Viisumit Venäjälle itse suoraan konsulaatista!

Ei kiitos matkatoimistot!

Ei todellakaan kannata enää käyttää matkatoimistoja viisumin hankintaan Venäjälle, vaan hakea suoraan itse Venäjän konsulaatista. Kokeilin itsekin kuinka toimii kun tällä palstalla joku kehotti unohtamaan matkatoimisot ja erityisesti Lähialuematkat (kiitti vinkistä "Kebnekaise"!!!) Homma onnistui tosi helposti; konsulaattiin pääsee lähes jonottamatta sisään viisumiasioissa, ja valmis viimeistään 10 päivän kuluttua, maksaa 35€ riippumatta viisumista. Ainoa ikävyys voi koitua siinä kun pari-kolme tuntia sisäänjonottaneet venäläiset saattaa hermostua kun viisuminhakijat menee koko ajan sisään jonon ohi:)

80

11781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rasputin

kutsun? Ja liikematka viisumi tuli vai?

• kerron...

Kutsun saa itse pirulta. Liikematka viisumi tulee, jos vakuuttaa harjoittavansa edestakaista liikettä matkoillaan.
        No, heh heh yritin olla hauska. Mielenkiintoinen asiahan tuo on, jos se noinkin vaivattomasti toimii. Jää rahaa muuhun.

• Tyhjäntoimittaja

Yksi ja kaksi kerta visan saa kyllä konsulaatista ilman kummempia selityksiä .. mutta mitenkäs on monikerta viisumien kanssa , mistäs hommaat kutsun .. liikematka viisumien kanssa saattaa tulla rajalla ongelmia ja viisumin mitätöinti ..entäs kuinkas onnistuu rekisteröinti kutsuja organisaation kanssa jos et yövy hotellissa ??

• leima..

"entäs kuinkas onnistuu rekisteröinti kutsuja organisaation kanssa jos et yövy hotellissa ??"

Minä olen jo vuoden päivät käynyt siten, että täyttää vain migraatio- eli maahantulokortin. Ei siihen leimoja nykyään tarvii mistään hotellista tai OVIR:ilta hakea, vaikka olis pari viikkoo venäjällä. Riittää se passintarkastajan leimaus Venäjälle mennessä. Vaimon kesämökillä Viipurissa oon majaillut. Vaimo kysyi aikoinaan tullivirkailijalta ja tuo menettelytapa on toiminut ilman kyselyjä tai vi***luja ihan hyvin..

• Simmarit ja sammarit
        leima.. kirjoitti:

"entäs kuinkas onnistuu rekisteröinti kutsuja organisaation kanssa jos et yövy hotellissa ??"

Minä olen jo vuoden päivät käynyt siten, että täyttää vain migraatio- eli maahantulokortin. Ei siihen leimoja nykyään tarvii mistään hotellista tai OVIR:ilta hakea, vaikka olis pari viikkoo venäjällä. Riittää se passintarkastajan leimaus Venäjälle mennessä. Vaimon kesämökillä Viipurissa oon majaillut. Vaimo kysyi aikoinaan tullivirkailijalta ja tuo menettelytapa on toiminut ilman kyselyjä tai vi***luja ihan hyvin..

Höpö höpö... taas näitä feikkejä jotka yrittää kus....taa tavan matkailijaa ettei muka tarvii rekisteröityä jos on enemmän kuin 3 arkivrk:tta ja joka sitten joutuu vaikeuksiin rajalla ...

• tulee tästä
        Simmarit ja sammarit kirjoitti:

Höpö höpö... taas näitä feikkejä jotka yrittää kus....taa tavan matkailijaa ettei muka tarvii rekisteröityä jos on enemmän kuin 3 arkivrk:tta ja joka sitten joutuu vaikeuksiin rajalla ...

Kaikki menee ensin konsulaattiin halvan viisumin toivossa. Arvatkaa mikä jono siitä syntyy!!!

Sitten niillä ei ole kutsuja tai puoltoja ja lentävät ulos kuin leppäkeihäät!

Pyytävät postittamaan valmiit viisumit - arvatkaapa mikä prosentti viisumeista on kerralla oikein? Ei kun uusiksi!

Sitten tuossa käskettiin olemaan rekisteröitymättä! Porukat saa sakkoja ja menettävät viisumeita!

Kyllä riittää taas iltapäivälehdille kirjoiteltavaa miten kauhea on tuo Venäjä!!!

Antakaa vaan lisää tälläisiä ohjeita - kyllä se matkustus siitä vähenee, kun tietämättömät uudet matkailijat niiden kanssa tekee ensimmäisiä reissujaan!

Ja te muut järkevät - muistakaa, että Suomessa on yli 300 maytkatoimistopistettä apunanne!

• selvää!
        Simmarit ja sammarit kirjoitti:

Otapa selvää asiasta passintarkastajavirkailijalta, äläkä syytä valehtelijaksi.
        Ei ole valetta, vaan minun venäläinen vaimo noin vuosi sitten kysyi passintarkastajavirkailijalta. Olen sen jälkeen lukuisia kertoja käynyt Venäjällä sekä Svetogorskin että Nuijamaan kautta. Viimeksi viikko sitten tulin viikon reissulta Viipurista.
        Oltiin vaimon datsalla. Ei ollut muuta leimaa kuin passintarkastajan leima siinä maahantulokortissa.

Kysykää virkailijalta, älkääkä skitsoilko ja syyttäkö valehtelijaksi. Venäjän tullissakin säännöt joskus muuttuvat parempaan suuntaan.

• ole muuttuneet
        selvää! kirjoitti:

Ei ole valetta, vaan minun venäläinen vaimo noin vuosi sitten kysyi passintarkastajavirkailijalta. Olen sen jälkeen lukuisia kertoja käynyt Venäjällä sekä Svetogorskin että Nuijamaan kautta. Viimeksi viikko sitten tulin viikon reissulta Viipurista.
        Oltiin vaimon datsalla. Ei ollut muuta leimaa kuin passintarkastajan leima siinä maahantulokortissa.

Kysykää virkailijalta, älkääkä skitsoilko ja syyttäkö valehtelijaksi. Venäjän tullissakin säännöt joskus muuttuvat parempaan suuntaan.

Eivät säännöt ole muuttuneet, vaan käytäntö vaihtelee. Tuollaisella kirjoittelulla aiheutat vain mielipahaa ja ikäviä kokemuksia ihmisille, kun sattuu se toinen työvuoro taikka on virkailijalla on huonosti nukuttu yö taikka perhe-elämä ei suju ...

Kyllä paras vaihtoehto on toimia sääntöjem mukaan, niin ei tule ikäviä yllätyksiä!

• peräkammarista
        selvää! kirjoitti:

Ei ole merktystä onko venäläinen vaimo vai kiinalainen.. säännöt ei ole vielä muuttuneet ja sinunkin kohdalla voi sattua niin että menetät viisumisi ja lisäksi tulee sakkoja rekisteröimättömyydestä yli 3:lta arkivuorokaudelta. Migraatiokorttiin tulee joka tapauksessa se passintarkastajan leima...

• tarvittaessa

lähettävät viisumin postin välityksellä kotiin, ei tarvitse hakea välttämättä itse.
      Siinä säästyy jonottamiselta.

• uusi harrastus

Seikkailua ja säpinää elämään!

Säästät parikymmentä euroa matkatoimiston kustannuksissa. Tosin takahikiältä maksaa matka konsulaattiin paljon enemmän, mutta säästöä se silti on.

Mitään muuta tekemistä, jos ei ole - eihän siihen konsulaatin keikkaan tuhraannu takahikiältä kuin päivä pari. No eläkeläisillä on aikaa - jossainhan se pitää viettää!

• Irw

Eihän kukaan (kai?) tommosta läppää vakavasti ota. Trolli mikä trolli (siis ketjun aloittaja). Syntyipä keskustelua.

Taisi Irwin laulaa:"On huumoria oltava aina..."

• Valkjärven poika
        Irw kirjoitti:

Eihän kukaan (kai?) tommosta läppää vakavasti ota. Trolli mikä trolli (siis ketjun aloittaja). Syntyipä keskustelua.

Taisi Irwin laulaa:"On huumoria oltava aina..."

Taisipa se Hämeenlinnan poika menettää sen ainoansa sieltä Viipurista palattuaan kuten moni poika silloin -44 kesällä.

• Kävin minäkin kerran hakemassa viisumin konsulaatista. Tosin minulla oli valmiit kutsut muutamalle henkilölle. Asioimme konsulaatissa arkipäivänä. Oli siellä melkoisesti jonoa. Tai no ei hirveästi.
      Sisällä oli monenkarvaista porukkaa. Puhuttiin italiaa, suomea, venäjää, englantia, ranskaa, saksaa ja monta muuta kieltä, joita en ymmärtänyt.
      Minulla oli joku virhe viisumin anomuslomakkeessa, tai siis jouduin täyttämään sen uudestaan. Virkailijat huolehtivat selkeästi, että viisumihakemukset ovat oikein. Viisumihakemukset menevät sen jälkeen hyväksyttäviksi. Hyväksyminen virkamieskäsittelyn jälkeen on vain muodollisuus.

Sotilaallinen ryhti, mutta lopputulos oikein!

Viisumin hinta on 35 euroa (mielestäni 36), mutta hutsu pitää olla valmiina.

Sain viisumit postin kautta. Venäjän suurlähetystö lähettää viisumit postin välityksellä.

• aikaa runsaasti

Onhan se mahdollista, kunhan Sinulla on aikaa mielinmäärin hukata tuohon prosessiin. Mikä Sinun tuntipalkkasi on? Laskepa siitä viisumin hinta ...!

Tietysti, jos asuisi konsulaatin vieressä, mutta huitsin Nevadan asukkaille juttu on vähän toinen.

• käyttää?
        aikaa runsaasti kirjoitti:

Onhan se mahdollista, kunhan Sinulla on aikaa mielinmäärin hukata tuohon prosessiin. Mikä Sinun tuntipalkkasi on? Laskepa siitä viisumin hinta ...!

Tietysti, jos asuisi konsulaatin vieressä, mutta huitsin Nevadan asukkaille juttu on vähän toinen.

Eihän siihen tarvitse käyttää välttämättä työaikaa, voihan siellä asioida vapaa-aikana.

• gfgru
        käyttää? kirjoitti:

Eihän siihen tarvitse käyttää välttämättä työaikaa, voihan siellä asioida vapaa-aikana.

En ota kantaa mihinkään muuhun, mutta rekistymättä jättäytyminen OVIR:issa tai muualla ei ole 99,5 % tapauksissa haitannut ketään. Kukaan sitä ei koskaan kysy tai tarkista.

• Poika Karhunen
        gfgru kirjoitti:

En ota kantaa mihinkään muuhun, mutta rekistymättä jättäytyminen OVIR:issa tai muualla ei ole 99,5 % tapauksissa haitannut ketään. Kukaan sitä ei koskaan kysy tai tarkista.

Ensinnäkään nykyään ei rekisteröidytä ovirissa vaan joko hotellissa jos siellä yövytään tai mahdollista myös postissa jos majoittuu yksityisesti tai telttailee..ja se ensisijaisin rekisteröitymis muoto on kutsuja organisaatiossa joko sähkärillä tai faksilla tai mennä itse käymään paikan päällä.
        Pari asiaa jotka olen huomannut on, että jos matkustat junalla niin harvemmin katsotaan rekisteröintiä , mutta jos olet autolla joko kuljettajana tai matkustajana niin tähn mennessä on joka kerta katsottu onko rekisteröityinen suoritettu yli 3 arkivrkn ajalta ainakin Wärtsilässä ( tiedot näkyvät heidän tietokoneeltaan=). jos ei niin sakkoja ropisee....

• postissa
        Poika Karhunen kirjoitti:

Ensinnäkään nykyään ei rekisteröidytä ovirissa vaan joko hotellissa jos siellä yövytään tai mahdollista myös postissa jos majoittuu yksityisesti tai telttailee..ja se ensisijaisin rekisteröitymis muoto on kutsuja organisaatiossa joko sähkärillä tai faksilla tai mennä itse käymään paikan päällä.
        Pari asiaa jotka olen huomannut on, että jos matkustat junalla niin harvemmin katsotaan rekisteröintiä , mutta jos olet autolla joko kuljettajana tai matkustajana niin tähn mennessä on joka kerta katsottu onko rekisteröityinen suoritettu yli 3 arkivrkn ajalta ainakin Wärtsilässä ( tiedot näkyvät heidän tietokoneeltaan=). jos ei niin sakkoja ropisee....

Tosiaan, tuo on nykyisin aivan mahdollista. Esimerkiksi Karjalassa ei niitä ulkomaalaistoimistoja ole muualla kuin Petroskoissa, joten voi rekisteröityä postissa, jos ei yövy hotellissa.
        Se helpottaa automatkaamista.

Onko tosiaan käynyt niin, että Wärtsilässä ovat tarkastaneet rekisteröitymistä? Matkailijan kannalta se on aivan turha toimenpide, mutta yritetään pitää mielessä vastaisen varalta.

• Molo

Olin hakemassa firman kutsulla Turun Neva toursilta viisumia viime viikon perjantaina. Alku viikosta ne lupas , et pika viisumin saa kolmessa tunnissa. No perjantaina ne sitten sanoi, et Turun konsulaatti sanoi heille et pikaviisumeja ei enää tehdä heille.

Onneks ne sanoi et käy ihmeessä itse yrittää siellä. Erittäin ystävällinen palvelu ja jopa suomen kielellä. Kävin maksaa 70 erkkii pankkiin ja sain viisumin kolmessa tunnissa.

Mielestäni pääsin "liksoille", koska muuten siinä olisi tuhraantunut muutama päivä.

• Starikka 60+

Viimeyönä näin unta Neva toursista jotta siellä oli jotain tapahtumassa lähiaikoina. Joten ....................................................

• 2v. viisumi

Itse tilasin 2v. viisumin Saarijärven Matkatoimiston (www.saarijarvenmatkatoimisto.fi) kautta ja se tuli tasan 2,5 viikon kuluttua, niin kuin luvattiin. Todellakin suosittelen!
      P.S.: Sain viisumin todella halvalla. Oliko jotain 190e.. Jotain siihen suuntaan

• yx setä vaan

Halvalla? sait... Tohmajärvellä 125€ vuoden monikertaviisumi.

• 1+5
        yx setä vaan kirjoitti:

Halvalla? sait... Tohmajärvellä 125€ vuoden monikertaviisumi.

Lappeenrannassa Venäjän viisumikeskuksessa 2 vuoden viisumi 56 euroa, tuli 10 päivää anomuksesta.

• vanhahutsu

Minä tilasin viisumin hevosmiesten tston kautta 200 egeä maksoi... että mitenkä kehtasitkin vastata 5 v vanhaan viestiin... uraaa

• Pitääkö viisumia

haettaessa olla matkat ja hotelli / hostelli jo etukäteen varattuna viisumin saamiseksi ja jotta tietää minkä ajankohdan viisumiin merkitsee? Vaaditaanko sitä viisumin saamiseksi? Vai voiko ensin hakea esim. kertaviisumin vaikka 30 päiväksi ja vasta sitten varaa matkat ja hotellin joka tapahtuu tämän 30 päivän sisällä?

• viisumipelle

Ei tartte olla matkoja eikä hotlaa varattuna eikä siinä ole mitään 30 pv sääntöä varauksesta.. LPR.sta ei saa 2 vuoden viisumia 56€:lla vaikka joku niin väittääkin

• Peesumiville

Lappeenrannasta ja Helsingistä ja Turusta saa kahden vuoden viisumin 56 eurolla. Itse viisumihan maksaa 35 euroa, mutta koska niiden myöntäminen on poikkeuksia lukuun ottamatta VFS Global viisumipalvelukeskusten kautta, niin kuten heidän nettisivuillaan lukeekin "Viisumikäsittelymaksujen lisäksi hakijoilta peritään 21 euron (sis. ALV) palvelumaksu jokaisesta hakemuksesta."

Tekee yhteensä 35 21 = 56 euroa.

http://www.vfsglobal.com/russia/finland/allaboutyourvisas.html

Tietysti saa maksaa enemmän jos ei osaa itse viisumiaan hommata ja haluaa lihottaa joitain trokareita.

• tietoa vailla
        Peesumiville kirjoitti:

Lappeenrannasta ja Helsingistä ja Turusta saa kahden vuoden viisumin 56 eurolla. Itse viisumihan maksaa 35 euroa, mutta koska niiden myöntäminen on poikkeuksia lukuun ottamatta VFS Global viisumipalvelukeskusten kautta, niin kuten heidän nettisivuillaan lukeekin "Viisumikäsittelymaksujen lisäksi hakijoilta peritään 21 euron (sis. ALV) palvelumaksu jokaisesta hakemuksesta."

Tekee yhteensä 35 21 = 56 euroa.

http://www.vfsglobal.com/russia/finland/allaboutyourvisas.html

Tietysti saa maksaa enemmän jos ei osaa itse viisumiaan hommata ja haluaa lihottaa joitain trokareita.

Niin ja sitä kutsuahan ei sitten varmaankaan tarvita , mutta jos tarvitaan niin mistä sen saa ja mihin hintaan ??? .. busines viisumista ei oo nyt kysymys!!

• kustu on kutsuun
        tietoa vailla kirjoitti:

Niin ja sitä kutsuahan ei sitten varmaankaan tarvita , mutta jos tarvitaan niin mistä sen saa ja mihin hintaan ??? .. busines viisumista ei oo nyt kysymys!!

Tuossan tuo lukee s elvästi ....24.12.2012 alkaen Venäjän konsulaatit ja viisumikeskukset ottavat vastaan vain Venäjän Federaation ulkoasiainministeriön sivuilla http://visa.kdmid.ru täytettyjä hakemuslomakkeita, tulostettuina ja allekirjoitettuina. Muilla sivuilla täytettyjä, käsin täytettyjä tai käsin korjattuja hakemuslomakkeita ei enää oteta vastaan. niin entäs sitten pakollinen kutsu miten sen toimitat ja mistä sen saat ja paljonko maksaa tämä kutsu jos vaikka asut Seinäjoella... on meinaa matkaa sinne LPRaan !!
        Tää 56€ visumin maksaja voisi nyt kertoa mitenkä mun pitää menetellä että kaikki kustannukset jää siihen 56 evroo

• Peesumiville
        kustu on kutsuun kirjoitti:

Tuossan tuo lukee s elvästi ....24.12.2012 alkaen Venäjän konsulaatit ja viisumikeskukset ottavat vastaan vain Venäjän Federaation ulkoasiainministeriön sivuilla http://visa.kdmid.ru täytettyjä hakemuslomakkeita, tulostettuina ja allekirjoitettuina. Muilla sivuilla täytettyjä, käsin täytettyjä tai käsin korjattuja hakemuslomakkeita ei enää oteta vastaan. niin entäs sitten pakollinen kutsu miten sen toimitat ja mistä sen saat ja paljonko maksaa tämä kutsu jos vaikka asut Seinäjoella... on meinaa matkaa sinne LPRaan !!
        Tää 56€ visumin maksaja voisi nyt kertoa mitenkä mun pitää menetellä että kaikki kustannukset jää siihen 56 evroo

Mikä lie matkasi tarkoitus? Jos turistimatka niin tässä tiedot siitä mitä tarvitaan, ei kutsua vaan voucher:
        http://www.vfsglobal.com/russia/finland/pdf/Tourist_docreq/doc_required_Alankomaat.pdf

Jos taasen tarvitset monikertaviisumin työn- tai liikesuhteiden hoidon vuoksi, niin pyydä kutsu venäläiseltä yhteistyökumppanilta. Mieluummin ns. juridisen henkilön eli firman tai muun rekisteröidyn organisaation tekemä kutsu. Ei maksa mitään, jos yhtään normaali partneri sinulla.

VFS globalin nettisivujen perusteella ei löydy postipalvelua vaihtoehtona. En tiedä onnistuisiko jos tekee hakemuksen netissä ja lähettää sen liitteineen (ml. passi) palvelukeskukseen. Liitteeitä: voucher / kutsu, vakuutustodistus, valokuva. Ellei, niin Seinäjoelta on kait kätevämpi mennä Helsingin tai Turun viisumipalvelukeskukseen jättämään hakemus?

Mut saatha sie tulla siihekii Kallerija toimistoo, voi tokkiisa, ilosiiha myö vaa ollaa jos pohjammaa kaut turistiloit tulloo.

• miten on 56 evroo
        Peesumiville kirjoitti:

Mikä lie matkasi tarkoitus? Jos turistimatka niin tässä tiedot siitä mitä tarvitaan, ei kutsua vaan voucher:
        http://www.vfsglobal.com/russia/finland/pdf/Tourist_docreq/doc_required_Alankomaat.pdf

Jos taasen tarvitset monikertaviisumin työn- tai liikesuhteiden hoidon vuoksi, niin pyydä kutsu venäläiseltä yhteistyökumppanilta. Mieluummin ns. juridisen henkilön eli firman tai muun rekisteröidyn organisaation tekemä kutsu. Ei maksa mitään, jos yhtään normaali partneri sinulla.

VFS globalin nettisivujen perusteella ei löydy postipalvelua vaihtoehtona. En tiedä onnistuisiko jos tekee hakemuksen netissä ja lähettää sen liitteineen (ml. passi) palvelukeskukseen. Liitteeitä: voucher / kutsu, vakuutustodistus, valokuva. Ellei, niin Seinäjoelta on kait kätevämpi mennä Helsingin tai Turun viisumipalvelukeskukseen jättämään hakemus?

Mut saatha sie tulla siihekii Kallerija toimistoo, voi tokkiisa, ilosiiha myö vaa ollaa jos pohjammaa kaut turistiloit tulloo.

Dopri den ...
        jooo jooo
        tarvitsen kulttuuriviisumin ja siihen kutsun.. että mitenkä sen kutsun saan kun se vouceri ei kelpaa monikerta viisumin saamiseen ja mainitsemasi 56 evron kokonaishinta ei ole lähelläkään sitä mitä tämä paperisota tulee maksamaan
        Kyllä se niin taitaa olla että jonkun ulkopuolisen firman kautta pitää tämä viisumi revohka tehda, evroja menee jotakuinkin saman verran jos itse rupeaa asiaa tekemään.. ja hermot siihen lisäksi.
        Anna parempi neuvo jos tiedät mitenkä 56 evrolla saan sen kulttuuri monikerta viisumin

• Peesumiville
        miten on 56 evroo kirjoitti:

Dopri den ...
        jooo jooo
        tarvitsen kulttuuriviisumin ja siihen kutsun.. että mitenkä sen kutsun saan kun se vouceri ei kelpaa monikerta viisumin saamiseen ja mainitsemasi 56 evron kokonaishinta ei ole lähelläkään sitä mitä tämä paperisota tulee maksamaan
        Kyllä se niin taitaa olla että jonkun ulkopuolisen firman kautta pitää tämä viisumi revohka tehda, evroja menee jotakuinkin saman verran jos itse rupeaa asiaa tekemään.. ja hermot siihen lisäksi.
        Anna parempi neuvo jos tiedät mitenkä 56 evrolla saan sen kulttuuri monikerta viisumin

No pyydä kutsu siltä organisaatiolta jonka kanssa sinulla on kulttuurialan yhteistyösuhteet. Paras vaihtoehto hallinnon kutsu, esim. Viipurissa Комитет спорта, культуры и молодежной политики

Mikä siinä "paperisodassa" maksaa? Ei minulta ainakaan venäläinen partneri pyytänyt mitään kutsun tekemisestä. Tietysti minä vastavuoroisesti teen heille kutsuja (vaikka sitä ei Suomen viisumia varten tarvita, niin venäläiset eivät tuota usko...), mutta usko huviksesi että viisumitrokausfirmojen ottama raha ei perustu mihinkään kuluihin. Turha niille on maksaa jos et ole uusavuton.

Tietenkin yksi ongelma saattaa olla, jos kulttuurisi on vain petikamarikulttuuria, tai litrapallon peluuta. Lisäksi yksi suomalaisille tärkein viisumilaji puuttuu kokonaan, nimittäin tankkausviisumi. Se pitäisi saada venäläisen huoltsikan kutsulla, tsuhnatankkari -kortin lunastaneille ;)

Mutta ihan tosi, jos itse osaat ja sinulla on yhteydet niin evroja ei mene kuin se 56 valokuva vakuutus. Yli tuon maksamasi on lahja köyhälle trokarille...

• Miten on 56 evroo
        Peesumiville kirjoitti:

No pyydä kutsu siltä organisaatiolta jonka kanssa sinulla on kulttuurialan yhteistyösuhteet. Paras vaihtoehto hallinnon kutsu, esim. Viipurissa Комитет спорта, культуры и молодежной политики

Mikä siinä "paperisodassa" maksaa? Ei minulta ainakaan venäläinen partneri pyytänyt mitään kutsun tekemisestä. Tietysti minä vastavuoroisesti teen heille kutsuja (vaikka sitä ei Suomen viisumia varten tarvita, niin venäläiset eivät tuota usko...), mutta usko huviksesi että viisumitrokausfirmojen ottama raha ei perustu mihinkään kuluihin. Turha niille on maksaa jos et ole uusavuton.

Tietenkin yksi ongelma saattaa olla, jos kulttuurisi on vain petikamarikulttuuria, tai litrapallon peluuta. Lisäksi yksi suomalaisille tärkein viisumilaji puuttuu kokonaan, nimittäin tankkausviisumi. Se pitäisi saada venäläisen huoltsikan kutsulla, tsuhnatankkari -kortin lunastaneille ;)

Mutta ihan tosi, jos itse osaat ja sinulla on yhteydet niin evroja ei mene kuin se 56 valokuva vakuutus. Yli tuon maksamasi on lahja köyhälle trokarille...

Olen ihan tavallinen tallaaja ja kiinnostunut vain matkustaa yssikseen tai kaverin kanssa katselemaan venäjän eri kaupunkeja ja maaseutua etenkin Venäjän Karjalan sota taistelu alueita eikä minulla ole mitään yhteistyö suhteita kulttuuri alan hallintoon.
        Mitään tankkaus ja petikamari matkailuja en harrasta, osaan jonkun verran venäjääkin ja muutama tuttava perhekin on löytynyt.
        Mistä nyt voisin tiedustella tätä kutsua monikerta viisumiin ( saiskos osoitteen ), itsellä ollut jo kolme monikerta viisumia ja nyt liki 200 evroo pitäs maksaa joten se 56 evroinen kiinnostaisi.

• Peesumimville
        Miten on 56 evroo kirjoitti:

Olen ihan tavallinen tallaaja ja kiinnostunut vain matkustaa yssikseen tai kaverin kanssa katselemaan venäjän eri kaupunkeja ja maaseutua etenkin Venäjän Karjalan sota taistelu alueita eikä minulla ole mitään yhteistyö suhteita kulttuuri alan hallintoon.
        Mitään tankkaus ja petikamari matkailuja en harrasta, osaan jonkun verran venäjääkin ja muutama tuttava perhekin on löytynyt.
        Mistä nyt voisin tiedustella tätä kutsua monikerta viisumiin ( saiskos osoitteen ), itsellä ollut jo kolme monikerta viisumia ja nyt liki 200 evroo pitäs maksaa joten se 56 evroinen kiinnostaisi.

Jos on venäläisiä tuttavia, niin voisit pyytää heiltä kutsun. Kulttuuriviisumi on tarkoitettu kulttuurivaihtoon, kulttuurin ammattilaisille ja sinun reissusi kuulostavat enemmin turismilta. Pyydä kutsu venäläiseltä tutulta ja kokeile, voisi onnistuakin jos on ollut aiemmin monikertaviisumi, ja jos olet sitä myös käyttänyt. Tuon kokeilu ei maksa mitään, ja jos vältät viisumitrokareiden rahastuksen, niin saat ihan hyvän vaivanpalkan!

• kira1
        Miten on 56 evroo kirjoitti:

Valitettavasti Peesumiville antaa sinulle nyt väärää infoa. Venäläisilta tuttavilta voisit tietysti kutsun saada, mutta sellaisenaan konsulaatti ei sitä hyväksy. Venäläisten tuttaviesi tulisi hakea sinulle kutsua sisäasiainministöreiöstä tai maahantuloviranomaisilta (nyt en tiedä, mikä taho niitä tällä hetkellä myöntää), mutta monikertaviisumin kutsua vuodeksi et sillä tavalla saa, koska yksityinen henkilö saa sinulle hommattua kutsun ainoastaan 3 kk viisumiin.

Ainoa vaihtoehto on siis "ostaa" kutsu jostakin venäläisestä organisaatiosta, mutta todennäköisesti se tulisi maksamaan sinulle enemmän kuin se, että hankkisit viisumin välittäjän kautta.

Tällaista ns. kutsujen ostamista suomalaiset matkatoimistot ja viisumeiden välittäjät harrastaa. Eli toisin kuin Peesumiville sanoo, nekin joutuvat maksamaan kutsuista. Siksi niiden ilmoittama hinta on yli tuon 56 euron tietysti omat kulut ja kustannukset päälle.

• Tommyan

Kävin viime kesänä perheen kanssa Pietarin seudulla omalla autolal ja halusin koeponnistaa viisumikeskuksen. Ekan sähköisen hakemuksen kanssa meni hermo mutta loput menivät sitten rutiinilla. Hesan viisumikeskuksessa olin ainoa asiakas ja sani hyvän palvelun - jopa kutsussa ollut pojan syntymäaikavirhe korjattiin selityslomakkeella. Otin kaksikertaviisumit, tarjosivat vuosiviisumia koska perheen isänä minulla oli pitkä viisumi mutta ne eivät olisi 2pv pidemmän käsittelyajan vuoksi ehtineet. Viisumit tulivat postiin lisämaksusta täsmälleen aikataulun mukaan. Hyvä palvelu siis, joskin jäykkä järäestelmä.

Viiden päivän matkan aikana emme rekisteröityneet eikä tästä tullut kysymystä saati ongelmaa.

Viisumivapaata risteilyä tuli juuri kanssa kokeiltua, siinä ollaan perillä joko päiväseltään tai sitten kaksi yötä. Harkinnan arvoinen vaihtoehto jos haluaa "kokeilla itämatkailua".

• 56 evroinen

Yritystä on . Olen seurannut tuota 56 evron viisumi keskustelua mutta ainuttakaan selvää konrettista vastausta kyseiseen ongelmaan ei ole vielä tullut kun kysessä on turistille monikerta viisumin hakeminen muuta kautta kuin trokarien ja matkatoimistojen rahastuksen kautta.
      Tuo viimeksi mainittu konsti ei myöskään pelitä ja aiheuttaa vastaavasti pientä ongelmaa tälle venäläiselle tuttavalle.
      Busines kutsu ei kelpaa kun ei ole busineksia eikä kulttuuri kerhoon ole suhteita ja ystävän laatima kutsu ei myöskään pelitä kuten yllä kirjoitin.. Joten mikä on se taho josta saa kutsun ilmaiseksi ja viisumin 56 evrolla.. konkeettisia ja toimivia vastauksia minäkin odotan ei mitään arvailuja ja kokeile saatas vaikka onnistuakin ????

• 1+1

Oletko kokeillut venäläisen yksityishenkilön kutsua. Millä perusteella epäsivät viisumin?

Mitä ongelmia sinun kutsumisesi voi aiheuttaa venäläiselle tuttavalle???

• Ihan ilimanen
        1+1 kirjoitti:

Oletko kokeillut venäläisen yksityishenkilön kutsua. Millä perusteella epäsivät viisumin?

Mitä ongelmia sinun kutsumisesi voi aiheuttaa venäläiselle tuttavalle???

Jos on sukulaisia Venäjällä, tai vaikkapa vaimo, niin viisumin saa ilmaiseksi.

• Pietarinmatkaaja
        Ihan ilimanen kirjoitti:

Taas kerran näitä hevostoimiston tietoja tuo!!
        Itsellä kun sattuu olemaan venäläinen vaimo ja kysyttiin asiaa Venäjän konsulaatista viime keväänä, niin ainut vaihtoehto mitä olisi ollut tarjolla - olisi ollut tuo viisumi 35 eurolla, jolla sitten olisi saanut käydä peräti kahdesti Venäjällä kolmen kuukauden aikana! Eli ei mitään järjen häivää..
        Sukulaissuhteilla ei siis ole mitään merkitystä viisumin saannin kanssa!
        Venäjälle on toki mahdollista saada oleskelulupa samoin kuin Suomeenkin, mutta edellytyksetkin on suurinpiirtein samat - eli sitten pitäisi myöskin asua Venäjällä.

• 10+12
        Pietarinmatkaaja kirjoitti:

Taas kerran näitä hevostoimiston tietoja tuo!!
        Itsellä kun sattuu olemaan venäläinen vaimo ja kysyttiin asiaa Venäjän konsulaatista viime keväänä, niin ainut vaihtoehto mitä olisi ollut tarjolla - olisi ollut tuo viisumi 35 eurolla, jolla sitten olisi saanut käydä peräti kahdesti Venäjällä kolmen kuukauden aikana! Eli ei mitään järjen häivää..
        Sukulaissuhteilla ei siis ole mitään merkitystä viisumin saannin kanssa!
        Venäjälle on toki mahdollista saada oleskelulupa samoin kuin Suomeenkin, mutta edellytyksetkin on suurinpiirtein samat - eli sitten pitäisi myöskin asua Venäjällä.

Omalla kohdalla Venäjän Konsulaatti on toiminut hyvin, ja noudattaen Venäjän ja EU: viisumihelpotussopimuksen ehtoja:
        http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:129:0027:0034:FI:PDF

Lueskelkaa kaikki muutkin sieltä millä ehdoilla ja millä dokumenteilla viisumin saa. Tuo sopimus on pätevä, ja sitä noudatetaan. HTT voi väittää mitä tahtojaan, ja markkinaosuuksia menettävät viisumitrokarit mutta tuo on virallinen sopimus ja voimassa!

Sitä en käsitä miksi Pietarinmatkaaja ei ole saanut ilmaisviisumia, koska em. sopimuksen mukaan:
        "3. Seuraaviin ryhmiin kuuluvat henkilöt vapautetaan viisumi-hakemuksen käsittelymaksusta:
        a) Venäjän federaation tai jäsenvaltioiden alueella laillisesti oles-kelevien Euroopan unionin tai Venäjän federaation kansalais-ten luona vierailevat lähisukulaiset: puolisot, lapset tai adop-tiolapset, vanhemmat tai huoltajat, isovanhemmat ja lapsen-lapset"

Tosin, ehken sinulla ei olekaan sukulaisia Venäjällä vaan vaimolla joka asuu Suomessa. Onko hänellä kaksoiskansalaisuus?

• 5+9
        Ihan ilimanen kirjoitti:

Viisumikeskuksen maksu, 21 euroa, menee ilmaisviisumiakin hakiessa. Paitsi niissä tapauksissa joissa voi jättää hakemuksen suoraan konsulaattiin, tätä varten on varattava käyntiaika.

• Pietarinmatkaaja
        10+12 kirjoitti:

Omalla kohdalla Venäjän Konsulaatti on toiminut hyvin, ja noudattaen Venäjän ja EU: viisumihelpotussopimuksen ehtoja:
        http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:129:0027:0034:FI:PDF

Lueskelkaa kaikki muutkin sieltä millä ehdoilla ja millä dokumenteilla viisumin saa. Tuo sopimus on pätevä, ja sitä noudatetaan. HTT voi väittää mitä tahtojaan, ja markkinaosuuksia menettävät viisumitrokarit mutta tuo on virallinen sopimus ja voimassa!

Sitä en käsitä miksi Pietarinmatkaaja ei ole saanut ilmaisviisumia, koska em. sopimuksen mukaan:
        "3. Seuraaviin ryhmiin kuuluvat henkilöt vapautetaan viisumi-hakemuksen käsittelymaksusta:
        a) Venäjän federaation tai jäsenvaltioiden alueella laillisesti oles-kelevien Euroopan unionin tai Venäjän federaation kansalais-ten luona vierailevat lähisukulaiset: puolisot, lapset tai adop-tiolapset, vanhemmat tai huoltajat, isovanhemmat ja lapsen-lapset"

Tosin, ehken sinulla ei olekaan sukulaisia Venäjällä vaan vaimolla joka asuu Suomessa. Onko hänellä kaksoiskansalaisuus?

Tuon tiedotteen valossa pitäisi "ilmaisviisumin" saanti tosiaan kait olla mahdollista, mutta toista kertoivat vaan Konsulaatissa - joten turha ruveta asioitaan hankaloittamaan ja mennä tivaamaan että miksei! :)
        Satanen (105 € jos tarkkoja tahdotaan olla) vuodessa menee kuitenkin turhempaankin sekä on tuo viisumin uudistaminen niin helppoakin tutuksi tulleen matkatoimiston kautta, ei tarvitse toimittaa kuin rahat, kuva ja allekirjoitus. ;)

• 56 evroinen

Huomenta ..
      Pietarinmatkaaja on täysin oikeassa just näin se on.. Edelleenkin odotan selkeää vastausta tähän 56 evron hintaan kun niin polleena alkuunsa ilmoitti tämän edullisen hinnan??? no mistä saisi sen kutsun edes 10 evrolla jos ei ihan ilmaiseksi tähän kulttuuri viisumiin?? ja sitten vaan tekee anomuksen viisumikeskukseen ja tolko A Vot 56 evroo ..

• 3+10

• punainentähti

Tuota artiklaa ei venäjä ole toteuttanut vielä päivääkään, ainoastaan on hieman lisännyt viisumin rekisteröinti aikaa pitemmäksi nyt se on 7 arkipäivää.
      Käyhän kokeilemassa monikerta viisumin saantia yksityishenkilön kutsulla!

• 15+18

Paremmin on toteuttanut kuin Suomi. Molemmat sopimuksen solmimisen jälkeiset monikertaviisumini (3 ja 2 vuoden viisumit) olen saanut sopimuksen mukaisesti, 10 päivää anomuksen jättämisestä. Tuohon ylikuormitettu Pietarin Pääkonsulaatti ei ole kyennyt.

Minulla ei ole mitään ongelmia ollut Venäjän Konsulaatin kanssa. Kutsut ovat kelvanneet, ja muutenkin tuntuu että toimivat varsin tarkkaan tuon sopimuksen mukaisesti. Mihin perustat väitteesi "Tuota artiklaa ei venäjä ole toteuttanut vielä päivääkään..." No, ei se ole "artikla" vaan kansainvälinen sopimus, eikä edes Suomen solmima vaan EU:n.

En ole kokeillut yksityishenkilön kutsulla, oletko sinä vai kumminkaima HTT:stä?

• kutsuttu on
        15+18 kirjoitti:

Paremmin on toteuttanut kuin Suomi. Molemmat sopimuksen solmimisen jälkeiset monikertaviisumini (3 ja 2 vuoden viisumit) olen saanut sopimuksen mukaisesti, 10 päivää anomuksen jättämisestä. Tuohon ylikuormitettu Pietarin Pääkonsulaatti ei ole kyennyt.

Minulla ei ole mitään ongelmia ollut Venäjän Konsulaatin kanssa. Kutsut ovat kelvanneet, ja muutenkin tuntuu että toimivat varsin tarkkaan tuon sopimuksen mukaisesti. Mihin perustat väitteesi "Tuota artiklaa ei venäjä ole toteuttanut vielä päivääkään..." No, ei se ole "artikla" vaan kansainvälinen sopimus, eikä edes Suomen solmima vaan EU:n.

En ole kokeillut yksityishenkilön kutsulla, oletko sinä vai kumminkaima HTT:stä?

kerro nyt millaiset kutsut sulla on ollleet...

• 15+18
        kutsuttu on kirjoitti:

kerro nyt millaiset kutsut sulla on ollleet...

Venäläisen yhteistyöyrityksen tekemät kutsut kuten viisumisopimuksessa lukee:
        "vastaanottajana toimivan oikeushenkilön tai yrityksen tai
        organisaation tai niiden toimiston tai sivutoimiston, Ve-
        näjän federaation ja jäsenvaltioiden keskus- ja paikallisvi-
        ranomaisten tai Venäjän federaation tai jonkin jäsenval-
        tion alueella pidettävien kauppa- ja teollisuusmessujen tai
        konferenssin tai symposiumin järjestelykomitean kirjalli-
        nen kutsu"

• Yks toinen epätietoi

Hei .. minäkin nyt sotkeennun soppaan.. Yks kysyjä tuossa ylempänä kyselee että mistä saan sen kutsun siihen monikerta kulttuuri viisumiin kun ei ole suhteita busineksiin eikä urheilu yms kerhoihin ja jos vaimolla on kaksoiskansalaisuus kelpaako vaimon kutsu ?? tuskmpa.. Entäs sitten vaimon veljen tai äidin kutsu saako sillä kutsulla monikerta viisumin 56 evrolla vai saako ollenkaan ?? veikkaan että ei saa monikrta viisumia??

• 15+18

No etsitään teille sitten viisumin myöntämisen ehdot, kun ette itse osaa:
        "henkilöt, jotka osallistuvat johonkin toimintaan tieteen, kult-
        tuurin tai taiteen alalla tai yliopistojen järjestämiin ja muihin
        vaihto-ohjelmiin:

vastaanottajana toimivan organisaation kirjallinen kutsu
        osallistua mainittuun toimintaan;"

"j) Venäjän federaation tai jäsenvaltioiden alueella laillisesti oles-
        kelevien Euroopan unionin tai Venäjän federaation kansalais-
        ten luona vierailevat lähisukulaiset (puolisot, lapset tai adop-
        tiolapset, vanhemmat tai huoltajat, isovanhemmat ja lapsen-
        lapset):

vastaanottajana toimivan henkilön kirjallinen kutsu"

Onko vävy lähisukulainen, se ei tuosta selviä. Mutta toisaalta Venäjän konsulaatissa asiat lutviutuu jos on lutviutuakseen...

• Autampa kaveria

Hetkinen.. epätoivoista yritystä etsiä kun ette itse osaa?? .. no tämä yks henkilö haluaa saada sen kutsun jotta saisi monikerta viisumin 56 evrolla... ja niin tuli vastaus apteekin hyllyltä.. mutta ei lähisukulaisen kutsulla saa monikerta viisumia kuten jo pietarinmatkaajakin kirjoitti ja se on myös kokeiltu.
      Kerran vielä . .tai näin minä tämän ymmärsin.
      tämä henkilö haluaa saada monikerta viisumin 56 evrolla ja hänellä ei ole busineksia eikä ole suhteita urheilukerhoon tms eikä osallistu minkään yhteisön kanssa taiteen tai kulttuurin tutkimiseen...
      Kyseinen henkilö on tavallinen TahvoTaneli joka issekseen ja oman aikataulun mukaan tutustuun kulttuuriin ja sotahistoriallisiin alueisiin venäläisen sukulaisen kanssa...
      Että mistä nyt tämä kutsu saadaan monikerta viisumia varten , yllä olevista vastauksista ei ole vielä sellaista löytynyt..

• 15+18

Mikäli oikein ymmärsin niin kyseinen henkilö ei täytä mitään Venäjän ja EU:n ehtoja monikertaviisumin myöntämisen perusteita. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto on käyttää viisumitrokaria, joka omia yhteistyökumppaneitaan käyttäen väärentää matkan tarkoituksen. Näihän se toimii kaikkien tankkausviisumeidenkin osalta.

Tuollaisen viisumin pikku ongelma on se, että milloin tahtojaan voi tulla epäilys matkan tarkoituksen toteutumisesta eli viisumi voidaan mitätöidä. Mutta koska ko. laiton menettelytapa on ns. maan tapa, niin ilmeisesti tuota katsotaan läpi sormien niin Venäjän Konsulaatissa kuin rajavalvonnassakin. Ehken siinä joku virkamies saa lisäksi vähän leikkelettä leivän päälle eli lahjuksia palkan päälle ;)

Mitä siis itkemään täällä jos et saa tai osaa itsellesi hankkia kunnon kutsua. Sellaisenhan saisit helposti jos matkojesi tarkoitus olisi joku viisumisopimuksen monikertaviisumin myöntämisen mukainen.

Pietarinmatkaaja käsittääkseni kirjoitti, jotta ilmeisesti saisi viisumin itse hankkimallaan kutsulla (56 eurolla tai jopa ilmaiseksi), mutta haluaa käyttää vaivatonta viisumitrokauspalvelua sen helppouden ja vaivattomuuden vuoksi.

Minä taas periaatteessa en käytä, en halua kannattaa Venäjän korruptiota enkä suomalaisia viisumitrokareita.

• laillinen kustu

Apua.. miten on umppijurtti porukkaa ymmärtämässä.. eka krt nyt osallistun keskusteluun !!
      Tuohan on ihan tavallinen yksityis matkaaja jolla ei ole mitään suhteita mihinkään kerhoon eikä busineksia, vain sukulainen vai oliko hänellä ystävä venäjällä , mutta haluaa laillisen kutsun saadakseen sen 56 evron monikrt viisumin.
      Jos tämä henkilö nyt haluaa saada oikeasti konkrettisen vastauksen mistä ilmaisen kutsun saa niin vastatkaa nyt hyvät tietäjät .
      Varmasti suomessa on enemmistö henkiklöitä joilla ei ole mitään suhteita kerhoihin yms yht.työkumppaneihin venäjällä josta voi saada kutsun monikrtviisumia varten...
      Joutuuko tämä enemmistö turvautumaan trokareihin ja korruptioon??

• Kuillinen lastu

Joutuu

Ja ihan varmasti eka kertaa tänään osallstut keskusteluun ;)

• kira1

Kyllä tämä enemmistö nyt joutuu turvautumaan viisumeiden välittäjiin. Näihin korruptio-väitteisiin en ota kantaa, se on teidän asianne, mihin uskotte.

Tavallinen omatoimimatkaaja voisi ostaa kutsun venäläiseltä yritykseltä, mutta kutsut maksavat tavalliselle yksityishenkilölle usein enemmän kuin suomalaisten "viisumitrokareiden" kautta hankittu viisumi.

• 20+10
        kira1 kirjoitti:

Kyllä tämä enemmistö nyt joutuu turvautumaan viisumeiden välittäjiin. Näihin korruptio-väitteisiin en ota kantaa, se on teidän asianne, mihin uskotte.

Tavallinen omatoimimatkaaja voisi ostaa kutsun venäläiseltä yritykseltä, mutta kutsut maksavat tavalliselle yksityishenkilölle usein enemmän kuin suomalaisten "viisumitrokareiden" kautta hankittu viisumi.

"Näihin korruptio-väitteisiin en ota kantaa, se on teidän asianne, mihin uskotte."
        Heh, heh - jos se on teidän asianne, niin herää kysymys jotta mikä on kirjoittajalle meidän asia ;) Ihanko tosi että se koira älähti, jolla oli oma lehmä ojassa???

Ja tavallinen omatoimimatkaaja voi pyytää kutsun siltä majoitusliikkeeltä jossa yöpyy, ei maksa mitään lisää.

Monikertaviisumeiden myöntäminen henkilöille joilla ei ole siihen oikeutta (ns. tankkaajat) puolestaan on laitonta puuhaa, ja siihen liittyvään korruptioon kuten muuhunkaan Venäjän lakeja "soveltavien" viranomaisten korruptioon ei meidän suomalaisten ole viisasta ottaa kantaa. Etenkään jos oma toimintamme perustuu sen korruption ja lainvastaisen tilanteen ylläpitoon.

Tietenkin järkevin ratkaisu olisi, mikäli Venäjä ottaisi saman käytännön kuin Suomen Pietarin pääkonsulaatti: mieluummin myönnetään monikertaviisumi jos henkilö niin haluaa. Suomen Konsulaatissa tuon on käytännön sanelema juttu, viisumimäärät ovat kasvaneet niin suuriksi että VVM:n myöntämillä henkilöresursseilla ei pysty toimimaan, ja multiviisat vähentävät osaltaan kirjoitettavien viisumeiden määrää.

Tankkausviisumi siis voimaan ja heti, viisumitrokarit ja välistä vetävät Venäjän byrokraatit saisivat tulla toimeen ilman suomalaisen rajaseudun väestön rahoja!

• kira1
        20+10 kirjoitti:

"Näihin korruptio-väitteisiin en ota kantaa, se on teidän asianne, mihin uskotte."
        Heh, heh - jos se on teidän asianne, niin herää kysymys jotta mikä on kirjoittajalle meidän asia ;) Ihanko tosi että se koira älähti, jolla oli oma lehmä ojassa???

Ja tavallinen omatoimimatkaaja voi pyytää kutsun siltä majoitusliikkeeltä jossa yöpyy, ei maksa mitään lisää.

Monikertaviisumeiden myöntäminen henkilöille joilla ei ole siihen oikeutta (ns. tankkaajat) puolestaan on laitonta puuhaa, ja siihen liittyvään korruptioon kuten muuhunkaan Venäjän lakeja "soveltavien" viranomaisten korruptioon ei meidän suomalaisten ole viisasta ottaa kantaa. Etenkään jos oma toimintamme perustuu sen korruption ja lainvastaisen tilanteen ylläpitoon.

Tietenkin järkevin ratkaisu olisi, mikäli Venäjä ottaisi saman käytännön kuin Suomen Pietarin pääkonsulaatti: mieluummin myönnetään monikertaviisumi jos henkilö niin haluaa. Suomen Konsulaatissa tuon on käytännön sanelema juttu, viisumimäärät ovat kasvaneet niin suuriksi että VVM:n myöntämillä henkilöresursseilla ei pysty toimimaan, ja multiviisat vähentävät osaltaan kirjoitettavien viisumeiden määrää.

Tankkausviisumi siis voimaan ja heti, viisumitrokarit ja välistä vetävät Venäjän byrokraatit saisivat tulla toimeen ilman suomalaisen rajaseudun väestön rahoja!

En ymmärrä, miksi pitää varta vasten antaa väärää infoa ihmisille. Totuus on, että majoitusliikkeet ottavat useimmiten maksun siitä, että lähettävät majoittujalle viisumipuollon. Minä perustan väitteeni kokemuksiini, en tiedä mihin sinä perustat omasi.

Minun puolestani saat uskoa vaikka joulupukin korruptoituneisuuteen. Sinulla on kova hinku aloittaa tappelu aiheesta, mutta minä en lähde edelleenkään väittelemään kanssasi asiasta. Jaan sitä tietoa, mitä minulla on, koska kaikki eivät tunnu käytäntöä ymmärtävän. Eli en ole sanonut, että käytäntö on oikea, mutta käytäntö on se mikä on.

• revippä siitä
        kira1 kirjoitti:

En ymmärrä, miksi pitää varta vasten antaa väärää infoa ihmisille. Totuus on, että majoitusliikkeet ottavat useimmiten maksun siitä, että lähettävät majoittujalle viisumipuollon. Minä perustan väitteeni kokemuksiini, en tiedä mihin sinä perustat omasi.

Minun puolestani saat uskoa vaikka joulupukin korruptoituneisuuteen. Sinulla on kova hinku aloittaa tappelu aiheesta, mutta minä en lähde edelleenkään väittelemään kanssasi asiasta. Jaan sitä tietoa, mitä minulla on, koska kaikki eivät tunnu käytäntöä ymmärtävän. Eli en ole sanonut, että käytäntö on oikea, mutta käytäntö on se mikä on.

Totta on että majoitusliikkeet maksun ottavat kutsusta (eivät kaikki) ja toinen asia että ei kaikki omatoimimatkaajat yövy majoitusliikkeissä . On asuntoautot tai sukulaiset tai tuttavamajoitus ....

• lastulle vaan

Onko lastulla oma hevosmiesten tietotoimisto ......... josta saisi varmuudella viimeisintä "oikeaa" tietoo tullipaperihin viisumiin tankkaukseen ilotyttöihin tupakan tuontiin salakuljetukseen viinan tuontiin matkailuun ja hotellien palveluun jne

• Kuillinen lastu

Tietoa on, toimisto puuttuu...

Te enemmistöläiset joudutte tyytymään huhupuheisiin ja trokareihin, ennakkoluulot tosin kivasti auttavat tiedottomia että voi valita mieleisensä huhut

• herne nenässä
        Kuillinen lastu kirjoitti:

Tietoa on, toimisto puuttuu...

Te enemmistöläiset joudutte tyytymään huhupuheisiin ja trokareihin, ennakkoluulot tosin kivasti auttavat tiedottomia että voi valita mieleisensä huhut

Tyypillistä tiedottamista HHT:stä kun ei osata vastata niin sitten vedetään herne nenään tai per..een.
        Yksinkertaiseen kysymykseen tavalliselle tallaajalle joka olisi tarvinnut kutsua yllämainituilla kriteereillä saadakseen 56 evrolla monikrt viisumin!
        vaan vastaukseksi sitten änkytetään trokareita ja huhupuheita.
        Mistään ennakkoluuloista ei tällä henkilöllä pitäisi olla kysymys kun nähdäkseni hän on jo useitakin kertoja matkaillut venäjällä ja kokeillut mm monikrt viisumin saantia yksityishenkilön kutsulla eikä ole saanut ...Mutta kun ei niin ei ... hmmm.. pitäskö olla Yön Susien kerhon jäsen niin saisi kutsun viisumia varten heheheeee

• 6+16
        herne nenässä kirjoitti:

Tyypillistä tiedottamista HHT:stä kun ei osata vastata niin sitten vedetään herne nenään tai per..een.
        Yksinkertaiseen kysymykseen tavalliselle tallaajalle joka olisi tarvinnut kutsua yllämainituilla kriteereillä saadakseen 56 evrolla monikrt viisumin!
        vaan vastaukseksi sitten änkytetään trokareita ja huhupuheita.
        Mistään ennakkoluuloista ei tällä henkilöllä pitäisi olla kysymys kun nähdäkseni hän on jo useitakin kertoja matkaillut venäjällä ja kokeillut mm monikrt viisumin saantia yksityishenkilön kutsulla eikä ole saanut ...Mutta kun ei niin ei ... hmmm.. pitäskö olla Yön Susien kerhon jäsen niin saisi kutsun viisumia varten heheheeee

Hei Evro, mikä on HHT?

• Jäykkäniska
        6+16 kirjoitti:

Hei Evro, mikä on HHT?

Kato tuosta www.hht.fi

• tankkaritaneli

voe voe vi....tu ei nää tankkarit osaa muuta kuin tyhjentää ja täyttää, mistä lienee kutsun saaneet saadakseen viisumin.. ai niin trokareitahan he itsekin ovat.
      Mutta kukaan kunnon kansalainen ei saa kutsua saadakseen 56 evrolla monikert. viisumin ???

• Helppo homma

Hain juuri vuosiviisumin Helsingin rautatieasemalta Russian Toursista. Maksoi 179 €. Toimisto hankki jostain virtuaalisen kutsujan.

• Niinhän ne....

Matkatoimistojen kautta hankitun viisumin kutsujana on venäläinen firma.
        Firma on kyllä olemassa.
        Muutamista matkatoimistoista saa vuosiviisumin 150 euron hintaan. Sain juuri huhtikuun alussa sellaisen.
        Kutsujana voi olla myös joku venäläinen taho, kuten vaikkapa ystävyyskaupunki, silloin viisumin hankkiminen on halvempaa ja silloinhan sen voi itsekin hankkia konsulaatista.

• kumpiko

Hei . .Millaisen vuosiviisumin.. ?? busines vai kultttuuri viisumi

• helppo homma

Anoin turistiviisumia mutta passissa lukee että Kulturrnye svjasi, 007.
      01.05.13/30.04.14

• Halvalla menee

No niimpä näkyy olevan kulttuuri visa kun turisti visaa ei ole olekkaan, turvallista matkaa kulttuurin pyörteisiin. No et kuitenkaan kokeillut sitä 56 evron monikerta kulttuuri viisumin saantia ??? Kun täällä on näköjään asiantuntija tsiitä kesksustelleet

• Linnea landelta

Meitä olisi muutama mamma täällä lähdössä Pietariin. Onko nyt niin, että meidän kannattaa tilata matka jostakin matkatoimistosta ja samalla viisumit. Menemme siis junalla kahdeksi yöksi. Eurooppaan on tehty omatoimimatkoja, mutta onko viisumi yms. asiat niin monimutkaisia, että kannattaa antaa virkailijoiden hoitaa?

Ehtisikö joku tekemään edes lyhyen koosteen, missä järjestyksessä tehdään mitäkin. Olen lukenut netistä kyllä viisumin hakuoheita, mutta menee vähän yli...

• 314

En tiedä, mistä päin Te mammat Linnea ym. olette matkalla, mutta ellette aio olla Pietarissa kuin ne kaksi yötä, niin eikö sittenkin kannata ottaa pakettimatka laivalla Helsingistä ja asua ne yöt Sokos-hotellissa, jolloin ette tarvitse viisumeja ollenkaan?

Itse olen äskettäin varannut kolmen yön hotellin ja AY-lennon syyskuuksi Moskovaan Ebookersilta.
      Varauspaperit numeroineen tulivat saman tien.
      Eilen kysyin sähköpostilla hotellista puoltokirjettä = kutsu viisumia varten.
      Palaan heti tälle palstalle kun olen saanut sen.
      Sain tosin jo hoteliista ns. "automaattivastauksen" että viestini oli otettu vastaan, joten näyttää vähän liiankin hyvältä.

SL

• Linnea Landelta

Kiitos avusta, olemme ajatelleet mennä Lahdesta Allegrolla. Tutkailen nyt kuitenkin noita laivamatkoja. Voi olla kuitenkin helpompi niin.
        Siitä junamatkasta vielä kuitenkin. Mietin, että voimmeko tehdä niin, että haemme turistiviisumit, varaamme junaliput ja varaamme netin kautta hotellin. Pitääkö olla aina tuo kutsu, eli tietää viisumia hakiessa, että missä hotellissa yöpyy?

• viisumiviisas

Viisumitta pääsee laivalla kuten yllä sanottu.

Helsingistä ja Jyväskylä/lappeenrannasta menee joka päivi reittibusseja Pietariin. Esim Lappeenrannasta bussiin klo 8 ja olet Pietarissa klo 14. Helsingistä on muutaman tunnin pitempi matka.

Jos Pietarissa aikoo käydä vain kerran elämässään, niin kannattaa ottaa turistiviisumi. Jos Pietariin ihastuu ja alkaa kaivata toistekin, niin kulttuurinvuosiviisumi on hyvä. Sillä pääsee Pietariin vaikka joka kuukausi.
      Hinnat tietysti ovat matkatoimistoissa erilaisia ja toimitusajat vaihtelevat. Kannattaa kuuklata ja tutkia hintoja.

Jos menee ryhmän kanssa matkatoimiston järjestamana, niin ryhmäviisumin hinta on luokkaa 65 euroa.
      Jos ottaa kertaviisumin tai 2kertaviisumin, niin omamatkailuna hinnat on luokkaa 80...90 euroa.
      Jos ottaa kulttuurivuosiviisumin, niin saattaa maksaa 180 euroa.
      Jos ottaa 2-vuotiskultttuuriviisumin, niin saattaa maksaa 250 euroa.

Kallista on, mutta elämää se vain on.

Jos on liian kallista, niin mene Egyptiin. Sinne viisumi saattaa maksaa 15 euroa.

Pietari vaan on senverran fiksu paikka nykyään, ettei sitä kannata jättää käymättä.

• Linnea Landelta

Kiitos avusta. Tutkin nyt tuota laivamatkaa vielä. On tosi viehättävää, että meillä on noin suuri ja upea kaupunki niin lähellä. Toivottavasti pian tulee viisumivapaus.

• viisumiviisas

Enpä tiedä auttaako viisumivapaus rajan ylityksessä lainkaan. Voipi nimittäin käydä juuri päinvastoin.
      Nythän ne henkilöt,. joilla on viisumi, ovat "etukäteen" Venäjän tutkimia ja hyväksi ja luotettaviksi todettuja. Sellaiset pääsevät "sujuvasti" rajan ylitse.
      Sen sijaan sitten, kun on viisumivapaus, niin siinä rajalla tutkitaan, voidaanko tämä henkilö päästää rajan ylitse vai onko hänellä mahdollisesti ketunhäntä kainalossa. Siinä sitä mahorkkaa kuluu, kun viisumivapaita inehmoja rajalla selataan ja tutkitaan.
      Kyllä tämä nykymeno sitten taitaa olla parempi ja nopeampi rajanylitystapa. Sellaista rajaahan itäänpäin ei koskaan tule, kuin meillä on nyt esim Haaparannan rajalla.

• Linnea landelta

Näinhän se taitaa muuten ollakin. Eli siinä mielessä ihan hyvä näin.

• 16+19

Meinaatko että sitten venäläiset alkaisivat pitää samanlaisia kuulusteluja passintarkastuksessa, kuin mitä suomalaiset ovat harrastaneet iät ajat venäläisiä kohtaan Suomen passintarkastuksessa?

Olisi se niin tasa-arvoista ja väärin!

• Siitä vaan.

Jos venäläiset "kuulustelisivat" nyt suomalaiset matkaajat, niin uskon että 98% menettäisi väärin perustein hankkimansa viisumin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      135
      2263
    2. Mies olet edelleen rakas ja tärkeä

Mutta nyt tuntuu, että se "terävin vaihe" on ohi. En millään tapaa halua tällä pahoittaa mieltä, halusin vain ilmoittaa.
      Ikävä
      87
      1859
    3. Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?

Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt
      Tanssii tähtien kanssa
      71
      1793
    4. Taas poistuu ABC, nyt Salossa

Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on
      Maailman menoa
      109
      1647
    5. Milloin meistä tulee pari?

Vai tuleeko koskaan? :( Miehelle
      Ikävä
      56
      1342
    6. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      245
      1220
    7. Millainen luonne sinä olet?

Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä
      Ikävä
      182
      1202
    8. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      235
      1163
    9. Kuvaile kaivattuasi ja tunteitasi

häntä kohtaan viidellä emojilla!!
      Ikävä
      57
      1157
    10. Ihastuksen halaaminen

Oletko halannut mielitiettyäsi? Miltä ensimmäinen halaus tuntui, onko jäänyt mieleen? 🫂
      Ikävä
      49
      1112
    Aihe