Muita rv. 38 olevia odottajia?

ensimmäinen-89

Moikka kaikille!

Löytyykö täältä muita raskausviikolla 38 olevia?

Mulla nyt rv. 38 3 menossa (h-hetki 9.3) ja olisin jo aivan valmis synnyttämään! :D Öisin nukun huonosti ja päivisin odottelen ja ihmettelen. Kävelylle ei uskalla lähteä koska liiallinen liikkuminen aiheuttaa kamalat kivut vatsassa. Tuntuu kuin kohtu repeäisi. :S

Olisin kiinnostunut muiden supistelujen tilanteista, millasia kipuja ollut? En itse ole varma mitkä kivuista ovat supistuksia ja mitkä vain normaalia venymis-kipua. Itselläni on ollut aina kamalat kuukautiskivut ja nyt olen yllätykseksi huomannut että muutaman kerran on tullut saman tyylisiä poltteluja! Tuntuu kuin lantio puristuisi kasaan ja ala-vatsaan ja ala-selkään polttaa ja särkee. Ilmeisesti nämä ovat niitä supistuksia(?). Neuvolassa opastettiin, että vatsa menee pinkeäksi ja tuntuu epämielyttävältä, mutta sitähän tämä vatsa on koko ajan! :D Minulla ainakin vatsa aivan kivikova ja niin kireällä iho kun vain voi olla. On siinä aika vaikea sitten miettiä, että milloin vatsa kovettuu.

Lisäksi olen huomannut valkovuodon lisääntyvän, onko tämä merkki lähestyvästä synnytyksestä? Koostumus on välillä aivan kiinteää kellertävää/vihertävää limaa. Näyttää paperissa kuin olisi niistänyt räkä-klöntin tai jojon (olipa ihanasti kuvailtu :D)....mietin onko se sitä limatulppaa vai mitä ihmettä(?). Kuitenkaan veristä vuotoa ei ole tullut lainkaan.

Olin ma neuvolassa (38 1) ja todettiin jälleen, että laskeutunut on, mutta pää heiluu vielä eikä ole kiinnittynyt. Tarkoittaako tämä, että synnytys ei ole käynnistymässä vielä hetkeen vai pitääkö se pää ylipäätään olla kiinnittynyt ennen synnytyksen alkua?

Terkut ja tsemppiä odottajille! :)

13

15632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensimmäinen-90

      Täällä 38 2, LA 10.3. :)

      Supistuksia tulee näin iltaisin varsinkin. vatsa muuttuu pinkeeksi ja tuntuu epämiellyttävältä, hirveen kivuliaita ei vielä oo ollu että sietää kyllä olla. Selkää särkee nuo supistukset ja myös reisissä se tuntuu.
      Itse bongasin tuossa viikonloppuna myös tuota limaa, ja vertakin tuli. Varmaankin se oli sitten sitä limatulppaa :D
      Tänää kastu pikkupöksyt jo kerran, ja nyt sit pohdinkin onkohan tuo ollut sitä lapsivettä. Soitin asiasta ja neuvoksi nyt vain että jos sitä tulee vielä ja supistukset kovenee niin sitten se ois lähtö edessä. Nyt sitä ei tullut kuin ihan vain sen verran, että pikkuhousut kastu joten siksi ei vielä niin "hätää" ole. Lapsivettä voi tulla kuullemma kaikki kerralla (jolloin siis olisi päällishousutkin kastunut) tai sitten tiputtelemalla. Side vaan housuihin ja tarkkailemaan.
      Tai sitten vain pissasinkin housuun :D Ei se kyllä siltä tuntunut, mutta myös tämä vaihtoehto voi olla..
      Viime neuvolassa sanottiin myös että on laskeutunut jo, mutta päästä sai kiinni ja on heilutettavissa. Mutta tuostakin olen kuullut että ei se kaikilla kiinnitykkään ennen synnyttämistä. Siskollani kävi juurikin näin.
      On nämä raskaudet ja synnytykset niin yksilöllisiä, että ei vaan kannata lähtee muihin vertailemaan.

      Tsemppei! :)

      • ensimmäinen-89

        Niimpä, yksilöllisiä ovat.

        Tänään aamulla oli oikein kunnon supistuksia. Vatsa kovettui ja alavatsaan särki oikein kunnolla. Se oli ensimmäinen kivulias supistus. Siitä noin 2 tuntia aikaisemmin oli sitä polttelua selässä, kevyempi supistus. Olin jo hetken riemuissani, että vihdoinkin jotain alkaa tapahtua, mutta nyt ne supistukset loppuivat taas. Taidan keittää oikein kunnon kahvit, kun jollain se oli auttanut supisteluihin. :D

        Eipä tässä vielä mikään kiire syntymisellä ole (38 5), mutta olo on niin tukala ja vaikea, eikä öisin saa nukuttua kuin muutaman tunnin niin kyllä sitä alkaa vähemmästäkin toivomaan että synnytys käynnistyisi jo! :)

        Löytyykö muita rv.38 odottajia??


      • 37+3

        Minulla on ollut kivuliaita ennenaikaisia supistuksia jostain viikolta 20 lähtien ajoittain ja niiden yhteydessä on ollut tuollaista lirahtelua, mutta se ei ole ollut lapsivettä niinä parina kertana kun asia on tarkistettu. Äitiyspolin lääkäri sanoi, että kohdunkaula voi ärsyyntyä supisteluista sillä lailla, että alkaa erittää erittäin juoksevaa limaa, jota voi tulla runsaastikin kerralla.


    • LA 9.3

      Supistelee aika runsaasti, mutta kipeitä ei ole tullut kun muutamia. Toista odottelen. Massu on kyllä jo kivasti tiellä ja hidastaa. Kävin vähän stiga ajelulla pojan kans ja kahden koiran, siitä sit menee alamaha helläksi kun enempi touhuaa.

      Painoa on tullut n.11 kg ja on aika turvonnut olo. Pää on kuulema kans painunut mutta liikkuu. Uni on kanssa vähän huonoa ainakin iltayöstä. Tietty sitä odottaa ja miettii että josko.,.

    • täällä myös.

      Viikkoja 38 1,eli la 11.3.joka päivä supistelee,selkää polttaa,ihan kuin kuukautiset olisi alkamassa.vauva laskeutunut,mutta pää vielä heilui kun viikko sitten oli neuvola.kova kipu nivusissa koko ajan,limatulppa tuli eilen.neljättä täällä odotellaan.senkin takia jännät paikat kun kaikki syntyneet reilu viikon aikasempaa.jaksamisia kaikille.

    • ensimmäinen-89

      Moikka,

      Kivaa että on löytynyt muitakin 38. viikon odottajia! Tulkaahan kertomaan miten raskaus etenee loppua kohti.

      Itselläni oli todella huono yö takana. En saanut nukutuksi ja 02.30 katsoin kelloa kun tuli jälleen kova ja kivulias supistus alavatsaan ja samalla tulvi jotain housuihin. Kävin sitten vessassa katsomassa ja olihan pikkuhousunsuoja ihan märkä. Olikohan se sitä lapsivettä sitten? Tänään on neuvola klo 10. joten varmaan pyydän heitä tarkistamaan mikä on tilanne kohdunsuulla. Mietityttää vaan kun enempää ei ole mitään tullut. Eikö sitä yleensä sitten tihuttele lisää jos jotain lapsivettä alkaa tulemaan, vai voiko se loppua moneksi tunniksi?

      Nyt pukemaan ja valmistautumaan! Taidan laittaa varuiksi paksumman siteen kun menen kävellen neuvolaan, jos vaikka sattuu taas pöksyt kastumaan! :D

      • ensimmäinen-89

        Noniin,

        Nyt kävin neuvolassa ja paineet oli noussu. Lisäks passittivat sairaalaan tutkimaan että oliko se viimeyön neste lapsivettä vai ei. Neuvolatäti kyllä kuvailustani päätteli että lapsivettä se on ollut mutta asia on hyvä tarkistaa. Nyt siis sairaalaan ihmettelemään ja selvittämään että onko synnytys käynnistynyt vai ei. Jännittävää.... :P

        tänään 38 4


      • ensimmäinen-89
        ensimmäinen-89 kirjoitti:

        Noniin,

        Nyt kävin neuvolassa ja paineet oli noussu. Lisäks passittivat sairaalaan tutkimaan että oliko se viimeyön neste lapsivettä vai ei. Neuvolatäti kyllä kuvailustani päätteli että lapsivettä se on ollut mutta asia on hyvä tarkistaa. Nyt siis sairaalaan ihmettelemään ja selvittämään että onko synnytys käynnistynyt vai ei. Jännittävää.... :P

        tänään 38 4

        Moikka taas,

        Tutkivat sairaalassa oliko lapsivedet mennyt ja tulos oli että eipä ollutkaan. Sisätutkimuksen tuloksesta sen sijaan yllätyin todella paljon!!

        Kätilö sanoi: "Kohdunsuu on 1,5 sormelle auki ja tunnen lapsen pään. Kanavaa on vielä jäljellä"

        Mitä tämä tarkoittaa? Kätilölle tuli kiire lähteä synnytyssaliin joten en ehtinyt häneltä asiasta kysyä. Hän vain ilmoitti, että hän vielä kotiuttaa minut ja että soittelen sitten jos taas ilmenee jotain. Onko synnytys siis jo käynnistynyt tai onko se lähellä?

        Onko muilla kokemuksia vastaavasta ja kuinka nopeasti lapsi on sitten päättänyt syntyä tai on alkanut ilmestymään säännöllisiä supistuksia?

        Auttakaa hämmentynyttä...(38 4)


      • TiiAnna
        ensimmäinen-89 kirjoitti:

        Moikka taas,

        Tutkivat sairaalassa oliko lapsivedet mennyt ja tulos oli että eipä ollutkaan. Sisätutkimuksen tuloksesta sen sijaan yllätyin todella paljon!!

        Kätilö sanoi: "Kohdunsuu on 1,5 sormelle auki ja tunnen lapsen pään. Kanavaa on vielä jäljellä"

        Mitä tämä tarkoittaa? Kätilölle tuli kiire lähteä synnytyssaliin joten en ehtinyt häneltä asiasta kysyä. Hän vain ilmoitti, että hän vielä kotiuttaa minut ja että soittelen sitten jos taas ilmenee jotain. Onko synnytys siis jo käynnistynyt tai onko se lähellä?

        Onko muilla kokemuksia vastaavasta ja kuinka nopeasti lapsi on sitten päättänyt syntyä tai on alkanut ilmestymään säännöllisiä supistuksia?

        Auttakaa hämmentynyttä...(38 4)

        Heippa! Itsellä neuvolan laskettu aika 8.3 mutta omasta mielestäni 14.3, katsotaan miten käy. Minulla on etinen istukka, joten olen ravannut sairaalassa aikas usein. Pari kertaa myös osastolla, viimeisin reisu kesti 4 päivää. Nyt kävin viimeksi 15.2 lääkärissä ja hän oli kovasti sitä mieltä että vauva olisi helmikuun aikana tullut maailmaan. Vauva oli nimittäin kiinnittynyt ja kohdunkanavaa jäljellä vajaa pari senttiä. Paikat myös pehmenneet ja sormelle auki. Kuulemma ensisynnyttäjällä tästä aikaa 2-3 vkoa synnytykseen. Ei varattu tämän vuoksi edes uutta aikaa, vaikka kontrolli piti olla 2 viikon välein. No odoteltu on, mutta mitään ei tapahdu. Supistuksia tulee aina välillä, erityisesti iltaisin muttei mitään mullistavampaa. SSS ynnä muut konstit ovat kyllä urbaanilegendaa. Muutenkin pitää olla otollinen hetki, että ne auttaisivat oikeasti edistämään synnytystä. Täysin siis sattumaa ja hetkestä kiinni. Viikko sitten kohdunkanavaa oli jäljellä sentin verran, muuten sama tilanne. Huomenna on taas onneksi neuvola, saa ainakin tiedon joko kanava olisi kokonaan hävinnyt. Eli ei muuta konstia ole kuin odotella supistuksia, vauva tulee sitten kun on valmis :) Ja tiedän, odottavan aika on piiiiiiiiiiiiiitkä ;)


    • 7:s

      jolla viikkoja nyt 38 4. Ei ole ollut vielä suurempia supistuksia, vaikka näytti jo vahvasti viikko sitten että syntyy. On jo laskautunut ja kiinnittynyt. Saapas nähdä meneekö yliaikaiseksi. Aiemmat vauvelit syntyneet viikoilla 38-41, joten kaikki on mahdollista. Tosin olen sellaianen "nopea synnyttäjä", että kun tunne synnytyksestä alkaa on jo parasta olla matkalla sairaalaan. Synnytykset ovat kestäneet kokonaisuudessaan 3 tuntia ja matkaan menee kaksi!!!

      • Muhku37+3

        Eikös voisi alottaa uutta ketjua, eikä nostaa vuoden vanhaa ketjua ylös?
        Olis ainakin kirjottelijat vielä paikalla..


      • kumarrus kumarrus
        Muhku37+3 kirjoitti:

        Eikös voisi alottaa uutta ketjua, eikä nostaa vuoden vanhaa ketjua ylös?
        Olis ainakin kirjottelijat vielä paikalla..

        sorry, kun en huomannut!!!! Ja anteeksi vaan.....


      • Huomauttelijavain
        kumarrus kumarrus kirjoitti:

        sorry, kun en huomannut!!!! Ja anteeksi vaan.....

        Jos on viikolla 38 niin se tarkoittaa rv 37 X, eli 38 2 on jo raskausviikolla 39. Miksi tämä on joillekin niin vaikeaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe