SAIRAUDET HOMEISTA

Ytimekäs tietopaketti

35

1117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nisuiisu

tähän asti parhaat näkemäni. Luulisi, että tuon sivuston olisi laatinut TTL:n ammattitautitiimi uuden johtajansa Kaj Husmanin johdolla. Valitettavasti vain nuo tiedot on saatu jostain muualta kuin TTL:lta.

Muutamia huomioita sivuston tiedoista. Ensinnäkin se mitä siellä puhutaan sivulla 4 viimeisessä kappaleessa HOMEPÖLYKEUHKOSTA ja sen harvinaisuudesta kosteusvaurioossa sairastumisessa, niin minä menisin vielä pidemmälle kuin he. Kosteusvaurio ei aiheuta lainkaan homepölykeuhkoa. Siis homeitiöiden hengittäminen ei aiheuta kosteusvauriossa homepölykeuhkoa. Sen sijaan kosteusvauriossa allergisen alveoliitin aiheuttaa orgaanisen pölyn mukana keuhkorakkuloihin lentävät ns. super-myrkyt, jotka jo itsessään ovat orgaanista pölyä, koska koostuvat orgaanisesta aineesta.

ODTS:n osalta viittaan tähän ns. "Geneven sopimukseen", jota olen kommentoinut jo kolmatta päivää:
      http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000038976193

Minä ainakin uskon siihen, mitä Genevessä aikoinaan kirjoitettiin, että ODTS on nimenomaan "Airway disease", jota koodi J66.8 edellyttää. Me emme voi yht' äkkiä täällä Suomessa kumota "Geneven sopimusta", jossa ODTS määritetään hengitystie-sairaudeksi. ODTS:sta maassamme sanotaan, että se olisi HOMEPÖLYKEUHKON lievempi muoto. Siis, että sairaus olisi keuhkorakkuloissa, eikä hengitysteissä kuten "Geneven sopimus" edellyttää.

Sitten tuosta homeallergiasta pitäisi reilusti sanoa, että se on IgE-välitteinen. Näitä aitoja homeallergioita on aivan varmasti tavattu pienillä lapsilla, joilla monella Th1/Th2-tasapaino on vielä kallistunut Th2-puolelle, jollainen se on ennen sytymää tai syntymän hetkellä. Mehän muistamme, että syntymämme jälkeen meillä voi olla immuniteettimme olla melko pitkään Th2-puolella. Kannattaa opiskella vielä kerran kunnolla, mitä tässä artikkelissa kerrotaan. Siellä on sanottu tuokin, mitä tuossa viimeksi totean:
      http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo92070.pdf

Eli kaiken kaikkiaan todella hyödyllistä tietoa löytyy Inspectorsecin sivuilta.

ystävällisin bakteerimyrkkyterveisin

Pekka Nikkola

• heh....

Mistäköhän johtuu, ettei siellä puhuta LAINKAAN bakteerimyrkkyalveoliitistasi, vaikka se on sinun mukaan kaikilla kosteusvauriomikrobialtistuneilla???

• nisuiisu
        heh.... kirjoitti:

Mistäköhän johtuu, ettei siellä puhuta LAINKAAN bakteerimyrkkyalveoliitistasi, vaikka se on sinun mukaan kaikilla kosteusvauriomikrobialtistuneilla???

hengitysilma päätyy keuhkorakkuloihin, tarvitse erikseen mainita. Siellähän on sivukaupalla selostettu kaikenmaailman sairauksia, jotka johtuvat siitä, että bakteerimyrkyt päätyvät keuhkorakkuloihin. Totta helvetissä myrkyt menevät KEUHKORAKKULOIHIN ! Vedä syvään henkeäsi ja mieti mihin ilmasi menee.

Niin mihin hengitettävä ilmamme päätyy? Sinä et tiedä edes sitä!

Sinun älykkyytesi riittää vain seuraamaan sellaista, että löytyykö jostakin jokin määrätty sana. Tietoa et pysty soveltamaan yhtään. Kaikki muut palstamme lukijat pystyvät siihen, jopa "Homeherkkä", mutta häntä kauhistuttaa vain se, että väärien astma-diagnoosien kumoaminen hankaloittaisi sairastuneen toimeentuloa. "Homeherkkä" iloitsee siitä, että tri Pilleri määrää 5-8 ilmaista lääkettä. Tosin "Homeherkkä" ei tajua sitä, että siitä on seurauksena jopa ihan aito astma.

Jatka nyt googlaamistasi ja kerro meille, mitä nyt löysit. Tulen sitten kertomaan, mitä linkittämäsi tieto tarkoittaa. Tämä oli kyllä yliveto, tämä "Geneven sopimuksen" linkittäminen. Siellä oikein varoitettiin, että ei saisi hengenahdistusta sotkea astmaan. Kaiken huippu on se, että ohjeet laati TTL:n työntekijä. Sitten TTL ei noudata edes omia ohjeitaan. Aivan varmasti TTL tullaan vielä lakkauttamaan rikollisorganisaationa, jos maamme on kerran sivistys- ja oikeusvaltio.

Pekka Nikkola

• aiheuttavat alveoliitin?

"Sen sijaan kosteusvauriossa allergisen alveoliitin aiheuttaa orgaanisen pölyn mukana keuhkorakkuloihin lentävät ns. super-myrkyt, jotka jo itsessään ovat orgaanista pölyä, koska koostuvat orgaanisesta aineesta. "

Tarkoitatko näillä ns. supermyrkyillä nyt sitten niitä endotoksiineja,jotka ovat bakteereista peräisin?

• koominen !
        nisuiisu kirjoitti:

hengitysilma päätyy keuhkorakkuloihin, tarvitse erikseen mainita. Siellähän on sivukaupalla selostettu kaikenmaailman sairauksia, jotka johtuvat siitä, että bakteerimyrkyt päätyvät keuhkorakkuloihin. Totta helvetissä myrkyt menevät KEUHKORAKKULOIHIN ! Vedä syvään henkeäsi ja mieti mihin ilmasi menee.

Sinun älykkyytesi riittää vain seuraamaan sellaista, että löytyykö jostakin jokin määrätty sana. Tietoa et pysty soveltamaan yhtään. Kaikki muut palstamme lukijat pystyvät siihen, jopa "Homeherkkä", mutta häntä kauhistuttaa vain se, että väärien astma-diagnoosien kumoaminen hankaloittaisi sairastuneen toimeentuloa. "Homeherkkä" iloitsee siitä, että tri Pilleri määrää 5-8 ilmaista lääkettä. Tosin "Homeherkkä" ei tajua sitä, että siitä on seurauksena jopa ihan aito astma.

Jatka nyt googlaamistasi ja kerro meille, mitä nyt löysit. Tulen sitten kertomaan, mitä linkittämäsi tieto tarkoittaa. Tämä oli kyllä yliveto, tämä "Geneven sopimuksen" linkittäminen. Siellä oikein varoitettiin, että ei saisi hengenahdistusta sotkea astmaan. Kaiken huippu on se, että ohjeet laati TTL:n työntekijä. Sitten TTL ei noudata edes omia ohjeitaan. Aivan varmasti TTL tullaan vielä lakkauttamaan rikollisorganisaationa, jos maamme on kerran sivistys- ja oikeusvaltio.

Pekka Nikkola

Vai, ettei bakteerimyrkkyalveoliitin osalta tarvitse mainita mitään ICD-10:ssä ????

Vertaileppahan nyt hieman sanomaasi siihen, mitä puhuit ODTS:sistä ja ICD-10:stä!

Vai onko taas liian vaikeata asioita sinulle?

• nisuiisu
        aiheuttavat alveoliitin? kirjoitti:

"Sen sijaan kosteusvauriossa allergisen alveoliitin aiheuttaa orgaanisen pölyn mukana keuhkorakkuloihin lentävät ns. super-myrkyt, jotka jo itsessään ovat orgaanista pölyä, koska koostuvat orgaanisesta aineesta. "

Tarkoitatko näillä ns. supermyrkyillä nyt sitten niitä endotoksiineja,jotka ovat bakteereista peräisin?

asia kuin endotoksiinit. Tästä näet, mitä endotoksiinit ovat:
        http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=endotoksiini

Endotoksiineja tuottavat erityisesti gram-negatiiviset bakteerit.

Nämä super-myrkyt ovat niitä aineenvaihduntatuotteita, joita kosteusvauriotapauksessa bakteerit alkavat tuottamaan YMPÄRISTÖÖNSÄ, kun huomaavat, että niiden elintila alkaa käymään ahtaaksi. Ne siis myrkyttyvät ympäristönsä, jotta saavat esim. homekasvustolta kasvutilaa.

Näistä myrkyistä käytetään sellaista hienoa nimitystä kuin "bioaktiiviset metaboliitit". Juuri tälläisen toiminnan tutkimiseen minä olen saanut erikoiskoulutuksen Kuopion yliopistossa 1994-95.

Näitä gram-negatiivisia bakteereita ei juurikaan tavata kosteusvauriossa, joten endotoksiinit eivät aiheuta mitään ongelmaa kosteusvauriossa.

Sen sijaan kosteusvauriossa jylläävät aktinobakteerit eli aktinomykeetit eli kansanomaisesti sanottuna "sädesienet" ja joista näytteenoton yhteydessä tyypitetään ainoastaan Streptomyces-suku. Myös gram-positiiviset bakteerit kasvavat kosteusvauriossa ja niistä on tnnetuin Bacillus-suku.

Juuri aktinomykeetit ja gram-positiiviset bakteerit tuottavat kosteusvauriossa kasvaessaan näitä super-myrkkyjä, jotka siis vaurioittavat pahoin immuunipuolustuksen NK-lymfosyytit ja mahdollistaa erilaiset syövät ja keuhkorakkulatulehduksen.

Katsoin juuri "Asumisterveysopasta", joka on STM:n julkaisu. Ihmetyttää, että johtaja Risto Aurola STM:stä, joka on biokemisti, ei puhu edes halaistua sanaa näistä bakteereiden erittämistä bioaktiivisista metaboliiteista. Siis STM on pitänyt huolen siitä, että näistä super-myrkyistä ei saa puhua. Ovat siis toimillaan aiheuttaneet ja tulevat aiheuttamaan tuhansien ihmisten KUOLEMAN. Tälläistä on siis elämä DDR-Suomessa.

Pekka Nikkola
        FM (biokemia)

• jestasss
        nisuiisu kirjoitti:

Nämä super-myrkyt ovat niitä aineenvaihduntatuotteita, joita kosteusvauriotapauksessa bakteerit alkavat tuottamaan YMPÄRISTÖÖNSÄ, kun huomaavat, että niiden elintila alkaa käymään ahtaaksi. Ne siis myrkyttyvät ympäristönsä, jotta saavat esim. homekasvustolta kasvutilaa.

Näistä myrkyistä käytetään sellaista hienoa nimitystä kuin "bioaktiiviset metaboliitit". Juuri tälläisen toiminnan tutkimiseen minä olen saanut erikoiskoulutuksen Kuopion yliopistossa 1994-95.

Näitä gram-negatiivisia bakteereita ei juurikaan tavata kosteusvauriossa, joten endotoksiinit eivät aiheuta mitään ongelmaa kosteusvauriossa.

Sen sijaan kosteusvauriossa jylläävät aktinobakteerit eli aktinomykeetit eli kansanomaisesti sanottuna "sädesienet" ja joista näytteenoton yhteydessä tyypitetään ainoastaan Streptomyces-suku. Myös gram-positiiviset bakteerit kasvavat kosteusvauriossa ja niistä on tnnetuin Bacillus-suku.

Juuri aktinomykeetit ja gram-positiiviset bakteerit tuottavat kosteusvauriossa kasvaessaan näitä super-myrkkyjä, jotka siis vaurioittavat pahoin immuunipuolustuksen NK-lymfosyytit ja mahdollistaa erilaiset syövät ja keuhkorakkulatulehduksen.

Katsoin juuri "Asumisterveysopasta", joka on STM:n julkaisu. Ihmetyttää, että johtaja Risto Aurola STM:stä, joka on biokemisti, ei puhu edes halaistua sanaa näistä bakteereiden erittämistä bioaktiivisista metaboliiteista. Siis STM on pitänyt huolen siitä, että näistä super-myrkyistä ei saa puhua. Ovat siis toimillaan aiheuttaneet ja tulevat aiheuttamaan tuhansien ihmisten KUOLEMAN. Tälläistä on siis elämä DDR-Suomessa.

Pekka Nikkola
        FM (biokemia)

Sinulla ei sitten näytä olevan edes harmainta aavistusta Asumisterveysohjeen ja -oppaan funktiosta.

Voisitko ihan oikeasti jo lopettaa kutsumasta itsäsi kosteusvaurioasiantuntijaksi. Uudet lukijat voivat uskoakin sitä ja mennä harhaan.

• en ymmärrä
        nisuiisu kirjoitti:

Pekka Nikkola
        FM (biokemia)

"Endotoksiineja tuottavat erityisesti gram-negatiiviset bakteerit. "

"Näitä gram-negatiivisia bakteereita ei juurikaan tavata kosteusvauriossa, joten endotoksiinit eivät aiheuta mitään ongelmaa kosteusvauriossa."

MISSÄ NÄITÄ GRAM-NEGATIIVISIA SITTEN TAVATAAN???

• VAI ONKO SITTENKIN
        nisuiisu kirjoitti:

Pekka Nikkola
        FM (biokemia)

"Näistä myrkyistä käytetään sellaista hienoa nimitystä kuin "bioaktiiviset metaboliitit". Juuri tälläisen toiminnan tutkimiseen minä olen saanut erikoiskoulutuksen Kuopion yliopistossa 1994-95. "

OLET SAANUT ERIKOISKOULUTUKSEN 1994-95 ja kuitenkin väität ettet tiennyt vuonna 2001-2002 muutakuin että kosteusvaurio aiheuttaa astmaa ja viittasit tyhosan antamaan tietoon.

MENI SITTEN SE MAINOSTAMASI ERIKOISKOULUTUS IHAN HUKKAAN ja mainostat itseäsi nyt aivan perusteettomasti asiantuntijaksi. Eihän asiantuntija voi olla niin tyhmä että altistuttaa itsensä tahallisesti ja suostuu vielä 4 altistukseen kolmen viikon aikana.

Silmissä taisi kiilua 500.000 euron korvausvaatimus, joka sekään ei onnistunut.

• *nimetön*
        VAI ONKO SITTENKIN kirjoitti:

"Näistä myrkyistä käytetään sellaista hienoa nimitystä kuin "bioaktiiviset metaboliitit". Juuri tälläisen toiminnan tutkimiseen minä olen saanut erikoiskoulutuksen Kuopion yliopistossa 1994-95. "

OLET SAANUT ERIKOISKOULUTUKSEN 1994-95 ja kuitenkin väität ettet tiennyt vuonna 2001-2002 muutakuin että kosteusvaurio aiheuttaa astmaa ja viittasit tyhosan antamaan tietoon.

MENI SITTEN SE MAINOSTAMASI ERIKOISKOULUTUS IHAN HUKKAAN ja mainostat itseäsi nyt aivan perusteettomasti asiantuntijaksi. Eihän asiantuntija voi olla niin tyhmä että altistuttaa itsensä tahallisesti ja suostuu vielä 4 altistukseen kolmen viikon aikana.

ja asiat sekoittuvat.

Altistukset ovat eria asia, kuin Forssan oikeidenkäynti. Opettele edes perusasiat oikein.

• mustaavalkoisella,itse iisulta
        *nimetön* kirjoitti:

ja asiat sekoittuvat.

Altistukset ovat eria asia, kuin Forssan oikeidenkäynti. Opettele edes perusasiat oikein.

Minähän olen kertonut jo
        Kirjoittanut: nisuiisu 28.10.2008 klo 13.44

monet kerrat, että olin terve kuin pukki aina siihen asti, kun ilmastointi laitettiin päälle ensi kerran remontin jälkeen. Se oli lokakuun 12. päivä. SK:ssa on kuvakin siitä luokasta, josta lähdin ensi kertaa työterveyslääkäriin 12.10.2000. Oli pakko mennä, kun huimasi. Edelliskerran olin ollut lääkärissä toukokuussa 1985. Ymmärrätkö olin terve kuin pukki ja sitten alkaa yht' äkkiä huimaamaan.

Elokuun 15. päivä menimme ensi kertaa kouluun ja ne neljä aikuisopiskelijaa, jotka tulivat uudelleen koulutettavaksi kosteusvauriossa sairastumisen vuoksi, reagoivat heti hyvin voimakkaasti heti ensitunneista lähtien. Yksi näistä oppilaista oli oma oppilaani. He olivat siis jo sairastuneet kosteusvauriosta.

Oireiluni oli tyypillistä alveolioireilua koulussa. Tasamaata kävellessä piti pysähtyä huilaamaan ja ulkotakkia piti pitää sisällä päällä, koska palelti.

Sitten pääsin marraskuussa 2001 TTL:lle, jossa tuli jo 20 min oleskelun jälkeen ihottumaa sääriin. Ainoa tieto, mitä minulla oli tullessani, oli se, mitä TYHOSAn pj. minulle kertoi: astmaa se on ja puhallustehojen täytyy pienentyä 20%, jos aiot saada ammattitaudin.

• verkkolääkäriksi?
        mustaavalkoisella,itse iisulta kirjoitti:

Minähän olen kertonut jo
        Kirjoittanut: nisuiisu 28.10.2008 klo 13.44

monet kerrat, että olin terve kuin pukki aina siihen asti, kun ilmastointi laitettiin päälle ensi kerran remontin jälkeen. Se oli lokakuun 12. päivä. SK:ssa on kuvakin siitä luokasta, josta lähdin ensi kertaa työterveyslääkäriin 12.10.2000. Oli pakko mennä, kun huimasi. Edelliskerran olin ollut lääkärissä toukokuussa 1985. Ymmärrätkö olin terve kuin pukki ja sitten alkaa yht' äkkiä huimaamaan.

Elokuun 15. päivä menimme ensi kertaa kouluun ja ne neljä aikuisopiskelijaa, jotka tulivat uudelleen koulutettavaksi kosteusvauriossa sairastumisen vuoksi, reagoivat heti hyvin voimakkaasti heti ensitunneista lähtien. Yksi näistä oppilaista oli oma oppilaani. He olivat siis jo sairastuneet kosteusvauriosta.

Oireiluni oli tyypillistä alveolioireilua koulussa. Tasamaata kävellessä piti pysähtyä huilaamaan ja ulkotakkia piti pitää sisällä päällä, koska palelti.

Sitten pääsin marraskuussa 2001 TTL:lle, jossa tuli jo 20 min oleskelun jälkeen ihottumaa sääriin. Ainoa tieto, mitä minulla oli tullessani, oli se, mitä TYHOSAn pj. minulle kertoi: astmaa se on ja puhallustehojen täytyy pienentyä 20%, jos aiot saada ammattitaudin.

Olet pahempi, paljon paljon pahempi, kuin vakuutuslääkärit konsanaan.
        Haukutaan lääkäreitä välinpitämättömyydestä, ilkeydestä, vääristä diagnooseista, nöyryyttämisestä ja mitä ihmettä TE itse täällä toisille sairastuneille teettekään!
        Jos pyritte lääkäreiksi lääkäreiden paikalle, niin opiskelkaa sitä lääketiedettä myös.

• nisuiisu
        en ymmärrä kirjoitti:

"Endotoksiineja tuottavat erityisesti gram-negatiiviset bakteerit. "

"Näitä gram-negatiivisia bakteereita ei juurikaan tavata kosteusvauriossa, joten endotoksiinit eivät aiheuta mitään ongelmaa kosteusvauriossa."

MISSÄ NÄITÄ GRAM-NEGATIIVISIA SITTEN TAVATAAN???

"Myrkylliset mikrobit sisätiloissa".
        Olen kehoittanut kaikkia hommaamaan tuo teos.

M S-S otti vertailuun mukaan myös eläin-suojat, joissa erityisesti oli runsaasti näitä gram-negatiivisia bakteereita ja niissä oli tietysti myös runsaasti ENDOTOKSIINEJA.

Kosteusvaurioisissa rakennuksissa oli vain nimeksi näitä gram-negatiivisia bakteereita ja todella vähän endotoksiineja. Näin M S-S sulki pois sen mahdollisuuden, että kosteusvaurioisessa rakennuksessa sairastuminen johtuisi endotoksiineista.

Näin ei ollut muuta mahdollisuutta kuin se, että sairastumisen kosteusvauriorakennuksessa aiheuttavat aktinobakteerit (=sädesienet) ja gram-positiiviset bakteerit (esim. Bacillus-suku). Koska niiden itiöitä on kosteusvauriorakennuksessa erittäin vähän, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin se, että sairastumisen aiheuttavat em. bakteerien erittämät aminohappoantibiootit. Streptomyces- ja Bacillus-suku ovat tunnettuja juuri siitä, että ne tuottavat näitä aminohappoantibiootteja, siis esim. valinomysiiniä ja kereulidia.

Pitää siis olla vähintäin biokemisti, että ymmärtää, mistä tässä on kyse? Mutta nyt on käynyt mahtava käry ja syylliset tähän kosteusvauriokatastrofiin on saatava oikeuden eteen.

Pekka Nikkola
        FM (biokemia)

• palstalta nisuiisun vuoksi...
        jestasss kirjoitti:

Sinulla ei sitten näytä olevan edes harmainta aavistusta Asumisterveysohjeen ja -oppaan funktiosta.

Voisitko ihan oikeasti jo lopettaa kutsumasta itsäsi kosteusvaurioasiantuntijaksi. Uudet lukijat voivat uskoakin sitä ja mennä harhaan.

mutta vastaväittäjä jatkaa vain? Millä rahkeilla? Hän ei siis voi olla asiantuntija, mikä hän sitten on? Tietämätönkö vain!

• nisuiisu
        VAI ONKO SITTENKIN kirjoitti:

korvauksia tulen mahdollisesti saamaan.

Kyse on tietysti siitä, että tämä terveysviranomaisten rikollinen toiminta kosteusvauriokohteessa sairastuneita kohtaan saadaan loppumaan. Tuhannet ovat jo kuolleet tämän lääkäreiden sikailun vuoksi.

Minun koulutukseni ei ole menneyt hukkaan, vaan siitä hyötyvät nyt kaikki sairastuneet. Onneksi maamme on vielä oikeusvaltio ja väärin tehneet joutuvat siitä vastuuseen. Erityisesti pitäisi rangaista kovalla kädellä näitä ns. tri Pillereitä, jotka ovat tahallisesti määränneet astman hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä. Meidän sairauteemme ei kerta kaikkiaan ole olemassa mitään lääkettä. Ainoastaan voit vältttää kosteusvauriota, joka on sula mahdottomuus tai sitten voit vahvistaa immuunipuolustustasi esim. juomalla otsonoitua vettä.

Nyt on tämä rikollisten ainesten luoma systeemi saatu kiikkiin. Siihen kuuluvat paikalliset terveysviranomaiset, jopa oikeuslaitos, erityisesti Vakuutusoikeus, STM, TTL, KTL, TEO, vakuutuslaitokset, valtiokonttori, oikeuskansleri, eduskunnan oikeusasiamies ja lääninhallitusten terveysosastot, erityisesti E-Suomen lääninhallituksen, jossa työskentelee mm. H M-R. Saattaa vielä puuttua jokin taho?

Pekka Nikkola

• vastaväittäjähän
        palstalta nisuiisun vuoksi... kirjoitti:

mutta vastaväittäjä jatkaa vain? Millä rahkeilla? Hän ei siis voi olla asiantuntija, mikä hän sitten on? Tietämätönkö vain!

täällä on nisuiisu. Hän on tietämätön ja kuka tahansa on asiantuntija häneen verrattuna. Ihmettelen minäkin millä rahkeilla hän jatkaa täällä.

• pahasti
        nisuiisu kirjoitti:

Kyse on tietysti siitä, että tämä terveysviranomaisten rikollinen toiminta kosteusvauriokohteessa sairastuneita kohtaan saadaan loppumaan. Tuhannet ovat jo kuolleet tämän lääkäreiden sikailun vuoksi.

Minun koulutukseni ei ole menneyt hukkaan, vaan siitä hyötyvät nyt kaikki sairastuneet. Onneksi maamme on vielä oikeusvaltio ja väärin tehneet joutuvat siitä vastuuseen. Erityisesti pitäisi rangaista kovalla kädellä näitä ns. tri Pillereitä, jotka ovat tahallisesti määränneet astman hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä. Meidän sairauteemme ei kerta kaikkiaan ole olemassa mitään lääkettä. Ainoastaan voit vältttää kosteusvauriota, joka on sula mahdottomuus tai sitten voit vahvistaa immuunipuolustustasi esim. juomalla otsonoitua vettä.

Nyt on tämä rikollisten ainesten luoma systeemi saatu kiikkiin. Siihen kuuluvat paikalliset terveysviranomaiset, jopa oikeuslaitos, erityisesti Vakuutusoikeus, STM, TTL, KTL, TEO, vakuutuslaitokset, valtiokonttori, oikeuskansleri, eduskunnan oikeusasiamies ja lääninhallitusten terveysosastot, erityisesti E-Suomen lääninhallituksen, jossa työskentelee mm. H M-R. Saattaa vielä puuttua jokin taho?

Pekka Nikkola

" Nyt on tämä rikollisten ainesten luoma systeemi saatu kiikkiin. Siihen kuuluvat paikalliset terveysviranomaiset, jopa oikeuslaitos, erityisesti Vakuutusoikeus, STM, TTL, KTL, TEO, vakuutuslaitokset, valtiokonttori, oikeuskansleri, eduskunnan oikeusasiamies ja lääninhallitusten terveysosastot, erityisesti E-Suomen lääninhallituksen, jossa työskentelee mm. H M-R. Saattaa vielä puuttua jokin taho? "

Aika paljon puuttuu listastasi, mm. Maailman terveysjärjestö WHO, kaikki maailman viranomaiset, tiedemiehet, tutkijat, lääkärit....

Kaikki he ovat mielestäsi rikollisia, koska eivät noudata nisuiisuoppia (vai onko se jo laki), jonka mukaan kosteusvauriomikrobialtistuksesta ei voi seurata kuin bakteerimyrkkyalveoliitti.

Aika kehnosti näyttää menevän tuo sinun kantelu- ja rikosilmoitustehtailusi. Olet hävinnyt kaikki järjestään ja niin tulee käymään jatkossakin. Nisuiisuoppisi kuuluu vain sinun siihen ikiomaan maailmaan, jonka "tieteelliset" julkaisut löytyvät suomi24:n nettikeskustelupalstalta.

• nisuiisu
        pahasti kirjoitti:

" Nyt on tämä rikollisten ainesten luoma systeemi saatu kiikkiin. Siihen kuuluvat paikalliset terveysviranomaiset, jopa oikeuslaitos, erityisesti Vakuutusoikeus, STM, TTL, KTL, TEO, vakuutuslaitokset, valtiokonttori, oikeuskansleri, eduskunnan oikeusasiamies ja lääninhallitusten terveysosastot, erityisesti E-Suomen lääninhallituksen, jossa työskentelee mm. H M-R. Saattaa vielä puuttua jokin taho? "

Aika paljon puuttuu listastasi, mm. Maailman terveysjärjestö WHO, kaikki maailman viranomaiset, tiedemiehet, tutkijat, lääkärit....

Kaikki he ovat mielestäsi rikollisia, koska eivät noudata nisuiisuoppia (vai onko se jo laki), jonka mukaan kosteusvauriomikrobialtistuksesta ei voi seurata kuin bakteerimyrkkyalveoliitti.

Aika kehnosti näyttää menevän tuo sinun kantelu- ja rikosilmoitustehtailusi. Olet hävinnyt kaikki järjestään ja niin tulee käymään jatkossakin. Nisuiisuoppisi kuuluu vain sinun siihen ikiomaan maailmaan, jonka "tieteelliset" julkaisut löytyvät suomi24:n nettikeskustelupalstalta.

sairastunut tri Pillerin pillereistä. Valvot vuorokaudet miltei läpeensä sitä, mitä minä kirjoitan.

Minä vain kerron, mistä on kyse käyttäen jo julkaistua tietoa. Totuus on se, että kosteusvaurio sairastuttaa vain siinä tapauksessa, että lähinnä bakteereista Streptomyces-sädesienibakteerit (tuloksissa merkitään usein sanalla "aktinobakteerit") ja Bacillus-suku tuottavat elinympäristöönsä M S-S:n löytämiä super-myrkkyjä, jotka sitten vaurioittavat immuunipuolustuksen, jonka jälkeen kaikki sairaudet ovat mahdollisia.

Tämä allergologi puhui aivan varmasti totta potilaalleen homeitiöistä. Hän vain jätti tylysti kertomatta, miksi hänen potilaansa oli sairastunut. Ilmeisesti lääkäri snobbaili, jos potilas puhui vain HOMEISTA. Lääläri ajatteli, että hän kyllä puhuu totta homeista:
        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000015368385

Kosteusvauriossa ongelman aiheuttavat tosiaan BAKTEERIT, eikä HOMEET !

Kaikki biokemistit/mikrobiologit ja suurin osa lääkäreistä tietää, että sairastumisen pistää alulle bakteerimyrkkyjen heikentämä immuunipuolustus. Jos tietää tämän asian ja vaikenee siitä, niin kyllä sellaista henkilöä voidaan kutsua rikolliseksi, koska pahimmassa tapauksessa kosteusvauriosta KUOLEE. Näin on käynyt ja tulee käymään tuhansille kosteusvauriosta sairastuneille.

Pekka Nikkola

• nisuiisu
        vastaväittäjähän kirjoitti:

täällä on nisuiisu. Hän on tietämätön ja kuka tahansa on asiantuntija häneen verrattuna. Ihmettelen minäkin millä rahkeilla hän jatkaa täällä.

Esimerkiksi tällä:
        http://www.inspectorsec.fi/docs/Oireet_ja_sairaudet.pdf

tai tällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000015368385

tai tällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000038796829

Minä olen ainakin jo 100 kertaa osoittanut, että lääkärien astma-diagnoosit ovat vääriä. Samoin sen, että ei Af-altistuskokeella selviä se, että onko sairastunut kosteusvauriosta.

ystävällisin terveisin

Pekka Nikkola

• Homeherkkä
        nisuiisu kirjoitti:

Pekka Nikkola

Onko sinulla minkäänlaista arviota milloinka tuo väärien astmadiagnoosien toteennäyttäminen toimestasi tapahtuu?

Jostain syystä sinä näytät pitävän kosteusvauriorakennuksissa nuhaan ja/tai astmaan sairastuneita NYKYtyöntekijöitä idiootteina.
        Kyllä he tietävät oikeuksistaan vallan hyvin saada sairaanhoitokorvaukset menemään työnantajan vakuutusyhtiön piikkiin.
        Kun TTL ei enää homealtista työssä olevia, niin näyttää tosi hankalta ammattiastmadiagnoosi.
        Tuossa äskettäinkin tuli eräälle ammattiastmasta hylkypäätös, vaikka keuhkolääkärin E-lausunto oli vallan selvä ja kysymyksessä oli pitkäaikanen potilassuhde.
        No ei muuta kuin valituskierre tai myöhemmin uusi yritys.
        Onneksi muuallakin Suomessa on hyviä keuhkolääkäreitä kuin Jyväskyläsä.

• sinulla
        nisuiisu kirjoitti:

sairastunut tri Pillerin pillereistä. Valvot vuorokaudet miltei läpeensä sitä, mitä minä kirjoitan.

Minä vain kerron, mistä on kyse käyttäen jo julkaistua tietoa. Totuus on se, että kosteusvaurio sairastuttaa vain siinä tapauksessa, että lähinnä bakteereista Streptomyces-sädesienibakteerit (tuloksissa merkitään usein sanalla "aktinobakteerit") ja Bacillus-suku tuottavat elinympäristöönsä M S-S:n löytämiä super-myrkkyjä, jotka sitten vaurioittavat immuunipuolustuksen, jonka jälkeen kaikki sairaudet ovat mahdollisia.

Tämä allergologi puhui aivan varmasti totta potilaalleen homeitiöistä. Hän vain jätti tylysti kertomatta, miksi hänen potilaansa oli sairastunut. Ilmeisesti lääkäri snobbaili, jos potilas puhui vain HOMEISTA. Lääläri ajatteli, että hän kyllä puhuu totta homeista:

Kosteusvauriossa ongelman aiheuttavat tosiaan BAKTEERIT, eikä HOMEET !

Kaikki biokemistit/mikrobiologit ja suurin osa lääkäreistä tietää, että sairastumisen pistää alulle bakteerimyrkkyjen heikentämä immuunipuolustus. Jos tietää tämän asian ja vaikenee siitä, niin kyllä sellaista henkilöä voidaan kutsua rikolliseksi, koska pahimmassa tapauksessa kosteusvauriosta KUOLEE. Näin on käynyt ja tulee käymään tuhansille kosteusvauriosta sairastuneille.

Pekka Nikkola

ole rouva kaarisulun meiliosoitetta. voisit jättää väliin täällä kirjoittelun ja postailla noita juttujasi suoraan hänelle, koska ne eivät taida upota kuin häneen. palstan taso nousisi taas vähitellen.

• nisuiisu
        Homeherkkä kirjoitti:

Onko sinulla minkäänlaista arviota milloinka tuo väärien astmadiagnoosien toteennäyttäminen toimestasi tapahtuu?

Jostain syystä sinä näytät pitävän kosteusvauriorakennuksissa nuhaan ja/tai astmaan sairastuneita NYKYtyöntekijöitä idiootteina.
        Kyllä he tietävät oikeuksistaan vallan hyvin saada sairaanhoitokorvaukset menemään työnantajan vakuutusyhtiön piikkiin.
        Kun TTL ei enää homealtista työssä olevia, niin näyttää tosi hankalta ammattiastmadiagnoosi.
        Tuossa äskettäinkin tuli eräälle ammattiastmasta hylkypäätös, vaikka keuhkolääkärin E-lausunto oli vallan selvä ja kysymyksessä oli pitkäaikanen potilassuhde.
        No ei muuta kuin valituskierre tai myöhemmin uusi yritys.
        Onneksi muuallakin Suomessa on hyviä keuhkolääkäreitä kuin Jyväskyläsä.

tietää, että ei ole kysymys astmasta. Tuossa WHO:n asiapaperissakin oikein varoitettiin, että missään nimessä ei saisi yskää tai hengenahdistusta sekottaa astmaan. Sitä oli jopa TTL nikkaroimassa tuota asiakirjaa.

Aivan varmasti voi tulla aitokin astma, jos syö esim. 15 pitkää kortisonitablettikuuria, niin kuin joillekin on valitettavasti käynyt. Nuo kortisonit kääntävät Th1/Th2-tasapainon Th2:n suuntaan. Tämän tietää joka ainut lääkäri ja jos ei tiedä, niin uudelleenkoulutukseen mars!

Tässä on vielä kerran koodit sille, mitä tapahtuu TTL:n altistuskokeessa:
        "obstructive breathing R06.2 and cough R05"

Siis hengenahdistusta R06.2 ja yskimistä R05. Tätä sitten TTL sanoo astmaksi. Eihän tuota kukaan usko?

Siinä se on nyt näytetty jälleen kerran toteen TTL:n astmadiagnoosit vääriksi WHO:n dokumentin avulla.

ystävällisin terveisin

Pekka Nikkola

• ohomohom

Voiko olla tälläistä kirjottelua missään...eikö Suomessa hallita vastaanotoilla näitä asioita? Kysyy ammattilainen yliopistolta! Eikö ole hiukan väärä paikka ylläpitää vastaanottoa täällä? Onko todella Suomi vajonnut näin alas ettei asiantuntijoita LÖYDY vastaanotoilta ja tutkimuslaitoksista.HALOOOOOOOO!

• näin, jos
        ohomohom kirjoitti:

Voiko olla tälläistä kirjottelua missään...eikö Suomessa hallita vastaanotoilla näitä asioita? Kysyy ammattilainen yliopistolta! Eikö ole hiukan väärä paikka ylläpitää vastaanottoa täällä? Onko todella Suomi vajonnut näin alas ettei asiantuntijoita LÖYDY vastaanotoilta ja tutkimuslaitoksista.HALOOOOOOOO!

alkaa puhumaan, että on sairastunut HOMEISTA:

Siinä on tuore viesti suoraan allergologin vastaanotolta!

• naurettava!
        nisuiisu kirjoitti:

tietää, että ei ole kysymys astmasta. Tuossa WHO:n asiapaperissakin oikein varoitettiin, että missään nimessä ei saisi yskää tai hengenahdistusta sekottaa astmaan. Sitä oli jopa TTL nikkaroimassa tuota asiakirjaa.

Aivan varmasti voi tulla aitokin astma, jos syö esim. 15 pitkää kortisonitablettikuuria, niin kuin joillekin on valitettavasti käynyt. Nuo kortisonit kääntävät Th1/Th2-tasapainon Th2:n suuntaan. Tämän tietää joka ainut lääkäri ja jos ei tiedä, niin uudelleenkoulutukseen mars!

Siis hengenahdistusta R06.2 ja yskimistä R05. Tätä sitten TTL sanoo astmaksi. Eihän tuota kukaan usko?

Siinä se on nyt näytetty jälleen kerran toteen TTL:n astmadiagnoosit vääriksi WHO:n dokumentin avulla.

ystävällisin terveisin

Pekka Nikkola

"Siinä se on nyt näytetty jälleen kerran toteen TTL:n astmadiagnoosit vääriksi WHO:n dokumentin avulla."

Luuletko että palstalaiset (yhtä lukuunottamatta) ovat täysiä tahvoja?

• vastaanottoa
        ohomohom kirjoitti:

koska koko maailmassa ei ole kuin yksi näistä asioista tietävä ja hänen praktiikkansa sattuu olemaan täällä. Hän kertoo olevansa maan johtava kosteusvaurioasiantuntija (nimeltään Pekka Nikkola, jos et ole sattunut kuulemaan) ja miksi emme häntä uskoisi. Hän on myös ainoa rehellinen alan asiantuntija (vaikka vähän valheistakin saattaa välillä jäädä kiinni, mutta mitäs niistä). Hän on työtön ammattikoulun tuntiopettaja, mutta se ei haittaa, sillä hän on käynyt maaperäbakteerikurssin 1990-luvulla. Hän jos kukaan on pätevä antamaan diagnooseja (se on aina bakteerimyrkkyalveoliitti). Lääkärit eivät näistä asioista mitään ymmärrä.

• nisuiisu
        vastaanottoa kirjoitti:

koska koko maailmassa ei ole kuin yksi näistä asioista tietävä ja hänen praktiikkansa sattuu olemaan täällä. Hän kertoo olevansa maan johtava kosteusvaurioasiantuntija (nimeltään Pekka Nikkola, jos et ole sattunut kuulemaan) ja miksi emme häntä uskoisi. Hän on myös ainoa rehellinen alan asiantuntija (vaikka vähän valheistakin saattaa välillä jäädä kiinni, mutta mitäs niistä). Hän on työtön ammattikoulun tuntiopettaja, mutta se ei haittaa, sillä hän on käynyt maaperäbakteerikurssin 1990-luvulla. Hän jos kukaan on pätevä antamaan diagnooseja (se on aina bakteerimyrkkyalveoliitti). Lääkärit eivät näistä asioista mitään ymmärrä.

he tietäisi sitä, mitä mikrobiologian professori M S-S on selvittänyt ja raportoinut. He vain vaikenevat asiasta jonkun käskystä.

Ei tällä asialla ole mitään tekemistä minun kanssani. Kaikkein tyhmin toopekin sen ymmärtää. Tuo on ihan triviaalitietoutta, että mikrobit bruikkailevat ympäristöönsä myrkkyjä, jotta saavat lisää elintilaa. Ei tarvitse olla mikään asiaan koulutettu ekspertti.

Pekka Nikkola
        toistaiseksi maamme ainoa rehellinen kosteusvaurioasiantuntija

• hyvä kun uskoit
        nisuiisu kirjoitti:

Esimerkiksi tällä:
        http://www.inspectorsec.fi/docs/Oireet_ja_sairaudet.pdf

tai tällä:

tai tällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000038796829

Minä olen ainakin jo 100 kertaa osoittanut, että lääkärien astma-diagnoosit ovat vääriä. Samoin sen, että ei Af-altistuskokeella selviä se, että onko sairastunut kosteusvauriosta.

ystävällisin terveisin

Pekka Nikkola

Kyseistä linkkiä on tänne laittanut joku aktiivinen homesairas, sinä et ole ollut tietävänisikään sairaudet ja oireet osiosta.

Kyllä nyt huvittaa, kun linkität sen tänne.

Huomasitko että siellä mainitaan endotoksiinit ODTS:n mahdolliseksi aiheuttajaksi?

• hihihihihi
        nisuiisu kirjoitti:

Pekka Nikkola

"Minun koulutukseni ei ole menneyt hukkaan, vaan siitä hyötyvät nyt kaikki sairastuneet. "

Anna mun kaikkea kestää kuten tätäkin vastausta.

Ihmettelen suuresti että bakteerierikoiskoulutettuna 1994-1995 TIESIT JO KAIKEN BAKTEEREISTA,mutta VAADIT TTL:ää altistamaan sinut af:llä KOLME KERTAA, kun ensimmäinen altistus ei tuonut SINULLE toivottua tulosta.

Nyt olet valmis rankaisemaan lääkäreitä, joilta ensin VAADIT altistamista.

Mikä tyhmyys sinulle sitten iski vuoden 1995 oppiesi jälkeen jos suostuit syömään astmalääkkeitä, vaikka tiesit ettet sairasta astmaa??

Osaatko vastata SUORAAN KYSYMYKSEEN, ei taas asian vierestä,kuten tapanasi on.

• paikkaansa
        vastaanottoa kirjoitti:

Ei se aina ole ollut bakteerimyrkkyalveoliitti. Vähän aikaa sitten se oli vielä homepölykeuhko. Ties mitä se on ensi viikolla.

• koskaan
        nisuiisu kirjoitti:

he tietäisi sitä, mitä mikrobiologian professori M S-S on selvittänyt ja raportoinut. He vain vaikenevat asiasta jonkun käskystä.

Ei tällä asialla ole mitään tekemistä minun kanssani. Kaikkein tyhmin toopekin sen ymmärtää. Tuo on ihan triviaalitietoutta, että mikrobit bruikkailevat ympäristöönsä myrkkyjä, jotta saavat lisää elintilaa. Ei tarvitse olla mikään asiaan koulutettu ekspertti.

Pekka Nikkola
        toistaiseksi maamme ainoa rehellinen kosteusvaurioasiantuntija

kun sinua pannaan kuusnolla?

• kateellinen
        nisuiisu kirjoitti:

ystävällisin terveisin

Pekka Nikkola

niille, jotka ovat sen ammattiastmadiagnoosin saaneet?

• Homeherkkä

Firman mainospakettihan tuo on.
      Kun Inspector Sec Oy on nyt kehittämässä laitetta, jolla firman mukaan pystytään toteamaan sisäilmasta SUPERMYRKKYJÄ, niin tosimyyvä mainospaketti ko. firmalta.

Sitähän ko. firma ei pysty laitteellaan toteamaan johtuuko jonkun rakennuksen sisäilmasairastavuus noista myrkyistä.

Tosin firma vetää myrkkyjen piikkiin sairastelun todetessaan, että hometaloissa esiintyy MONIA OIREITA, JOIDEN SYY ON TÄHÄN MENNESSÄ OLLUT TUNTEMATON.

Kun maassammekin on tehty homealtistuksia kosteusvauriorakennuksissa sairastuneille 1960-luvulta lähtien ja altistuksilla on todettu ammattitauteja joko akuutteja tai kroonisen pahenemisella, niin KOSTEUSVAURIOMIKROBEILLE ALLERGISOITUMINENKIN TULEE OTTAA HUOMIOON muidenkin allergiatyyppien osalta kuin I:s tyypin, jota firma näyttää mainostavan.

Mitä ko. firman mainitsemiin INFEKTIOSAIRAUKSIIN tulee, niin koululääketiedeoppisesti tulee erottaa toisistaan III:s tyypin kosteusvauriomikrobiALLERGISOITUMISESTA aiheutuneet tulehdukset virusten aiheuttamista tulehduksista.

Homesairauksista vain lasten I:s tyypin astma näyttää olevan tuttu. Tuohon astmaanhan kuuluu vinkuva hengitys.
      III:s tyypin allergisesta nuhasta ja allergisesta keuhkoputkitulehduksesta, ja sen yhteydestä astmaan ja/tai COPD:hen, ODS:ään ja allergiseen alveoliittiin, ei näytä firmalla olevan minkäänlaista tietoa, ei myöskään tuohon tyyppiin liittyvästä kokonaisvaltaisesta oireilusta reumaoireiluneen.

Mitä III:s tyypin homeallergiaan tulee, niin käytännössähän se tarkoittaa jatkumona kaikkien HOMErakennusten, vanhojen liikennevälineiden välttämistä ja herkimmillään myös lumettoman ajan luonnonhomealtistuksen välttämistä.
      Saattaa tarkoittaa myös moniallergisoitumista.

Kun nyt kaikki sisäilmagurut ovat varmoja siitä että vain I:styyppi kosteusvauriomikrobiallergisoituu ja muiden oireilun voi selittää myrkkylöillä, niin siitä vaan etsimään kosteusvauriorakennuksista myrkyttömiä työtiloja oireileville työntekijöille. Eiväthän kaikki rakennukset voi olla myrkkyjen vallassa.
      Pahoin pelkään, että myrkkyvapaassa kosteusvauriorakennuksessa III:styyppiset oireilevat kuten ennenkin.

No männeshä tuo nährään.

• nisuiisu

Tässä muutamia kommentteja kirjoittamaasi.

Kirjoitat:
        "Sitähän ko. firma ei pysty laitteellaan toteamaan johtuuko jonkun rakennuksen sisäilmasairastavuus noista myrkyistä.
        "

Tämmä asia on näytetty toteen M S-S:n kirjassa "Myrkylliset mikrobit sisätiloissa" ja useissa tutkimuksissa tuon kirjan julkaisun jälkeen.

Sitten sinun on vaikea ymmärtää sellaista asiaa, että miksi joku sairastuu kosteusvauriosta. Sinä vaan puhut tuon sairastumisen jälkeisestä ajasta ja että kuinka herkästi jo sairastunut reagoi kosteusvaurioon. Tuo on päivänselvä asia, mitä tapahtuu sairastumisen jälkeen, joten en puhu siitä.

Minä olen koko ajan puhunut siitä, että mikä ja miksi joku sairastuu kosteusvauriosta. Tuota sairastumista ei missään nimessä aiheuta home-, eikä edes bakteeri-itiöt. Sairaus puhkeaa pölyhiukkasten (myös itiöiden) mukana keuhkorakkuloihin lentävistä Streptomyces-sädesienibakteereiden ja Bacillus-suvun bakteereiden erittämistä aminohappoantibiooteista eli super-myrkyistä.

Äläkä sotke allergiaa tyypin III allergioihin, koska normaalissa puhekielessä allergialla tarkoitetaan hengityselinten limakalvojen IgE-välitteistä sairautta. Viivästynyt allergiareaktio johtuu allergeenin reaktiosta eosinofiilisten valkosolujen kanssa. Tälläistä sairautta ei kosteusvaurio kuitenkaan aiheuta.

Tuo mainitsemasi tyypin III allergia tarkoittaa tietysti allergista alveoliittia. Siinä allergeeni on se sitten bakteerimyrkky tai itiö reagoi vastaavan IgG-vasta-aineen kanssa. Tätä kutsutaan alveoliitin akuutiksi muodoksi. Nuo muodostuneet immunokompleksit voivat lähteä verenkierron mukana liikkeelle ja aiheuttaa mm. reumasairauksia ja vaskuliitteja.

Todellisuudessa meidän sairautemme on edennyt jo niin pitkälle, että altistumistapahtuman jälkeen tapahtuu aina myös tyypin IV allergia, jossa eivät ole enää mukana IgG-vasta-aineet. Tuo reaktio tapahtuu spesifisten lymfosyyttien toimesta.

Pahin sairaus, joka noista bakteerimyrkyistä syntyy on tietenkin syöpä.

Pekka Nikkola

• ,.nm.m.

n,..n,,.n,n,.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      244
      3268
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      36
      2962
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2188
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      35
      2095
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      74
      1970
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      84
      1756
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      38
      1634
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      122
      1517
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      56
      1424
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      45
      1269
    Aihe