Nettiyhteisöstä löytyy kaikenlaista maapallon tallaajaa...
Yksi vastustaa kaikkea
Yksi haluaa puhua asiaa
Yksi lyö kaiken leikiksi
Yksi keskittyy muiden kirjoittajien haukkumiseen
Yksi ihastuu vastakirjoittelijaan
Yksi vihastuu vastakirjoittelijaan
Yksi komppaa kaikkia
Yksi ei komppaa ketään
Yksi kuvittelee olevansa parempi kuin muut
Yksi kuvittelee olevansa huonompi kuin muut
Yksi on viisaampi
Yksi on tyhmempi
Yksi haluaa jakaa onnellisia asioita
Yksi haluaa jakaa murheensa
Yksi on löytänyt ystäviä
Yksi on siitä kateellinen
Yhteistä heille on vain se, että yhteisö vetää heitä puoleensa päivä toisensa jälkeen.
Miksi?

sano muuta,
ja kaiken kukkuraksi yksi ja sama kirjoittaja saattaa tehdä toisena päivänä ihan eri asiaa 8OSehän se
onkin mielenkiintoista. On hyviä ja huonoja päiviä ja se näkyy täällä palstalla ihan samalla tavalla kuin IRL.Mäkin olen tuota
Joskus oon saanu nii paljo paskaa niskaan ja aina tuun tänne takas...Jotain hyväähän
täältä saa, jos aina palaa takaisin. Mietin äsken saamaani kommenttia, että tämä yhteisö on kuin mikä tahansa muukin, mutta ei se ihan niinkään ole. Itse en aikanaan kulkisi esim. kulmakuppilassa tai harrastuksessa, jossa saisin säännöllisesti haukut niskaani. Tänne jokin vetää takaisin siitä huolimatta.Mä luulen, et
että täällä aina joku reagoi. Saatat istua jossain IRL tilanteessa tuntikausia ettei sua huomatkaan, täälä on helppo kirjoittaa anonyymina mistä tahansa ja aina joku vastaa... Ihmisen tarve tulla kuulluksi.Aika hienosti
oivallettu! Tottahan tuo on ilman muuta, helppo keskustella, kun ei tarvitse avata keskustelua vieraiden kanssa silmästä silmään. Ja toinenkin asia tuli mieleeni, esität lähes minkä asian tahansa, aina löytyy puolesta ja vastaan olijoita...Kysy
peililtä!Vastasin jo
itse ylempänä tuohon kysymykseen :DYksinkertaisesti
erilaisuus yhdistää ihmisiä.Totta. Mitä
mieltä olet keskustelun aloittamisen helppoudesta vieraiden ihmisten kanssa, kun sitä ei tarvitse tehdä silmästä silmään?En koe sitä
mitenkään vaikeaksi, mikäli aihe on sellainen, josta on ylipäänsä mielenkiintoa keskustella. Vaikeampi on keksiä sellainen järjetön ja hölmö asia-aloitus, josta syntyy valtaisa keskustelu :)Toisille se taas
saattaa olla koko palstailun ydin, muodostaa keskustelu helpommin kuin IRLKyllä se moniin
aiheisiin pätee, että palstalla voi mennä suoraan itse asiaan ilman pehmentelevän johdattelevaa päivälliskeskusteluprotokollaa :)Eipä sellainen tyyli
tuntuisi täällä edes kovin luontevalta. Kysyä aina ensimmäiseksi, et miten voit ja mites perhe ja sitten hyökätä asiaan :DSiinäpä se
on "kasvottoman" keskustelun etu ja myös haitta, suoraan asiaan asiassa, kuin asiassa.Täältä taisi
poistua muutama vastaus sillä aikaa kun kävin koiran kanssa ulkona :DNiin teki
mut kyllä niitä lisää tulee vielä tälle vuodelle :)Toivottavasti,
eipä tuo suuri vahinko, ajattelin vaan että mitä ihmettä, ennenkuin muistin että sellainenkin on mahdollista.Tyhmyys
,sano Jouko, ennen kuin jäätä särki?ja jotkut
käydä metakeskustelua:http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#meta
Ehkäpä kaikkia tarvitaan, mutta kaikkia ei tarvita kaikessa (-> erikoistuminen)
oma
tärkein funktioni puuttuu listalta.Hmm...
Luulisin että kukaan ei tee vain yhtä asiaa noista vaan kaikkea tilanteen mukaan.Ehkä koukuttavaa on se että voi sanoa melkein mitä vain anonyymisti ilman suurempia kauaskantoisia seurauksia. Livetilanteessa kommunikointiin liittyy niin paljon muutakin. Esim. sanaton viestintä ja myös henkilön tunnistaminen vastaisuudessa kaikkine seurauksineen. Täällä on olemassa tietynlainen vapaus todelliseen elämään verrattuna.
niinpä, ei ymmärrä
Mut, kyllä mä tuun tänne hyvien keskustelujen vuoks ensisijaisesti, toissijaisesti hyvien tyyppien, vaikka kiinnostaiskin eri aiheet, ja eri tyylin keskustelu.relan keskustelutyyli tuntemattomille :
'pitäskö sua panna takaa päin sängyssä sillee kylellään maaten.. hei, onks sul traumoja panemisesta häh.."Mulle jäi kyllä...
...epäselväksi pääsikö rellu panemaan sitä.ai charlottaa vai?
Ei, kyllä se pakit anto.Kai se on tämä:
ihmisen tärkein viesti on: "MINÄ TÄÄLLÄ!" Monethan sen on jo sanoneetkin, että täällä aina joku reagoi.Tai...
Ainakin joskus ;)Tarve
nuo olivat vain kuvauksia, ei niistä selitys löydykään.Kaikilla on tarve johonkin. Veikkaan, että se on selitys.
Tarve vaikka ajan tappamiseen. Tai yksinäisyydentunteen torjumiseen. Tai hyväksytyksitulemiseen. Tai avautumiseen.
Ihan miten vaan, tarpeita voi olla monenlaisia.