Kummitustalo myytiin

ei kerrottu totuutta

"- Kummitukset aloittivat pelinsä heti ensimmäisenä yönä. Heräsin äkkiä aamuyöllä noin kahden maissa. Kylpyhuoneen oven alta norui vettä, Bastianelli kertoi.

Kahleiden rämistely säikäytti perheen 10-vuotiaan tyttären. Lisäksi ruohonleikkuri ja vaimon auto olivat syttyneet itsestään tuleen."
   http://www.turunsanomat.fi/ajassa/?ts=1,3:1007:0:0,4:7: 0:1:2008-04-08,104:7:532012,1:0:0:0:0:0:

Olkaa tarkkoja talokaupassa, jotta ette vahingossa osta kummitustaloa. Se on sitten oikeusjutun paikka:D

118

58943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juge27

      ei kummituksii oo olemassakaan. Kaikki oli vaan sattumaa, tai jerjestetty juttu.

      • Ken Haluaa

        Kyllä niitä on.mitä ne sitten on, se on toinen juttu sitten.


      • Mivya.

        Tahdon vain sanoa, että kummituksia _on_olemassa_!

        Itse sen tiedän, kun on sisko kuollut pienenä, ja on vuokralaisia.
        Sitten yöllä aina heitellään kaikkea, rikotaan ja puhutaan vuokralaisen lasten kanssa.

        Totta, oikeasti.

        (Menetin siskoni, kun hän oli vasta 6-vuotias..)


      • Eifeikki

      • Nimetön

        Saat olla hitusen onnellisempi kun kävelet ympäriinsä siinä luulossa että on vain olemassa sitä mitä silmillään näkee jne.
        oon melkein kateellinen,sillä "silmien avautuminen" tuo yleensä vain lisää ahdistusta/kärsimystä ja lisää haasteita.
        Jatkakaa samaa menoa vaan,ellei seinä jossain vaiheessa tuu vastaan ja pitäkää vaikka meidänlaisia täyskahjoina.OK.
        t.Nimim.1 liikaakin maailmaa nähnyt


      • Nimetön
        Eifeikki kirjoitti:

        Eli henkimaailmanilman virityksiä tämäkin katso ja hämmästy: http://thebiggestsecretpict.online.fr/nwo/wtc_smokeface.jpg
        Ei sitä tiedä missä oksalla se piru istuu.

        ei se tietenkään ole feikki,mut haloo! Etkö oo ikinä harrastanu pilvikuvien katselua vai miks pidit tota minään erityisenä.
        Nimim. 1 liikaakin nähny


      • Eifeikki

      • Just sanottiin
        Eifeikki kirjoitti:

        Kyllä se on uskottava kun omin silmin näkee: http://www.christianmedia.us/devil-face.html

        Tässä taas on realistinen video-pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=M4YsLnIFEr4&feature=related
        niille kriitikoille jotka edeleenkin ehkä väittää sen olevan modifioitu.

        Et sitten lukenut mitä sulle sanottiin? Pilvissä, savuissa ja pilvi- ja savumuodostelmissa voi nähdä mitä tahansa.. Musta on jotenkin hauskaa (ja tavallaan säälittävääkin) ajatella että jotkut ihan tosissaan näkee jeesuksia, piruja ja ah, kaikkien lempparia, seesteistä neitsyt Mariaa kuralätäköissä ja pilvissä.. :D Monimuotoiset ovat luonnon kasvot, voisit nähdä NIIN paljon muutakin noissa pilvissä jos viitsit kattella.. :D

        Tyhmää on, että joka ikiseen katastrofiin tarvii lisätä joku %¤#%¤# salaliittoteoria.. Omaiset ei saa surra kun niiltä tivataan, että uskooko ne että niiden sukulaiset kuoli vallanpitäjien juoniin, tai uskooko ne että joka kerroksessa oli valmiit räjähteet ja blaa blaa blaaaa.. Varmaan tsunamikin oli venäläisten tai kiinalaiset syy, ehkäpä joku salanen pommi posahti merenpohjassa sijaitsevassa tutkimuslaitoksessa? Tai avaruusolio pieras ja siitä aiheutui aalto?


      • Just sanottiin
        Eifeikki kirjoitti:

        Kyllä se on uskottava kun omin silmin näkee: http://www.christianmedia.us/devil-face.html

        Tässä taas on realistinen video-pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=M4YsLnIFEr4&feature=related
        niille kriitikoille jotka edeleenkin ehkä väittää sen olevan modifioitu.

        Et sitten lukenut mitä sulle sanottiin? Pilvissä, savuissa ja pilvi- ja savumuodostelmissa voi nähdä mitä tahansa.. Musta on jotenkin hauskaa (ja tavallaan säälittävääkin) ajatella että jotkut ihan tosissaan näkee jeesuksia, piruja ja ah, kaikkien lempparia, seesteistä neitsyt Mariaa kuralätäköissä ja pilvissä.. :D Monimuotoiset ovat luonnon kasvot, voisit nähdä NIIN paljon muutakin noissa pilvissä jos viitsit kattella.. :D

        Tyhmää on, että joka ikiseen katastrofiin tarvii lisätä joku %¤#%¤# salaliittoteoria.. Omaiset ei saa surra kun niiltä tivataan, että uskooko ne että niiden sukulaiset kuoli vallanpitäjien juoniin, tai uskooko ne että joka kerroksessa oli valmiit räjähteet ja blaa blaa blaaaa.. Varmaan tsunamikin oli venäläisten tai kiinalaiset syy, ehkäpä joku salanen pommi posahti merenpohjassa sijaitsevassa tutkimuslaitoksessa? Tai avaruusolio pieras ja siitä aiheutui aalto???


      • Eifeikki
        Just sanottiin kirjoitti:

        Et sitten lukenut mitä sulle sanottiin? Pilvissä, savuissa ja pilvi- ja savumuodostelmissa voi nähdä mitä tahansa.. Musta on jotenkin hauskaa (ja tavallaan säälittävääkin) ajatella että jotkut ihan tosissaan näkee jeesuksia, piruja ja ah, kaikkien lempparia, seesteistä neitsyt Mariaa kuralätäköissä ja pilvissä.. :D Monimuotoiset ovat luonnon kasvot, voisit nähdä NIIN paljon muutakin noissa pilvissä jos viitsit kattella.. :D

        Tyhmää on, että joka ikiseen katastrofiin tarvii lisätä joku %¤#%¤# salaliittoteoria.. Omaiset ei saa surra kun niiltä tivataan, että uskooko ne että niiden sukulaiset kuoli vallanpitäjien juoniin, tai uskooko ne että joka kerroksessa oli valmiit räjähteet ja blaa blaa blaaaa.. Varmaan tsunamikin oli venäläisten tai kiinalaiset syy, ehkäpä joku salanen pommi posahti merenpohjassa sijaitsevassa tutkimuslaitoksessa? Tai avaruusolio pieras ja siitä aiheutui aalto???

        En ole nähnyt mitään "pilvikuvia" koska en rakentele mitään pilvilinnojakaan, mutta savukuvat ovat jo aika harvinaisia. Vaikka kuinka pilviä tuijottelee niin ei niissä mitään ihmeellistä ole.

        Pommi ja pommi...siitäkin on niin monta mielipidettä kuten että jenkit olisivat itse räjäyttäneet ja aiheuttaneet katastrofin sillä varjolla että olisivat oikeutettuja ja pääsevät kaikessa rauhassa hyökkäämään irakiin ja siltikin ylläri, ylläri heillä olikin vain tarkoitus vallata siellä olevat öljykentät ja plaa, plaa...


      • mmm
        Just sanottiin kirjoitti:

        Et sitten lukenut mitä sulle sanottiin? Pilvissä, savuissa ja pilvi- ja savumuodostelmissa voi nähdä mitä tahansa.. Musta on jotenkin hauskaa (ja tavallaan säälittävääkin) ajatella että jotkut ihan tosissaan näkee jeesuksia, piruja ja ah, kaikkien lempparia, seesteistä neitsyt Mariaa kuralätäköissä ja pilvissä.. :D Monimuotoiset ovat luonnon kasvot, voisit nähdä NIIN paljon muutakin noissa pilvissä jos viitsit kattella.. :D

        Tyhmää on, että joka ikiseen katastrofiin tarvii lisätä joku %¤#%¤# salaliittoteoria.. Omaiset ei saa surra kun niiltä tivataan, että uskooko ne että niiden sukulaiset kuoli vallanpitäjien juoniin, tai uskooko ne että joka kerroksessa oli valmiit räjähteet ja blaa blaa blaaaa.. Varmaan tsunamikin oli venäläisten tai kiinalaiset syy, ehkäpä joku salanen pommi posahti merenpohjassa sijaitsevassa tutkimuslaitoksessa? Tai avaruusolio pieras ja siitä aiheutui aalto???

        No niinpä, se on niin naurettavaa kun ihmiset väittää joistain pilvistä tai savuista tai epäselvistä kuvista niissä olevan jotkut kasvot tai jotain. Ihmiset vaan näkee mitä ne haluaa nähdä.

        Ja kummituksiahan siis ei todellakaan ole olemassa. Ei oo ihmisiä jotka ois jäänyt tai palannut kuolemansa jälkeen tänne ottamaan yhteyttä ihmisiin, eikä ihmiset voi ottaa yhteyttä "haudan taakse" kuolleisiin ihmisiin, koska nehän on kuollut! En sano ettei mitään semmosta ois olemassa, varmasti ne mitä jotkut on kokenut tai nähnyt ihan oikeesti on totta. Mutta ne ei oo kummituksia, vaan jonkinlaisia demoneja ja muita semmosia. Se on vaan Saatana joka tekee sen kaiken, kiusaa meitä ja yrittää saada meidät puolelleen. Varokaa sitä.
        Kun ihminen on kuollut, se on kuollut.(Ja herää(toivottavasti)sitten kun Jeesus tulee takas, vasta sitten.)


      • ökjgkgtd
        mmm kirjoitti:

        No niinpä, se on niin naurettavaa kun ihmiset väittää joistain pilvistä tai savuista tai epäselvistä kuvista niissä olevan jotkut kasvot tai jotain. Ihmiset vaan näkee mitä ne haluaa nähdä.

        Ja kummituksiahan siis ei todellakaan ole olemassa. Ei oo ihmisiä jotka ois jäänyt tai palannut kuolemansa jälkeen tänne ottamaan yhteyttä ihmisiin, eikä ihmiset voi ottaa yhteyttä "haudan taakse" kuolleisiin ihmisiin, koska nehän on kuollut! En sano ettei mitään semmosta ois olemassa, varmasti ne mitä jotkut on kokenut tai nähnyt ihan oikeesti on totta. Mutta ne ei oo kummituksia, vaan jonkinlaisia demoneja ja muita semmosia. Se on vaan Saatana joka tekee sen kaiken, kiusaa meitä ja yrittää saada meidät puolelleen. Varokaa sitä.
        Kun ihminen on kuollut, se on kuollut.(Ja herää(toivottavasti)sitten kun Jeesus tulee takas, vasta sitten.)

        nii että jeesus ja jumala tottakai on olemassa mutta kummituksia ei oo..? eiku sori saatana tekee ne kaikki mikä vaikuttaa kummituksilta.eli tavallaan on...? mä kyl uskon enemmän kummituksiin ku jumalaan..


      • Juoksulintu-

      • noin nuori sälli ei tiedä mitään henkimaailmasta, on hyviä ja pahoja henkiä, kummitukset on usein maan päällä vierailevia sieluja


      • Elämä on suurempi juttu kui...
        Jawakuski kirjoitti:

        noin nuori sälli ei tiedä mitään henkimaailmasta, on hyviä ja pahoja henkiä, kummitukset on usein maan päällä vierailevia sieluja

        Minulle tuli todisteita ihan riesaksi saakka murrosiässä. Olin hyvin kinnostunut kaikesta ns. yliluonnollisesta, kun halusin selvittää kuoleman arvoituksen ja mitä sen jälkeen kenties olisi luvassa.

        Ehkä murrosikäisen ahdistus ja levottomuus sekä vielä kiinnostuneisuuteni veti puoleensa niitä voimia. Todisteita tuli aina vaivaksi saakka niin, että sekä minä että äiti pelkäsimme. Pelkäsin ihan sekoavani pelkoon.

        Noin 10-vuotiaana kuulimme äitini ja minä samanaikaisesti, kuinka joku askelsi pimeänä pakkasyönä raskain askelin omakotitalomme vintiin. Kuullosti aivan siltä kuin iso mies olisi kävellyt sinne painavat nahkasaappaat jalassaan. Mennessämme vapisevina tarkistamaan paikat, ei siellä ketään ollut.

        Muutin sitten teini-iässä yhteen poikaystäväni kanssa omakotitalon yläkertaan toiselle paikkakunnalle. Alakerrassa asunut perhe oli aivan kauhuissaan kummittelusta eivätkä uskaltaneet tulla edes päivällä kutsumalleni kahville. He kertoivat, että meidän ollessamme poissa he olivat kuulleet, kuinka joku käveli yläkertaan portaat. Mutta siellä ei ollut näkynyt ketään.

        Palasimme eräänä kesänä ensin mainittuun taloon viettämään juhannusta sukulaisten kanssa. Nukuin poikaystäväni kanssa vintissä. Vähän ennen nukahtamista kuulin kuinka pienen vinttihuoneen kahtapuolta olevia suuria vanhojen viikkolehtien pinoja nosteltiin ja selailtiin ja vintin muissa tiloissa käveltiin ympäriinsä. Ajattelin vielä kuolevani kauhusta, jos ovi aukeaisi yht äkkiä. Niin tapahtuikin ja minä nukuin siinä patjalla aivan oviaukon edessä. Olin Kuitenkin niin väsynyt, että en jaksanut edes pelätä, vaan nukahdin.

        Aamupalalla perheeni kyseli, mitä ihmettä me oikein rymisteltiin ja koluttiin siellä aamuyöllä. Me kysyimme ihmeissämme, että eikös ne olleet veljeni, jotka olivat tulleet kyttäämään meitä. Vastaus oli "Ei!" ja kaikki kalpenivat. Seuraavana päivänä vinttikopin vieressä olleet isoäitini hautaseppelenauhat haettiin sieltä pois ja poltettiin. - Äitini oli aikoinaan kuollu nuorena, jolloin äitini oli sen ikäinen kuin minä tuona juhannuksena. Ja minä olin kuulemma saman näköinen kuin äiti nuorena. Äitini epäilikin siksi että vedin hänen äitinsä haamua puoleeni.

        Jo vuosi pari sitä ennen kerran, kun olin lapsuudenkodissani nukahtamaisillani, näin sängystäni, että joku meni käytävän päässä olevaan vessaan. Minua huvitti se, että tämä ei laittanut sinne valoa päälle. Hetken kuluttua tämä tuli pois vessasta ja pysähtyi paikalleen kuin minua katsoakseen. Vaikka keittiön oviaukosta tuleva valo valaisi häntä, en nähnyt kasvoja. Silloin minulle tuli karmiva tunne, että kyseessä ei ole kukaan perheestämme. Peräännyin istualtani sängyssä niin pitkälle kuin sänkyä riitti ja vapisin siinä peitto silmiin saakka turvana, kun hahmo lähti kulkemaan käytävää eteenpäin. Onneksi se ohitti minut. Silloi uskalsin sytyttää valot ja käydä katsomassa paikat. Käytävässä ei ollut ketään.


      • Elämä on suurempi juttu kui...
        Elämä on suurempi juttu kui... kirjoitti:

        Minulle tuli todisteita ihan riesaksi saakka murrosiässä. Olin hyvin kinnostunut kaikesta ns. yliluonnollisesta, kun halusin selvittää kuoleman arvoituksen ja mitä sen jälkeen kenties olisi luvassa.

        Ehkä murrosikäisen ahdistus ja levottomuus sekä vielä kiinnostuneisuuteni veti puoleensa niitä voimia. Todisteita tuli aina vaivaksi saakka niin, että sekä minä että äiti pelkäsimme. Pelkäsin ihan sekoavani pelkoon.

        Noin 10-vuotiaana kuulimme äitini ja minä samanaikaisesti, kuinka joku askelsi pimeänä pakkasyönä raskain askelin omakotitalomme vintiin. Kuullosti aivan siltä kuin iso mies olisi kävellyt sinne painavat nahkasaappaat jalassaan. Mennessämme vapisevina tarkistamaan paikat, ei siellä ketään ollut.

        Muutin sitten teini-iässä yhteen poikaystäväni kanssa omakotitalon yläkertaan toiselle paikkakunnalle. Alakerrassa asunut perhe oli aivan kauhuissaan kummittelusta eivätkä uskaltaneet tulla edes päivällä kutsumalleni kahville. He kertoivat, että meidän ollessamme poissa he olivat kuulleet, kuinka joku käveli yläkertaan portaat. Mutta siellä ei ollut näkynyt ketään.

        Palasimme eräänä kesänä ensin mainittuun taloon viettämään juhannusta sukulaisten kanssa. Nukuin poikaystäväni kanssa vintissä. Vähän ennen nukahtamista kuulin kuinka pienen vinttihuoneen kahtapuolta olevia suuria vanhojen viikkolehtien pinoja nosteltiin ja selailtiin ja vintin muissa tiloissa käveltiin ympäriinsä. Ajattelin vielä kuolevani kauhusta, jos ovi aukeaisi yht äkkiä. Niin tapahtuikin ja minä nukuin siinä patjalla aivan oviaukon edessä. Olin Kuitenkin niin väsynyt, että en jaksanut edes pelätä, vaan nukahdin.

        Aamupalalla perheeni kyseli, mitä ihmettä me oikein rymisteltiin ja koluttiin siellä aamuyöllä. Me kysyimme ihmeissämme, että eikös ne olleet veljeni, jotka olivat tulleet kyttäämään meitä. Vastaus oli "Ei!" ja kaikki kalpenivat. Seuraavana päivänä vinttikopin vieressä olleet isoäitini hautaseppelenauhat haettiin sieltä pois ja poltettiin. - Äitini oli aikoinaan kuollu nuorena, jolloin äitini oli sen ikäinen kuin minä tuona juhannuksena. Ja minä olin kuulemma saman näköinen kuin äiti nuorena. Äitini epäilikin siksi että vedin hänen äitinsä haamua puoleeni.

        Jo vuosi pari sitä ennen kerran, kun olin lapsuudenkodissani nukahtamaisillani, näin sängystäni, että joku meni käytävän päässä olevaan vessaan. Minua huvitti se, että tämä ei laittanut sinne valoa päälle. Hetken kuluttua tämä tuli pois vessasta ja pysähtyi paikalleen kuin minua katsoakseen. Vaikka keittiön oviaukosta tuleva valo valaisi häntä, en nähnyt kasvoja. Silloin minulle tuli karmiva tunne, että kyseessä ei ole kukaan perheestämme. Peräännyin istualtani sängyssä niin pitkälle kuin sänkyä riitti ja vapisin siinä peitto silmiin saakka turvana, kun hahmo lähti kulkemaan käytävää eteenpäin. Onneksi se ohitti minut. Silloi uskalsin sytyttää valot ja käydä katsomassa paikat. Käytävässä ei ollut ketään.

        Olen tyytyväinen, kun nykyinen kotimme on puhdas, jos vain henkiä on olemassa, ne eivät onneksi viihdy tässä kerrostaloasunnossa. :)

        Vältän paranormaaleihin asioihin uppoamista. En halua vetää puoleeni mitään poltergeistia.

        Minulla on kuitenkin omat uskomukseni elämästä ja sen tarkoituksesta. Elämäntarkoituksen selvittäminen on ollut haasteeni lapsuudesta lukien ja jonkinlainen hypoteesi siitä on muodostunutkin:
        Saattaa hyvinkin olla niin,että me synnymme tänne monta kertaa, kunnes olemme oppineet rakastamaan riittävästi. Itseasiassa tuonkin oivalluksen jälkeen sain asiasta hyvän todisteen liittyen oivallukseeni, mutta se onkin jo toinen story. Hyvää yötä.

        Kirjautuneena en voinut tätä kirjoittaa, koska tuntemattomampiin asioihin suhtautuminen on mitä on.


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Eifeikki kirjoitti:

        Kyllä se on uskottava kun omin silmin näkee: http://www.christianmedia.us/devil-face.html

        Tässä taas on realistinen video-pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=M4YsLnIFEr4&feature=related
        niille kriitikoille jotka edeleenkin ehkä väittää sen olevan modifioitu.

        Niin paljon kun noita salaliito teorioita on tullut luettua ja räjähdys eksperttien lausuntoja kuultua, olen valmis taipumaan siihen uskomukseen, että rakennukset räjäytettiin, todisteita on mahdoton kumota, joskaan niitä ei saata varauksetta siltikään uskoa.

        Mitä pirunkasvoihin tulee... en usko vaikka itse näkisin, sillä mielikuvitus voi tehdä tepposet. Toisaalta, vaikka kuinka kasvot muodostuisivat savuun, kuka voisi sanoa että ne olisivat pirun kasvot, jos eivät olisi sattumaa tai mielikuvitusta. Kuka muka tietää mille paholainen näyttää? Ei varmaan kukaan, sillä kaikkihan on vain alitajuntaista kuvitelmaa. Jokainen on lapsena nähnyt " kuvia " pirusta ja kun vastaavan kaltaiset näkee savussa, varjoissa tai pilvissä, syntyy kangastukseen verrattava ilmiö.

        Miksi muka piru olisi näyttäytynyt jossain ihmisille? On kai sillä parempaakin tekemistä. On tosin vanhoja kertomuksia siitä, kuinka toisenmaailmansodan aikana miehet olisivat nähneet taivaalla enkelin... valittujen palojen tarinoita, kuinkas muutenkaan... Kiinnostavia tarinoina, mutta jos enkelien näkyminen on vastaava kuin väitettyjen pirun kasvojen näkyminen, on helppo uskoa että pelkkää mielikuvitusta ja samaa luokkaa on tuo kummitustalo hässäkkä.

        Kuka on muka joskus siis nähnyt pirun, tai enkelin, tai Jumalan kasvot? Ei kukaan, ei vaikka kuinka muuta väittäisi. Väittää kyllä voi, mutta se tulee pystyä todistamaan, eikä valokuva kelpaa, sillä valokuvia pystytään muokkaamaan, jopa minä osaan tehdä sellaisia " todistusaineistoja ". Samaan luokkaan menee ne ns. ufohavainnot.

        Myönnetään samaan hengenvetoon, ei ikinä olisi todeksi uskonut tuollaista tapahtuvan, että lentokoneet törmäilevät rakennuksiin, aivan kuin unta koko tapahtuma, vaikka se on oikeasti tapahtunut ja moni on myös nähnyt tapahtuneet. Sadan tai parin sadan vuoden kuluttua elävät väittelevät siitä, oliko sellaista tapahtunut lainkaan, vai olemmeko vain kuvitelleet ja sepittäneet kaiken, eikä siloinkaan jokainen usko vaikka omin silmin näkisi.

        Maailmassa todella tapahtuu edelleen selittämättömiä asioita, joista vaietaan jottei pakokauhu leviäisi... mutta pirun kasvot tai kummitustalo... kas kun ei ei joku vielä väitä Elviksen elävän.

        Haluaisin ihan mielellään tietää, miksi jenkeissä ei valta ole vaihtunut, jos 911 olisi todella vain lavastettu. Vastaushan kuitenkin on, emme me ehkä koskaan saa tietää, vaikka kuinka asiasta ollaan vahvasti mieltä sekä puolesta että vastaan.

        Voiko joku näyttää pirun, ufon tai Jumalan, että sellaisen näkisi omin silmin. Karhujahan voi mennä piilokojulle näkemään, ja voi omin silmin nähdä että karhuja todella on olemassa, eikä vain tyytyä esitettyjen kuvien tai kertomusten varaan.

        Kummitustalo juttu kuulostaa lähinnä aprillipilalta, vai voiko joku jotain muuta todella osoittaa? Olen sekä skeptinen että epäileväinen, jos joku voi kääntää pääni, tehkööt sen, mutta puhumalla sitä ei tehdä, osaan itsekin luoda ja kertoa satuja että tarinoita.


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Just sanottiin kirjoitti:

        Et sitten lukenut mitä sulle sanottiin? Pilvissä, savuissa ja pilvi- ja savumuodostelmissa voi nähdä mitä tahansa.. Musta on jotenkin hauskaa (ja tavallaan säälittävääkin) ajatella että jotkut ihan tosissaan näkee jeesuksia, piruja ja ah, kaikkien lempparia, seesteistä neitsyt Mariaa kuralätäköissä ja pilvissä.. :D Monimuotoiset ovat luonnon kasvot, voisit nähdä NIIN paljon muutakin noissa pilvissä jos viitsit kattella.. :D

        Tyhmää on, että joka ikiseen katastrofiin tarvii lisätä joku %¤#%¤# salaliittoteoria.. Omaiset ei saa surra kun niiltä tivataan, että uskooko ne että niiden sukulaiset kuoli vallanpitäjien juoniin, tai uskooko ne että joka kerroksessa oli valmiit räjähteet ja blaa blaa blaaaa.. Varmaan tsunamikin oli venäläisten tai kiinalaiset syy, ehkäpä joku salanen pommi posahti merenpohjassa sijaitsevassa tutkimuslaitoksessa? Tai avaruusolio pieras ja siitä aiheutui aalto?

        Tsunamia ei vielä ole yritetty " selittää " Jumalan vihana tai paholaisen temppuna, ei edes ufojen laskeutumisen aiheuttamaksi tai kummitustarinaksi, saati kommunistien metkuksi tai kateellisten köyhien panetteluksi, joilla ei ole varaa lomailuihin.

        Mistäs sen tietää, vaikka se olisikin syntynyt siitä, kun jättiläiset hyppäsivät kalliolta veteen tai lohikäärme sukelsi tai vaikka merihirviö olisi piehtaroinut meressä. Tarinoita kyllä saa kyhättyä, ja tarinoita aina kyllä kyhätään, ihme kyllä, moni niihin uskoo kuin uskoo uniin tai horoskooppeihinkin.


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Just sanottiin kirjoitti:

        Et sitten lukenut mitä sulle sanottiin? Pilvissä, savuissa ja pilvi- ja savumuodostelmissa voi nähdä mitä tahansa.. Musta on jotenkin hauskaa (ja tavallaan säälittävääkin) ajatella että jotkut ihan tosissaan näkee jeesuksia, piruja ja ah, kaikkien lempparia, seesteistä neitsyt Mariaa kuralätäköissä ja pilvissä.. :D Monimuotoiset ovat luonnon kasvot, voisit nähdä NIIN paljon muutakin noissa pilvissä jos viitsit kattella.. :D

        Tyhmää on, että joka ikiseen katastrofiin tarvii lisätä joku %¤#%¤# salaliittoteoria.. Omaiset ei saa surra kun niiltä tivataan, että uskooko ne että niiden sukulaiset kuoli vallanpitäjien juoniin, tai uskooko ne että joka kerroksessa oli valmiit räjähteet ja blaa blaa blaaaa.. Varmaan tsunamikin oli venäläisten tai kiinalaiset syy, ehkäpä joku salanen pommi posahti merenpohjassa sijaitsevassa tutkimuslaitoksessa? Tai avaruusolio pieras ja siitä aiheutui aalto?

        se aamumuro joka näytti joltain osavaltiolta hirmuisella hinnalla. Olisikohan sekin nyt joku edesmenneen kuvernöörin haudan takaa luoma viimeinen rakkauden osoitus kotipaikkakunnalleen.

        Ei uskoisi, eletään vuotta a. D 2008 ja vieläkin eräät uskovat kummitustarinoihin ja kaikenlaiseen höpölöpöön. Kohta kai joku keksii, että Marilyn Monroe olikin pyhä neitsyt ja Asterix ja Obelix oli oikeasti historiallisia henkilöitä, jotka taikajuoman avulla voittivat koko Rooman ja vaikka mitä.

        Ilmeisesti ihmiskunnan tietämys kyllä saattaa lisääntyä sitä mukaa kun tiede kulkee eteenpäin, mutta tietyt asiat ei koskaan muutu... taikauskoisuus ja tuhoamisen vimma, ne pysyy esi-isien perintönä sukupolvelta seuraavalle, joten luomakunnan kruunu ei koskaan tule saavuttamaan nykyistä korkeampaa sivistystasoa, joka oli tasan yhtä korkea jo Inkojen ja muinais-Egyptin aikana.


      • tuhatsatakolmekymppinen
        mmm kirjoitti:

        No niinpä, se on niin naurettavaa kun ihmiset väittää joistain pilvistä tai savuista tai epäselvistä kuvista niissä olevan jotkut kasvot tai jotain. Ihmiset vaan näkee mitä ne haluaa nähdä.

        Ja kummituksiahan siis ei todellakaan ole olemassa. Ei oo ihmisiä jotka ois jäänyt tai palannut kuolemansa jälkeen tänne ottamaan yhteyttä ihmisiin, eikä ihmiset voi ottaa yhteyttä "haudan taakse" kuolleisiin ihmisiin, koska nehän on kuollut! En sano ettei mitään semmosta ois olemassa, varmasti ne mitä jotkut on kokenut tai nähnyt ihan oikeesti on totta. Mutta ne ei oo kummituksia, vaan jonkinlaisia demoneja ja muita semmosia. Se on vaan Saatana joka tekee sen kaiken, kiusaa meitä ja yrittää saada meidät puolelleen. Varokaa sitä.
        Kun ihminen on kuollut, se on kuollut.(Ja herää(toivottavasti)sitten kun Jeesus tulee takas, vasta sitten.)

        Kummituksia ei ole, mutta demoneita sitten onkin? Olet kehittänyt uhan uuden tavan kieltää ja uskoa henkiolentoihin. Oletko tosissasi?

        Jo s kuolleet heräisivät henkiin kun Jeesus tulee... mitenhän kaikki ne mädänneet ja maatuneet ruumiit mahtaisivat tuumata, kun joutuisivat vuosien maatumisen jälkeen heräämään henkiin. Mahtaisivat sanoa: Voi perkele, anna meidän jo olla.

        Pakana usko kristinusko muka herättää kuolleita henkiin? Zombeja kauniimpaa katseltavaa se ei olisi, ja mihin ne kaikki kuolleista herätetyt sitten mahtuisi, niitähän olisi biljoonia ja mitä kukaan niitä mihinkään tarvitsisi?

        Kyllä kuollut on kuollut ja maatuessaan muuttuu ihan joksikin muuksi kuin uudelleen herätettäväksi hahmoksi.

        Uskot kuitenkin demoneihin? Se on kyllä mielenkiintoista tavallaan, mutta kummituksiin et usko? Uskomaton selitys, mutta mielenkiintoinen kyllä ;)


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Elämä on suurempi juttu kui... kirjoitti:

        Minulle tuli todisteita ihan riesaksi saakka murrosiässä. Olin hyvin kinnostunut kaikesta ns. yliluonnollisesta, kun halusin selvittää kuoleman arvoituksen ja mitä sen jälkeen kenties olisi luvassa.

        Ehkä murrosikäisen ahdistus ja levottomuus sekä vielä kiinnostuneisuuteni veti puoleensa niitä voimia. Todisteita tuli aina vaivaksi saakka niin, että sekä minä että äiti pelkäsimme. Pelkäsin ihan sekoavani pelkoon.

        Noin 10-vuotiaana kuulimme äitini ja minä samanaikaisesti, kuinka joku askelsi pimeänä pakkasyönä raskain askelin omakotitalomme vintiin. Kuullosti aivan siltä kuin iso mies olisi kävellyt sinne painavat nahkasaappaat jalassaan. Mennessämme vapisevina tarkistamaan paikat, ei siellä ketään ollut.

        Muutin sitten teini-iässä yhteen poikaystäväni kanssa omakotitalon yläkertaan toiselle paikkakunnalle. Alakerrassa asunut perhe oli aivan kauhuissaan kummittelusta eivätkä uskaltaneet tulla edes päivällä kutsumalleni kahville. He kertoivat, että meidän ollessamme poissa he olivat kuulleet, kuinka joku käveli yläkertaan portaat. Mutta siellä ei ollut näkynyt ketään.

        Palasimme eräänä kesänä ensin mainittuun taloon viettämään juhannusta sukulaisten kanssa. Nukuin poikaystäväni kanssa vintissä. Vähän ennen nukahtamista kuulin kuinka pienen vinttihuoneen kahtapuolta olevia suuria vanhojen viikkolehtien pinoja nosteltiin ja selailtiin ja vintin muissa tiloissa käveltiin ympäriinsä. Ajattelin vielä kuolevani kauhusta, jos ovi aukeaisi yht äkkiä. Niin tapahtuikin ja minä nukuin siinä patjalla aivan oviaukon edessä. Olin Kuitenkin niin väsynyt, että en jaksanut edes pelätä, vaan nukahdin.

        Aamupalalla perheeni kyseli, mitä ihmettä me oikein rymisteltiin ja koluttiin siellä aamuyöllä. Me kysyimme ihmeissämme, että eikös ne olleet veljeni, jotka olivat tulleet kyttäämään meitä. Vastaus oli "Ei!" ja kaikki kalpenivat. Seuraavana päivänä vinttikopin vieressä olleet isoäitini hautaseppelenauhat haettiin sieltä pois ja poltettiin. - Äitini oli aikoinaan kuollu nuorena, jolloin äitini oli sen ikäinen kuin minä tuona juhannuksena. Ja minä olin kuulemma saman näköinen kuin äiti nuorena. Äitini epäilikin siksi että vedin hänen äitinsä haamua puoleeni.

        Jo vuosi pari sitä ennen kerran, kun olin lapsuudenkodissani nukahtamaisillani, näin sängystäni, että joku meni käytävän päässä olevaan vessaan. Minua huvitti se, että tämä ei laittanut sinne valoa päälle. Hetken kuluttua tämä tuli pois vessasta ja pysähtyi paikalleen kuin minua katsoakseen. Vaikka keittiön oviaukosta tuleva valo valaisi häntä, en nähnyt kasvoja. Silloin minulle tuli karmiva tunne, että kyseessä ei ole kukaan perheestämme. Peräännyin istualtani sängyssä niin pitkälle kuin sänkyä riitti ja vapisin siinä peitto silmiin saakka turvana, kun hahmo lähti kulkemaan käytävää eteenpäin. Onneksi se ohitti minut. Silloi uskalsin sytyttää valot ja käydä katsomassa paikat. Käytävässä ei ollut ketään.

        löytää jos sinne menee nyt katsomaan?


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Elämä on suurempi juttu kui... kirjoitti:

        Olen tyytyväinen, kun nykyinen kotimme on puhdas, jos vain henkiä on olemassa, ne eivät onneksi viihdy tässä kerrostaloasunnossa. :)

        Vältän paranormaaleihin asioihin uppoamista. En halua vetää puoleeni mitään poltergeistia.

        Minulla on kuitenkin omat uskomukseni elämästä ja sen tarkoituksesta. Elämäntarkoituksen selvittäminen on ollut haasteeni lapsuudesta lukien ja jonkinlainen hypoteesi siitä on muodostunutkin:
        Saattaa hyvinkin olla niin,että me synnymme tänne monta kertaa, kunnes olemme oppineet rakastamaan riittävästi. Itseasiassa tuonkin oivalluksen jälkeen sain asiasta hyvän todisteen liittyen oivallukseeni, mutta se onkin jo toinen story. Hyvää yötä.

        Kirjautuneena en voinut tätä kirjoittaa, koska tuntemattomampiin asioihin suhtautuminen on mitä on.

        " Saattaa hyvinkin olla niin,että me synnymme tänne monta kertaa, kunnes olemme oppineet rakastamaan riittävästi "

        Toivottavasti ei enää kertaakaan, ainakin minulle tämä yksi ja ainoa kerta riittää ikuisesti, jo tässä on ihan yllin ja kyllin, ei jaksaisi enää uutta kierrosta.


      • Epäilevä skeptikko
        Jawakuski kirjoitti:

        noin nuori sälli ei tiedä mitään henkimaailmasta, on hyviä ja pahoja henkiä, kummitukset on usein maan päällä vierailevia sieluja

        "on hyviä ja pahoja henkiä, kummitukset on usein maan päällä vierailevia sieluja"

        Ei ole. Kaikki väittämäsi ovat pelkkää puppua.

        Se on nimenomaan "uskosta kii" uskoa erilaisiin henkiin ja "yliluonnolliseen" (mitä ei edes voi olla olemassa, koska mikä tapahtuu luonnossa, on tietenkin luonnollista).


      • totta........
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        Niin paljon kun noita salaliito teorioita on tullut luettua ja räjähdys eksperttien lausuntoja kuultua, olen valmis taipumaan siihen uskomukseen, että rakennukset räjäytettiin, todisteita on mahdoton kumota, joskaan niitä ei saata varauksetta siltikään uskoa.

        Mitä pirunkasvoihin tulee... en usko vaikka itse näkisin, sillä mielikuvitus voi tehdä tepposet. Toisaalta, vaikka kuinka kasvot muodostuisivat savuun, kuka voisi sanoa että ne olisivat pirun kasvot, jos eivät olisi sattumaa tai mielikuvitusta. Kuka muka tietää mille paholainen näyttää? Ei varmaan kukaan, sillä kaikkihan on vain alitajuntaista kuvitelmaa. Jokainen on lapsena nähnyt " kuvia " pirusta ja kun vastaavan kaltaiset näkee savussa, varjoissa tai pilvissä, syntyy kangastukseen verrattava ilmiö.

        Miksi muka piru olisi näyttäytynyt jossain ihmisille? On kai sillä parempaakin tekemistä. On tosin vanhoja kertomuksia siitä, kuinka toisenmaailmansodan aikana miehet olisivat nähneet taivaalla enkelin... valittujen palojen tarinoita, kuinkas muutenkaan... Kiinnostavia tarinoina, mutta jos enkelien näkyminen on vastaava kuin väitettyjen pirun kasvojen näkyminen, on helppo uskoa että pelkkää mielikuvitusta ja samaa luokkaa on tuo kummitustalo hässäkkä.

        Kuka on muka joskus siis nähnyt pirun, tai enkelin, tai Jumalan kasvot? Ei kukaan, ei vaikka kuinka muuta väittäisi. Väittää kyllä voi, mutta se tulee pystyä todistamaan, eikä valokuva kelpaa, sillä valokuvia pystytään muokkaamaan, jopa minä osaan tehdä sellaisia " todistusaineistoja ". Samaan luokkaan menee ne ns. ufohavainnot.

        Myönnetään samaan hengenvetoon, ei ikinä olisi todeksi uskonut tuollaista tapahtuvan, että lentokoneet törmäilevät rakennuksiin, aivan kuin unta koko tapahtuma, vaikka se on oikeasti tapahtunut ja moni on myös nähnyt tapahtuneet. Sadan tai parin sadan vuoden kuluttua elävät väittelevät siitä, oliko sellaista tapahtunut lainkaan, vai olemmeko vain kuvitelleet ja sepittäneet kaiken, eikä siloinkaan jokainen usko vaikka omin silmin näkisi.

        Maailmassa todella tapahtuu edelleen selittämättömiä asioita, joista vaietaan jottei pakokauhu leviäisi... mutta pirun kasvot tai kummitustalo... kas kun ei ei joku vielä väitä Elviksen elävän.

        Haluaisin ihan mielellään tietää, miksi jenkeissä ei valta ole vaihtunut, jos 911 olisi todella vain lavastettu. Vastaushan kuitenkin on, emme me ehkä koskaan saa tietää, vaikka kuinka asiasta ollaan vahvasti mieltä sekä puolesta että vastaan.

        Voiko joku näyttää pirun, ufon tai Jumalan, että sellaisen näkisi omin silmin. Karhujahan voi mennä piilokojulle näkemään, ja voi omin silmin nähdä että karhuja todella on olemassa, eikä vain tyytyä esitettyjen kuvien tai kertomusten varaan.

        Kummitustalo juttu kuulostaa lähinnä aprillipilalta, vai voiko joku jotain muuta todella osoittaa? Olen sekä skeptinen että epäileväinen, jos joku voi kääntää pääni, tehkööt sen, mutta puhumalla sitä ei tehdä, osaan itsekin luoda ja kertoa satuja että tarinoita.

        Oli pakko tässä sivusta seurailevana kommentoida ja sanoa että kyllä niitä on olemassa ja Jumala on olemassa, sulla ei ilmeisesti ole ollut omakohtaisia kokemuksia..tekstistäsi päätellen. Eikä kukaan muu voi sitä vakuuttaa kuin oma kohtainen kokemuksesi, toivon että sinulle sellainen tulee.

        Meissä ihmisissä on luonnollisesti se vika että ollaan niin epäuskosia ja epäileviä ylipäänsä kaikkeen mitä ei sielumme silmin nähdä! Oletko ajatellut että miten tämä maailma on tänne tullu? Kuitenkin jotain atomifysiikkaa kannatat?? sehän on epäuskoisempaa kuin se että tämän kaiken olisi joku luonut. Toinen kysymys, miten ajattelit että Suomi olisi selviytynyt sodistaan? Oletko todella sillä kannalla että pelkällä taistelulla ja vanhoilla kivääreillä ja sisulla oltaisiin voitettu?? Suomen maassa on ollut valtava Siunaus Jumalalta, ja meitä täällä auttamassa oli todellakin Jumalan lähettämä enkeli, vaikea sinun on sitä kuitenkin uskoa..mutta Suomi oli siihen aikaan paljon Uskonnollisempi kuin mitä se on nyt, ihmisille oli selvää että Jumala on olemassa. Nykyään on ateistejä joka nurkassa kiroamassa, saastaisuutta, haureutta ja rikkinäisiä ihmissuhteita maatäynnä, joten siunaus on loppumassa ja sitä on varoitettukin useissa profetioissa sukupolvesta toiseen. Nyt kannattaa seurata hyvin paljon politiikkaa ja Suomi- Venäjä suhdetta, ihan vaikka ajankuluksesi seuraat jos ei uskoa kerrän riitä =).

        Itselläni on kokemuksia henkimaailmoista yms. ja olen Uskossa, kiitos siitä Herralle!Ja voin vakuuttaa että ne todellakin on olemassa! Toivon todella että silmäsi aukenevat ja löydät totuuden mutta sitä ei voi ketään vakuuttaa muuta kuin oma henkilökohtainen kokemus.

        Siunausta sinulle!


      • Elämä on suurempi juttu kui...
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        löytää jos sinne menee nyt katsomaan?

        ja siksi en voi kertoa sen osoitetta (tarkoitin ensimmäistä taloa), toinen talo on ilmeisesti jo purettu. Se oli Espoossa, Leppävaarassa entisen Maxi-marketin suuren parkkialueen vieressä olevassa metsikössä, jossa oli vanhoja puutaloja (huviloita). Siellä alakertalaisemme kuulivat niitä askelia meidän poissaollessamme.


      • Elämä on suurempi juttu kui...
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        " Saattaa hyvinkin olla niin,että me synnymme tänne monta kertaa, kunnes olemme oppineet rakastamaan riittävästi "

        Toivottavasti ei enää kertaakaan, ainakin minulle tämä yksi ja ainoa kerta riittää ikuisesti, jo tässä on ihan yllin ja kyllin, ei jaksaisi enää uutta kierrosta.

        sitten, kun on itse heittänyt veivinsä. Mutta nyt on maltettava odottaa ja katsoa, tuleeko tämän jälkeen mitään vaiko ei. :)

        Minusta ajatus jälleensyntymisestä on kuitenkin kiehtova ja meille kuolevaisille lohdullinenkin.


      • Eifeikki
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        Niin paljon kun noita salaliito teorioita on tullut luettua ja räjähdys eksperttien lausuntoja kuultua, olen valmis taipumaan siihen uskomukseen, että rakennukset räjäytettiin, todisteita on mahdoton kumota, joskaan niitä ei saata varauksetta siltikään uskoa.

        Mitä pirunkasvoihin tulee... en usko vaikka itse näkisin, sillä mielikuvitus voi tehdä tepposet. Toisaalta, vaikka kuinka kasvot muodostuisivat savuun, kuka voisi sanoa että ne olisivat pirun kasvot, jos eivät olisi sattumaa tai mielikuvitusta. Kuka muka tietää mille paholainen näyttää? Ei varmaan kukaan, sillä kaikkihan on vain alitajuntaista kuvitelmaa. Jokainen on lapsena nähnyt " kuvia " pirusta ja kun vastaavan kaltaiset näkee savussa, varjoissa tai pilvissä, syntyy kangastukseen verrattava ilmiö.

        Miksi muka piru olisi näyttäytynyt jossain ihmisille? On kai sillä parempaakin tekemistä. On tosin vanhoja kertomuksia siitä, kuinka toisenmaailmansodan aikana miehet olisivat nähneet taivaalla enkelin... valittujen palojen tarinoita, kuinkas muutenkaan... Kiinnostavia tarinoina, mutta jos enkelien näkyminen on vastaava kuin väitettyjen pirun kasvojen näkyminen, on helppo uskoa että pelkkää mielikuvitusta ja samaa luokkaa on tuo kummitustalo hässäkkä.

        Kuka on muka joskus siis nähnyt pirun, tai enkelin, tai Jumalan kasvot? Ei kukaan, ei vaikka kuinka muuta väittäisi. Väittää kyllä voi, mutta se tulee pystyä todistamaan, eikä valokuva kelpaa, sillä valokuvia pystytään muokkaamaan, jopa minä osaan tehdä sellaisia " todistusaineistoja ". Samaan luokkaan menee ne ns. ufohavainnot.

        Myönnetään samaan hengenvetoon, ei ikinä olisi todeksi uskonut tuollaista tapahtuvan, että lentokoneet törmäilevät rakennuksiin, aivan kuin unta koko tapahtuma, vaikka se on oikeasti tapahtunut ja moni on myös nähnyt tapahtuneet. Sadan tai parin sadan vuoden kuluttua elävät väittelevät siitä, oliko sellaista tapahtunut lainkaan, vai olemmeko vain kuvitelleet ja sepittäneet kaiken, eikä siloinkaan jokainen usko vaikka omin silmin näkisi.

        Maailmassa todella tapahtuu edelleen selittämättömiä asioita, joista vaietaan jottei pakokauhu leviäisi... mutta pirun kasvot tai kummitustalo... kas kun ei ei joku vielä väitä Elviksen elävän.

        Haluaisin ihan mielellään tietää, miksi jenkeissä ei valta ole vaihtunut, jos 911 olisi todella vain lavastettu. Vastaushan kuitenkin on, emme me ehkä koskaan saa tietää, vaikka kuinka asiasta ollaan vahvasti mieltä sekä puolesta että vastaan.

        Voiko joku näyttää pirun, ufon tai Jumalan, että sellaisen näkisi omin silmin. Karhujahan voi mennä piilokojulle näkemään, ja voi omin silmin nähdä että karhuja todella on olemassa, eikä vain tyytyä esitettyjen kuvien tai kertomusten varaan.

        Kummitustalo juttu kuulostaa lähinnä aprillipilalta, vai voiko joku jotain muuta todella osoittaa? Olen sekä skeptinen että epäileväinen, jos joku voi kääntää pääni, tehkööt sen, mutta puhumalla sitä ei tehdä, osaan itsekin luoda ja kertoa satuja että tarinoita.

        --Olen sekä skeptinen että epäileväinen, jos joku voi kääntää pääni, tehkööt sen, mutta puhumalla sitä ei tehdä, osaan itsekin luoda ja kertoa satuja että tarinoita.--

        Mitenkäs sitten selität enneunet onko nekin keksitty/sattumansanelema juttu? Kun joku näkee unta jostain esim. kauheasta asiasta ja näin tapahtuukin muutaman päivän päästä oikeesti oikeassa elämässä EIKÄ missään kuten televisiosarjassa "näkijässä"...


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Elämä on suurempi juttu kui... kirjoitti:

        ja siksi en voi kertoa sen osoitetta (tarkoitin ensimmäistä taloa), toinen talo on ilmeisesti jo purettu. Se oli Espoossa, Leppävaarassa entisen Maxi-marketin suuren parkkialueen vieressä olevassa metsikössä, jossa oli vanhoja puutaloja (huviloita). Siellä alakertalaisemme kuulivat niitä askelia meidän poissaollessamme.

        Ihan kuin ne tunnistamattomat Ruotsalaisten havainnot sukellusveneistä... juuri kun vene saavutti periskoopin, kamerasta loppui filmi ja kuvat jäi saamatta. Tuo oli hyvin lyhyt sitaatti Helsingin Sanomien kertomuksesta 80-luvulta kun pienvene seurasi pinnan alla olevaa sukellusvenettä.

        Miksiköhän kaikki kummitustalot katoavat teille tietämättömiin, heti kun joku niitä haluaisi päästä hiukan tutkimaan, vain tarinat jäävät " elämään ".

        No, en sure olematonta ongelmaa, olisi vain mielenkiintoista saada konkreettista näyttöä abstraktisilta kuulostavien kertomusten sijasta. Ei sen puoleen, kyllä maailmaan tarinoita mahtuu, ja ne ovat mielenkiintoisia tarinoina.

        Parhaat kummitusjutut tuli radiosta, joskus 70-luvulla. Radiossa luettiin kummitustarinoita, ja kyllä niitä kuunnellessa hiukset nousi pystyyn ja mielikuvitus laukkasi, tosin silloin olin vain polvenkorkuinen. Nyttemmin jo maailmaa nähneenä minussa edelleen elää pieni Peter Pan, mutta vaikka olen jo jotain oppinut kirjavan kulkuni varrella, olen tullut varsin skeptiseksi.. kuten käy monien muidenkin, jotka ovat pyörittäneet muutakin kuin tahkoa.


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Eifeikki kirjoitti:

        --Olen sekä skeptinen että epäileväinen, jos joku voi kääntää pääni, tehkööt sen, mutta puhumalla sitä ei tehdä, osaan itsekin luoda ja kertoa satuja että tarinoita.--

        Mitenkäs sitten selität enneunet onko nekin keksitty/sattumansanelema juttu? Kun joku näkee unta jostain esim. kauheasta asiasta ja näin tapahtuukin muutaman päivän päästä oikeesti oikeassa elämässä EIKÄ missään kuten televisiosarjassa "näkijässä"...

        Milläs itse ne selität?

        Unet itsessään on kiinnostava asia, vaikka en usko unitutkimuksiin enkä sellaisia tee. unien sisältö jää siis tutkimatta, milläs niitä tutkisikaan?

        Unet kiinnostavat ilmiönä siksi, että niitä näkee yks´jos toinenkin, ja myös eläimet! Jos koira tai kissa näkee unia, on unia olemassa. Mutta kummituksia ei ole yksikään koiristani tai kissoistani nähnyt, vaikka niin valppaita ovatkin, ettei mikään taida jäädä niiltä huomaamatta.

        Utelias ole. Olen lukenut parapsykologiaa nuorempana ja tutustunut ent. Neuvostoliiton aikaisiin paranormaaleihin tutkimuksiin. Venäjällähän mm. telepatiaa on tutkittu sellaisella innolla, ettei edes länsimaissa asiaan ole samalla voimalla paneuduttu. Mitään käänteen tekevää ei vain ole tullut esiin, en usko siis vieläkään. Vaikka en usko, en ole skeptikko, ainoastaan skeptinen, Jos todella näkisin aaveen, sen jälkeen ehkä uskoisin, mutta sen olisi syytä olla kunnollinen aave, sillä muuten en uskoisi, sillä en ala uskomaan jos siinä on yhtään epäilyksen häivääkään, vaan faktan on oltava fakta ja havainnon selvä, eikä vain jotain sinne päin.

        Ufojen arvoitus kiinnostaa, samoin Atlantis. Ufojen kanssa näyttää olevan vain niin, että kaikki mikä ei ole selkeästi toisin todistettavissa leimataan ufoksi, eikä sellainen tunnistamattomien esineiden määrä ainakaan uskottavuutta lisää, koska kuvamateriaali on aina epämääräistä ja suttuista, siis epäilykselle jää ihan liikaa sijaa.

        Aura ilmeisesti on olemassa jokaisessa elävässä olennossa, millä tuonkaan selvittäisi tai selittäisi? Kauan sitten tuli vastaan selvitys kuvineen, jossa jopa kasvilla on todettu olevan aura. Lehti katkaistiin kasvilta ja olikohan se infrapuna kuvasarja, jossa tapahtuma ja seuraus oli omin silmin nähtävissä. Valokuvat vain eivät koskaan ole muuta kuin toisenkädentietoa, joten todistusarvo on kyseenalainen, varsinkin ellei itse ole ollut kuvaajana.

        No. Kummituksia ei siis todennäköisesti ole, ellei kummitus ole synonyymi sanalle toistaiseksi tunnistamaton/selvittämätön tapahtuma. Maailmassa tapahtuu paljon selittämättä jääneitä asioita, kuten ne massojen näkemät ufohavainnot, jossa näkijöinä on kertomusten mukaan ollut kymmeniä ellei satoja ihmisiä, tai metsää on kaatunut hehtaarikaupalla, taisi olla Siperiassa, vaan varmaa selitystä ei vieläkään asialle liene.

        Asiat kyllä kiinnostaa, en kiellä, mutta se ei tarkoita että niihin uskoisi, ainakaan niistä annettaviin selityksiin. Skeptikkohan ei ole kuin ateisti. Ateisti kieltää, skeptikko ei usko, vaan edellyttää pitävät näytöt ( eli ei kiellä ) asioille. Millä selität unet tai enneunet? En millään, eikä se ole tehtävänikään, mutta en suostu uskomaan sepitettyihin selvityksiin henkien ilmestymisestä ihmisille. Jos joku sellainen henki ilmestyisi, joka myös todella tietäisi jotain todella kertoa, en välittäisi onko hän ihminen vai kummitus, kunhan kertoisi tyhjentävästi vastauksia " muutamiin " kysymyksiin, joita moni muukin kysyy ja hämmästelee... Kaikkihan haluaisivat tietää, myös he jotka uskovat ja jotka eivät usko, mutta vastauksia ei vain näytä olevan... se ei tee kummituksista, unista, enkeleistä, jumalista tai ufoista uskottavia, että tietämystä uupuu.


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Eifeikki kirjoitti:

        --Olen sekä skeptinen että epäileväinen, jos joku voi kääntää pääni, tehkööt sen, mutta puhumalla sitä ei tehdä, osaan itsekin luoda ja kertoa satuja että tarinoita.--

        Mitenkäs sitten selität enneunet onko nekin keksitty/sattumansanelema juttu? Kun joku näkee unta jostain esim. kauheasta asiasta ja näin tapahtuukin muutaman päivän päästä oikeesti oikeassa elämässä EIKÄ missään kuten televisiosarjassa "näkijässä"...

        " EIKÄ missään kuten televisiosarjassa "näkijässä"... "

        En muuten katso televisiota, enkä ole katsonut vuosiin, sillä en ole omistanut telkkaria pian kahteenkymmeneen vuoteen, radio on hyvä ystävä ; )


      • Nimetön
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        Kummituksia ei ole, mutta demoneita sitten onkin? Olet kehittänyt uhan uuden tavan kieltää ja uskoa henkiolentoihin. Oletko tosissasi?

        Jo s kuolleet heräisivät henkiin kun Jeesus tulee... mitenhän kaikki ne mädänneet ja maatuneet ruumiit mahtaisivat tuumata, kun joutuisivat vuosien maatumisen jälkeen heräämään henkiin. Mahtaisivat sanoa: Voi perkele, anna meidän jo olla.

        Pakana usko kristinusko muka herättää kuolleita henkiin? Zombeja kauniimpaa katseltavaa se ei olisi, ja mihin ne kaikki kuolleista herätetyt sitten mahtuisi, niitähän olisi biljoonia ja mitä kukaan niitä mihinkään tarvitsisi?

        Kyllä kuollut on kuollut ja maatuessaan muuttuu ihan joksikin muuksi kuin uudelleen herätettäväksi hahmoksi.

        Uskot kuitenkin demoneihin? Se on kyllä mielenkiintoista tavallaan, mutta kummituksiin et usko? Uskomaton selitys, mutta mielenkiintoinen kyllä ;)

        Saatanahan oli kanssa enkeli sillon kauan sitten. Mut sit se alko kapinaan Jumalaa vastaan ja sai monet muutkin enkelit seuraamaan itteään. Niinpä se ja sen pahat enkelit heitettiin ulos taivaasta. Jos ootte yhtään perehtyny kristinuskoon tiedätte ton. Ne sen muut enkelit on siis ikään kuin niitä demoneita, jotka (niinkuin myös Saatana itse) tekee meille kaikkia ilkeyksiä ja ansoja ja houkutuksia. Ja ne siis voi kiusata meitä myös haamujen muodossa. Eli demonit on sama asia kun kummitukset. Eli tavallaan uskon myös kummituksiin. Mut ne ei oo mitään kuolleita ihmisiä, vaan ne on niitä pahoja enkeleitä tai jotain.

        Sitten.. tuskinpa ne herätetyt käskis antaa olla, koska nehän just odottaa että Jeesus tulee takas ja vie ne paratiisiin, koska ne on uskovia. Ne taas jotka siinä tilanteessa oikeesti sanois vaan että anna olla, niin ne kyllä saa olla rauhassa, koska niitä ei edes herätetä, koska ne ei oo uskovia. Ei suinkaan kaikkia kuolleita herätetä. Vaan ne uskovat jotka ansaitsee päästä taivaaseen.

        Ja eiköhän ne kaikki sinne taivaaseen mahdu, ja kyllä joku tarvitsee niitä, nimittäin Jumala.


      • Elämä on suurempi juttu kui...
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        Ihan kuin ne tunnistamattomat Ruotsalaisten havainnot sukellusveneistä... juuri kun vene saavutti periskoopin, kamerasta loppui filmi ja kuvat jäi saamatta. Tuo oli hyvin lyhyt sitaatti Helsingin Sanomien kertomuksesta 80-luvulta kun pienvene seurasi pinnan alla olevaa sukellusvenettä.

        Miksiköhän kaikki kummitustalot katoavat teille tietämättömiin, heti kun joku niitä haluaisi päästä hiukan tutkimaan, vain tarinat jäävät " elämään ".

        No, en sure olematonta ongelmaa, olisi vain mielenkiintoista saada konkreettista näyttöä abstraktisilta kuulostavien kertomusten sijasta. Ei sen puoleen, kyllä maailmaan tarinoita mahtuu, ja ne ovat mielenkiintoisia tarinoina.

        Parhaat kummitusjutut tuli radiosta, joskus 70-luvulla. Radiossa luettiin kummitustarinoita, ja kyllä niitä kuunnellessa hiukset nousi pystyyn ja mielikuvitus laukkasi, tosin silloin olin vain polvenkorkuinen. Nyttemmin jo maailmaa nähneenä minussa edelleen elää pieni Peter Pan, mutta vaikka olen jo jotain oppinut kirjavan kulkuni varrella, olen tullut varsin skeptiseksi.. kuten käy monien muidenkin, jotka ovat pyörittäneet muutakin kuin tahkoa.

        Samoin olisin varmaan reagoinut itsekin. :)Ensimmäinen talo on vielä olemassa ja tiedän henkilönkin, joka sen omistaa. Ei vain olisi korrektia julkaista asiaa kaikkien silmille näin julkisessa paikassa ja omaa henkilöyttä en voi julkistaa ammattinikaan vuoksi. Näitä kokemuksiahan ei kovin paljoa Suomessa arvosteta ja uskottavuutensa voi menettää pienestäkin.

        Entä voisitko sinä laittaa sähköpostiosoitteesi tähän, jos olet vakavissa aikeissa tutkia asiaa. Minä voisin ottaa sinuunpäin yhteyttä. Vaikkakin mieluummin haluaisin pysyä erossa näistä asioista. En todellakaan nauttinut poltergeist -ilmiöistä ja on ollut ihanaa, kun ne ovat jättäneet minut vuosikymmeniksi rauhaan.

        Olen sitä mieltä, että talo sinänsä ei ollut tässä se tärkein lenkki. Nuo tapahtumat sijoittuvat ajalle yli 30 v sitten, juuri mainitsemallesi jännittävälle 1970-luvulle ja elin tuolloin vielä murrosvaihetta. Olen lukenut, että juuri epätasapainossa oleva murrosikäinen, jossa on valtavasti energiaa, voi vetää puoleensa poltergeist-ilmiöitä. Yliluonnollisiksi luettavia tapahtumia oli paikoissa, joissa minä olin tuolloin. Askeläänetkin kuultiin (naapurimme kuulivat meidän poissaollessamme) ensimmäisessä poikaystäväni ja minun yhteisessä kodissa tuon ensiksimainitun lapsuudenomakotitalon lisäksi. Siitä tässä uskon olleen kyse.

        Ne kokemukset ovat saaneet minut melko vakuuttuneeksi, että elämä on paljon suurempi juttu kuin osaamme aavistaakaan. Toisaalta taas skeptinen älyllinen minäni yrittää saada minut itsekin uskomaan, että muistan väärin tai ainakin, että kaikelle tapahtuneelle on olemassa jokin arkinen selitys.


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Nimetön kirjoitti:

        Saatanahan oli kanssa enkeli sillon kauan sitten. Mut sit se alko kapinaan Jumalaa vastaan ja sai monet muutkin enkelit seuraamaan itteään. Niinpä se ja sen pahat enkelit heitettiin ulos taivaasta. Jos ootte yhtään perehtyny kristinuskoon tiedätte ton. Ne sen muut enkelit on siis ikään kuin niitä demoneita, jotka (niinkuin myös Saatana itse) tekee meille kaikkia ilkeyksiä ja ansoja ja houkutuksia. Ja ne siis voi kiusata meitä myös haamujen muodossa. Eli demonit on sama asia kun kummitukset. Eli tavallaan uskon myös kummituksiin. Mut ne ei oo mitään kuolleita ihmisiä, vaan ne on niitä pahoja enkeleitä tai jotain.

        Sitten.. tuskinpa ne herätetyt käskis antaa olla, koska nehän just odottaa että Jeesus tulee takas ja vie ne paratiisiin, koska ne on uskovia. Ne taas jotka siinä tilanteessa oikeesti sanois vaan että anna olla, niin ne kyllä saa olla rauhassa, koska niitä ei edes herätetä, koska ne ei oo uskovia. Ei suinkaan kaikkia kuolleita herätetä. Vaan ne uskovat jotka ansaitsee päästä taivaaseen.

        Ja eiköhän ne kaikki sinne taivaaseen mahdu, ja kyllä joku tarvitsee niitä, nimittäin Jumala.

        JOS on taivas, niin onko helvettiä?

        On aika pakanallista sanoa, että kuolleet heräisivät henkiin.


      • Elämä on suurempi juttu kui...
        Elämä on suurempi juttu kui... kirjoitti:

        Samoin olisin varmaan reagoinut itsekin. :)Ensimmäinen talo on vielä olemassa ja tiedän henkilönkin, joka sen omistaa. Ei vain olisi korrektia julkaista asiaa kaikkien silmille näin julkisessa paikassa ja omaa henkilöyttä en voi julkistaa ammattinikaan vuoksi. Näitä kokemuksiahan ei kovin paljoa Suomessa arvosteta ja uskottavuutensa voi menettää pienestäkin.

        Entä voisitko sinä laittaa sähköpostiosoitteesi tähän, jos olet vakavissa aikeissa tutkia asiaa. Minä voisin ottaa sinuunpäin yhteyttä. Vaikkakin mieluummin haluaisin pysyä erossa näistä asioista. En todellakaan nauttinut poltergeist -ilmiöistä ja on ollut ihanaa, kun ne ovat jättäneet minut vuosikymmeniksi rauhaan.

        Olen sitä mieltä, että talo sinänsä ei ollut tässä se tärkein lenkki. Nuo tapahtumat sijoittuvat ajalle yli 30 v sitten, juuri mainitsemallesi jännittävälle 1970-luvulle ja elin tuolloin vielä murrosvaihetta. Olen lukenut, että juuri epätasapainossa oleva murrosikäinen, jossa on valtavasti energiaa, voi vetää puoleensa poltergeist-ilmiöitä. Yliluonnollisiksi luettavia tapahtumia oli paikoissa, joissa minä olin tuolloin. Askeläänetkin kuultiin (naapurimme kuulivat meidän poissaollessamme) ensimmäisessä poikaystäväni ja minun yhteisessä kodissa tuon ensiksimainitun lapsuudenomakotitalon lisäksi. Siitä tässä uskon olleen kyse.

        Ne kokemukset ovat saaneet minut melko vakuuttuneeksi, että elämä on paljon suurempi juttu kuin osaamme aavistaakaan. Toisaalta taas skeptinen älyllinen minäni yrittää saada minut itsekin uskomaan, että muistan väärin tai ainakin, että kaikelle tapahtuneelle on olemassa jokin arkinen selitys.

        No mutta sainhan sähköpostiosoitteesi jo. Kirjoittelen joskus lähiaikoina pienen viestin. On vähän kiireitä, mutta otan alustavasti vielä anonyymisti yhteyttä johon Sinä taas puolestasi pääset vastaamaan näin kahdenkesken. :)

        Terv. Ikuisesti nuori


      • Noituvan
        Mivya. kirjoitti:

        Tahdon vain sanoa, että kummituksia _on_olemassa_!

        Itse sen tiedän, kun on sisko kuollut pienenä, ja on vuokralaisia.
        Sitten yöllä aina heitellään kaikkea, rikotaan ja puhutaan vuokralaisen lasten kanssa.

        Totta, oikeasti.

        (Menetin siskoni, kun hän oli vasta 6-vuotias..)

        Samporetkeläisen matkalla pankkiin.


      • Lightbluesoul

        Niinhän sä luulet :b


      • Nimetön
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        JOS on taivas, niin onko helvettiä?

        On aika pakanallista sanoa, että kuolleet heräisivät henkiin.

        Raamatussa opetetaan, ettei Helvettiä ole olemassa. Ei oo mitään paikkaa jossa ei-uskovat palais ikuisesti. Jeesuksen ensimmäisen tulemisen(sen missä kuolleet herätetään ja viedään Taivaaseen) jälkeen on tuhat vuotta jonka aikana uskovat nauttii elämästään Taivaasssa, ei-uskovat makaa vieläkin kuolleina haudoissaan täällä maan päällä ja Paholainen on myös täällä maan päällä, tylsistyneenä vaeltelee ympäri autiota maapalloa. Kun tuhat vuotta on kulunut, Me ja Jumala tullaan takas tänne ja loputkin ihmiset herätetään henkiin ja sit käydään suuri taistelu meidän uskovaisten ja teidän pakanoiden välillä. Lopulta pakanat häviää ja ne ja Paholainen tuhotaan lopullisesti. Ei ne jää minnekään Helvetin tuleen palamaan ikuisesti.
        Sori vähän pitkä selitys. Mutta noin opetetaan Raamatussa.

        Ja miten niin pakanallista sanoa että kuolleet heräisivät henkiin?


      • kokemusta on
        Elämä on suurempi juttu kui... kirjoitti:

        sitten, kun on itse heittänyt veivinsä. Mutta nyt on maltettava odottaa ja katsoa, tuleeko tämän jälkeen mitään vaiko ei. :)

        Minusta ajatus jälleensyntymisestä on kuitenkin kiehtova ja meille kuolevaisille lohdullinenkin.

        Totta varmasti kokemuksesi, mutta oppi jälleensyntymisestä on huuhaata ja saatanan yksi valhe muiden joukossa.
        Sanoihan se jo paratiisissa käärmeen muodossa "ette suinkaan kuole, vaan tulette tietämään sekä hyvän että pahan, niinkuin Jumala"
        Eikös se ole just noissa idän uskonnoissa ideanakin. Se on kyllä totta, että tietämättömyys suojaa, jonkin verran ja se ettei henkimaailman asiat kiinnosta.
        Valitettavn monia nuoriakin se kiinnostaa ja kohta on enemmän uskoa noihin asioihin kuin olis tarvis ja nehän (demonit) ei helposti uhristaan irti päästä.
        Kaikkein paras suoja on kuitenkin Jeesuksen veri. Uskovat ne yleensä jättää rauhaan eikä niillä ole lupa ilmestyä heille jotka tunnustavat Jeesuksen Herrakseen.
        Sitten olen lukenut ja kuullut että jos on suvussa näkijöitä tai noitia niin silloin myös perilliset suuremmassa vaarassa.
        Mutta Jeesuksen nimessä on voimaa!


      • UteliasUlla
        Elämä on suurempi juttu kui... kirjoitti:

        Olen tyytyväinen, kun nykyinen kotimme on puhdas, jos vain henkiä on olemassa, ne eivät onneksi viihdy tässä kerrostaloasunnossa. :)

        Vältän paranormaaleihin asioihin uppoamista. En halua vetää puoleeni mitään poltergeistia.

        Minulla on kuitenkin omat uskomukseni elämästä ja sen tarkoituksesta. Elämäntarkoituksen selvittäminen on ollut haasteeni lapsuudesta lukien ja jonkinlainen hypoteesi siitä on muodostunutkin:
        Saattaa hyvinkin olla niin,että me synnymme tänne monta kertaa, kunnes olemme oppineet rakastamaan riittävästi. Itseasiassa tuonkin oivalluksen jälkeen sain asiasta hyvän todisteen liittyen oivallukseeni, mutta se onkin jo toinen story. Hyvää yötä.

        Kirjautuneena en voinut tätä kirjoittaa, koska tuntemattomampiin asioihin suhtautuminen on mitä on.

        Olis tosi mielenkiintoista kuulla myös se toinenkin story...? :)
        Itse ajattelen asioista samalla tavalla...


      • Retrouniq
        Nimetön kirjoitti:

        Raamatussa opetetaan, ettei Helvettiä ole olemassa. Ei oo mitään paikkaa jossa ei-uskovat palais ikuisesti. Jeesuksen ensimmäisen tulemisen(sen missä kuolleet herätetään ja viedään Taivaaseen) jälkeen on tuhat vuotta jonka aikana uskovat nauttii elämästään Taivaasssa, ei-uskovat makaa vieläkin kuolleina haudoissaan täällä maan päällä ja Paholainen on myös täällä maan päällä, tylsistyneenä vaeltelee ympäri autiota maapalloa. Kun tuhat vuotta on kulunut, Me ja Jumala tullaan takas tänne ja loputkin ihmiset herätetään henkiin ja sit käydään suuri taistelu meidän uskovaisten ja teidän pakanoiden välillä. Lopulta pakanat häviää ja ne ja Paholainen tuhotaan lopullisesti. Ei ne jää minnekään Helvetin tuleen palamaan ikuisesti.
        Sori vähän pitkä selitys. Mutta noin opetetaan Raamatussa.

        Ja miten niin pakanallista sanoa että kuolleet heräisivät henkiin?

        Olisi reilumpaa sanoa että "tämä on yksi tulkinta siitä mitä Raamatussa näistä asioista opetetaan". Kyse on todellakin tulkinnasta ja vieläpä melko suppean ryhmän tulkinnasta, olennaisilta osiltaan tuota vois kait sanoa adventistien tulkinnaksi.

        Toinen pieni huomio.
        > meidän uskovaisten ja teidän pakanoiden välillä <
        Ensiksikin, ei täällä mitään uskovaisten ja pakanoiden välistä taistelua tulla käymään. Toiseksi, olisi hyvä olla selvillä raamatullisesta kielenkäytöstä. Pakana ei ole Uudessa testamentissa mikään haukkumanimi vaan on juutalaisuudesta nouseva nimitys ei-juutalaisille ihmisille. On olemassa juutalaiset ja pakanat. Esimerkiksi suomalainen kristitty on pakana vaikka onkin kristitty, siis pakanakristitty.

        Uusi testamentti käyttää juutalaisuutta myös laajemmassa merkityksessä, kuvaamaan koko Jumalan kansaa, koska pakanatkin ovat uskon kautta oksastetut juutalaisuuteen ja ovat hengellisessä mielessä osalliset myös Vanhan testamentin lupauksista. Juutalaisuuteen oksastettuinakin olemme silti yhä pakanoita siinä mielessä että osa Jumalan sanan lupauksista koskee kaikkea Jumalan kansaa, niin uskoon tulleita juutalaisia kuin oksastettuja pakanoita, mutta osa edelleenkin vain Israelin kansaa. Tämä on melko selkeää Raamatun opetusta.

        Niin sanottu korvausteologia joka siirtää kaikki juutalaiselle kansalle annetut Raamatun lupaukset koskemaan vain Uuden liiton uskovia eli Jeesukseen uskovia ja sanoo ettei juutalaisilla etnisenä ryhmänä ja kansakuntana enää ole mitään erityistä asemaa Jumalan suunnitelmassa, ei ole raamatullinen. Suurin osa raamatuntutkijoista kuuluvatpa mihin kirkkokuntaan hyvänsä pitävät korvausteologiaa epäraamatullisena. Vain pieni ryhmä (johon myös adventistit kuuluvat, ainakin joiltain osin) tulkitsee Raamatun lupaukset korvausteologisesta näkökulmasta.

        Menimme ehkä sivuun alkuperäisestä aiheesta...
        Mutta täsmennyksenä.


      • Minä uskon

        Miten voit olla niin varma? meinaatko että ihmiset jotka on kohdannut jotain yliluonnollista ja kertoo siitä on hulluja?? Itse oon nähnyt kummituksen ja saman kummituksen on nähnyt veljeni. Varmasti on jotain mitä me ei ymmärretä. Mistä muuten kaikki kummitukset ym. jutut olis keksitty jos sellisia ei ole.


      • Nimetön
        Retrouniq kirjoitti:

        Olisi reilumpaa sanoa että "tämä on yksi tulkinta siitä mitä Raamatussa näistä asioista opetetaan". Kyse on todellakin tulkinnasta ja vieläpä melko suppean ryhmän tulkinnasta, olennaisilta osiltaan tuota vois kait sanoa adventistien tulkinnaksi.

        Toinen pieni huomio.
        > meidän uskovaisten ja teidän pakanoiden välillä <
        Ensiksikin, ei täällä mitään uskovaisten ja pakanoiden välistä taistelua tulla käymään. Toiseksi, olisi hyvä olla selvillä raamatullisesta kielenkäytöstä. Pakana ei ole Uudessa testamentissa mikään haukkumanimi vaan on juutalaisuudesta nouseva nimitys ei-juutalaisille ihmisille. On olemassa juutalaiset ja pakanat. Esimerkiksi suomalainen kristitty on pakana vaikka onkin kristitty, siis pakanakristitty.

        Uusi testamentti käyttää juutalaisuutta myös laajemmassa merkityksessä, kuvaamaan koko Jumalan kansaa, koska pakanatkin ovat uskon kautta oksastetut juutalaisuuteen ja ovat hengellisessä mielessä osalliset myös Vanhan testamentin lupauksista. Juutalaisuuteen oksastettuinakin olemme silti yhä pakanoita siinä mielessä että osa Jumalan sanan lupauksista koskee kaikkea Jumalan kansaa, niin uskoon tulleita juutalaisia kuin oksastettuja pakanoita, mutta osa edelleenkin vain Israelin kansaa. Tämä on melko selkeää Raamatun opetusta.

        Niin sanottu korvausteologia joka siirtää kaikki juutalaiselle kansalle annetut Raamatun lupaukset koskemaan vain Uuden liiton uskovia eli Jeesukseen uskovia ja sanoo ettei juutalaisilla etnisenä ryhmänä ja kansakuntana enää ole mitään erityistä asemaa Jumalan suunnitelmassa, ei ole raamatullinen. Suurin osa raamatuntutkijoista kuuluvatpa mihin kirkkokuntaan hyvänsä pitävät korvausteologiaa epäraamatullisena. Vain pieni ryhmä (johon myös adventistit kuuluvat, ainakin joiltain osin) tulkitsee Raamatun lupaukset korvausteologisesta näkökulmasta.

        Menimme ehkä sivuun alkuperäisestä aiheesta...
        Mutta täsmennyksenä.

        No okei, ehkä käytin termejä väärin, mutta en mä nyt semmosesta jaksanut niin välittää, ajatus on tärkein(vaikka kyllähän termeillä on paljonkin väliä), pyydän anteeksi.

        Mä siis tarkotin pakanoilla niitä kaikkia jotka ei millään tavalla usko Jumalaan eikä oo Jumalan lapsia. Kyllähän semmonen taistelu tullaan käymään, siis Jumalan lapset ja ei-Jumalan lapset vastakkain.

        Ja ei, mä en usko tommoseen korvausteologiaan, vaikka oon adventisti, ja ei mun mielestä kovin moni muukaan adventisti tommoseen usko, ainakaan ne ketä mä tunnen. Mun mielestä kaikki jotka uskoo Jumalaan, oli ne sitten juutalaisia, adventisteja, luterilaisia, ortodokseja, mormoneja, mitä vaan, kun vaan uskoo Jumalaan niin että pitää sitä tärkeimpänä elämässään ja uskoo että Jumala on luonut maan ja meiät ja kaiken ja tulee vielä takasin, niin kaikki siihen uskovat mun mielestä on oikeutettuja päästä taivaaseen.


      • gurujn
        Just sanottiin kirjoitti:

        Et sitten lukenut mitä sulle sanottiin? Pilvissä, savuissa ja pilvi- ja savumuodostelmissa voi nähdä mitä tahansa.. Musta on jotenkin hauskaa (ja tavallaan säälittävääkin) ajatella että jotkut ihan tosissaan näkee jeesuksia, piruja ja ah, kaikkien lempparia, seesteistä neitsyt Mariaa kuralätäköissä ja pilvissä.. :D Monimuotoiset ovat luonnon kasvot, voisit nähdä NIIN paljon muutakin noissa pilvissä jos viitsit kattella.. :D

        Tyhmää on, että joka ikiseen katastrofiin tarvii lisätä joku %¤#%¤# salaliittoteoria.. Omaiset ei saa surra kun niiltä tivataan, että uskooko ne että niiden sukulaiset kuoli vallanpitäjien juoniin, tai uskooko ne että joka kerroksessa oli valmiit räjähteet ja blaa blaa blaaaa.. Varmaan tsunamikin oli venäläisten tai kiinalaiset syy, ehkäpä joku salanen pommi posahti merenpohjassa sijaitsevassa tutkimuslaitoksessa? Tai avaruusolio pieras ja siitä aiheutui aalto?

        ota asioista selville. salaliittoteoria lisätään jos se on tarpeen. mitä mieltä siitä, että wtc:ssä oli pommeja ja ne räjähti ? siinä on paljon todistajia, poliiseja, palomiehiä jne. teräsrakenteiset pilvenpiirtäjät ei romahda orastavasta tulipalosta. pannukakkuteoria on hevospaskaa. ota selville asioista lande


      • Se siitä
        mmm kirjoitti:

        No niinpä, se on niin naurettavaa kun ihmiset väittää joistain pilvistä tai savuista tai epäselvistä kuvista niissä olevan jotkut kasvot tai jotain. Ihmiset vaan näkee mitä ne haluaa nähdä.

        Ja kummituksiahan siis ei todellakaan ole olemassa. Ei oo ihmisiä jotka ois jäänyt tai palannut kuolemansa jälkeen tänne ottamaan yhteyttä ihmisiin, eikä ihmiset voi ottaa yhteyttä "haudan taakse" kuolleisiin ihmisiin, koska nehän on kuollut! En sano ettei mitään semmosta ois olemassa, varmasti ne mitä jotkut on kokenut tai nähnyt ihan oikeesti on totta. Mutta ne ei oo kummituksia, vaan jonkinlaisia demoneja ja muita semmosia. Se on vaan Saatana joka tekee sen kaiken, kiusaa meitä ja yrittää saada meidät puolelleen. Varokaa sitä.
        Kun ihminen on kuollut, se on kuollut.(Ja herää(toivottavasti)sitten kun Jeesus tulee takas, vasta sitten.)

        Ei kummituksiin tarvitse uskoa, mutta hyvä niihin on silti varautua, ettei minun laillani säikähdä aivan puolikuoliaaksi, kun semmoisen ilmiön kohtaa.


      • Purunj
        gurujn kirjoitti:

        ota asioista selville. salaliittoteoria lisätään jos se on tarpeen. mitä mieltä siitä, että wtc:ssä oli pommeja ja ne räjähti ? siinä on paljon todistajia, poliiseja, palomiehiä jne. teräsrakenteiset pilvenpiirtäjät ei romahda orastavasta tulipalosta. pannukakkuteoria on hevospaskaa. ota selville asioista lande

        Nimenomaan salaliittoteoreetikot eivät ota asioista selvää, mieti tieteellisesti, ja valikoivat itselleen parhaiten sopivat "faktat".


    • tonisti..

      mäkin haluun sinne kummitus taloon kummituksia kattelee..tossa on toi linkki mikä menee suoraan juttuun.
      http://www.turunsanomat.fi/ajassa/?ts=1,3:1007:0:0,4:7:0:1:2008-04-08,104:7:532012,1:0:0:0:0:0:

    • Mäkkylästä huhuu
    • Fenrir^

      Todellakin ostaisin kummitustalon. Jos myyjä lipsauttaisi esittely vaiheessa kummittelusta niin se vaikuttaisi omalta kohdalta positiivisesti kauppaan. Koska ei se ole kamala juttu jos joku haamu/henkiolento liikkuu talossa vaan se tekee asiasta mielenkiintoisempaa.

      No jotkut ihmiset ovat pelokkaampia ja arkipäiväistyneempiä että laajempi ajattelu tapa ei kuulu arkeen tai muuten mihinkään.

      Turha oikeudenkäynti kun perhe varmaan itse osaksi asioiden takana. Pettyivät kauppaan kuitenkin niin saivat hyvän keksinnön miten perua kaupan.

      • I love kummitukset

        Itse olen aina ollut kiinnostunut kaikista henkimaailman asioista, joten kummitustalossa asuminen olisi minulle ihaninta mitä voisin kuvitella. Uskon kummituksiin ja olisi todella jännittävää kohdata sellainen oikeasti.


      • nuo aaveet
        I love kummitukset kirjoitti:

        Itse olen aina ollut kiinnostunut kaikista henkimaailman asioista, joten kummitustalossa asuminen olisi minulle ihaninta mitä voisin kuvitella. Uskon kummituksiin ja olisi todella jännittävää kohdata sellainen oikeasti.

        Voi olla vaarallisiakin henkimaailman ilmiöitä. Ei se aina vain kivaa ja jännää ole, muta pidän asenteestanne.

        Kattokaa muuten "Haamutiimi" Jim-kanavalta (lauantai, muistaakseni klo 20.00).

        Siinä kerrotaan tiimistä, joka ottaa selvää kummittelusta. En usko, että on liiemmin yritetty huijata siinä, koska välillä jaksot ovat tylsiä, jos taloissa ei oikeasti ole mitään yliluonnollista.


      • ??..??
        I love kummitukset kirjoitti:

        Itse olen aina ollut kiinnostunut kaikista henkimaailman asioista, joten kummitustalossa asuminen olisi minulle ihaninta mitä voisin kuvitella. Uskon kummituksiin ja olisi todella jännittävää kohdata sellainen oikeasti.

        asuin talossa yläkerrassa 20vuotta.aina välillä yöllä tavaroita liikku lattialla ittekseen.ja muutaman kerran ilmesty toisen huoneen ovi ikkunaan ihmisen päänmuotonen valoa hohtava pää josta erottui olkapäät. kerran kun se ilmesty yritin koskea siihen niin se samantien hävisi siittä.. kuulin juuri äidiltä että siellä on kerran kuollut 9v tyttö. ja tuona tapahtuneella hetkellä en ollut juopuneena tai jotain muutakaan kyseistä. tää on ihan täyttä totta koko juttu.vieläki mietin mitä siinä talossa tapahtuu oikeen.. ja muistan kun valot räpsyi aina yläkerrassa ja alhaalla ja pihavalotkin teki samaa aina..onneksi asun nyt kerros talossa ja ei ole ollu tuota kokemusta enää ONNEKSI.


      • Fenrir^
        nuo aaveet kirjoitti:

        Voi olla vaarallisiakin henkimaailman ilmiöitä. Ei se aina vain kivaa ja jännää ole, muta pidän asenteestanne.

        Kattokaa muuten "Haamutiimi" Jim-kanavalta (lauantai, muistaakseni klo 20.00).

        Siinä kerrotaan tiimistä, joka ottaa selvää kummittelusta. En usko, että on liiemmin yritetty huijata siinä, koska välillä jaksot ovat tylsiä, jos taloissa ei oikeasti ole mitään yliluonnollista.

        Joo se Haamutiimi on jo tuttu enne kuin se tuli jim ohjelmistoon kun olen youtubessa katsonut ja olen itsekkin kyhäämässä jossakin välissä ryhmää kokoon joka voisi aloittaa jonkin näköiset tutkimukset kohteissa joissa uskotaan kummittelevan mutta en puhu siitä vielä sen enempää. Ei ne kummitukset kamalia ole vaan mielenkiintoisia jos pääsisi joskus näkemään haamumetsästäjien unelman niin olisin varmasti onnellinen.


      • ei-enää-niin-kiinostunut
        I love kummitukset kirjoitti:

        Itse olen aina ollut kiinnostunut kaikista henkimaailman asioista, joten kummitustalossa asuminen olisi minulle ihaninta mitä voisin kuvitella. Uskon kummituksiin ja olisi todella jännittävää kohdata sellainen oikeasti.

        Mä veikkaan että jos joskus joudut kummituksia kohtaamaan, toivot että et olis toivonu sellaista. Itse olen ollut aina kiinostunut näistä kunnes oikeesti sellaisen kohtasin. tuntuu kuin se "olento" tekisi useasti vierailuja luonani. Tunnen että joku tuijottaa minua tai kuiskaa jotain ja peitto nousee yöllä päältäni.. Nyt toivon etten ikinä olisi kiinnostunut näistä ja voisin olla niinkin onnellisessa asemassa etten uskoisi niihin ollenkaan.


      • tiedän
        ei-enää-niin-kiinostunut kirjoitti:

        Mä veikkaan että jos joskus joudut kummituksia kohtaamaan, toivot että et olis toivonu sellaista. Itse olen ollut aina kiinostunut näistä kunnes oikeesti sellaisen kohtasin. tuntuu kuin se "olento" tekisi useasti vierailuja luonani. Tunnen että joku tuijottaa minua tai kuiskaa jotain ja peitto nousee yöllä päältäni.. Nyt toivon etten ikinä olisi kiinnostunut näistä ja voisin olla niinkin onnellisessa asemassa etten uskoisi niihin ollenkaan.

        itse olin/olen kiinnostunut yliluonnollisesta ja ehkä siksi vedänkin puoleeni tällaisia asioita. Tavallaan toivon välillä, että en tietäisi näistä mitään, sillä silloin olo olisi hieman onnellisempi.

        Tällaisen jutun kerron, että isovanhempani asuvat sellaisessa n.40- luvun alussa rakennetussa talossa (tarkkaa vuotta ei tiietä..)Siellä on mummi, ukki, vanhempani, serkkuni ja mie itse kokeneet aika pitkälti saman tyylisiä asioita. Kukaan ei ollu kertonu kenelleekkään, mutta sitten ku tuli ilmi, että näitä juttuja on toisetkin kokenu, ni aika hätkähdyttävää oli niiden samankaltasuus. Esimerkiksi äiti, ukki ja mie oltiin nähty joku mies hahmo ja sitä siinä kuvailin tyylin kysyen "oliko sen hiukset tähän" jne. ja samanlainen kuvaus saatiin. Jotenkin oli puistattavaa..

        En usko siellä kuitenkaan mitään pahaa olevan, koska tunnelma ei ikinä ole sellainen. Painotan siis, että uskon Jumalaan ja Jeesukseen koko sydämmestäni, samaa sanovat isovanhemmat ja vanhempani, että en uskokkaan, että jotkut demonit ois asialla. Taitaa vaan joku olla niin rakastunu tähän isovanhempieni taloon..

        Olen kyllä ajatellut, että jos täällä nytten jonkun henki on, niin olisi mukava kaikkien (myös hengen) kannalta, jos se pääsisi siirtymään eteenpäin.. En tiiä mitä tässä sitten pitäs tehhä..


      • Lula
        I love kummitukset kirjoitti:

        Itse olen aina ollut kiinnostunut kaikista henkimaailman asioista, joten kummitustalossa asuminen olisi minulle ihaninta mitä voisin kuvitella. Uskon kummituksiin ja olisi todella jännittävää kohdata sellainen oikeasti.

        Ole varovainen toiveissasi. Joskus saa enemmän kuin pyytää.


    • Asunkohan mäkin kummitustalos

      Usein kuulen askelia asunnossani, silloinkin, kun olen ihan yksin. Tää on tällainen vanha rintamamiestalo, jossa asun.
      Kerran takkaankin oli ilmestynyt itsestään tuli, vaikken ollut sytyttänyt sitä.
      Moni on nauranut mulle ja pitäny mua "hulluna", mutta nyt vasta on ruvennut vahvistumaan se asia, että talossani kummittelee ihan oikeasti.

      Joskus keskiyön aikaan saattaa ruveta kuulumaan myös astioiden kilistelyä keittiössä, jolloin en uskaltaudu lainkaan keittiön puolelle. Ikkunan takana olen nähnyt useamman kerran omituisia hahmoja.

      • taitaa olla

        että asut talossa jossa kummituksetkin/hengetkin(taimitänytovatkaan)!! vähänkö siistiä!! :)
        mulla kaverin omakotitalossa vastaavanlaisia juttuja, itsekkin niitä päässyt todistamaan. kyllä se kuulkaa nii vaan on että emme ole täällä yksin...


      • G-mini

        Vau.
        Siel saattaaneepi asustella vielki joku perhe tai joku/joitai aenaski. Ovat näemmä antaneet siu olla rauhas, ni anna sieki niitte.
        Koitapa ettiä vaikka talon ja sen asukkien historiasta tietoa.


      • väduren

        Se on varmaankin totta mitä kerroit,mutta ei sinulla ole mitään pelättävää.Siellä liikkuu joku henki joka suojelee sinua ja kotiasi.Olisko joku naispuolinen edesmennyt tuttusi jos siellä vaikka tiskataan(astioiden kilinä).Sitten kun tiedät kuka siellä liikkuu ,loppuu äänet.Tarkoitus on tiedottaa sinulle että sinulla on suojelijoita ylhäällä.


      • ticotin4

        Voin hyvinkin tietää milt sust on tuntunu ko heräät astioiden kilinään..

        Asumme kans tälläases vanhas hirsitalossa. Sillon ko me muutettiin tähän ni kuulin lapsen itkua, luulin aluksi et se oli oma lapsi kun itki. Hän oli tuolloin vuoden vanha ja nukkui päikkärit ulkona. Mutta kun itku rupesi toistumaan ja muutamia kertoja lapsi oli sylissäni ja söimme. Eli itku ei ollut hänen.

        Itkua kuului muutamia vkoja mutta ne loppuivat. Nyt ei ole itkua kuulunut noin kolmeen vuoteen. Nyt on alkanut askelia kuulumaan katolta...

        Mä uskon kummituksiin ja olis mielenkiintosta "tavata" oikea kummitus.. =)


      • Epäilevä skeptikko

        "Kerran takkaankin oli ilmestynyt itsestään tuli, vaikken ollut sytyttänyt sitä."

        Ei ollut. Sinä, joku muu henkilö tai salamanisku sytytti tulen. Tai sitten takassa oli syttyvän materiaalin seassa jotain itse- tai helpostisyttyvää materiaalia, kuten jotain liuotinta. Kemia tuntee yhdisteitä, jotka syttyvät ilman tulitikkuja. Ja jos ladoit uudet puut takkaan vanhan tuhkan päälle, vanha hiillos on voinut sytyttää puut. Vanha hehku kytee tuhkassa hämmästyttävän pitkään sopivissa olosuhteissa.

        Seismiset ilmiöt voivat kilisyttää astioitasi. Esim. raskas liikenne voi tärisyttää maata, ja onpa Suomessa maanjäristyksiäkin, katso vaikka tuolta:
        http://www.seismo.helsinki.fi/
        Puolustusvoimat ampuvat raskailla aseilla, jotka aiheuttavat voimakkaita infraääniä, jotka ovat niin matalia, ettei niitä kuule (tai tiedosta). Vavahteleva ilma eli se infraääni voi heilutella mitä vain, samoin kuin läpivetotuuletus.

        Hahmot ulkona ovat joko ihmisiä tai jotain muotoja, jotka sopivasti alttiit aivot tulkitsevat kummituksiksi, vaikka voivat olla vaikkapa tuulessa heiluvia puita tai pensaita. Tai eläimiä. Huomioithan myös halloween-juhlan mahdollisuuden. ;)

        Tee tietoinen päätös ja lopeta mielikuvituksesi ruokkiminen asioilla, joita ei oikeasti ole. Siten pysyt paremmin oikeustoimikelpoisten kirjoissa. Et asu kummitustalossa, kuten ei kukaan muukaan.


      • Nuori pienokainen

        Yks mu luokkalainen oli kerran ollu kotona yksin hänen veljensä tietokoneella, häntä alkoi vähä pelottaa ja päätti soittaa kaverille. yhtäkkiä hän kuuli askelia ja pelästyneenä tiputti kännynsä...hän lähti alakertaan katsomaan mitä siellä oli ja huomasi että hänen kännykkä oli olohuoneen sohvalla, sit hän näki oudon hahmon ovessa..niin hän kertoi..mä ajattelin et se ei ollu mahollista ja keksin yhden ratkaisun siihen hahmoon ainaki, ku on oven lähellä peili nii oli oveen heijastunu varjo, muusta en kyl keksiny...


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Nuori pienokainen kirjoitti:

        Yks mu luokkalainen oli kerran ollu kotona yksin hänen veljensä tietokoneella, häntä alkoi vähä pelottaa ja päätti soittaa kaverille. yhtäkkiä hän kuuli askelia ja pelästyneenä tiputti kännynsä...hän lähti alakertaan katsomaan mitä siellä oli ja huomasi että hänen kännykkä oli olohuoneen sohvalla, sit hän näki oudon hahmon ovessa..niin hän kertoi..mä ajattelin et se ei ollu mahollista ja keksin yhden ratkaisun siihen hahmoon ainaki, ku on oven lähellä peili nii oli oveen heijastunu varjo, muusta en kyl keksiny...

        Muutaman kerran itsekin on tullut pelästyttyä olemattomia. Kun säikähdys on mennyt ohi ja on alkanut tutkia asiaa, on aina löytynyt luonnollinen selitys asioihin. Milloin heijastuma, milloin varjo tai kangastuksen kaltainen ilmiö. Ihmis silmä kun oppii jotain, se heti yhdistää vilaukselta näkemänsä joksikin tietyksi, ennen kuin järki ehtii mukaan.

        Esimerkiksi ihmisen näköinen hahmo. Kun näkee jonkun ihmistä muistuttavan hahmon tai varjon, ensi reaktio on että tuolla on joku. Kauhu sekunnin jälkeen huomaa ettei siinä ketään ollutkaan, silmä vain reagoi hahmon muotoon. Aivan sama toimii eläimillä, saalistajaa muistuttavaa hahmoa juostaan karkuun jäämättä katsomaan, onko se todella saalistaja vai vain sen kuvajainen. Vaistomainen reaktio siis.

        Ihminen joka pelkää jotain, vaikka hiiriä, näkee niitä kaikkialla jos on luonteeltaan arka ja sen sorttinen. Jos pelkää kummituksia, pelästyy sitten kun näkee jonkin hahmon tai varjon joka muistuttaa kummitusta. Minkä näköinen on kummitus? Sen näköinen joksi ihminen sen kuvittelee olevansa, tai on joskus aiemman elämänsä aikana oppinut ( opetettu ) kummituksen hahmon mieltämään. Hämärtyvässä illassa voi nähdä metsänpuissa vaikka minkälaisia pelottavia ja liikkuvia hahmoja... kuusenoksat muodostavat taivasta vasten mustia hahmoja, jotka ovat vain puiden oksia, mutta jotka mielikuvitus saa elämään... riippuu ihan ihmisestä, mitä niissä hahmoissa näkee ja mitä silmä on tottunut " näkemään ".

        Lohikäärme on pelottava otus, mutta koska ne eivät ole muodissa länsimaissa, ei niitä nähdä. Sama varjo tai heijastuma, ja länsimainen saattaa nähdä siinä kummituksen, itämainen näkee lohikäärmeen, eläin saattaa nähdä vaikka uhkaajan tai saaliin.

        Nämä eivät tietenkään ole absoluuttisia totuuksia, jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta yleensä pelkoihin on jokin syy jonka vuoksi yksilöstä riippuen tietynlaisia mörköjä nähdään joskus jopa joka paikassa.

        Metsään ken menee yksinään ja on hiljaa ja kuuntelee, vasta alkaakin ymmärtämään kuinka paljon ääniä " hiljainen " metsä aiheuttaakaan, silti kaikelle on luonnolliset syyt, ilman että kummitukset ne siellä mellastaisivat. Yksinäisyys ja yksin oleminen, hiljaisuudessa oleminen, on asia jonka kanssa kannattaa päästä sinuiksi, vain siten turhat ja aiheettomat pelot ja kuvitelmat katoavat. Täydellistä hiljaisuutta ei ole olemassakaan, sillä ihmisen omat sydämen lyönnit ja oman veren kohina on helposti kuultavissa kunhan tausta meteliä ei ole. Koetapa siinä sitten selvittää, mikä ääni aiheutuu jonkin oravan rapistelusta, linnun oksilla hypähtelystä tai lentelystä, hyönteisen siivistä, tuulesta tai milloin puu katkeaa vain vanhuuttaan, tai milloin joku eläin tai ihminen todella metsässä kävelee.


      • tuohon vielä
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        Muutaman kerran itsekin on tullut pelästyttyä olemattomia. Kun säikähdys on mennyt ohi ja on alkanut tutkia asiaa, on aina löytynyt luonnollinen selitys asioihin. Milloin heijastuma, milloin varjo tai kangastuksen kaltainen ilmiö. Ihmis silmä kun oppii jotain, se heti yhdistää vilaukselta näkemänsä joksikin tietyksi, ennen kuin järki ehtii mukaan.

        Esimerkiksi ihmisen näköinen hahmo. Kun näkee jonkun ihmistä muistuttavan hahmon tai varjon, ensi reaktio on että tuolla on joku. Kauhu sekunnin jälkeen huomaa ettei siinä ketään ollutkaan, silmä vain reagoi hahmon muotoon. Aivan sama toimii eläimillä, saalistajaa muistuttavaa hahmoa juostaan karkuun jäämättä katsomaan, onko se todella saalistaja vai vain sen kuvajainen. Vaistomainen reaktio siis.

        Ihminen joka pelkää jotain, vaikka hiiriä, näkee niitä kaikkialla jos on luonteeltaan arka ja sen sorttinen. Jos pelkää kummituksia, pelästyy sitten kun näkee jonkin hahmon tai varjon joka muistuttaa kummitusta. Minkä näköinen on kummitus? Sen näköinen joksi ihminen sen kuvittelee olevansa, tai on joskus aiemman elämänsä aikana oppinut ( opetettu ) kummituksen hahmon mieltämään. Hämärtyvässä illassa voi nähdä metsänpuissa vaikka minkälaisia pelottavia ja liikkuvia hahmoja... kuusenoksat muodostavat taivasta vasten mustia hahmoja, jotka ovat vain puiden oksia, mutta jotka mielikuvitus saa elämään... riippuu ihan ihmisestä, mitä niissä hahmoissa näkee ja mitä silmä on tottunut " näkemään ".

        Lohikäärme on pelottava otus, mutta koska ne eivät ole muodissa länsimaissa, ei niitä nähdä. Sama varjo tai heijastuma, ja länsimainen saattaa nähdä siinä kummituksen, itämainen näkee lohikäärmeen, eläin saattaa nähdä vaikka uhkaajan tai saaliin.

        Nämä eivät tietenkään ole absoluuttisia totuuksia, jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta yleensä pelkoihin on jokin syy jonka vuoksi yksilöstä riippuen tietynlaisia mörköjä nähdään joskus jopa joka paikassa.

        Metsään ken menee yksinään ja on hiljaa ja kuuntelee, vasta alkaakin ymmärtämään kuinka paljon ääniä " hiljainen " metsä aiheuttaakaan, silti kaikelle on luonnolliset syyt, ilman että kummitukset ne siellä mellastaisivat. Yksinäisyys ja yksin oleminen, hiljaisuudessa oleminen, on asia jonka kanssa kannattaa päästä sinuiksi, vain siten turhat ja aiheettomat pelot ja kuvitelmat katoavat. Täydellistä hiljaisuutta ei ole olemassakaan, sillä ihmisen omat sydämen lyönnit ja oman veren kohina on helposti kuultavissa kunhan tausta meteliä ei ole. Koetapa siinä sitten selvittää, mikä ääni aiheutuu jonkin oravan rapistelusta, linnun oksilla hypähtelystä tai lentelystä, hyönteisen siivistä, tuulesta tai milloin puu katkeaa vain vanhuuttaan, tai milloin joku eläin tai ihminen todella metsässä kävelee.

        susien pelko on ihan saman kaavan mukaan toimivaa kuin kummitusten pelko. Pelätään pelon vuoksi jotain, joka ei ole edes todellinen asia.

        Suden puremaksi joutuminen on pienempi mahdollisuus kuin joutua ihmisen hakkaamaksi. Vielä pienempi mahdollisuus on nähdä kummitus kuin nähdä luonnossa karhu, sillä karhuja oikeasti on, kummituksia vain ihmisen mielikuvituksissa.


    • mies..

      Eikö kummituksia voi uhkailla, että räjäyttää 10 kilo tonnilla talon ilmaan jos jekut ei lopu! Ja toteuttaa uhkauksen.

      • tiedossa

        Ei kummituksia kannata räjäytellä. Soitto James Randille ja voi pistää millin taskuun.


      • hoi

        älä jätä. - tuossa kävis niin että kaikki muu
        varmasti häviis - mutta ne kummitukset - niin???


      • mies..
        hoi kirjoitti:

        älä jätä. - tuossa kävis niin että kaikki muu
        varmasti häviis - mutta ne kummitukset - niin???

        Idis oli se, että kummajaiset sais räjäytyksen jälkeen asustella taivas alla montussa :)


    • suihkussa?

      Jos pihi naapuri oli käymässä suihkussa? Ja jos vaikka siellä oli joku teini kilistelemässä housuissa roikkuvia ketjuja ja samalla testasi, toimiiko ruohonleikkuri, että kannattaako se pölliä. :D Taisi yrittää myös varastaa auton, mutta teki ilmeisesti jotain väärin. :D

      • jatkaa

        Niin, vitsejä vaan.. Kyllä kuitenkin uskon, että täällä meidän keskuudessa SAATTAA olla muitakin kuin niitä, jotka voi nähdä. Jotkut ei tahdo mitään pahaa, jotkut on vähän äkäsempiä.


      • ´hehhahheh
        jatkaa kirjoitti:

        Niin, vitsejä vaan.. Kyllä kuitenkin uskon, että täällä meidän keskuudessa SAATTAA olla muitakin kuin niitä, jotka voi nähdä. Jotkut ei tahdo mitään pahaa, jotkut on vähän äkäsempiä.

        jooo elikkä varmasti jonkun hullujen temppuja joku halunnu säikäyttää ja menny laittaa suihkun auki ja kalistellu ja varmaan juovuksis sytyttäny ruohon leikkurin ja auton palamaan ja muut henkiin liittyvät on vain sattumaa


    • höröttäjä-täti

      Olishan se aika nastaa muuttaa kummitustaloon.Siis jos ne olis kilttejä kummituksia.Ihanasti piristi päivää tämä viestiketju.Kiiitossh :))

    • URLIK AARBOI

      MINUN MIELESTANI MYYJÄLTÄ IHAN TYHMÄÄ KÄYTÖSTÄ

      • DiidelDuudel

        Ehdottomasti myyjän olisi pitänyt mainita jotain kummittelemisesta. Myyjä on vastuussa ja varmaan sen takia möikin, koska tietää, että talossa kummittelee. Saakohan tuota taloa koskaan kellekkään kaupaksi jos kertoo totuuden.
        Mun mielestä kaupa pitäisi saada voida purkaa ja myyjä tehköön talolle mitä tekee. Vaikka vetää matalaksi ja rauhoittaa alue kummituksille.


    • buumi

      oli kyl aika turhaa pistää tommonen nettiin koska KUMMITUKSIA ei ole olemassa.NIITÄ EI OLE OLEMASSA!

      • spirit(ismi)

        kyllä niitä on aivan yhtä lailla kuin ihmisellä on sielu..


      • buumio
        spirit(ismi) kirjoitti:

        kyllä niitä on aivan yhtä lailla kuin ihmisellä on sielu..

        No jos niitä kummituksia on olemassa niin todista! Näytä minulle missä on kummituksia.Et sillee.


    • kummituksiin,

      ennenkun nään omin silmin kummituksen.

      • ??:??

        kyllä niitä on itse koettu juttu.harmi ettet ole kokenu.ehkä parempi niin...


      • Haamututka

        "Mä en usko kummituksiin, ennenkun nään omin silmin kummituksen."

        Olen tavallaan samaa mieltä, eletään nykytiedolla ja paikataan tarpeen mukaan. Mielestäni on siis mahdollista, että henkiä yms. on olemassa. En tiedä, en sano juuta enkä jaata.

        Mutta jos niitä on, minä todella säälin niitä. Ajatelkaa: henkenne olisi sidottu tänne, vaikka se jo haluaisi "eteenpäin" ja lepoon. Varsinkin sodassa kuolleet ja murhatut haamut, jotka etsivät hyvitystä. Joskus vielä matkustan Skotlantiin ja käyn katsomassa, näkyykö Cullodenin kentän haamua, muinaista soturia, jolla on jotain hoitamattomia asioita maassa.

        Niille jotka sanoo ettei kummituksia ole: on aika junttimaista ajattelua. Ei ne sillä häviä että te ette tahdo niitä olevan. Pelottaako? Jos maailmasta vaikka löytyis jotain, mitä ette osaa selittää... Eihän varsieväkalojakaan pitänyt olla, sukupuutto jne, mutta sittenpä niitä löyty. Mut nää kummitusjutut pitää vaan ite kokea. Eipä tässä muuta.


      • ja joopajoo.
        Haamututka kirjoitti:

        "Mä en usko kummituksiin, ennenkun nään omin silmin kummituksen."

        Olen tavallaan samaa mieltä, eletään nykytiedolla ja paikataan tarpeen mukaan. Mielestäni on siis mahdollista, että henkiä yms. on olemassa. En tiedä, en sano juuta enkä jaata.

        Mutta jos niitä on, minä todella säälin niitä. Ajatelkaa: henkenne olisi sidottu tänne, vaikka se jo haluaisi "eteenpäin" ja lepoon. Varsinkin sodassa kuolleet ja murhatut haamut, jotka etsivät hyvitystä. Joskus vielä matkustan Skotlantiin ja käyn katsomassa, näkyykö Cullodenin kentän haamua, muinaista soturia, jolla on jotain hoitamattomia asioita maassa.

        Niille jotka sanoo ettei kummituksia ole: on aika junttimaista ajattelua. Ei ne sillä häviä että te ette tahdo niitä olevan. Pelottaako? Jos maailmasta vaikka löytyis jotain, mitä ette osaa selittää... Eihän varsieväkalojakaan pitänyt olla, sukupuutto jne, mutta sittenpä niitä löyty. Mut nää kummitusjutut pitää vaan ite kokea. Eipä tässä muuta.

        Jos sodassa kuolleet kummittelee, niin Euroopan pitäisi olla niin täynnä kummituksia ettei elävät sekaan mahdu! Yksistään keskitysleirien paikalla olis täysi tungos, puhumattakaan Ranskan juoksuhaudoista...


    • meikal

      missä toi on tapahtunu..? ei linkki auennu..

    • mieneee vaan

      Naapurin teinit pelotelleet edellisiä ja uusia asukkaita :D halunneet talon kerhotalokseen ja varmistaneet ettei sinne enää ketään mene.

      • SKOUDE

        kuussa käynti on kusetusta vittu siellä mitään/kukaan oo käynny...ja ajeli mukamas jollain kuuautolla..paskaa paskaa...


      • PASKAT Tässä todiste

      • kuussa

      • näin se on.
        kuussa kirjoitti:

        ois käyty sillon joskus millon lie kauan sitte nii miks sinne ei nyt pääse?? oha se kumma jos nykypävänä kehittyneellä tekniikalla ei päästä kuuhun mutta sillon joskus päästiin?

        Eipä ole minunkaan korviini kantautunt,tietoa siitä että kuussa oltaisiin,käyty,saatika ajettu jollain``kuu-Autolla`` väite täyttä paskaa,Jenkit on näreissään siitä kun hävisivät Venäjälle,Kun HE Kävivät ensimmäisenä AVARUUDESSA..BY:JURIGAGARIN.!NÄIN ON JA PISTE .


      • tuhatsatakolmekymppinen

    • |*_*|
    • kummitustalossa asunut

      Nyt ollaan viimeinkin saamassa vahvistuksia, että kummituksia on todella olemassa.
      Itse asuin eräässä tosi vanhassa talossa kavereiden kans takavuosina. Kyseisessä talossa tiedettiin liikkuvan erään kummituksen, jota me tietysti luonnollisesti epäilimme.
      Vuokran hintakin oli sen takia alhainen, koska ihmiset yleisesti pelkäsi sitä taloa.

      Me päätimme vuokrata kuitenkin sen, koska tilaa oli valtavasti ja saimme sen paljon halvemmalla, kuin yhtäkään kerrostalokaksiota, joka myöskin olisi käynyt meille neljälle tytölle. Tässä talossa meillä jokaisella oli oma huone.
      Ainut vain, minkä takia lähdimme talosta, siellä tosiaan asui kummitus. Itsekin näin sen lukuisia kertoja, jolloin oli aivan pakko ruveta uskomaan, että kyseisessä talossa todella kummittelee. Irtisanoimme vuokrasopparin ja nyt asumme pienessä kaksiossa kolmen tytön kans eikä ole tarvinut kummituksia pelätä!

      Osa piti meitä ihan hörhöinä, vaan olisivat itse olleet kyseisessä talossa yötä. Nimittäin pikkutunneilla ne kummitukset rupesi vasta elämöimään, ei niitä päivisin näkynyt.

      • Kannanottaja

        Alkaa muistuttamaan Ämöriikän menoa, kun Koto-Suomessakin alkaa tällaisia hörhöjä sikiämään.

        Se ei ole vahvistusta yliluonnolliselle, että suuri osa jenkeistä uskoo UFOihin, poltergeisteihin ynnä muihin järjettömyyksiin.


      • Kummitukset ei paikkaa valitse
        Kannanottaja kirjoitti:

        Alkaa muistuttamaan Ämöriikän menoa, kun Koto-Suomessakin alkaa tällaisia hörhöjä sikiämään.

        Se ei ole vahvistusta yliluonnolliselle, että suuri osa jenkeistä uskoo UFOihin, poltergeisteihin ynnä muihin järjettömyyksiin.

        Eli kummitukset eivät ole asuttaneet pelkästään amerikkaa, vaan kyllä niitä kummituksia on vähän kaikkialla. Tosin nykyajan tehokkaan rakentamisen myötä kummitukset ovat vetäytyneet takamaille. Esimerkiksi autioituneilla seuduilla hylätyissä taloissa saattaa asustella kummituksia.

        Toinen, missä kummituksia voi olla, on hautuumaat. Itsekin olen hautuumaalla todennut kummitusten olemassaolon, kun mentiin kerran lumisella ilmalla keskiyöllä hautuumaalle. Eteeni ilmestyi kuin tyhjästä askelia sitä mukaa, kun etenin eteenpäin. Säikähdin niin kovasti, etten uskaltanut mennä omaisenhaudalle sinä jouluyönä, vaan otin jalat alle.

        Kaverini myös on nähnyt kummituksen silmästä silmään ihan täällä kotosuomessa, eikä missään amerikassa.


      • paitaressu...
        Kannanottaja kirjoitti:

        Alkaa muistuttamaan Ämöriikän menoa, kun Koto-Suomessakin alkaa tällaisia hörhöjä sikiämään.

        Se ei ole vahvistusta yliluonnolliselle, että suuri osa jenkeistä uskoo UFOihin, poltergeisteihin ynnä muihin järjettömyyksiin.

        Lue vaikka vähän historiaa, Suomen historiaa, kansanperinnttä yms. Jospa löýtyisi sieltä vähän järkeä sinunkin päähän. Ihmiset on aina olleet kautta maailman uskonnollisia tai taipuvaisia etsimään vastauksia muualtakin kuin näkyvästä maailmasta. Jos se on sinusta "amerikan menoa" ja "hörhöjen sikiämistä" niin missähän mahtaa tosi hörhö oleilla?


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Kummitukset ei paikkaa valitse kirjoitti:

        Eli kummitukset eivät ole asuttaneet pelkästään amerikkaa, vaan kyllä niitä kummituksia on vähän kaikkialla. Tosin nykyajan tehokkaan rakentamisen myötä kummitukset ovat vetäytyneet takamaille. Esimerkiksi autioituneilla seuduilla hylätyissä taloissa saattaa asustella kummituksia.

        Toinen, missä kummituksia voi olla, on hautuumaat. Itsekin olen hautuumaalla todennut kummitusten olemassaolon, kun mentiin kerran lumisella ilmalla keskiyöllä hautuumaalle. Eteeni ilmestyi kuin tyhjästä askelia sitä mukaa, kun etenin eteenpäin. Säikähdin niin kovasti, etten uskaltanut mennä omaisenhaudalle sinä jouluyönä, vaan otin jalat alle.

        Kaverini myös on nähnyt kummituksen silmästä silmään ihan täällä kotosuomessa, eikä missään amerikassa.

        Ei kristillisellä maaperällä kummittele, kysy vaikka uskiksilta.

        Miksi ihmiset haluavat pelotella itseään? Siksikö, ettei ketään muutakaan voi pelotella.

        Yks kummitus jerran tuli metsässä vastaan ja se huhuili kuin mikäkin aave. Huitaisin sitä kepillä hätäpäissäni, olin silloin vain 6 vuotias. No se kummitus muuttui sitten pöllöksi ja lensi kauhuissaan karkuun kun kirosin sen perään. Ei ole sen jälkeen kummituksia näkynyt, paitsi se yksi joka yrittää nukkua yöt mun kainalossa, mikä lie haamu.

        Miksi kummitukset olisivat vetäytyneet takamaille? Jos ne vaan on lakannut olemasta, kuten lakkasivat ihmissudetkin, kun huomasivat ettei kukaan enää usko niihin. Vampyyrin kerran näin, se puri mua kaulaa, mutta silloin olin herkässä murkkuiässä, sen jälkeen olen kiertänyt vastaavat kaukaa, eikä ufotkaan ole vaivanneet enää kun sieppasin yhden haaviin yöpimeällä. Surkee oli sekin kummitteleva ufo, muuttui heti pääkallokiitäjäksi, ilmeisesti hädissään, kun huomasi jääneensä nalkkiin.

        Kuka teistä kummitus kirjoittelijoista pelkää pimeää vierasta metsää? Melkoisia haamuja olette, kun kirjoittelette tänne kirjautumattomina ja profiloitumattomina kuin jotkin henkiolennot.
        Minä en pelkää metsää, en päivällä enkä yöllä, sillä olen syntynyt metsässä ja asun siellä, vai pitäisikö sanoa, kummittelen siellä ; )


      • eebi
        Kummitukset ei paikkaa valitse kirjoitti:

        Eli kummitukset eivät ole asuttaneet pelkästään amerikkaa, vaan kyllä niitä kummituksia on vähän kaikkialla. Tosin nykyajan tehokkaan rakentamisen myötä kummitukset ovat vetäytyneet takamaille. Esimerkiksi autioituneilla seuduilla hylätyissä taloissa saattaa asustella kummituksia.

        Toinen, missä kummituksia voi olla, on hautuumaat. Itsekin olen hautuumaalla todennut kummitusten olemassaolon, kun mentiin kerran lumisella ilmalla keskiyöllä hautuumaalle. Eteeni ilmestyi kuin tyhjästä askelia sitä mukaa, kun etenin eteenpäin. Säikähdin niin kovasti, etten uskaltanut mennä omaisenhaudalle sinä jouluyönä, vaan otin jalat alle.

        Kaverini myös on nähnyt kummituksen silmästä silmään ihan täällä kotosuomessa, eikä missään amerikassa.

        Kaikki tällä palstalla kirjoittaneet eivät todennäköisesti tiedä mitä kummitukset ovat eivätkä siis tiedä mistä puhuvat. Nämä talot, joissa esiintyy poltergeistia ja aaveita ovat todennäköisesti sellaisia, joiden perustuksista löytyy luita tms. ja ovat olleet jonkin väkivaltaisen tapahtuman paikkana. Olisi järisyttävä kokemus laittaa joku tämän palstan skeptikkokirjoittaja kummituskartanoon yötä viettämään, saattaisi aamulla olla toisenlaiset mielipiteet.


      • tuhatsatakolmekymppinen
        eebi kirjoitti:

        Kaikki tällä palstalla kirjoittaneet eivät todennäköisesti tiedä mitä kummitukset ovat eivätkä siis tiedä mistä puhuvat. Nämä talot, joissa esiintyy poltergeistia ja aaveita ovat todennäköisesti sellaisia, joiden perustuksista löytyy luita tms. ja ovat olleet jonkin väkivaltaisen tapahtuman paikkana. Olisi järisyttävä kokemus laittaa joku tämän palstan skeptikkokirjoittaja kummituskartanoon yötä viettämään, saattaisi aamulla olla toisenlaiset mielipiteet.

        Pitäisi sanoa kai, aika ja paikka, sillä onhan tässä jo yks jos toinenkin kysynyt, missä ja milloin sellaisia taloja voi mennä katsastamaan.

        Oletko koskaan nähnyt poltergeistiä tai kummituksia? Jos olet, niin kerro lisää ja tarkemmin, muuten sinua ei varmasti uskota, vaikka ei ehkä uskota senkään jälkeen. No, mahdollisuus kuitenkin on.

        Eiköhän jokainen lukutaitoinen nykyään jo tiedä mikä on poltergeist tai kummitus, kun ne ovat jo niin vanhoja juttuja, että on ehditty osoittaa jo paikkaansa pitämättömiksi.


      • jep,
        eebi kirjoitti:

        Kaikki tällä palstalla kirjoittaneet eivät todennäköisesti tiedä mitä kummitukset ovat eivätkä siis tiedä mistä puhuvat. Nämä talot, joissa esiintyy poltergeistia ja aaveita ovat todennäköisesti sellaisia, joiden perustuksista löytyy luita tms. ja ovat olleet jonkin väkivaltaisen tapahtuman paikkana. Olisi järisyttävä kokemus laittaa joku tämän palstan skeptikkokirjoittaja kummituskartanoon yötä viettämään, saattaisi aamulla olla toisenlaiset mielipiteet.

        Tositv idea olisi tässä. Nyt vaan sitten kuvaamaan. :)


      • danatum
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        Pitäisi sanoa kai, aika ja paikka, sillä onhan tässä jo yks jos toinenkin kysynyt, missä ja milloin sellaisia taloja voi mennä katsastamaan.

        Oletko koskaan nähnyt poltergeistiä tai kummituksia? Jos olet, niin kerro lisää ja tarkemmin, muuten sinua ei varmasti uskota, vaikka ei ehkä uskota senkään jälkeen. No, mahdollisuus kuitenkin on.

        Eiköhän jokainen lukutaitoinen nykyään jo tiedä mikä on poltergeist tai kummitus, kun ne ovat jo niin vanhoja juttuja, että on ehditty osoittaa jo paikkaansa pitämättömiksi.

        "Eiköhän jokainen lukutaitoinen nykyään jo tiedä mikä on poltergeist tai kummitus, kun ne ovat jo niin vanhoja juttuja, että on ehditty osoittaa jo paikkaansa pitämättömiksi."

        Kyllä muuten noita ei olla pystytty edelleenkään osoittaa paikkaansa pitämättömiksi. Jotkin skeptikot ehkä ovat halunneet muiden ymmärtää niin, vaan valitettavasti poltergeist ja kummitukset ovat täyttä totta nykyäänkin. Ei niitä tiede minnekään voi häätää, se on ihan vissi asia!


      • Pah!
        Kannanottaja kirjoitti:

        Alkaa muistuttamaan Ämöriikän menoa, kun Koto-Suomessakin alkaa tällaisia hörhöjä sikiämään.

        Se ei ole vahvistusta yliluonnolliselle, että suuri osa jenkeistä uskoo UFOihin, poltergeisteihin ynnä muihin järjettömyyksiin.

        Mua ärsyttää ihmiset jotka pitää hörhöinä niitä jotka uskoo yliluonnolliseen. En väitä että itse uskoisin kummituksiin. Mutta kuinka jotkut voivat olla muka niin varmoja ettei mitään ole. UFOja muka ei ole.... Että jostain syystä Maa on ainut planeetta jossa on elämää loputtomassa avaruudessa. Pah! Enkä tarkoita että elämää olisi muualla meidän aurinkokunnassamme. Jossain kaukana on varmasti elämää. Ei välttämättä samanlaista kuin täällä. Avatkaa mieltänne edes pikkuisen!!


    • Mr.Ramone

      Itse olisin jopa valmis maksamaan vähän siitä, että pääsisin muutamaksi yöksi tollaseen taloon. Mutta on se varmaan aika vittumaista, jos tuollaisen talon ostaa. Ihan vaan "lastenkin" vuoksi. Jännä tapaus siitä huolimatta. :D

      • semmoinen talo

        kuule mullakin on sellainen talo,jossa kummittelee,koska mun luokse yöksi,kysyn vaan,ihan kamalaa yksin ja aaveiden kaa,hei kamoo.kirjoita kun käy.


    • tuhatsatakolmekymppinen

      Jotka ihan oikeasti uskovat tuollaisiin juttuihin.

      Minä kun luulin että kummitukset ja ihmissudet ovat jo kuolleet sukupuuttoon, uskon puutteen vuoksi.

    • runoilijafilosofi

      Niin, maailma missä elämme, on suurimmaksi osaksi tuntematon. Aistimme pelkästään kolmiulotteisia asioita lajikehityksen ja sen säilymisen ehdoilla. Mutta kuinka paljon on sellaisia ulottuvuuksia, jotka vaikuttavat meihin, on täysin hämärää. Itse olen vasta oppinut löytämään maan energiakentät, niiden poikkeavuuksien tutkiminen kiehtoo, koska ne vaikuttaa hyvin paljon mielialoihini. Se tuo järki kun meillä ihmisillä on pelkästään aistien äärellisenä ymmärtäjänä ja monella se on myös koko maailma lyhyesti. Jotain jo tiede on kyennyt löytämään syvempääkin, mutta vähän.

      Tuossa kummitustalossa olisi syytä perehtyä talon historiaan, mitä siellä on tapahtunut aikaa myöten. Hyvin pitkälle kehittynyt selvännäkijä voisi löytää ymmärryksen tapahtumille. Myös rakennuspaikan historia voisi tuoda selvyyttä kummitteluun. Varmaan parapsykologian historiasta löytyy vastaavia tapahtumia, kenties oikeusjuttuja kuitenkaan.

      Ihmisen järjestelmä on hyvin syvällinen, mutta intuitiomme on sen verran lyhytnäköinen, että emme kykene näkemään sitä kaikkea. Niillä joilla kyky ymmärtää syvällisyyttä paremmin, on taas herkemmin psyykeongelmia ja herkästi leima "hullu". Syvempään viisautta etsivät pääsevät ymmärtämään jotain hyvän itsetuntemuksen, minuuden ja maailman välisen suhteen tarkkailulla ja löytämällä herkkyytensä laajuus.

      Mutta mielenkiintoinen juttu oikeuden ja maailman välisestä kohtaamisesta, jonka välissä rahan kiista.

    • åjåjåj9

      paskan jauhamista,järki käteen!

    • tietousko

      on tutkijoille tarjolla hyvä tutkimuskohde yliluonnollisiin ilmiöihin.
      Jään innolla odottamaan tutkimustuloksia,
      jotka monitieteellinen ryhmä saavuttaa.

      Vai tuleeko taas ns. nollatulos?

      Ihmeelliset ovat ihmiset aivot!

      Saisinko tietää tuollaisten suomalaisten talojen osoitteita ja omistajia, että voisin käydä itsekin ihmettelemässä?

      Risto Puumalainen
      alias [email protected]

      • Kummitustalossa asunut

        Mun talossa asui aikoinaan kummitus. Se ilmestyi minulle ja mun kumpanille aina öisin. Me yritettiin häätää kummitusta erilaisin keinoin, mutta se vain teki kiusaa meille.
        Kummitus saattoi liikutella ovia, kaadella kukkavaaseja ja muuta typerää. Olipa se kerran laittanut televisionkin päälle. Säikähdettiin, kun aamuyöstä telkkari alkoi yhtäkkiä omia-aikojaan soimaan. Epäilemättä kumitus oli ruvenu häirittsee meitä ihan tahalaan, koska olimme yrittäny häätää sitä väkivalloin poistalosta.

        No sitte kerran annetiin tuttavaperhe pariksi yöksi taloomme yöksi ja me menime heille. No kummituksista ei ollu merkkiäkään. Kummitukset eivät piruuttaankaan esiintynyt niille ja näin ollen me leimauduttiin hulluiksi.
        Talon laajennustöissä huomasimme perustuksien alta ikivanhan ruumiin. Ruumis laitettiin jatkotutkimuksiin ja se todettiin sodassa kaatuneeksi luultavimmin suomalaiseksi sotilaaksi.

        Me purimme sen puolisen osan talosta ja kummituskin katosi. Ehkä se kummitus katosi myös sen takia, koska ruumisvietiin muualle lepäämään..näin jälkeenpäin teimme johtopätöksen että kummitukset eivät piruuttakkaan näy niille jotka haluaa niitä nähdä.


      • tuhatsatakolmekymppinen
        Kummitustalossa asunut kirjoitti:

        Mun talossa asui aikoinaan kummitus. Se ilmestyi minulle ja mun kumpanille aina öisin. Me yritettiin häätää kummitusta erilaisin keinoin, mutta se vain teki kiusaa meille.
        Kummitus saattoi liikutella ovia, kaadella kukkavaaseja ja muuta typerää. Olipa se kerran laittanut televisionkin päälle. Säikähdettiin, kun aamuyöstä telkkari alkoi yhtäkkiä omia-aikojaan soimaan. Epäilemättä kumitus oli ruvenu häirittsee meitä ihan tahalaan, koska olimme yrittäny häätää sitä väkivalloin poistalosta.

        No sitte kerran annetiin tuttavaperhe pariksi yöksi taloomme yöksi ja me menime heille. No kummituksista ei ollu merkkiäkään. Kummitukset eivät piruuttaankaan esiintynyt niille ja näin ollen me leimauduttiin hulluiksi.
        Talon laajennustöissä huomasimme perustuksien alta ikivanhan ruumiin. Ruumis laitettiin jatkotutkimuksiin ja se todettiin sodassa kaatuneeksi luultavimmin suomalaiseksi sotilaaksi.

        Me purimme sen puolisen osan talosta ja kummituskin katosi. Ehkä se kummitus katosi myös sen takia, koska ruumisvietiin muualle lepäämään..näin jälkeenpäin teimme johtopätöksen että kummitukset eivät piruuttakkaan näy niille jotka haluaa niitä nähdä.

        No miksi ei näy? Siksikö ettei skeptikkoa voi vetää nenästä?

        OK. Pistän kädet ristiin ja rukoilen. " Oi kummitus, sä ihme olento olematon, tuu jo mun luo ja päästä pahasta epäuskosta, pliiiis, edes tämän yhden kerran "

        Surkee menestys, ei tapahtunut mitään! Tai nyt tapahtui!!! Kauhistus sentään, näppäimistöstä kuuluu ääniä, ihan kuin joku naputtelis!!! Onkohan se nyt se kummitus???


      • Missä se talo
        Kummitustalossa asunut kirjoitti:

        Mun talossa asui aikoinaan kummitus. Se ilmestyi minulle ja mun kumpanille aina öisin. Me yritettiin häätää kummitusta erilaisin keinoin, mutta se vain teki kiusaa meille.
        Kummitus saattoi liikutella ovia, kaadella kukkavaaseja ja muuta typerää. Olipa se kerran laittanut televisionkin päälle. Säikähdettiin, kun aamuyöstä telkkari alkoi yhtäkkiä omia-aikojaan soimaan. Epäilemättä kumitus oli ruvenu häirittsee meitä ihan tahalaan, koska olimme yrittäny häätää sitä väkivalloin poistalosta.

        No sitte kerran annetiin tuttavaperhe pariksi yöksi taloomme yöksi ja me menime heille. No kummituksista ei ollu merkkiäkään. Kummitukset eivät piruuttaankaan esiintynyt niille ja näin ollen me leimauduttiin hulluiksi.
        Talon laajennustöissä huomasimme perustuksien alta ikivanhan ruumiin. Ruumis laitettiin jatkotutkimuksiin ja se todettiin sodassa kaatuneeksi luultavimmin suomalaiseksi sotilaaksi.

        Me purimme sen puolisen osan talosta ja kummituskin katosi. Ehkä se kummitus katosi myös sen takia, koska ruumisvietiin muualle lepäämään..näin jälkeenpäin teimme johtopätöksen että kummitukset eivät piruuttakkaan näy niille jotka haluaa niitä nähdä.

        josta on purettu osa, eli osoite? Taloja ei niin vain pureta, ei edes osaksi, varsinkin jos niissä asutaan ja se on perheen ainoa koti, eli pesä.

        Kerran eräs juomasta luopunut ex alkoholisti kertoi olleensa niin deegiksellä, että pahimmillaan olivat heitelleet dynamiittia Helsinkiläistalojen pannuhuoneisiin. Selvä juttu, kun kukaan ei näyttänyt olevan kiinnostunut jorinoista, jutut muuttuivat hurjemmiksi, mutta menivät myös överiksi. Joten: Mikä osoite selvitetään tuo saman tien.


      • hauturi.-rane
        Kummitustalossa asunut kirjoitti:

        Mun talossa asui aikoinaan kummitus. Se ilmestyi minulle ja mun kumpanille aina öisin. Me yritettiin häätää kummitusta erilaisin keinoin, mutta se vain teki kiusaa meille.
        Kummitus saattoi liikutella ovia, kaadella kukkavaaseja ja muuta typerää. Olipa se kerran laittanut televisionkin päälle. Säikähdettiin, kun aamuyöstä telkkari alkoi yhtäkkiä omia-aikojaan soimaan. Epäilemättä kumitus oli ruvenu häirittsee meitä ihan tahalaan, koska olimme yrittäny häätää sitä väkivalloin poistalosta.

        No sitte kerran annetiin tuttavaperhe pariksi yöksi taloomme yöksi ja me menime heille. No kummituksista ei ollu merkkiäkään. Kummitukset eivät piruuttaankaan esiintynyt niille ja näin ollen me leimauduttiin hulluiksi.
        Talon laajennustöissä huomasimme perustuksien alta ikivanhan ruumiin. Ruumis laitettiin jatkotutkimuksiin ja se todettiin sodassa kaatuneeksi luultavimmin suomalaiseksi sotilaaksi.

        Me purimme sen puolisen osan talosta ja kummituskin katosi. Ehkä se kummitus katosi myös sen takia, koska ruumisvietiin muualle lepäämään..näin jälkeenpäin teimme johtopätöksen että kummitukset eivät piruuttakkaan näy niille jotka haluaa niitä nähdä.

        Siis talon alta löytyi suomalainen sotilas??Mitenhän se sinne ois joutunut?Ymmärtääkseni kotiin saadut sankarivainajat siunattiin kyllä kirkkomaahan..

        Ettei nyt mielikuvitus vaan laukkaisi..


      • jermuilija
        Kummitustalossa asunut kirjoitti:

        Mun talossa asui aikoinaan kummitus. Se ilmestyi minulle ja mun kumpanille aina öisin. Me yritettiin häätää kummitusta erilaisin keinoin, mutta se vain teki kiusaa meille.
        Kummitus saattoi liikutella ovia, kaadella kukkavaaseja ja muuta typerää. Olipa se kerran laittanut televisionkin päälle. Säikähdettiin, kun aamuyöstä telkkari alkoi yhtäkkiä omia-aikojaan soimaan. Epäilemättä kumitus oli ruvenu häirittsee meitä ihan tahalaan, koska olimme yrittäny häätää sitä väkivalloin poistalosta.

        No sitte kerran annetiin tuttavaperhe pariksi yöksi taloomme yöksi ja me menime heille. No kummituksista ei ollu merkkiäkään. Kummitukset eivät piruuttaankaan esiintynyt niille ja näin ollen me leimauduttiin hulluiksi.
        Talon laajennustöissä huomasimme perustuksien alta ikivanhan ruumiin. Ruumis laitettiin jatkotutkimuksiin ja se todettiin sodassa kaatuneeksi luultavimmin suomalaiseksi sotilaaksi.

        Me purimme sen puolisen osan talosta ja kummituskin katosi. Ehkä se kummitus katosi myös sen takia, koska ruumisvietiin muualle lepäämään..näin jälkeenpäin teimme johtopätöksen että kummitukset eivät piruuttakkaan näy niille jotka haluaa niitä nähdä.

        Miten se Suomalaissotilas sinne talon alle olisi päätynyt?Eikö kotimaahan saadut sankarivainajat haudattu kirkkomaahan?En tiennyt ketään käytetyn perustuksiin..liekö nyt mielikuvitus laukannut??


      • Jänskää&lt;33
        jermuilija kirjoitti:

        Miten se Suomalaissotilas sinne talon alle olisi päätynyt?Eikö kotimaahan saadut sankarivainajat haudattu kirkkomaahan?En tiennyt ketään käytetyn perustuksiin..liekö nyt mielikuvitus laukannut??

        Jumala on totta ja kummitukset ja sen semmoiset!Minkälainen maailma olisi ilman jännitystä ?meitä ei olis jos Jumalaa ei ois ollu!Mun mummola on tooosi vanha talo,kerran menin mun serkun kaa vintille ja aukastii joku ovi.Sieltä näkyi että jokin valkoinen hahmo tuli meitä päin.se varmaan halusi päästä vapaaksi sieltä kuumasta ilmasta.ja tätini ovat nähneet mummolassani yliluonnollisia asioita.kerron yhden.kerran tätini oli yksin kotonansa,vintillä yhtäkkiä ilmaan tuli jokin outo pallo joka alkoi leijumaan.ei kummitustarinoita noin vain voi keksiä.


      • harha
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        No miksi ei näy? Siksikö ettei skeptikkoa voi vetää nenästä?

        OK. Pistän kädet ristiin ja rukoilen. " Oi kummitus, sä ihme olento olematon, tuu jo mun luo ja päästä pahasta epäuskosta, pliiiis, edes tämän yhden kerran "

        Surkee menestys, ei tapahtunut mitään! Tai nyt tapahtui!!! Kauhistus sentään, näppäimistöstä kuuluu ääniä, ihan kuin joku naputtelis!!! Onkohan se nyt se kummitus???

        Olen kanssasi melkolailla samaa mieltä, kirjoitat osuvasti. En usko horoskooppeihin, jumaliin tms roskaan.

        Mutta olen nähnyt "aaveen" kerran mökillämme, jossa mummoni sisko asui viimeiset vuotensa. Heräsin yöllä kolmen ja neljän välillä johonkin, ehkäpä ääneen. On vaikeaa selittää miltä se näytti, mutta näin ilman silmälaseja (en yleensä edes pärjää ilman niitä) ihan terävästi läpikuultavan hahmon, vaatteiden yksityiskohdat ja kasvot. Tämä tapahtui heti sitä seuraavana yönä, kun olin tutkinut tädin tavaroita, mm. hartiahuivia jota hän aina piti. Säikähdin kovasti, sillä hänen katseensa oli ankara, ikäänkuin olisi torunut minua. Tämä hahmo häipyi yhtä pian kuin ilmestyikin. Uni se ei ollut, sillä nostin kirjan yöpöydältä lattialle ja aamulla se oli vieläkin lattialla.

        Nykyään ajattelen, että se todennäköisimmin oli alitajuntani tuote, tädin muistelu sai aikaan tämän aave-ilmiön. Mutta koskaanhan ei voi tietää, vaikka kuolleiden henget jäisivät joskus elävien sekaan, eivät saisi rauhaa tai kävisivät vain katsomassa ja ohjaamassa eläviä. Jos aaveita on, ne tuskin todella näyttäytyvät muille kuin haluamilleen henkilöille, joten kummitustaloissa käynti ei ehkä kannattaisi ;) Vääräksi tätä on vaikea todistaa, mutta katson että todistusvelvollisuus ei ole epäilijällä vaan aaveiden olemassaoloa puolustavalla. Aaveiden tutkiminen on mielenkiintoinen tutkimuskohde, nimenomaan aaveiden näkijän psyykkisten ilmiöiden tutkiminen eikä itse aaveiden. Toivottavasti tutkimusta ei laiminlyödä hörhöily-maineen vuoksi, vaan tutkitaan onko aaveiden havaitsemiseen liittynyt jokin yhteinen nimittäjä henkilöiden psyykessä. en tarkoita, että he ovat hulluja, vaan alitajunta on tehnyt jonkin tempun.

        Taitaa olla hyvin tavallista, että leski näkee puolisoaan vielä kuoleman jälkeenkin, kun kaipaus elämänkumppania kohtaan on niin kova. Mummoni nukkuu yhä miehensä vieressä öitä ja kuulee kuorsausta, vaikka papan kuolemasta on 10 vuotta.


    • Theoridixical

      Kummitukset ovat valitettavan totta ja niitä vastaan ei auta aina taisteleminen. Kummitukset haluavat muistuttaa meille monista asioista ja että oppisimme kunnioittamaan edesmenneiden ihmisten töitä ja vaalisimme heidän perintöään, emmenkä häpäisi heidän aikaansaannoksia.

      Valitettavasti emme voi aina tietää, missä taloissa kummittelee, joten olisi myyjän kannalta ihan suotavaa, että kertoo kummitusongelmasta avoimesti. Jos salaa näinkin vakavan asian, on minun mielestä ostajalla oikeus purkaa kauppa. Aivan sama, kuin ostaisin auton, jonka myyjä tietää olevan ihan laukeamaisillaan. Taikka, että salaa home-ongelman. Homeongelmakin on tavallaan yhdenlainen kummittelun ilmenemismuoto, mutta kaikissa hometaloissa ei kuitenkaan asu levottomat henget. Ja taas kaikissa niissä taloissa, joissa asuu levottomat henget, ei välttämättä ole hometta kuitenkaan.

      • täytyy myydä

        Täytyy varmaa myydä kämppä pois, ku aina ku kattoo peiliin, ni joku saatanan hippi kyttää sielt takas.


      • Jarkke
        täytyy myydä kirjoitti:

        Täytyy varmaa myydä kämppä pois, ku aina ku kattoo peiliin, ni joku saatanan hippi kyttää sielt takas.

        Tiedän tapauksen jossa talossa kummiteli ja elämänmeno oli ajoittain hyvin rauhatonta...asiaa alettiin tutkimaan ja ullakolta löytyi joitakin spiristimiin liittyviä välineitä, talossa oli aiemmin harjoitettu spritismiä ja mitä lienee muuta kaikkea...no sitten ko. välineet hävitettiin ja talossa suoritettiin kodin siunaaminen, siellä rukoiltiin ja siunattiin koti Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin kaikki yliluonnillinen toiminta lakkasi, "räyhähenget" pakenivat!

        Älkää hyvät ihmiset leikkikäö meedio/ spiristimis jne jutuilla, niissä ollaan oikeasti yhteydessä pahuuden voimiin, "eksyttäväisiin henkiin" ja seuraukset ovat tuhoisia...apua tulee etsiä Jumalalta/ Jeesukselta, eikä demonihenkiiltä.(jotka kyllä naamioituvat valkeuden enkeleiksi, mutta sellaiset valhehenget eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi)

        Tuli itseki nuorena spiristimiä kokeiltua ja se kokemus oli vähemmän miellyttävä...ja sitä lasi totisesti liikutti jokin muu voima kuin yksikään meistä paikalla olleista nuorista...sydän meinasi pysähtyä.

        Myöhemmin sain tulla uskoon ja turvani on Raamatun Jumalassa, silloin ei tarvitse pelätä mitään henkimaailman temppuja...

        "Jumala Ompi linnamme ja vahva turva aivan!" :)

        Jeesuksen pyhässä nimessä ja veressä on ihmisen lupa uskoa synnit anteeksi ja siinä on myös turva kaikkia turmiovaltoja vastaan, niin se vaan on!


      • Nimetön
        Jarkke kirjoitti:

        Tiedän tapauksen jossa talossa kummiteli ja elämänmeno oli ajoittain hyvin rauhatonta...asiaa alettiin tutkimaan ja ullakolta löytyi joitakin spiristimiin liittyviä välineitä, talossa oli aiemmin harjoitettu spritismiä ja mitä lienee muuta kaikkea...no sitten ko. välineet hävitettiin ja talossa suoritettiin kodin siunaaminen, siellä rukoiltiin ja siunattiin koti Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin kaikki yliluonnillinen toiminta lakkasi, "räyhähenget" pakenivat!

        Älkää hyvät ihmiset leikkikäö meedio/ spiristimis jne jutuilla, niissä ollaan oikeasti yhteydessä pahuuden voimiin, "eksyttäväisiin henkiin" ja seuraukset ovat tuhoisia...apua tulee etsiä Jumalalta/ Jeesukselta, eikä demonihenkiiltä.(jotka kyllä naamioituvat valkeuden enkeleiksi, mutta sellaiset valhehenget eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi)

        Tuli itseki nuorena spiristimiä kokeiltua ja se kokemus oli vähemmän miellyttävä...ja sitä lasi totisesti liikutti jokin muu voima kuin yksikään meistä paikalla olleista nuorista...sydän meinasi pysähtyä.

        Myöhemmin sain tulla uskoon ja turvani on Raamatun Jumalassa, silloin ei tarvitse pelätä mitään henkimaailman temppuja...

        "Jumala Ompi linnamme ja vahva turva aivan!" :)

        Jeesuksen pyhässä nimessä ja veressä on ihmisen lupa uskoa synnit anteeksi ja siinä on myös turva kaikkia turmiovaltoja vastaan, niin se vaan on!

        Nii onhan Jesse, tuo maailman kuuluisin puuseppä, joulupukki ja hammaskeiukin tosia ni miksei haamut, muumipeikot ja hattiwatitkin?!


    • jep jep..kyl kyl!

      Voi saatanan helvetti ku te ihmiset ootte tyhmiä!
      Kyllähän noista savuista voi piirrellä vaikka minkänäkösiä pellejä jos haluaa.Samahan se on pilvissä.Näet mitä haluut nähä.Eiköhän se ole jo todettu moneen kertaan,jotta mitään kummituksia ja muitä mörriäisiä ei ole olemassa,vaan aina löytyy joku helvetin teini tai pörrö joka luulee olevansa joku noita.Jos jumalauta pystytte todistamaan yhdenkin väitteen todeksi ni minä maksan 1000e joka jannulle!

      • tanttarainen

        nojoo, miun mielestä taas aika epäuskottavaa tommonen vauhkoaminen, eikö ois vaa helpompi ilmottaa olevansa eri mieltä ja kertoa perustelua, kenenkään tyhmäks haukkuuminen ei siusta itestä kauheen fiksua kuvaa anna...
        Mutta niin, itte en oikeestaan tommosia juttuja pelkää, uskon toki yliluonnolliseen (ja ei, sitä ei voi todistaa koska sillon se ei olis yliluonnollista..) mutta se ei kuiteskaa pelota koska mie uskon Jeesukseen, ja Hänen kanssa on aina turvassa. Joka tapauksessa, itse oon asunu Rovaniemellä n. vuoden enkä oikein viihtynyt. Ei oo loukkauksena niille ketkä paikkakunnasta erityisesti pitävät tai sielä asuvat, se vaan tuntuu olevan semmosessa "pihdissä" koko ajan.. En tiä onko kukaan muu siittä samaa mieltä, niin se vaan minun henkee jotenki ahisti. Ja oman kämppä oli semmoin rivitalon pätkä, ja sielä sitten kuulu kaikenmoista koputtelua ikkunoista ja ovista..
        En erikoisemmin mittää henkiolentoja pelkää, ne pelkää varmasti Jeesuksen nimeä enemmän ku mie ikinä voisin pelätä niitä. Mutta ahistava ilmapiiri oli yleisestikin koko paikassa, en tosiaan tiä miksi. En mie ees ikinä aatellu että mie vaa kuvittelen ne äänet, tiedän kyllä varsinaisen hyvin henkiolioista sun muista niin en paljoa jaksanu välittää, kavereita vaan pelotti. Ja kerran ku oli kylässä miulla tyttökavereita niin kuulin koputtelua ensin ulko ovelta ja sitten toisesta olohuoneen ikkunasta jossa oli verhot kiinni. Samoin kuulu kolkutus keittiön ikkunalta, en sanonu kavereille mitään etteivät toiset pelästyis.
        Oltiin siis siinä olohuoneessa kolmen, ja keskimmäinen olohuoneen ikkuna oli apposellaan ku oli kesäkuuma. Kellään ei ollu suoraan näköyhteyttä siihi ikkunaan, verhotkin hieman peitti sitä. Niin siis pyysin kaveriani nätisti sulkemaan ikkuna, tuli semmonen himppusen ahistava olo itselle jostai syystä. Sitte se miun kaveri meni sulkemaan ikkunaa niin äkkiä se säikähti ja juoksi ku kepardi viereisee makuuhuoneeseen. Toinen oli ihan paniikissa ja sano että sielä ikkunan takana oli joku mies joka sano hälle terve. Itse en mittään kuullu vaikka aika lähellä olikin enkä mitään nähnykkään joten hieman alkoi epäillyttää kaveri niin juoksin sitten äkkiä ulos ja kiersin koko taloa minuuttitolkulla mutta ei siinä ketään näkyny.. Ja heti ku se oli tapahtunu niin pälyilin siitä ikkunastakii mutta ei ukkoa näkyny.
        Ja se pointti oli siis se että ei KUKAAN ehtisi niin nopsakkaan juosta siiitä talonviereltä poies etten mie ois sitä hoksannu... Ei se nyt kamalaa ollu mutta aika omituista kyllä, kun toinenkin miun kaverista oli sillon kuullu ne koputukset mutta ei kuulemma ollut uskaltanu mittää sanoa.
        Mutta tiedä häntä kuka sielä oli, ei ollu kuitenkaan ensimmäinen eikä todellakaan viim. kerta kun kyseisessä asunnossa tuommosta tapahtuu. Ei kuitenkaan ikinä talon sisäpuolella, ei mittään askelia tai semmossia. Siitä ois voinu jopa minulla mennä löysät housuun, vaikka en oo kyllä pätkääkään säikky kaveri! Mutta kuitenkin, ei se Rovaniemi miulle sopinut, onneksi sain töitä muualta niin eipä tartte sielä enää kituutella.. Todella ahistava paikka, ehkä se johtuu niistä ihme shamaani noidista kenen perintöä sielä varmaa liikuskelee jos jonkinmoista.. Tai kuka tietää, uskon kuitenkin että monet sielä asuvat viihtyvät ja paikkaa rakastavat, ja sen ymmärrän, sielä on nättiä niiku Lapissa muutenkin.
        Mutta toivottavasti nyt ei kukaan Roista oo miulle katkera, hieno paikka mutta ehkä mie oon liian nössö sielä pohjolassa asustelemaan :)


    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      110
      2385
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      447
      1792
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1393
    4. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      92
      1383
    5. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      21
      1331
    6. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      331
      1253
    7. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1229
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      194
      1105
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1089
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      225
      1021
    Aihe