun Internetyhteytesi nopeus on:

        825.80kbps

        Se tarkoittaa, että voit ladata 103.23 KB/sec. nopeudella MBnetin palvelimelta.


    • Vapaapudotus89

      Itse käyttänyt soneran mokkulaa pari kuukautta. Asustelen kokkolassa jossa koje toimii oikein mainiosti. Kuitenkin kun sieltä kuljen pois pietarsaareen niin yhteys muodostuu mutkien kautta ja siirtonopeus tipahtaa totaalisesti.
      Ja tuohon yhteydenkatkeiluun voisin sanoa että kokeilin isän kannettavan kylkeen saman mokkulan lykätä ja yhteys katkeili noin 15 min v'älein, vakiokoneellani tätä ongelmaa ei ole.

      On siis ihan siitä kiinni missä sattuu asumaan kuinka nuo kojeet toimivat.

    • Retkahdin Soneran mokkulan ostoon mutta virhe oli täysin järjetön ja soneran suhtautuminen tilanteeseen aivan aivoton.

      Kerroin ostohetkellä osoitteeni ja sen että vieressä on 200 metrin päässä linkkitorni jolloin verkon pitäisi olla perin hyvä.
      Saunalahti (elisa) on pelittänyt moitteetta kännykässä 3G ja 3,5G nopeuksilla joka nurkassa asunnossa, mutta soneran mokkula toimii yhtä heikosti kuin vanha 56kbps lankamodeemi. Jos sattuu käymään niin että nopeus muuttuu korkeammalle tasolle, niin yhteys pysyy päällä max 10 minuuttia!

      Suhteellisen vihreänä alaa ajatellen kyseenalaistin soneran mainetta kaupassa ostohetkellä, mutta kaksi "ammattilaista" vakuutti kiven kovaa että mokkula peittoaa heikkonakin hetkenä kilpailijat alueellani ja jopa megaisen ADSL:n... No omaa tyhmyyttäni uskoin, mutta kun totuus paljastui niin tein pikapuoliin reklamaation soneralle ja vastauksena oli blaa blaa blaa... "Tästä syystä emme näe syytä purkaa sopimusta"! Eli mitä paskaa vaan voi myydä kun on riittävästi sanoja väistämään myydyn tuotteen laatuhaitat.
      No luonnollisesti otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kehoittivat ottamaan uudelleen yhteyttä soneraan ja pyytämään henkilökohtaista lähestymistä. Tuskin tulee muuta kuin uusi kopio jo lähetetystä kirjeestä.

      Ainoa tapa saada sopimus poikki on maksaa soneralle koko sopimuskausi kerralla?!!? Tämä on siis nykypäivän kuluttajapalvelua soneran toimesta.
      Sain 90-luvun lopulla sonerasta erittäin paskan kuvan kännykkä maailman "edelläkävijänä" ja tämä käytös näinkin suurella konsernilla puhuu vain sen puolesta että kun nimi on paperissa, niin mistään muusta ei pidetä kiinni kuin siitä että rahat imetään kuluttajalta vaikka väkisin!

      Melkoista paskaa siis kauppaavat ja kuunaan en enää laita nimiäni mihinkään missä sonera on mitenkään mukana ja vältän jopa keskustelemasta ihmisten kanssa jotka käyttävät soneran mainostamina vaatteita! :)

      • Vihainen netinkäyttä

        Oma nopeuteni soneran mokkulalla on 200 kbit. Sillä voi maksaa laskut ja katsella tekstiä. Videoita voi katsella youtubesta, mutta streamiin ei riitä virta. Pätkii koko ajan. Asun Tampereen keskustassa, joten täällä kyllä riittää 3g -verkkoa ja huawei palaakin koko ajan sinisellä valolla. Verkko on hidas ja laajakaista sana on aivan harhaanjohtava. Ei tällaista nettiä pitäisi enää edes olla. Ihmettelen teitä, joilla nopeus on minuakin paljon hitaampi. Ottakaa nyt ihmeessä kuluttajansuojaan yhteyttä. Kaadetaan se paska pulju!


      • .

        Soneran mokkula on kyl täys PASKA ! mut tommoses tapaukses mis sopimusta eivät suostu purkaa ni voit mennä sonera liikkeesee ja pyytää et ottaavat kaikki datat liittymästä pois. ni sit jouvut maksaa "vaan" mokkulan hinnan ja mahollisesti liittymän perusmaksun.. perusmaksun maksaminen riippuu millo oot mokkulan ottan et onko tarjouksessa ollu et määräaikasuuen ajan liittymän perus maksu ilmanen.. eli kk jää maksettavaa n. 3-5 €.. ja sit ku on data poistettu ni elisa kauppaa ja sieltä mokkula matkaa. :)


    • Tyytyväinen kuluttaj

      Itse sain viime viikolla soneran mokkulan ja toimii aivan järkyttävän huonosti. Nopeus on 3.6Mbps jolla pitäis pystyä surffaamaan ja mesettämään vaivatta, vaan ei pysty. Sivut aukeavan yleensä vähintään puolen minuutin odottelulla ja se harva kerta pääsen windws live messengeriin. Netti myös katkeilee välillä.

      Asun itse Salossa ja keskustaan on n. 3km. Mokkula on aivan ikkunassa kiinni eli en voi saada sitä yhtään sen lähemmäksi, ehkä pientä parannusta yhteydestä kun siirsin sitä lähemmäksi ikkunaan kuin ekaksi oli kauempana.

      Onneksi tässä on tyytyväisyystakuu (2 viikkoa) ja mokkula lähtee tällä viikolla postissa takaisin.
      En suosittele soneran tuotteita kenellekkään. Tasan tarkkaan viimeinen kerta kun ostan kyseiseltä yhtiöltä mitään.

      • Nopea 3G kotona

        Varmasti puolet tämän keskustelun valittaista saisi apua lisäantennista. Mulla ainakin auttoi kunnollinen Poyntingin harava-antenni ihan älyttömästi.


      • mokabeahmad
        Nopea 3G kotona kirjoitti:

        Varmasti puolet tämän keskustelun valittaista saisi apua lisäantennista. Mulla ainakin auttoi kunnollinen Poyntingin harava-antenni ihan älyttömästi.

        itse asua nigeria ja hyva toimia


      • huijarit hirteen
        Nopea 3G kotona kirjoitti:

        Varmasti puolet tämän keskustelun valittaista saisi apua lisäantennista. Mulla ainakin auttoi kunnollinen Poyntingin harava-antenni ihan älyttömästi.

        Ensimmäinen viesti poistettiin,tai sitten tää soneneran paska mokkula pätki niin paljon,ettei viesti tullu perille.Eli jos ei ole lisäantenni paikkaa niin työnnätkö sen liittimen perseesees,vai kuinka toimit.Miten purat sopimuksen,kaverilleni tuli sopimuksen mukana lappu,jossa sanottiin,ettei voi purkaa jos sim kortti on kytketty mokkulaan.Tämä oli Joinsuussa ja rin ringistä ostettu.Oma soneran mokkulani toimii kolme g verkossa noin viisi minuuttia ja sitten sammuu.Itse asun hyvinkäällä joten peittoa pitäs olla.


    • baga

      Soneran mokkulan tai tikun omistava nostaa käden pystyyn,ei siksi että hurrattas,vaan siksi et mokkula ottais yhteyttä.Ruvetkaa kaikki purkamaan niitä sopimuksia,koska jos se ei toimi niin sen sopimuksen saa purkaa.Sanottiinpa sopimuksessa mitä tahansa.Vika ei ole mokkuloissa tai tikuissa vaan yhteydessä,ja jos,yhteydet ei toimi,niin sopimuksen voi purkaa.

    • Tyytymätön

      Itse asun 3g verkon alueella enkä koskaan ole saanut nettiäni toimimaan yölläkään yli 1.5 mbit/s. Vaikka luvattiin että ainaki 2mbit/s pitäs toimia lähes koko ajan. Soneraan en sorru enää koskaan. Valehtelevat minkä kerkiävät ja asiakaspalveluki maksaa nii paljo, että sinne ei ole vara soittaa tällaisella opiskelijalla

      • heh3eheheeh

        Taitaa sonera luulla olevansa samanlainen kuin kauppa ketju lidil.Sori vaan asumme edelleen suomessa.....Eli viha syttyy hitaasti.mutta varmasti.


      • Tympääntynyt asiakas
        heh3eheheeh kirjoitti:

        Taitaa sonera luulla olevansa samanlainen kuin kauppa ketju lidil.Sori vaan asumme edelleen suomessa.....Eli viha syttyy hitaasti.mutta varmasti.

        Noniin, onpas toisaalta kiva kuulla että en ole ainoa.

        Nyt kun kerrankin olen päässyt tänne nettiin niin anna tulla tarinani minusta ja sonerasta.

        Minun ja soneran suhde alkoi viime vuonna, siitä on vajaa vuosi.

        Kohtasin netissä hänet ja halusin, koska hän oli halpa, mutta nopea. Olinhan ennen maksanut taloyhtiölaajakaistasta 23€ kuussa ja hänet sain alle 15€ kuussa. Kaikenlisäksi nyt halvin laajakaista maksaisi 39€/kk, kun muutin.

        Olin kuullut mokkuloista vähän huonoa, joten ilahduin koska tarjottiin 3,6 megaista yhteyttä, ja ennen pärjäsin megan laajakaistalla. Oletin että 3,6 megainen toimii vähintään sillä megan tasolla. Erehdyin.

        Käytännössä olen voinut unohtaa suorat nettilähetykset (ei ole ollut aikaisemminkaan televisiota, netistä näkee hyvin, jos jotain täytyy nähdä). Youtube videoita voin katsella, kun laitan niitä latautumaan tusinan, ja poistun tunniksi takavasemmalle, jonka jälkeen näen ne.

        Nettipankissa vierailu, asioiden hoitaminen on tuskallista. Hän, ihanainen sonerani, katkeaa, jumittaa aina silloin kun pitäisi nopeasti käväistä netissä. Toimisi edes hitaasti ja varmasti, mutta ei. Hitaasti ja epävarmasti.

        Mokkulaa pitää käyttää irti sillointällöin, konetta täytyy käynnistellä. Yhteys on päällä mutta dataa siirtyy nolla. Vähintään täytyy katkaista yhteys, ja yhdistää uudelleen, monesti jää katkaisemaan kunnes ilmoittaa virheestä. Silloin täytyy käynnistää kone uudelleen.

        Mietin jo lisäantennia. En osta. Kuuluvuutta näkyy 3 ja 4 pykälää. Katson soneran kartasta. Olen Keskellä Seinäjoen 3g peittoaluetta. Olen kytkenyt liikkuvan laajakaistan käyttämään vain 3g verkkoa.

        Soneran nopeustesti kertoo hänen huikeat arvonsa tällä hetkellä:
        Latausnopeus 0.33mbit/s se on ihan hyvin, sehän on ihan huikea arvo verrattuna normaaliin.
        On se sillointällöin kyllä toiminut puolimegaisena, mutta aika harvoin, joskus öisin. Kerran googletin "soneran mokkula pätkii" tms. niin se ylti jo puoleentoista megaan. Koetin äsken samaa kikkaa. Ei tämä vain tälläkertaa auttanut.

        Konekkin on vaihtunut välillä.

        Parasta tässä on että olen sitoutunut häneen vain 24 kuukaudeksi. Enää reilu vuosi niin voin hylätä Soneran ikiajoiksi. Sen verran olen kärsinyt tuon firman takia (ja tulen kärsimään vielä reilun vuoden) että en enää koskaan, ikinä tule tikullakaan koskemaan ko. firman palveluihin.

        Voih. pitääkö minun mennä naapuriin katsomaan Olympialaisia.

        Kiitän kaikkia osapuolia ymmärryksestä jonka osoitatte meille, minulle ja Soneralle, kun hetkessä roihahtanut ensirakkaus on hiipunut lyhyessä ajassa jäätävän kylmäksi vihaksi. Se on niin surullista. Olisin niin kovin mielelläni ottanut tänne parhaalle peittoalueelle sen 3,6megaisen joka työntää 1,2 megaa jatkuvasti, ja silloin tällöin käydään jopa päälle 3 megassa. Mutta hah. Hän olikin pelkkä tuhnu joka vilkuttaa valoaan usbipiuhan päässä.


      • -
        Tympääntynyt asiakas kirjoitti:

        Noniin, onpas toisaalta kiva kuulla että en ole ainoa.

        Nyt kun kerrankin olen päässyt tänne nettiin niin anna tulla tarinani minusta ja sonerasta.

        Minun ja soneran suhde alkoi viime vuonna, siitä on vajaa vuosi.

        Kohtasin netissä hänet ja halusin, koska hän oli halpa, mutta nopea. Olinhan ennen maksanut taloyhtiölaajakaistasta 23€ kuussa ja hänet sain alle 15€ kuussa. Kaikenlisäksi nyt halvin laajakaista maksaisi 39€/kk, kun muutin.

        Olin kuullut mokkuloista vähän huonoa, joten ilahduin koska tarjottiin 3,6 megaista yhteyttä, ja ennen pärjäsin megan laajakaistalla. Oletin että 3,6 megainen toimii vähintään sillä megan tasolla. Erehdyin.

        Käytännössä olen voinut unohtaa suorat nettilähetykset (ei ole ollut aikaisemminkaan televisiota, netistä näkee hyvin, jos jotain täytyy nähdä). Youtube videoita voin katsella, kun laitan niitä latautumaan tusinan, ja poistun tunniksi takavasemmalle, jonka jälkeen näen ne.

        Nettipankissa vierailu, asioiden hoitaminen on tuskallista. Hän, ihanainen sonerani, katkeaa, jumittaa aina silloin kun pitäisi nopeasti käväistä netissä. Toimisi edes hitaasti ja varmasti, mutta ei. Hitaasti ja epävarmasti.

        Mokkulaa pitää käyttää irti sillointällöin, konetta täytyy käynnistellä. Yhteys on päällä mutta dataa siirtyy nolla. Vähintään täytyy katkaista yhteys, ja yhdistää uudelleen, monesti jää katkaisemaan kunnes ilmoittaa virheestä. Silloin täytyy käynnistää kone uudelleen.

        Mietin jo lisäantennia. En osta. Kuuluvuutta näkyy 3 ja 4 pykälää. Katson soneran kartasta. Olen Keskellä Seinäjoen 3g peittoaluetta. Olen kytkenyt liikkuvan laajakaistan käyttämään vain 3g verkkoa.

        Soneran nopeustesti kertoo hänen huikeat arvonsa tällä hetkellä:
        Latausnopeus 0.33mbit/s se on ihan hyvin, sehän on ihan huikea arvo verrattuna normaaliin.
        On se sillointällöin kyllä toiminut puolimegaisena, mutta aika harvoin, joskus öisin. Kerran googletin "soneran mokkula pätkii" tms. niin se ylti jo puoleentoista megaan. Koetin äsken samaa kikkaa. Ei tämä vain tälläkertaa auttanut.

        Konekkin on vaihtunut välillä.

        Parasta tässä on että olen sitoutunut häneen vain 24 kuukaudeksi. Enää reilu vuosi niin voin hylätä Soneran ikiajoiksi. Sen verran olen kärsinyt tuon firman takia (ja tulen kärsimään vielä reilun vuoden) että en enää koskaan, ikinä tule tikullakaan koskemaan ko. firman palveluihin.

        Voih. pitääkö minun mennä naapuriin katsomaan Olympialaisia.

        Kiitän kaikkia osapuolia ymmärryksestä jonka osoitatte meille, minulle ja Soneralle, kun hetkessä roihahtanut ensirakkaus on hiipunut lyhyessä ajassa jäätävän kylmäksi vihaksi. Se on niin surullista. Olisin niin kovin mielelläni ottanut tänne parhaalle peittoalueelle sen 3,6megaisen joka työntää 1,2 megaa jatkuvasti, ja silloin tällöin käydään jopa päälle 3 megassa. Mutta hah. Hän olikin pelkkä tuhnu joka vilkuttaa valoaan usbipiuhan päässä.

        http://thebackroomtech.com/2008/09/29/howto-fix-slow-usb-20-file-transfer-on-windows-xp/

        Suomennus olisi tarpeeseen?? :)


      • kyllästynyt
        Tympääntynyt asiakas kirjoitti:

        Noniin, onpas toisaalta kiva kuulla että en ole ainoa.

        Nyt kun kerrankin olen päässyt tänne nettiin niin anna tulla tarinani minusta ja sonerasta.

        Minun ja soneran suhde alkoi viime vuonna, siitä on vajaa vuosi.

        Kohtasin netissä hänet ja halusin, koska hän oli halpa, mutta nopea. Olinhan ennen maksanut taloyhtiölaajakaistasta 23€ kuussa ja hänet sain alle 15€ kuussa. Kaikenlisäksi nyt halvin laajakaista maksaisi 39€/kk, kun muutin.

        Olin kuullut mokkuloista vähän huonoa, joten ilahduin koska tarjottiin 3,6 megaista yhteyttä, ja ennen pärjäsin megan laajakaistalla. Oletin että 3,6 megainen toimii vähintään sillä megan tasolla. Erehdyin.

        Käytännössä olen voinut unohtaa suorat nettilähetykset (ei ole ollut aikaisemminkaan televisiota, netistä näkee hyvin, jos jotain täytyy nähdä). Youtube videoita voin katsella, kun laitan niitä latautumaan tusinan, ja poistun tunniksi takavasemmalle, jonka jälkeen näen ne.

        Nettipankissa vierailu, asioiden hoitaminen on tuskallista. Hän, ihanainen sonerani, katkeaa, jumittaa aina silloin kun pitäisi nopeasti käväistä netissä. Toimisi edes hitaasti ja varmasti, mutta ei. Hitaasti ja epävarmasti.

        Mokkulaa pitää käyttää irti sillointällöin, konetta täytyy käynnistellä. Yhteys on päällä mutta dataa siirtyy nolla. Vähintään täytyy katkaista yhteys, ja yhdistää uudelleen, monesti jää katkaisemaan kunnes ilmoittaa virheestä. Silloin täytyy käynnistää kone uudelleen.

        Mietin jo lisäantennia. En osta. Kuuluvuutta näkyy 3 ja 4 pykälää. Katson soneran kartasta. Olen Keskellä Seinäjoen 3g peittoaluetta. Olen kytkenyt liikkuvan laajakaistan käyttämään vain 3g verkkoa.

        Soneran nopeustesti kertoo hänen huikeat arvonsa tällä hetkellä:
        Latausnopeus 0.33mbit/s se on ihan hyvin, sehän on ihan huikea arvo verrattuna normaaliin.
        On se sillointällöin kyllä toiminut puolimegaisena, mutta aika harvoin, joskus öisin. Kerran googletin "soneran mokkula pätkii" tms. niin se ylti jo puoleentoista megaan. Koetin äsken samaa kikkaa. Ei tämä vain tälläkertaa auttanut.

        Konekkin on vaihtunut välillä.

        Parasta tässä on että olen sitoutunut häneen vain 24 kuukaudeksi. Enää reilu vuosi niin voin hylätä Soneran ikiajoiksi. Sen verran olen kärsinyt tuon firman takia (ja tulen kärsimään vielä reilun vuoden) että en enää koskaan, ikinä tule tikullakaan koskemaan ko. firman palveluihin.

        Voih. pitääkö minun mennä naapuriin katsomaan Olympialaisia.

        Kiitän kaikkia osapuolia ymmärryksestä jonka osoitatte meille, minulle ja Soneralle, kun hetkessä roihahtanut ensirakkaus on hiipunut lyhyessä ajassa jäätävän kylmäksi vihaksi. Se on niin surullista. Olisin niin kovin mielelläni ottanut tänne parhaalle peittoalueelle sen 3,6megaisen joka työntää 1,2 megaa jatkuvasti, ja silloin tällöin käydään jopa päälle 3 megassa. Mutta hah. Hän olikin pelkkä tuhnu joka vilkuttaa valoaan usbipiuhan päässä.

        ongelmaa näkyy olevan muillakin eli mulla ei ole toiminut elisan mokkula viimeiseen viikkoon ollenkaan ja sitä ennen jo viikkoja olen saanut yhteyden toimimaan tosiaan silleen kun revin mokkulan piuhan irti koneesta ja yritän uudestaan ja jos se ei auttanut niin sammuta koko kone ja ehkä sitten sain yhteyden toimimaan mutta nyt ei auta nekään kun asetukset päin peetä herjaa kone!!!!

        sotkamossa siis ei toimi mutta kajaanissa toimii moitteettomasti. muilla siis ongelmia sotkamon alueella???


      • äåpöopidionei
        kyllästynyt kirjoitti:

        ongelmaa näkyy olevan muillakin eli mulla ei ole toiminut elisan mokkula viimeiseen viikkoon ollenkaan ja sitä ennen jo viikkoja olen saanut yhteyden toimimaan tosiaan silleen kun revin mokkulan piuhan irti koneesta ja yritän uudestaan ja jos se ei auttanut niin sammuta koko kone ja ehkä sitten sain yhteyden toimimaan mutta nyt ei auta nekään kun asetukset päin peetä herjaa kone!!!!

        sotkamossa siis ei toimi mutta kajaanissa toimii moitteettomasti. muilla siis ongelmia sotkamon alueella???

        Jokseenkin en usko,pitäs kyllä toimia jotenkin.Saatat olla tyhmä.Missä päin asut(ilmeisesti itä Suomi) ja minkä lainen kone.Niin millä kirjoitit,kaverin koneellako....Mutta ongelmat on samat kuin soneran liittymissä....muilla ei siis ongelmia Sotkamon alueella.


      • huijattu
        äåpöopidionei kirjoitti:

        Jokseenkin en usko,pitäs kyllä toimia jotenkin.Saatat olla tyhmä.Missä päin asut(ilmeisesti itä Suomi) ja minkä lainen kone.Niin millä kirjoitit,kaverin koneellako....Mutta ongelmat on samat kuin soneran liittymissä....muilla ei siis ongelmia Sotkamon alueella.

        Asun Turun keskustassa, jossa 3G-verkon pitäisi olla toimiva, mutta oma Soneralta ostettu mokkulani on aivan päättömän hidas. Keskinopeus n. 5 kb/s. Siis täyttä paskaa ja käytössä ollut vasta 9kk eli vielä 15kk tätä helvettiä jäljellä. ÄLKÄÄ OSTAKO SONERAA


      • Soneran mokkula
        huijattu kirjoitti:

        Asun Turun keskustassa, jossa 3G-verkon pitäisi olla toimiva, mutta oma Soneralta ostettu mokkulani on aivan päättömän hidas. Keskinopeus n. 5 kb/s. Siis täyttä paskaa ja käytössä ollut vasta 9kk eli vielä 15kk tätä helvettiä jäljellä. ÄLKÄÄ OSTAKO SONERAA

        Juu soneran mokkula ollu tääläki kohta vuoden.
        Pääsee kyllä nettiin
        Edullinen (tosin nopeuteen suhteutettuna ei kellään tuntemallani ole ollut näin kallista nettiä)
        Tiedän, etten enää Soneralogollisia laskuja tämä sopimuskauden jälkeen katsele.
        Saahan tosta mokkulasta sitte kivan koristeen joulukuuseen.Valot ja kaikki.

        -Aivan naurettavan hidas
        -Pätkii
        -Todella hidas
        -Huijatuksi tuleminen **tuttaa aina
        -Sanoinko jo, että on muuten hidas

        Juu soneran mokkula ollu tääläki kohta vuoden.
        Pääsee kyllä nettiin
        Edullinen (tosin nopeuteen suhteutettuna ei kellään tuntemallani ole ollut näin kallista nettiä)
        Tiedän, etten enää Soneralogollisia laskuja tämä sopimuskauden jälkeen katsele.
        Saahan tosta mokkulasta sitte kivan koristeen joulukuuseen.Valot ja kaikki.

        -Aivan naurettavan hidas
        -Pätkii
        -Todella hidas
        -Huijatuksi tuleminen **tuttaa aina
        -Sanoinko jo, että on muuten hidas


      • kilobitti
        Tympääntynyt asiakas kirjoitti:

        Noniin, onpas toisaalta kiva kuulla että en ole ainoa.

        Nyt kun kerrankin olen päässyt tänne nettiin niin anna tulla tarinani minusta ja sonerasta.

        Minun ja soneran suhde alkoi viime vuonna, siitä on vajaa vuosi.

        Kohtasin netissä hänet ja halusin, koska hän oli halpa, mutta nopea. Olinhan ennen maksanut taloyhtiölaajakaistasta 23€ kuussa ja hänet sain alle 15€ kuussa. Kaikenlisäksi nyt halvin laajakaista maksaisi 39€/kk, kun muutin.

        Olin kuullut mokkuloista vähän huonoa, joten ilahduin koska tarjottiin 3,6 megaista yhteyttä, ja ennen pärjäsin megan laajakaistalla. Oletin että 3,6 megainen toimii vähintään sillä megan tasolla. Erehdyin.

        Käytännössä olen voinut unohtaa suorat nettilähetykset (ei ole ollut aikaisemminkaan televisiota, netistä näkee hyvin, jos jotain täytyy nähdä). Youtube videoita voin katsella, kun laitan niitä latautumaan tusinan, ja poistun tunniksi takavasemmalle, jonka jälkeen näen ne.

        Nettipankissa vierailu, asioiden hoitaminen on tuskallista. Hän, ihanainen sonerani, katkeaa, jumittaa aina silloin kun pitäisi nopeasti käväistä netissä. Toimisi edes hitaasti ja varmasti, mutta ei. Hitaasti ja epävarmasti.

        Mokkulaa pitää käyttää irti sillointällöin, konetta täytyy käynnistellä. Yhteys on päällä mutta dataa siirtyy nolla. Vähintään täytyy katkaista yhteys, ja yhdistää uudelleen, monesti jää katkaisemaan kunnes ilmoittaa virheestä. Silloin täytyy käynnistää kone uudelleen.

        Mietin jo lisäantennia. En osta. Kuuluvuutta näkyy 3 ja 4 pykälää. Katson soneran kartasta. Olen Keskellä Seinäjoen 3g peittoaluetta. Olen kytkenyt liikkuvan laajakaistan käyttämään vain 3g verkkoa.

        Soneran nopeustesti kertoo hänen huikeat arvonsa tällä hetkellä:
        Latausnopeus 0.33mbit/s se on ihan hyvin, sehän on ihan huikea arvo verrattuna normaaliin.
        On se sillointällöin kyllä toiminut puolimegaisena, mutta aika harvoin, joskus öisin. Kerran googletin "soneran mokkula pätkii" tms. niin se ylti jo puoleentoista megaan. Koetin äsken samaa kikkaa. Ei tämä vain tälläkertaa auttanut.

        Konekkin on vaihtunut välillä.

        Parasta tässä on että olen sitoutunut häneen vain 24 kuukaudeksi. Enää reilu vuosi niin voin hylätä Soneran ikiajoiksi. Sen verran olen kärsinyt tuon firman takia (ja tulen kärsimään vielä reilun vuoden) että en enää koskaan, ikinä tule tikullakaan koskemaan ko. firman palveluihin.

        Voih. pitääkö minun mennä naapuriin katsomaan Olympialaisia.

        Kiitän kaikkia osapuolia ymmärryksestä jonka osoitatte meille, minulle ja Soneralle, kun hetkessä roihahtanut ensirakkaus on hiipunut lyhyessä ajassa jäätävän kylmäksi vihaksi. Se on niin surullista. Olisin niin kovin mielelläni ottanut tänne parhaalle peittoalueelle sen 3,6megaisen joka työntää 1,2 megaa jatkuvasti, ja silloin tällöin käydään jopa päälle 3 megassa. Mutta hah. Hän olikin pelkkä tuhnu joka vilkuttaa valoaan usbipiuhan päässä.

        Varmaan oletkin jo hankkiutunut mokkulasta eroon, mutta muistathan että megabitti ei ole sama asia kuin megatavu?

        3,6 Mb/s ≈ 0,45 Mt/s

        Eli jos sinulla on 3,6 Mb/s mokkula, pystyt lataamaan sillä korkeintaan 450 kilotavun sekuntivauhtia.


      • City-Kani
        kilobitti kirjoitti:

        Varmaan oletkin jo hankkiutunut mokkulasta eroon, mutta muistathan että megabitti ei ole sama asia kuin megatavu?

        3,6 Mb/s ≈ 0,45 Mt/s

        Eli jos sinulla on 3,6 Mb/s mokkula, pystyt lataamaan sillä korkeintaan 450 kilotavun sekuntivauhtia.

        joo, mutta sekin on hyvä! sillä katsoo jo videoita ym.
        kun ei ihan FullHD ala lataileen :)


    • alle 100ms
      • digitaaliTarzani

        soneran mokkula ollu käytössä. bittorrent päälle ja yhteys katkeaa lähes välittömästi!! missä vika? muuten katkoo harvoin..


      • tyhjä0000
        digitaaliTarzani kirjoitti:

        soneran mokkula ollu käytössä. bittorrent päälle ja yhteys katkeaa lähes välittömästi!! missä vika? muuten katkoo harvoin..

        Sonera voi tunkea ne helvetin mokkulat sinne syvällä mistä ne on tullukin ja oolla lupaamatta että toimii maksimi nopeudella... menee hermot kun pitää puhuu täyttä paskaa


      • Loihen
        tyhjä0000 kirjoitti:

        Sonera voi tunkea ne helvetin mokkulat sinne syvällä mistä ne on tullukin ja oolla lupaamatta että toimii maksimi nopeudella... menee hermot kun pitää puhuu täyttä paskaa

        Sonera ja Elisa/Saunalahti testattu , perseestä molemmat. Tikkua en ota ota enää ollenkaan ja netti toimii taas nopeesti eikä oo Elisa eikä Sonera.


    • AA

      Täällä olis yksi tyytyväinen dna-mokkulan käyttäjä. Otin 3kk sitten dna mokkulan,joka on 10kb/sekuntti ja alue on 3-G:tä. Olen päässy parhaimmillaan jopa 8,5kb:iin sekunnissa ja olen tosi tyytyväinen:) Ei tuo paljoo jää tuosta 10 nopeudesta,kun päivällä antaa tasaisesti 5-7 välille tuo nopeuden. Tuomii ihan älyttömän hyvin tuo dna mokkula,ei ole valittamista.

    • City-Kani

      Soneran mokkulassa on latausraja!

      Se on todella ärsyttävä ominaisuus!
      Muutama Youtube video ja raja ylitetty!
      sen jälkeen mennään etanavauhdilla loppu kuukausi!

      Ei kukaan täysijärkinen valitse latausrajallista mokkulaa!

      • City-Kani

        Ainakin saunalahden mokkula siirtää ihan kivasti 2.5mb keskimäärin
        Luvattu on enemmän mutto tohon se jää 2.1-3.2mb haitariin

        Eikä niissä ole mitään latausrajoja, joka jälkeem madellaan muutaman kilo vauhdilla!

        Voi katsella videoita, surfata mielin määrin eikä pankkien suvut heitä pihalle, kun uin joillakin hitaan yhteyden takia.

        Myös elisan 3g verkko on todellakin niin hyvä kun ne mainostaa.
        en ole löytänyt vielä paikaa missö valo hauvelin mokkulassa ei oleisi sininen!
        sensijaan soneralla ja DNA kyllä olen tuskaillut paljonkin!


      • City-Kani
        City-Kani kirjoitti:

        Ainakin saunalahden mokkula siirtää ihan kivasti 2.5mb keskimäärin
        Luvattu on enemmän mutto tohon se jää 2.1-3.2mb haitariin

        Eikä niissä ole mitään latausrajoja, joka jälkeem madellaan muutaman kilo vauhdilla!

        Voi katsella videoita, surfata mielin määrin eikä pankkien suvut heitä pihalle, kun uin joillakin hitaan yhteyden takia.

        Myös elisan 3g verkko on todellakin niin hyvä kun ne mainostaa.
        en ole löytänyt vielä paikaa missö valo hauvelin mokkulassa ei oleisi sininen!
        sensijaan soneralla ja DNA kyllä olen tuskaillut paljonkin!

        DNa luukutaa lujenmpaa kyllä kuin saunalahti, siellä missä se toimii!
        4mb ihan tasaiasesti tulee, mutta se kuuluuvuus on onneton!
        menee vähänkin syrjemmälle niin jopas pompaa edgeen!
        ja sitten on surfaus täyttä tuskaa!


    • Ei ole sama millä ve

      Olis kannattunut hankkia Elisa tai Saunalahti!
      Ne toimii sotkamossakin!

    • Ninni31v

      Mulla ollu aina Soneralta netti yhteys.Tällä hetkellä on liikkuvalaajakaista molemmissa koneissa.Vanhaan koneeseen laitoin tänään uuden sim-kortin nettitikkuun ja tänään myös hain uuden koneen ja netin siihen joka laitettiin liikkeessä kuntoon.Uuden koneen yhteys pätkiny jo jonkin verran.Tai sitte johtuneen siitä kun olen ollut vanhalla koneella ja en ole uutta konetta käyttäny vähään aikaan.Eli saisko jostain niin ettei yhteys katkee vaikka ei käytä esim.puoleen tuntiin??Sitten tehny sitä että jos ei ole surffannut ja on ollut yhdellä sivulla niin sitte katkaissut myös koneen.Soneran asiakkaana olen ollut viimeiset 6v ja meinaan pysyäkin.Paljon on soneran asiakaspalvelu muuttunu 10vuodessa ja ainoastaan parempaan suuntaan.

      • -

        "Paljon on soneran asiakaspalvelu muuttunu 10vuodessa ja ainoastaan parempaan suuntaan."

        Ei se huonompaankaan suuntaan ole voinut mennä, sillä olematon harvoin hupenee. Sonerallahan ei koskaan asiakaspalvelua ole ollut, eikä ole - eikä tule.


    • selvittänyt asiaa

      Suosittelen, että Dicame Oy (läheisyhtiönä) DAtame Oy kierretään kaukaa. Katteettomat lupaukset ja eroon et pääse. Ei minkäänlaista asiakaspalvelua harrasteta ja onpahan tuloskin tappiollista, että saas nähdä, kauan pysyy pystyssä.
      Ja jos asiakas laittaa rahat sisään ja firma meneekin konkurssiin, ei niistä mitään rahoja takaisin saa.

    • ari mokkula

      mokkula toimii vahvistavalla usb johdolla ja pituutakin on 5 metriä, eli sen voi laittaa roikkumaan vaikka ikkunalle.

      itsellä ollut vuoden sonera, enkä voi moittia yhtään.

    • paskan möivät

      En kyllä suosittele soneran mokkulaa kenellekään. Kun menee mobile partnerissa katselemaan tuota tilastoa, niin siirto-, ja latausnopeus heittelevät kun henkikäyrä, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että yhteys pätkii itselläni 10 sekunniksi 1-2 minuutin välein pahimmillaan.

      Missä asun? Asun jumaliste Espoon Tapiolan keskustassa, 8 km Helsingistä sellaisella alueella, jossa yhteyden pitäisi toimia paremmin kun about missään muualla Suomessa. Tukiasemoita on jokapuolella, mutta toimivuus on käsittämätöntä kuraa. Ei toimi täällä, niin ei varmasti toimi muuallakaan - kuten olen ylempiä kommentteja lukemalla huomannut.

      En aio enää ikinä elämäni aikana ostaa soneralta yhtään mitään. Faktahan on, että soneralla toimii vain laskutus. Onneksi kahden vuoden tuskallinen sopimus on kohta ohi, lähtee sellainen palautysrypäs sinne, että ei ole ennen nähty. Sikäli turha lähettäminen, sillä sonera ei asiakkaistaan välitä. Selitys (erittäin kehno sellainen) löytyy joka väliin; soitat soneralle ja kysyt että mitenköhän saisi laitteenne toimimaan, saat vastauksen, että irroitapa mokkula ja kiinnitä takaisin ja yritä uudelleen (voi jumala mitä neuvoja).

      En muitakaan nettitikkuja kehumaan mene, koska tuskin mikään toimii niin kuin lupaavat. Täysiä roskia ovat perusidealtaankin, mutta sonera on vienyt tämän aivan uudelle tasolle. Heitä ei edes kiinnosta, että toimiiko yhteytesi vai ei. Ylempänä pari soneraa puolustellutta ovat mitä todennäköisimmin soneralla töissä postailemassa ja 'manipuloimassa' threadien sisältöä, mutta läpihän tuollaisista näkee 3 vuotias kersakin.

      Älkää oman mielenterveytenne ja aikanne vuoksi soneralta ostako mitään. Parhaimillaan pääsen parin tunnin ajan tappelemaan netin kanssa - per päivä. Voin kertoa, että siinä menee hermot rauhallisemmaltakin henkilöltä.

      Miettinyt olen, että pitäisikö sonera viedä oikeuteen, tai tehdä valitusta jne... Tuollainen rosvolafka pitäisi taloudellisesti tappaa.

    • paskaaaa...

      Joo sama homma,ei toimi,eikä auta mikään.Täällä vankeutta eli sopimuskautta jäljellä vielä yli vuosi.

    • 3ZzZ:sta4ÖööÖh:n

      Sinun Internetyhteytesi nopeus on:

      124.90kbps

      Se tarkoittaa, että voit ladata 15.61 KB/sec. nopeudella MBnetin palvelimelta.
      Yllä tämän, kuukausittaisen 3ZzZ oikeutensa ylittäneen, mokkulan testitulos.

      Hyvinhän tämä täällä Edge alueellakin toimii, kunhan varpunen ei väärällä oksalla satu istumaan.

      Elisan tikku samanlainen takku, ainoastaan sillä erotuksella että sen, Windowskin, löytää käyttöön tarvittaessa.

      Eläköön teknologinen vallankumous!

    • ...
    • Sekasin

      Rauhoittukaa! Riippuu missä asuu ja missä mokkula on! Käytän juuri reititintä ja mokkula on Elisa Huawei E169 ja ihan hyvin toimii! ja testasin et kaikki radiot ja kännykät haittaa joskus yhteyksiä! meidän alueella huono DNA yhteys mutta elisa yhteys on jotain 120kbs! ei haittaa yhtään! tottukaa kunnes tulee tulevaisuudessa parempia! ja jos on hidas niin ostakaa 3G antenneita! ette voi tapella jos asutte vaikka 400 km päässä toisistanne! ihan eri johdot ja mokkulat!

      • mjahas123

        "tottukaa kunnes tulee tulevaisuudessa parempia!"

        Tipuin just tuolilta. Tottukaa mihin? Ettei yhteys toimi? No en kyllä varmana totu siihen enkä sitä hyväksy. Hyvät on sulla ehdotukset. Antennin oon ostanut eikä silti toimi hyvin. Pääkaupunkiseudulla asun itsekin


    • fghjkiu

      Itselläni soneran mokkula joka pätkii minuutin välein jotain kymmeneksi sekunniksi, ja asun Helsingin Pitäjänmäessä. Onneksi kahden vuoden sopimus on jo mennyt umpeen, pitäisi varmaan ruveta etsimään uutta operaattoria.

      • affsd

        mulla on tismalleen sama homma. Espoossa asun ja pätkii minuutin välein 10 sek. Eihän tämmosta voi yhteydeks kutsua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe