Paljonko nostat penkistä?

Pekkala

Oma ennätykseni oli aikoinaan(vuosia sitten) karvan verran alle 130 kiloa. Nykyään teen pidempiä sarjoja, enkä havittele maksimeitä. Nyt jaksan tehdä 10 sarjan 91 kilolla.

72

7203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • penkistä

      255KG (oma ennätys) ja painan nyt alle 100KG.

      Eikä ole mikään pumppunosto, vaan puhdas powerlift ja mikä tärkeintä ei anaboli saavutus vaan yli 15v ahkeran salilla käynnin saavutus!

      • salillakävijä

        Onpa kova tulos, paljon sä kyykkäät tai vedät maasta?

        Ja piikkiä pyllyyn, piikkiä pyllyyn...


      • Greg Valentino

        sä vitun kynis-hintti et kyllä mitään rautoja nosta!

        Puuviitoset on sun painos.


    • Tittelituu

      Että taas kerran miehistä uhoomista aloitellaan urakalla...Voi jestas sentään, aikuiset (?) ihmiset halooo!!!

      Eiks tärkeintä olekaan oma hyvä olo ja hyvä fiilis liikunnasta, se että kehossaan viihtyy? Älytöntä alkaa vertailemaan, että nostaksmä ny enemmän ku joku muu ja jossen nosta, niin alanpa ehkä treenaan sitte enempi.

      Ja kun kerran junasi jo meni ja jäit asemalle ruikuttamaan, mitä sitä enää vanhoja "hyviä" muskeliaikoja muistelemaan ja kaipaamaan. Keskity tähän hetkeen ja omaan hyvää oloosi, yritä pärjätä itsesi kanssa ja hyväksyä itsesi. Että näin.

      • Pekkala

        "Ja kun kerran junasi jo meni ja jäit asemalle ruikuttamaan, mitä sitä enää vanhoja "hyviä" muskeliaikoja muistelemaan ja kaipaamaan. Keskity tähän hetkeen ja omaan hyvää oloosi, yritä pärjätä itsesi kanssa ja hyväksyä itsesi. Että näin. "

        Ei olleet hyviä aikoja, nyt on kaikki paljon paremmin. Koska tein lyhyitä sarjoja isoilla painoilla ei minulla ollut niin paljon lihaksia kuin nytten. Lihakset kasvavat pitkillä noin kymmenen sarjoilla, joten nyt minulla on enemmän lihaksia, mutta vähemmän maksimivoimaa!!!


      • Korsto

        Mitä älytöntä siinä on? Ei mulle tuo hyvää fiilistä mikään marjanpoiminta, tai jazz-tanssi..ei, kaikki tai ei mitään.


    • v*****n

      väliä on sillä paljonko penkistä nousee ? ! Ketä se liikuttaa, mutta jos siitä jotain kiksejä saatte, olkaa hyvä !

      • Pekkala

        Salilla kävijöiltä yleisimmin kysytty kysymys on juuri tämä! Penkkipunnerrus on monipuolinen liike, jolla saadaan kovia tuloksia aikaan. Liike kehittää rintalihasta, hartialihasta, etummaista sahalihasta, kolmipäistä olkalihasta sekä korppilisäke-olkaluuhasta.

        Tärkeä kysymys onkin, että miten ne tulokset saadaan aikaan. Onko normaalilla suomalaisella miehellä(noin 70-80kg), mahdollista päästä yli 150 tulokseen ilman hormooneja? Isot tyypit yli 90 kg pääsevät tuohon painomäärään vain äärimmäisen kovalla treenillä.

        Ihan oma lukunsa on valitettavan yleinen salipenkki: otetaan kaksi avustajaa tangon kummallekkin puolelle ja nostetaan selkä valtavalle kaarelle ja nostetaan vielä perse kymmeniä senttejä ilmaan. Tuolloin varsinainen punnerrus on vain 15-30 sentin luokkaa ja siinä kaverit vielä naama punaisena auttavat kummaltakin puolelta painoja ylös ja sitten noloimmassa tapauksessa vielä "pompautetaan" tanko rinnalta ylös. Todellinen puhdas maksimi-penkki suurimmalle osalle punttiksella käviöitä onkin vain kolmas osa siitä, mitä he saavat salipenkillä.


      • Aguila
        Pekkala kirjoitti:

        Salilla kävijöiltä yleisimmin kysytty kysymys on juuri tämä! Penkkipunnerrus on monipuolinen liike, jolla saadaan kovia tuloksia aikaan. Liike kehittää rintalihasta, hartialihasta, etummaista sahalihasta, kolmipäistä olkalihasta sekä korppilisäke-olkaluuhasta.

        Tärkeä kysymys onkin, että miten ne tulokset saadaan aikaan. Onko normaalilla suomalaisella miehellä(noin 70-80kg), mahdollista päästä yli 150 tulokseen ilman hormooneja? Isot tyypit yli 90 kg pääsevät tuohon painomäärään vain äärimmäisen kovalla treenillä.

        Ihan oma lukunsa on valitettavan yleinen salipenkki: otetaan kaksi avustajaa tangon kummallekkin puolelle ja nostetaan selkä valtavalle kaarelle ja nostetaan vielä perse kymmeniä senttejä ilmaan. Tuolloin varsinainen punnerrus on vain 15-30 sentin luokkaa ja siinä kaverit vielä naama punaisena auttavat kummaltakin puolelta painoja ylös ja sitten noloimmassa tapauksessa vielä "pompautetaan" tanko rinnalta ylös. Todellinen puhdas maksimi-penkki suurimmalle osalle punttiksella käviöitä onkin vain kolmas osa siitä, mitä he saavat salipenkillä.

        Mielipiteesi tästä penkki ohjelmasta hyvä,huono vai mikä vikana.Itse käyn talvisin salilla 3x vk ja teen välillä tätä ohjelmaa.

        Eräs penkkiohjelma jossa nostetaan rautaa tietysti mutta % omasta maksimista seuraavasti.

        8 x 65%, 1 x 87,5%, 7 x 72,5%, 2 x 85%, 6 x 75%,
        8 x 60%, 5 x 72,5%, 4 x 80%, 3 x 82,5%, 2 x 87,5% ja 1 x 92,5%


      • raw perse
        Aguila kirjoitti:

        Mielipiteesi tästä penkki ohjelmasta hyvä,huono vai mikä vikana.Itse käyn talvisin salilla 3x vk ja teen välillä tätä ohjelmaa.

        Eräs penkkiohjelma jossa nostetaan rautaa tietysti mutta % omasta maksimista seuraavasti.

        8 x 65%, 1 x 87,5%, 7 x 72,5%, 2 x 85%, 6 x 75%,
        8 x 60%, 5 x 72,5%, 4 x 80%, 3 x 82,5%, 2 x 87,5% ja 1 x 92,5%

        täyttä paskaa tuo prosenttien kanssa kikkailu.

        sarjat sarjoina ja sillä siisti...


      • Aguila
        raw perse kirjoitti:

        täyttä paskaa tuo prosenttien kanssa kikkailu.

        sarjat sarjoina ja sillä siisti...

        Lisätietoa sulle perseen suvusta.
        http://hiki.pedia.ws/wiki/Perse


      • Pekkala
        Aguila kirjoitti:

        Mielipiteesi tästä penkki ohjelmasta hyvä,huono vai mikä vikana.Itse käyn talvisin salilla 3x vk ja teen välillä tätä ohjelmaa.

        Eräs penkkiohjelma jossa nostetaan rautaa tietysti mutta % omasta maksimista seuraavasti.

        8 x 65%, 1 x 87,5%, 7 x 72,5%, 2 x 85%, 6 x 75%,
        8 x 60%, 5 x 72,5%, 4 x 80%, 3 x 82,5%, 2 x 87,5% ja 1 x 92,5%

        Päivä 1. 8 x 65%, 1 x 87,5%, 7 x 72,5%

        Päivä 2. 2 x 85%, 6 x 75%, 8 x 60%, 5 x 72,5%

        Päivä 3. 4 x 80%, 3 x 82,5%, 2 x 87,5% ja 1x92,5%

        Mielestäni tämä voisi toimia paremmin kuin, että tekisit kaikki kerralla.

        Itse teen 1 tai 2 kertaa viikossa ja korkeintaan 3x10 penkkiä. Kuntoilun otankin aika kevyesti, enkä pyri enää koviin tuloksiin.


      • Aguila
        Pekkala kirjoitti:

        Päivä 1. 8 x 65%, 1 x 87,5%, 7 x 72,5%

        Päivä 2. 2 x 85%, 6 x 75%, 8 x 60%, 5 x 72,5%

        Päivä 3. 4 x 80%, 3 x 82,5%, 2 x 87,5% ja 1x92,5%

        Mielestäni tämä voisi toimia paremmin kuin, että tekisit kaikki kerralla.

        Itse teen 1 tai 2 kertaa viikossa ja korkeintaan 3x10 penkkiä. Kuntoilun otankin aika kevyesti, enkä pyri enää koviin tuloksiin.

        Niin, jaan ohjelmani kyllä mutta seuraavasti.

        1.pv Rinta,olkapäät,ojentajat

        2.pv Jalat,reidet

        3.pv Selkä,kädet

        Ns.Penkkiä on vain 1pv/viikko ohjelma vaihtuu
        6-8 viikon välein.
        Alkaa syksyllä 3 x10 jatkuu 4-5x6-10 ja vaihtuu
        5x5.
        Vaihteluna vielä joskus tulee tehtyä tämä % juttu.
        Ei minullakaan ole muuta tavoitetta kuin pitää itseni kunnossa ja saada selkä kestämään koko kesäisen Golfkauden.


      • Pekkala kirjoitti:

        Salilla kävijöiltä yleisimmin kysytty kysymys on juuri tämä! Penkkipunnerrus on monipuolinen liike, jolla saadaan kovia tuloksia aikaan. Liike kehittää rintalihasta, hartialihasta, etummaista sahalihasta, kolmipäistä olkalihasta sekä korppilisäke-olkaluuhasta.

        Tärkeä kysymys onkin, että miten ne tulokset saadaan aikaan. Onko normaalilla suomalaisella miehellä(noin 70-80kg), mahdollista päästä yli 150 tulokseen ilman hormooneja? Isot tyypit yli 90 kg pääsevät tuohon painomäärään vain äärimmäisen kovalla treenillä.

        Ihan oma lukunsa on valitettavan yleinen salipenkki: otetaan kaksi avustajaa tangon kummallekkin puolelle ja nostetaan selkä valtavalle kaarelle ja nostetaan vielä perse kymmeniä senttejä ilmaan. Tuolloin varsinainen punnerrus on vain 15-30 sentin luokkaa ja siinä kaverit vielä naama punaisena auttavat kummaltakin puolelta painoja ylös ja sitten noloimmassa tapauksessa vielä "pompautetaan" tanko rinnalta ylös. Todellinen puhdas maksimi-penkki suurimmalle osalle punttiksella käviöitä onkin vain kolmas osa siitä, mitä he saavat salipenkillä.

        Heh, hyvä kuvaus tuosta salipenkistä..


    • Sven'91

      Itse nostin 117,5kiloa 8 kuukauden harjoittelun jälkeen oman painon ollessa 74 kiloa. Tuolloin olin 16v ja kyllä mulle on aina sanottu että oot vahva (ennen kun alotin ees käymään salilla.)
      Eiköhän se ole niistä geeneistä kiinni mihin tuloksiin pääsee ja missä ajassa.

      Nykyisin en enää nostele punteilla kun epäsäännöllisesti, turhaa touhua. Lihasten kasvatus on kans yhtä pelleilyä, silti sua kamppailussa vie joku vahvempi ja "laihempi" tyyppi.

      Tähän sopisi hyvin sanonta että: "Heikot käy puntilla." Ei millään pahalla.

      • puuhis

        Mitä väliä on vaikka joku nostais 1000 kg mitä te ruikutatte kun eka kysytte ja sit kun toinen vastaa niin te alatte ruikuttaan.Ite nostan penkistä 560kg rehellisesti.oon suomen paras penkkaaja joten olkaa te yrjöt hiljaa vaan.


      • Voimailija
        puuhis kirjoitti:

        Mitä väliä on vaikka joku nostais 1000 kg mitä te ruikutatte kun eka kysytte ja sit kun toinen vastaa niin te alatte ruikuttaan.Ite nostan penkistä 560kg rehellisesti.oon suomen paras penkkaaja joten olkaa te yrjöt hiljaa vaan.

        Törmäsin tähän ketjuun ja lukaisin. Aivan käsittämättömiä tyyppejä. Onko aineet sekoittaneet jätkien pään lopullisesti, eihän kukaan syntymälahjana tuollaista huumorintajutonta ja äksyä luonnetta saa. Kyllä se pitää jollakin hankkia. Eikä voimailukaan tee ihmisestä tuollaista höyrykukkoa, ainakin ne todella riskit miehet, joita tapasin lapsena savotoilla olivat leppoisia kavereita. Viina vai mikä tuon porukan nuppia pimentää.

        Se siitä, mutta tehdäänpä tähän tällainen vertailusivu.

        Johdanto: Suurin osa autoilijoista, uskoo olevansa keskimääräistä parempia kuskeja. Tällaisia sivustoja kun lukee, niin luulisi, että ainakin 90 % miehistä uskoo olevansa myös keskimääräistä voimakkaampia. Kuinika on sinun laitasi? Jos otetaan kaikki Suomen yhtä painavat miehet kuin sinä olet, lisäksi rasvaprosentti ja ikäkin on sama, niin oletko keskimääräistä voimalkaampi vai heikompi. Ja saisitko köniisi yli puolelta noista tyypeistä.

        Tunnustan, että luultavasti kuulun keskiviivan jälkipuolelle. Leukaa vedän yhden, jollen yhtään harjoittele ennakkoon, samalla tyylillä kymmenen etunojapunnerrusta, painonnostosta en tiedä, kun en kehtaa julkisesti kokeilla, mutta tuskin menee paljoa. Miesten kuula lentää lähelle 8 metriä. Minulta puuttuu kai kokonaan nopeat lihassolut. Joten köniini saisin melkein kaikilta, jotka saisivat minut kiinni, siksipä en ihmisiä härnäilekään paitsi aivan tuttuja.

        Mutta vähemmän arvostettavissa kestävyyslajeissa kuuluisin kirkkaasti keskiviivan toiselle puolelle. Nuorempana pystyin juoksemaan, pyöräilemään, hiihtämään ja uimaan aivan loputtoman tuntuisesti. Vauhdista en osaa sanoa muuta kuin, että on minulla poikana hankittuja palkintoja kestävyysjuoksusta ja hiihdosta.

        Sinänsä olisi mielenkiintoista tietää minkälaisiin suorituksiin missäkin lajissa keskivertomies pystyy eli eri-ikäkausien suorituskeskiarvoja. Urheilutulossivuita niitä ei voi tutkia, koska kisaan osallistuvat vain parhaimmat.


      • Abrahadabra420
        Voimailija kirjoitti:

        Törmäsin tähän ketjuun ja lukaisin. Aivan käsittämättömiä tyyppejä. Onko aineet sekoittaneet jätkien pään lopullisesti, eihän kukaan syntymälahjana tuollaista huumorintajutonta ja äksyä luonnetta saa. Kyllä se pitää jollakin hankkia. Eikä voimailukaan tee ihmisestä tuollaista höyrykukkoa, ainakin ne todella riskit miehet, joita tapasin lapsena savotoilla olivat leppoisia kavereita. Viina vai mikä tuon porukan nuppia pimentää.

        Se siitä, mutta tehdäänpä tähän tällainen vertailusivu.

        Johdanto: Suurin osa autoilijoista, uskoo olevansa keskimääräistä parempia kuskeja. Tällaisia sivustoja kun lukee, niin luulisi, että ainakin 90 % miehistä uskoo olevansa myös keskimääräistä voimakkaampia. Kuinika on sinun laitasi? Jos otetaan kaikki Suomen yhtä painavat miehet kuin sinä olet, lisäksi rasvaprosentti ja ikäkin on sama, niin oletko keskimääräistä voimalkaampi vai heikompi. Ja saisitko köniisi yli puolelta noista tyypeistä.

        Tunnustan, että luultavasti kuulun keskiviivan jälkipuolelle. Leukaa vedän yhden, jollen yhtään harjoittele ennakkoon, samalla tyylillä kymmenen etunojapunnerrusta, painonnostosta en tiedä, kun en kehtaa julkisesti kokeilla, mutta tuskin menee paljoa. Miesten kuula lentää lähelle 8 metriä. Minulta puuttuu kai kokonaan nopeat lihassolut. Joten köniini saisin melkein kaikilta, jotka saisivat minut kiinni, siksipä en ihmisiä härnäilekään paitsi aivan tuttuja.

        Mutta vähemmän arvostettavissa kestävyyslajeissa kuuluisin kirkkaasti keskiviivan toiselle puolelle. Nuorempana pystyin juoksemaan, pyöräilemään, hiihtämään ja uimaan aivan loputtoman tuntuisesti. Vauhdista en osaa sanoa muuta kuin, että on minulla poikana hankittuja palkintoja kestävyysjuoksusta ja hiihdosta.

        Sinänsä olisi mielenkiintoista tietää minkälaisiin suorituksiin missäkin lajissa keskivertomies pystyy eli eri-ikäkausien suorituskeskiarvoja. Urheilutulossivuita niitä ei voi tutkia, koska kisaan osallistuvat vain parhaimmat.

        Sai taas hyvät naurut kun lukasi nää tekstit läpi X)
        Ps.Itellä penkki karvanpäälle vähän yli sen verran.


      • Geenisti

        Sven`91 ihan mielenkiintoiselta tyypiltä. Kiinnostaisi tietää, paljonko hän nosti, kun meni eka kerta salille kokeilemaan nostoa. Lisäksi kiinnosytaisi tuo kestävyys, paljnko menee Cooperissa.

        Itselleni ovat jotku tutut sanoeet, että mulla on paljon voimaa. Omasta mielestäni, sitä ei ole niin hirveästi, mutta kestävyyttä vaativissa lajeissa olen mielestäni peto. Joskus kyllä törmää kavereihin, josista voi heti arvella, että ovat tosi riskejä ilman treenaamista.

        Tuntuukos Svenistä itsestään, että muut ovat heikompia? Ja onko teidän suvussa enemmänkin riskejä tyyppejä?


    • kynis-20v

      puolitoista vuotta salilla käyntiä, ei tartu liha tähän runkoon ei sitten mitenkään =( kyykky on sama ja maasta nousee 110kg.

      • Abrahadabra420

        Ruokaa napaan urakalla niin varmasti tarttuu!Ei sellasta tervettä kroppaa olekkaan mihin ei lihaa tule.


      • ap.
        Abrahadabra420 kirjoitti:

        Ruokaa napaan urakalla niin varmasti tarttuu!Ei sellasta tervettä kroppaa olekkaan mihin ei lihaa tule.

        Sitähän tässä yritetään mutta vaikka syön miten paljon tahansa niin aina olen samanlainen kukkakeppi, alle 70kg rääpäle =) Olen tullut isääni.


    • benchbanker

      paljonko nostaa penkista vaan paljon nostaa pankista! ja itse nostan PALJON.

      • vanha yrittäjä

        Nostan penkistä 220 kiloa ja pankista tarvittaessa yli puoli milliä. Että revi siitä!


      • Torspoja olette
        vanha yrittäjä kirjoitti:

        Nostan penkistä 220 kiloa ja pankista tarvittaessa yli puoli milliä. Että revi siitä!

        Ainahan sitä lainaa saa, on eri asia maksaa takaisin...


    • 67-v

      Kiloinahan se olisi ilmaistavissa.

      Jähypenkkiä en olke koskaan tosissani tehnyt.
      Istumapenkki ilman selkänojaa jäi 97,5kg:oon.

      • halohakkaaja

        oman persheeni penkistä jos sattuu siltä tuntumaan....ootta te velikultia


    • mies 47

      16 vuotias. paino 62 kg. penkistä 70 kiloa ja käynyt saleilla 2 vuotta.

    • tyttönen4409

      joskus 15-16-vuotiaana nostin 60kg..

    • kukkakeppi66

      Itse ne hae tiukkoja ykkösiä penkkitreenissä, teen puhtaan 2 toiston sarjoja 140kg ja vinopenkkiä 110kg. luvut ei ole kovia, mutta teen nuo peräkkäin ja penkkitreeni vain 1 kerran viikossa...:)

    • En ole penkkaaja, enkä tee max ykkösiä missään liikkeessä.

      Tällä hetkellä nousee 4 x 215kg...oma paino 123kg.
      Paras tulos (toistaseksi) oli pari vuotta sitten 3 x 235kg...tuolloin oma paino oli 136kg.

    • JAbaLA

      iha sama mitä nostaa ite nostan perseeni penkistä aina ku silt tuntuu ja se riittää

    • lukio

      Ite sain vast paripäivää uuden oman henk. koht. saavutuksen saavutettua, nostamalla omanpainoni verran penkistä. salilla käyny koht kuukauden ajan. omapaino 59.5 ja Penkistä sain 60kg. olen tyytyväinen suoritukseeni :) ja ikää on 18.

    • jhbv

      no 3 kertaa 40 kg nostan..oon 13 v

      • ghgdrfhr

        varmaan maksimi joku 42.5 kg 13 v sama heppu ko toi äsköne..


    • kallde

      Oon parin kuukauden päästä 16 ja nostan 70kg.

    • sotilaskarhu

      olen 21v ja painan 76kg ja nostan 60kg

    • penkki ja laihdutus

      Lisättäköön tähän vielä se, että kun laihduttaa niin penkki tulee väistämättä
      alas ja ainakin minulla jopa tulos/paino suhde heikkeni karvan verran:

      Eli läskeillä se rauta liikkuu ;-)

      Tammikuussa 130, paino 89 (suhde 1.460).
      Kesäkuussa 115, paino 79 (suhde 1.455)

    • ....................

      Lukion kakkosella nousi 130 kg. Nykyisin, vaikkakin salilla käyminen on jatkunut säännöllisen epäsäännöllisesti 13 vuotta, nousee ehkä 110-120 kg. Sarjoja teen yleensä 80-90 kg:lla kaksi kappaletta toistoilla 5-7 (plus lämppärit). Ei enää kiinnosta vääntää kymmentä penkkisarjaa, kuten niin usein näkee salilla tehtävän. Samaan tapaan treenaan muunkin kropan.

      Kuntosali on minulle ollut jo vuosia puhtaasti lihaskunnon ylläpitämiseen ja kropan lievään muovaamiseen tarkoitettua kevyttä treeniä. Tämän lisäksi juoksen ja pyöräilen. Saliennätykset eivät enää jaksa kiinnostaa, enkä halua liikaa lihasmassaa. Nyt kolmikymppisenä olen tyytyväinen kroppaani, joskin rasvaa saisi olla 5 kiloa vähemmän ja olkapäät ja epäkkäät hieman isommat.

      Ei pitänyt kirjaa kirjoittaa...

    • paavopuskapää

      20v oma paino 71kg ja nousee 105kg

    • penkkiukko

      100x1 tai 90x4 tai 85x6 tai 80x8 tai 70x12

      Tuollaiset on voiman suhteet mulla. Penkkiä olen tehbyt tänä vuonna alle 5 kertaa.

    • Jakexz

      Ite oon 15v.(poika) Oon käynä salilla joku 2 krt viikossa, sitte ku ei oo huvittanu lähtee nii kotona puntteja nostellu käyny lenkillä kerra viikos ainaki.
      Rupesin treenaa ku istuin vaan koneella 5h päivä nii halusin vähä muutosta ja tietenkin vähä tyttöi XD:DDD

      Pituus 175cm. Terkkari sano et alipainoo vähä, mut oon hyvässä kunnossa ja ei oo mitää onggelmii painon kaa, jote ihasama:D
      Oma paino 57kg
      Penkki 60kg
      Leuanveto n.25
      Punnerrukset n.50 vaihtelee aina välillä :DD en tiiä miks
      Cooper varmaa joku 2800. Viimeks juoksin koulus vähä flunssaisena 2700. Kyl ton 2800 pitäs mennä.

      Joskus 13v alotin käymää lenkil ja salil sillo

      Paino joku 45kg
      Penkki 20kg muistaakseni
      Leukoja 3 ,iha ok ilma MITÄÄN treenausta
      Punerruksia 15 :DD
      Cooper 2100 eheh...

      En oo jaksanu ees treenata aktiivisesti aina joskus ollu joku useenki viikkojenki taukoja et ei oo kauheena mitää tehny. Mut iha tyytyväine lopulta oon ja voin sanoo et oon keskiarvon yläpuolella.

      Ei se kohtuu kuntolopulta paljo mitää vaadi.

      Ite huomaan et kun on oppinu lapsena tai tajunnu sen, että ei rupee liikaa lihomaan niin kunto on aina helppo nostaa. Jos on päästäny ittensä täysin plösöks siitä on hankala nousta.

      • Viitajänis

        Jakexzn viimeinen kappale oli koko ketjun viisain lausahdus.

        Jotkut ovat syntyneet painonnostajiksi toiset maratoonareiksi, itse kuulun tuohon jälkimmäiseen porukkaan, enkä siksi julkisella paikalla paljoa painoja nostele. Harvoinpa sitä sellaista työtä tekee, että voimasta jää uupumaan, tarkeämpää on kestävyys ja sitkeys. Jos on mahdottoman raskasta, niin pitää pyytää sitä riskiä kaveria apuun.

        Tärkeintä olisi kuitenkin, että tulisi jonkinlaista liikuntaa harrastettua, ettei pääsisi plösöks.


    • getonmylevel

      16 vuotias käyny salilla 3-4 viikkoa ja 90kg haha

    • enkäysalilla

      Mie olen 25v enkä saa kuin 70kg ylös..

      • narupelle

        Hahahaaa!!


    • Petraa

      Sellanen 110 kg

    • kemmi

      125kg meni muutaman kuukauden treenillä kunnes olkapää sanoi sopimuksen irti.Tosin omaa tyhmyyttä se oli.

    • Mies30v.

      Penkkiä olen tehnyt (kuten muitakin liikkeitä) joka viikko ja alkutilanne oli 2007 alkuvuodesta 40kg x10 toistoa. Nyt näiden vuosien jälkeen 90kg x9. Oma paino on sama ja ulkomuodossa ei paljonkaan muutosta, ehkä vähän isompi olen joka suhteessa mut en vieläkään näytä siltä että erityisemmin treenaisin salilla.

    • erkki esimerkki

      Oon 35v mies, 169cm ja 69 kg. Teen penkkisarjaa 5*6 toistoa ja painoja 82.5 kiloa. Maksimia ei uskalla kokeilla kun yksin treenaan kotona. Treenannu nyt aktiivisemmin n. 3 vuotta.

    • silmennää

      No siis itsehän olen 15 vuotias (kohta 16) , vähäsen yli 60kg painan pituutta hitusen alta 175cm ja penkistä 80kg.

    • bodaaja89

      ootte vetäny liian paljo nappeja

    • Hempp@

      No ainakin kaksi ranskanleipää!

    • timpe26v

      20kg nousee hikisesti.

    • w54ryj5tk

      Varmaan se oma painokin kannattaa kertoa näitä juttuja puidessa.
      130kg ei ole paljon jos itse painat saman verran.

    • PaappaA

      Ikää 39v, salitreeniä takana 22 vuotta joskin viime vuosina melko satunnaisesti. Painoa 79 kg ja pituutta tai enemminkin lyhyyttä 171 cm. Penkki ei koskaan ole ollut vahva osa-alue. Aina olen tehnyt penkkiä selkä tiivisti penkissä ja useimiten jopat sotilaspenkkipunnerrus tyyliin jalat ylhäällä. Edellisellä treenillä meni 6 x 90 kg. Yhtäjaksoista treemaamista ollut takana nyt 1,5 kk. Sitä edellisen kerran kävin salilla n. vuosi sitten 1 kk:n ajan. Leuanvedossa menee n. 15 - 20.

    • searrin

      Laitetaan nyt tänne ku muutkin. Kyllä saanu nauraa ku lukenu näitä viestejä tässä.
      Vähän prespektiiviä omasta mitosita ja treenaan sen 6-7 kertaa viikossa. 3 kertaa sali, 3 kertaa juoksu ja kerran boulderointi. Salia olen aktiivisesti tehnyt hyvällä ohjelmalla nyt 5kk. Roukavalio on kyllä kaiken a ja o. Kalori ja proteiinimäärät lasken melkein gramman tarkuudella etten jää kehityksessä yhtään jälkeen.

      Pituus: 185cm
      Paino: 79kg
      Coopertulos: 3600m tarkotus saada 4k rikki kesällä nytten ku tuo on viime vuoden sähläystreenillä saatu tulos.

      Laitan noi kolme "kuninkaallista"
      Penkki: 95kg
      Mave: 160kg
      Kyykky: 140kg

    • 68-v

      Naurettavia kiloja!

      Kukaan todella punttia treenannut ei ilmaise asiaa "karvan verran"!

      Toinen on tuo kilomäärä, 91kg:lla sarjoja. HÖPÖ, HÖPÖ.

      Miettikää hieman uskottavampia juttuja!

    • wängwäng

      2v aikana treenasin itteni 55kg paikoisesta siimasta -> 82kg perusjantteriksi. BF n. 15%, aikaisemmin n. 3-7%

      Olympiatangolla haarukasta irtos jotain 120, mutta rinnuksille asti on koskettanu ja noussu takasi 116kg. Sarjaa tein olympiatangolla 95x5, 85x7, ja 75x10 . Olymåiatanko alko tuntumaan paskalta reenivälineeltä. Nyt ennen ylikuntoa pumppasin kahdella yhden käden painoilla penkkiä ja vielä vinopenkkiä. Painoina per käsi = 42,5kg eli yhteensä 85kg. Hauiksella irtoo 30kg(per käsi), skullcrusherilla jokin 38kg. Vatsoja tein 30kg lisäpainoilla. Ojentajia tein reppu selässä 40kg lisäpainoilla. Olkapäitä reenasin 10-20kg painoilla. Lentolihaksia ja leuanvetoja n. 20-35kg lisäpainoilla. :3 :3

      ihorepeytymiä todisteena että lihaa on tullut lisää.

      ylikunto on paras :D ja löhöily :D

      vittu vaan kun koskee joka paikkaaan

    • Luonnottoman voimaka

      Onko se niin, että jos painaa 80 kiloa ja nostaa ilman treeniä 40 kiloa penkistä ja sitten lihottaa itsensä 90 kiloiseksi, mutta ei edellenkään treenaa, niin sitten kuitenkin nousee 50 kiloa? Eli onko se läski automattisesti voimaa?

      • wängwäng

        keho kasvattaa lihasta vähän aikaa vielä treenin jälkeenkin.


    • täst mallia!tai ei..

      no jos nyt kunnolla aatellaan niin kyllähän tuo joka päivä penkistä nouseepi täällä meillä semmonen noin 200kg :) salilla en ole ikinä käynyt, ikää on 45v. tietenkin sekin vaikuttaa onko kyseessä sohva vai tämä oma ''työtuoli''. :)

      • Salisika78

        Selvinpäin nousee 90kg ja kännissä 50kg.


    • penkkijätkä97

      Ikä: 17v

      Pituus: 158cm

      Paino: 50kg

      Penkki: 45kg

    • punttijokke

      Kerrompa tähän oman tarinani, joka kertoo minusta ja 3 salilla käyvästä kaveruksesta.

      Oltiin kaikki n. 25 vuotiaita, treenattiin monipuolisesti ja erityisesti kisailtiin penkkikuninkuudesta! Tämä oli kuitenkin extraa, koska treenit oli jalkavoittoisia ja harrastettiin myös pikajuoksua. Meillä kaikilla oli penkkimaxsimi jämähtänyt n. 105-120 kg:n väliin. Tämä sama tilanne kesti n. 5 vuotta.

      Sitten eräänä syksynä yhden kaverin tulokset alkoi rajusti nousemaan. Kaveri veti jo 120 kg:lla sarjaa penkistä ja maxsimi oli n. 140 kg. Kaveri kertoi vain eri treenimetodeista, ruokavaliosta, tuntumasta ja kovaa treenaamisesta. Armoa ei saa itselleen antaa yms. höpinää. Oltiin lapsuudesta asti tuttuja, ettei doping aineet tulleet mielenkään kun kavereihin sanaan luotettiin. Siinä sitä sitten porukalla ihmeteltiin kun yksi vain kehittyy koko ajan. Tässä vaiheessa todettiin vain porukalla, että yhdellä meistä on vain paremmat geenit ja lahjakkuutta enemmän.

      Sitten kerran baarissa tämä penkkihirmu oli ottanut liikaa viinaa ja tuli humalapäissään mulle kertomaan suoraan mitä doping aineita oli käyttänyt ja mistä ne oli hankittu. En voinut uskoa, mutta pakkohan se oli. Kaveri rupes siinä jo sammumaan joten vein sen sitten kotia.

      Seuraavana päivänä kaveri oli niinkuin ennenkin, eikä sen jälkeen dopingista puhuttu. Tais kuitenkin jotain muistaa siitä illasta kun ei enään ottanut yhteyttä ja muutenkin alkoi välttelemään yhteisiä reenejä. Enään ei olla oltu yhteyksissä, vaikka itse olisin halunnutkin.

      Tarinan opetus on siinä, että jos penkkitulos on yli 140 kg, niin voidaan varmuudella puhua muustakin kuin lahjakkuudesta ja kaurapuurosta. Yli 200 kg:n penkkituloksia en viitsi edes kommentoida.

      Sen verran on tullut treenattua eri ohjelmilla ja mietittyä ruokailut kuntoon, joten oman penkkimaxsimin löysin kaurapuurolla 115:sta! Tässä se on ollut jo yli 10 vuotta. Minulle oli motivoivaa löytää omat rajat ja sen yli ei ole edes halua vippaskonsteilla.

    • kkkkkkeisarii

      Penkkimaksimi jämähtänyt VIIDEKSI vuodeksi samaan? Älkää hyvät pojat menkö salille juttelemaan. Kyllähän viidessä vuodessa edes 2,5kg pitäisi lisää painoa tulla maksimiin?

      • punttijokke

        Jos lueskelit loppuun asti niin siinä totesin jo löytäneeni maxsimitason penkistä. Siis ei tässä nyt ole kyse siitä, että keskityttäisiin pelkästään penkkiin vaan pikajuoksun ehdoilla mentiin.

        Se on tosiaan vaarana, että kun isolla porukalla reenataan niin se menee höpinäksi. Tosin meillä oli aika hyvä porukka kasassa, joka tsemppas eteenpäin.


    • ugh olen puhunut
    • Anonyymi

      Kyllä omalla painolla on merkitystä penkkipunnerrus tulokseen! Jos 60kiloinen sälli nostaa 120kilia penkistä, nk on KOVA TULIS! Mutta jos 120kiloinen järkäle nostaa 150kiloa pelkästään, ni ei se oo mun mielestä mitään! Ite oon 85kiloinen ja oenkkitulos on tällähetkellä 85kilia, eli ei vielä mitään! Jaljakyykky on 150kiloa ja kyrpä on 17cm/5cm. Maastaveto tulista en tiedä, mutta cedän 7kertaa päivässä käteen!!!

    • Anonyymi

      entä nyt paljonko jaksat tehdä tai lähdit jo nukkumaan, älä luovuta helposti

    • Anonyymi

      Aika paljon tuo yheksänkymppiäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe