11 VUOTIAS

sara

saako 11 w muuta kesätyötä kun olla mansikkamaalla keräämässä mansikoita?

30

3014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alle 14v

      Ei taida saada 11v olla edes mansikkamaalla töissä.-.

      • ---

        Täytyy olla 14v. että saa tehdä työsopiumuksen. Voit tietenkin tarjoitua esim. leikkaamaan nurmikkoa ja tekemään muita pihahommia kotonasi ja tutuillasi pientä korvausta vastaan. Näin saat edes vähän taskurahaa.


      • jgndjhgkhdfdhguyuyuy
        --- kirjoitti:

        Täytyy olla 14v. että saa tehdä työsopiumuksen. Voit tietenkin tarjoitua esim. leikkaamaan nurmikkoa ja tekemään muita pihahommia kotonasi ja tutuillasi pientä korvausta vastaan. Näin saat edes vähän taskurahaa.

        alle 13 vuotias saa tehdä vain erityisluvalla ja 13-14vuotias vanhempien luvalla 35h/viikko korkeintaan puolet loma- ajasta vanhempien suostumuksella.


      • Kesätöitä
        jgndjhgkhdfdhguyuyuy kirjoitti:

        alle 13 vuotias saa tehdä vain erityisluvalla ja 13-14vuotias vanhempien luvalla 35h/viikko korkeintaan puolet loma- ajasta vanhempien suostumuksella.

        12 vuotiaasta ylöspäin saat jotain kesätöitä esim.Mansikan kerääjänä jos on vanhempien lupa. Nurmikon ajoa,Lehtienjakoa jonkun vanhemman kanssa


      • Niitä näitä...
        jgndjhgkhdfdhguyuyuy kirjoitti:

        alle 13 vuotias saa tehdä vain erityisluvalla ja 13-14vuotias vanhempien luvalla 35h/viikko korkeintaan puolet loma- ajasta vanhempien suostumuksella.

        Mikäs se erityislupa on ja mistä sen saa?


    • JOO !

      samaa kysyn !

    • Töitä ? :)

      Moikka !

      Olen 14 vuotta täyttävä tyttö Etelä-Vantaalta :) Etsin itselleni töitä pääkaupunkiseudulta, mieluiten Helsingistä tai Vantaalta. Minulla on todella paljon kokemusta koirista, kissoista ja jyrsijöistä. Meillä on tällä hetkellä kaksi koiraa ja kaksi marsua.

      Jos etsit koirallesi/koirillesi ulkoiluttajaa/hoitajaa tai jollekkin toiselle eläimellesi hoitajaa, laita viestiä sähköpostiini: [email protected]

    • Kesätöitä hakusessa?

      Inhottavaa, oon itekkin 11v. JA tarviin rahaa, mut ikää on kuulemma liian vähän kunnon kesätöihin..-.-'

    • eilapsiatoihin

      Mihin 11-vuotias tarvitsee rahaan? Tuskin vuokranmaksuunkaan.

    • 11vkotiinkasvamaan

      Tyypilliset nuorten kulutuskohteet: vaatteet, pelit, makeiset, virvoitusjuomat ja hieman vanhemmille jossakin vaiheessa mopo.

      Ei siis mihinkään tärkeään, kuten esimerkiksi koulukirjoihin, vuokraan, ruokaan, bensaan tai muuhun.

    • 19

      Hitto tässähä aletaan palata pikkuhiljaa takaisin 1800-luvulle. Kyllä tämä luterilainen työkulttuuri on mahtava asia. Jo 11-vuotiaat joiden pitäisi olla kotona leikkimässä haluvat toisten orjiksi.

    • Haloo!!!

      Siis oon 11v ja tartteen reippaasti rahaa vaik mihin koska sitä on vaa hauska tuhlata tarpeelliseen tavaraan ja mun suosikki ostokset on etu nenässä meikit

    • Pomo29

      Itse voisin hyvinkin palkata töihin jo vaikka 11 vuotiaita, mutta sosiaalinen paine on kova tuota palkkausta vastaan.. Harmi koska kyllähän kaikki tarvitsee lomalla rahaa

      • Yritysjohto

        Erittäin hienoa että nuoret haluavat työtä tehdä mielestäni erittäin terve piirre nuorissa jotka haluavat työllä tehdä itsellensä rataskurahaa.
        Parempi sekin vaihtoehto kun kotona pelata pimpeli pompeli koneita yms potkia mummoja jne jne minunkin poikani itse sanoi että haluaa töihin ihan itse ja 4h päivässä tekee koko kesän töitä saaden rahan ihan omaan käyttöön ostakoon omilla tienaamilla rajoilla ihan mitä haluaa turhaakin tavaraa...
        Pakko pojan ei töitä ole tehdä kaikki mahdollinen löytyy jo


    • Kesätyö!!

      Olen siis 11v. Osaan aika hyvin lemmikkien hoidon esim. koirien, kissojen , hevosten hoidon. Osaan myös vähän tekniikka alaa esim. Tietsikat , kännykät ja konsolit. Etsin kesätyötä...

    • minä vaan

      ihmiset 11-vuotiastyttö kesätyöhön hallitsen mm.ruohon leikkuun,hevosten,kissojen ja koirien hoito,mansikan poiminta,siivous.

    • nimimerkki11

      eräät ei ymmärrä että me 11vuotiaat halutaan ööh... vaatteita,leffoja,ja sen semmosta niii et siihen sitä rahaa tarvitaan :D

      • Jeeeeeeeeeeeeeee

        Moi, jos joku tarttee ruohon leikkaajaa tai koiran-kissan ulkoilittajaa nii kirjoita tai siis vastaa tähän..... niin jotain ja lohjalta


    • Kyllä munkin mielestä 11-vuotiaan kannattaa nauttia lapsuudestaan tekemättä töitä, toki se todellisuus tulee vastaan siinä kohtaa kun joutuu itse maksamaan koulukirjat, ruoat yms. kyllä sitä sitten ehtii töitä tekemään..

    • kesätyö

      Mä oon 11v. ja mun isoveli on 15v.
      Ja mun isoveli on tehny kesätöitä 10-vuotiaasta asti!
      tekee vieläkin ja samassa paikassa!

    • nuorimansikka

      Eivät ne sua kuule sinne mansikkamaallekaan huoli! Ulkomaalaisia, tehokkaita, rahankiilto silmissä Suomeen tulevia ulkomaalaisia ne ottavat poimijoiksi.

      11-vuotias pääsi töihin varmaan joskus 70-luvulla, mutta ei enää.

    • leevi

      olen 11v asun tikkakoskella voin tehdä kaikkea kesä toitä ja pyydän 5e tunnilta

    • laki on laki

      Olen itse 15- vuotias poika. Itse olin paikallisen terveyskeskuksen vuodeosastolla hoiva-apulaisena. Sain siis hoitajien työvaatteet yms.
      Ja avustin vanhuksia. Työ oli erittäin mukavaa-
      Koittakaa jaksaa vielä muutama vuosi ja hakekaa sitten töitä.

    • bense

      minä olen 11v ja olen toissä joka päivä koulun jälkeen

      • bense

        minulla on 9 e tunti


      • Veeti001

        Olen itsekkin 11v mutta, Miten pääsit työhön jo 11 vuotiaana. Sehän on kielletty laissa. Itse kyllä haluaisin kesätöihin esim vaikka mansikkamaalle lehtimyyjäksi esim pyörällä yms.


    • LukekaaJaViisastukaa

      "Kuluvan kalenterivuoden aikana 14 vuotta täyttävä nuori voi tehdä työtä vain huoltajan luvalla. Työsuojeluviranomainen voi myöntää poikkeusluvan alle 14-vuotiaan työskentelyyn tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana esimerkiksi taide- tai kulttuuriesityksissä. Työhön pitää olla erityinen syy, ja se ei saa vaarantaa lapsen turvallisuutta eikä haitata hänen terveyttään, kehitystään tai koulunkäyntiään."

      http://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/nuori-tyontekija

    • Anonyymi

      Mäkin haluun kesätöitä

    • Anonyymi

      Emt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4520
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2249
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1660
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      291
      1337
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1094
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      62
      1031
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      967
    Aihe