Kannattaisiko tällä euron/ dollarin kurssilla tilata kamera Usa: sta. Onko kenelläkään kokemuksia moisesta? Paljonko tullimaksut yms?
kamera Usasta
11
4906
Vastaukset
Kokeilin tuota parissa USAlaisessa nettikaupassa. CheckOutissa tyssäsi, kohdemaahan ei toimiteta. Olisi kyllä erittäin kannattavaa jos onnistuisi.
- kannata
Tullin suuruudesta en tiedä mutta alv (22 %) lasketaan kaikkien kulujen päälle. Siis alvin laskennassa käytetty hinta on ostohinta rahtimaksu tulli. Lisäksi kannattaa muistaa että takuu ei todennäköisesti ole voimassa Suomessa. Lisäksi mahdolliset verkkovirralla toimivat lataus- yms laitteet eivät myöskään välttämättä pidä suomalaisesta sähköstä. Jos on tarvetta suomenkieliselle käyttövalikolle tai käyttöohjeelle silloin tuskin kannattaa.
- uuesaasta
Ihan sattumoisin oli juttua aihesta tämän päivän Hesarissa. Jos laitteet pelittää, niin sen mukaan ainakin kannattaisi. Tullia ei mene, postimaksu noin 30 €, samoin alv. Eli hintaluokan 270 € kameralle tuli hintaa noin 170 €. Osoite oli footlocken.com, josta voi käydä katsomassa. Laitteiden toimivuudesta en tosin tiedä mitään, mutta tietääkö joku asiasta varmaa tietoa.
- uuesaasta
Oikea osoite on siis adorama.com
- kapro
Itse olen ostanut kameran objektiiveja usasta (nimenomaan adoramalta=muuten suosittelen koska toimitukset UPSin kautta ovat monasti nopeampia kuin suomalaisista nettifirmoista elikä itselläni n.viikko) ja homma toimii ja tilanne on ihan sama kameroiden suhteen. Vaihtokurssihan on meille nyt erittäin edullinen.
Päälle tulevat kulut:
Firman postitusmaksu n. 30-50 taalaa, riippuen tavaran painosta (esim objektiivi upsin kautta n.37 taalaa.
Alv-vero lasketaan todella tuotteen hinta rahti maksusta (joka on todella 'syvältä')
Tullimaksu ed. mainitulle obiskalle oli 6,7%.
Upsin toimitus kotiovelle, ellet halua hakea Vantaan toimipisteestä on noin 37 euroo (Lohjalle)
Eli karkeasti laskien jos tuotteen (kamerat tai sen lisukkeet) hinta on taaloissa suunnilleen sama kuin meillä euroissa, niin ei kannata hankkia.
Takuista puheenollen ns. 'Usa warranty' toimii ihan yhtälailla mutta on hankalampi postitus yms.seikkojen takia.
Hakiessani kerran obiskan Vantaan tullista, sanoi tullivirkailija, että kurssisuhde eur/usd lasketaan kuukauden alun kurssisuhteen mukaan, joka sekin on 'todella syvältä'.
Valtion laitos vetää siinäkin 'kotiinpäin' niin paljon kuin sielu sietää.
Adoramasta puheenollen minulla on ainakin hyvät kokemukset ko. firmasta ja siellä on muuten todella hyvä fotokoulu jos osaa enghliskaa. http://www.adorama.com/learn
Terv. KH - kannattaa,
kapro kirjoitti:
Itse olen ostanut kameran objektiiveja usasta (nimenomaan adoramalta=muuten suosittelen koska toimitukset UPSin kautta ovat monasti nopeampia kuin suomalaisista nettifirmoista elikä itselläni n.viikko) ja homma toimii ja tilanne on ihan sama kameroiden suhteen. Vaihtokurssihan on meille nyt erittäin edullinen.
Päälle tulevat kulut:
Firman postitusmaksu n. 30-50 taalaa, riippuen tavaran painosta (esim objektiivi upsin kautta n.37 taalaa.
Alv-vero lasketaan todella tuotteen hinta rahti maksusta (joka on todella 'syvältä')
Tullimaksu ed. mainitulle obiskalle oli 6,7%.
Upsin toimitus kotiovelle, ellet halua hakea Vantaan toimipisteestä on noin 37 euroo (Lohjalle)
Eli karkeasti laskien jos tuotteen (kamerat tai sen lisukkeet) hinta on taaloissa suunnilleen sama kuin meillä euroissa, niin ei kannata hankkia.
Takuista puheenollen ns. 'Usa warranty' toimii ihan yhtälailla mutta on hankalampi postitus yms.seikkojen takia.
Hakiessani kerran obiskan Vantaan tullista, sanoi tullivirkailija, että kurssisuhde eur/usd lasketaan kuukauden alun kurssisuhteen mukaan, joka sekin on 'todella syvältä'.
Valtion laitos vetää siinäkin 'kotiinpäin' niin paljon kuin sielu sietää.
Adoramasta puheenollen minulla on ainakin hyvät kokemukset ko. firmasta ja siellä on muuten todella hyvä fotokoulu jos osaa enghliskaa. http://www.adorama.com/learn
Terv. KHtilata tai jos joku menee käymään niin tuoda.
Takuu on voimassa vain USA:ssa, mutta jos Suomessa joutuu takuuaikana korjauttamaan kameraa niin se maksaa.
- sofiamn
Mieheni asuu usa:ssa ja on ostamassa kameraa jonka lähettää postissa. Niin että eikö se ole ihan kannattavaa silloin ei edes tullilla ole mitään sanottavaa????
- Kameristi156
Latauksen kanssa voi tulla ongelmia suoraan suomalaisesta pisokkeesta, kun on 220V ja Usa:ssa 110V, tarvitsee jännitemuuntajan, mutta toki paristoillakin pärjää.
- kameristus
Nykyiset laturit käy 100V-240V jännitteisiin. Ainoastaan uuden virtajohdon joutuu ostamaan kun jenkkien töpselit on erilaiset.
- 020
Tämäkin vanha valhe kiertää täällä jatkuvasti.
Hulluimmat täällä on pelotelleet 110% tulipalolla!
Mitään muuntajaa ei tarvita, pistokeadapteri tai mikä tahansa Suomi mallinen laturin johto riittää. Mulla on jenkkilästä tuodun laturissa vanha partakoneen johto.
- taric
Tullimaksut selviää euroopan komission tullisivulta:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=fi
Tavarakoodin saa selville esim. googlaamalla kyseisen tuotteen taric koodia (taric code) tai ihan vaan tavarakoodeja selaamalla.
Tulli lasketaan tavaran hinnasta postikulut mukaan luettuna ja tullattuun hintaan lisätään vielä ALV 23%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933461
- 1103161
- 562355
- 231951
Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61778Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201745Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111690Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein241546Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131411Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381404