Rautaa jalassa

matkusteleva

Mulla leikattiin jalka ja mietin että miten herkästi metallinpaljastin hälyttää kentillä. Levy ja naula on nilkassa. Onko joku todistus tmv oltava mukana, vai riittääkö pelkkä selitys?

14

2421

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurattaa

      sillä ei se sinun jalassa oleva rauta ole rautaa. Kiitos hauskasta hetkestä ja ei siis piippaa.

      • on rautaa

        Kyllä rauta on rautaa, jalassakin, jos sitä on sinne laitettu. Tai muuta metallia. Eräs tuttu, israelilainen, oli muutama vuosi sitten onnettomuudessa ja jalkaan asennettiin jotain, joka aiheuttaa hälytyksen joillain lentokentillä.


      • kandi selvittää
        on rautaa kirjoitti:

        Kyllä rauta on rautaa, jalassakin, jos sitä on sinne laitettu. Tai muuta metallia. Eräs tuttu, israelilainen, oli muutama vuosi sitten onnettomuudessa ja jalkaan asennettiin jotain, joka aiheuttaa hälytyksen joillain lentokentillä.

        ole vaan se titaania. Ja se ei reagoi noihin hälyttimiin eikä edes naulat ole rautanauloja. Varmaan pettymys mutta näin se on.


      • Teppana10
        kandi selvittää kirjoitti:

        ole vaan se titaania. Ja se ei reagoi noihin hälyttimiin eikä edes naulat ole rautanauloja. Varmaan pettymys mutta näin se on.

        Eivät ne tosiaan ole rautaa vaikka niin kansanomaisesti puhutaan,eivätkä hälytä.
        Ei myöskään esim.napakoru!


      • asiantuntijoita
        Teppana10 kirjoitti:

        Eivät ne tosiaan ole rautaa vaikka niin kansanomaisesti puhutaan,eivätkä hälytä.
        Ei myöskään esim.napakoru!

        Kylläpä täällä on taas asiantuntijoita vaikka juuri annettiin henkilökohtainen esimerkki siitä että HÄLYTTÄÄ! Ei aina, riippuu implantista, mutta periaatteessa voi hälyttää.
        Lukekaa nyt vaikka tuosta Wienin Yliopiston kokeesta:
        http://www.jbjs.org.uk/cgi/reprint/79-B/3/385.pdf


      • fyssari
        asiantuntijoita kirjoitti:

        Kylläpä täällä on taas asiantuntijoita vaikka juuri annettiin henkilökohtainen esimerkki siitä että HÄLYTTÄÄ! Ei aina, riippuu implantista, mutta periaatteessa voi hälyttää.
        Lukekaa nyt vaikka tuosta Wienin Yliopiston kokeesta:
        http://www.jbjs.org.uk/cgi/reprint/79-B/3/385.pdf

        Samaa mieltä, todellisia asiantuntijoita!

        Itse selvitin osastomme kirurgilta asiaa huvin vuoksi, ja hän sanoi, että jotkut metallit kyllä hälyttävät... onhan laitteiden nimi METALLINPALJASTIN, ei raudan.

        Ja aloittajalle tiedoksi, että vaikka laite piippaisi kentällä, et tee millään todistuksella mitään (niitä voi aina väärentää). Jos piippaa, turvamiehet tutkivat käsilaitteella ja huomaavat kyllä, että nilkkasi kohdalla piippaa, eikä mitään näy (kun kengät ja sukat otettu pois). Siispä hekin ymmärtävät, kun sanot, että nilkkasi on murtunut ja levytetty.


      • aloittaja
        fyssari kirjoitti:

        Samaa mieltä, todellisia asiantuntijoita!

        Itse selvitin osastomme kirurgilta asiaa huvin vuoksi, ja hän sanoi, että jotkut metallit kyllä hälyttävät... onhan laitteiden nimi METALLINPALJASTIN, ei raudan.

        Ja aloittajalle tiedoksi, että vaikka laite piippaisi kentällä, et tee millään todistuksella mitään (niitä voi aina väärentää). Jos piippaa, turvamiehet tutkivat käsilaitteella ja huomaavat kyllä, että nilkkasi kohdalla piippaa, eikä mitään näy (kun kengät ja sukat otettu pois). Siispä hekin ymmärtävät, kun sanot, että nilkkasi on murtunut ja levytetty.

        Kiitos kommenteista!


      • ei takuulla
        fyssari kirjoitti:

        Samaa mieltä, todellisia asiantuntijoita!

        Itse selvitin osastomme kirurgilta asiaa huvin vuoksi, ja hän sanoi, että jotkut metallit kyllä hälyttävät... onhan laitteiden nimi METALLINPALJASTIN, ei raudan.

        Ja aloittajalle tiedoksi, että vaikka laite piippaisi kentällä, et tee millään todistuksella mitään (niitä voi aina väärentää). Jos piippaa, turvamiehet tutkivat käsilaitteella ja huomaavat kyllä, että nilkkasi kohdalla piippaa, eikä mitään näy (kun kengät ja sukat otettu pois). Siispä hekin ymmärtävät, kun sanot, että nilkkasi on murtunut ja levytetty.

        vauhdissa mutta jalassa oleva metalli ei takuulla tee hälyytystä. Se ei ole edes metalia joka laitetaan tukemaan reisiluuta vaan muovia joka ei hälytä. Rautaa ihmisen sisään ei voi laittaa edes terveyssyistä.


      • .....
        ei takuulla kirjoitti:

        vauhdissa mutta jalassa oleva metalli ei takuulla tee hälyytystä. Se ei ole edes metalia joka laitetaan tukemaan reisiluuta vaan muovia joka ei hälytä. Rautaa ihmisen sisään ei voi laittaa edes terveyssyistä.

        Tyttären reisiluu katkesi, eikä varmasti ollu muovia ne kaksi TEN-naulaa jotka sinne laitettiin, toki vain 3 kk ajaksi. Ei oltu kylläkään missään kokeilemassa piippaisiko vai ei,
        mutta viime reissulla piippasi jopa rintsikoiden hakaset, miksei sitten suurempi metallipalanen nilkassa, kun ei ole kovin syvällä ihon alla kumminkaan.


    • villeviis

      Mulla on titanilevyt sääriluusta polveen ja kahdeksan ruuvia läpi luun. Ei ole hälyttimet reagoineet missään päin maailmaa.

    • JKKJKKJKK

      Osa metallipaljastimista todellakin reakoi, reakointi on yhteensä metallin laatuun, sijaintiin ja määrään korreloiva tekiä.

      Tällä hetkellä ruostumaton teräs on lisännyt osuuttaan titaaninkylmähitsautumisvaaran takia lukkolevyjen materiaalina. Ruostumaton teräs sisältää rautaa.

      Suurin osa nykyisten tekonivelten metallista on kromi-kobolttijohdoksia.

      Muovikomponentteja käytetään huomattavasti metallia vähemmän.

      Ja suurin osa lappusten kirjoittelusta loppui lentokoneterrorin takia.

    • Kuukauden päästä

      Aloitus kuusi vuotta sitten, mutta yleiseltä kannalta. Minulla vuosia sitten nilkkaa "teipattiin " raudalla. Silloiset metallinpaljastimt hälyyttivät, mutta eivät enää.
      On silti lompakossa valmiina lääkätin lausunto.

    • robottirouva

      Minulla on polvi titaanista ja kyllä piippaa joka kerta lentotarkastuksissa. Ollut jo muutaman vuoden ja lentänyt useampiin maihin, aina sama juttu.

    • Nimimerkkikin sopii

      Voin vastata aivan "Kuukaudn päästä"-nimimerkin sanoilla.
      Aikaisemmin hälyttimet piippasivat, eivät enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3470
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2810
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2698
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      1981
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1837
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1743
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1632
    Aihe