mitä mieltä olette tilanteesta jossa toinen ilman lupaa tutkii kännykästä kaikki tiedot ja viestit? voiko toiseen enää luottaa samalla tavalla kuin ennen?
luottamus toiseen koetuksella
16
1453
Vastaukset
- tilanteesta
Riippuu ihan tilanteesta. Väärinhän se on, mutta toisaalta kai tutkimiseen joku syy on?
sehän siinä on kun mitään syytä ei ollut. eipä siellä mitään salaisuuksia ollut joten siinä mitään vaan periaatteessa tunnen itseni niin loukatuksi etten tiedä haluanko enää jatkaa vaik rakastankin häntä.
- loukattu
madman3 kirjoitti:
sehän siinä on kun mitään syytä ei ollut. eipä siellä mitään salaisuuksia ollut joten siinä mitään vaan periaatteessa tunnen itseni niin loukatuksi etten tiedä haluanko enää jatkaa vaik rakastankin häntä.
Kumpi sä oot mies, nainen?
- enkä ollu vääräs
madman3 kirjoitti:
Minä olen tarkistanut mieheni puhelinta kun olen saannut kiinni niin monesta valheesta, en ole soitellut ja en ole sitä ja tätä ei oo ollu mukana, ja kuitenkin kaikki oli pelkkää puppua puheluita oli vaik kuin paljon viestiä lähetetty yömyöhään juuri ennenku olin tullu töistä kotiin ilmoitti varmaan naiselle et nyt ei voida enää soittaa. Mun mielestä tässä asiassa ainakin minua on enempi loukattu kun miestäni kun tarkastin puhelimen.
- näin on
Eiköhän siihen tosiaan ole syynsä jos toisen kännykkää kyttää, kannattais olla rehellinen varsinkin jos olet parisuhteessa, ja kyseessä ehkä joku joka mukana ja yrittää rikkoa suhteen. Minä ainakin tarkistaisin, ja tyhmähän se mies(nainen) jos jättää selkeitä viestejä ja puheluita näkyviin. Rehellisyys maan perii,
- ..minä...
..poikki laittaisin, jos kännykkääni tai kalenteriani mies menisi tutkimaan, vaikka minua on edellisessä suhteessa petetty.
Asiat eivät parane kyttäämällä. Luottamusta pitää olla.- valehtelu väsyttää
kun mies puhuu lööperiä kerta toisensa jälkeen, luotto menee ja puhelimen tiedot samaa todistavat. Kumpi lie enemmän rikollinen, patologinen valehtelija vai epätoivonen valehtelijan "uhri"...
- känny kyylä
mun mielestä kellään ei ole oikeutta mennä penkomaan toisen kännykkää! se on kuitenkin niin henk kohtanen kapistus. siel esim ystävien viestejä yms mitä ei tartte toisten lukea.
- eikö ole liian naiivia?
...tekee PUHELIMESTAAN henkilökohtaisen ja säilöö siihen yhtään mitään luottamuksellista? Aina on vaarana, että se henkilökohtaisuus on jonkun toisenkin luettavissa, sillä puhelin voidaan varastaa, se voi kadota, ties mitä. Se voi myös hajota, joten sinne meni kaikki "tärkeä". Jos ei toisten tartte niitä viestejä todellakaan lukea, niin miksi niitä pitää säästää? Eikö riitä se, että itse on ne kerran lukenut? Jos sinä ne säästät, ne eivät ole loppupeleissä kovinkaan arkaluontoisia viestejä, varsinkaan, jos puhelimesi saa auki näppäinlukosta ilman vaikeasti arvattavaa pin-koodia.
Jotkut luottavat ihan liikaa siihen, että kännykän tutkiminen olis kaikille jotenkin moraalisesti rikos. Että se oma ajatus siitä, että kännykkä olisi päiväkirjaan verrattavissa ja sitä kautta toive kunnioituksesta toisen yksityisyyttä kohtaan riittäisi suojaamaan "viestejä yms mitä ei tartte toisten lukea"... Se on oikeasti joillekin vain pelkkä PUHELIN.
- kolikon toinen puoli
tämä on tällainen ikuisuus kysymys, johon ei minun mielestäni ole yhtä oikeaa vastausta. riippuu tilanteesta sanoisin.
jos ratsaa kevein perustein toisen puhelimet, kukkarot ja muut henk.kohtaiset asiat... toimii väärin.
mutta tilanne voi olla kuten minulla joskus oli. epäilin vahvasti miestäni pettämisestä sillä useat naiset soittivat hälle koko suhteemme ajan ja oli myös niitä yöllisiä poissaoloja( sammui kaveri tykö tai oli yötä äidin luona jne).
aluksi mies selitti että ne olivat hänen kavereita ja luottavaisena uskoin sen. myöhemmin aloin pohtia miksi en tapaa heitä koskaan ja kummastelin asiaa miehelle. sain jotain epämääräistä vastaukseksi.
erään puhelun sitte kuulin puoli vahingossa, kun mies ei tajunnut että olen kotona. vedin miestä tilille ja hän selitti että se oli joku mielisairas ämmä joka jahtaa häntä. siitä sitten epäilyni alkoivat herätä, mutta halusin uskoa hänen versioon, kun oli jo lapsi ja kaikki.
vuosien saatossa hän ei enää vastannut puheluihin, kun olin paikalla ja perusteli, että joku jota hän ei halua tavata soittaa tai se tulee tuntemattomasta numerosta jne. aina oli syyt ja selitys valmiina. kun lopulta kyselin suoraan olin mielisairas ja sairaanloisen mustasukkainen.
kerran yöllä sitte ratsasin puhelimen, kun alkoi jo itsellä olla tunne, että olenko oikeasti vainoharhainen. en ollut. naisten numeroita luuri täynnä ja myös viestejä. otin yhden numeron ylös ja soitin siihen seuraavana päivänä.nainen oli fiksu ja kertoi kaiken, jopa sen mitä ukko hälle puhui( oli kuulemma kanssani lapsen ja rahan takia). siihen loppui se liitto sillä en halunnut olla hänen kanssa edes lapsen tai rahan takia... en mistään hinnasta.
olisin vain lähtenyt jo vuosia aiemmin jos olisin varmaksi asiat tiennyt. mies varasti 8- vuotta elämästäni ja olisi varastanut enemmän, jollen olisi ollut paha ihminen ja tutkinut sitä puhelinta.
kumpi siis pahempi rikos? kusettaa toista maksamaan lainoja ja kuluja sekä toimimaan ilmaisena piikana ja solmia uusia romansseja selän takana vai tutkia se luuri??? - ..o..
Miksi tehdä sellaista jossa voi vain hävitä, toisen puhelinta ei saa missään tapauksessa ainakaan ilman lupaa tutkia.
Itse en voisi luottaa sellaiseen henkilöön joka jäisi kiinni siitä että tutkisi puhelintani, suhteesta tulisi todennäköisesti loppu. - mittaaja
Ei henkilökohtaista puhelinta voi noin vain mennä penkomaan kuten ei voi muutakaan henkilökohtaista omaisuutta. Vaikka saattaisin teon ymmärtääkin, on se ainakin hyvin selkeä osoitus luottamuksen puutteesta. Ei voi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei luota kumppaniinsa.
Pyydettäessä saattaisin esitellä puhelimeni sisältöä, jolloin ei ainakaan tule väärinkäsityksiä. Pikkuisen lievempi juttu nähtäväksi pyytäminen. - 6 E. Tettu
Ei pitäis tarvia lupaa tai pitäiskö? Ei minulla ole aikaisemmin tullut toi edes mieleenkään. Mun känykkä on kuin yleinen puhelin jota ties kuka on käyttänyt ja selaillut. Jos haluaisin pitää jotain salassa en siihen hommaan käyttäis kännykkää enkä... Tietokonettani,
- jos
on painavia syitä epäillä, valheita ja uskottomuutta menneisyydessä. En minä ainakaan rakastamaani puolisoa siksi jättäisi, jos se ratsais mun kännykän ym, jos olisin itse käytökselläni antanu aihetta epäilyyn. Ei ole toiselta salattavaa parisuhteessa.
- jep!
samaa mieltä kanssasi.
- Ex?Kulkurin kaunotar
jep! kirjoitti:
samaa mieltä kanssasi.
Ja pettävä puoliso on tässä se viaton uhri.
Synnitön ressukka, jolle tehdään hirveä vääryys kun puhelin tutkitaan VAIN niin itsekkäästä syystä, että on vielä miehiä ja naisia jotka EIVÄT halua tulla pakotetuksi parisuhteeseen, jossa omaa akkaa nai sata muutakin miestä.
Tai vastaavasti omaa miestä nai kaikki ketä vähänkin kiinnostaa.
Jos haluat ettei puhelintasi ratsata, tiedän satavarman konstin.
Jätä kumppanisi.
Teet samalla teille molemmille palveluksen.
Oma mies jäi ratsaamalla kiinni, sanoin että yhden kerran saat anteeksi mutta jos vielä toistuu minä pakkaan ja lähden eikä selitellä tarvitse.
Minulla olisi ottajia enemmän kuin miehelläni, koska olen miestäni nuorempi ja varakkaampikin kuin hän.
Jos pettämään alkaisin, ei kalenteriini enää oma mies sopisikaan, koska joka päivälle saisin eri rakastajan.
Ei tuo mies nyt kuulemma vaihtaa halua, mutta jos tulee toisiin aatoksiin, en minä takasin enää milloinkaan ota.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543925Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603503Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084