Nissin Speedlite Di 622 Canon

Iida^^

Osaako joku neuvoa, että monen metrin salama on Nissin Speedlite Di 622 Canon?

22

6699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltä,
      • iida^^

ei paljoon auttanu, aika hepreaa.

• suosittelen
        iida^^ kirjoitti:

ei paljoon auttanu, aika hepreaa.

kyseistä salamaa.. itse ostin sen verkkokaupasta hintaan 139euroa ja on ollut todella mahtava peli, myös orjasalama-tila on kiva kun sitä voi käyttää millä kameralla tahansa (jossa on salama).

Täydellä zoomilla (,salama zoomaa automaattisesti 105mm asti kun itse muutat polttovälin,) salaman kantama on 44metriä herkkyydellä ISO 100. Salaman kantama muuttuu tietenkin kuten verkkokaupan esittelystä selviää riippuen millä polttovälillä kuvaat! Eli todella tehokas salama miettien hintaa, sigman EF-530 perusversio on kyllä tehokkaampi (ohjeluku on siinä 53m @ 105mm (iso 100), kun siis tossa nissinissä on 44m @ 105mm (iso 100). Mutta mielestäni tossa sigman perus 530:ssä ei ole orjasalama tilaa joten sen takia jätin kaupan hyllyyn!

Onnistuinko selittämään? :)

• sieltä,
        suosittelen kirjoitti:

kyseistä salamaa.. itse ostin sen verkkokaupasta hintaan 139euroa ja on ollut todella mahtava peli, myös orjasalama-tila on kiva kun sitä voi käyttää millä kameralla tahansa (jossa on salama).

Täydellä zoomilla (,salama zoomaa automaattisesti 105mm asti kun itse muutat polttovälin,) salaman kantama on 44metriä herkkyydellä ISO 100. Salaman kantama muuttuu tietenkin kuten verkkokaupan esittelystä selviää riippuen millä polttovälillä kuvaat! Eli todella tehokas salama miettien hintaa, sigman EF-530 perusversio on kyllä tehokkaampi (ohjeluku on siinä 53m @ 105mm (iso 100), kun siis tossa nissinissä on 44m @ 105mm (iso 100). Mutta mielestäni tossa sigman perus 530:ssä ei ole orjasalama tilaa joten sen takia jätin kaupan hyllyyn!

Onnistuinko selittämään? :)

... ihan hyvä, mutta se metrimäärä taidettiin laskea noin.
        http://www.pikseli.fi/digifaq/5_ohjeluku.html

"Ohjeluvun käyttö
        Ohjeluvun avulla voidaan laskea salaman likimääräinen kantama metreinä.

>>> Jaettaessa ohjeluku käytetyllä aukolla saadaan salaman kantama ISO 100:lla"

• tosiaan tuon aukon
        sieltä, kirjoitti:

... ihan hyvä, mutta se metrimäärä taidettiin laskea noin.

"Ohjeluvun käyttö
        Ohjeluvun avulla voidaan laskea salaman likimääräinen kantama metreinä.

>>> Jaettaessa ohjeluku käytetyllä aukolla saadaan salaman kantama ISO 100:lla"

merkityksen tossa.. eli tuo ohjeluku hyvin valovoimaisella f/1.0 objektiivilla on tuo 44metriä 105mm "zoomilla"! =)

Tosiaan Sigma 530 SUPERissa(240e) on tuo orjasalamatoiminto mutta se sitten maksaa yli 100Euroa enemmän! Perus Sigma 530 salamassa ei taida olla se, sen hinta (154e) pyörii samoissa lukemissa kuin tuo nissin di 622(139e)! Hinnat verkkokaupan hinnastoa!

• Kerro kaverille

ohjeluku (m/ISO100): 32/35mm, 44/105mm

viki neuvoo
        ”… aukkoarvon voi laskea salaman ohjeluvusta. Jos ohjeluku on vaikkapa 20 ja etäisyys kohteeseen viisi metriä, täytyy käyttää aukkoa 4 (20 / 5 = 4), jotta kuva valottuu oikein. ISO-arvona käytetään näissä laskuissa yleensä ISO 100.”

Eli jos ohjeluku on 32 ja etäisyys 8 m niin sopiva aukko on n. f/4 jos herkkyys on ISO 100, ISO 200:lla f/5,6 ja ISO 400:lla f/8 jne.

• Juhani1000

Nissin Speedliten ohjeluku on muistaakseni 40 100 ASAn herkkyydelle, joten aukolla 4 se yltää 10 m. 200 ASAN herkkyydellä päästään vastaavalla aukolla jo 20 m.

• Juhani1000

HEI!

Vanhana valokuvaajana puhuin ASOista, nykyään terrmi on ISO.
      Tuo ohjeluku on tosiaan 44 herkkyydellä ISO 100. Kuten tuossa jo mainittiin, niin ohjeluku jaettuna käytetyllä aukolla antaa kantaman metreinä. Jos sulla on automaattivalotus päällä, niin kamera valitsee sopivan aukon etäisyyden mukaan. Objektiivin valovoima kertoo suurimman aukon numeerisena eli jos objektiivin valovoima on 3,5, niin suurin aukko on 3,5. Siis käyttämällä kamerassa herkkyyttä ISO 100 salama yltää 12,5 metriin. Herkkyydellä ISO 200 pääset jo 25 metriin.
      Itse tilasin juuri ko. salaman. Eräässä asiakastyytyväisyyskyselyssä USA:ssa salama sai 4,5 tähteä (max. 5).

• 1.4 kertaistaa

salaman kantomatkan.

lähde

"Sqrt = neliöjuuri: ISO 200 1.4-kertaistaa salaman kantomatkan, ISO 400 kaksinkertaistaa, ISO 800 2.8-kertaistaa jne. Esimerkkinä käytetään salamaa, jonka ohjeluku on 42, aukkona on f:2.8 ja käytetään ISO 400 -herkkyyttä"

• mistään

Löytyykö ko salamaan suomenkielistä ohjetta mistään.?

• ...

... Nissin Di622:sta puuttuu high speed flash sync kokonaan... eli suljinaika rajoittuu 1/200s-1/250s. Haitannee lähinnä kirkkaassa valossa täytesalamaa käytettäessä (esim. vastavaloon) jos 1/200 ylivalottuu.

Toinen huono puoli on ettei se toimi kaikissa Canonin kameroissa (esim. 5D mk II:ssä)! Buyer beware.

• 5DMkII

Kyllä mulla ainakin vallan hyvin pelaa 5DMkII:ssa DI622.... Vieressä kamera, siinä salama, suljinta kun painaa, salama välähtelee juuri niin kuin pitääkin.

• hyvin pelaa
        5DMkII kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin vallan hyvin pelaa 5DMkII:ssa DI622.... Vieressä kamera, siinä salama, suljinta kun painaa, salama välähtelee juuri niin kuin pitääkin.

”… siinä salama, suljinta kun painaa”

Miten painetaan kameran suljinta?

• 5DMkII
        hyvin pelaa kirjoitti:

”… siinä salama, suljinta kun painaa”

Miten painetaan kameran suljinta?

hellästi.... Älä ole liian tarkkaavainen. Ymmärtänent mitä tarkoitin. Jos et, saattaa sukupuusta löytyä hevonen tai lammas, joka vaikeuttaa tutkimusten mukaan ymmärtämistä.

• Canon 1000d

Hei! Toimiiko salama canon 1000d:ssä?

• canono1000d

Lisäys siis toi Nissin Di622 Mark II yhteen toimivuus canon 1000d:n??

• 500D

Toimii, ja edullisempi mk1 riittänee mikäli ei ole radiolaukaisulle tarvetta. Omien kokemuksien mukaan erittäin hyvä perussalama, itsellä 500D:n jatkeena..

• 5dMkII

Ainakin Phottixin radiotrigger pelittää Nissinin Di 622 MkI:n kanssa aivan mainiosti.

• Canonisti-55
    • A

Miten hyvin kyseinen salama pysyy sarjakuvauksen perässä normaalioloissa?

• Hyvä...

sarjakuvaukseen salamaa, kai niitäkin on ?

ite käytän kyllä valaisinta, mutta kyllä tuo pystyy hyvillä akuilla 2 sek välein laukeamaan,

• Datsun 622

Minulla on ko. laite. sarjassa se ei ehdi, eka syttyy, muut ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe