6 päivää Lontoossa, rahaongelma

Kyselijä1

Ollaan menossa elokuussa kuudeksi päiväksi Lontoon keskustaan. Mä toivoisin jotain tietoa, että paljonko rahaa sitä kannattaisi ottaa mukaan.
Tämä on eka Lontoon reissu, joten käyn varmasti joissakin museoissa, katselen nähtävyyksiä jne. Mutta pyrin kuitenkin elämään siellä halvalla, koska minulla ei ole rahaa loputtomiin. Vaatteisiin en ajatellut kuluttaa paljoa rahaa, jos edes ollenkaan, ja tuliaisiakaan (ainakaan kalliita) en ajatellut hankkia.

Eli suomeksi sanottuna pyrin elämään 6 päivää Lontoossa mahdollisimman halvalla. Jos siis voisitte heittää hyvän summan, mikä riittäisi oleskelemiseen 6 päiväksi, auttaisi mua paljon! =)

20

8097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lontooveteraani

jos asut hotellissa missä aamiainen kuuluu hintaan ja syöt kunnolla niin pärjäät yhdellä kunnolla aterialla päivässä, ruoka on samanhintaista kun Suomessa.
      Yleensä museot ja monet nähtävyydet ovat ilmaisia, joten siinä säästyy rahaa. Madame Tussaudsiin ei minun mielestäni kannata varata rahaa, käy mieluummin London Eye:ssa. Osta Oyster Cardin mihin lataat luottoa ja pääset liikkumaan bussilla ja maanalaisella rajattomasti. En osaa sanoa paljonko rahaa sulla menee, meillä on yleensä päiväbudjetti mihinkä pyrimme pysyä. Me säästämme rahaa vuoden aikana, myymme esim tavaraa kirpputorilla että saamme säästettyä reissuun. Se minkä saamme koottua käytetään, mutta viikon reissulle menee varmaan 500€ kahdelta jos ei enemmänkin.

• Kävijä v-06

Hei,
      ei Lontoossa mene hirveästi rahaa, jos ei mennä viipota maksullisissa paikoissa.
      Suosittelen ihan vain fiilistelemään paikanpäällä, ilman että ramppaa London Eyssä, joka taisi olla 8 puntaa parikymmenä minuttia jo pari vuotta sitten.

Kävelemällä näkee parhaiten, ei siis mitään metrolippuja. Tämä edellyttää sitä, että teillä on hotelli/hostelli tai vastaava aivan keskustassa. Keskusta on siis Westministerin alueella, tai St Paulin tai Oxfort Streetin tietämillä. Kannattaa olla tarkka hotellin varausvaiheessa, että tilaa todellakin keskustan alueelta huoneen.

Vesipullo mukaan ja menoksi.

Muista jaksottaa homma niin, että varaat rahan takaisin paluuseen.
      Suosittelen Visa Electronia ja niin, että vanhemmat voivat laittaa rahaa tilille, jos hätä tulee.

Tekstiviestit ovat ok, ei missään nimessä kannata soittaa tai vastata puhelimeen Englannissa. Jos haluat mennä muuallekin, kannattaa katsoa megabussin aikataulut, ne ovat tosi halpoja, kun tilaa ajoissa, kuten Ryanairin lennotkin.

Museot tosiaankin suurelta osin ilmaisia. Kaikki näkemisen arvoinen on keskustassa, jos jonnekin muuallekin haluaa, kannattaa miettiä, josko sen voisi jättää seuraavalle kerrallekin. Lontoon metrokartta hämää, joku paikka voi olla aivan vieressä, mutta metrokartta näyttää aivan jotain muuta.

Kun valkkaatte paikkaa, ks. Google map ista osoite ja sen ympäristö, siitäkin voi päätellä vaika mitä.

Mukavaa lomaa :)

• Kysyjä1

No tohon The Eyeen olis tarkotus mennä, samalla myös London Zoo on varmasti näkemisen arvoinen. Niin ja Sightseeing busiin suunniteltiin vielä mennä, mutta muuten reissu on kiertelyä ja ilmaismuseoissa vieraillen. Metroliput myös ollaan ajateltu hankkia. Mutta muuten pyrin itsekin paikan fiilistelyyn.

Me varattiin (ja maksettiin) ebookersin avulla lennot ja hotelli. Hotelli on ihan Paddingtonin aseman lähellä. Eli meistä hotellin sijainti on hyvässä paikassa. :)

Ajattelin että lähes kaikki rahani olisivat käteisinä, mutaa Visa Electron olisi silti mukana juuri tuon takia.

Kiitos vinkeistä. :)

• Kävijä -06
        Kysyjä1 kirjoitti:

No tohon The Eyeen olis tarkotus mennä, samalla myös London Zoo on varmasti näkemisen arvoinen. Niin ja Sightseeing busiin suunniteltiin vielä mennä, mutta muuten reissu on kiertelyä ja ilmaismuseoissa vieraillen. Metroliput myös ollaan ajateltu hankkia. Mutta muuten pyrin itsekin paikan fiilistelyyn.

Me varattiin (ja maksettiin) ebookersin avulla lennot ja hotelli. Hotelli on ihan Paddingtonin aseman lähellä. Eli meistä hotellin sijainti on hyvässä paikassa. :)

Ajattelin että lähes kaikki rahani olisivat käteisinä, mutaa Visa Electron olisi silti mukana juuri tuon takia.

Kiitos vinkeistä. :)

Hei,
        erinomainen sijainti, minäkin kävelin siellä suunnassa tosi paljon, Madama T on lähettyvillä, Hyde Park ja Oxford Street.

En ostaisi lainkaan metrolippua, sillä olette niin keskustassa.

Satku päiväss on ok.

Electronista vielä, muista opetella pin-koodi ulkoa, sillä jo pari vuotta sitten se oli ainoa keino maksaa kaupassa. Electronilla kannattaa siis oikeasti ostaakin, sillä silloin ei mene niitä välityspalkkoita. Mutta kun käyt hakeen rahaa automaastista, tulee ties mitkä provikat.

Itse tekisin niin, että ottaisin vain jonkin verran - 100 puntaa?? käteistä ja loput vinguttaisin electronilla. Ja pihtaisin niitä puntia :)

Eyeen en menisi enkä Zoohonkaan, mutta se vain minun mielipide :) Kaupungissa on niin paljon nähtävää kävellen, ettei hirveästi kannata satsata nähtävyyspaikkoihin.

Ja joo, ehkä kannattaa vähän katsoa karttaa, mitä missäkin on.

Hauskaa matkaa!

• Kyselijä2
        Kävijä -06 kirjoitti:

Hei,
        erinomainen sijainti, minäkin kävelin siellä suunnassa tosi paljon, Madama T on lähettyvillä, Hyde Park ja Oxford Street.

En ostaisi lainkaan metrolippua, sillä olette niin keskustassa.

Satku päiväss on ok.

Electronista vielä, muista opetella pin-koodi ulkoa, sillä jo pari vuotta sitten se oli ainoa keino maksaa kaupassa. Electronilla kannattaa siis oikeasti ostaakin, sillä silloin ei mene niitä välityspalkkoita. Mutta kun käyt hakeen rahaa automaastista, tulee ties mitkä provikat.

Itse tekisin niin, että ottaisin vain jonkin verran - 100 puntaa?? käteistä ja loput vinguttaisin electronilla. Ja pihtaisin niitä puntia :)

Eyeen en menisi enkä Zoohonkaan, mutta se vain minun mielipide :) Kaupungissa on niin paljon nähtävää kävellen, ettei hirveästi kannata satsata nähtävyyspaikkoihin.

Ja joo, ehkä kannattaa vähän katsoa karttaa, mitä missäkin on.

Hauskaa matkaa!

Mekin ollaan menossa ekakertaa Lontooseen ja varattiin hotelli Towerin linnan läheltä. Tuliko varattua huonolta alueelta......?

• Vastaaja2
        Kyselijä2 kirjoitti:

Mekin ollaan menossa ekakertaa Lontooseen ja varattiin hotelli Towerin linnan läheltä. Tuliko varattua huonolta alueelta......?

Oikein keskeinen sijainti. Liikenteen häiritsevyydestä en osaa sanoa, vilkasta seutua kylläkin. Ei tarvitse metroa kaikkiin nähtävyyksiin tutustuessa.

• tai sitten ei..

Kyllä Lontoossa rahaa saa menemään aika kepeästi suuriakin summia..Kannattaa miettiä etukäteen mihin haluaa ja ekalla kertaa katsomista riittää ihan noissa ilmaisjutuissakin, eli useat museot jne. Jopa Buckinhamin palatsi on nähtävyys ilam, että menee sisälle.Kannattaa lainata joku opaskirja, jossa on hinnat eritelty ja onko esim. ilmainen laitos. Juuri keväällä katsoin, että London Eye oli 15£, halvemmalla pääsi eläkeläiset jne.
      Elokuussa on hyvät alennusmyynnit Lontoossa esim. Lilywhite, suurin urheiluliike, on myynyt jopa 90% alella tavaraa.Ja ekalla kertaa, koska hotelli oli Piccadillyllä, kävelimme paljon, emmekä ajelleet paljon yleisillä kulkuvälineillä.
      Ruokaa kannattaa ostaa esim. Tescosta, valikoima on laaja ja jos huoneessa on jääkaappi, se on bonusta tuossa hommassa.
      Itselläni on ollut 200-300 e edestä valuuttaa, tosin matkat on ollut yleensä 4 päivää ja Visa on varattu hotellinmaksuun ja yllätysmenoihin.
      Ja jos tuliaisia tuo, niin kannattaa etsiä nekin ale-jutuista, varmasti löytyy!

• Kyselijä1

Mahtavaa, elokuussa ale-myynnit. =) Kiitti tiedosta!

Todennäköisintä on, että saan kerättyä rahaa kuudeksi päiväksi noin 500 euroa. Eiköhän se riitä, toivottavasti.

• Ellu12345
        Kyselijä1 kirjoitti:

Mahtavaa, elokuussa ale-myynnit. =) Kiitti tiedosta!

Todennäköisintä on, että saan kerättyä rahaa kuudeksi päiväksi noin 500 euroa. Eiköhän se riitä, toivottavasti.

tuo 500 kuullostaa ihan hyvältä summalta. Itselläni on tapana budjetoida n.100 euroa/päivä/nenä. Tavallisesti en elele mitenkään nuukaillen ja tästä summasta on riittänyt ihan mukavasti shoppailuunkin.
        Monet museot ovat ilmaisia. Kannattaa suunnitella päiväohjelmia hieman karttaa silmäillen ja pyrkiä käymään samalla suunnalla olevat nähtävyydet tms samalla kertaa. Lontoossa menee uskomattoman paljon aikaa pelkkään paikasta toiseen matkustamiseen ja jos lähtee päivittäin "sahaamaan" laidalta laidalle, häviää aika käsistä ihan kokonaan.
        Mukavaa reissua!!

• kaiken A ja O
        Ellu12345 kirjoitti:

tuo 500 kuullostaa ihan hyvältä summalta. Itselläni on tapana budjetoida n.100 euroa/päivä/nenä. Tavallisesti en elele mitenkään nuukaillen ja tästä summasta on riittänyt ihan mukavasti shoppailuunkin.
        Monet museot ovat ilmaisia. Kannattaa suunnitella päiväohjelmia hieman karttaa silmäillen ja pyrkiä käymään samalla suunnalla olevat nähtävyydet tms samalla kertaa. Lontoossa menee uskomattoman paljon aikaa pelkkään paikasta toiseen matkustamiseen ja jos lähtee päivittäin "sahaamaan" laidalta laidalle, häviää aika käsistä ihan kokonaan.
        Mukavaa reissua!!

Joo, kun aikaa on hyvin, niin kannattaa panostaa tuohon etukäteissuunnitteluun. Miettiä missä haluaa käydä ja jakaa paikat sopiville päiville ja tietenkin kaikki samalla suunnalla olevat samaan päivään.Sitä ei uskokaan, kun siellä Lontoossa sitten on, niin tulee ekalla kertaa se paniikki" ett millä mä kerkiän kaikki näkee" Teillä on mukavasti aikaa, mutta jos on isommalla porukalla, niin aina tulee neuvottelutilanteita...ja ne kannattaa neuvotella kotona etukäteen, ei paikan päällä. Itse oeln käynyt usemman kerran Lontoossa ja aina on jotain jäänyt näkemättä, viimeksi Victoria and Albert museum, mutta lohduttaudun sillä, että sitten ensi kerralla.Joten heinäkuun lopulla viikon aikana taas kolutaan Lontoota ristiin rastiin.
        500 euroa on hyvä summa, luulisi riittävän aika hyvin tuolle reissulle! Hauskaa matkaa!

• muistutan...
        kaiken A ja O kirjoitti:

Joo, kun aikaa on hyvin, niin kannattaa panostaa tuohon etukäteissuunnitteluun. Miettiä missä haluaa käydä ja jakaa paikat sopiville päiville ja tietenkin kaikki samalla suunnalla olevat samaan päivään.Sitä ei uskokaan, kun siellä Lontoossa sitten on, niin tulee ekalla kertaa se paniikki" ett millä mä kerkiän kaikki näkee" Teillä on mukavasti aikaa, mutta jos on isommalla porukalla, niin aina tulee neuvottelutilanteita...ja ne kannattaa neuvotella kotona etukäteen, ei paikan päällä. Itse oeln käynyt usemman kerran Lontoossa ja aina on jotain jäänyt näkemättä, viimeksi Victoria and Albert museum, mutta lohduttaudun sillä, että sitten ensi kerralla.Joten heinäkuun lopulla viikon aikana taas kolutaan Lontoota ristiin rastiin.
        500 euroa on hyvä summa, luulisi riittävän aika hyvin tuolle reissulle! Hauskaa matkaa!

Ja esim. Harrolds on paikka joka on kuitenkin nähtävä...Itse ihmettelin kun ihmiset tulivat Lontoosta vihreiden Harrolds-kassien kanssa "ylistäen" paikan atmosfääriä.Minua ei yleensä tuollaiset paikat suuremmin kiinnosta, mutta viime reissulla kävin ja täytyy sanoa, että paikassa on viehätykensä. Esim. Joulumaailma keskellä heinäkuun helteiden on aika käsittämätön juttu, se täytyy kyllä kokea. Iloiset tonttupojat ja tytöt ovat jopulupukin apulaisina ja mikä väenpaljous ihmisten ostaessa joulutavaraa ...tai eläinmyymälä, jossa myydään timanttikaulapantaa muutamalla kymmenellätuhannella punnalla...huh,huh. Samalla suunnalla on myös kaikki Cuccin, Versacen liikkeet jne, jos aikaa vain on, niin rohkeasti vain sisään ja tutkailemaan muodin maailamaa...on aika kokemus sekin. Itse kävimme lähes kaikki kuuluisammat liikkeet lävitse opiskelumielessä ja loppupäästä se meni jo rutiinilla...

• sibyllavon

eläkeläiset saavat alennusta monesta paikasta. Jokin kortti kannattaa olla mukana.Paddington on ihan hyvä alue, jos on hyvä kävelijä, voi kävellä esim. keskustaan. Melko lähellä on esim. Queensway, jolla sijaitsee maailman vanhin tavaratalo Whiteley.Esim. ruoka on kauempana keskustasta halvempaa. Lähellä Earls´s Courtia oli ruokakauppa, josta sai illalla hyviä sarvia 90 %: n alennuksella. Oli halpa iltapala. Kannattaa katsella ympärilleen. Hyvää matkaa, Lontoo on nasta paikka

• Kyselijä1

Kiitti, noista tiedoist tulee olemaan hyvinkin apua! Eka Lontoon reissu, joten tottakai mua vähän jännittää että miten tulen pärjäämään siellä. Enemmän kuitenkin niin onnessaan matkasta.

Hyvä kävelijä olen, en tiedä kylläkään tästä mun kaverista. Itse ainakin suosin enemmän kävelemistä kuin lyhyitä matkoja undergroundilla.

Tuli tosta yhden kirjoittajan halvasta ruoasta mieleen, että paljonkohan sitä ns. "ruokarahaa" kannattaisi just varata päiväksi? Hotelilla on tietenkin aamupala, jossa todellakin tulee syötyä erittäin hyvin. Päivällä jotain pientä ja sitten vielä joku toinen ateria aamupalan lisäksi, näin siis olen itsekin ajatellut. Onkohan esimerkiksi 50 euroa/päivä hyvä määrä ruokarahaksi?

Kiitti. :)

• Lontoossa

3-henkinen perheemme vietti viikon Lontoossa. Rahaa kului perillä n. 600 euroa vastaava summa, sisältäen kaiken matkalla käytetyn rahan. "Normaalia" rahankäyttöä, ostimme mm. aamiaistarpeet kaupasta (Suomen hinnat), koska asunnossamme oli kokkausmahdollisuus. Summaan sisältyy kylläkin mm parit uudet edulliset jalkineet, pari t-paitaa, pääsymaksut eläintarhaan (GBP 47!!!), yksi pubi-päivällinen (GBP 50) ja metroliput lähes joka päivälle.

Söimme mm. Science Museumin kahviossa, sekä eläintarhan kahviossa. Yksinkertaiset ja nopeat lounaat turistiperheelle (GBP 7 - 8,50 / aikuisen ateria).

Yksi henkilö syö loistavasti 50 eurolla / päivä!

• joskus ruhtinaallisesti..

Ruokaan kyllä kuluu yllättävästi rahaa, varsinkin jos ei ole tarkkana ja Lontoossahan harrastetaan sisäänheittoa ihan pienissä kahviloissakin...Oma traaginen kokemus oli ensimmäisestä englantilaisesta aamupalasta, Lontoon ihmeistä pyörällä päästä, nautin aamupalan aika vaatimattomassa kahvilassa. Aamupalaan kuului tonnikalavoileipä kahvilla ja tuoremehulla, hinta 12£..Tästä kyllä opimme, että hotellin tarjontaa kuuluu aina aamupala, tosin hotellien aamupalat Englannissa ei aina tarkoita samanlaista tarjontaa kuin meillä "mantereella".Jossain se käsittää vain kahvin, murot ja paahtoleivän hillolla.
        Mutta uskoisin, että 50 eurolla/päivä pärjää loistavasti.Itse olemme hyödyntäneet hyviä ruokamarketteja väli- ja iltapalan suhteen. Esim. Tescosta löytyy herkulliset salaatit, kolmiovoileivät, croissantit, rusinapullat, juomat jne. Nam, tulee ihan vesi kielelle

• sibyllavon
        joskus ruhtinaallisesti.. kirjoitti:

Ruokaan kyllä kuluu yllättävästi rahaa, varsinkin jos ei ole tarkkana ja Lontoossahan harrastetaan sisäänheittoa ihan pienissä kahviloissakin...Oma traaginen kokemus oli ensimmäisestä englantilaisesta aamupalasta, Lontoon ihmeistä pyörällä päästä, nautin aamupalan aika vaatimattomassa kahvilassa. Aamupalaan kuului tonnikalavoileipä kahvilla ja tuoremehulla, hinta 12£..Tästä kyllä opimme, että hotellin tarjontaa kuuluu aina aamupala, tosin hotellien aamupalat Englannissa ei aina tarkoita samanlaista tarjontaa kuin meillä "mantereella".Jossain se käsittää vain kahvin, murot ja paahtoleivän hillolla.
        Mutta uskoisin, että 50 eurolla/päivä pärjää loistavasti.Itse olemme hyödyntäneet hyviä ruokamarketteja väli- ja iltapalan suhteen. Esim. Tescosta löytyy herkulliset salaatit, kolmiovoileivät, croissantit, rusinapullat, juomat jne. Nam, tulee ihan vesi kielelle

East Hamin metroaseman lähellä, oli muistaakseni kolmosvyöhykkeellä. Matkalla asunnolle oli pizzeria, mistä sai punnalla mukaan oikein hyvän pizzapalan. Tuolle päivälle ostettu travelcard teki ateriasta edullisen.

• Hyvä opas myös ruokapaikkkojen hakuun on CAMRA:n kirja. Pubiruoka on muutenkin ihan hyvä vaihtoehto fish and ships'n sekä etnisten ravintoloiden lisäksi. Paddingtonin aseman lähellä on hyviä ja edullisia intialaisia ja pakistanilaisi ravintoloita kokemukseni mukaan. Puhumattakaan muista kansainyhteisön alueen erikoisuuksista.

http://www.camra.org.uk/

Paddingtonista on kävelyetäisyys keskustaan. Tuli kerran kokeiltua, kun osan viikosta maanalainen oli (jälleen kerran) lakossa :) Hydepark on ihan vieressä ja samoin Pikku Venetsia, josta lähtee kanavaristeilyjä. Kunnolliset kävelykengät kannattaa varata kuten muutama passikuva kortteihin.

• kalliimpi

kuin Lontoo, ainakin uutisten mukaan viime viikolla. Liekö sitten suhteutettu palkat ja kulut keskenään, koska minä ainakin Lontoossa tienasin paljon enemmän smoissa hommissa Lontoossa kuin Hgissä. taisi sittenkin olla huono valinta kun kuvittelin pääseväni Helsinkiin pakoon Lontoon hintatasoa! No ainakin toistaiseksi pärjätään ja taas ens viikolla Lontooseen kyläilemään.

• olla vähän erilaiset!

No itse tiedän sen ainakin, että palkat siellä ovat ihan eri luokkaa kuin täällä Suomessa ja se tarkoittaa lähinnä sitä yksinkertaisesti, että Englannissa tienataan "hieman" parempaa palkkaa kuin täällä Suomessa...ja sitä voi hyödyntää esim. tulemalla Suomeen vaikkapa silmäleikkaukseen, koska hinnat täällä suhteutettuna Englannin hintoihin ovat edullisia lentomatkoista huolimatta... ja esim lastenpäivähoito maksaa Eglannissa maltaita, sukulaisenlapsen hoitomaksu päivältä on 56£, eli koko kuukausi olisi 1120£ (olisko n. 1700e) kun taas Suomessa se korkein maksu on 220e kuukaudelta...

• Maisuliinitar

Lontoossa investoisin ensi reissulla ainakin seuraaviin:
      - kiertoajelu punaisella bussilla
      - Harrods
      - Oxford Street
      - kävely Thamesin rannalla illalla, ehkä London Eyeta vastapäätä
      - Piccadilly Circus
      - Covent Garden
      Ja kyllä sitä rahaa menee. Minä sanoisin, että ota niin paljon kuin saat säästöön!
      Kyllä 500 euroa kuulostaa tosi pieneltä, varsinkin jos sinussa asuu edes pieni shoppaaja. Jos taas luulet, että et juuri kaupoissa ravaa, sitten kyllä 500eur varmaan riittää.
      Minä suosittelisin ehdottomasti kyllä esim One Week Travelcardin hankkimista. Lontoossa "keskusta" on ihan eri suuruinen kuin mitä Helsingissä. Yksistään Hyde Parkiin mahtuisi varmaan koko Helsingin ydinkeskusta.
      Eli etäisyydet ovat piiiitkiä. Kyllä saat silti kävellä riittämiin, vaikka ottaisitkin sen travelcardin.
      Tästä metro/bussikortista en kyllä pihistelisi.
      Ruokaan menee nyt sanotaanko ainakin 30 puntaa päivä, olettaen että lounaasi maksaa max 12 puntaa ja piipahdat välillä kahvilassa x 2 ja ostat vielä illaksi jotain hotellille ruokakaupasta mutusteltavaa.
      Tuo 100 puntaa päivä on mielestäni aivan minimi.
      Ota mieluummin liikaa rahaa kuin liian vähän. Ainahan saat tuotua ylimääräiset rahat pois, jos niitä sattuu jäämään.
      Mutta tämä on sinulle eka Lontoon matka, ja tärkeintä mielestäni on, että ihastut kaupunkiin! Sitten voit käydä siellä vielä monta, monta kertaa uudestaan!
      Mitä nähtävyyksiin tulee, sanoisin, että yksi per päivä riittää. Muuten tulee vähän liian paniikki jos on tiukka ohjelma.
      Anyway, toivottavasti saamistasi neuvoista on ollut hyötyä. Hauskaa matkaa ja mind the gap :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe