Mikä summa katsotaan köyhyysrajaksi yksin asuvalle?
Mikä on tällä hetkellä KÖYHYYSRAJA
26
4001
Vastaukset
- vuonna
2004 se oli Suomessa 1200 euroa kuukaudessa. Se tarkoittaa sitä, että enemmän kuin yli 1.3 miljoonaa suomalaista olisi köyhiä.
- Ex sdp
Pitää päätöksillään huolen että noita köyhyys rajan alapuolella olevia tulee joka vuosi lisää eikä kukaan muu välitä joten MARS äänestämään niin saamme edes jonkun joka puhuu eläkeläisten puolesta ja toivon mukaan useampia senioreita.Mitään ette voi hävitä ainoastaan voittaa.Onhan selvää että mikään muu puolue ei aja eläkeläisten asiaa kuin
SENIORI PUOLUE - ..........
Ex sdp kirjoitti:
Pitää päätöksillään huolen että noita köyhyys rajan alapuolella olevia tulee joka vuosi lisää eikä kukaan muu välitä joten MARS äänestämään niin saamme edes jonkun joka puhuu eläkeläisten puolesta ja toivon mukaan useampia senioreita.Mitään ette voi hävitä ainoastaan voittaa.Onhan selvää että mikään muu puolue ei aja eläkeläisten asiaa kuin
SENIORI PUOLUE2005
>Köyhimpien ostovoima alentunut vuodesta 1990
EU:n köyhyysrajalle
matkaa 150 euroa>
http://hirvasnoro.blogspot.com/2005/10/kyhimpien-ostovoima-alentunut-vuodesta.html
Nyt summa on jo 200 € - summana 900 euroa
jolloin on tarkoitettu käteen jäävää summaa kuukaudessa, kun verot on vähennetty.
Onko toi 1200 euroa nyt summa, josta otetaan verot pois? Vai tarkoittaako se käteen jäävään summaa? - Kotilainen
summana 900 euroa kirjoitti:
jolloin on tarkoitettu käteen jäävää summaa kuukaudessa, kun verot on vähennetty.
Onko toi 1200 euroa nyt summa, josta otetaan verot pois? Vai tarkoittaako se käteen jäävään summaa?minun eläke on 750 euroa käteen kuukaudessa. Raha menee asumiseen ja syömiseen, mitään tilattuja lehtiä ei tule, töllöä käyn katsoon joskus naapurissa ja kirkosta erosin myös säästösyistä. Tyttäreni leikkaa kotiparturilla tukan joskus käydessään, mutta nyt ei ole kyllä enää mitään mistä säästäisin. Onneksi lääkkeisiin ei mene kuin parikymppiä kuukaudessa.
Huonommin on vielä niillä jotka saa pelkän kansaneläkkeen, mutta heille tulee tukia, minä olen kelan mukaan siinä rajalla että jään ilman. - asumiskuluihin
Kotilainen kirjoitti:
minun eläke on 750 euroa käteen kuukaudessa. Raha menee asumiseen ja syömiseen, mitään tilattuja lehtiä ei tule, töllöä käyn katsoon joskus naapurissa ja kirkosta erosin myös säästösyistä. Tyttäreni leikkaa kotiparturilla tukan joskus käydessään, mutta nyt ei ole kyllä enää mitään mistä säästäisin. Onneksi lääkkeisiin ei mene kuin parikymppiä kuukaudessa.
Huonommin on vielä niillä jotka saa pelkän kansaneläkkeen, mutta heille tulee tukia, minä olen kelan mukaan siinä rajalla että jään ilman.kuukaudessa?
- hintojenkorotusten jälkeen
asumiskuluihin kirjoitti:
kuukaudessa?
ei tuo 900 euroa köyhyysrajana päde enää alkuunkaan.
Jos puhutaan 1200 - 1400 eurosta, niin aletaan olla lähempänä totuutta.
ja tarkoitan summilla käteen jäävää rahamäärää.
Eiväthän kansanedustajatkaan pärjää enää Suomessa alle 6000:n euron palkalla. - ylen
hintojenkorotusten jälkeen kirjoitti:
ei tuo 900 euroa köyhyysrajana päde enää alkuunkaan.
Jos puhutaan 1200 - 1400 eurosta, niin aletaan olla lähempänä totuutta.
ja tarkoitan summilla käteen jäävää rahamäärää.
Eiväthän kansanedustajatkaan pärjää enää Suomessa alle 6000:n euron palkalla.Nyt on jo köyhyysraja 1400 e käteen jäävänä.
Vetäiskääpä yksin tein ylemmäs, että se kattaa
reilun enemmistön suomalaisista. Siitä on sitten
tavoitetta, ei tarvitse muuta kuin saada köyhät
vaaliuurnille. - puhut
Tuo mainitsemasi luku on bruttotulo ja vielä vanha sellainen. Vuoden 2007 nettotulon köyhyysraja oli noin 900€/kk. Nykyisten palkankorotusten varjossa köyhyysraja tulee nousemaan huomattavasti ja taitetun indeksin ansiosta yhä suurempi osa eläkeläisistä kuuluu ryhmään missä tulot alittava tuon maagisen rajan. Puhumattakaan nyt työttömistä, sairaista ja opiskelijoista.
Ruoan hinta on tilastojen mukaan noussut tänä vuonna 6%, kohtaa saa pienituloiset liittyä romanialaisten kerjäläisten joukkoon. - Kotilainen
asumiskuluihin kirjoitti:
kuukaudessa?
Kela hyväksyy jotain 170 euroa asumiskuluja, käytännössä ne on suuremmat kun omassa mökissä asun. Pitäisi kuulemma myydä mökki pois ja muuttaa vuokralle asumaan niin leipä levenisi kun saisi kuluista 85 prosenttia tukea. Tosin se mökistä saatu raha pitäisi lahjoittaa tai kuluttaa pois ensin kun säästöjä ei saa olla kuin max 2000 euroa. On kai niitä byrokratian kukkasia.
- pois,
Kotilainen kirjoitti:
Kela hyväksyy jotain 170 euroa asumiskuluja, käytännössä ne on suuremmat kun omassa mökissä asun. Pitäisi kuulemma myydä mökki pois ja muuttaa vuokralle asumaan niin leipä levenisi kun saisi kuluista 85 prosenttia tukea. Tosin se mökistä saatu raha pitäisi lahjoittaa tai kuluttaa pois ensin kun säästöjä ei saa olla kuin max 2000 euroa. On kai niitä byrokratian kukkasia.
oli nyt byrokratian säännöt millaiset tahansa.
Ihmetyttää, ettei omassa mökissä asumiseen voi saada mitään tukia. Onko kaikki mahdollisuudet käyty varmasti läpi? - Kotilainen
pois, kirjoitti:
oli nyt byrokratian säännöt millaiset tahansa.
Ihmetyttää, ettei omassa mökissä asumiseen voi saada mitään tukia. Onko kaikki mahdollisuudet käyty varmasti läpi?Niin kauan kun suinkin pystyn mökin hoitamaan ja tässä asumaan en lähde paitsi jos nuo vesi ja sähkömaksut nousee ihan hirveästi, sitten on pakko. Kävin minä Kelan sivulla laskuristakin katsomassa ettei virkamuijat jymäytä mutta nollia sekin näytti tukimääräksi. Kyllä omaan mökkiinkin eläkkeensaajan asumistukea saa jos täyttää ehdot, minulla tuo eläkesumma sattuu vain olemaan juuri rajalla ja toisaalta Kela ei hyväksy koko asunnon kuluja, vain niiltä neliöiltä mitkä se jonkun rätingin mukaan katsoo olevan tarpeen. Minä siis maksan osan asumisesta sellaisilla euroilla jotka Kelan normeilla pitäisi mennä ruokaan, lehtiin, tv-lupaan ym.
Ei tämä paha olotila ole jos terveyttä riittää, kirjasto on lähellä lehtien lukemiseen ja tämä nettiyhteys korvaa kaikki muut viestimet paitsi radion, tosin tähänkin kuluu 28 euroa kuukaudessa. - Ex sdp
puhut kirjoitti:
Tuo mainitsemasi luku on bruttotulo ja vielä vanha sellainen. Vuoden 2007 nettotulon köyhyysraja oli noin 900€/kk. Nykyisten palkankorotusten varjossa köyhyysraja tulee nousemaan huomattavasti ja taitetun indeksin ansiosta yhä suurempi osa eläkeläisistä kuuluu ryhmään missä tulot alittava tuon maagisen rajan. Puhumattakaan nyt työttömistä, sairaista ja opiskelijoista.
Ruoan hinta on tilastojen mukaan noussut tänä vuonna 6%, kohtaa saa pienituloiset liittyä romanialaisten kerjäläisten joukkoon.Sitten vaaleissa.Politiikot tietää että ihmisten muisti on lyhyt ja vaalipuheissa lasketaan taas lööperiä köyhän kansan puolesta.No ainakin köyhien pitäisi tietää totuus
- noin 900 euroa/kk
puhut kirjoitti:
Ruoan hinta on tilastojen mukaan noussut tänä vuonna 6%, kohtaa saa pienituloiset liittyä romanialaisten kerjäläisten joukkoon.Mitä se mahtaa olla nyt?
Kuten edellisessä viestissä mainittiin jo,niin varsinkin ruoka on kallistunut roimasti vuodenvaihteessa. Samoin nousivat melkein kaikki maksut.
Suomen väestöstä kohta suurin osa elää köyhyysrajan alapuolella.
Suurin ongelma ei ole se, onko ihminen eläkkeellä, opiskelemassa, työtön tai sairas, vaan se kuinka paljon hän saa nettotulona rahaa käteen kuukaudessa.
Yksinkertaistettuna: SUURIN ONGELMA SUOMALAISESSA YHTEISKUNNASSA ON KÖYHYYS!
Selvin sosiaaliturvaan liittyvä uudistus, joka auttaisi köyhiä nousemaan inhimilliseen asemaan elämässä, olisi PERUSTULON säätäminen.
Perustulo olisi jokaiselle täysi-ikäiselle suoraan tilille kuukausittain maksettava summa. Tällaiseksi perustulosummaksi on ehdotettu esim. 400 euroa kuukaudessa.
Perustulon saisi riippumatta muista kiinteistä tuloista, kuten eläkkeestä tai palkasta.
Toimeentulon hakeminen ja myöntäminen sen sijaan vähenisi roimasti. Perustulo rahoitettaisiin osittain juuri toimeentulomenoista ja byrokratiakuluista kertyvillä säästöllä.
Perustulo on globaalin maailman sosiaaliturvamalli. Entinen savupiipputeollisuuden kulta-aikana luotu tilkkutäkki-malli ei enää toimi. - ykköshuolenaiheita
noin 900 euroa/kk kirjoitti:
Mitä se mahtaa olla nyt?
Kuten edellisessä viestissä mainittiin jo,niin varsinkin ruoka on kallistunut roimasti vuodenvaihteessa. Samoin nousivat melkein kaikki maksut.
Suomen väestöstä kohta suurin osa elää köyhyysrajan alapuolella.
Suurin ongelma ei ole se, onko ihminen eläkkeellä, opiskelemassa, työtön tai sairas, vaan se kuinka paljon hän saa nettotulona rahaa käteen kuukaudessa.
Yksinkertaistettuna: SUURIN ONGELMA SUOMALAISESSA YHTEISKUNNASSA ON KÖYHYYS!
Selvin sosiaaliturvaan liittyvä uudistus, joka auttaisi köyhiä nousemaan inhimilliseen asemaan elämässä, olisi PERUSTULON säätäminen.
Perustulo olisi jokaiselle täysi-ikäiselle suoraan tilille kuukausittain maksettava summa. Tällaiseksi perustulosummaksi on ehdotettu esim. 400 euroa kuukaudessa.
Perustulon saisi riippumatta muista kiinteistä tuloista, kuten eläkkeestä tai palkasta.
Toimeentulon hakeminen ja myöntäminen sen sijaan vähenisi roimasti. Perustulo rahoitettaisiin osittain juuri toimeentulomenoista ja byrokratiakuluista kertyvillä säästöllä.
Perustulo on globaalin maailman sosiaaliturvamalli. Entinen savupiipputeollisuuden kulta-aikana luotu tilkkutäkki-malli ei enää toimi.Vai kuinka on?
- E.K Järvenpää
ykköshuolenaiheita kirjoitti:
Vai kuinka on?
Kannattaa katsoa ohjelma www.senioripuolue.fi ja lähteä itse vaikuttaan
- suomimummo
mutta työttömyysturvaa saan 410 euroa kuukaudessa. Sen päälle saan asumistukea 214,20 euroa. Yhteensä kuukausituloni ovat 624,30 euroa, joten Suomen köyhyysraja on puolet Eurostarin mukaisesta köyhyysrajasta. Me elämme nälkämaassa. Suomi on meidän nälkämaamme. Muita kuukausituloja minulla ei ole, enkä hae toimeentulotukea.
Sain veljeltäni, joka yllättäen kuoli toistakymmentä vuotta jatkuneen työpaikkakiusauksen kohteeksi jouduttuaan (haluttiin savustaa ulos pitkaaikaisena työntekijänä), pienen perinnön. Nyt se lasketaan kuukausitulokseni, joten vaikka hakisin sos-tukea, en saisi. Tämähän jo viestii, minkälaiseksi Suomen politiikka todellisuudessa on muuttunut. Ja sitten yritetään muka väittää, että "puhe köyhyyskeskusteluista on lopetettava".
Sähkö-, puhelin-, sairaus-, vuokran omavastuun sekä muut kulut, myös ehkä tulevat pakkomediamaksut, vaikka ei minulla ole edes televisiota, maksan tästä työttömyyspäivärahasta, joka on tuo mainitsemani 410 e/kk:ssa. Voiko ihmisen tehdästä pahempaa helvettiä? Samaan veneeseen joutuvat kaikki työpaikkakiusatut, eli it-neuvottelujen tuloksena irtisanotut. Kun ikääntynyttä kukaan ei huoli töihin, eikä pääse eläkkeelle, on vain kärsittävä tätä elämän helvettiä ja kuunneltava lisäuhkauksia. Ei siis ihme, että minäkin olen oppinut kiroamaan, vaikka se ei ole kuulunut aikaisemmin tapoihini.
Nyt pitää keksiä Suomelle uusi kansallislaulu, jonka nimi on Nälkämaan laulu. - suomimummo
Kotilainen kirjoitti:
Suomessa saman tuen sai, asuipa omassa mökissä tai vuokralla. Ero on siis huikea nykyiseen käytäntöön verrattuna. Älä muuta mökistäsi pois. Joudut vielä pahempaan asemaan, päästyäsi pakkoholhouksen rattaisiin. Täällä pelotellaan monenlaisilla asioilla. Asumistukea saa vuosi vuodelta vähemmän, eikä sitä lakien mukaan koroteta, jos vuokran korotus on vähemmän kuin 50 euroa kuukaudessa. Arvelkaa, minkälaista järjettömyyttä!
Sitten ei saa asuntoa, jos tulot eivät ole tarpeeksi suuret. Joten varokaa mummot näitä pörssihuijareita. He ovat laatimassa näitä Suomen uusia lakeja ja Suomen työelämän uusia pelisääntöjä. - NörtinIhmettelyt
Ex sdp kirjoitti:
SENIORI PUOLUEhttp://www.talouselama.fi/tyoelama/article168333.ece
Kansanedustajat eivät voi päättää ja tehdä päätöksiä eläkkeistämme.
Normaali käytäntö on asioiden kuin asioiden hoidossa, että joku virkamies saa jossakin asiassa päätösvallan
ratkaista kuinka jokin asia hoidetaan. Sen hän esittelee eteenpäin, eläkeasioissa kts. yllä oleva linkki.
Työryhmän yksimielisen päätöksen jälkeen asia viedään ko. ministeriöön, jossa ministeriön virkamiehet
tekevät lakipykälät. Sitten asia viedään ko. ministeriön ministerin pöydälle allekirjoitettavaksi.
Tämän jälkeen asia esitellään torstaisin valtioneuvoston yleisistunnossa. Ministerien tottelevaisuutta
ainakin ennen oli valvomassa valtioneuvoston kansliasta virkamies eli yksi esittelytsihteeri (=juristi) ja
toinen virkamies oli oikeuskanslerin viraston apulaisoikeuskansleri. He siis varmistivat että mitään
muutoksia ei tehdä. Valtioneuvoston yleisistuntoa johtaa pääministeri. Tämän jälkeen asia viedään esiteltäväksi perjantaina pidettävään Tasavallan Presidentin esittelyyn ja jälleen paikalla on em. kaksi virkamiestä valvomassa jotta asiat tehdään niin kuin ne on jo päätetty. Tämän jälkeen eduskunta hyväksyy asian eli pöytäkirjan jossa on nyt Tasavallan Presidentin allekirjoitus ja kyseessä olevan ministeriön ministerin allekirjoitus.
Jääkö nyt kansanedustajille päätös valta? Jääkö mitään valtaa muuta kuin todeta että asia on näin päätetty. Vai voiko eduskunta kumota Tasavallan Presidentin allekirjoittaman ns. lakisäännöksen?
Ihmettelen minä maallikko.
Entä löysinkö netistä oikean tiedon, että asiat kulkevat edellä mainitusti?
Eduskunta ja kansanedustajat joita tänä päivänä väkilukuun nähden on liian paljon edustaa mitä?
Minkälaista päätäntä valtaa?
Eduskunta on tänä päivänä liian suureksi paisunut ottaen huomioon, että vastaavanlainen "näytelmä" käydään tänä päivänä eli nyt EU-aikana europarlamentaarikkojen kesken?
Eli lopputulos on että senioripuolue ei voi päättää eduskunnassa meidän eläkkeistä yhtään mitään.
Parempi olisi puolueen sijasta perustaa järeä järjestö senioreille, erilainen kuin mitä tänä päivänä Suomessa on, eli sellainen joka ajaisia myös ikärasismia käsittelevän asian, niin että Suomeen tehtäisiin
uusi laki nimeltä, "Ikärasismilaki".
- pieneläkeläisille
todellista parannusta taloudelliseen tilanteeseen.
- onko meitä monia
eläkettä josta maksan 112 hoitovastiketta omistamassani yksiössä. Tuolla summalla olen toistaiseksi elänyt ja maksanut sähköt ym., koska onneksi ei ole ollut sairautta eikä ylimääräisiä kuluja.
Säästöihin olisi turvauduttava jos jotakin muuta kuin ruokaa ja normaaleja tarvikkeita tarvitsisi. - Suunnittelee
onko meitä monia kirjoitti:
eläkettä josta maksan 112 hoitovastiketta omistamassani yksiössä. Tuolla summalla olen toistaiseksi elänyt ja maksanut sähköt ym., koska onneksi ei ole ollut sairautta eikä ylimääräisiä kuluja.
Säästöihin olisi turvauduttava jos jotakin muuta kuin ruokaa ja normaaleja tarvikkeita tarvitsisi.Kuka kieltää sinua muuttamasta pois ja alkamasta vaikka pakolaiseksi ruotsiin.
- senjoritar 2011
onko meitä monia kirjoitti:
Säästöihin olisi turvauduttava jos jotakin muuta kuin ruokaa ja normaaleja tarvikkeita tarvitsisi.Meitä on monia, eläkkeni on 734.15e vuokra 525.38e asumistukea saan 184.37e. Vuokra nousee joka vuosi 30-50e/kk. Eläke pienee vuosittain, ainakin tänä vuonna putosi 30e. Vanhuus huolestuttaa!
- nyt köyhä
senjoritar 2011 kirjoitti:
Meitä on monia, eläkkeni on 734.15e vuokra 525.38e asumistukea saan 184.37e. Vuokra nousee joka vuosi 30-50e/kk. Eläke pienee vuosittain, ainakin tänä vuonna putosi 30e. Vanhuus huolestuttaa!
ja siitä maksan hoitovastikkeen 110 euroa, sähkön, tv, internet liittymän, kännykän ja ruuan.
Asun omassa pienessä asunnossa lähellä keskustaa joten harvoin käytän yleisiä kulkuneuvoja.
Ruokaan ja taloustarvikkeisiin viikossa menee 50 euroa. Pidän kirjanpitoa joka sentistä ja tähän asti olen pärjännyt hyvin koska ei ole ollut kuin pari-kolme lääkärissä käyntiä. Viime vuonna ostin kannettevan tietokoneen 750 euroa säästöillä.
Vaatteita on kaapit täynnä joten niitä ei tarvitse ostaa. Ennen minulla oli hyvä rikas elämä mutta ei nytkään ole valittamista jos terveenä pysyy.
60.000 säästöjä joka antaa jonkinlaisen turvallisuuden tunteen. Minulla olisi paljon vinkkejä miten pystyy elämään aivan hyvin näinkin pienellä eläkkeellä. - ent. suomimummo
nyt köyhä kirjoitti:
ja siitä maksan hoitovastikkeen 110 euroa, sähkön, tv, internet liittymän, kännykän ja ruuan.
Asun omassa pienessä asunnossa lähellä keskustaa joten harvoin käytän yleisiä kulkuneuvoja.
Ruokaan ja taloustarvikkeisiin viikossa menee 50 euroa. Pidän kirjanpitoa joka sentistä ja tähän asti olen pärjännyt hyvin koska ei ole ollut kuin pari-kolme lääkärissä käyntiä. Viime vuonna ostin kannettevan tietokoneen 750 euroa säästöillä.
Vaatteita on kaapit täynnä joten niitä ei tarvitse ostaa. Ennen minulla oli hyvä rikas elämä mutta ei nytkään ole valittamista jos terveenä pysyy.
60.000 säästöjä joka antaa jonkinlaisen turvallisuuden tunteen. Minulla olisi paljon vinkkejä miten pystyy elämään aivan hyvin näinkin pienellä eläkkeellä.jos sinulla on säästöjä 60 000 euroa. Mitä sinä oikein horiset? Muuten, jos elämän sisällön ainoaksi vaihtoehdoksi jää pitää kirjanpitoa, miten jollain pienellä summalla voi elää, samaan aikaan muiden rahastaessa jokaisen lakisääteisen euron, jonka olet hankkinut omalla työlläsi, en näe elämässä olevan mitään elämisen arvoista. Se ei ole enää tuntevan ja inhimillisen ihmisen elämää. Se on orjuutta.
- 152011
ent. suomimummo kirjoitti:
jos sinulla on säästöjä 60 000 euroa. Mitä sinä oikein horiset? Muuten, jos elämän sisällön ainoaksi vaihtoehdoksi jää pitää kirjanpitoa, miten jollain pienellä summalla voi elää, samaan aikaan muiden rahastaessa jokaisen lakisääteisen euron, jonka olet hankkinut omalla työlläsi, en näe elämässä olevan mitään elämisen arvoista. Se ei ole enää tuntevan ja inhimillisen ihmisen elämää. Se on orjuutta.
Suomalaisista elää ensi vuonna 400 000 henkilöä toimeentulotuen varassa. (HS) Se on orjuutta jos mikä. Joka ikinen kuukausi teet tarkan selvityksen tuloista ja menoista tiliotteen keralla sossuun. Odotat sitten 2-3 viikoa päätöstä, jos menee 1 euronkin yli normien tulot niin pumerangina tulee päätös, ei myönnetä. Valitat sitten jos jaksat.
Minä en sitten millään ymmärrä, miksi suomalaisten annetaan köyhtyä, mutta ulkomailaisille ja ulkomaille kyllä löytyy miljaardeja." Noo, en olekkaan politikko vaan tavallinen köyhä eläkeläinen, enhän minä mitään ymmärrä."
Anja Koivistoinen
www.senioripuolue.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?403011Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352238Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802019Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541737Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161472Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571469Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1221198Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian160925