Sonerasta ei...

..pääse eroon!

Kirjoitin jo aiemmin aiheesta otsikolla: "Soneran tiedonkulku ei toimi." Ongelma jatkuu ja jatkuu. Olen saanut jo kolme aihetonta laskua, viimeisin tuli tuli tänään. Siinä uhattiin jo perintätoimistolla. Sonera kehoittaa toistuvasti ottamaan ongelmissa yhteyttä puhelimitse. Onkohan syynä se, ettei haluta, että asiakkaalle jää kirjallisia dokumentteja, jollaisen tässäkin tapauksessa tarvitsisin. Sanouduin irti Sonerasta vuoden alusta, mutta ei siitä pirusta meinaa päästä eroon millään!

Asiakas nro: 1025861032

14

18285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sonera-asiantuntija

Kuten aikaisemminkin olen maininnut, laskutukseen liittyvissä asioissa asiointikanavana toimii puhelinpalvelumme.

Pyydämme sinua ystävällisesti ottamaan yhteyttä puhelimitse sen takia, että saat asian selvitettyä ennen kun rästissä olevat laskut menevät perintään.

Suosittelen olemaan pikimmiten yhteydessä asiakaspalvelunumeroomme 0200 17000 (mpm/pvm).

T: Lauri Soneran asiakaspalvelusta

• aloittaja

Lauri hyvä! Olet toistuvasti antanut tuon saman neuvon minulle ja muille täällä "vinkuneille." Miksi ihmeessä ASIAKKAAN pitää olla se, joka soittelee ja maksaa noista puheluista? Odotan, että Sonera ottaa minuun yhteyttä puhelimitse sen sijaan, että lähettelee uhkauskirjeitä minulle. Ryhdyppä Sinä Lauri toimeen. Annoin aloituksessa asiakasnumeroni, jonka perusteella yhteystietoni puhelinnumeroineen on saatavissa.

• S Yväkurkku
        aloittaja kirjoitti:

Lauri hyvä! Olet toistuvasti antanut tuon saman neuvon minulle ja muille täällä "vinkuneille." Miksi ihmeessä ASIAKKAAN pitää olla se, joka soittelee ja maksaa noista puheluista? Odotan, että Sonera ottaa minuun yhteyttä puhelimitse sen sijaan, että lähettelee uhkauskirjeitä minulle. Ryhdyppä Sinä Lauri toimeen. Annoin aloituksessa asiakasnumeroni, jonka perusteella yhteystietoni puhelinnumeroineen on saatavissa.

soittivat kerran Soneran johdon alaiset tietoliikenneasiantuntijat kysellen, onko laajakaistayhteydessämme jotain vikaa. Tosi ystävällistä huolenpitoa asiakkaista, vaikka ei se tietoliikenneongelmaamme ratkaissut, sillä tuolla kertaa vika oli sen yhteyshoneustomme ulkoseinien sisäpuolella. Tämä ei kuitenkaan estänyt huolestunutta Soneran johdon alaista tietoliikenneasiantuntijaa katsomasta jostain monista tietoliikenmittareistaan niin, että sen ulkoseinnämmehän läpi ei ollut vähään aikaan bittikäkään tullut eikä mennyt.

• päästäkää irti

Ja taas asiakas maksaa

• kysymysmiäs

12.1 kirjoitit saaneesi yhden laskun. Nyt 10 päivää myöhemmin laskuja on kertynyt jo kolme. Miten tuo on mahdollista, eikai Sonerakaan lähetä karhulaskuja 5 päivän välein?

Taitaa kyseessä olla taas tyypillinen "tyytymätön asiakas" jolla ei vain ole rahaa maksaa laskuja ja nyt sitten vingutaan jossain palstoilla mitä sattuu??

• aloittaja

Kovin työteliästä väkeä on Sonreran laskutuksessa! Aiheettomia laskuja tulee 15 euron summasta solkenaan. On muuten kumma, ettei niihin ole lisätty mitään karhuamislisää. Palautin toisen laskun 19.1. reunahuomautuksella, mutta sillä ei ollut muuta vaikutusta, kun että sain taas perimistoimistolla uhkailevan laskun heti paluupostissa, eli tänään 23.1.
        Juttu alkoi siitä, että sain alennusta 24,90 euron laskusta 15 euroa, koska Soneran johdoissa oli linjavika. Maksoin siten sovitun 9,90 euroa. Puhelimitse minulle ilmoitettu tieto alennuksesta ei ole mennyt Soneran laskutukseen saakka - näköjään. Pystyisin kyllä maksamaan kyseisen summan, mutta löydän 15 eurolle jonkun tähdellisemmänkin kohteen.

• myös soneralle
        aloittaja kirjoitti:

Kovin työteliästä väkeä on Sonreran laskutuksessa! Aiheettomia laskuja tulee 15 euron summasta solkenaan. On muuten kumma, ettei niihin ole lisätty mitään karhuamislisää. Palautin toisen laskun 19.1. reunahuomautuksella, mutta sillä ei ollut muuta vaikutusta, kun että sain taas perimistoimistolla uhkailevan laskun heti paluupostissa, eli tänään 23.1.
        Juttu alkoi siitä, että sain alennusta 24,90 euron laskusta 15 euroa, koska Soneran johdoissa oli linjavika. Maksoin siten sovitun 9,90 euroa. Puhelimitse minulle ilmoitettu tieto alennuksesta ei ole mennyt Soneran laskutukseen saakka - näköjään. Pystyisin kyllä maksamaan kyseisen summan, mutta löydän 15 eurolle jonkun tähdellisemmänkin kohteen.

Kun se sonera pommittaa kirjeillä ja asiantuntija vänkyttää että asiakkaan pitää soittaa, niin ei se niin mene. Sinun pitää vastata sinne soneraan KIRJEELLÄ josta otat ensin kopion, koska sonera saa ne laskutkin (ja mainokset) kirjeenä asiakkaalle niin kyllä sen pitää osata lukea asiakkaan kirjeetkin.
        Tee netin välityksellä kuluttajavirastoon valitus jossa kerrot tarkasti asian kulun.
        Niin minäkin olen tehnyt ja sain kuluttajavirastosta vastauksen sähköpostiini, tosin parin kuukauden päästä. Kun soneraan teet sen kirjeen niin ilmoita siinä samalla että olet tehnyt kantelun kuluttajavirastoon.
        Minä olen ilmoittanut viime syksynä soneralle että vaadin hyvityksen laskuuni katkoksista ja en hyväksy mitään helpdeskin kuponkeja, no kuponki tuli eikä hyvitystä. Soitin sinne vielä YHDEN KERRAN, ei ollu hvyitys vielä ehtinyt siihen laskuun, ilmoitin että jos ei seuraavassa laskussa hyvitystä tule teen taas ilmoituksen kuluttajavirastoon ja jos haluatte kuponkinne takaisin saatte tulla sen hakemaan.!! Hyvitys tuli seuraavassa laskussa.
        Ei kannata koskaan luottaa siihen että itse saa vähentää laskusta jotakin, vaan PYYTÄÄ UUSI lasku ja merkitse vanhaan laskuun käydyn keskusteun aika ja mitä sovittiin. Näin on toiminut hyvin.

• aloittaja
        myös soneralle kirjoitti:

Kun se sonera pommittaa kirjeillä ja asiantuntija vänkyttää että asiakkaan pitää soittaa, niin ei se niin mene. Sinun pitää vastata sinne soneraan KIRJEELLÄ josta otat ensin kopion, koska sonera saa ne laskutkin (ja mainokset) kirjeenä asiakkaalle niin kyllä sen pitää osata lukea asiakkaan kirjeetkin.
        Tee netin välityksellä kuluttajavirastoon valitus jossa kerrot tarkasti asian kulun.
        Niin minäkin olen tehnyt ja sain kuluttajavirastosta vastauksen sähköpostiini, tosin parin kuukauden päästä. Kun soneraan teet sen kirjeen niin ilmoita siinä samalla että olet tehnyt kantelun kuluttajavirastoon.
        Minä olen ilmoittanut viime syksynä soneralle että vaadin hyvityksen laskuuni katkoksista ja en hyväksy mitään helpdeskin kuponkeja, no kuponki tuli eikä hyvitystä. Soitin sinne vielä YHDEN KERRAN, ei ollu hvyitys vielä ehtinyt siihen laskuun, ilmoitin että jos ei seuraavassa laskussa hyvitystä tule teen taas ilmoituksen kuluttajavirastoon ja jos haluatte kuponkinne takaisin saatte tulla sen hakemaan.!! Hyvitys tuli seuraavassa laskussa.
        Ei kannata koskaan luottaa siihen että itse saa vähentää laskusta jotakin, vaan PYYTÄÄ UUSI lasku ja merkitse vanhaan laskuun käydyn keskusteun aika ja mitä sovittiin. Näin on toiminut hyvin.

Olet oikeassa. Ei kannattaisi luottaa puhelimitse sovittuun ja vähentää itse laskusta sovittu summa. Uskon kuitenkin olevani vahvoilla, sillä tunnen asentajan, joka kävi luonani ja ilmoitti vian olleen heidän laitteissaan. Sieltä juontaa kyseinen hyvitys maksusta.

• daijua
        aloittaja kirjoitti:

Olet oikeassa. Ei kannattaisi luottaa puhelimitse sovittuun ja vähentää itse laskusta sovittu summa. Uskon kuitenkin olevani vahvoilla, sillä tunnen asentajan, joka kävi luonani ja ilmoitti vian olleen heidän laitteissaan. Sieltä juontaa kyseinen hyvitys maksusta.

ollakkaan, nooh... mutta hyvät naurut näistä jutuista aina saa, että oikein reunamerkinnän laitoit..=)

• aloittaja
        daijua kirjoitti:

ollakkaan, nooh... mutta hyvät naurut näistä jutuista aina saa, että oikein reunamerkinnän laitoit..=)

Juu, ymmärsit oikein - laitoin reunamerkinnän saamaani laskuun, kun sen palautin. Kannattaa säästää paperia, kun sen valmistusta ollaan Suomesta lopettamasta. Ja sekös Sinua naurattaa...

• aloittaja
        aloittaja kirjoitti:

Soitin tänään siihen Sonera asiantuntijan antamaan numeroon. Aluksi miesääni kertoi puhelun hinnan, sitten piti näpytellä eri vaihtoehtoja. Valitsin laskutusasiat. Odotellessa samainen miesääni markkinoi Soneraa ja sen laskutustapoja. Lopulta naisääni vastasi ja homma alkoi toimia. Selitin asian ja hän pyyteli monta kertaa anteeksi huonoa tiedonkulkua. Lupasi 100 prosenttisesti, että en saa enempää laskuja. Hän markkinoi minulle mokkulaa. Kerroin hänelle täällä esillä olleesta 5 gigan marginaalista ja sen ylittymisestä seuraavasta karanteenista. Nainen väitti, ettei vielä ole tullut vastaan tapausta, jossa kyseinen raja olisi ylittynyt. Ketä tässä uskoa?

• Ei mokkulassa
        aloittaja kirjoitti:

Soitin tänään siihen Sonera asiantuntijan antamaan numeroon. Aluksi miesääni kertoi puhelun hinnan, sitten piti näpytellä eri vaihtoehtoja. Valitsin laskutusasiat. Odotellessa samainen miesääni markkinoi Soneraa ja sen laskutustapoja. Lopulta naisääni vastasi ja homma alkoi toimia. Selitin asian ja hän pyyteli monta kertaa anteeksi huonoa tiedonkulkua. Lupasi 100 prosenttisesti, että en saa enempää laskuja. Hän markkinoi minulle mokkulaa. Kerroin hänelle täällä esillä olleesta 5 gigan marginaalista ja sen ylittymisestä seuraavasta karanteenista. Nainen väitti, ettei vielä ole tullut vastaan tapausta, jossa kyseinen raja olisi ylittynyt. Ketä tässä uskoa?

mitään rajaa ole..!!

• Vi*uraan vi**uuntunut

Sonera yrittää tehdä asiakasyhteydenotoista mahdollisimman vaikeita. Erityisesti kirjallisen yhteydenoton, kuten sähköpostin se on tehnyt liki mahdottomaksi, ettei asioista jäisi kirjallisia todisteita. Itse firma kyllä osaa ukaaseja suoltaa ja postittaa!!

No onneksi itselläni ei ole ollut laskutuksen kanssa vuosiin konfliktia. Saas nähdä milloin taas alkaa!! Muuten sieltä kyllä ukaasia ja huijausyrityksiä @450-verkkoon varsinkin viimevionna pukkasi; samana päivänäkin saattoi tulla 2 kirjettä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe