AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Veneliikkeiden käytetyt perämoottorit

Kysely Suomi24:n ominaisuuksista

Vaikuta Suomi24:n tulevaisuuteen kertomalla minkälaisia ominaisuuksia Suomi24:ssä voisi olla.
Vastaa kyselyyn »

Veneliikkeiden käytetyt perämoottorit

9 Vastausta 16 008 Lukukertaa
Veneliikkeissä näkee paljon ilmeisen ylihinnoiteltuja vanhoja veneitä, jotka säilytetään ulkosalla kesät talvet. Usein hiukan pienempiä (avo)veneitä tai ainakaan konetta ei edes peitetä lainkaan. Monet paatit on seisseet siellä jo toista vuotta odottamassa sitä hölmöä joka pyyntihinnan maksaa.

Missähän kunnossa ne vanhat kaksitahtikoneet niiden perässä on? Onkohan muka ajettu suojaöljyt kaasareista sisään jotta laakerit saa jonkinlaisen suojan säilytyksen ajaksi? Onkohan edes kaasarit tyhjennetty tai muutenkaan tehty syyshuoltoa? Tai merivesikoneita huuhdeltu?

Jos kysymään menee niin venejobbari väittää että tottakai on tehty viimäsen päälle säilytyshuolto, mutta kuka uskoo? Ehkä ne konet käymään saakin, mutta uudehkonkin 2-t koneen saa aika nopeasti surkeaan kuntoon kun kampuran laakerointi pääsee ruostumaan.

Oletko

huonot kaupat vai mikä on avautumisesi syy? Yksi mahdollisuus tietysti on että olet parsunmies???

ei toki

V..ttaa vaan se ilmiselvä ahneuden sekainen LAISKUUS, jonka takia ihan hyvät ja käyttökelpoiset koneet tärvellään ja pilataan. Voi olla, että aiempi omistaja huolsi konetta kuin silmäterää 10 vuotta jo kone oli uudenveroisessa kunnossa, mutta se saatiin laiskuuden takia vuodessa tärveltyä. Niitä perinteisiä (kevyitä ja simppeleitä) 2-t koneita kun ei enää juuri kaupoista uutena saa.

Konehan pitäisi vähintään käyttää lämpimäksi, tehdä makeavesihuuhtelu (niin että termarikin aukeaa), ajaa suojaöljyt sisään, vaihtaa peräöljyt ja laskea kaasarit tyhjiksi. Sitten sitä passaisi seisottaa siellä pihalla ja ehkä siitä viitisisi vuoden -parin seisonnan jälkeen joku jotain maksaakin.

Ehkä myyjät kuvittelee että kaupat syntyy viikossa, vaikka pyyntihinta on ihan naurettava. Asiallista noilla hintapyynnöillä olisi se, että automattisesti koneeseen tehdään täysi säilytyshuolto välittömästi kun vene ja kone tulee liikkeeseen.

Ja venettä en tosiaan ole itse ostamassa - en tosin myymässäkään. Itsellä on 2 venettä, ja ne riittää. Niissä on muuten huippukuntoiset kaasarikaksitahtikoneet perässä (30 ja 90hv). Varsinkaan toiseen veneeseen ei vastaavantehoista nelaria kannata edes ajatella (liikaa painoa).

syys-h

ai ja mäkö olen seurannu täällä keskusteluja missä fanaatikot huutaa et jeesuksen aikaisiin 2-tahti koneisiin ei tarvitse tehdä mittää huoltoa ?? et ne o nii huoltovapaina nelareihin verrattuna .

No totta ...

.. helkutissa ainakin ulkona talven yli säilytettävää konetta pitää huoltaa - niin nelaria kuin 2-tkonettakin. Jos joku muuta täällä on väittänyt niin kyllähän paskapuheita maailmaan mahtuu, mutta v..ttaa vaan erityisen paljon kuulla myyjän suusta samaa shittiä. Kyllä venemyyjä asian tietää - ainakin pitäisi - mutta niin vaan kylmästi alkaa väitellä päivänselvästä asiasta päin näköä.

Jos tuosta asiasta muuten joku venemyyjä alkaa inttämään, niin eiku 180 astetta ja heti liikkeestä ulos.

Ja 2-t kone eroaakin nelarista juuri siinä, että kampuran laakeroinnin suojaksi se tarvii sen suojaöljyn. Tulpanrei'istä ruikittu suojaöljy ei 2-t koneessa suojaa laakereita; vain s-putket ja männät.

Nelarissakin tosin kannattaa vaihtaa öljyt uusiin. Molempiin pitää tehdä huuhtelut, peräöljyjen vaihto, tyhjentää kaasarit (tai ajaa pienkonebensat sisään) etc.

Ja eipä silti, toki ne koneet kuntoon saa. Ei muuta kuin kone atomeiksi ja osat koneistamolle (jos ei ole kansi ja lohko pahasti syöpynyt). Sitten suurelta osin uudet sisäkalut, uudet tiivisteet ja taas mennään. Eikä maksa paljon?

ostin tollasen

Ostin aikoinaan veneen, joka oli kylmässä ulkovarastossa. Oli talven ensimmäiset pakkaset ja veneessä oli ollut runsaasti vettä. Nyt se oli jäätä. Meni monta vuorokautta lämpimässä autotallissa ennen kuin sai veden valutetuksi pohjapropusta pois.

Ei siitä mitään ongelmaa tullut. Ajelin veneellä monta vuotta ja seuraava omistajakin ajaa sillä pitkään.

tuttu osti

ja makso kaamean ylihinnan kun ei tiedä veneistä,yksityisiltä venemarkkinoilta olisi saanut 8vuotta uudemman samaan hintaan,vielä nelari koneella.

Näin Raumal

Olin ostamassa venettä noin 10v takas keväällä.
Raumalla oli ihmeen edullisia Terhin veneitä.
Veneitä myytiin jossain autoliikkeen tiloissa,merkkiä en muista.
Sisällä oli muutama esittelyvene ja minua kummastutti vahatun uuden veneen kellertäväisyys/tummuus sisäpinnoilla,runko oli ihan ok.
Ulkona (venenäyttely) tiloissa selvisi asia aika nopeasti,veneet oli ilman mitään suojaa ollut ulkona talven tai enemmän,osa oli aivan täynnä vettä/jäätä kuin kylpyammeet. 415 Nova josta olin kiinnostunut oli yksi näistä ammeista.
Veneiden hinta oli joku 20% edullisempi kuin muilla.
Sain kuitenkin Turusta lähes samaan hintaan täysin uuden veneen.

veneen

Vene on kieltämättä aika vaikea säilyttää ulkona ilman minkäänlaista katosta. Pelkkä pressukaan ei veneen päälle auta, kun lumet ja vedet painaa pressun kuopalle veneen pohjalle. Pressu pitäisi tietysti saada koholleen ja kireälle. Soutuvenehän on helppo kääntää alaspäin talveksi ja säilyy hyvin, mutta pulpettiveneen kääntäminen, varsinkin moottori perässä onkin sitten jo toinen juttu.

Veneliikkeillä

liian monta venettä on veneliikkeissä jotta niitä peittelemään, mutta oman veneen päälle tekeekylä äkkiä muutamasta laudasta ja kakkosenelosen pätkästä "kalaruodon" jonka yli heittää sen pressun.
 /   /  /  / Veneliikkeiden käytetyt perämoottorit

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta