Vessahätä

dp-

Moro! Olen 16 vuotias poika ongelmana on se, että tuntuu koko ajan olevan tarve päästä virtsalle.Sinne, kun menen niin ei tule mitään kyse ei ole mistään sukupuolitaudista sen voin sanoa.Vaiva alkoi n.1viikko sitten.Voisiko johtua siitä, että olen kylmännyt itseni? Vaiva on koko ajan haittanani koulussa ja varsinkin ennen nukkumaan menoa joudun koko ajan ravaamaan vessassa vaikka ei aina edes virtsaa tulisikaan.Minulla on verensokeri arvot normaalit ja ei ole jano.Mitä neuvoksi, pitäisikö ottaa yhteys lääkäriin?

4

2491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juirppiao

Tuntuu jatkuva paineentunne virtsarakossa, mutta pidättely onnistuu mutta paineentunne on sitten hirveä jos ei käy tyhjentämässä.Sullakin tämä paineentunne näköjään on ongelmana...pystytkö pidättämään?Onko siult otettu virtsanäytteet?Jos on ja ei ollut mitään niin kyse varmasti yliaktiivisesta rakosta johon on lääkkeet joten aika lääkärille vain =) Voin itse sanoa että toi paineentunne rakossa on todella elämää rasittava, kun se tulee melkein heti takaisin kun käy tyhjentämässä...ja silloin ei voi rentoutua. :(

• dp-

En ole käynyt missään virtsatesteissä, mutta tuntuu sellainen paine eturauhasessa

• myös minulla

Minulla oli joku vuosi sitten samanlaista ongelmaa eikä se vieläkään ihan normaali ole. Itse kävin lääkärissä ja urologillakin ja ei siitä juuri mitään hyötyä ollut eivät osanneet sanoa oikeen juuta eikä jaata jotan neuvoja kuitenkin antoivat.

Eli mikäli sinulla on usein virtsahätä, älä mene heti vessaan se vain pahentaa asiaa ja virtsaamistarve tihenee. Yritä pidätellä mahdollisimman kauan ja pidä vessakäyntien välissä vähintään 3 tuntia. Juo myös reilusti normaalia enemmän niin rakkosi tottuu että siellä on paljon nestettä. Tätä kun jaksaa tehdä tarpeeksi kauan niin ei tule se hätä niin usein ja niin pienistä määristä.

Mikäli virtsaa ei meinaa tulla eli tuntuu kuin olisi ns. "ujopissa" niin pistä hana valumaan ja kokeile virtsata istualteen. Itseäni ainakin auttaa nimenomaan tuo istualteen virtsaaminen vaikka naisten hommaahan se on ;)...Tsemppiä

• .

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2738
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      164
      2652
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2501
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      2024
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      20
      1983
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1828
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1558
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      18
      1145
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      69
      1139
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      74
      1004
    Aihe