Vatsatähystys/Rintakipu

Minä hölmö!

Olin vatsatähystyksessä, todettiin refluksitauti, mutta en huomannut kysäistä, mutta varmaan joku täällä tietää, että onko rintakipu tuossa refluksitaudissa vaarallinen? Mulla happosalpaajalääkitys ollut kuukausia käytössä eli lääkekuuri on päällä.

Mä en tajua oikein tämän taudin logiikkaa. Refluksitauti on krooninen, lääkkeet kehissä mutta silti tauti on päällä, pitääkö lääkitys lopettaa kun on kuitenkin vaivoja ja mennä leikkaukseen vai miten te teette, kun teillä on refluksivaivoja? Onko teilläkin vaivoja lääkityksestä huolimatta?

Kahvi käskettiin lopettaa, mä olin kahvia ilman puolitoista kuukautta, vaivat vaan paheni. Nyt juon 3 kupillista päivässä kahvia, ja eikä tätä kukaan usko mutta vaivat on mulla vähentuneet. Voiko tuolla kahvilla olla joku psykologinen vaikutus?

Entä moniko teistä miettii tuota leikkausta? Mä ihmettelin sitä kun mulla löytyi refluksitauti tähystyksessä ja palleatyrä niin mulle ei ehdotettu lainkaan leikkausta, ei siis puhuttu mitään, mutta sitten mä kuulin yhden tyypin jolla oli leikattu 4-5 vuotta sitten, leikkaus oli mennyt hyvin, mutta sitten oli 4 vuoden päästä alkanut samat vaivat, eli onko tuo leikkaus vaan tilapäisratkaisu? Mansetit, en tiedä mitä ne on, onko niissä lyhyt kesto?

10

2644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hengenahdistusta

en ole itsessäni havainnut mutta hengenahdistusta kylläkin. Pärjäilen kohtalaisen hyvin kun mulla käytössä happosalpaajalääke ja astmapiippu.

Mutta tuota kahvi-juttua mäkin ihmettelen. Mitä oireita siitä pitäisi tulla? Närästystäkö? Mulla kaikken eniten noita reflux-vaivoja aiheuttaa maitotuotteet ja kaurapuuro ja toisinaan myös vesi.

• ei närästä enää
    • rintakipu

Refluksitaudin rintakipu voi olla ihan jumalattoman kovaa. Sivusta seuraava voisi kuvitella ihmisen saavan sydänkohtauksen. Kipu voi olla myös paljon miedompaa ja kovat kivut menevät ohi ilman toimenpiteitä. -Toisin kuin sydänperäisessä kivussa.

Refluksitaudin rintakivut eivät ole vaarallisia. nehän eivät johdu sydämestä.

• galhu

Mulle sanoi lääkäri että syö lääkkeitä jos auttaa ja jos ei auta niin älä syö.ei auttanu enkä syö enää.välillä sattuu niin että itku tulee,mutta kun i ole mitään orgaanista vikaa niin ei myöskään leikata.ruokavalio ja muut ohjeet toimii parhaiten.

• 18v raihnainen

Itselläni on kovia rintakipuja useasti viikossa ja aluksi pelotti. Kahvi pahentaa oloa ja tupakka ja silloin alkaa närästää niin paljon että oksettaa. syön nexium-nimisiä lääkkeitä mutta mietin, miten kuurin jälkeen sitten menetellään? onko teillä jatkunut oireet vai mitä syötte nykysin?

• ---

Pahimmat rintakivut ovat itselläni olleet aivan infernaaliset ja lopulta johtaneet yökkimiseen, oksenteluun tai hengenahdistukseen. Omat kipuni saattavat lamauttaa minut täysin, mutta eivät ne vaarallisia ole, ellei lisäksi ala tulla pahempia juttuja, kuten vuotamaan verta suusta.

Söin vuosia lääkkeitä, mutta ne vain pahensivat oloa. Vuosien tutkimusten jälkeen lääkärit totesivat, että ''ei sulla mitään refluksitautia ole''. Tekisi mieli tietää, että mikä heistä sitten aiheuttaa täysin samanlaisia oireita, mutta sanovat etteivät tiedä. Nyt hyppelen erikoislääkäriltä toiselle selvittämässä asiaa. Autoimmuunisairauksia on mietitty jne. Leikkauksesta en siis edes haaveile, kun se ei kuulemma luultavimmin mua auttaisi ja lekurit eivät edes tiedä mikä on vikana.

• .............

Tämä refluksitauti on sitten ihme sairaus, minullekkin tehty kaikenmaailman tutkimukset ja toinen lääkäri sanoo, et on refluksia ja viimeks eri lääkäri sano, kun tähystettiin, ettei johdu refluksista vaivat eli on tiukka vatsanportti.
      Kahvia juon ja olen juomatta välillä, vaivat ei lopu. Oliskohan ylipaino, sitä on noin 10kg, yskin joka päivä, on kuin jatkuva flunssa, allergiaa ei ole todettu.

• SuoRef

Suurimmalla osalla refluksitautia sairastavista on tiukka ylempi vatsanportti ... oireet johtuvat niistä tahattomista portin aukeamisista.

Vointeja kaikille refluksikoille!
      http://www.refluksi.fi

• lklökkö

Kyllä itselläni ottaa rinnasta läpi kropan selkään saakka, kun kunnon refluksi kohtaus on päällä. Syön happosalpaajia, mutta olen humannut parhaaksi kohtauksen sammuttajaksi jogurtin, joka helpottaa 5-10 minuutissa kipua. Toisinaan kohtaus saattaa kestää kaksikin vuorokautta ja mikään ei auta.

Olen huomannut, että paprikaa ja tuoretta sipulia ei voi syödä muruakaan, myös liika kahvi, tuoremehut ja kuorimaton tuore kurkku laukaisee kohtauksen.

• ...........

Miksihän vatsanportti aukeaa tahattomasti, olisko stressi vai ylipaino, itsellä on molempia ja refluksi vaivaa joka päivä.
      Vaikka eräs lääkäri sano, et ei aina auta laihduttaminenkaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7640
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      123
      6364
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      162
      4472
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3081
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2648
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      43
      1994
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      132
      1584
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1544
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      46
      849
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      802
    Aihe