Naapurini seuraavat tarkkaan tekemisiäni ja levittelevät kaikenlaisia juttuja minusta.
Talossamme on äänieristys lähes olematon, joten halutessaan on helppo kuunnella, mitä naapurin puolella tapahtuu ja mitä sieltä kuuluu.
Pätkätyöläisenä olen välillä työttömänä ollessani paljonkin kotona, jolloin naapurit, jotka ovat muuten itse työttöminä koko ajan, aina "riehaantuvat" entisestään juttujensa kanssa.
Olen kuulema outo ja epäilyttävä, etenkin kun minulla ei ole vakinaista työpaikkaa. Heidän työttömyytensä johtuu ilmeisesti olosuhteiden pakosta ja minun työttömyysjaksoni siitä etten ole "normaali" tai hoidan työni huonosti???
He seuraavat sitä milloin olen kotona, mihin aikaan herätyskello soi aamulla ja milloin illalla sammutan valot ja menen nukkumaan jne...
Tuuletan myös usein ja kesällä pidän aina tuuletusikkunaa auki, se sitten heidän mukaansa johtuu siitä, että olen epäsiisti ja kotonani haisee. Tämä on erittäin loukkaavaa, koska olen hyvin siisti ihminen.
Kaikkea muutakin P..tä olen saanut kautta rantain kuulla.
Eivätkä he ole näkevinäänkään minua, jos tulevat vastaan rapussa, tervehtimisestä puhumattakaan...
Nyt he sitten jo haluavat minun muuttavan pois asunnostani...
Mikä saa jotkut ihmiset tekemään tällaista, minusta se ei ole normaalia.
Antaa jokaisen elää ja olla. Häiriköivät naapurit ovat tietysti eri asia mutta miksi käydä sellaisen naapurin kimppuun, joka ei ole kenellekään häiriöksi ja levitellä hänestä moisia juttuja?
Naapurivihaa
8
1934
Vastaukset
- ----------
Meidän naapurit, jotka on jo vuosia juorunnut meistä ja nykyään ilmeisimmin pelkäävät että olen kuullut ja kuulen heidän ilkeitä juorujaan meistä, niin he koettavat että joutuisimme muuttamaan pois. Sinunkin tapasuksessa varmaankin on kyse siitä, että he pelkäävät että sinä tiedät jo liikaa ja tulisit kuulemaan jatkossakin heidän pakkomielteisistä juoruista.
He tahtovat sinun muuttavan, koska pelkäävät, on tultu mentyä aivan liian pitkälle jutuissa, joita sinusta levittävät. - sairaita yksilöitä
Ei tuo ole edes vihaa, vaan pelkkää kiusaamista. Kiusaamista ei tapahdu pelkästään kakaroiden kesken, vaan se on yleinen ilmiö niin työpaikoilla, kuin naapurienkin välisisissä suhteissa.
Kaikki eivät kiusaa missään, mutta niillä, joille se lapsuudesta on veriin jäänyt, etsivät sen uhrinsa aivan mistä tahansa.
Mikä sitten on se "syy", jonka perusteella nämä kiusaajat tahtovat sinun muuttavan asunnostasi ja millä se syy on perusteltu?
Perusteettomien väittämien puhumisesta voi tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksen tai solvauksen nimikkeellä. Se kannattaa tehdä tiettäväksi näille p-puhujille ja yleensä se tehoaakin. - tässä kyseessä
yksittäinen pariskunta vai onko mukaan tullut muitakin?
- täällä..
yläkerran naapurilla joku työkone pitää meteliä koko yön ja he vetävät vessanpönttöä ympäri vuorokauden muutaman minuutin välein.Pariskunta ei ole missään töissä.Puhelimeen jos puhut ylhäällä tulee hiljaisuus tai mikäli vieraita tulee.Edellinen asukas ei kauaa alakerrassa jaksanut asua.
- vetäminen
täällä.. kirjoitti:
yläkerran naapurilla joku työkone pitää meteliä koko yön ja he vetävät vessanpönttöä ympäri vuorokauden muutaman minuutin välein.Pariskunta ei ole missään töissä.Puhelimeen jos puhut ylhäällä tulee hiljaisuus tai mikäli vieraita tulee.Edellinen asukas ei kauaa alakerrassa jaksanut asua.
muutaman minuutin välein, jos näin tapahtuu, niin siellä on ilmeisesti "wc-pöntön" uimuri rikki.
Muuten noista muista ilmiöistä en osaa sanoa kuin, että viittaa luonnevikaan.
- uusmaalainen
Joo varsin tutulta kuullostaa. Huvittavinta on se, että vaikka ei tervehditä, niin sitten kun ohi on menty, niin kuikuillaan kuin minussa olisi jotain outoa. Vaistoan herkästi, jos näin tapahtuu enkä tietentahtoen katso taakseni. Itse muuttaessani tervehdin kaikki tasapuolisesti. Mutta jostain syystä emme kelpaa taloyhtiöön, jossa muut leikkivät pikkujuppeja. Huvittava juttu sinänsä.
- naapursopuilua
Ole huoleti. Rikoslakiin on tulossa uusi rangaistava asia eli vainoaminen. Tämä on ilmeisesti jo monessa maassa käytössä. Jos taloyhtiössä kohdistetaan kaikki ongelmat vuodesta toiseen yhteen ihmiseen ja sen syyksi laitetaan kaikki taloyhtiössä tapahtuvat epäkohdat ilman todisteita niin mielestäni tuo on vainoaamista. Taloyhtiössä ei voi ihmisen yksityiselämää tai tapaa liitoitella jatkuvasti, kyllä se täyttää vainoamisen merkit jos asukasta alkaa ahdistaa. Kotirauhan rikkomisen myös täyttää. Kannatta kerätä todisteita jos mahdollista. Jos joku seuraiee sännöllisesti mitä viet roskiin tai milloin menet asioille ym. niin vainoamistahan se on. Ota kamera käytöön esim.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622655Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu992118Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361855Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611695Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171558