Hei, olen 12-vuotias poika, asuskelen Kiimingissä, Oulun kupeessa. Olen halunnut jo pitkään aloittaa nyrkkeilyn, minulla on hyvä kunto ja sen avulla pysyisi myös kunto kohillaan. Miten voisi aloittaa nyrkkeilyn? Mitä kannattaa tehdä ensin?
Vastauksia
13-vuotias kiinnostunut nyrkkeilystä.
24
3672
Vastaukset
- Herkko Hiekkalinna
Otas yhteyttä Oulussa sijitseviin nyrkkeilysaleihin ja kysy mahd. alkeiskurssien ajankohtia.
Nyrkkeilyliiton sivuilla näkyy Oulun nyrkkeilyseurat
http://www.nyrkkeilyliitto.com/nyrkkeilyseurat/seurat_l-r/
Kannattaa sopia ja jutella vanhempien kanssa vielä mitä mieltä he ovat.
Omia varusteita ei näin heti alkuun tarvitse, seurat tarjoavat lainaksi hanskat. Kengät ei pakolliset mutta jos on sisäpelikengät yms. niin voi ottaa mukaan. Myöhemmin käsisiteet. - Sämmy
Moi, oon ite kans 13-vuotta ja aloitin nyrkkeilyn vähän aikaa sitte. Niinku enemmin mainittiin niin kannattaa kattoo vaik netist, että mitä seuroja siinä lähellä on ja neuvotella vanhempien kanssa nyrkkeilyn aloittamisesta. Sen kyllä tiedän, että siinä kyllä kunta pysyy kohillaan. Nyrkkeily on kyllä hyvä valinta!
- ja sopii niille
jotka eivät pärjää oikeassa tulosurheilussa (esim. yleisurheilu), ja jotka ovat niin persoonallisuushäiriöisiä, että tykkäävät hakata toisia ja vielä tulla hakatuksikin. Kamppailulajit ovat sadismia & masokismia, sairasta.
Jokainen isku päähän tuhoaa aivosoluja. Verorahoilla maksetaan teidänkin neurologisten vaurioidenne hoitaminen. - jos näin
ja sopii niille kirjoitti:
jotka eivät pärjää oikeassa tulosurheilussa (esim. yleisurheilu), ja jotka ovat niin persoonallisuushäiriöisiä, että tykkäävät hakata toisia ja vielä tulla hakatuksikin. Kamppailulajit ovat sadismia & masokismia, sairasta.
Jokainen isku päähän tuhoaa aivosoluja. Verorahoilla maksetaan teidänkin neurologisten vaurioidenne hoitaminen.pitkälle mennään niin sen voin sanoa, että parempi nyrkkeily on kuin päihteet :)
- tuhoaa oman
jos näin kirjoitti:
pitkälle mennään niin sen voin sanoa, että parempi nyrkkeily on kuin päihteet :)
nuppinsa eikä välttämättä lyö toista päähän.
- Boxx
Jokainen isku päähän tuhoaa aivosoluja. Verorahoilla maksetaan teidänkin neurologisten vaurioidenne hoitaminen.Tälle kuka kirjotti ton "epäterveellistä" niin sen verran pisti vituttamaan toi viesti, ensinnä miksi joku edes haluaa mennä yleisurheilu=nörttien laji, ei sunkaan vanhemmat taida sua paljoa rakastaa
- Boxing!
Jokainen isku päähän tuhoaa aivosoluja. Verorahoilla maksetaan teidänkin neurologisten vaurioidenne hoitaminen.Kumpiakohan joutuvat lääkärit hoitamaan enemmän: Nyrkkeilijöitä vai Yleisurheilijoita? Mietippä sitä..
Jos oot ite pelkuri etkä uskalla harrastaa mitään missä on vähänki kontaktia, ni pidä nassus kii! - .....
Jokainen isku päähän tuhoaa aivosoluja. Verorahoilla maksetaan teidänkin neurologisten vaurioidenne hoitaminen.vittu piä pääs kiinni ku et tiiä mist puhut ja loukkaat myös niit jotka on nyrkkeilyn paris koko elämänsä mua oikeest vituttaa joku urpo tulee saarnaa vaik mulla ois menny kaikki aivosolut ois menny oon muute sitte vasta 13 v
- treeni kannattaa
Jokainen isku päähän tuhoaa aivosoluja. Verorahoilla maksetaan teidänkin neurologisten vaurioidenne hoitaminen.vaikka mahdollisesti oletkin saanut pataasi jossain vaiheessa, ehkä joltain harrastajalta, ehkäpä ansiosta ;) sun viestisi perusteella on ainakin selvää että mainitsemasi häiriö löytyy ainakin sulta.
- 13v. jätkä
Jokainen isku päähän tuhoaa aivosoluja. Verorahoilla maksetaan teidänkin neurologisten vaurioidenne hoitaminen.ootko jotenki tyhmä tai jotai? nyrkkeily niinku muutki itsepuolustus lajit o urheiluu siinä missä esim. yleisurheilu. sietäisit saada turpaas!!
- hiukkavaara
käyppä katsomassa www.ons.fi tai tule teatrille 28.3 päivä tapahtumaan siellä on laji esittelyjä ja seurat kertovat kuulumisiaan paikalla on myös väline puolen edustajia,lippu vain 5 e sillä näkee amaröörinyrkkeilyä ja amatööri vapaaotteluita.
- ääliöitä jotka
kerjää itselleen aivovaurioita
- suosittelen
ääliöitä jotka kirjoitti:
kerjää itselleen aivovaurioita
Ei muuta kun salille rohkeesti,siellä haisee hiki ja nahka,mutta siitä alkaa tykkäämään.
Fyysisesti hyvä kunnon kohottaja ja psyykeellekin hyvä,saa purkaa liikoja energioita ohjatussa
ilmapiirissä.
Älä välitä noista pelottelijoista,jääkiekkokin on
paljon vaarallisempaa nykyään kun tappeluita sallitaan aina vaan enempi.
Salilla käydään perusalkeita ensin läpi jonkun aikaa
ja taotaan säkkiä,jossain vaiheessa tulee paritekniikat ja sitä rataa.Ja kehätyöskentelyssä sitten kun se koittaa on hyvät pään suojat ja hammas-suojat ja alasuojat.
Älä odota,että pääset heti hanskaamaan kehään jonkun kans.
Tämä laji on taitolaji ja pitkäjänteinen treenaaminen tuottaa tulosta.
Neuvoisin kuuntelemaan aina ohjaajaa. - keskustelun tekijä..
suosittelen kirjoitti:
Ei muuta kun salille rohkeesti,siellä haisee hiki ja nahka,mutta siitä alkaa tykkäämään.
Fyysisesti hyvä kunnon kohottaja ja psyykeellekin hyvä,saa purkaa liikoja energioita ohjatussa
ilmapiirissä.
Älä välitä noista pelottelijoista,jääkiekkokin on
paljon vaarallisempaa nykyään kun tappeluita sallitaan aina vaan enempi.
Salilla käydään perusalkeita ensin läpi jonkun aikaa
ja taotaan säkkiä,jossain vaiheessa tulee paritekniikat ja sitä rataa.Ja kehätyöskentelyssä sitten kun se koittaa on hyvät pään suojat ja hammas-suojat ja alasuojat.
Älä odota,että pääset heti hanskaamaan kehään jonkun kans.
Tämä laji on taitolaji ja pitkäjänteinen treenaaminen tuottaa tulosta.
Neuvoisin kuuntelemaan aina ohjaajaa.joo en oo vielä vanhempien kans neuvotellu mut iha hyvältä kuulostaa noi mitä ootte sanonu.. pitää ottaa tässä yhteyttä Oulun johonki lähellä olevaan nyrkkeilyseuraan.
- 3kertaa3min
ja hyvä valinta! Tsemppiä harrastukseen.
- boxer5454
oon ite kans nyt 13 v ja täytän lokakuun lopus 14 oon nyrkkeilly nyt semmose vuoden ja myös kilpailen mut oikeest se jännitys on ihan täyttä pinaa ja nyt on tulos matsi enneku siirryn vanhenpien sarjaa ja mulla on kauhee pakkomielle olla paras ja sitähä mä haluunki olla neuvoja miten kannattas valmistautuu parhaiten matsii kirjotelkaa
- ak
olen itsekkin 13 v aloitan kilpa nyrkkeilyn oulun tarmossa sunnuntaina siihen tarvitaan hyvä
perus kunto kannataa soittaa ensinmäiseksi seuraan katsot vaikka seuran netistä
ja sitten hommaat välineet
syys ja kevät kausi maksaa yhteensä noinj 120 euroa.- Nyrkkeilijä
Sä joka kirjotit et nyrkkeily on epäterveellistä! Kummatkohan ne enemmän inisee urheiluvammoista nyrkkeilijät vai yleisurheilijat? Melkein aina kun haastatellaan jotakin yleisurheilijaa niin selityksinä huonoille suorituksille on "ku on nyt vähä olkapää ollu kipee!" tai jotain vastaavaa. Nehän ne vasta käyttää verorahoja ittensä hoitamiseen, ku vähä tulee pipi jalkaan niin heti ruetaan itkemään ja mennään lääkäriin kattomaan auttasko puhaltaminen siihen kun ei voi vaan myöntää et on liian paska eikä pärjää niin sit lavastetaan huonous ja keksitään kaikenmaailman sairauksia taustalle.
- Nyrkkeiliä21
tuu hämeenlinnaan siel on hyvä seura. seuran nimi Hämeenlinnan kisa
- olisi!!
sulla olis just sopiva ikä aloittaa nyrkkeily. ei muuta kuin lähimpään nyrkkeily seuraan harjoittelemaan ja jätä akkain lässytykset sikseen. nyrkkeily on hyvä laji.
- isukkia
olisi!! kirjoitti:
sulla olis just sopiva ikä aloittaa nyrkkeily. ei muuta kuin lähimpään nyrkkeily seuraan harjoittelemaan ja jätä akkain lässytykset sikseen. nyrkkeily on hyvä laji.
viemään nyrkkeily-salille ja kertokaa äitille sit joskus myöhemmin. nyrkkeily on miesten laji!!!
- höhö
isukkia kirjoitti:
viemään nyrkkeily-salille ja kertokaa äitille sit joskus myöhemmin. nyrkkeily on miesten laji!!!
12v tyttö nyrkkeileen
- tyttö98
Oon kans itte 13-vuotias ja oon kiinnostunu nyrkkeilystä. Sen avulla voisin purkaa mun vihaa ja muuta. Haluisin kyl ihan oman nyrkkeilysäkin kotiin ja voisin sillä treenata rauhassa.
ps. oon tyttö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1534811On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole172095Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi331947Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161849- 1091795
- 931658
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma441303- 651157
- 1141123
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka271073