Raution toimintakeskus on valmistunut,ja kesän aikana piti tilojen täyttyä.Lehdessäkin sanottiin että tulijoita on,mutta miksi he eivät sitten tule ??? Kalliiksihan tuollainen käy, kun on uudet hienot tilat ja vain kymmenkunta asukasta.
Kovin hiljaista
20
3244
Vastaukset
- sivusta seurannut
Tuntuuhan siellä elämää olevan....Mutta kun nyt imatralle suunnitelleen uusia vammaiskeskuksia niin eiköhän me veronmaksajat niitä pidä pystyssä!
Tänne rautioon nousee varmasti kohta JONKINLAINEN ELÄMYSPUISTO kun aamusta asti kaivinkoneet laulaa keskuksen ympärillä!
Kun antaa pikkusormen se vie koko käden(aki sirkesalo)- Se on totta!
Hei, sivusta seurannut! Sehän olisi ihanaa, että Immalan järven tuntumaan nousisi ELÄMYSPUISTO kaikenikäsille, kaikennäköisille ja myös kehitysvammaisille! Ei huolia kädestänne, eihän kukaan ole vielä koskettanut pikkusormeannekaan!Laki suojaa!
- UNELMAKOTI
Niin, olen sivusta seurannut ja hyvin läheltäkin raution toimintakeskuksen syntymistä ja taistelua.Itse olen entinen imatralainen ja aivan suu auki ja ahdistuneena kuuntelen teidän kyläläisten vastustamista! Miksi raution toimintakeskus aiheuttaa teille niin suurta ahdistusta?Minusta on suurenmoista,että vammaiset/vanhuksetkin mahdollisesti saavat asua ihanissa asianmukaisissa oloissa.(jos vain löytyisi mm.imatran kaupungilta empatiaa maksusitoumuksien osalta). En haluaisi sanoa,mutta sanon kuitenkin,että pitääkö aina omalle kohdalle sattua/lähipiiriin vammainen jotta arvostetaan KAIKKIEN ihmisien elämänarvoista elämää????
AnssiP olet hienosti ottanut kantaa asioihin, ihanaa!Olen samaa mieltä, että jos Raution toimintakeskus olisi ollut jonkun toisen hanke,niin talo olisi jo täynnä ja rannat raivattu:).
Olisiko mahdollista olla inhimillinen ja kaikki rämpsäläisetkin voisivat nauttia kauniista puistosta ja pihapiiristä....koskaan ei tiedä vaikka itse "pääsisi" noin ihaniin puitteisiin asumaan!
Ystävällisyyttä ja ymmärtymystä meille kaikille, KIITOS
ps. Rautionkyläänhän tuntuu nousevan omakotitaloja ihan pilvinpimein,eikö niiden rakennusäänet häiritse ollenkaan??? - vammaisen puolella tuulee
UNELMAKOTI kirjoitti:
Niin, olen sivusta seurannut ja hyvin läheltäkin raution toimintakeskuksen syntymistä ja taistelua.Itse olen entinen imatralainen ja aivan suu auki ja ahdistuneena kuuntelen teidän kyläläisten vastustamista! Miksi raution toimintakeskus aiheuttaa teille niin suurta ahdistusta?Minusta on suurenmoista,että vammaiset/vanhuksetkin mahdollisesti saavat asua ihanissa asianmukaisissa oloissa.(jos vain löytyisi mm.imatran kaupungilta empatiaa maksusitoumuksien osalta). En haluaisi sanoa,mutta sanon kuitenkin,että pitääkö aina omalle kohdalle sattua/lähipiiriin vammainen jotta arvostetaan KAIKKIEN ihmisien elämänarvoista elämää????
AnssiP olet hienosti ottanut kantaa asioihin, ihanaa!Olen samaa mieltä, että jos Raution toimintakeskus olisi ollut jonkun toisen hanke,niin talo olisi jo täynnä ja rannat raivattu:).
Olisiko mahdollista olla inhimillinen ja kaikki rämpsäläisetkin voisivat nauttia kauniista puistosta ja pihapiiristä....koskaan ei tiedä vaikka itse "pääsisi" noin ihaniin puitteisiin asumaan!
Ystävällisyyttä ja ymmärtymystä meille kaikille, KIITOS
ps. Rautionkyläänhän tuntuu nousevan omakotitaloja ihan pilvinpimein,eikö niiden rakennusäänet häiritse ollenkaan???Unelmakodin kirjoittaja, puhuit todella asiaa.
Minuakin alkoi kiinnostaa asia niin paljon, että kävin toimintakeskuksen www. sivuilla. Onpa upea rakennus, kauniit, viihtyisän näköiset tilat ja mikä parasta asiakkaiden, nuorten ihmisten kasvoilta paistoi tyytyväisyys, onni ja ilo.
Niinpä kyllä ihminen/naapuri on todella kummallinen, luullaan että näistä nuorista tarttuu jotakin. Ajattelen, että saisi todella tarttuakin, nimittäin iloa, tyytyväisyyttä, kohteliaisuutta avoimuutta, pienestä kiitollisuutta ym. ym. Sellaista ei enää yhteiskunnastamme paljon löydy.
Luin, että tämä koti on yksityinen ja Imatran kaupunki on hankkeessa mukana. Toivotan jaksamista kaikille hankkeessa mukana olleille. Tällainen talo ei todella valmistu vaivatta. Tällaisessa on ollut näky paikallaan ja arvot kohdallaan.
Menestystä koko kodille, sen asukkaille, hoitohenkilökunnalle, johtokunnalle ja kaikille jotka asiaa eteenpäin vievät. Imatran kaupungin päättäjille näkyä ja järkeä tehdä todellisia sydämen ratkaisuja - hyvillä asioilla edistetään kaikkien hyvinvointia.
Niin ja hyvät naapurit tajuatteko, että tekin olette päinvastoin kuin luulette yhteistyökumppaneina saajien puolella.
HYVÄ KELLONNE KILKATTAKOON TODELLA KAUAS! - puolustuspuheenvuoro
vammaisen puolella tuulee kirjoitti:
Unelmakodin kirjoittaja, puhuit todella asiaa.
Minuakin alkoi kiinnostaa asia niin paljon, että kävin toimintakeskuksen www. sivuilla. Onpa upea rakennus, kauniit, viihtyisän näköiset tilat ja mikä parasta asiakkaiden, nuorten ihmisten kasvoilta paistoi tyytyväisyys, onni ja ilo.
Niinpä kyllä ihminen/naapuri on todella kummallinen, luullaan että näistä nuorista tarttuu jotakin. Ajattelen, että saisi todella tarttuakin, nimittäin iloa, tyytyväisyyttä, kohteliaisuutta avoimuutta, pienestä kiitollisuutta ym. ym. Sellaista ei enää yhteiskunnastamme paljon löydy.
Luin, että tämä koti on yksityinen ja Imatran kaupunki on hankkeessa mukana. Toivotan jaksamista kaikille hankkeessa mukana olleille. Tällainen talo ei todella valmistu vaivatta. Tällaisessa on ollut näky paikallaan ja arvot kohdallaan.
Menestystä koko kodille, sen asukkaille, hoitohenkilökunnalle, johtokunnalle ja kaikille jotka asiaa eteenpäin vievät. Imatran kaupungin päättäjille näkyä ja järkeä tehdä todellisia sydämen ratkaisuja - hyvillä asioilla edistetään kaikkien hyvinvointia.
Niin ja hyvät naapurit tajuatteko, että tekin olette päinvastoin kuin luulette yhteistyökumppaneina saajien puolella.
HYVÄ KELLONNE KILKATTAKOON TODELLA KAUAS!jos sallitte,niiden naapureiden puolesta. Imatralla on nyt ihan kummallinen tyyli rakentaa. Ensin tehdään matalahkot kauniit omakotitalot rannan tuntumaan.Tottahan jokainen tonttiaan valitessaan ottaa myös huomioon avautuvat näkymät,ennen rakentamispäätöstään.
Sitten kun nämä on rakennettu, voikin siihen eteen rakentaa IIIISOOON,korkean talon,jonka asukkaat ainoastaan pääsevät maisemista nauttimaan. Ja tämä talo ei siellä ole ainoa.
Kyllä maisemista osaavat /on lupa nauttia niin terveet kuin sairaatkin,samalla tavalla. Ja missään vaiheessa en ole kuullut että naapurit olisivat valittaneet vammaisten palvelukeskuksen rakentamisesta,vaan kyllä he valittivat tuon ison
talokompleksin takia.Ja korkeuden.
Kaikki tietävät että Imatralla on tosi niukasti rahaa terveydenhoitoon,ei ihme että yritetään myös tässä asiassa hieman säästää ja etsiä hieman edullisempi vaihtoehto hoitoa tarvitseville.Koskee valitettavasti kaikkia sairaita.Tämän talon toteuttamiseen olisi halvempiakin vaihtoehtoja varmasti ollut. Tottakai jokainen haluaa sairaalle/vammaiselle omaiselleen vain kaikkein parasta.
Itsekin toivoisin omaiselleni tuolla sairaalan kroonikko-osastolla edes järvimaisemaa ikkunasta,tai jotain muuta kaunista,mikä piristäisi liikuntakyvytöntä ihmistä.Tai edes himpun verran enemmän aikaa hoitajalta. Ihania ovat muuten,aina ohimennessään muistavat poskea silittää.
Ja väitän että aika monet lapset ovat Imatrallakin joutuneet pärjäämään ilman minkäänlaisia elämyspuistoja. Eikä kaikilla vanhemmilla ole rahaa lapsiaan Lintsille viedä. - minne matka?
vammaisen puolella tuulee kirjoitti:
Unelmakodin kirjoittaja, puhuit todella asiaa.
HYVÄ KELLONNE KILKATTAKOON TODELLA KAUAS!On kulunut aikaa ja valitettavasti näyttää siiltä, ettei Rautiontoimintakeskyuksen kello kilkatakaan aina hyvää, koska joittenkin asukkaitten kohdalla toimitaan kylmäverisesti kun eristetään omaisista ja ei sallita tapaamasia ollenkaan...ei edes joulupyhinä. Siellä kuulemma kummalisuudet jatkuvat jo vuoden verran..
- ei nimimerkkiä
ehkä on viety jo koko käsi...ja emme tiedä mitä suljettujien ovien takana kehitysvammaisille toimintakeskuksessa tapahtuu ..kun satakielikään ei kuulemma enää laula....Surullista!
Lautakunta teki ostopalvelusopimuksen keväällä, mutta ostaako Imatra Satakielenlaululta palveluita.
Kannattaisi veronmaksajien kysyä, mistä johtuu, että poliitikot ajavat vaikka konkurssiin omalla paikkakunnalla olevan palvelulaitoksen.
Media on aina paikanpäällä pienemmissäkin kissanristiäisissä.
EIPÄ OLLUT PALVELUKESKUKSEN AVAJAISISSA.
Itse kävin tutustumassa paikkaan kesäkuussa. Paikka on hyvin suunniteltu ja nyt hommaa vetää alan ammattilainen.
Jotta homma toimisi, pitää palvelukeskukseen saada vähintään kaksi hoidokkia lisää.
IMATRAN KAUPUNGIN MIELESTÄ MEILLÄ EI OLE KRITEERIT TÄYTTÄVIÄ ASIAKKAITA.
ONKO NÄIN SOSIAALI JA TERVEYSLAUTAKUNTA????????????- Markus
oikeestaan tarkottaa. Ettäkö konkurssiin vasta rakennettu ja hyvään tarkotukseen tehty laitos.
Imatralta löytyy aivan varmasti asukkaita tällaiseen paikkaan. Mikä merkitys on naapureiden valituksilla? Monet ovat sitä mieltä että näitä paikkoja tarvitaan mutta ei meidän naapuriin. Markus kirjoitti:
oikeestaan tarkottaa. Ettäkö konkurssiin vasta rakennettu ja hyvään tarkotukseen tehty laitos.
Imatralta löytyy aivan varmasti asukkaita tällaiseen paikkaan. Mikä merkitys on naapureiden valituksilla? Monet ovat sitä mieltä että näitä paikkoja tarvitaan mutta ei meidän naapuriin.Kesäkuussa oli tietämäni mukaan siis vajausta käyttöasteessa. Jos tilanne ei ole muuttunnut tai muutu, niin laitos joutuu rahoittamaan toimintaansa pankin rahalla.
Naapureiden valituksella ei ole merkitystä enää.
Muistat kai, että olen kertonnut, miten virkamiehet ja eräät johtavat poliitikot ovat alusta asti vaikeuttaneet Vainikan suunnitelmia.
Paikka ei ole tarkoitettu jollekkin vain tietylle ryhmälle, vaan potilaiksi voidaan valita aika laajasta alueesta. Tai miten nimittäisin erilailla vammaisia.
Tontille jäi vielä rakennusoikeutta, joten toivokaamme, että paikka saa asukkaita lisää. Sen jälkeen se tulee toimeen omillaan ja pystyy kehittämään toimintaa.
Vammaisjärjestöjen pitäisi nyt olla skarppina.- kaupunki korjaa
anssi.p kirjoitti:
Kesäkuussa oli tietämäni mukaan siis vajausta käyttöasteessa. Jos tilanne ei ole muuttunnut tai muutu, niin laitos joutuu rahoittamaan toimintaansa pankin rahalla.
Naapureiden valituksella ei ole merkitystä enää.
Muistat kai, että olen kertonnut, miten virkamiehet ja eräät johtavat poliitikot ovat alusta asti vaikeuttaneet Vainikan suunnitelmia.
Paikka ei ole tarkoitettu jollekkin vain tietylle ryhmälle, vaan potilaiksi voidaan valita aika laajasta alueesta. Tai miten nimittäisin erilailla vammaisia.
Tontille jäi vielä rakennusoikeutta, joten toivokaamme, että paikka saa asukkaita lisää. Sen jälkeen se tulee toimeen omillaan ja pystyy kehittämään toimintaa.
Vammaisjärjestöjen pitäisi nyt olla skarppina.pian Myllyksenkadun asfaltin,kun viime kesänä Satakielelle (ja muille halukkaille ) sen maakaasun vetäisivät.Ei ollut kovin häävi aiemminkaan,ja nyt puuttuu puolet päällysteestä.
kaupunki korjaa kirjoitti:
pian Myllyksenkadun asfaltin,kun viime kesänä Satakielelle (ja muille halukkaille ) sen maakaasun vetäisivät.Ei ollut kovin häävi aiemminkaan,ja nyt puuttuu puolet päällysteestä.
Uusien asuntoalueiden rakentaminen vanhojen jatkeeksi tuo aina tämän ongelman, eli joudutaan repimään monesti auki pinnotteita. Ero uuden ja vanhan kadun välillä on se, että uudelle kadulle luvataan päällyste määräajassa. Vanhoille ei sellaista päätöstä ole.
- kummallista kyllä
mitkä on ne kaupungin kriteerit ?
On paljon vammaisia nuoria Imatralla ja ympäristökunnissa, eivätkä he saa asua palvelutalossa.
Siellähän oppii paremmin itsenäisyyttä kuin kotona omien vanhempien kanssa. kummallista kyllä kirjoitti:
mitkä on ne kaupungin kriteerit ?
On paljon vammaisia nuoria Imatralla ja ympäristökunnissa, eivätkä he saa asua palvelutalossa.
Siellähän oppii paremmin itsenäisyyttä kuin kotona omien vanhempien kanssa.Kerroin asiasta joskus aikaisemmin täällä, mutta kerrataan vielä.
Minulle on sanottu, että vammaisjärjestöt ovat tässä asiassa keskeisin vaikuttaja. Heiltä pitää minun tietämäni mukaan tulla esityksiä asukkaista. Muista huom. näin minulle on kerrottu.
Itse olen samaa mieltä kanssasi siitä, että vammaisen nuoren kehityksen kannalta on parempi, että hän asuu tämmöisessä palvelutalossa. Siellä hän saa ottaa osaa askareisiin. Tapaa muita.
Etelä-saimaassa oli kirjoitus vasta äskettäin. Siinä vanhemmat halusivat oman lapsensa kotikuntaan laitokseen. Kunta ei myöntännyt lupaa, koska katsottiin paikan vaihdon järkyttävän nuorta. Hoitopaikkaa vanhempien lähellä ei katsottu mitenkään tarpeelliseksi.- kummallista..
anssi.p kirjoitti:
Kerroin asiasta joskus aikaisemmin täällä, mutta kerrataan vielä.
Minulle on sanottu, että vammaisjärjestöt ovat tässä asiassa keskeisin vaikuttaja. Heiltä pitää minun tietämäni mukaan tulla esityksiä asukkaista. Muista huom. näin minulle on kerrottu.
Itse olen samaa mieltä kanssasi siitä, että vammaisen nuoren kehityksen kannalta on parempi, että hän asuu tämmöisessä palvelutalossa. Siellä hän saa ottaa osaa askareisiin. Tapaa muita.
Etelä-saimaassa oli kirjoitus vasta äskettäin. Siinä vanhemmat halusivat oman lapsensa kotikuntaan laitokseen. Kunta ei myöntännyt lupaa, koska katsottiin paikan vaihdon järkyttävän nuorta. Hoitopaikkaa vanhempien lähellä ei katsottu mitenkään tarpeelliseksi.se olet kaupungin virkamies joka päättää niistä kriteereistä ??
kummallista.. kirjoitti:
se olet kaupungin virkamies joka päättää niistä kriteereistä ??
Minulla ei ole tän asian kanssa muuta tekemistä, kuin, että meidän ryhmä on koko ajan viennyt asiaa eteen päin. Tarkoitan palvelukeskuksen toteutusta. Samoin olemme antaneet neuvoja, miten edetä tässä asukkaitten saannissa. Jos tämä olisi jonkun muun hanke, niin no jääköön sanomatta.
- Nimetön
Askel eteen, kaksi taakse! Näinkö menee Imatran kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta omissa päätöksissään? Vai astuuko esin tämä käytäntö silloin kun päätös koskee vammaisten asiota!
- tiptop
Markus kirjoitti:
Imatralta löytyy aivan varmasti asukkaita tällaiseen paikkaan. Mikä merkitys on naapureiden valituksilla? Monet ovat sitä mieltä että näitä paikkoja tarvitaan mutta ei meidän naapuriin.Olen kuullut, että rakennusvaiheessa jotkut naapirit keräsivät allekirjoituksia adressiin,vastustaen rakennustöitä.Mielestäni, tosi häpeällistä!
Raution monitoimikeskus ei ole laitos! Siellä eletään kotinomaisen mukaan tavallisten ihmisten elämää. Se on siihen muuttaneiden oma koti itsenäiseen elämään. Kunniotamme!
- Se on totta!
Ei enää niin hiljaista ole Satakielessä!Ja tulijoita riittäisi Imatraltakin. Ihmetyttää, etteivät kunnan päättäjät ja vammaisjärjestöt huomaa,kuinka moderni asumis-ja toimintakeskus on noussut nuorille kehitysvammaisille Rautioon!
Tästä Monitoimikeskuksesta voisi ylpeillä Imatra ja koko Etelä-Karjala.- ei nimimerkkiä
moderni asumis-ja toimintakeskuksesta kuulee jo kaikenlaista, joten kierrän kauas tuon paikan kehitysvammaiseni kanssa, sehän olikin tarkoitettu alunperin vammaisille...! Ei kai kannata sekoittaa, jos osaamistakaan ei ole hankittu riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi842745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612642Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952551Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu892085Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk531572Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171498Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361485