Sweet lolita...

Krusty.The.Clown

Onkos ketään joka pukeutusi ko. tyylisesti?
Ihmettelin tässä että mistä mahtaa tytöt hankkia niitä ihania pitsimekkojaan? Lienee hyvän hintaisiakin...?

31

2816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dampyre

      itselläni ei ole ihan sweet lolita tyyli mutta suurin osa tuntemistani ihmisistä joilla on sweet tosi iso juttu, tekee vaatteensa itse. tosi vähän ostavat valmiiksi kaupoista. tietty kannattaa käydä kurkkaamassa cybershopissa, backstreetil, x-tra-x:il, yms yms. kyl näitä liikkeitä on.

      • tehdään..

        Ja useat tekevät hameet itse. Ostavat kangaat ja tekevät hameen ja pitsinkin ite virkkaavat.. :) Toki sehän on eriasia jos ei osaa.. :p Mutta eise niin vaikeata ole.. :)


      • Wlash
        tehdään.. kirjoitti:

        Ja useat tekevät hameet itse. Ostavat kangaat ja tekevät hameen ja pitsinkin ite virkkaavat.. :) Toki sehän on eriasia jos ei osaa.. :p Mutta eise niin vaikeata ole.. :)

        Mä olen itsekkin ollut ennen tosi kiinnostunut japanista, animesta, mangasta yms. ja sillon pukeuduin lolita tyyliin... Mekkoni tein itse, koska ne maksavat niin paljon 8' )


      • Minäjavainminä

        Itse en missään nimessä menisi suosittelemaan goottiputiikkien lolivaatteita, niiden suunnittelijoilla ei ole tyylistä suurempaa taustatietoa, esimerkiksi laatu ja design ovat yleensä melko karmaisevia ja aloittelijamaisia. Lisäksi tuotteet ovat vahvasti ylihinnoiteltuja, esimerkiksi 20 euron arvoisia satiinimuovipitsirättejä myydään Backstreetillä noin satasella. Lisäksi näillä vaatteilla et saa lainkaan genreuskottavuutta, vaan sinut nimetään automaattisesti "itaksi" eli aloittelijawannabenyypäksi.

        Ja useimmat lolithan nimen omaan ostavat vaatteensa valmiina- tosin suoraan japanista, livenä tai nettikaupoista. Monet tekevät vaatteitaan toki itsekin, mutta toistaiseksi en tunne ketään, jonka koko vaatekaappi olisi handmadea.


      • cyberin käyttäjä

        Cyberi ei ole lolikauppa, cuberistä saa enemmänkin rock, punk ja scene tyyliin vaatteita.


    • lolita harrastaja

      lolita on kallis tyyli, kyllä.

      Itse tilaan japanista ja ompelen itse. Itse tekemällä saa vaatteet halvemmalla, mutta kuten jo mainitsin, kallis tyyli on kallis, joten kyllä se itse ompeleminenkin jotain maksaa. Mutta kun pulittaa vaatteesta vähän enemmän, niin kyllä se sitten näkyy siinä lopputuloksessakin. Laatu on lolitavaatteissa erittäin tärkeää, halpoja materiaaleja ja -pitsejä käyttämällä saa aikaan helposti ruman ja cosplay-henkisen kokonaisuuden.

      Lisäksi vinkkinä kaikille tyylistä kiinnostuneille; ÄLKÄÄ etsikö lolitavaatteita backstreetiltä, cybershopista tai morticiasta. Kyseiset puljut myyvät todella huonolaatuisia vaatteita riistohinnoin, puhumattakaan siitä, että kaikki lolivaatteiksi luokitellut rievut eivät lolitaa ole nähneetkään.

      • Yaura

        www.magicfrog.fi tekee Lolita-vaatteita mittatilaustyönä. Nettikaupassa on muutamia malleja näkösällä, mutta niihin malleihin ei tarvitse tyytyä eli tekeevät ihan asiakkaiden toiveiden mukaan sellaisen kuin haluaa.


    • Sweet-Honey18

      Moni lolita tekee vaatteensa itse (mukaan lukien minä). Mutta on myös loleja jotka ostavat vaatteensa hyviä nettikauppoja ovat mm. Bodyline ja sweet-sweet. Itse en suosittele cybershoppia tai tälläsiä.

      • Onko?

        Hmm... Tiiättekö onks bodylinestä turvallista tilata? : )


      • Mörrrrrörrr
        Onko? kirjoitti:

        Hmm... Tiiättekö onks bodylinestä turvallista tilata? : )

        Bodylineltä on todistetusti turvallista tilata. Tosin laadun kanssa kannattaa olla tarkka. Katso tarkkaan vaatteen malli, materiaali, pitsit yms. ettet tee tyhmiä virheostoksia. Bodyline on nimittäin toisinaan rinnastettavissa Backstreetin laatuun, vaikka suuri osa heidänkin vaatteistaan on kelpo tavaraa, esimerkiksi minun käsilaukkuni : )

        Yleensä Bodylinen paketit tulevat maksun jälkeen perille ihan parissa päivässä, omassani kesti jopa huikeat kolme päivää, mutta poikkeuksiakin löytyy.


      • Hihiih
        Mörrrrrörrr kirjoitti:

        Bodylineltä on todistetusti turvallista tilata. Tosin laadun kanssa kannattaa olla tarkka. Katso tarkkaan vaatteen malli, materiaali, pitsit yms. ettet tee tyhmiä virheostoksia. Bodyline on nimittäin toisinaan rinnastettavissa Backstreetin laatuun, vaikka suuri osa heidänkin vaatteistaan on kelpo tavaraa, esimerkiksi minun käsilaukkuni : )

        Yleensä Bodylinen paketit tulevat maksun jälkeen perille ihan parissa päivässä, omassani kesti jopa huikeat kolme päivää, mutta poikkeuksiakin löytyy.

        Kiitti! Tilasin iihanii mekkoja ja hameeeen paitoja. Mietin vielä et minkä lainen takki vois sopii lolille ku vaaleesta tykkäisin talveks? sais olla lämminkin : )


    • _rapu_

      Aion ehkä kokeilla pukeutua loliksi, koska pidän lolita-tyylistä.
      Voisin ostaa jonkun kivan mekon ja muokkailla sitä, alle monikerroksinen alushame ja vielä korsetti. 8) Tottakai joku kiva takki siihen päälle..

    • shishiko

      Sama, mekkoi vaan on hemmetin vaikee löytää suomen peruskaupoista. En viittis japanist tilailla. Käytän sit vaan hameit.

    • jdkjcg

      Myös Suomesta voi ostaa japanilaista brändiä käytettynä. Ei oikeesti kannata ostaa mistään bäkkäriltä ym. koska hinta-laatu suhde on hirveän huono.

    • owo

      www.enfantterrible.fi

    • Huono kaikes ::(

      Moi! Ite ehkä haluaisin olla lolita mutku oon 11- vuotias enä osaa oikee ommelllla ( syy koska oon puukässäs) niii......

    • nuori nainen

      En tiedä lolita tyylistä oikein mitään, mutta ajattelin suositella tällaista kiinalaista verkkokauppaa, mikä myy paljon myös lolitavaatteita. Olen itse tilaillut sieltä monesti muita juttuja ja luotettava on. Eivät pyydä myöskään postareita.

      http://www.everbuying.com/Wholesale-Lolita-Clothing-c-580.html

    • Lolita hullu

      Mä haluisin niin olla sweet-lolita,mutta ei ole hajuakaan mistä voisin saada sellasen mekon. En ehkä haluis ostaa japanista tai muista ulkomaista,enkä osaa tehä todellakaan sellasta mekkoa ite koska oon 11w...mistä vois saada halvan sweet lolita mekon? Jostain suomesta siis. Mun äitikään ei oo oikeen innostunut tästä mun lolita villityksestä ja oon ihan epätoivossa mistä saisin sellasen mekon!!! Auttakaa,jos joku tietää mistä sellasen mekon sais...tai ees kaavat.


      Ps: Miten bodylineltä voi tilata? Kun se on japanilainen....

    • epätoivoinen

      Moi!Oon 11v ja haluaisin olla lolita en ole kertonut äidilleni tästä ideasta.Pelkään että hän ei anna minun olla loli ja mistä niitä vaatteita saisi halvalla;D?

    • Itse en oo lolita, enemmän gootti-punk, turha ruveta korjailemaan millä nimellä tätä tyyliä satunnaisesti kutsutaan, koska en halua olla friikki siinä, ainoastaan vaatteet ovat mahtavia. oon panostanut jonkinverran kyseisiin vaatteisiin, kirppareiltakin löytää hyvin tyyliin liittyviä vaatteita. Hämmästyin kun löysin sweet lolita, lolita ja muita näihin aiheisiin liittyviä keskusteluja.

      Parhaiten pääsee kun itse tekee, ei ne kankaat kauheasti maksa, ja lopputuloksesta saa sellaisen juuri kuin itse haluaa. Kaverini ompelee itselleen mekkoja, paitoja, housuja jne. Tuleva cyberpunkkari....

    • KokenutLolita

      Suomesta saa todella halvalla tilattua paikasta nimeltä sweet sweet! Ja teille kaikille 11 vuotiaille sanon että miettikää kaksi kertaa oletteko OIKEASTI kiinnostuneita? Olen itse lolita ja tiedän kyllä mistä puhun. Ikkk, mä tahtoisin olla lolita koska se on niin söpö tyyli ja tykkään vähän mangasta.... :/ Jos olet tuota mieltä, älä vaivaudu. Halvat lolimekot nekin pyörivät jossain 80 tienoilla. Mutta jos oikeasti tahdot kokeilla kyseistä tyyliä, niin toivotan lämpimästi tervetuloa lolien nukkemaiseen maailmaan!! Ja muistakaa kerätä paljon tietoa ennen tyyliin pukeutumista! :)

      Käykää sivulla enfanterrible!!

    • Mansikkakakku123

      Itse olen ollut jo kauan todella kiinnostunut lolita -tyylistä. =) Vinkkejä?

    • sweetloli

      Onko kellään lolita hameen kaavoja. Olen semmoisia yritänyt etsiä kaikkialta mutta en mitään ole löytänyt. Olisi mukava jos voisitte linkkailla jotai sivustoja tai kuvia kaavoista.

    • KawaiiGirl

      Milanoo.com on semmonen jonka laatu on ihan hyvä ja niillä on suuri valikoima ;)

      Löytyy mm.
      lolita vaatteita
      ihan tavallisia vaatteita
      halloween asuja (noidat, pirut yms.)
      cosplay asuja (naruto, vocaloid yms.)
      ja vaikka mitä muuta ihanaa

    • Myös 11-vuotias

      Hmm.. Kuulun kanssa noihin 11-vuotiaisiin. Olen tiennyt lolitasta jo muutamisen vuotta, mutta nyt olen sitten todella innostunut tästä tyylistä! Katselemme aina ystävien kanssa Lolita-mekkoja. Yleensä kämme bodylinen sivuilla katselemassa.
      Minulla on ihka oma mekkokin tuolla ompelukoneen paininjalan alla valmistumassa. Olen kierrellyt ja kaarrellut monia viedoita, sivuja, keskusteluja ja kauppoja. Tilaan varmaan bodylinesta kun on rahaa, ja kyllä pelottaa hiukan koska bodylinen mekoissa joissan on tuota muovipitsiä, joten hiukan pelottaa! mutta oisi kiva jos joku voisi kertoa lisää TURVALLISIA Lolita.kauppoja. Sweet-Sweet kauppaa en voi käyttää koska tietokone sanoo että sieltä saattaa tulla haittaohjelmia ja ei päästä kyseiselle sivulle.

    • vaatemimmi

      www.chiringobynanaya.com ainakin tekee myös lolita tyylisiä vaatteita. Sieltä löytyy ainakin mekkoja.

      • Lollari

        Sori, mutta en löytänyt tuolta lolita vaatteita. Hyvällä mielikuvituksella ehkä lolitatyylisiä niin kuin sanoit. En suosittele kellekään aloittelevalle lolille tuota paikkaa, noilla hinnoilla saa ostettua oikeankin lolitamekon.


    • Kallistabrändiä
    • minäkin haluaisin pukeutu lolita vaatteisiin ja oon 25 vuotta vanha oon aina ihalillut
      mutta mistä löytäisin lolita mekkojen kaavat ja kirjoja ja muuta animeen ja mangaan liittyviä asioita

    • Sweetlolita

      Kerrankin voin auttaa tietämykselläni tähän aiheeseen. Tiedän peräti yhden suomalaisen liikkeen joka myy lolita vaatteita alle 100e joka on mielestäni kohtuullista kun katselee muita kauppoja. Chiringo.fi varsinkin sweet lolita kamaa löytyy koruista.

    • Sweetlolita

      Katos joku olikin minua nopeampi. Ehkä vaatemimmi tarkoitti mittatilaamista. Tai ehkä kaupassa on joskus ollut enemmän lolita vaatteita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe