Moi!
Ajattelin kysellä alustavasti täältä ohjeita, tarkoitukseni on alottaa säännöllinen kuntosalilla käyminen, ja tavoite on saada kroppaa kiinteämmäksi.
Olen 20 v nainen, 164cm pitkä ja painan tällä hetkellä 56kg. Olen laihtunut 18kiloa viimeisen 1,5 vuoden aikana, jonka jäljiltä kehoni on kun tyhjentynyt ilmapallo!
Lihaskuntokin on hieman heikentynyt, mutta proteiinia ja hyviä rasvoja olen ruokavaliooni lisännyt. Painoa ei ole tarkoitus pudottaa enää yhtään, siis ainoastaan kiinteyttää tämä kroppa paremman näköiseksi ja saada lihaksiin kestävyyttä...
Harrastan uintia 3 kertaa viikossa.Työmatkaa kertyy myös kävellen 4km / päivä.
Uimahallissa jossa käyn, pääsee myös sinne salille, joka kiinnostaa hurjasti mutta mitään en osaa siellä tehdä. Kaverini neuvoi että jonain päivänä pitäs tehdä "etulihaksia" ja toisena "takalihaksia"..
Olisko kellään nyt neuvoja että onko tuo 3x viikko hyvä alku, ja sitten uintia/vesijuoksua siihen päälle? siitä en aio luopua :)
Ja minkälaista treeniä näille 3 päivälle, siis lähinnä että montako toistoa missä laitteessa ym.
En tiedä onko siellä uimahallilla ketään kuntosaliohjaajaa keltä voisin kysyä, niin ajattelinkin etukäteen kysellä jos joku täällä osaisi neuvoa hieman "alkuun"
Kiitos :)
Ohjeita viisaammilta
Voisin suositella, että menet aluksi jokkekkin salille missä on oikea ohjaaja, jos et ole aikaisemmin kuntosalilla käynyt. Säästät aikaa, pääset alkuun nopeemmin, opit tekemään liikkeet oikein ja turvallisesti valvovan silmän alla. Saat tavallaan ammattimaisenmman alun koko uudelleharrastuksellessi. Ite tuli opeteltua kaikki vähän kantapään kautta. Maksaa varmasti tulevaisuuden kannalta siihen sijoitettut pennit takaisin. Sen jälkeen Voit sitten alkaa tehdä siellä uimahalilla itseksesi kun teet liikkeet oikein.En tiedä naisten ohjelmista mutta ite on tullu treenailtua eri näköisillä 15 vuoden ajan. 3 kertaa viikossa vaihtoehto vois olla 1.päivä (ma)rinta, olkapää, ojentaja 2.päivä (ke) jalat (etureidet ja takareidet) 3. päivä (pe) Selkä, hauis.
Mutta kannattaa ensiksi opetella ja haeskella itelle sopivimmat liikkeet.
Jepulis
Kiitos vastauksesta.Ongelma-alueet minulla on pahimmat vatsassa (paljon roikkuvaa ihoa) sekä samoin rinnoissa. Inhottaa mennä uimaan, kun tissit roikkuu enemmän ku vanhoilla akoilla!
Eli vatsalihasliikkeitä tarttis varmaan tehdä aika paljon? Uimahallin salilla on myös rintalihas-laite, oon kyllä käyny siellä muutaman kerran eli tiedän suunnilleen mitä laitteita on käytettävissä.
Valitettavasti ei ole varaa mennä minnekkään muualle "oikealle" kuntosalille, minulla on kausikortti uimahalliin joten samalla hinnalla saan käyttää sitä kuntosalia, nyt vaan täytyis käydä siellä koko rahan edestä!
Täytyy kysellä siis joltain joka tietää enemmän näistä laitteista ja liikkeistä!
Ilmaista tietoa
Hei,netissä löytyi osoite, jossa on ilmaisia kuntosaliohjelmia aloittelijoille ja liikkeitäkin on selitetty.
http://www.kuntosaliohjelma.fi/
Toivottavasti tästä on sinulle apua!
Kiinteyttävän treenin perusidea on useita toistoja kevyillä painoilla. Täältä löydät muutamia erilaisia ohjeita:
Kiinteyttävä kuntosaliohjelma:
http://www.k-mikonmedia.fi/rantakunto/forum/index.php/topic,21.0.html
Koko kehon treeni jumppanauhalla: (Jos et salille pääse)
http://www.k-mikonmedia.fi/rantakunto/forum/index.php/topic,26.0.html
Tsemppiä!