Ahvenanmaa

kokemuksia?

Olen lähdössä Ahvenanmaalle viideksi päiväksi elokuun alussa. Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia hyvistä majoituspalvelusita, elämyksistä (erityisesti luonto-) ja nähtävyyksistä. Kaksi päivää menee golfatessa, mutta otamme teltan mukaan, joten hienot telttailupaikatkin kiinnostavat.

Kiitos etukäteen!

8

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä käynyt

      Kannattaa hakea Ahvenanmaan kartta jostain Infopisteestä. Esim. Järsöhön ja Nåtöhön (en ole ihan varma kirjoitusasusta) pääsee päivän reissulle pyöräilemällä ja luonnonpuistoissa/kansallispuistoissa on kiva kävellä (esim. käytiin luonnonpuistossa/kansallispuistossa jossa n.2 kilometrin lenkki ja toisaalta taas pidempiäkin kävelyreittejä löytyy. Kannattaa ottaa eväät mukaan ja syödä siellä. Kannattaa kierrellä saaria ja vaikka yöpyä jossain siellä, Maarianhaminassahan on myös hyvä leirintäalue, jossa voi yöpyä teltassa.

    • toni

      - Maarianhaminasta suoraan etelään päin lähtevä niemi: kaunista niitty/rannikko seutua
      - Geta vuori
      - Lemlandin kivikirkko
      - venäläisten 1914-17 rakentamat linnoitukset (osa Pietari Suuren merilinnoitusta): esim. Sålis, Kungsön
      - Kastelholman linna: nättiä kulttuurimaisemaa
      - Bomardsun
      - sadat esihistorialliset kumpuhaudat ym. vastaavat.

      • 116

        Olemme lähdössä perheen kanssa(4henk.)Ahvenanmaalle.Tietäisitkö millä lautalla tai miten ylipäänsä sinne on kätevintä Suomesta mennä?
        Kiitos etukäteen!
        [email protected]


      • paljon matkustanut
        116 kirjoitti:

        Olemme lähdössä perheen kanssa(4henk.)Ahvenanmaalle.Tietäisitkö millä lautalla tai miten ylipäänsä sinne on kätevintä Suomesta mennä?
        Kiitos etukäteen!
        [email protected]

        Yritin viime kesänä lomareissua sinne. Yritykseksi se jäikin.
        Halusin muutaman päivän reissun ahvenanmaalla saaristoreittiä käyttäen (2 henkeä ja mp-pyörä).

        Otin Ålansresor matkatoimistoon yhteyden, ystävällinen palvelu. Ahvenanmaalla ei hommat kuitenkaan toimi kuten muualla maailmassa. Matkatoimisto varasi hotelliyöpymiset mennen tullen saarissa ja niin edelleen. Mutta he EIVÄT VOI järjestää saaristolaiva kyytejä !!! Joku mafia varmaan estää.
        OK tuo "homma" pitää itse hoitaa. Soittelin sinne ja yritin. Palvelusta ei voi puhua, sitä ei ollut.

        Olin luottokortillani matkan majoitukset jo maksanut, ei auttanut muuta kuin perua. Ystävällinen Ålansresorin virkailija perui myynnin. Ja niin matkustin muualle.

        Mielikuvaksi jäi että siellä ei eletä tätä päivää vaan jossain ihan omassa maailmassa.

        Matkatoimiston tulee voida hoitaa koko juttu maksavalle asiakkaalle! En yrittänyt tinkiä hinnasta joten odotin palvelua. Minua ei kiinnosta etsiä saaristoaikatauluja sekavista listoista, se on matkatoimiston hommaa. Minä matkustan tilaamani ohjelman mukaan ja maksan tietysti mitä olen tilannutkin.


      • 116
        paljon matkustanut kirjoitti:

        Yritin viime kesänä lomareissua sinne. Yritykseksi se jäikin.
        Halusin muutaman päivän reissun ahvenanmaalla saaristoreittiä käyttäen (2 henkeä ja mp-pyörä).

        Otin Ålansresor matkatoimistoon yhteyden, ystävällinen palvelu. Ahvenanmaalla ei hommat kuitenkaan toimi kuten muualla maailmassa. Matkatoimisto varasi hotelliyöpymiset mennen tullen saarissa ja niin edelleen. Mutta he EIVÄT VOI järjestää saaristolaiva kyytejä !!! Joku mafia varmaan estää.
        OK tuo "homma" pitää itse hoitaa. Soittelin sinne ja yritin. Palvelusta ei voi puhua, sitä ei ollut.

        Olin luottokortillani matkan majoitukset jo maksanut, ei auttanut muuta kuin perua. Ystävällinen Ålansresorin virkailija perui myynnin. Ja niin matkustin muualle.

        Mielikuvaksi jäi että siellä ei eletä tätä päivää vaan jossain ihan omassa maailmassa.

        Matkatoimiston tulee voida hoitaa koko juttu maksavalle asiakkaalle! En yrittänyt tinkiä hinnasta joten odotin palvelua. Minua ei kiinnosta etsiä saaristoaikatauluja sekavista listoista, se on matkatoimiston hommaa. Minä matkustan tilaamani ohjelman mukaan ja maksan tietysti mitä olen tilannutkin.

        ...kerroit kokemuksistasi.Ollaan vähän katseltu netistä eri vaihtoehtoja ja vaikuttaa tosiaan hiukka epäselvältä.Kaikki valmiit paketit tuntuvat olevan ryhmille ja aikataulut/hinnat lautoilla jotenkin epäselviä.Pitää varmaan harkita uudelleen ja pysyä "Suomessa".


      • kommentti
        116 kirjoitti:

        ...kerroit kokemuksistasi.Ollaan vähän katseltu netistä eri vaihtoehtoja ja vaikuttaa tosiaan hiukka epäselvältä.Kaikki valmiit paketit tuntuvat olevan ryhmille ja aikataulut/hinnat lautoilla jotenkin epäselviä.Pitää varmaan harkita uudelleen ja pysyä "Suomessa".

        Jos ei sen vertaa osaa tai viitsi, että itse katsoisi lauttojen aikataulut, kannattaa sitten varmasti pysyäkin mantereella.


      • 116
        kommentti kirjoitti:

        Jos ei sen vertaa osaa tai viitsi, että itse katsoisi lauttojen aikataulut, kannattaa sitten varmasti pysyäkin mantereella.

        ...ei ne aikataulut kyllä mitään hankalia ollut.Ollaan nyt kuitenkin menossa eli täytyy kirjoitella miten reissu sitten meni.


      • paljon matkustanut
        kommentti kirjoitti:

        Jos ei sen vertaa osaa tai viitsi, että itse katsoisi lauttojen aikataulut, kannattaa sitten varmasti pysyäkin mantereella.

        oli hankalia, mutta niistä kyllä selvisin. On aika eksoottisia nuo nimet.

        Ongelma oli että et voinut varata ylityksiä. Mahdollista oli että jää eri saareen kuin missä maksettu majoitus on. Edes moottoripyörän tarvitsemaa tilaa ei lautalle varattu etukäteen!

        Toistan itseäni, mutta : Nykyaikana (kaikkialla lähialueilla) matkatoimisto voi hoitaa maksavalle asiakkaalle liput ja laput käteen! Ahvenanmaalla ei voi.

        Haluja siihen olisi Ålansresorilla kyllä ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7804
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4626
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3291
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2176
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1526
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1508
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      278
      1098
    Aihe