Amstaffit ja Pittbullit

pois koirapuistoista!

Juuri tulimme koiramme kanssa Tamperelaisesta koirapuistosta, jossa amstaffi-pittbull kävi toisen samassa puistossa leikkivän koiran kimppuun. Jouduimme ottamaan oman koiramme käskyn alle ja hätistelemään koiraa pois, koska oli törkeän alistavaa tyyppiä eikä millään muotoa sosiaalinen koira.

Joten älkää nyt hyvät ihmiset tuoko näitä koiria puistoon, jos ne eivät ole sosiaalisia ja pitäkää järki päässä, jos koiranne näyttää alistavan jokaista puistossa olevaa koiraa.

Kiitos!

225

10493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooooopa..

      Nuo rodut ovatkin niitä tappajakoiria, ite en uskaltais lähellekään puistoa!

      • ihan turhaan pelkäät...

        Näin vain luullaan. Oikeasti nämä koirat ovat mitä herttaisempia koiria. Herkemmin joku pikku terrieri käy kimppuun. Nämä koirat ovat aggressiivisia vain kun on tarpeen...


      • 2 Pitin omistaja
        ihan turhaan pelkäät... kirjoitti:

        Näin vain luullaan. Oikeasti nämä koirat ovat mitä herttaisempia koiria. Herkemmin joku pikku terrieri käy kimppuun. Nämä koirat ovat aggressiivisia vain kun on tarpeen...

        Herttaisiahan nämä pitit yms. kyllä ovat...MUTTA, yleensä vain ihmisiä ja pikkupennusta saakka tuntemiaan koiria kohtaan. Vieraita ja puolituttuja kohtaan suhtautuvat yleensä agressiivisesti ja vaikka eivät välittömästi niin suhtautuisikaan, niin myös kivasti alkanut leikki toisen koiran kanssa voi nopeasti muuttua totiseksi tappeluksi pitin osalta.

        Viimeistään noin 1,5-2-vuotiaina (urokset) puistoilut yleensä jäävät, ainakin vastuuntuntoisilta omistajilta... JA niin kuin kaikilla roduilla, niin pentuaikanahan nämäkin ovat vielä mainioita koirapuistokoiria, mutta aikuistuttuaan/murkkuiän alettua vain hyvin harvat yksilöt soveltuvat koirapuistokoiriksi!.

        Onneksi näiden kanssa voi harrastaa kaikkea muuta kivaa, itse vedätän koirillani kaikkea mahdollista, ruokaostoksista lapsiin:)


      • Laumanjohtaja24/7
        2 Pitin omistaja kirjoitti:

        Herttaisiahan nämä pitit yms. kyllä ovat...MUTTA, yleensä vain ihmisiä ja pikkupennusta saakka tuntemiaan koiria kohtaan. Vieraita ja puolituttuja kohtaan suhtautuvat yleensä agressiivisesti ja vaikka eivät välittömästi niin suhtautuisikaan, niin myös kivasti alkanut leikki toisen koiran kanssa voi nopeasti muuttua totiseksi tappeluksi pitin osalta.

        Viimeistään noin 1,5-2-vuotiaina (urokset) puistoilut yleensä jäävät, ainakin vastuuntuntoisilta omistajilta... JA niin kuin kaikilla roduilla, niin pentuaikanahan nämäkin ovat vielä mainioita koirapuistokoiria, mutta aikuistuttuaan/murkkuiän alettua vain hyvin harvat yksilöt soveltuvat koirapuistokoiriksi!.

        Onneksi näiden kanssa voi harrastaa kaikkea muuta kivaa, itse vedätän koirillani kaikkea mahdollista, ruokaostoksista lapsiin:)

        Mikään rotu ei ole automaatisesti vihainen tai hyökkäävä, syy koiran käyttäytymis ongelmiin löytyy AINA hihnan toisesta päästä! On totta että jotkut yksilöt ovat dominoivempia kuin toiset mutta tuo ominaisuus ei ole millään tavalla sidottu rotuun tai ikään. Tottakai jokaisella rodulla on myös rodulle ominaista käyttäymistä mutta mitä sitten. Kouluttamalla koirasta kuin koirasta saa koirapuisto koiran ihan varmasti. Puhun nyt kokemuksesta!. Itse olen tarjonnut kodin 5v dogo argentino urokselle, 3v amstaffi urokselle ja 5 bullterri urokselle. jokainen näistä koirista on pelastettu ulkomailta joissa olivat tappelukoirina!! He tulivat minulle 2kk sisään kaikki. Tottakai töitä oli tehtävä helvetisti mutta nyt pojat on mitä parhaimpia kavereita keskenään ja tulevat kaikkien kanssa toimeen, rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Pojat on ollut minulla nyt vajaat 2 vuotta. Tuollaiset koirat jotka menevät ns. punaiselle alueelle helposti ovat haasteellisia, koska ne on koulutettu tappelemaan mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos aikaa, kärsivällisyyttä ja kykyä riittää niin asiat järjestyy. Kyse on dominoivan koiran rajojen asettamisesta ja siitä että sinun tulee olla laumasi johtaja, joka ikinen sekunti, lopun elämääsi. Hakkaamisella et saavuta mitään vaan olemuksellasi. sinun on näyttettävä että sinä olet lauman johtaja ja vain sinulla on oikeus pitää järjestystä yllä. Itse olen saanut oppini Ceasar Milanin kirirjasta ja ohjelmista ja voin vakuuttaa että ne toimivat!! Suosittelen kaikille koiran omistajille, rotuun katsomatta.
        esimerkki susilaumasta, kuinka hyvin homma pysyy haluussa laumassa, olemassa halitseva pari, joka määrää säännöt.
        Näksittepä nyt nämä entiset tappelukoirat, ette varmasti uskoisi heidän kokeneen sellaista menneisyydessään:) He ovat rauhallisia, hellyydenkipeitä, leikksiä ja ystävällisiä kaikille:)
        Koira puistossa (pohjois-suomessa) vierailemme päivittäin, ongelmitta. siellä pojat leikkivät muiden kanssa. Jos tulee tilanne että joku toinen koira alkaa ärhentelemään niin minun on lauman johtajana puututtava tilanteeseen koska kyllä jätkät puolustavat itseensä varamasti jos aihetta siihen syntyy. He luottavat minuun ja pysyvät rauhallisina vaikka provosoitin on välillä aika intensiivistä:) Näin on käynt muutaman kerran ja koirani ikään kuin katsovat miten minä reakoin, ikään kuin kysyisivät ohjeita että annaetaanko olla vai opetetaanko ärhentelijä talon tavoille:)
        Älkää siis tuomitko koiria rodun perusteella vaan syy löytyy lähes aina jostain muualta kuin koirasta itsestään.
        Kaikille koira ihmisille haluan toivottaa oikein mukavia ulkoiluhetkiä ja miettikää kohdaltanne, voisitteko olla parempia isäntiä/emäntiä koirillenne. Minä tiedän että minun pojat ovat nyt onnellisia, heidän ei tarvitse stressata mistään, he saavat elää koiran elämää, haistella, maistella ja leikkiä mielin määrin:) Minä murehdin heidän puolestaan kaikesta mikä liittyy meidän kaikien viihtyvyyteen ja elämiseen yleisesti:)


      • älätimölöti
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Mikään rotu ei ole automaatisesti vihainen tai hyökkäävä, syy koiran käyttäytymis ongelmiin löytyy AINA hihnan toisesta päästä! On totta että jotkut yksilöt ovat dominoivempia kuin toiset mutta tuo ominaisuus ei ole millään tavalla sidottu rotuun tai ikään. Tottakai jokaisella rodulla on myös rodulle ominaista käyttäymistä mutta mitä sitten. Kouluttamalla koirasta kuin koirasta saa koirapuisto koiran ihan varmasti. Puhun nyt kokemuksesta!. Itse olen tarjonnut kodin 5v dogo argentino urokselle, 3v amstaffi urokselle ja 5 bullterri urokselle. jokainen näistä koirista on pelastettu ulkomailta joissa olivat tappelukoirina!! He tulivat minulle 2kk sisään kaikki. Tottakai töitä oli tehtävä helvetisti mutta nyt pojat on mitä parhaimpia kavereita keskenään ja tulevat kaikkien kanssa toimeen, rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Pojat on ollut minulla nyt vajaat 2 vuotta. Tuollaiset koirat jotka menevät ns. punaiselle alueelle helposti ovat haasteellisia, koska ne on koulutettu tappelemaan mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos aikaa, kärsivällisyyttä ja kykyä riittää niin asiat järjestyy. Kyse on dominoivan koiran rajojen asettamisesta ja siitä että sinun tulee olla laumasi johtaja, joka ikinen sekunti, lopun elämääsi. Hakkaamisella et saavuta mitään vaan olemuksellasi. sinun on näyttettävä että sinä olet lauman johtaja ja vain sinulla on oikeus pitää järjestystä yllä. Itse olen saanut oppini Ceasar Milanin kirirjasta ja ohjelmista ja voin vakuuttaa että ne toimivat!! Suosittelen kaikille koiran omistajille, rotuun katsomatta.
        esimerkki susilaumasta, kuinka hyvin homma pysyy haluussa laumassa, olemassa halitseva pari, joka määrää säännöt.
        Näksittepä nyt nämä entiset tappelukoirat, ette varmasti uskoisi heidän kokeneen sellaista menneisyydessään:) He ovat rauhallisia, hellyydenkipeitä, leikksiä ja ystävällisiä kaikille:)
        Koira puistossa (pohjois-suomessa) vierailemme päivittäin, ongelmitta. siellä pojat leikkivät muiden kanssa. Jos tulee tilanne että joku toinen koira alkaa ärhentelemään niin minun on lauman johtajana puututtava tilanteeseen koska kyllä jätkät puolustavat itseensä varamasti jos aihetta siihen syntyy. He luottavat minuun ja pysyvät rauhallisina vaikka provosoitin on välillä aika intensiivistä:) Näin on käynt muutaman kerran ja koirani ikään kuin katsovat miten minä reakoin, ikään kuin kysyisivät ohjeita että annaetaanko olla vai opetetaanko ärhentelijä talon tavoille:)
        Älkää siis tuomitko koiria rodun perusteella vaan syy löytyy lähes aina jostain muualta kuin koirasta itsestään.
        Kaikille koira ihmisille haluan toivottaa oikein mukavia ulkoiluhetkiä ja miettikää kohdaltanne, voisitteko olla parempia isäntiä/emäntiä koirillenne. Minä tiedän että minun pojat ovat nyt onnellisia, heidän ei tarvitse stressata mistään, he saavat elää koiran elämää, haistella, maistella ja leikkiä mielin määrin:) Minä murehdin heidän puolestaan kaikesta mikä liittyy meidän kaikien viihtyvyyteen ja elämiseen yleisesti:)

        Dogo, amstaffi ja bulli uros samassa kämpässä. Tää on jo niin kipeetä tekstiä etten viitti pidemmälle lukea!


      • poispoisvaa
        ihan turhaan pelkäät... kirjoitti:

        Näin vain luullaan. Oikeasti nämä koirat ovat mitä herttaisempia koiria. Herkemmin joku pikku terrieri käy kimppuun. Nämä koirat ovat aggressiivisia vain kun on tarpeen...

        Lastentappajia ne ovat. Koiraroduista Pitti tappanut entiten ihmisiä maailmassa. Kakkosena Rotikka.


      • Jep jep
        poispoisvaa kirjoitti:

        Lastentappajia ne ovat. Koiraroduista Pitti tappanut entiten ihmisiä maailmassa. Kakkosena Rotikka.

        Kannattais varmaan tarkistaa tuo fakta uudestaan:)


      • FAKTAT TARKASTETTU
        Jep jep kirjoitti:

        Kannattais varmaan tarkistaa tuo fakta uudestaan:)

        Tässä sulle ja kaikille muillekin mussuttajille niitä paljon kaivattuja FAKTOJA: http://www.ukandspain.com/dangerous-dogs/

        Ja kas kas...mitkäs rodut ne siellä ovatkaan lapsia raadelleet ja tappaneet....no, menkää itse ja katsokaa!


      • NMet
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Mikään rotu ei ole automaatisesti vihainen tai hyökkäävä, syy koiran käyttäytymis ongelmiin löytyy AINA hihnan toisesta päästä! On totta että jotkut yksilöt ovat dominoivempia kuin toiset mutta tuo ominaisuus ei ole millään tavalla sidottu rotuun tai ikään. Tottakai jokaisella rodulla on myös rodulle ominaista käyttäymistä mutta mitä sitten. Kouluttamalla koirasta kuin koirasta saa koirapuisto koiran ihan varmasti. Puhun nyt kokemuksesta!. Itse olen tarjonnut kodin 5v dogo argentino urokselle, 3v amstaffi urokselle ja 5 bullterri urokselle. jokainen näistä koirista on pelastettu ulkomailta joissa olivat tappelukoirina!! He tulivat minulle 2kk sisään kaikki. Tottakai töitä oli tehtävä helvetisti mutta nyt pojat on mitä parhaimpia kavereita keskenään ja tulevat kaikkien kanssa toimeen, rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Pojat on ollut minulla nyt vajaat 2 vuotta. Tuollaiset koirat jotka menevät ns. punaiselle alueelle helposti ovat haasteellisia, koska ne on koulutettu tappelemaan mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos aikaa, kärsivällisyyttä ja kykyä riittää niin asiat järjestyy. Kyse on dominoivan koiran rajojen asettamisesta ja siitä että sinun tulee olla laumasi johtaja, joka ikinen sekunti, lopun elämääsi. Hakkaamisella et saavuta mitään vaan olemuksellasi. sinun on näyttettävä että sinä olet lauman johtaja ja vain sinulla on oikeus pitää järjestystä yllä. Itse olen saanut oppini Ceasar Milanin kirirjasta ja ohjelmista ja voin vakuuttaa että ne toimivat!! Suosittelen kaikille koiran omistajille, rotuun katsomatta.
        esimerkki susilaumasta, kuinka hyvin homma pysyy haluussa laumassa, olemassa halitseva pari, joka määrää säännöt.
        Näksittepä nyt nämä entiset tappelukoirat, ette varmasti uskoisi heidän kokeneen sellaista menneisyydessään:) He ovat rauhallisia, hellyydenkipeitä, leikksiä ja ystävällisiä kaikille:)
        Koira puistossa (pohjois-suomessa) vierailemme päivittäin, ongelmitta. siellä pojat leikkivät muiden kanssa. Jos tulee tilanne että joku toinen koira alkaa ärhentelemään niin minun on lauman johtajana puututtava tilanteeseen koska kyllä jätkät puolustavat itseensä varamasti jos aihetta siihen syntyy. He luottavat minuun ja pysyvät rauhallisina vaikka provosoitin on välillä aika intensiivistä:) Näin on käynt muutaman kerran ja koirani ikään kuin katsovat miten minä reakoin, ikään kuin kysyisivät ohjeita että annaetaanko olla vai opetetaanko ärhentelijä talon tavoille:)
        Älkää siis tuomitko koiria rodun perusteella vaan syy löytyy lähes aina jostain muualta kuin koirasta itsestään.
        Kaikille koira ihmisille haluan toivottaa oikein mukavia ulkoiluhetkiä ja miettikää kohdaltanne, voisitteko olla parempia isäntiä/emäntiä koirillenne. Minä tiedän että minun pojat ovat nyt onnellisia, heidän ei tarvitse stressata mistään, he saavat elää koiran elämää, haistella, maistella ja leikkiä mielin määrin:) Minä murehdin heidän puolestaan kaikesta mikä liittyy meidän kaikien viihtyvyyteen ja elämiseen yleisesti:)

        todella hyvä teksti. valitettavasti vaan on niin, että ihmiset tekevät tästä aiheesta niin suuren ja mistä se johtuu...tietämättömyydestä.


      • Aino76
        poispoisvaa kirjoitti:

        Lastentappajia ne ovat. Koiraroduista Pitti tappanut entiten ihmisiä maailmassa. Kakkosena Rotikka.

        mistä olet väärät tietosi hankkinut... ? Faktaa on se, että Kultaiset Noutajatkin "purevat" kovin usein, kun otetaan lapsiperheeseen, eikä kouluteta piirun vertaa.
        Loppujen lopuksi, koirat eivät ihmistä kovinkaan usein pure, lentoturmiakin vuosittain enempi maailmassa, ihan vain esimerkiksi.. !!!
        Tuntuu Pittien ja samankaltaisten rotujen omistajien puolesta todella pahalta, kun koira haukutaan, jo ennen kun rotuun on edes tutustunut... Oma koirani BullBoxer, ei pure vaan pussaa kaikki hengiltä ,) !!!! Muut sisarukset ihan samanlaisia, joten en jaksa uskoa, että koirani muuttuu hulluksi täytettyään 2- vuotta... tuskin


      • ihminen tappaa
        poispoisvaa kirjoitti:

        Lastentappajia ne ovat. Koiraroduista Pitti tappanut entiten ihmisiä maailmassa. Kakkosena Rotikka.

        Lastentappajana suurin kaikista edelleen on ihminen. Älä viitsi tuommoisia juttuja koirista ladella, kiitos.Joku tyhmä vielä uskoo.


      • AQSCF
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Mikään rotu ei ole automaatisesti vihainen tai hyökkäävä, syy koiran käyttäytymis ongelmiin löytyy AINA hihnan toisesta päästä! On totta että jotkut yksilöt ovat dominoivempia kuin toiset mutta tuo ominaisuus ei ole millään tavalla sidottu rotuun tai ikään. Tottakai jokaisella rodulla on myös rodulle ominaista käyttäymistä mutta mitä sitten. Kouluttamalla koirasta kuin koirasta saa koirapuisto koiran ihan varmasti. Puhun nyt kokemuksesta!. Itse olen tarjonnut kodin 5v dogo argentino urokselle, 3v amstaffi urokselle ja 5 bullterri urokselle. jokainen näistä koirista on pelastettu ulkomailta joissa olivat tappelukoirina!! He tulivat minulle 2kk sisään kaikki. Tottakai töitä oli tehtävä helvetisti mutta nyt pojat on mitä parhaimpia kavereita keskenään ja tulevat kaikkien kanssa toimeen, rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Pojat on ollut minulla nyt vajaat 2 vuotta. Tuollaiset koirat jotka menevät ns. punaiselle alueelle helposti ovat haasteellisia, koska ne on koulutettu tappelemaan mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos aikaa, kärsivällisyyttä ja kykyä riittää niin asiat järjestyy. Kyse on dominoivan koiran rajojen asettamisesta ja siitä että sinun tulee olla laumasi johtaja, joka ikinen sekunti, lopun elämääsi. Hakkaamisella et saavuta mitään vaan olemuksellasi. sinun on näyttettävä että sinä olet lauman johtaja ja vain sinulla on oikeus pitää järjestystä yllä. Itse olen saanut oppini Ceasar Milanin kirirjasta ja ohjelmista ja voin vakuuttaa että ne toimivat!! Suosittelen kaikille koiran omistajille, rotuun katsomatta.
        esimerkki susilaumasta, kuinka hyvin homma pysyy haluussa laumassa, olemassa halitseva pari, joka määrää säännöt.
        Näksittepä nyt nämä entiset tappelukoirat, ette varmasti uskoisi heidän kokeneen sellaista menneisyydessään:) He ovat rauhallisia, hellyydenkipeitä, leikksiä ja ystävällisiä kaikille:)
        Koira puistossa (pohjois-suomessa) vierailemme päivittäin, ongelmitta. siellä pojat leikkivät muiden kanssa. Jos tulee tilanne että joku toinen koira alkaa ärhentelemään niin minun on lauman johtajana puututtava tilanteeseen koska kyllä jätkät puolustavat itseensä varamasti jos aihetta siihen syntyy. He luottavat minuun ja pysyvät rauhallisina vaikka provosoitin on välillä aika intensiivistä:) Näin on käynt muutaman kerran ja koirani ikään kuin katsovat miten minä reakoin, ikään kuin kysyisivät ohjeita että annaetaanko olla vai opetetaanko ärhentelijä talon tavoille:)
        Älkää siis tuomitko koiria rodun perusteella vaan syy löytyy lähes aina jostain muualta kuin koirasta itsestään.
        Kaikille koira ihmisille haluan toivottaa oikein mukavia ulkoiluhetkiä ja miettikää kohdaltanne, voisitteko olla parempia isäntiä/emäntiä koirillenne. Minä tiedän että minun pojat ovat nyt onnellisia, heidän ei tarvitse stressata mistään, he saavat elää koiran elämää, haistella, maistella ja leikkiä mielin määrin:) Minä murehdin heidän puolestaan kaikesta mikä liittyy meidän kaikien viihtyvyyteen ja elämiseen yleisesti:)

        No eihän se aina ole ihmisen vika se koiran luonne, ne kun sattuu olemaan yksilöitä siinä missä häiriintyneet ihmisetkin. Menehän biologian tunnille...


      • kiitos noista
        FAKTAT TARKASTETTU kirjoitti:

        Tässä sulle ja kaikille muillekin mussuttajille niitä paljon kaivattuja FAKTOJA: http://www.ukandspain.com/dangerous-dogs/

        Ja kas kas...mitkäs rodut ne siellä ovatkaan lapsia raadelleet ja tappaneet....no, menkää itse ja katsokaa!

        No tämä yksi tapaus aina selittelee, että pitt bulleja on rikollisilla ja narkeilla, siksi ne tappaa ihmisiä....Nuokin taisivat olla uskollisia ja lempeitä perhekoiria.


      • justiinsa joo
        Aino76 kirjoitti:

        mistä olet väärät tietosi hankkinut... ? Faktaa on se, että Kultaiset Noutajatkin "purevat" kovin usein, kun otetaan lapsiperheeseen, eikä kouluteta piirun vertaa.
        Loppujen lopuksi, koirat eivät ihmistä kovinkaan usein pure, lentoturmiakin vuosittain enempi maailmassa, ihan vain esimerkiksi.. !!!
        Tuntuu Pittien ja samankaltaisten rotujen omistajien puolesta todella pahalta, kun koira haukutaan, jo ennen kun rotuun on edes tutustunut... Oma koirani BullBoxer, ei pure vaan pussaa kaikki hengiltä ,) !!!! Muut sisarukset ihan samanlaisia, joten en jaksa uskoa, että koirani muuttuu hulluksi täytettyään 2- vuotta... tuskin

        " Vuonna 1991 tehdyn tutkimuksen mukaan pitbullien hyökkäämisistä lasten kimppuun 94% oli tapahtunut ilman että lapsi olisi provosoinut koiraa millään tavalla. Kun taas muun rotuisten koirien hyökkäykset lasten kimppuun ovat yleensä johtuneet siitä että lapsi on provosoinut koiraa (muun rotuisilla vain 43% hyökkäyksistä on tapahtunut ilman että lapsi on provosoinut koiraa). Lähde.

        Pitbulleille on ominaista syvään juurtunut aggressiivisuus toisia koiria kohtaan."


        Siinä on kiltti perhekoira. Eilen omani päälle meinasi käydö pitt bull, onneksi sen omistaja sai pidettyä koiransa kiinni. Muuttakoot maalle koiransa kanssa, kyllä tuolla muutkin saa kulkea.


      • BodiesBefound
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Mikään rotu ei ole automaatisesti vihainen tai hyökkäävä, syy koiran käyttäytymis ongelmiin löytyy AINA hihnan toisesta päästä! On totta että jotkut yksilöt ovat dominoivempia kuin toiset mutta tuo ominaisuus ei ole millään tavalla sidottu rotuun tai ikään. Tottakai jokaisella rodulla on myös rodulle ominaista käyttäymistä mutta mitä sitten. Kouluttamalla koirasta kuin koirasta saa koirapuisto koiran ihan varmasti. Puhun nyt kokemuksesta!. Itse olen tarjonnut kodin 5v dogo argentino urokselle, 3v amstaffi urokselle ja 5 bullterri urokselle. jokainen näistä koirista on pelastettu ulkomailta joissa olivat tappelukoirina!! He tulivat minulle 2kk sisään kaikki. Tottakai töitä oli tehtävä helvetisti mutta nyt pojat on mitä parhaimpia kavereita keskenään ja tulevat kaikkien kanssa toimeen, rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Pojat on ollut minulla nyt vajaat 2 vuotta. Tuollaiset koirat jotka menevät ns. punaiselle alueelle helposti ovat haasteellisia, koska ne on koulutettu tappelemaan mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos aikaa, kärsivällisyyttä ja kykyä riittää niin asiat järjestyy. Kyse on dominoivan koiran rajojen asettamisesta ja siitä että sinun tulee olla laumasi johtaja, joka ikinen sekunti, lopun elämääsi. Hakkaamisella et saavuta mitään vaan olemuksellasi. sinun on näyttettävä että sinä olet lauman johtaja ja vain sinulla on oikeus pitää järjestystä yllä. Itse olen saanut oppini Ceasar Milanin kirirjasta ja ohjelmista ja voin vakuuttaa että ne toimivat!! Suosittelen kaikille koiran omistajille, rotuun katsomatta.
        esimerkki susilaumasta, kuinka hyvin homma pysyy haluussa laumassa, olemassa halitseva pari, joka määrää säännöt.
        Näksittepä nyt nämä entiset tappelukoirat, ette varmasti uskoisi heidän kokeneen sellaista menneisyydessään:) He ovat rauhallisia, hellyydenkipeitä, leikksiä ja ystävällisiä kaikille:)
        Koira puistossa (pohjois-suomessa) vierailemme päivittäin, ongelmitta. siellä pojat leikkivät muiden kanssa. Jos tulee tilanne että joku toinen koira alkaa ärhentelemään niin minun on lauman johtajana puututtava tilanteeseen koska kyllä jätkät puolustavat itseensä varamasti jos aihetta siihen syntyy. He luottavat minuun ja pysyvät rauhallisina vaikka provosoitin on välillä aika intensiivistä:) Näin on käynt muutaman kerran ja koirani ikään kuin katsovat miten minä reakoin, ikään kuin kysyisivät ohjeita että annaetaanko olla vai opetetaanko ärhentelijä talon tavoille:)
        Älkää siis tuomitko koiria rodun perusteella vaan syy löytyy lähes aina jostain muualta kuin koirasta itsestään.
        Kaikille koira ihmisille haluan toivottaa oikein mukavia ulkoiluhetkiä ja miettikää kohdaltanne, voisitteko olla parempia isäntiä/emäntiä koirillenne. Minä tiedän että minun pojat ovat nyt onnellisia, heidän ei tarvitse stressata mistään, he saavat elää koiran elämää, haistella, maistella ja leikkiä mielin määrin:) Minä murehdin heidän puolestaan kaikesta mikä liittyy meidän kaikien viihtyvyyteen ja elämiseen yleisesti:)

        Lopetin lukemisen kun pääsin kohtaan Cesar Milan. Ruumita tulossa, ei koirien rotujen vaan koulutussuunnan takia.


      • rottis my love
        poispoisvaa kirjoitti:

        Lastentappajia ne ovat. Koiraroduista Pitti tappanut entiten ihmisiä maailmassa. Kakkosena Rotikka.

        Mulla on rotikka narttu nyt 5.5 v. Oli pentuna todella dominoiva. Se on hyvällä kurilla ja rakkaudella kasvatettu. Mainio kaveri, kova vahti mutta erittäin kiltti ja lauhkea, myös vieraille. Tiedän yhden rotikan jota ei voi ees lenkittää päivällä koska käy muihin kiinni. Täällä pikkukylällä jokainen karttaa sitä. Omistaja huutaa ja pieksee sitä välillä. Useimmiten se on kyllä ihmisen vika jos koira on paha.


      • no joooooh
        rottis my love kirjoitti:

        Mulla on rotikka narttu nyt 5.5 v. Oli pentuna todella dominoiva. Se on hyvällä kurilla ja rakkaudella kasvatettu. Mainio kaveri, kova vahti mutta erittäin kiltti ja lauhkea, myös vieraille. Tiedän yhden rotikan jota ei voi ees lenkittää päivällä koska käy muihin kiinni. Täällä pikkukylällä jokainen karttaa sitä. Omistaja huutaa ja pieksee sitä välillä. Useimmiten se on kyllä ihmisen vika jos koira on paha.

        No joo. Täällä kävi sosiaalinen (koko ikänsä koirapuistoillut) rotikka toisen päälle, ihan ilman mitään varoitusta tai mitään muuta ennakointia. Lopputulos ei ole nättiä katsottavaa, ja kyllä on kokeneen rotikan omistajan koira. Tätä koiraa voi käyttää lenkeillä, ei rähise, on rauhallinen, eli kaikinpuolin täyspäisen oloinen.


      • peliheli
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Mikään rotu ei ole automaatisesti vihainen tai hyökkäävä, syy koiran käyttäytymis ongelmiin löytyy AINA hihnan toisesta päästä! On totta että jotkut yksilöt ovat dominoivempia kuin toiset mutta tuo ominaisuus ei ole millään tavalla sidottu rotuun tai ikään. Tottakai jokaisella rodulla on myös rodulle ominaista käyttäymistä mutta mitä sitten. Kouluttamalla koirasta kuin koirasta saa koirapuisto koiran ihan varmasti. Puhun nyt kokemuksesta!. Itse olen tarjonnut kodin 5v dogo argentino urokselle, 3v amstaffi urokselle ja 5 bullterri urokselle. jokainen näistä koirista on pelastettu ulkomailta joissa olivat tappelukoirina!! He tulivat minulle 2kk sisään kaikki. Tottakai töitä oli tehtävä helvetisti mutta nyt pojat on mitä parhaimpia kavereita keskenään ja tulevat kaikkien kanssa toimeen, rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Pojat on ollut minulla nyt vajaat 2 vuotta. Tuollaiset koirat jotka menevät ns. punaiselle alueelle helposti ovat haasteellisia, koska ne on koulutettu tappelemaan mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos aikaa, kärsivällisyyttä ja kykyä riittää niin asiat järjestyy. Kyse on dominoivan koiran rajojen asettamisesta ja siitä että sinun tulee olla laumasi johtaja, joka ikinen sekunti, lopun elämääsi. Hakkaamisella et saavuta mitään vaan olemuksellasi. sinun on näyttettävä että sinä olet lauman johtaja ja vain sinulla on oikeus pitää järjestystä yllä. Itse olen saanut oppini Ceasar Milanin kirirjasta ja ohjelmista ja voin vakuuttaa että ne toimivat!! Suosittelen kaikille koiran omistajille, rotuun katsomatta.
        esimerkki susilaumasta, kuinka hyvin homma pysyy haluussa laumassa, olemassa halitseva pari, joka määrää säännöt.
        Näksittepä nyt nämä entiset tappelukoirat, ette varmasti uskoisi heidän kokeneen sellaista menneisyydessään:) He ovat rauhallisia, hellyydenkipeitä, leikksiä ja ystävällisiä kaikille:)
        Koira puistossa (pohjois-suomessa) vierailemme päivittäin, ongelmitta. siellä pojat leikkivät muiden kanssa. Jos tulee tilanne että joku toinen koira alkaa ärhentelemään niin minun on lauman johtajana puututtava tilanteeseen koska kyllä jätkät puolustavat itseensä varamasti jos aihetta siihen syntyy. He luottavat minuun ja pysyvät rauhallisina vaikka provosoitin on välillä aika intensiivistä:) Näin on käynt muutaman kerran ja koirani ikään kuin katsovat miten minä reakoin, ikään kuin kysyisivät ohjeita että annaetaanko olla vai opetetaanko ärhentelijä talon tavoille:)
        Älkää siis tuomitko koiria rodun perusteella vaan syy löytyy lähes aina jostain muualta kuin koirasta itsestään.
        Kaikille koira ihmisille haluan toivottaa oikein mukavia ulkoiluhetkiä ja miettikää kohdaltanne, voisitteko olla parempia isäntiä/emäntiä koirillenne. Minä tiedän että minun pojat ovat nyt onnellisia, heidän ei tarvitse stressata mistään, he saavat elää koiran elämää, haistella, maistella ja leikkiä mielin määrin:) Minä murehdin heidän puolestaan kaikesta mikä liittyy meidän kaikien viihtyvyyteen ja elämiseen yleisesti:)

        HaH-Hah....tää tyyppi näkee unta koiristaan !!


      • Anonyymi
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Mikään rotu ei ole automaatisesti vihainen tai hyökkäävä, syy koiran käyttäytymis ongelmiin löytyy AINA hihnan toisesta päästä! On totta että jotkut yksilöt ovat dominoivempia kuin toiset mutta tuo ominaisuus ei ole millään tavalla sidottu rotuun tai ikään. Tottakai jokaisella rodulla on myös rodulle ominaista käyttäymistä mutta mitä sitten. Kouluttamalla koirasta kuin koirasta saa koirapuisto koiran ihan varmasti. Puhun nyt kokemuksesta!. Itse olen tarjonnut kodin 5v dogo argentino urokselle, 3v amstaffi urokselle ja 5 bullterri urokselle. jokainen näistä koirista on pelastettu ulkomailta joissa olivat tappelukoirina!! He tulivat minulle 2kk sisään kaikki. Tottakai töitä oli tehtävä helvetisti mutta nyt pojat on mitä parhaimpia kavereita keskenään ja tulevat kaikkien kanssa toimeen, rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Pojat on ollut minulla nyt vajaat 2 vuotta. Tuollaiset koirat jotka menevät ns. punaiselle alueelle helposti ovat haasteellisia, koska ne on koulutettu tappelemaan mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos aikaa, kärsivällisyyttä ja kykyä riittää niin asiat järjestyy. Kyse on dominoivan koiran rajojen asettamisesta ja siitä että sinun tulee olla laumasi johtaja, joka ikinen sekunti, lopun elämääsi. Hakkaamisella et saavuta mitään vaan olemuksellasi. sinun on näyttettävä että sinä olet lauman johtaja ja vain sinulla on oikeus pitää järjestystä yllä. Itse olen saanut oppini Ceasar Milanin kirirjasta ja ohjelmista ja voin vakuuttaa että ne toimivat!! Suosittelen kaikille koiran omistajille, rotuun katsomatta.
        esimerkki susilaumasta, kuinka hyvin homma pysyy haluussa laumassa, olemassa halitseva pari, joka määrää säännöt.
        Näksittepä nyt nämä entiset tappelukoirat, ette varmasti uskoisi heidän kokeneen sellaista menneisyydessään:) He ovat rauhallisia, hellyydenkipeitä, leikksiä ja ystävällisiä kaikille:)
        Koira puistossa (pohjois-suomessa) vierailemme päivittäin, ongelmitta. siellä pojat leikkivät muiden kanssa. Jos tulee tilanne että joku toinen koira alkaa ärhentelemään niin minun on lauman johtajana puututtava tilanteeseen koska kyllä jätkät puolustavat itseensä varamasti jos aihetta siihen syntyy. He luottavat minuun ja pysyvät rauhallisina vaikka provosoitin on välillä aika intensiivistä:) Näin on käynt muutaman kerran ja koirani ikään kuin katsovat miten minä reakoin, ikään kuin kysyisivät ohjeita että annaetaanko olla vai opetetaanko ärhentelijä talon tavoille:)
        Älkää siis tuomitko koiria rodun perusteella vaan syy löytyy lähes aina jostain muualta kuin koirasta itsestään.
        Kaikille koira ihmisille haluan toivottaa oikein mukavia ulkoiluhetkiä ja miettikää kohdaltanne, voisitteko olla parempia isäntiä/emäntiä koirillenne. Minä tiedän että minun pojat ovat nyt onnellisia, heidän ei tarvitse stressata mistään, he saavat elää koiran elämää, haistella, maistella ja leikkiä mielin määrin:) Minä murehdin heidän puolestaan kaikesta mikä liittyy meidän kaikien viihtyvyyteen ja elämiseen yleisesti:)

        Erittäin hyvä kirjoitus Sinulta laumanjohtaja. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että vaikeudet johtuvat omistajista.
        karahdan heti, jos kuulen, että koiraa yritetään alistaa. Itselläni koiravuosia takana 64 vuotta. En edes, eikä siihen ole tarvittu,koskaan edes rumasti puhumista. Koirani ovatb koulutettu palkitsemalla.


      • Anonyymi
        ihan turhaan pelkäät... kirjoitti:

        Näin vain luullaan. Oikeasti nämä koirat ovat mitä herttaisempia koiria. Herkemmin joku pikku terrieri käy kimppuun. Nämä koirat ovat aggressiivisia vain kun on tarpeen...

        Varsinkin pikkulapsia ovat herkkiä puremaan tilastojen mukaan. Ovatkohan "agressiivisia vain kun on tarpeen " ?


      • Anonyymi
        älätimölöti kirjoitti:

        Dogo, amstaffi ja bulli uros samassa kämpässä. Tää on jo niin kipeetä tekstiä etten viitti pidemmälle lukea!

        Kannattais lukea, kun siinä puhuu ihminen, joka osaa kouluttaa koiria, ite en samaan pystyis


      • Anonyymi
        poispoisvaa kirjoitti:

        Lastentappajia ne ovat. Koiraroduista Pitti tappanut entiten ihmisiä maailmassa. Kakkosena Rotikka.

        Eiköhän se ole ihan omistajien syytä, kun ei kouluta kunnolla. Oman koiran päälle on hyökännyt rottweiler, mutta syy oli omistajan. Koiraa käytetään hyvin harvoin lenkillä ja se istuu vaan takapihalla, parvekkeella tai sisällä päivät pitkät. Miltäköhän tuntuisi, kun aina kun tulee vieraita, joutuisit eriin huoneeseen, kun haluaisit vain suojella perhettäsi ja kun pääsisit vieraiden luokse niin...


      • Anonyymi

        Jos koira on aggressiivinen ihmisiä tai muita koiria kohtaan, niin koira on joko silloin sairas tai väärän ihmisen käsissä. Ei ole normaalia, eikä kuulu olla minkään rodun omaista ” nähdä verta ”. Ihmiset tekevät koirasta sen mitä se on, koirat ovat viattomia luontokappaleita.


      • Anonyymi
        ihminen tappaa kirjoitti:

        Lastentappajana suurin kaikista edelleen on ihminen. Älä viitsi tuommoisia juttuja koirista ladella, kiitos.Joku tyhmä vielä uskoo.

        Joo niin on ihminen. Se ei oikeuta sitä, että muutkin tappavat. Sinun logiikallasi olisi ok raiskata ja tappaa kaikki maapallon ihmiset, koska onhan ihminen ennenkin raiskannut ja tappanut.


      • Anonyymi
        kiitos noista kirjoitti:

        No tämä yksi tapaus aina selittelee, että pitt bulleja on rikollisilla ja narkeilla, siksi ne tappaa ihmisiä....Nuokin taisivat olla uskollisia ja lempeitä perhekoiria.

        "Taisivat olla" onkin hieno argumentti tilastodataa vastaan


      • Anonyymi
        peliheli kirjoitti:

        HaH-Hah....tää tyyppi näkee unta koiristaan !!

        Hah-hah, kupsahtaisitko jo päiviltä, mummo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ole ihan omistajien syytä, kun ei kouluta kunnolla. Oman koiran päälle on hyökännyt rottweiler, mutta syy oli omistajan. Koiraa käytetään hyvin harvoin lenkillä ja se istuu vaan takapihalla, parvekkeella tai sisällä päivät pitkät. Miltäköhän tuntuisi, kun aina kun tulee vieraita, joutuisit eriin huoneeseen, kun haluaisit vain suojella perhettäsi ja kun pääsisit vieraiden luokse niin...

        "Eiköhän se ole ihan omistajien syytä, kun ei kouluta kunnolla."

        Siksi tarvittaisiin se koira-ajokortti, jota vastustetaan kiivaasti.


      • Anonyymi

        ei yksikään rotu ole tappajakoira vika on aina hihnan toises pääs lehdistö aloitti tän tappajakoira nimityksen myy parammin lehtiä samat lehdet kirjoittaa että auto ajoi jonku päälle joka kuoli ei autot mitään tee siinäkin on vika ratin ja penkin välis


      • Anonyymi
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Mikään rotu ei ole automaatisesti vihainen tai hyökkäävä, syy koiran käyttäytymis ongelmiin löytyy AINA hihnan toisesta päästä! On totta että jotkut yksilöt ovat dominoivempia kuin toiset mutta tuo ominaisuus ei ole millään tavalla sidottu rotuun tai ikään. Tottakai jokaisella rodulla on myös rodulle ominaista käyttäymistä mutta mitä sitten. Kouluttamalla koirasta kuin koirasta saa koirapuisto koiran ihan varmasti. Puhun nyt kokemuksesta!. Itse olen tarjonnut kodin 5v dogo argentino urokselle, 3v amstaffi urokselle ja 5 bullterri urokselle. jokainen näistä koirista on pelastettu ulkomailta joissa olivat tappelukoirina!! He tulivat minulle 2kk sisään kaikki. Tottakai töitä oli tehtävä helvetisti mutta nyt pojat on mitä parhaimpia kavereita keskenään ja tulevat kaikkien kanssa toimeen, rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Pojat on ollut minulla nyt vajaat 2 vuotta. Tuollaiset koirat jotka menevät ns. punaiselle alueelle helposti ovat haasteellisia, koska ne on koulutettu tappelemaan mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos aikaa, kärsivällisyyttä ja kykyä riittää niin asiat järjestyy. Kyse on dominoivan koiran rajojen asettamisesta ja siitä että sinun tulee olla laumasi johtaja, joka ikinen sekunti, lopun elämääsi. Hakkaamisella et saavuta mitään vaan olemuksellasi. sinun on näyttettävä että sinä olet lauman johtaja ja vain sinulla on oikeus pitää järjestystä yllä. Itse olen saanut oppini Ceasar Milanin kirirjasta ja ohjelmista ja voin vakuuttaa että ne toimivat!! Suosittelen kaikille koiran omistajille, rotuun katsomatta.
        esimerkki susilaumasta, kuinka hyvin homma pysyy haluussa laumassa, olemassa halitseva pari, joka määrää säännöt.
        Näksittepä nyt nämä entiset tappelukoirat, ette varmasti uskoisi heidän kokeneen sellaista menneisyydessään:) He ovat rauhallisia, hellyydenkipeitä, leikksiä ja ystävällisiä kaikille:)
        Koira puistossa (pohjois-suomessa) vierailemme päivittäin, ongelmitta. siellä pojat leikkivät muiden kanssa. Jos tulee tilanne että joku toinen koira alkaa ärhentelemään niin minun on lauman johtajana puututtava tilanteeseen koska kyllä jätkät puolustavat itseensä varamasti jos aihetta siihen syntyy. He luottavat minuun ja pysyvät rauhallisina vaikka provosoitin on välillä aika intensiivistä:) Näin on käynt muutaman kerran ja koirani ikään kuin katsovat miten minä reakoin, ikään kuin kysyisivät ohjeita että annaetaanko olla vai opetetaanko ärhentelijä talon tavoille:)
        Älkää siis tuomitko koiria rodun perusteella vaan syy löytyy lähes aina jostain muualta kuin koirasta itsestään.
        Kaikille koira ihmisille haluan toivottaa oikein mukavia ulkoiluhetkiä ja miettikää kohdaltanne, voisitteko olla parempia isäntiä/emäntiä koirillenne. Minä tiedän että minun pojat ovat nyt onnellisia, heidän ei tarvitse stressata mistään, he saavat elää koiran elämää, haistella, maistella ja leikkiä mielin määrin:) Minä murehdin heidän puolestaan kaikesta mikä liittyy meidän kaikien viihtyvyyteen ja elämiseen yleisesti:)

        tää ceasar milan paljon kehuttu mut hallitsee koiria pelolla ja pikku potkuilla näkyy sen ohjelmissa mitä tulee myöhemmin eläimestä jota hallitaan pelolla en kyllä ottais sellaista meillä on menty yli 55vuotta sillai kun nyt myöhemmin tuli sub.doc. theroux ja katukoirat kantsii katsoa löytyy netistä siinä on drandon fouche sillai ku jokainen osais käyttäytyä koiransa kanssa ei olsi ongelmia koirien kans meillä sanottiin jo 50 luvulla että koiran kans ollaan kuten muidenkin se on perheenjäsen ei sitä käsketä kieri tai pyöri ja näytä tyhmältä se on mukana perheessä katsokaa se ohjelma niin näette


      • Anonyymi
        Jep jep kirjoitti:

        Kannattais varmaan tarkistaa tuo fakta uudestaan:)

        kyl siä on ekana staffi ja kas kummaa aina parjattu susi ei löydy


      • Anonyymi
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Mikään rotu ei ole automaatisesti vihainen tai hyökkäävä, syy koiran käyttäytymis ongelmiin löytyy AINA hihnan toisesta päästä! On totta että jotkut yksilöt ovat dominoivempia kuin toiset mutta tuo ominaisuus ei ole millään tavalla sidottu rotuun tai ikään. Tottakai jokaisella rodulla on myös rodulle ominaista käyttäymistä mutta mitä sitten. Kouluttamalla koirasta kuin koirasta saa koirapuisto koiran ihan varmasti. Puhun nyt kokemuksesta!. Itse olen tarjonnut kodin 5v dogo argentino urokselle, 3v amstaffi urokselle ja 5 bullterri urokselle. jokainen näistä koirista on pelastettu ulkomailta joissa olivat tappelukoirina!! He tulivat minulle 2kk sisään kaikki. Tottakai töitä oli tehtävä helvetisti mutta nyt pojat on mitä parhaimpia kavereita keskenään ja tulevat kaikkien kanssa toimeen, rotuun ja sukupuoleen katsomatta. Pojat on ollut minulla nyt vajaat 2 vuotta. Tuollaiset koirat jotka menevät ns. punaiselle alueelle helposti ovat haasteellisia, koska ne on koulutettu tappelemaan mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos aikaa, kärsivällisyyttä ja kykyä riittää niin asiat järjestyy. Kyse on dominoivan koiran rajojen asettamisesta ja siitä että sinun tulee olla laumasi johtaja, joka ikinen sekunti, lopun elämääsi. Hakkaamisella et saavuta mitään vaan olemuksellasi. sinun on näyttettävä että sinä olet lauman johtaja ja vain sinulla on oikeus pitää järjestystä yllä. Itse olen saanut oppini Ceasar Milanin kirirjasta ja ohjelmista ja voin vakuuttaa että ne toimivat!! Suosittelen kaikille koiran omistajille, rotuun katsomatta.
        esimerkki susilaumasta, kuinka hyvin homma pysyy haluussa laumassa, olemassa halitseva pari, joka määrää säännöt.
        Näksittepä nyt nämä entiset tappelukoirat, ette varmasti uskoisi heidän kokeneen sellaista menneisyydessään:) He ovat rauhallisia, hellyydenkipeitä, leikksiä ja ystävällisiä kaikille:)
        Koira puistossa (pohjois-suomessa) vierailemme päivittäin, ongelmitta. siellä pojat leikkivät muiden kanssa. Jos tulee tilanne että joku toinen koira alkaa ärhentelemään niin minun on lauman johtajana puututtava tilanteeseen koska kyllä jätkät puolustavat itseensä varamasti jos aihetta siihen syntyy. He luottavat minuun ja pysyvät rauhallisina vaikka provosoitin on välillä aika intensiivistä:) Näin on käynt muutaman kerran ja koirani ikään kuin katsovat miten minä reakoin, ikään kuin kysyisivät ohjeita että annaetaanko olla vai opetetaanko ärhentelijä talon tavoille:)
        Älkää siis tuomitko koiria rodun perusteella vaan syy löytyy lähes aina jostain muualta kuin koirasta itsestään.
        Kaikille koira ihmisille haluan toivottaa oikein mukavia ulkoiluhetkiä ja miettikää kohdaltanne, voisitteko olla parempia isäntiä/emäntiä koirillenne. Minä tiedän että minun pojat ovat nyt onnellisia, heidän ei tarvitse stressata mistään, he saavat elää koiran elämää, haistella, maistella ja leikkiä mielin määrin:) Minä murehdin heidän puolestaan kaikesta mikä liittyy meidän kaikien viihtyvyyteen ja elämiseen yleisesti:)

        Vitut. SE vika voi olla myös ympäristö ja koiran vihaajat. On muitakin tapoja tuhota koiran ja omistajan elämä kuin myrkyttäminen. Kuten vaino.


    • ...joka ikinen puistossa hyvin käyttäytyvä koira on tervetullut puistoileen rodusta riippumatta! Ihan turhaa tollanen rotusorto ja hysterian luominen jotain tiettyä/tiettyjä rotuja kohtaan. Mikä tahansa koira voi käydä toisen koiran kimppuun. Ei sen tartte olla Amstaffi tai pittbull. En oo ite koskaan tavannu pittiä, mut amstaffeja oon tavannu ja ne on aivan ihania koiria, kun ne on oikeissa käsissä.

      • ......on

        taipumusta seota..

        Siinä pari tietoiskua;)

        Amstaffi:
        >> Vielä sananen aggressiosta: rotujamme on jo vuosisadan ajan jalostettu perhe- ja näyttelykoiraksi karsimalla rodun halukkuutta ottaa mittaa saman sukupuolen laji-kumppaneistaan. Tosiasia kuitenkin vielä nykyäänkin on, että amstaffi saattaa aikuisena osoittaa aggressiivisuutta muita saman sukupuolen edustajia kohtaan. Tätä piirrettä voi tehokkaasti hillitä, mikäli koira saa pienestä pitäen oikeita käyttäytymismalleja, ts. se ei näe muiden koirien tappelevan eikä se joudu itse hyökkäyksen kohteeksi. Omistajan kannattaa panostaa pentuajan positiivisiin sosiaalisiin kontakteihin, sillä jo yksi huono kokemus saattaa laukaista aikuisena koira-aggressiivisuuden.
        Amstaffi on oiva koira aikuiselle, aktiiviselle ja paljon ulkoilevalle ihmiselle. >>>>Amstaffi ei välttämättä sovellu ulkoilutettavaksi koirapuistoissa.


      • ......on kirjoitti:

        taipumusta seota..

        Siinä pari tietoiskua;)

        Amstaffi:
        >> Vielä sananen aggressiosta: rotujamme on jo vuosisadan ajan jalostettu perhe- ja näyttelykoiraksi karsimalla rodun halukkuutta ottaa mittaa saman sukupuolen laji-kumppaneistaan. Tosiasia kuitenkin vielä nykyäänkin on, että amstaffi saattaa aikuisena osoittaa aggressiivisuutta muita saman sukupuolen edustajia kohtaan. Tätä piirrettä voi tehokkaasti hillitä, mikäli koira saa pienestä pitäen oikeita käyttäytymismalleja, ts. se ei näe muiden koirien tappelevan eikä se joudu itse hyökkäyksen kohteeksi. Omistajan kannattaa panostaa pentuajan positiivisiin sosiaalisiin kontakteihin, sillä jo yksi huono kokemus saattaa laukaista aikuisena koira-aggressiivisuuden.
        Amstaffi on oiva koira aikuiselle, aktiiviselle ja paljon ulkoilevalle ihmiselle. >>>>Amstaffi ei välttämättä sovellu ulkoilutettavaksi koirapuistoissa.

        ....kaikki Amstaffit ja Pittbullit on siis hirveitä tappajia :D!


      • niin yksinkertaista
        hemuli76 kirjoitti:

        ....kaikki Amstaffit ja Pittbullit on siis hirveitä tappajia :D!

        Että, jos et pysty takaamaan, että koirasi ei käyttäydy toisia koiria kohtaan agressiivisesti IKINÄ älä tuo sitä koirapuistoon. Jos omistaa sen rotuisen koiran joka saattaa niin tehdä täytyisi olla koiraan tosi hyvä luottamus, että tuo se, mutta jos koira varmasti tulee toimeen saa sen tuoda. Esim. Karhukoira on enimäkseen ei koirapuisto koira eikä siitä kukaan lehdissä tappaja koirana kirjoita. Itse käytän jokseenkin ainakin uroksia kohtaan epäsosiaalista koiraani koirapuistossa vain jos siellä ei ole muita ja lähden pois jos joku on sinne tulossa. Täytyy jokaisen koiran kuitenkin saada kaupunki ympäristössä joskus irtikin olla.


      • en tuota
        hemuli76 kirjoitti:

        ....kaikki Amstaffit ja Pittbullit on siis hirveitä tappajia :D!

        sanonut! :D :D


      • hminenkö
        ......on kirjoitti:

        taipumusta seota..

        Siinä pari tietoiskua;)

        Amstaffi:
        >> Vielä sananen aggressiosta: rotujamme on jo vuosisadan ajan jalostettu perhe- ja näyttelykoiraksi karsimalla rodun halukkuutta ottaa mittaa saman sukupuolen laji-kumppaneistaan. Tosiasia kuitenkin vielä nykyäänkin on, että amstaffi saattaa aikuisena osoittaa aggressiivisuutta muita saman sukupuolen edustajia kohtaan. Tätä piirrettä voi tehokkaasti hillitä, mikäli koira saa pienestä pitäen oikeita käyttäytymismalleja, ts. se ei näe muiden koirien tappelevan eikä se joudu itse hyökkäyksen kohteeksi. Omistajan kannattaa panostaa pentuajan positiivisiin sosiaalisiin kontakteihin, sillä jo yksi huono kokemus saattaa laukaista aikuisena koira-aggressiivisuuden.
        Amstaffi on oiva koira aikuiselle, aktiiviselle ja paljon ulkoilevalle ihmiselle. >>>>Amstaffi ei välttämättä sovellu ulkoilutettavaksi koirapuistoissa.

        Ei millään koirilla saatika koiraroduilla ole taipumusta seota. Kerronpa vielä senkin että on aivan eri asia jos koira ei tule toimeen toisen koiran kanssa kun sekoaminen. Vai onko sitten niin että jos ihminen ei tule jonkun/joidenkin ihmisten kanssa toimeen se ihminen on seonnut?


      • ne koirat
        hminenkö kirjoitti:

        Ei millään koirilla saatika koiraroduilla ole taipumusta seota. Kerronpa vielä senkin että on aivan eri asia jos koira ei tule toimeen toisen koiran kanssa kun sekoaminen. Vai onko sitten niin että jos ihminen ei tule jonkun/joidenkin ihmisten kanssa toimeen se ihminen on seonnut?

        täysillä matkassa ole, kun raatelevat ihmisiä hengiltä.


      • varmaan näitä...

      • sou?
        hemuli76 kirjoitti:

        ....kaikki Amstaffit ja Pittbullit on siis hirveitä tappajia :D!

        No etkö osaa lukea mitä koiran luonteesta yllä kuvattiin?

        Asia vaan on niin. Jos ei sitä pysty myöntämään, niin huhhuh jos sellasella henkilöllä on tällanen koira.


      • ne koirat kirjoitti:

        täysillä matkassa ole, kun raatelevat ihmisiä hengiltä.

        yleensä se vika on aina siellä remmin toisessa päässä :).


      • ei voi olla totta!
        hemuli76 kirjoitti:

        ....kaikki Amstaffit ja Pittbullit on siis hirveitä tappajia :D!

        mihin tämän mailman ihmiset ovat menossa! ei ole bulleissa ja amstaffeissa ole mitään pelättävää.
        uskokaa pois, tai olkaa tyhmiä.


      • Laumanjohtaja24/7
        ne koirat kirjoitti:

        täysillä matkassa ole, kun raatelevat ihmisiä hengiltä.

        v...... :) oletko koskaan mietiinyt, miski koira on käynyt ihmisen trai eläimen kimppuun?? syy on Lähes aina siinä päässä hihnaa joka kävelee kahdella jalalla!! On toki olemassa sairauksia jotka sotkee eläimen pakan täysin mutta tässäkin tapauksessa vika on omistajassa. hänen on tiedtetävä vastuunsa ja tehtävä päätökset jo eläimen itsensä hyvinvoinnin takia. Kuitenkin väittäisin että 99.9% ongelmista johtuu ihmisestä, ei koirasta itsestään tai rodusta. Ihmienne on tehnyt koiratsa sellaisen joko osaamattomuudellaan tai välinpitämättömyydellään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Koirapuistojen säännöt eivät kiellä mitään koirarotua, koska mikään rotu ei automaattisesti sovellu koirapuistoon tai ole soveltumatta. Koirapuistot ovat hyviä paikkoja niin kauan kun ihmiset noita sääntöjä kunnioittaa, sekä toimivat hyvinä ja vastuullisina omistajina.


      • Anonyymi
        hemuli76 kirjoitti:

        ....kaikki Amstaffit ja Pittbullit on siis hirveitä tappajia :D!

        Ei kirjoittaja niin sanonut. Hän sanoi, että niillä on taipumus seota. Siksi nuo rodut tulisi kieltää, ei ole laillista myöskään kävellä kadulla ladattu ase taskussa tai samuraimiekkaa heilutellen.


      • Anonyymi
        ei voi olla totta! kirjoitti:

        mihin tämän mailman ihmiset ovat menossa! ei ole bulleissa ja amstaffeissa ole mitään pelättävää.
        uskokaa pois, tai olkaa tyhmiä.

        Luoja miten typerää argumentointia, uskokaa pois


    • laumanvartijat

      ei minustakaan ole puistoon sopivia..liian arvaamattomia. :(

      itse menen tuolloin pois heti ..

      • ..........

        pois vaan laatukoirien tieltä,nehän voi yhtäkkiä vaan hyökätä teidän kimppuun ja syödä teidät..hah hah haa...JA PASKAN MARJAT!!mikä ihmeen hysteeria ihmisillä on näitä amstaffeja kohtaan?niissä on samanverran luonnevikaa kun muissakin roduissa,HIHNAN TOISESSA PÄÄSSÄ SE VIKA ON!!
        tosin,en itse omaa amstaffiani koirapuistoon veis,varsinkin,kun sieltä kaikki kirput tulee sitten omaan koiraan!
        oikein koulutettuna amstaffi upea rotu,eikä ole tarkoitettu amatöörien käsiin,jolloin ne sitten koulutetaan väärin ja niistä siksi SAATTAA TULLA vähän sellaisia ja tällaisia
        MMTTA VIKA SIIS TALUTTAJASSA,EI KOIRASSA JA PÄTEE IHAN JOKA ROTUUN!!!
        itku ja poru valituksia otetaan vastaan...


      • amstaffit
        .......... kirjoitti:

        pois vaan laatukoirien tieltä,nehän voi yhtäkkiä vaan hyökätä teidän kimppuun ja syödä teidät..hah hah haa...JA PASKAN MARJAT!!mikä ihmeen hysteeria ihmisillä on näitä amstaffeja kohtaan?niissä on samanverran luonnevikaa kun muissakin roduissa,HIHNAN TOISESSA PÄÄSSÄ SE VIKA ON!!
        tosin,en itse omaa amstaffiani koirapuistoon veis,varsinkin,kun sieltä kaikki kirput tulee sitten omaan koiraan!
        oikein koulutettuna amstaffi upea rotu,eikä ole tarkoitettu amatöörien käsiin,jolloin ne sitten koulutetaan väärin ja niistä siksi SAATTAA TULLA vähän sellaisia ja tällaisia
        MMTTA VIKA SIIS TALUTTAJASSA,EI KOIRASSA JA PÄTEE IHAN JOKA ROTUUN!!!
        itku ja poru valituksia otetaan vastaan...

        tultuaan täysiikäisiksi ei ole enään soveltuneet koirapuistoiluun vaan omistajat vie vain lenkille, ihmisystävällisiä mutta epäsosiaalisia..kaikista roduista kun ei tule sosiaalisia vaikka mitä tekisi..bullterrieri lienee näistä sosiaalisin ja bullmastiffi kun taas dogo argentino,fila ja muut kovan luokan koirat on parempi pitää muualla.

        Siksi itse en ota tuon rotuisia kun olen itse sosiaalinen ja vaadin sitä omalta koiralta myös joka myös on hiukan sellainen rotu joka ei ihan helpolla tule sosiaaliseksi mutta tulee kyllä kunhan on tarkka sosiaalistamisen kanssa eli jonkin verran omistajastakin kiinni ja tietenkin rodusta.


      • älä vaan tuokaan
        .......... kirjoitti:

        pois vaan laatukoirien tieltä,nehän voi yhtäkkiä vaan hyökätä teidän kimppuun ja syödä teidät..hah hah haa...JA PASKAN MARJAT!!mikä ihmeen hysteeria ihmisillä on näitä amstaffeja kohtaan?niissä on samanverran luonnevikaa kun muissakin roduissa,HIHNAN TOISESSA PÄÄSSÄ SE VIKA ON!!
        tosin,en itse omaa amstaffiani koirapuistoon veis,varsinkin,kun sieltä kaikki kirput tulee sitten omaan koiraan!
        oikein koulutettuna amstaffi upea rotu,eikä ole tarkoitettu amatöörien käsiin,jolloin ne sitten koulutetaan väärin ja niistä siksi SAATTAA TULLA vähän sellaisia ja tällaisia
        MMTTA VIKA SIIS TALUTTAJASSA,EI KOIRASSA JA PÄTEE IHAN JOKA ROTUUN!!!
        itku ja poru valituksia otetaan vastaan...

        sitä koiraasi puistoon, että saamme rauhassa nauttia olostamme:)


      • tule silloin
        älä vaan tuokaan kirjoitti:

        sitä koiraasi puistoon, että saamme rauhassa nauttia olostamme:)

        kun siellä on arvaamattomia rotuja..niinhän jo aiemmin sanoinkin. Oma koiruuteni on tärkein ja sen hyvinvointi ja olen mieluummin hyvässä seurassa sosiaalisten mukavien rentojen rotujen parissa joilla mukavat ei machotyyliset omistajat ja jotka osaa koirien elekieltä. :)


      • fgbfgb
        tule silloin kirjoitti:

        kun siellä on arvaamattomia rotuja..niinhän jo aiemmin sanoinkin. Oma koiruuteni on tärkein ja sen hyvinvointi ja olen mieluummin hyvässä seurassa sosiaalisten mukavien rentojen rotujen parissa joilla mukavat ei machotyyliset omistajat ja jotka osaa koirien elekieltä. :)

        Joku sanoi että jos pienikin mahdollisuus että koira käyttäytyy aggressiivisesti puistossa niin IKINÄ ei saa tuoda puistoon. Tällöin puistoissa ei saisu käydä kukaan. Siis ei kukaan. Sillä on jotain vikana, jos kuvittelee että AINA voi olla varma omasta koirastaan. Koskaan ei voi olla täysin varma, vaikka oli 99% varma että koira on kiltti niin siellä on pieni mahdollisuus että tapahtuu jotain... Koirapuistossa sattuu ja tapahtuu mutta oikeasti aggressiivisia koiria sinne ei pidä viedä ja omistajien pitää olla tarkkana. Toisten koirien kanssa leikit menee hyvin mutta joku koira saattaa toisaan olla kuin pnainen vaate härälle.... Järki käteen ja puistoilkaa koirienne kanssa.


      • on hyvä mutta
        fgbfgb kirjoitti:

        Joku sanoi että jos pienikin mahdollisuus että koira käyttäytyy aggressiivisesti puistossa niin IKINÄ ei saa tuoda puistoon. Tällöin puistoissa ei saisu käydä kukaan. Siis ei kukaan. Sillä on jotain vikana, jos kuvittelee että AINA voi olla varma omasta koirastaan. Koskaan ei voi olla täysin varma, vaikka oli 99% varma että koira on kiltti niin siellä on pieni mahdollisuus että tapahtuu jotain... Koirapuistossa sattuu ja tapahtuu mutta oikeasti aggressiivisia koiria sinne ei pidä viedä ja omistajien pitää olla tarkkana. Toisten koirien kanssa leikit menee hyvin mutta joku koira saattaa toisaan olla kuin pnainen vaate härälle.... Järki käteen ja puistoilkaa koirienne kanssa.

        kun sinne viedään välillä näitä jotka nyt ei kaikkien kanssa tule toimeen eli n.50 % varmuus ja sellaisia sinne ei pidä viedä ollenkaan tai vain sellaisten luo joiden kanssa menee tai sitten yksin sinne muulloin mentävä pois.

        Koirapuistokoiran on oltava sellainen joka ei provosoi ja ei provosoidu (eri asia jos toinen käy kimppuun eli puolustautuu tai sanoo ettei pidä omien rajojensa ylittämisestä ) Ja omistajan oltava sellainen joka ymmärtää koirien eleet ja osaa komentaa AJOISSA koiraansa provosoitumasta tai provosoimasta.


      • astaff
        .......... kirjoitti:

        pois vaan laatukoirien tieltä,nehän voi yhtäkkiä vaan hyökätä teidän kimppuun ja syödä teidät..hah hah haa...JA PASKAN MARJAT!!mikä ihmeen hysteeria ihmisillä on näitä amstaffeja kohtaan?niissä on samanverran luonnevikaa kun muissakin roduissa,HIHNAN TOISESSA PÄÄSSÄ SE VIKA ON!!
        tosin,en itse omaa amstaffiani koirapuistoon veis,varsinkin,kun sieltä kaikki kirput tulee sitten omaan koiraan!
        oikein koulutettuna amstaffi upea rotu,eikä ole tarkoitettu amatöörien käsiin,jolloin ne sitten koulutetaan väärin ja niistä siksi SAATTAA TULLA vähän sellaisia ja tällaisia
        MMTTA VIKA SIIS TALUTTAJASSA,EI KOIRASSA JA PÄTEE IHAN JOKA ROTUUN!!!
        itku ja poru valituksia otetaan vastaan...

        Sitähän alottaja sanoi. Jos ei ole täysin varma koiran käytöksestä niin ei sopisi puistoon viedä. Hienoja rotuja kaikki, narunpäässä vika :) yhdyn tähän. Narunpäässa vika myös jos vie arvaamattoman koiran puistoon ja "pilaa " käytõksellään myös nuoret koirat..


      • Anonyymi

        Kaikki koirat, joita et henkilökohtasesti tunne, ovat rodusta riippumatta arvaamattomia.


    • kanssa ihmiset

      tämä on aihe josta taistelua varmasti riittää, ja puolustusta tulee, puolin ja toisin.
      muttakun pitäisi ymmärtää, että vika ei ole ikinä koirassa vaan meissä ihmisissä.
      me olemme jalostaneet koiria eri tarkoituksiin, ei ne koirat itse ole vaikuttanut asiaan mitenkään.
      jotkut taisteluun, jotkut paimentamaan, jotkut vahtimaan ja jotkut vaan näyttämään hyvältä.
      mutta meidän kaikkien koiria yhdistää susi ja se että ovat laumaeläimiä.

      minusta kaikilla koirilla on oikeus mahdollisuuteen käydä puistossa ja se on ihmisen omaa tyhmyyttä tuoda sinne rähjäävä ja dominoiva paketti. ja tarkoitan nyt kaiken näköisiä ja kokoisia otuksia, joten muistakaa sekin että dominoiva ja rähjäävä pikku sessukin lopettaa puistossa käymisen muiden ollessa heti samantein aivan kuten suuremmat yksilöt.

      älkää yleistäkö rotua, eivät esim kaikki amstaffit ja pitbullit ole agressiivisia, vaan joukosta löytyy sosiaalisia ja herttaisia höpönassuja.
      itselläni 1uros amstaffi ja 1narttu pitbulli, urokseni on dominoiva, eikä yhtään alistuva kun paikalla on toisia uroksia, joten silloin emme puistoon mene. narttujen kanssa poika rakastaa puuhastella. narttuni taas tulee toimeen koiran kuin koiran kanssa, voidaan olla milloin vaan ja kenen kanssa tahansa.
      tiedän koirani, mutta koskaan en luota täysin, kuin ei tulisi kenenkään muunkaan luottaa koiraansa. jokaisen nelijalkasen sisällä asuu pieni peto ja se tulisi aina muistaa..

      kaikki ovat tervetulleita puistoilemaan, mutta pitäkää te kaksijalkaiset se järki päässä ja oppikaa lukemaan koiraanne. ja jos ei toimi, niin ei toimi. turha tietentahtoen on tuoda KETÄÄN rähisemään.

      • joo joo

        Joillakin roduilla vaan on suurempi riski menettää malttinsa, kuten staffeilla. Se on niiden perimmäisessä luonteessa. Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää omasta kullannupusta.

        Ja tulee h****tinmoista jälkeä, kun sellainen ns taistelukoira pimahtaa. En sano, että pikku villakoira on sen tervetulleempi puistoon, jos ei osaa käyttäytyä, MUTTA se ei ketään pysty tappamaan. Nää taistelukoirat ovat tunnettuja ihmisten kimppuun hyökkäämisestä ja pahimmassa tapauksessa tappamisesta.


      • ..............
        joo joo kirjoitti:

        Joillakin roduilla vaan on suurempi riski menettää malttinsa, kuten staffeilla. Se on niiden perimmäisessä luonteessa. Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää omasta kullannupusta.

        Ja tulee h****tinmoista jälkeä, kun sellainen ns taistelukoira pimahtaa. En sano, että pikku villakoira on sen tervetulleempi puistoon, jos ei osaa käyttäytyä, MUTTA se ei ketään pysty tappamaan. Nää taistelukoirat ovat tunnettuja ihmisten kimppuun hyökkäämisestä ja pahimmassa tapauksessa tappamisesta.

        Joillain yksilöillä menee maltti helpommin. Rodusta riippuen vahingot ovat erilaisia. En ymmärrä mikä etuoikeus dominoivalla pikkukoiralla on olla puistossa, jos se yrittää alistaa kaikkia. Jotkut rodut ärsyyntyessään saavat aikaan pahaa jälkeä mutta mikä oikeus sillä pikkukoiralla on tulla ärsyttämään jos toinen muuten on rauhassa ja leikkii nätisti.


      • taisin sanoakkin :)
        joo joo kirjoitti:

        Joillakin roduilla vaan on suurempi riski menettää malttinsa, kuten staffeilla. Se on niiden perimmäisessä luonteessa. Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää omasta kullannupusta.

        Ja tulee h****tinmoista jälkeä, kun sellainen ns taistelukoira pimahtaa. En sano, että pikku villakoira on sen tervetulleempi puistoon, jos ei osaa käyttäytyä, MUTTA se ei ketään pysty tappamaan. Nää taistelukoirat ovat tunnettuja ihmisten kimppuun hyökkäämisestä ja pahimmassa tapauksessa tappamisesta.

        Taisimpa jotain mainitakkin, mutta puhuin yleisesti koirista, en rodusta.
        kyllä, joillain koirilla se maltti menee herkemmin, muttakun niitäkin voisi luetella rotuina piiiitkän listan johon pääsevät mukaan myös nämä "hullujen tappajien" lisäksi josjonkin moinen mussukka yksilö.
        mutta minä en alennu sortamaan muita rotuja, koska annan jokaisella koiralle mahdollisuuden ja joka rodulle, haukutkin ovat yksilöitä.

        Ja eiköhän melkein jokainen koira pysty lajitoveriaan satuttamaan, pahastikkin. pieni koira räjähtää vielä pienemmälle, voi olla pahaa jälkeä. iso koira räjähtää pienemmälle, tuloksena pahaa jälkeä, pieni räjähtää isommalle, tuloksena pahaa jälkeä. vai?

        Kaikki eivät ole mätiä munia, mutta osa on enkä sitä kielläkkään en edes omien rotujeni kaikkia edustajia puolusta vaan muistutan että on olemassa sellaisia jotka eivät ole sellaisia kuin moni tiedottaa. ja kuten myös sanoin, en täysin luota koiriini ja koskaan en voi sanoa ettei ikinä...

        älkää hyvät ihmiset tuomitko kaikkia jos osa on "huonommasta" päästä, kaikista roduista löytyy huonoja edustajia, mutta takaan sen että löytyy myös sellaisia jotka saavat ajattelemaan positiivisesti et hitto, ei nää kaikki nyt niin pahoja olekkaan. :)


      • amstaffin ja pitin omistava..
        joo joo kirjoitti:

        Joillakin roduilla vaan on suurempi riski menettää malttinsa, kuten staffeilla. Se on niiden perimmäisessä luonteessa. Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää omasta kullannupusta.

        Ja tulee h****tinmoista jälkeä, kun sellainen ns taistelukoira pimahtaa. En sano, että pikku villakoira on sen tervetulleempi puistoon, jos ei osaa käyttäytyä, MUTTA se ei ketään pysty tappamaan. Nää taistelukoirat ovat tunnettuja ihmisten kimppuun hyökkäämisestä ja pahimmassa tapauksessa tappamisesta.

        mikä teillä oikein on näitä rotuja vastaan?? amstaffit ja pitit ovat hyvin sosiaalisia koiria.. ja kaikilla koirilla on taipumus agressiivisuuteen jos sillä on siihen tarvetta! mielestäni monesti nämä ns. puudelit on paljon agressiivisempia ja dominoivampia kun esim. amstaffi tai pitti.. ja onko se ihme jos isompi koira puree pienempää kun nämä pikkurakit puree ja roikkuu huulessa?? ja nytkin kun on lehtiin tullut juttuja koirien päällekäynneistä monessako on ollut pitti tai amstaffi osallisena???? rauhottukaa nyt hyvät ihmiset ja keskittykää siihen oman koiran käytökseen älkääkä polttako energiaane muitten koirien solvaamiseen.. vai eikö nykyään oikeesti ole parempaa tekemistä??


      • ne useimmat
        amstaffin ja pitin omistava.. kirjoitti:

        mikä teillä oikein on näitä rotuja vastaan?? amstaffit ja pitit ovat hyvin sosiaalisia koiria.. ja kaikilla koirilla on taipumus agressiivisuuteen jos sillä on siihen tarvetta! mielestäni monesti nämä ns. puudelit on paljon agressiivisempia ja dominoivampia kun esim. amstaffi tai pitti.. ja onko se ihme jos isompi koira puree pienempää kun nämä pikkurakit puree ja roikkuu huulessa?? ja nytkin kun on lehtiin tullut juttuja koirien päällekäynneistä monessako on ollut pitti tai amstaffi osallisena???? rauhottukaa nyt hyvät ihmiset ja keskittykää siihen oman koiran käytökseen älkääkä polttako energiaane muitten koirien solvaamiseen.. vai eikö nykyään oikeesti ole parempaa tekemistä??

        konfliktin aiheuttajat ovat. Se taisteluluonne on niillä päässä, ja kun koira on vielä noin äärettömän voimakas, ei yhdistelmä tällöin ole hyvä!

        Kuten aiemmin luki: esim staffi ottaa herkästi haasteen vastaan!

        Mielestäni karmaisevia koiria. Nyt loppu kommentointi osaltani. Kiitos ja Hei :) :)


      • jollakin paha
        taisin sanoakkin :) kirjoitti:

        Taisimpa jotain mainitakkin, mutta puhuin yleisesti koirista, en rodusta.
        kyllä, joillain koirilla se maltti menee herkemmin, muttakun niitäkin voisi luetella rotuina piiiitkän listan johon pääsevät mukaan myös nämä "hullujen tappajien" lisäksi josjonkin moinen mussukka yksilö.
        mutta minä en alennu sortamaan muita rotuja, koska annan jokaisella koiralle mahdollisuuden ja joka rodulle, haukutkin ovat yksilöitä.

        Ja eiköhän melkein jokainen koira pysty lajitoveriaan satuttamaan, pahastikkin. pieni koira räjähtää vielä pienemmälle, voi olla pahaa jälkeä. iso koira räjähtää pienemmälle, tuloksena pahaa jälkeä, pieni räjähtää isommalle, tuloksena pahaa jälkeä. vai?

        Kaikki eivät ole mätiä munia, mutta osa on enkä sitä kielläkkään en edes omien rotujeni kaikkia edustajia puolusta vaan muistutan että on olemassa sellaisia jotka eivät ole sellaisia kuin moni tiedottaa. ja kuten myös sanoin, en täysin luota koiriini ja koskaan en voi sanoa ettei ikinä...

        älkää hyvät ihmiset tuomitko kaikkia jos osa on "huonommasta" päästä, kaikista roduista löytyy huonoja edustajia, mutta takaan sen että löytyy myös sellaisia jotka saavat ajattelemaan positiivisesti et hitto, ei nää kaikki nyt niin pahoja olekkaan. :)

        lukihäiriö.


      • Onnelline omistaja
        ne useimmat kirjoitti:

        konfliktin aiheuttajat ovat. Se taisteluluonne on niillä päässä, ja kun koira on vielä noin äärettömän voimakas, ei yhdistelmä tällöin ole hyvä!

        Kuten aiemmin luki: esim staffi ottaa herkästi haasteen vastaan!

        Mielestäni karmaisevia koiria. Nyt loppu kommentointi osaltani. Kiitos ja Hei :) :)

        Nämä taitavat olla niitä huuhaa sivuja joissa koiran omistajat sekä muut turhantärkeät sanovat että MEIDÄN KOIRA ON PAREMPI KUIN TEIDÄN KOIRA!! Näyttää siltä että teillä täällä on varmastikkin keskenään kovimmat tappelut kuin koirilla x) Tuntuu siltä et teillä kaikilla on jonkin moista kateutta toisten ihmisten Koirarotuja vastaa kun näinkin naurattavia kommentteja löytyy?? Ja ne jotka puhuvat esim: jostain koirien taisteluluonteista jotka aiheuttvat konflikteja ovat varmaan lukeneet jotain hyvää päivää lehtiä.. Itselläni on Pitti ja Amstaffi ja voin kokemuksesta sanoo millaisia koiria ne ovat ja noi on ihan paska puhetta mutta näillä sivuilla sitä tuntuu riittävän.. Joten puhukaa sit vasta taisteluluonteista ja konflikteista kun teillä on edes jonkinmoista kokemusta näistä koirista..


      • tähän
        Onnelline omistaja kirjoitti:

        Nämä taitavat olla niitä huuhaa sivuja joissa koiran omistajat sekä muut turhantärkeät sanovat että MEIDÄN KOIRA ON PAREMPI KUIN TEIDÄN KOIRA!! Näyttää siltä että teillä täällä on varmastikkin keskenään kovimmat tappelut kuin koirilla x) Tuntuu siltä et teillä kaikilla on jonkin moista kateutta toisten ihmisten Koirarotuja vastaa kun näinkin naurattavia kommentteja löytyy?? Ja ne jotka puhuvat esim: jostain koirien taisteluluonteista jotka aiheuttvat konflikteja ovat varmaan lukeneet jotain hyvää päivää lehtiä.. Itselläni on Pitti ja Amstaffi ja voin kokemuksesta sanoo millaisia koiria ne ovat ja noi on ihan paska puhetta mutta näillä sivuilla sitä tuntuu riittävän.. Joten puhukaa sit vasta taisteluluonteista ja konflikteista kun teillä on edes jonkinmoista kokemusta näistä koirista..

        Nämä tosissaan ovat niitä huuhaa sivuja :D Ja yhdyn tohon tuohon että puhukaa vasta kun löytyy jonkinmoista kokemusta koska useimmiten ellei jopa aina ihmiset jotka haukkuvat tiettyjä rotuja eivät ole edes tavanneet kyseistä rotua xD Itselläni on uros pitti ja aivan upea koira sekä rotu rakastuin niin paljon kyseiseen rotuun etten enää muita haluaisikaan :) Toisten urosten kanssa ei tosin tule yhtään toimeen lukuunottamatta yhtä boxeri urosta sen kanssa oisi aina kovasti leikkimässä :) mutta nyt on pikku hiljaa opeteltu rähjäämään vähän vähemään toisille koirille.


      • vielä kokemusta
        tähän kirjoitti:

        Nämä tosissaan ovat niitä huuhaa sivuja :D Ja yhdyn tohon tuohon että puhukaa vasta kun löytyy jonkinmoista kokemusta koska useimmiten ellei jopa aina ihmiset jotka haukkuvat tiettyjä rotuja eivät ole edes tavanneet kyseistä rotua xD Itselläni on uros pitti ja aivan upea koira sekä rotu rakastuin niin paljon kyseiseen rotuun etten enää muita haluaisikaan :) Toisten urosten kanssa ei tosin tule yhtään toimeen lukuunottamatta yhtä boxeri urosta sen kanssa oisi aina kovasti leikkimässä :) mutta nyt on pikku hiljaa opeteltu rähjäämään vähän vähemään toisille koirille.

        hankkia näistä vaarallisista koirista? whaaaaat? ;D

        Minun koirani rodun edustajat eivät ole koskaan maailman historiassa tappaneet/raadelleet ihmistä. Voiko samaa sanoa piteistä/staffeista? :0


      • onnellinen omistaja
        vielä kokemusta kirjoitti:

        hankkia näistä vaarallisista koirista? whaaaaat? ;D

        Minun koirani rodun edustajat eivät ole koskaan maailman historiassa tappaneet/raadelleet ihmistä. Voiko samaa sanoa piteistä/staffeista? :0

        SANOKAA MITÄ SANOTTE!! NAURETTAVAA JA VASTENMIELISTÄ ELLEI JO ALHAISTA PUUHAA JOPA AIKUISILTA IHMISILTÄ JOTKA TULEVAT TÄNNE ARVOSTELEMAAN MIKÄ ROTU ON KOIRARODUISTA PARHAIN..ITSELLÄNI ON PITTI SEKÄ AMSTAFFI ENKÄ PODE TARVETTA ARVOSTELLA TAI EDES ALENNU MOISEEN NAURETTAVAAN ASIAAN KUIN TE!! ELI EIKÖHÄN OTETA KAIKKI JÄRKI KÄTEEN JA LOPETETAAN MOISET PUHEET JA KESKITYTTÄIS VAAN SIIHEM OMAAN KOIRAAN..JA JOS KERTA JOKU JOKA OMISTAA PITIN TAI STAFFIN TULEE TÄNNE KERTOMAAN OMIA KOKEMUKSIA NÄISTÄ RODUISTA NIIN ON AIKA TYHMÄN TOUHUA TEILTÄ JOTKA LUULETTE OLEVANNE JOTAIN JA TULETTE TÄNNE ARVOSTELEMAAN KOIRIA.. TAIDATTE VAIN OLLA KATEELLISIA TAI ETTE OLE KOVINKAAN VARMOJA OMASTA KOIRARODUSTA JOTEN PÄÄTÄTTE TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN JOTTA TUNTISITTE EDES VÄHÄN JOTAIN PAREMMUUDEN TUNNETTA..


      • entä sitten?
        vielä kokemusta kirjoitti:

        hankkia näistä vaarallisista koirista? whaaaaat? ;D

        Minun koirani rodun edustajat eivät ole koskaan maailman historiassa tappaneet/raadelleet ihmistä. Voiko samaa sanoa piteistä/staffeista? :0

        No. Mikä rotu se on? Ihan mielenkiinnosta..
        Voitko sanoa samaa suuremmasta osasta koiraroduista? Meiltä löytyy tällä kotoa 2 staffia, toy-villis ja vauva. Ja ainakaan omat staffit eivät ole osoittaneet mitään antipatioita vauvan tai muiden suhteen.. jos ei lasketa pusuttelua.
        Sen sijaan, omien koirien kimppuun on käynyt jackrussel kahdesti, juoksi vapaana, toisella kerralla kävi oman kylkeen,potkaisin niin kovaa kuin lähti,sen jälkeen ei ongelmia, mäyräkoira, tuli ensin tutustumaan, mutta tarrasi yhtäkkiä koirani naamaan,revin sen irti ja heitin omistajan jalkoihin,joka ei yllättäen reagoigoinut mitenkään..

        Sinusta se,että minun koirallani olisi ehkä kyky tappaa, pitäisi tarkoittaa ko. koiran terminoimista?
        Entäs ihmiset sitten.. kun kerran tilastoja rakastat, mitä niille?


      • en koskaan
        entä sitten? kirjoitti:

        No. Mikä rotu se on? Ihan mielenkiinnosta..
        Voitko sanoa samaa suuremmasta osasta koiraroduista? Meiltä löytyy tällä kotoa 2 staffia, toy-villis ja vauva. Ja ainakaan omat staffit eivät ole osoittaneet mitään antipatioita vauvan tai muiden suhteen.. jos ei lasketa pusuttelua.
        Sen sijaan, omien koirien kimppuun on käynyt jackrussel kahdesti, juoksi vapaana, toisella kerralla kävi oman kylkeen,potkaisin niin kovaa kuin lähti,sen jälkeen ei ongelmia, mäyräkoira, tuli ensin tutustumaan, mutta tarrasi yhtäkkiä koirani naamaan,revin sen irti ja heitin omistajan jalkoihin,joka ei yllättäen reagoigoinut mitenkään..

        Sinusta se,että minun koirallani olisi ehkä kyky tappaa, pitäisi tarkoittaa ko. koiran terminoimista?
        Entäs ihmiset sitten.. kun kerran tilastoja rakastat, mitä niille?

        jättäisi lastani tuollaisen koiran kanssa, pelottavaa.. en koskaan.


      • sehän
        en koskaan kirjoitti:

        jättäisi lastani tuollaisen koiran kanssa, pelottavaa.. en koskaan.

        johtuu vain ja ainoastaan ihan sinun omasta tietämättömyydestä ja tyhmyydestä.


      • suojeluvaistosta,
        sehän kirjoitti:

        johtuu vain ja ainoastaan ihan sinun omasta tietämättömyydestä ja tyhmyydestä.

        rakkaudesta:)


      • sinun tulisi
        suojeluvaistosta, kirjoitti:

        rakkaudesta:)

        tietää että nämä ko rodut ovat nimenomaan sopivia lapsi perheeseen näillä on älyttömän korkea kipu kynnys eikä näin ollen tunne pahemmin jos kakara roikkuu hännässä kiinni toisekseen ovat edelleenkin ihmisistä hyvin riippuvaisia ja rakastaa isäntäänsä ylikaiken. Enemmin pelottaisi jättää lapsi yleisimpien rotujen kanssa.


      • HUIH, tuollaisiako te olette?
        onnellinen omistaja kirjoitti:

        SANOKAA MITÄ SANOTTE!! NAURETTAVAA JA VASTENMIELISTÄ ELLEI JO ALHAISTA PUUHAA JOPA AIKUISILTA IHMISILTÄ JOTKA TULEVAT TÄNNE ARVOSTELEMAAN MIKÄ ROTU ON KOIRARODUISTA PARHAIN..ITSELLÄNI ON PITTI SEKÄ AMSTAFFI ENKÄ PODE TARVETTA ARVOSTELLA TAI EDES ALENNU MOISEEN NAURETTAVAAN ASIAAN KUIN TE!! ELI EIKÖHÄN OTETA KAIKKI JÄRKI KÄTEEN JA LOPETETAAN MOISET PUHEET JA KESKITYTTÄIS VAAN SIIHEM OMAAN KOIRAAN..JA JOS KERTA JOKU JOKA OMISTAA PITIN TAI STAFFIN TULEE TÄNNE KERTOMAAN OMIA KOKEMUKSIA NÄISTÄ RODUISTA NIIN ON AIKA TYHMÄN TOUHUA TEILTÄ JOTKA LUULETTE OLEVANNE JOTAIN JA TULETTE TÄNNE ARVOSTELEMAAN KOIRIA.. TAIDATTE VAIN OLLA KATEELLISIA TAI ETTE OLE KOVINKAAN VARMOJA OMASTA KOIRARODUSTA JOTEN PÄÄTÄTTE TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN JOTTA TUNTISITTE EDES VÄHÄN JOTAIN PAREMMUUDEN TUNNETTA..

        Tuon tyylisiä ne ihmiset taitavat olla, jotka tämän rotuisia koiria ostavat. Kunhan vain yhdistelmät eivät tekisi sitä puhuttua "pahaa jälkeä".

        Mutta suosittelisinkin, että älkää nyt hyvät ihmiset tuoko taistelukoirianne kilttien ja leikkivien koirien sekaan haastamaan. Hyväksykää se tosi asia, että nämä rodut vain yksinkertaisesti haastavat tappeluun ja ehkä jopa pitävät siitä. Eikä sitä kannata kieltää. Voitte varmasti sosiaalistaa koirianne jossain tuttujen ja turvallisten leikkikavereiden kanssa, joka mielestäni olisi myös fiksumpaa sillä amstaffien ym. tulisi kasvaa ympäristössä, jossa ei ole tappeluja eikä pääse itse aiheuttamaan sellaisia.

        Mutta eihän tietystikään muuten rodussa ole mitään vikaa, kunhan vain NE omistajatkin muistavat vastuunsa myös muiden hyvinvoinnin kannalta.

        omalta osaltani kommentointi loppuu tähän.


      • puhuu täyttä
        HUIH, tuollaisiako te olette? kirjoitti:

        Tuon tyylisiä ne ihmiset taitavat olla, jotka tämän rotuisia koiria ostavat. Kunhan vain yhdistelmät eivät tekisi sitä puhuttua "pahaa jälkeä".

        Mutta suosittelisinkin, että älkää nyt hyvät ihmiset tuoko taistelukoirianne kilttien ja leikkivien koirien sekaan haastamaan. Hyväksykää se tosi asia, että nämä rodut vain yksinkertaisesti haastavat tappeluun ja ehkä jopa pitävät siitä. Eikä sitä kannata kieltää. Voitte varmasti sosiaalistaa koirianne jossain tuttujen ja turvallisten leikkikavereiden kanssa, joka mielestäni olisi myös fiksumpaa sillä amstaffien ym. tulisi kasvaa ympäristössä, jossa ei ole tappeluja eikä pääse itse aiheuttamaan sellaisia.

        Mutta eihän tietystikään muuten rodussa ole mitään vikaa, kunhan vain NE omistajatkin muistavat vastuunsa myös muiden hyvinvoinnin kannalta.

        omalta osaltani kommentointi loppuu tähän.

        asiaa!


      • korkea kipukynnys, ei kai
        sinun tulisi kirjoitti:

        tietää että nämä ko rodut ovat nimenomaan sopivia lapsi perheeseen näillä on älyttömän korkea kipu kynnys eikä näin ollen tunne pahemmin jos kakara roikkuu hännässä kiinni toisekseen ovat edelleenkin ihmisistä hyvin riippuvaisia ja rakastaa isäntäänsä ylikaiken. Enemmin pelottaisi jättää lapsi yleisimpien rotujen kanssa.

        muuten tappaja/taistelukoirista puhuttaisikaan.


      • amstaffin ja pitin omistava.. kirjoitti:

        mikä teillä oikein on näitä rotuja vastaan?? amstaffit ja pitit ovat hyvin sosiaalisia koiria.. ja kaikilla koirilla on taipumus agressiivisuuteen jos sillä on siihen tarvetta! mielestäni monesti nämä ns. puudelit on paljon agressiivisempia ja dominoivampia kun esim. amstaffi tai pitti.. ja onko se ihme jos isompi koira puree pienempää kun nämä pikkurakit puree ja roikkuu huulessa?? ja nytkin kun on lehtiin tullut juttuja koirien päällekäynneistä monessako on ollut pitti tai amstaffi osallisena???? rauhottukaa nyt hyvät ihmiset ja keskittykää siihen oman koiran käytökseen älkääkä polttako energiaane muitten koirien solvaamiseen.. vai eikö nykyään oikeesti ole parempaa tekemistä??

        Ihan aitoa pittiä en oo koskaan tavannut, mutta haluaisin kyllä. Sen sijaan oon jo alkanu kolmatta koiraa suunnitteleen ja se mitä olen muutamaan Amstaffiin tutustunut niin aivan ihania koiria ovat. Tietty niidenkin luonteissa on eroja ja oon nähnyt erilaisia Amstaffeja, mut päällisin puolin mulla on niistä sellainen kuva, että ne on todella iloisia ja avoimia koiria ja myös sosiaalisia ja ne tulee myös toimeen omassa laumassa samaa sukupuolta olevien kanssa, kunhan johtajuusasetelmat on kunnossa.


      • Amstaffien puolesta
        sinun tulisi kirjoitti:

        tietää että nämä ko rodut ovat nimenomaan sopivia lapsi perheeseen näillä on älyttömän korkea kipu kynnys eikä näin ollen tunne pahemmin jos kakara roikkuu hännässä kiinni toisekseen ovat edelleenkin ihmisistä hyvin riippuvaisia ja rakastaa isäntäänsä ylikaiken. Enemmin pelottaisi jättää lapsi yleisimpien rotujen kanssa.

        Amstaffit ovat erittäin ihmisrakkaita! Olen nähnyt paljon hullumpia ja julmempia pikkukoiria, jotka ovat käyneet esim. lasten kimppuun. Kouluttamattomana ja väärin kohdeltuna mikä tahansa koira on agressiivinen!


      • Anonyymi
        ne useimmat kirjoitti:

        konfliktin aiheuttajat ovat. Se taisteluluonne on niillä päässä, ja kun koira on vielä noin äärettömän voimakas, ei yhdistelmä tällöin ole hyvä!

        Kuten aiemmin luki: esim staffi ottaa herkästi haasteen vastaan!

        Mielestäni karmaisevia koiria. Nyt loppu kommentointi osaltani. Kiitos ja Hei :) :)

        Ei koirafanaatikkojen kanssa voi keskustella järkevästi. Tämäkin ketju on jo kymmenen vuotta vanha ja he vain hokevat samoja väitteitään sivuuttaen kaikki faktat kuin mikäkin Donald Trump.


      • Anonyymi
        onnellinen omistaja kirjoitti:

        SANOKAA MITÄ SANOTTE!! NAURETTAVAA JA VASTENMIELISTÄ ELLEI JO ALHAISTA PUUHAA JOPA AIKUISILTA IHMISILTÄ JOTKA TULEVAT TÄNNE ARVOSTELEMAAN MIKÄ ROTU ON KOIRARODUISTA PARHAIN..ITSELLÄNI ON PITTI SEKÄ AMSTAFFI ENKÄ PODE TARVETTA ARVOSTELLA TAI EDES ALENNU MOISEEN NAURETTAVAAN ASIAAN KUIN TE!! ELI EIKÖHÄN OTETA KAIKKI JÄRKI KÄTEEN JA LOPETETAAN MOISET PUHEET JA KESKITYTTÄIS VAAN SIIHEM OMAAN KOIRAAN..JA JOS KERTA JOKU JOKA OMISTAA PITIN TAI STAFFIN TULEE TÄNNE KERTOMAAN OMIA KOKEMUKSIA NÄISTÄ RODUISTA NIIN ON AIKA TYHMÄN TOUHUA TEILTÄ JOTKA LUULETTE OLEVANNE JOTAIN JA TULETTE TÄNNE ARVOSTELEMAAN KOIRIA.. TAIDATTE VAIN OLLA KATEELLISIA TAI ETTE OLE KOVINKAAN VARMOJA OMASTA KOIRARODUSTA JOTEN PÄÄTÄTTE TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN JOTTA TUNTISITTE EDES VÄHÄN JOTAIN PAREMMUUDEN TUNNETTA..

        "SANOKAA MITÄ SANOTTE!! NAURETTAVAA JA VASTENMIELISTÄ ELLEI JO ALHAISTA PUUHAA JOPA AIKUISILTA IHMISILTÄ JOTKA TULEVAT TÄNNE ARVOSTELEMAAN MIKÄ ROTU ON KOIRARODUISTA PARHAIN..ITSELLÄNI ON PITTI SEKÄ AMSTAFFI"

        Vaikutatkin juuri siltä, että sinulla on pitti, amstaffi ja varmaankin pistooli taskussa. Muistapa lääkkeesi


      • Anonyymi
        Amstaffien puolesta kirjoitti:

        Amstaffit ovat erittäin ihmisrakkaita! Olen nähnyt paljon hullumpia ja julmempia pikkukoiria, jotka ovat käyneet esim. lasten kimppuun. Kouluttamattomana ja väärin kohdeltuna mikä tahansa koira on agressiivinen!

        nykyistä amstaffia en ottais -60 luvulla olivat vielä terveitä mut nykyiset ovat sairaampien listalla hyvin korkealla mut siitä vaan jos haluatte rahoittaa eläinlääkärin kesämökkiä koska sen rodun kans saa lääkärille jonku bonuskortin


    • kiltit ja suloiset

      koirat ovat niin monissa maissa kiellettyjen koirien listalla tai luokiteltu vaarallisiksi? Oi miksi? Kertokaa tämä, hyvin perustellen.

      Sehän on niin väärin näitä ihania, suloisia, äärettömän kilttejä, rauhallisia rotuja kohtaan.

      ööö
      -järki käteen

      • ensin

        onko missään maassa missä tietyt koirarodut on kiellettyjä tämä "kieltäminen" perustunut mihinkään testeihin..ei ole. Eli että sinä ymmärtäisit niin selvennän mitään rotua ei olla todistettu vaaralliseksi!! Ja kerronpa vielä senkin että amerikan pitbullterrier rotu läpäisee tiukimmankin luonnetestin 95% kun taas muut 135 rotua läpäiset samat testit vaan 75% ja faktaa on että pitbull rotu on 4 parhain koira kun mitataan luonnetta,tottelevaisuutta,koiran sopeutumista ihmis-yhteisöön,koiran suhtautumista toisiin koiriin ja eläimiin ja ylipäätään koiran sosiaalisuutta. Ja mitä näihin muihin "pitbull tappanut ihmisen" myytteihin tulee voit lukea netistä ihan faktaa mene vaikka suomen pitbull-yhdistyksen sivuille niin eipä tarvi sinunkaan heitellä omasta päästäsi noita typeriä juttuja.


      • puhuu puuta heinää,
        ensin kirjoitti:

        onko missään maassa missä tietyt koirarodut on kiellettyjä tämä "kieltäminen" perustunut mihinkään testeihin..ei ole. Eli että sinä ymmärtäisit niin selvennän mitään rotua ei olla todistettu vaaralliseksi!! Ja kerronpa vielä senkin että amerikan pitbullterrier rotu läpäisee tiukimmankin luonnetestin 95% kun taas muut 135 rotua läpäiset samat testit vaan 75% ja faktaa on että pitbull rotu on 4 parhain koira kun mitataan luonnetta,tottelevaisuutta,koiran sopeutumista ihmis-yhteisöön,koiran suhtautumista toisiin koiriin ja eläimiin ja ylipäätään koiran sosiaalisuutta. Ja mitä näihin muihin "pitbull tappanut ihmisen" myytteihin tulee voit lukea netistä ihan faktaa mene vaikka suomen pitbull-yhdistyksen sivuille niin eipä tarvi sinunkaan heitellä omasta päästäsi noita typeriä juttuja.

        pitbull ja rottweiler ovat yleisimmin ihmisiä tappaneet rodut. Tuo on fakta. Älä käy vaan näillä taistelukoiria lellivillä sivuilla. =) Äläkä hei viitsi heitellä typeriä juttuja päästäsi, huoh ;D


      • ihan sama
        puhuu puuta heinää, kirjoitti:

        pitbull ja rottweiler ovat yleisimmin ihmisiä tappaneet rodut. Tuo on fakta. Älä käy vaan näillä taistelukoiria lellivillä sivuilla. =) Äläkä hei viitsi heitellä typeriä juttuja päästäsi, huoh ;D

        mitä sinulle vastaa kun et sinä nää muuta kun noita sinun omia juttujasi.Se että sinä et usko testeihin ei tarkoita etteikö se olisi faktaa.Kyllä minä olen käynyt monilla sivuilla lukemassa pitbulleista koska ensinnäkin pitbulleja ei todellakaan saa suomesta hankittua joka on tosissaan hyvä asia ettei pellet saa hankittua tätä egonsa jatkeeksi ja suomen pitbull yhdistyksen sivut ei ole millään tavalla "lelliviä" sivuja siellä kerrotaan tietoa ja historiaa kyseisestä rodusta koska sinä olet noin älyttömän kiinnostunut rodusta niin meneppä lukemaan noista tapauksista missä "pitbull" on käynyt ihmisen päälle. Pitbull ja pitbull tyyppinen koira ovat aivan eriasioita. Toisekseen nämä "taistelukoirat" ovat nimenomaan jalostettu olemaan älyttömän sosiaalisia ihmisiä kohtaan nimenomaan sen takia kun jotkut pällit niitä käyttivät tappeluissa. Sitä paitsi kun sinä selkeästi et ole koira ihminen jos koiran omistatkin niin hyvin vähän olet niistä lukenut niin en näe mikä tarve sinulla on yrittää mustamaalata rotua josta et edes pidä.


      • tappajakoira-ihminen.
        ihan sama kirjoitti:

        mitä sinulle vastaa kun et sinä nää muuta kun noita sinun omia juttujasi.Se että sinä et usko testeihin ei tarkoita etteikö se olisi faktaa.Kyllä minä olen käynyt monilla sivuilla lukemassa pitbulleista koska ensinnäkin pitbulleja ei todellakaan saa suomesta hankittua joka on tosissaan hyvä asia ettei pellet saa hankittua tätä egonsa jatkeeksi ja suomen pitbull yhdistyksen sivut ei ole millään tavalla "lelliviä" sivuja siellä kerrotaan tietoa ja historiaa kyseisestä rodusta koska sinä olet noin älyttömän kiinnostunut rodusta niin meneppä lukemaan noista tapauksista missä "pitbull" on käynyt ihmisen päälle. Pitbull ja pitbull tyyppinen koira ovat aivan eriasioita. Toisekseen nämä "taistelukoirat" ovat nimenomaan jalostettu olemaan älyttömän sosiaalisia ihmisiä kohtaan nimenomaan sen takia kun jotkut pällit niitä käyttivät tappeluissa. Sitä paitsi kun sinä selkeästi et ole koira ihminen jos koiran omistatkin niin hyvin vähän olet niistä lukenut niin en näe mikä tarve sinulla on yrittää mustamaalata rotua josta et edes pidä.

        =D =D


      • ihan pelkkää
        tappajakoira-ihminen. kirjoitti:

        =D =D

        riidan haastamista.En usko että sinulle mikään koira on hyväksi kun et edes sen vertaa ymmärrä että jokainen koira on yksilö. Mutta toki ärsytä sinä siellä ja kummastele sitten miksi ihmiset ärähtelevät kun vikahan ei tietenkään löydy sinusta itsestään ja onpahan sinullakin sitten tekemistä päivän ajaksi. Kukin viettää päivänsä kuten parhaaksi näkee :)ja luinpa muuten tossa ohi mennen että mäyräkoira on eniten ihmisiä ja eläimiä purrut koira onkohan mäyräkoiratkin nyt pelottavia päälle käyviä otuksia jota kenenkään ihmisen ei tulisi ottaa?


      • Anonyymi

        "koirat ovat niin monissa maissa kiellettyjen koirien listalla tai luokiteltu vaarallisiksi? Oi miksi? Kertokaa tämä, hyvin perustellen."

        Googlaa ne lainjohdat perusteluineen ihan itse. Sun ei tarvitse perceeltäs nousta että saat vastaukset kysymyksiisi


      • Anonyymi
        puhuu puuta heinää, kirjoitti:

        pitbull ja rottweiler ovat yleisimmin ihmisiä tappaneet rodut. Tuo on fakta. Älä käy vaan näillä taistelukoiria lellivillä sivuilla. =) Äläkä hei viitsi heitellä typeriä juttuja päästäsi, huoh ;D

        Näiden hullujen koiralellijöiden kanssa on turha yrittääkään keskustella.


    • tulehyväkakku

      ne kamalat Tampereen koirapuistot ovat kaukana täältä pohjanmaan korvesta:) Höpönassu rotikkalikkani on turvassa! Ihan hullua hommaa koko puistohössötys. Sinne pitäisi olla pääsy koiranomistajilta kokonaan kielletty, niin ois koirilla paljon kivempaa:)

    • kovasti suuttuvat

      ja vetävät herneen nenään nää staffien ja pittien omistajat, jos kerran täällä kaikki puhuvat höpönlöpöä näistä roduista, etteivät muka ole vaarallisia ym.. Taitaa sittenkin olla pieni huoli omasta kullannupusta;D kun noin rähjätään, sallikaa mun nauraa! =D

      Ai niin tässä kohtaa: "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" hohohohooooo

      • sarah?

        Etkö itse, jos ns. scheissea puhuttaisiin siitä sinun rodustasi?


      • siitä

        että tuo on älyttömän naurettavaa,lapsellista ja tyhmää. Ei ainakaan omalle kohdalle ole sattunut vaarallista pittiä tämä minun "tappajakoira" nukkuu joka yö kainalossa juoksee mamman syliin kun kuuluu kova ääni ulkoota rakastaa ihmisiä ylikaiken niin lapsia kuin aikuisiakin. Toisekseen ihmettelen että kun pittejä ei tosissaan ole suomessa montaa niin miten te jaksatte näitä aina haukkua.


      • koiraa valitessani,
        sarah? kirjoitti:

        Etkö itse, jos ns. scheissea puhuttaisiin siitä sinun rodustasi?

        enkä hankkinut taistelukoiraa. Ei katsos viitsi omassa kotonaan olla peloissaan, josko se raivaantuu ja raatelee jonkun. NÄINKIN ON MONESTI KÄYNYT, JA USEIMMITEN UHRI ON LAPSI! Ja aluksi koira on tietysti omistajien mukaan ollut lapsirakas, kiltti, rauhallinen, hyväluontoinen.. Ei niitä turhaan arvostella, koittakaa nyt vaan kestää totuus:)


      • tämän vuoksi:
        siitä kirjoitti:

        että tuo on älyttömän naurettavaa,lapsellista ja tyhmää. Ei ainakaan omalle kohdalle ole sattunut vaarallista pittiä tämä minun "tappajakoira" nukkuu joka yö kainalossa juoksee mamman syliin kun kuuluu kova ääni ulkoota rakastaa ihmisiä ylikaiken niin lapsia kuin aikuisiakin. Toisekseen ihmettelen että kun pittejä ei tosissaan ole suomessa montaa niin miten te jaksatte näitä aina haukkua.

        Yleisimmin ihmisiä tappavat rottweiler ja pitbull.

        Enkä sano, että juuri teidän koiranne sekoaa, mutta yllärinä ei sitten tule, jos niin käy..


      • pieni määrä
        tämän vuoksi: kirjoitti:

        Yleisimmin ihmisiä tappavat rottweiler ja pitbull.

        Enkä sano, että juuri teidän koiranne sekoaa, mutta yllärinä ei sitten tule, jos niin käy..

        pitbullejakin on suomessa että tuskin olet edes tavannut ko rodun edustajaa ja edelleenkin pitbull ja pitbull tyypinen koira ovat TÄYSIN eriasia pitbulleja ei mixata ja jos mixataankin se on jo sitten aivan eri asia.


      • .................
        tämän vuoksi: kirjoitti:

        Yleisimmin ihmisiä tappavat rottweiler ja pitbull.

        Enkä sano, että juuri teidän koiranne sekoaa, mutta yllärinä ei sitten tule, jos niin käy..

        piti ensin olla puuttumatta koko keskusteluun,koska tää on niin naurettavaa,mutta oli kuitenkin sitten pakko!ensinnäkin,amstaffeissa,piteissä,staffeissa,rotikoissa,yms on ihan saman verran luonnevikaa,kun muissakin roduissa,sehän ei ole koiran vika jos,jos omistajat tietämättömiä amatöörejä,jotka eivät osaa kouluttaa tai juuri haluavat koirastaan ns sekopään!esim nämä ypäjän koiratappelut,sekin on niin selkee,että ne koirat on siihen opetettu ja totutettu,tietävät,mitä siellä kehässä pitää tehdä,ja sehän on omistajan omaa tyhmyyttä ja sairautta koira tällaiseen opettaa!en toki väitä,amstaffit,staffit ja pitit ottavat herkästi haasteen vastaan.en tosin ymmärrä sitäkään,että jos toinen koira tulee oman amstaffini naaman eteen räksyttään,etteikö koirani saisi räksyttää takaisin ja tämä ei siis tarkoita sitä,että se silti hyökkää kenekään kimppuun!noh,kun tällainen tilanne tapahtuu,sanotaan että minulla on hullu ja vaarallinen ja mielenvikainen koira,vaikka koko tilanne lähtee liikkeelle toisen koiran räksyttämisestä!sekin huvittaa,ulkona kun kävelen puoli vuotiaan amstaffi pentuni kanssa ulkona,kaikki kehuvat,kuinka ihana suloinen ja herttainen koira on ja plaa plaa,näin on tasan siihen asti,kun vieras kysyy minkä rotuinen koira on ja sen kun sanon,kommenttina tulee että ne on hulluja ja kauhean näköisiä tappaja koiria ja syö kaikki,asia kääntyy siis hetkessä päälaelleen.naurettavaa!
        minä en ainakaan epäile amstaffiani yhtään,vaikka se on pentu,se uskoo minua täysin ja tekee niin kuin käsken,mulla ei ainakaan mitään tarvetta epäillä koiraani,uskallan ihan huolella laskettaa vapaanakin!kyllä se minua pimeällä ja vieraiden ihmisten lähestyessä on varuillaan ja saattaa murista/haukkua,mutta siihen sillä on täysi oikeus,minun koirani saa minua puolustaa,oli tilanne mikä hyvänsä!jos joku juoppo perjantai-iltana tossa ulkona lenkillä ollessa käy ylle,niin koira saa takuu varmasti auttaa minua,sekin on ihan fakta!
        ja kun te jotkut ihmettelette,miten kukaan voi tuollaisen tappakoiran haluta,syy on se,että ne on maailman parhaita kavereita ja perheenjäseniä,ne ei turhaan räksytä ja ne on oppivaisia,hienoja koiria.sitäpaitsi,minulla ei esim mikään pumpulikasa kauan hengissä pysyis,jos se ei kuolis narun päähän ulkona,kun sitä vähän nyppäsee niin sit se kuolis yöllä kun kierisin sen yli.sitäpaitsi,minä henk.koht haluan juuri koiran,mistä minulle on hyötyä,voi vaikka talvella vetää pulkassa kauppakassit tai muksua ja se,että se myös pystyy kotia/autoa yms vahtimaan,mäyräkoiran nyt potkasee seinään jos joku haluaa meille tulla varkaisiin.
        olen varmaan aiheuttanut nyt paljon mielipahaa näille puudelin omistajille,mutta sekin on totuus,että ne vasta äkäisiä on,mutta ne ei vaan pysty tekemään samaa jälkeä kuin nämä kunnon kokoiset!jos sinun pieni perhoskoirasi olisi esim amstaffin koossa,se tappaisi kaikki,on ne sellaisia pikku räksyttäjiä!
        pitäkää te huoli niistä nyrkillä tapettavista niin me pidetään huolta meidän tappajakoirista,kannattaa varoa,joku päivä sinä voit olla koirani uhri ja suurella todennäköisyydellä oletkin,kun nämä kaikki tappaa...
        hah ha haaaaaa.....pidetään me tappajakoirien omistajat yhtä,meillä on niin upeita koiriakin!!=)


      • alempana
        koiraa valitessani, kirjoitti:

        enkä hankkinut taistelukoiraa. Ei katsos viitsi omassa kotonaan olla peloissaan, josko se raivaantuu ja raatelee jonkun. NÄINKIN ON MONESTI KÄYNYT, JA USEIMMITEN UHRI ON LAPSI! Ja aluksi koira on tietysti omistajien mukaan ollut lapsirakas, kiltti, rauhallinen, hyväluontoinen.. Ei niitä turhaan arvostella, koittakaa nyt vaan kestää totuus:)

        oli hyvin kirjotettu teksti käyppä lukemassa se toisekseen yhtään faktaa en ole löytäny missä oikeasti olisi pitbull tappanut eniten ihmisiä tollasia ihmisten kirjotuksia kyllä ja epämääräisiä juttuja mutta en näe yhtään juttua missä asia olisi todistettu toisekseen jos sinä pelkäisit omaa koiraasi etkä sitä uskaltaisi komentaa niin sinun ei tulisi hankkia edes pientä koiraa ne vaatii ihan samalla tavalla kouluttamista kuin muutkin ja nehän ne vasta raivostuttavia ovatkin. Ja kyllä minä kestän totuuden mutta täällä sitä ei kyllä ole tullut ilmi. ja 100 % varmuudella koirat ei IKINÄ tule vain hulluksi eikä niillä napsahda päässä.


      • onnellinen omistaja
        pieni määrä kirjoitti:

        pitbullejakin on suomessa että tuskin olet edes tavannut ko rodun edustajaa ja edelleenkin pitbull ja pitbull tyypinen koira ovat TÄYSIN eriasia pitbulleja ei mixata ja jos mixataankin se on jo sitten aivan eri asia.

        itsellä on pitti ja amstaffi ja tulee aina olemaan joten ei kiinnosta paskaakaan teidän tilastonne ja on ihan hyvä että näitä jotkut idioottit pelkäävät pesunkestävä fakta on se että nämä ovat niitä oikeita koirarotuja jotka eivät sovi ihan kaikille jepu jeeeeeee


      • myöntää,
        ................. kirjoitti:

        piti ensin olla puuttumatta koko keskusteluun,koska tää on niin naurettavaa,mutta oli kuitenkin sitten pakko!ensinnäkin,amstaffeissa,piteissä,staffeissa,rotikoissa,yms on ihan saman verran luonnevikaa,kun muissakin roduissa,sehän ei ole koiran vika jos,jos omistajat tietämättömiä amatöörejä,jotka eivät osaa kouluttaa tai juuri haluavat koirastaan ns sekopään!esim nämä ypäjän koiratappelut,sekin on niin selkee,että ne koirat on siihen opetettu ja totutettu,tietävät,mitä siellä kehässä pitää tehdä,ja sehän on omistajan omaa tyhmyyttä ja sairautta koira tällaiseen opettaa!en toki väitä,amstaffit,staffit ja pitit ottavat herkästi haasteen vastaan.en tosin ymmärrä sitäkään,että jos toinen koira tulee oman amstaffini naaman eteen räksyttään,etteikö koirani saisi räksyttää takaisin ja tämä ei siis tarkoita sitä,että se silti hyökkää kenekään kimppuun!noh,kun tällainen tilanne tapahtuu,sanotaan että minulla on hullu ja vaarallinen ja mielenvikainen koira,vaikka koko tilanne lähtee liikkeelle toisen koiran räksyttämisestä!sekin huvittaa,ulkona kun kävelen puoli vuotiaan amstaffi pentuni kanssa ulkona,kaikki kehuvat,kuinka ihana suloinen ja herttainen koira on ja plaa plaa,näin on tasan siihen asti,kun vieras kysyy minkä rotuinen koira on ja sen kun sanon,kommenttina tulee että ne on hulluja ja kauhean näköisiä tappaja koiria ja syö kaikki,asia kääntyy siis hetkessä päälaelleen.naurettavaa!
        minä en ainakaan epäile amstaffiani yhtään,vaikka se on pentu,se uskoo minua täysin ja tekee niin kuin käsken,mulla ei ainakaan mitään tarvetta epäillä koiraani,uskallan ihan huolella laskettaa vapaanakin!kyllä se minua pimeällä ja vieraiden ihmisten lähestyessä on varuillaan ja saattaa murista/haukkua,mutta siihen sillä on täysi oikeus,minun koirani saa minua puolustaa,oli tilanne mikä hyvänsä!jos joku juoppo perjantai-iltana tossa ulkona lenkillä ollessa käy ylle,niin koira saa takuu varmasti auttaa minua,sekin on ihan fakta!
        ja kun te jotkut ihmettelette,miten kukaan voi tuollaisen tappakoiran haluta,syy on se,että ne on maailman parhaita kavereita ja perheenjäseniä,ne ei turhaan räksytä ja ne on oppivaisia,hienoja koiria.sitäpaitsi,minulla ei esim mikään pumpulikasa kauan hengissä pysyis,jos se ei kuolis narun päähän ulkona,kun sitä vähän nyppäsee niin sit se kuolis yöllä kun kierisin sen yli.sitäpaitsi,minä henk.koht haluan juuri koiran,mistä minulle on hyötyä,voi vaikka talvella vetää pulkassa kauppakassit tai muksua ja se,että se myös pystyy kotia/autoa yms vahtimaan,mäyräkoiran nyt potkasee seinään jos joku haluaa meille tulla varkaisiin.
        olen varmaan aiheuttanut nyt paljon mielipahaa näille puudelin omistajille,mutta sekin on totuus,että ne vasta äkäisiä on,mutta ne ei vaan pysty tekemään samaa jälkeä kuin nämä kunnon kokoiset!jos sinun pieni perhoskoirasi olisi esim amstaffin koossa,se tappaisi kaikki,on ne sellaisia pikku räksyttäjiä!
        pitäkää te huoli niistä nyrkillä tapettavista niin me pidetään huolta meidän tappajakoirista,kannattaa varoa,joku päivä sinä voit olla koirani uhri ja suurella todennäköisyydellä oletkin,kun nämä kaikki tappaa...
        hah ha haaaaaa.....pidetään me tappajakoirien omistajat yhtä,meillä on niin upeita koiriakin!!=)

        että omistaa tappajakoiran!


      • uskot vain niihin
        alempana kirjoitti:

        oli hyvin kirjotettu teksti käyppä lukemassa se toisekseen yhtään faktaa en ole löytäny missä oikeasti olisi pitbull tappanut eniten ihmisiä tollasia ihmisten kirjotuksia kyllä ja epämääräisiä juttuja mutta en näe yhtään juttua missä asia olisi todistettu toisekseen jos sinä pelkäisit omaa koiraasi etkä sitä uskaltaisi komentaa niin sinun ei tulisi hankkia edes pientä koiraa ne vaatii ihan samalla tavalla kouluttamista kuin muutkin ja nehän ne vasta raivostuttavia ovatkin. Ja kyllä minä kestän totuuden mutta täällä sitä ei kyllä ole tullut ilmi. ja 100 % varmuudella koirat ei IKINÄ tule vain hulluksi eikä niillä napsahda päässä.

        faktoihin, jotka katsot mieleiseksi. :)

        Lisäksi en pelkää omaa koiraani, koirallani on kunnon kuri ja olen kasvattanut siitä hienon yksilön. Mutta kysymys nyt on ollut siitä, että kaikki koirat ovat loppujenlopuksi petoja, jotkut vastaavat vietteihinsä herkemmin. Kuten taistelukoirat. En mielestäni tässä puhu sontaa, valitsin itselleni koiran joka todistetusti ei koskaan ole tappanut ihmistä, eikö tämä ole järkevää jos joku..


      • ylpeä pitin ja kohta staffi...
        myöntää, kirjoitti:

        että omistaa tappajakoiran!

        nämä "tappajakoirat" xD ei voi muuta sanoa. Vielä en ole tullut tapetuksi vaikka monia "tappajakoiria" olenkin tavannut mutta eiköhän sekin päivä tule kun kerran te näistä roduista noin paljon tiedätte hahaha


      • "tappisten omistajat...
        onnellinen omistaja kirjoitti:

        itsellä on pitti ja amstaffi ja tulee aina olemaan joten ei kiinnosta paskaakaan teidän tilastonne ja on ihan hyvä että näitä jotkut idioottit pelkäävät pesunkestävä fakta on se että nämä ovat niitä oikeita koirarotuja jotka eivät sovi ihan kaikille jepu jeeeeeee

        Älkää "tappajakoirien" / "raatelijakoirien" omistajat välittäkö noista koiravihaaja-panettelijoista. Usein on että he eivät tiedä mistään mitään ja lehdistön/huhupuheiden perusteella muodostavat omat mielipiteensä, joille ei välttämättä ole minkäänlaista todellisuuspohjaa. Tuntematonta pelätään.

        Ainut ongelma tässä on se, että munanjatkekoiria annetaan välillä väärille ihmisille. Kyseiset rodut eivät ole sen vaarallisempia käytökseltään kuin muutkaan mutta suuttuessaan jälki on pahempaa. Mutta 99% tapauksissa ihmisissä on vikaa kun koira hyökkää.

        Älkää provosoituko tietämättömien puheesta! =)

        T. staffeista ym. tykkäävä kuten muistakin karvaturreista mutta ei sellaisen koiran omistaja


      • ja niiden omistajia ;)
        ................. kirjoitti:

        piti ensin olla puuttumatta koko keskusteluun,koska tää on niin naurettavaa,mutta oli kuitenkin sitten pakko!ensinnäkin,amstaffeissa,piteissä,staffeissa,rotikoissa,yms on ihan saman verran luonnevikaa,kun muissakin roduissa,sehän ei ole koiran vika jos,jos omistajat tietämättömiä amatöörejä,jotka eivät osaa kouluttaa tai juuri haluavat koirastaan ns sekopään!esim nämä ypäjän koiratappelut,sekin on niin selkee,että ne koirat on siihen opetettu ja totutettu,tietävät,mitä siellä kehässä pitää tehdä,ja sehän on omistajan omaa tyhmyyttä ja sairautta koira tällaiseen opettaa!en toki väitä,amstaffit,staffit ja pitit ottavat herkästi haasteen vastaan.en tosin ymmärrä sitäkään,että jos toinen koira tulee oman amstaffini naaman eteen räksyttään,etteikö koirani saisi räksyttää takaisin ja tämä ei siis tarkoita sitä,että se silti hyökkää kenekään kimppuun!noh,kun tällainen tilanne tapahtuu,sanotaan että minulla on hullu ja vaarallinen ja mielenvikainen koira,vaikka koko tilanne lähtee liikkeelle toisen koiran räksyttämisestä!sekin huvittaa,ulkona kun kävelen puoli vuotiaan amstaffi pentuni kanssa ulkona,kaikki kehuvat,kuinka ihana suloinen ja herttainen koira on ja plaa plaa,näin on tasan siihen asti,kun vieras kysyy minkä rotuinen koira on ja sen kun sanon,kommenttina tulee että ne on hulluja ja kauhean näköisiä tappaja koiria ja syö kaikki,asia kääntyy siis hetkessä päälaelleen.naurettavaa!
        minä en ainakaan epäile amstaffiani yhtään,vaikka se on pentu,se uskoo minua täysin ja tekee niin kuin käsken,mulla ei ainakaan mitään tarvetta epäillä koiraani,uskallan ihan huolella laskettaa vapaanakin!kyllä se minua pimeällä ja vieraiden ihmisten lähestyessä on varuillaan ja saattaa murista/haukkua,mutta siihen sillä on täysi oikeus,minun koirani saa minua puolustaa,oli tilanne mikä hyvänsä!jos joku juoppo perjantai-iltana tossa ulkona lenkillä ollessa käy ylle,niin koira saa takuu varmasti auttaa minua,sekin on ihan fakta!
        ja kun te jotkut ihmettelette,miten kukaan voi tuollaisen tappakoiran haluta,syy on se,että ne on maailman parhaita kavereita ja perheenjäseniä,ne ei turhaan räksytä ja ne on oppivaisia,hienoja koiria.sitäpaitsi,minulla ei esim mikään pumpulikasa kauan hengissä pysyis,jos se ei kuolis narun päähän ulkona,kun sitä vähän nyppäsee niin sit se kuolis yöllä kun kierisin sen yli.sitäpaitsi,minä henk.koht haluan juuri koiran,mistä minulle on hyötyä,voi vaikka talvella vetää pulkassa kauppakassit tai muksua ja se,että se myös pystyy kotia/autoa yms vahtimaan,mäyräkoiran nyt potkasee seinään jos joku haluaa meille tulla varkaisiin.
        olen varmaan aiheuttanut nyt paljon mielipahaa näille puudelin omistajille,mutta sekin on totuus,että ne vasta äkäisiä on,mutta ne ei vaan pysty tekemään samaa jälkeä kuin nämä kunnon kokoiset!jos sinun pieni perhoskoirasi olisi esim amstaffin koossa,se tappaisi kaikki,on ne sellaisia pikku räksyttäjiä!
        pitäkää te huoli niistä nyrkillä tapettavista niin me pidetään huolta meidän tappajakoirista,kannattaa varoa,joku päivä sinä voit olla koirani uhri ja suurella todennäköisyydellä oletkin,kun nämä kaikki tappaa...
        hah ha haaaaaa.....pidetään me tappajakoirien omistajat yhtä,meillä on niin upeita koiriakin!!=)

        kyllä minäkin olen tappajakoiran omistaja sekä ylpeä siitä :) eräänä iltana olin ulkoiluttamassa omia kullannuppujani kunnes päälleni kävi doppermanni oli ulkoiluttaja nauttinut vähän rohkasevaa ja oli sen verran heikossa kunnossa että pääsi koira irti.. sen sijaan että pittini olisi alkanut tapella se keskittyi minun puolustamiseeni.. ja sitäpaitsi amstaffini on sen verran välinpitämätön muiden koirien suhteen ettei se reagoi niihin mitenkään.. ja sekin on tässä kummastuttanut että kun täällä haukutaan pittejä niin ahnaasti niin onko kukaan ollut edes tekemissä näitten kanssa se on suomessa kuitenkin niin harvinainen rotu toistaiseksi..

        pidetään juu me tappajien omistajat yhtä.. kun kerran puudelit on niin parhaita rotuja eihän niitä voi kutsua edes koiriksi :)


      • tulehyväkakku
        koiraa valitessani, kirjoitti:

        enkä hankkinut taistelukoiraa. Ei katsos viitsi omassa kotonaan olla peloissaan, josko se raivaantuu ja raatelee jonkun. NÄINKIN ON MONESTI KÄYNYT, JA USEIMMITEN UHRI ON LAPSI! Ja aluksi koira on tietysti omistajien mukaan ollut lapsirakas, kiltti, rauhallinen, hyväluontoinen.. Ei niitä turhaan arvostella, koittakaa nyt vaan kestää totuus:)

        Minkä koiran valitsit? Toimiiko pattereilla, vai ihan ilman? Ilman kasvatusta ei elävästä koirasta, kuten ei ihmisestäkään tule kunnollista. Pahin tilanne on se, kun itse ilman kasvatusta eloon jäänyt kaivaa päänsä piilokomeroista idean. Ja esittää sitä muille totuutena..


      • olisi mielin määrin kerrott...
        tulehyväkakku kirjoitti:

        Minkä koiran valitsit? Toimiiko pattereilla, vai ihan ilman? Ilman kasvatusta ei elävästä koirasta, kuten ei ihmisestäkään tule kunnollista. Pahin tilanne on se, kun itse ilman kasvatusta eloon jäänyt kaivaa päänsä piilokomeroista idean. Ja esittää sitä muille totuutena..

        mutta veikkaan ettet halua kuulla. Saattaa kiehua yli, niin tai taidatkin jo tietää mitä ne ovat aikojen saatossa tehneet ;D Kyllä mä ymmärrän, se totuus sattuu h****tisti!

        Epävarmuutta omasta mussukasta huokuu myös se, että otatte niin kovasti nokkiinne ja yritätte jatkuvasti puolustella koirienne luontaista käytöstä.


      • varuillaan,
        ylpeä pitin ja kohta staffi... kirjoitti:

        nämä "tappajakoirat" xD ei voi muuta sanoa. Vielä en ole tullut tapetuksi vaikka monia "tappajakoiria" olenkin tavannut mutta eiköhän sekin päivä tule kun kerran te näistä roduista noin paljon tiedätte hahaha

        pienikin asia saattaa laukaista taistelukoirissa hyökkäyksen.


      • omaa koiraansa puolustellaan
        olisi mielin määrin kerrott... kirjoitti:

        mutta veikkaan ettet halua kuulla. Saattaa kiehua yli, niin tai taidatkin jo tietää mitä ne ovat aikojen saatossa tehneet ;D Kyllä mä ymmärrän, se totuus sattuu h****tisti!

        Epävarmuutta omasta mussukasta huokuu myös se, että otatte niin kovasti nokkiinne ja yritätte jatkuvasti puolustella koirienne luontaista käytöstä.

        totuus ei satu ihmisten tyhmyys sattuu. Se on sama asia kun minä tulisin haukkumaan sinun lastasi vajaaälyiseksi idiootti lehmäksi koska joku minulle niin kertoi


      • ylpeä pitin ja kohta staffi...
        varuillaan, kirjoitti:

        pienikin asia saattaa laukaista taistelukoirissa hyökkäyksen.

        ollaan varuillaan joka ilta mietin että milloinhan tuolla napsahtaa päässä ja se vaikka syö minut. johan se on 3 vuotta kiltisti ollut ja käyttäynyt lempeästi ja rakastaen mutta tottahan kai sillä pimahtaa. Koirillahan kun on tosissaan tapana ilman syytä hyökkäillä ihmisten kimppuun ihan vaan koska ääni heidän päässään kehottaa niin tekemään :D:D:D


      • Staffi-pojan omistaja
        koiraa valitessani, kirjoitti:

        enkä hankkinut taistelukoiraa. Ei katsos viitsi omassa kotonaan olla peloissaan, josko se raivaantuu ja raatelee jonkun. NÄINKIN ON MONESTI KÄYNYT, JA USEIMMITEN UHRI ON LAPSI! Ja aluksi koira on tietysti omistajien mukaan ollut lapsirakas, kiltti, rauhallinen, hyväluontoinen.. Ei niitä turhaan arvostella, koittakaa nyt vaan kestää totuus:)

        Minäkään en ostanut itselleni tappajakoiraa, vaan iloisen ja reippaan seurakoiran joka soveltuu monenlaiseen harrastukseen ja on toinen Britannian kahdesta koirarodusta, joista saa rotumääritelmässä käyttää kuvausta "lapsiystävällinen".

        Me emme käy koirapuistossa, koska koirani pelkää vieraita haukkuvia koiria enkä tahdo asettaa koiraani asemaan, jossa se joutuu pelkäämään tai kokee joutuvansa puolustamaan itseään tai minua.

        Useimmiten tapaukset, joissa koira on tappanut lapsen, on kyseessä ollut laumaan kuulumaton lapsi.


      • laumaan kuulumaton
        Staffi-pojan omistaja kirjoitti:

        Minäkään en ostanut itselleni tappajakoiraa, vaan iloisen ja reippaan seurakoiran joka soveltuu monenlaiseen harrastukseen ja on toinen Britannian kahdesta koirarodusta, joista saa rotumääritelmässä käyttää kuvausta "lapsiystävällinen".

        Me emme käy koirapuistossa, koska koirani pelkää vieraita haukkuvia koiria enkä tahdo asettaa koiraani asemaan, jossa se joutuu pelkäämään tai kokee joutuvansa puolustamaan itseään tai minua.

        Useimmiten tapaukset, joissa koira on tappanut lapsen, on kyseessä ollut laumaan kuulumaton lapsi.

        lapsi!?!

        No niin, kuhan ei ollu oman lauman lapsi..

        voe ziizuz


      • Oku
        "tappisten omistajat... kirjoitti:

        Älkää "tappajakoirien" / "raatelijakoirien" omistajat välittäkö noista koiravihaaja-panettelijoista. Usein on että he eivät tiedä mistään mitään ja lehdistön/huhupuheiden perusteella muodostavat omat mielipiteensä, joille ei välttämättä ole minkäänlaista todellisuuspohjaa. Tuntematonta pelätään.

        Ainut ongelma tässä on se, että munanjatkekoiria annetaan välillä väärille ihmisille. Kyseiset rodut eivät ole sen vaarallisempia käytökseltään kuin muutkaan mutta suuttuessaan jälki on pahempaa. Mutta 99% tapauksissa ihmisissä on vikaa kun koira hyökkää.

        Älkää provosoituko tietämättömien puheesta! =)

        T. staffeista ym. tykkäävä kuten muistakin karvaturreista mutta ei sellaisen koiran omistaja

        Itse käyn seropinarttuni kanssa säännöllisesti koirapuistossa. Monta kertaa samaan aikaan on ollut paikalla amstaffiuros. Nuo kaksi koiraa tulee loistavasti keskenään toimeen, voisi jopa sanoa että siellä puistossa parhaita leikkikavereita. Välillä kuuluu ärinä ja murina, hieman painitaan ja sitten juostaan. Meistä omistajista on kiva katsella sitä peuhaamista.


      • minä ite
        koiraa valitessani, kirjoitti:

        enkä hankkinut taistelukoiraa. Ei katsos viitsi omassa kotonaan olla peloissaan, josko se raivaantuu ja raatelee jonkun. NÄINKIN ON MONESTI KÄYNYT, JA USEIMMITEN UHRI ON LAPSI! Ja aluksi koira on tietysti omistajien mukaan ollut lapsirakas, kiltti, rauhallinen, hyväluontoinen.. Ei niitä turhaan arvostella, koittakaa nyt vaan kestää totuus:)

        itse omistan 4v amstaffi nartun ja naaman nuoleminen pahinta mitä on meidän 5k ikäiselle lapselle tehnyt ja muutenkin tykkää vaavin seurasta esim nukkuu aina vauvan vieressä kun mahdollista ja häntä vaan heiluu kun vaavi vähän huitoo käsillään ja huutelee mutta pitää muistaa ettei minkään rotuiseen koiraan voi luottaa täysin eikä ikinä jättää lapsen kanssa kahdestaan. Mutta siitä olen samaa mieltä ettei amstaffia saisi koirapuistoon viedä.meidän amstaffi tulee toimeen vaan muutaman muun koiran kanssa. Ja kyllä minä ja koiramme saamme ilkeitä katseita muilta ihmisiltä kävelyllä koska pukeutumis tyylini on mitä kannatan ja koirani on mitä on mutta kaikki aikuiset ja lapset jotka ovat tulleen puheille ja kyselemään koirasta ovat aina ehjänä joskin koiran pusuista märkänä poistuneen ja perheen pienimmät onnesta soikeana.eli siis olemme koirani kanssa hyvä eri merkki siitä ettei koiraa tai ihmistä voi tuomita ulkonäön tai lehti otsikoiden perustella.


      • Anonyymi
        ................. kirjoitti:

        piti ensin olla puuttumatta koko keskusteluun,koska tää on niin naurettavaa,mutta oli kuitenkin sitten pakko!ensinnäkin,amstaffeissa,piteissä,staffeissa,rotikoissa,yms on ihan saman verran luonnevikaa,kun muissakin roduissa,sehän ei ole koiran vika jos,jos omistajat tietämättömiä amatöörejä,jotka eivät osaa kouluttaa tai juuri haluavat koirastaan ns sekopään!esim nämä ypäjän koiratappelut,sekin on niin selkee,että ne koirat on siihen opetettu ja totutettu,tietävät,mitä siellä kehässä pitää tehdä,ja sehän on omistajan omaa tyhmyyttä ja sairautta koira tällaiseen opettaa!en toki väitä,amstaffit,staffit ja pitit ottavat herkästi haasteen vastaan.en tosin ymmärrä sitäkään,että jos toinen koira tulee oman amstaffini naaman eteen räksyttään,etteikö koirani saisi räksyttää takaisin ja tämä ei siis tarkoita sitä,että se silti hyökkää kenekään kimppuun!noh,kun tällainen tilanne tapahtuu,sanotaan että minulla on hullu ja vaarallinen ja mielenvikainen koira,vaikka koko tilanne lähtee liikkeelle toisen koiran räksyttämisestä!sekin huvittaa,ulkona kun kävelen puoli vuotiaan amstaffi pentuni kanssa ulkona,kaikki kehuvat,kuinka ihana suloinen ja herttainen koira on ja plaa plaa,näin on tasan siihen asti,kun vieras kysyy minkä rotuinen koira on ja sen kun sanon,kommenttina tulee että ne on hulluja ja kauhean näköisiä tappaja koiria ja syö kaikki,asia kääntyy siis hetkessä päälaelleen.naurettavaa!
        minä en ainakaan epäile amstaffiani yhtään,vaikka se on pentu,se uskoo minua täysin ja tekee niin kuin käsken,mulla ei ainakaan mitään tarvetta epäillä koiraani,uskallan ihan huolella laskettaa vapaanakin!kyllä se minua pimeällä ja vieraiden ihmisten lähestyessä on varuillaan ja saattaa murista/haukkua,mutta siihen sillä on täysi oikeus,minun koirani saa minua puolustaa,oli tilanne mikä hyvänsä!jos joku juoppo perjantai-iltana tossa ulkona lenkillä ollessa käy ylle,niin koira saa takuu varmasti auttaa minua,sekin on ihan fakta!
        ja kun te jotkut ihmettelette,miten kukaan voi tuollaisen tappakoiran haluta,syy on se,että ne on maailman parhaita kavereita ja perheenjäseniä,ne ei turhaan räksytä ja ne on oppivaisia,hienoja koiria.sitäpaitsi,minulla ei esim mikään pumpulikasa kauan hengissä pysyis,jos se ei kuolis narun päähän ulkona,kun sitä vähän nyppäsee niin sit se kuolis yöllä kun kierisin sen yli.sitäpaitsi,minä henk.koht haluan juuri koiran,mistä minulle on hyötyä,voi vaikka talvella vetää pulkassa kauppakassit tai muksua ja se,että se myös pystyy kotia/autoa yms vahtimaan,mäyräkoiran nyt potkasee seinään jos joku haluaa meille tulla varkaisiin.
        olen varmaan aiheuttanut nyt paljon mielipahaa näille puudelin omistajille,mutta sekin on totuus,että ne vasta äkäisiä on,mutta ne ei vaan pysty tekemään samaa jälkeä kuin nämä kunnon kokoiset!jos sinun pieni perhoskoirasi olisi esim amstaffin koossa,se tappaisi kaikki,on ne sellaisia pikku räksyttäjiä!
        pitäkää te huoli niistä nyrkillä tapettavista niin me pidetään huolta meidän tappajakoirista,kannattaa varoa,joku päivä sinä voit olla koirani uhri ja suurella todennäköisyydellä oletkin,kun nämä kaikki tappaa...
        hah ha haaaaaa.....pidetään me tappajakoirien omistajat yhtä,meillä on niin upeita koiriakin!!=)

        jep meillä kävi kerran rosvoja mut oli vika kerta nyt on presa canario/alabai rotuinen koira niin tervetuloa terveenä ei poistuta voi tulla minkä tahansa pitin tal rotikan kanssa niitä syödään aamupaloiksi naapurilla on 2 kangal rotuista ei sieläkää ole näkyny eikä näy kutsumattomia ollaan vielä ottamassa keskiaasianpaimenkoira mukaan laumaan


    • Kuinka kauaksi on päästy?

      Amstaffin alkuhistoria on perusteeltaan samanlainen kuin staffilla. 1800 –luvun puolessa välissä Englannista ja Irlannista lähtöisin olevat siirtolaiset tulivat Amerikkaan koirineen. Mm. tunnetun "Cocneyn", Charlie Lloydin, isokokoiset staffit, Paddy ja Pilot, vaikuttivat suuresti amerikkalaisenkannan kehitykseen. Rotua jalostettiin lisäämällä painoa sekä kokoa jalompaan ja toimivampaan suuntaan. Samalla haluttiin säilyttää luonteen lujuus ja terävyys. Myös työominaisuuksia korostettiin. Rajaseudulla asuvat uudisasukkaat saivat amstaffista hyvän farmikoiran, joka osallistui niin farmin vahtimiseen kuin villisian metsästykseenkin. Tuohon aikaan vedonlyönti oli suuressa suosiossa ja amstaffeja käytettiin koiratappeluareenoilla. Typistämällä korvat estettiin niiden repeytymiset tappeluissa. 1800 ja 1900 –luvun vaihteessa koiratappelut kiellettiin yleisesti USA:ssa. Kuitenkin viime vuosisadan alussa ja valitettavasti vielä nykyäänkin koiria käytetään laittomissa koiratappeluissa.

      Lähde: http://www.amstaffiyhdistys.net/historia.htm

      Tässä oli osa, lopun voi käydä lukemassa sivuilta.

      Kysymys kuuluukin kuinka kauas jalostustyön avulla on päästy noista ajoista, jolloin koirarotu kehitettiin?

      Onko se jo vuonna 2009 sosiaalinen koirapuistokoira?

    • tappajakoirien

      luonteella tekemistä sen kanssa, ettei niitä ole paljon Suomessa.

      Sentään suurin osa meistä on fiksuja, eikä hanki sellaista koiraa, poikkeuksia valitettavasti löytyy.
      Kamalaa, jos niitä hyppisi jatkuvasti tuolla vastaan. Onneksi olen vielä tähän asti saanut kulkea puudelini kanssa rauhallisin mielin :)

      • sitä, että...

        Koirilla on jo syntyessään veressä tappaminen eikä koiria suinkaan kouluteta tähän?

        Hmm.. Mitenköhän se kultainen noutaja mahtaisi kasvaa kouluttamattomana? Tulisiko siitä uusi tappajarotu? ;D


      • Staffi-pojan omistaja

        Suomessa vuoden 2008 suosituimpien koirien listalla sakemanni oli ekana, rotikka sijalla 25, staffi sijalla 52 ja amstaffi sijalla 62..
        Valitettavasti näitä poikkeuksia löytyy Suomesta enemmän kuin ilmeisesti kuvittelit.


    • Tietämättömyys, se on pelot...

      Ihmettelen suuresti näitä ihmisten lähettämiä viestejä. Ja näitä "tilastoja" joihin vedotaan. Uskotteko kaiken mitä internetin ihmeellinen maailma ja Google teille sanoo?
      Ja nämä "listat" tapahtumista ovat suurimmaksi osaksi tapaturmia, jotka ovan tapahtuneet tuolla jenkkilässä. Miten se liikuttaa meitä täällä suomessa?
      Tuskin ne koirat ui tänne tappamaan ihmisiä.

      Miten moni tämän tyyppinen koira on hyökännyt taikka tappanut ihmisen täällä meillä, SUOMESSA, viimeisen vaikka 50vuoden aikana?
      Laittakaa nyt niitä tilastoja vain. Meillä on suomessa niin erilainen koira kulttuuri kuin jenkeissä. Ja suomessa on vain murto-osa koiria amerikan koirien lukumäärästä.

      Jokainen koira on oma yksilönsä, JOKAINEN KOIRA ROTUUN KATSOMATTA! Mutta jokaisella on myös perimä, joka jokaisen ihmisen tulisi muistaa. Me muokkaamme koirasta sen mitä siitä haluamme kasvatuksella, mutta aina pitää muistaa mihin se on jalostettu. Totta, että jotkut koirat ovat agressiivisempia kuin muut, mutta se ei tarkoita että kaikki sen rodun edustajat ovat sitä!
      Minusta joka koiralla on oikeus käydä siellä puistossa leikkimässä, paitsi tietenkin jos jo etukäteen tietää ettei tule toimeen. Kaikki eivät ole "hulluja tappajia"!

      Jos ette halua rotuun tutustua, älkää tutustuko. Jos haluatte inhota, hyljeksiä ja pelkää joitain koiria, se on jokaisen oma valinta. Mikäli se tekee elämään jotain sisältöä mustamaalaamalla joitain rotuja, niin onnea vaan!
      Se on tietämättömyys, kun on pelottavaa.
      Jokainen koira on arvokas, ja tulisi olla kaikkien mielestä, jotka koiria rakastaa.
      Joillekkin arvokas ja rakas, hieno eläin on amstaffi toiselle se on whippetti. Se on jokaisen ihmisen oma valinta, minkä nelijalkaisen kummppanin sinne remminpäähän hankkii.
      Mutta tuollainen haukkuminen, se ei tee siitä omasta koirasta/rodusta yhtään sen parempaa.

      Jos ette ymmärää jonkun rakkautta jotain tiettyä rotua kohtaan, ei sen pitäisi olla teiltä pois. Keskittykää siihen omaan nelijalkaseen, ja huolehtikaa vain siitä antaa toisten huolehtia omastaan.

      Ja vielä se, on harmillista minkä maineen jotkut rodut ovat saaneet ja ne ihmiset jotka sellaisen omistaa vain sen takia että jonkun on pakko pönkittää egoaan ja kasvattaa itsetuntoaan koiran avulla! SE ON VÄÄRYYS KOIRIA KOHTAAN!

      • laumanvartija

        taustaiset koirat tappoi pystykorvan ja staffit vauvan, bullmastiffi omistajan tyttöystävän, rotikka pojan...


    • bella

      niin..ethän sinä edes tiedä minkä rotuisesta koirasta on kyse niin älä varmuudella väitä sitä tietynrotuiseksi. Toisekseen jokainen koira on yksilö aivan kuten ihmisetkin ovat yksilöitä. Toisekseen on aivan eri asia sanoa että älkää tuoko koiria koirapuistoon jotka eivät tule toimeen toisten koirien kanssa kuin että älkää tuoka tietunrotuisia koiria koirapuistoon.

      • keskustelu

        Ovathan ne teidän koiranne hyvinkin sosiaalisia, kun lähtevät jahtaamaan toisia koiria ja toisen koiran tullessa lähelle pittbullin omistajaa, alkaa sellainen tappelu, että veri vaan roiskuu!
        Koittakaa nyt tajuta, että näitä koiria ei ole kasvatettu sosiaalisiksi muita koiria ja omistajia kohtaan! Jos se sosiaalisuus on tuota tappeluhakuisuutta niin sittenpähän ovat hyvin jalostettu!


      • eivät millään
        keskustelu kirjoitti:

        Ovathan ne teidän koiranne hyvinkin sosiaalisia, kun lähtevät jahtaamaan toisia koiria ja toisen koiran tullessa lähelle pittbullin omistajaa, alkaa sellainen tappelu, että veri vaan roiskuu!
        Koittakaa nyt tajuta, että näitä koiria ei ole kasvatettu sosiaalisiksi muita koiria ja omistajia kohtaan! Jos se sosiaalisuus on tuota tappeluhakuisuutta niin sittenpähän ovat hyvin jalostettu!

        muotoa sovi koirapuistoon. Liian vihaisia ja herkästi aloittavan tappelun.


      • kielletään myös nämä rodut
        eivät millään kirjoitti:

        muotoa sovi koirapuistoon. Liian vihaisia ja herkästi aloittavan tappelun.

        2 eri labbista purrut minun sakemanni pentua, toinen ei meinannut päästää irti ennenkuin sen omistaja potkaisi koiraansa. Edelleen tämä jälkimmäinen koirapuistossa käy.
        Jackrusseli puri kaverini staffia ja kun kaveri meni väliin puri tämä russeli kaveriani käteen, 9tikkiä. vielä senkin jälkeen tämä russeli puistossa kävi.
        saman omistajan vehnä terrieri narttu ja uros kävi puistossa rotikka/boxeri pennun päälle (olin sivusta seuraaja) tämä hyökkäyksen kohteeksi joutunut pentu kuoli.
        2 basenjia hyökkäsi minun silloisen staffi narttuni päälle, staffiltani jouduttiin poistamaan toinen silmä tämän seurauksena.
        nämä ovat vain osa tapahtumia mitä minun aikanani on käynyt koirapuistossa, eripuolilla suomea viimeisen 11vuoden aikana.

        kaikki koirat voivat käyttäytyä agressiivisesti, se nyt on se ja sama mikä rotu kyseessä.
        joo joo, jotkut saa pahempaa aikaa esim. pitbullit mutta kyllä se 40kilonen labbis uroskin saa tuhoa aikaseks ku sillä kilahtaa.
        että ennenku kaikkia tuomitsette niin miettikää hetki, että onkohan muitakin koiria jotka voisi ehkäpä käyttäytyä agressiivisesti ja hyökkäävästi ihmisiä ja toisia koiria kohtaan. varsinkin jos omistaja ei sitä ole osannu kouluttaa.
        jos te lähette koirapuistosta poistamaan rotuja joiden 1 tai usampi edustaja on käyttäytynyt ei toivotusti, ni ei sinne puistoon saa enään kukaan mennä...!!! järki käteen enneku ihan unohtuu!!


      • ja koirille sattunut
        kielletään myös nämä rodut kirjoitti:

        2 eri labbista purrut minun sakemanni pentua, toinen ei meinannut päästää irti ennenkuin sen omistaja potkaisi koiraansa. Edelleen tämä jälkimmäinen koirapuistossa käy.
        Jackrusseli puri kaverini staffia ja kun kaveri meni väliin puri tämä russeli kaveriani käteen, 9tikkiä. vielä senkin jälkeen tämä russeli puistossa kävi.
        saman omistajan vehnä terrieri narttu ja uros kävi puistossa rotikka/boxeri pennun päälle (olin sivusta seuraaja) tämä hyökkäyksen kohteeksi joutunut pentu kuoli.
        2 basenjia hyökkäsi minun silloisen staffi narttuni päälle, staffiltani jouduttiin poistamaan toinen silmä tämän seurauksena.
        nämä ovat vain osa tapahtumia mitä minun aikanani on käynyt koirapuistossa, eripuolilla suomea viimeisen 11vuoden aikana.

        kaikki koirat voivat käyttäytyä agressiivisesti, se nyt on se ja sama mikä rotu kyseessä.
        joo joo, jotkut saa pahempaa aikaa esim. pitbullit mutta kyllä se 40kilonen labbis uroskin saa tuhoa aikaseks ku sillä kilahtaa.
        että ennenku kaikkia tuomitsette niin miettikää hetki, että onkohan muitakin koiria jotka voisi ehkäpä käyttäytyä agressiivisesti ja hyökkäävästi ihmisiä ja toisia koiria kohtaan. varsinkin jos omistaja ei sitä ole osannu kouluttaa.
        jos te lähette koirapuistosta poistamaan rotuja joiden 1 tai usampi edustaja on käyttäytynyt ei toivotusti, ni ei sinne puistoon saa enään kukaan mennä...!!! järki käteen enneku ihan unohtuu!!

        kaikenmoista..

        aistiikohan ne muut koirat pahan?


      • nyt joku kohta jääny lukema...
        ja koirille sattunut kirjoitti:

        kaikenmoista..

        aistiikohan ne muut koirat pahan?

        siis kyseessähän oli 11vuoden SISÄLLÄ tapahtuneita asioita ja kaikkihan ei ollut tapahtunut minulle, vaan muillekkin ihmisille, jotka tunnen taikka ollut puistossa tapahtuman sattuessa. Niinhän siinä luki, vai väitätkö muuta?! ikinä ei voi tietää kun sinne puistoon astuu sisään, että mitä tapahtuu.

        puistoissa sattuu ja tapahtuu, olen kuullut asioita, nähnyt tilanteita ja omat koirani joutuneet tilanteisiin jotka ovat ikäviä. mutta suurimmaksi osaksi puisto kokemukseni ovat hyviä, ja puistossa kuitenkin käyn vähintään 3kertaa viikossa.
        mutta sanompa myös sen etten ikinä HENKILÖKOHTAISESTI ole nähnyt tilannetta jossa "taistelukoira" rotu olisi käynyt koiran/ihmisen kimppuun. minulla vain hyviä kokemuksia, mutta johtuisikohan sekin siitä ettei minulla ole ennakkoluuloja eikä sitä pelkoa koiria kohtaan. koirahan aistii pelon heti ja jos minä pelkään, aistii oma koirani sen ja viestittää muille koirille että puolustan nyt ihmistäni koska se pelkää. silloin koira ottaa ohjat käsiin. ja ohjat pitäisi aina olla sillä kaksijalkaisella!

        nyt voisi jokainen miettiä mitä voisi ITSE tehdä, jotta tälläisiä tilanteita ei satu. siis tarkoitan myös niitä joilla jokin muu rotu kuin taistelu koira. koska joka koiralla on oikeus puistoon mennä. niitä ei voi käännyttää portilta ihan vaan sen takia että kun sen lajitoveri käyttäytyi niin ja koska pelottaa. älkää menkö puistoon silloin kun siellä on joku joka saattaa itseään arveluttaa. kyllä se sieltä pois lähtee. ja jos rohkenette sisälle mennä niin saatatte yllättyä, voi olla et onkin ihan kiva koira kyseessä.


      • että sanoin
        nyt joku kohta jääny lukema... kirjoitti:

        siis kyseessähän oli 11vuoden SISÄLLÄ tapahtuneita asioita ja kaikkihan ei ollut tapahtunut minulle, vaan muillekkin ihmisille, jotka tunnen taikka ollut puistossa tapahtuman sattuessa. Niinhän siinä luki, vai väitätkö muuta?! ikinä ei voi tietää kun sinne puistoon astuu sisään, että mitä tapahtuu.

        puistoissa sattuu ja tapahtuu, olen kuullut asioita, nähnyt tilanteita ja omat koirani joutuneet tilanteisiin jotka ovat ikäviä. mutta suurimmaksi osaksi puisto kokemukseni ovat hyviä, ja puistossa kuitenkin käyn vähintään 3kertaa viikossa.
        mutta sanompa myös sen etten ikinä HENKILÖKOHTAISESTI ole nähnyt tilannetta jossa "taistelukoira" rotu olisi käynyt koiran/ihmisen kimppuun. minulla vain hyviä kokemuksia, mutta johtuisikohan sekin siitä ettei minulla ole ennakkoluuloja eikä sitä pelkoa koiria kohtaan. koirahan aistii pelon heti ja jos minä pelkään, aistii oma koirani sen ja viestittää muille koirille että puolustan nyt ihmistäni koska se pelkää. silloin koira ottaa ohjat käsiin. ja ohjat pitäisi aina olla sillä kaksijalkaisella!

        nyt voisi jokainen miettiä mitä voisi ITSE tehdä, jotta tälläisiä tilanteita ei satu. siis tarkoitan myös niitä joilla jokin muu rotu kuin taistelu koira. koska joka koiralla on oikeus puistoon mennä. niitä ei voi käännyttää portilta ihan vaan sen takia että kun sen lajitoveri käyttäytyi niin ja koska pelottaa. älkää menkö puistoon silloin kun siellä on joku joka saattaa itseään arveluttaa. kyllä se sieltä pois lähtee. ja jos rohkenette sisälle mennä niin saatatte yllättyä, voi olla et onkin ihan kiva koira kyseessä.

        KAIKEN tapahtuneen sinulle. Sekä katso tarkemmin; kirjoitin koirille, en koirille(SI).
        Nyt joku kohta jääny lukemtta. ;D Mistä teitä sikiää? ;)


      • somaa..ihanaa
        että sanoin kirjoitti:

        KAIKEN tapahtuneen sinulle. Sekä katso tarkemmin; kirjoitin koirille, en koirille(SI).
        Nyt joku kohta jääny lukemtta. ;D Mistä teitä sikiää? ;)

        llani jos ymmärsin tekstisi väärin. mutta kirjoittaahan voin mitä päähän juolahtaa, vaiko? niinhän täällä kaikki muutkin tekee...

        kirjoitit, että "aistiiko muut koirat pahan?" siis mistä? siitä rotikka/boxeri pennusta? minun 6kk sakmemanni pennusta? vaisso....

        ja selityksesi näille tapaturmille on "aistiiko pahan" kun kyseessä ei ole ollut tälläinen pitbull yms. rotu?! no hitto, ehkä nekin vaan aistii pahan. vai?

        meitä sikiää mistä sikiää....ja antaa meidän sikiää, kuin mekin annamme teidän.:D


      • on taas näppärää
        että sanoin kirjoitti:

        KAIKEN tapahtuneen sinulle. Sekä katso tarkemmin; kirjoitin koirille, en koirille(SI).
        Nyt joku kohta jääny lukemtta. ;D Mistä teitä sikiää? ;)

        olen todella pahoillani jos ymmärsin tekstisi väärin. mutta kirjoittaahan voin mitä päähän juolahtaa, vaiko? niinhän täällä kaikki muutkin tekee...

        kirjoitit, että "aistiiko muut koirat pahan?" siis mistä? siitä rotikka/boxeri pennusta? minun 6kk sakmemanni pennusta? vaisso....

        ja selityksesi näille tapaturmille on "aistiiko pahan" kun kyseessä ei ole ollut tälläinen pitbull yms. rotu?! no hitto, ehkä nekin vaan aistii pahan. vai?

        meitä sikiää mistä sikiää....ja antaa meidän sikiää, kuin mekin annamme teidän.:D


      • päättää,
        on taas näppärää kirjoitti:

        olen todella pahoillani jos ymmärsin tekstisi väärin. mutta kirjoittaahan voin mitä päähän juolahtaa, vaiko? niinhän täällä kaikki muutkin tekee...

        kirjoitit, että "aistiiko muut koirat pahan?" siis mistä? siitä rotikka/boxeri pennusta? minun 6kk sakmemanni pennusta? vaisso....

        ja selityksesi näille tapaturmille on "aistiiko pahan" kun kyseessä ei ole ollut tälläinen pitbull yms. rotu?! no hitto, ehkä nekin vaan aistii pahan. vai?

        meitä sikiää mistä sikiää....ja antaa meidän sikiää, kuin mekin annamme teidän.:D

        mitä kirjoitat, hups ;D hahhaaa


      • koirien omistajat
        somaa..ihanaa kirjoitti:

        llani jos ymmärsin tekstisi väärin. mutta kirjoittaahan voin mitä päähän juolahtaa, vaiko? niinhän täällä kaikki muutkin tekee...

        kirjoitit, että "aistiiko muut koirat pahan?" siis mistä? siitä rotikka/boxeri pennusta? minun 6kk sakmemanni pennusta? vaisso....

        ja selityksesi näille tapaturmille on "aistiiko pahan" kun kyseessä ei ole ollut tälläinen pitbull yms. rotu?! no hitto, ehkä nekin vaan aistii pahan. vai?

        meitä sikiää mistä sikiää....ja antaa meidän sikiää, kuin mekin annamme teidän.:D

        saa yhtä helposti raivon valtaan kuin koiransa! Merkillistä:)

        Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että näitä tappajakoiria omistaa ja ihannoi kaikki muut paitsi tasapainoiset,rauhalliset ja katsos sellaiset sosiaaliset ihmiset:)


      • varmasti
        keskustelu kirjoitti:

        Ovathan ne teidän koiranne hyvinkin sosiaalisia, kun lähtevät jahtaamaan toisia koiria ja toisen koiran tullessa lähelle pittbullin omistajaa, alkaa sellainen tappelu, että veri vaan roiskuu!
        Koittakaa nyt tajuta, että näitä koiria ei ole kasvatettu sosiaalisiksi muita koiria ja omistajia kohtaan! Jos se sosiaalisuus on tuota tappeluhakuisuutta niin sittenpähän ovat hyvin jalostettu!

        oletko ihan nähnyt tälläisen tilanteen kun veri vaan roiskuu??? hah älä naurata ihan samalla tapaa sen veren saa roiskumaan sakemanni, dopperi, rotikka jne jne.. mutta olet jäänyt asiaa märehtimään vain koska se on ollut juuri pitti mutta et edes miettisi koko juttua jos asialla olisi ollut joku muu koirarotu...


      • kun nauraa
        päättää, kirjoitti:

        mitä kirjoitat, hups ;D hahhaaa

        Ensin suutetaan tahallaan koirien omistajat ja sitten hopsan koiran omistaja suuttuu sen lopputtoman ärsytyksen jälkeen ja sitten haukutaan koiran omistajaa. Nyt on aika naurettavaa ja lapsellista juttujen perusteella ei sitä ikääkään löydy pahemmin :) Jokainen koirarotu on ihana ja ennenkaikkea jokainen eläin on ihana vaikka kaikki ei tykkää pienistä koirista taikka kaikki ei tykkää isoista koirista mutta se että juuri sinä et pidä isoista koirista ei poista sitä faktaa etteikö isot koirat ole ihania :) Eikä se ole sinulta mitään pois vaikka ihmiset tykkää isoista koirista niin miksi sitten haukkumaan ja arvostelemaan ihmisiä ja koiria joita sinä et tunne?


      • pieniä
        päättää, kirjoitti:

        mitä kirjoitat, hups ;D hahhaaa

        iloja...
        olen niin iloinen puolestasi, että saat revittyä huumoria, vaikka mistä. esim.muiden ihmisten epäkuntoisista tietokoneista.
        ei paha..! :D

        mulla on ollu varmaan tosi huono kasvatus metodi, kun en osaa iloita muiden epäonnesta ;DDD


      • tietokone..
        pieniä kirjoitti:

        iloja...
        olen niin iloinen puolestasi, että saat revittyä huumoria, vaikka mistä. esim.muiden ihmisten epäkuntoisista tietokoneista.
        ei paha..! :D

        mulla on ollu varmaan tosi huono kasvatus metodi, kun en osaa iloita muiden epäonnesta ;DDD

        buahahaa ;D Toi oli päivän paras! :D


      • tavalla
        pieniä kirjoitti:

        iloja...
        olen niin iloinen puolestasi, että saat revittyä huumoria, vaikka mistä. esim.muiden ihmisten epäkuntoisista tietokoneista.
        ei paha..! :D

        mulla on ollu varmaan tosi huono kasvatus metodi, kun en osaa iloita muiden epäonnesta ;DDD

        tämäkin liittyi millään tapaa epäkuntoisiin tietokoneisiin? ja kyllä minä uskon että sinulla on kasvatuksessa mennyt jokin pahasti pieleen kiva jos itsekkin olet sen huomannut :)


      • ottaa
        tavalla kirjoitti:

        tämäkin liittyi millään tapaa epäkuntoisiin tietokoneisiin? ja kyllä minä uskon että sinulla on kasvatuksessa mennyt jokin pahasti pieleen kiva jos itsekkin olet sen huomannut :)

        ne vitamiinit! on se jännääkun mennään henkilökohtaisuuksiin. epäkuntoisella koneella tarkoitin sitäkun viestini oli vahingossa tullut kahteen kertaan, en muuta.mutta pyydän nöyrästi anteeksi siitä, että toin asian julki ja se sinun elämääsi noin kamalasti rasitti. hyvin pahoillani.

        muttapysy raukka housuissa!


      • että nautit
        tietokone.. kirjoitti:

        buahahaa ;D Toi oli päivän paras! :D

        onneksi saan sinut hyvälle tuulelle.huomaa että kyseessä hyvinkin yksinkertainen ja simppeli ihminen,kun ei muuta vaadita.. ;D


      • huomaa siinä
        että nautit kirjoitti:

        onneksi saan sinut hyvälle tuulelle.huomaa että kyseessä hyvinkin yksinkertainen ja simppeli ihminen,kun ei muuta vaadita.. ;D

        vaiheessa, jolloin ristiriita-asiassa ei pysty hillitsemään itseään, ei pysty puoltamaan omia näkemyksiään provosoitumatta äärimmäisyyksiin, joka johtaa loppukädessä henkilökohtaisuuksiin. Vihaisena toisten syyttely on ainoa, mitä heikko ihminen pystyy tekemään. Kuten sanotaan "hyökkäys on paras puolustus" Haukkuminen ja muu mollaaminen saa hyvänolon tunteen pintaan ja alitajuntaisesti viestii itselleen vastapuolen loukkaantuneen ja haavoittuneen. Heikko ihminen tuntee tällöin itsensä voimakkaammaksi.

        Edellinen kirjoittaja on hyvä esimerkki siitä mitä heikkous on.

        Vahva ihminen sen sijaan ottaa henkilökohtaiset loukkaukset vastaan, mutta jättää vastaamatta niihin, eikä haavoitu niistä. Ei koe tarvetta lytätä muita.


      • lisäys loppuun,
        huomaa siinä kirjoitti:

        vaiheessa, jolloin ristiriita-asiassa ei pysty hillitsemään itseään, ei pysty puoltamaan omia näkemyksiään provosoitumatta äärimmäisyyksiin, joka johtaa loppukädessä henkilökohtaisuuksiin. Vihaisena toisten syyttely on ainoa, mitä heikko ihminen pystyy tekemään. Kuten sanotaan "hyökkäys on paras puolustus" Haukkuminen ja muu mollaaminen saa hyvänolon tunteen pintaan ja alitajuntaisesti viestii itselleen vastapuolen loukkaantuneen ja haavoittuneen. Heikko ihminen tuntee tällöin itsensä voimakkaammaksi.

        Edellinen kirjoittaja on hyvä esimerkki siitä mitä heikkous on.

        Vahva ihminen sen sijaan ottaa henkilökohtaiset loukkaukset vastaan, mutta jättää vastaamatta niihin, eikä haavoitu niistä. Ei koe tarvetta lytätä muita.

        Tuohon viestiisi voi yksinkertaisesti ja kohteliaasti, loukkaamatta, vastata kiteytetysti; KIITOS,SAMOIN ;D

        Niin ja lue tuo edellinen, saatat tunnistaa itsesi, joka tämän epäkuntoisen tietokoneen kanssa takkusi ;D ;D


      • selvennyksestä
        huomaa siinä kirjoitti:

        vaiheessa, jolloin ristiriita-asiassa ei pysty hillitsemään itseään, ei pysty puoltamaan omia näkemyksiään provosoitumatta äärimmäisyyksiin, joka johtaa loppukädessä henkilökohtaisuuksiin. Vihaisena toisten syyttely on ainoa, mitä heikko ihminen pystyy tekemään. Kuten sanotaan "hyökkäys on paras puolustus" Haukkuminen ja muu mollaaminen saa hyvänolon tunteen pintaan ja alitajuntaisesti viestii itselleen vastapuolen loukkaantuneen ja haavoittuneen. Heikko ihminen tuntee tällöin itsensä voimakkaammaksi.

        Edellinen kirjoittaja on hyvä esimerkki siitä mitä heikkous on.

        Vahva ihminen sen sijaan ottaa henkilökohtaiset loukkaukset vastaan, mutta jättää vastaamatta niihin, eikä haavoitu niistä. Ei koe tarvetta lytätä muita.

        olo tuntuu jo huomattavasti viisaammalta :D


      • hyvä, ja
        selvennyksestä kirjoitti:

        olo tuntuu jo huomattavasti viisaammalta :D

        hyvää kesän odotusta:)


      • Anonyymi
        hyvä, ja kirjoitti:

        hyvää kesän odotusta:)

        olen ny selaillu näitä sivuja ja pakko sanoa ei ole kirjoittajien älykkyysosamäärä paljoa kengännumeroa isompi suurin tunne oli myötähäpeä miten kirjoitus ja lukutaitoisilta ihmisiltä voi tulla näin järjenvastaisia kommentteja


    • Kiitos!

      Ihme juttu, kun pittien ja staffien ym. omistajat tulee näille palstoille huutamaan asiattomuuksia ja rääpimään naamaansa, vaikka tietävät varmasti tarkasti mistä täällä puhutaan.

      ASIALLISIA VIESTEJÄ, KIITOS!

      • ei täällä voi väitellä asia...

        kyllä sinäkin hermostuisit jos sinun rotuasi mollattaisiin.. etkä voi edes ymmärtää kuinka se kiehuttaa ellet ole kyseisten rotujen omistaja. kaikenmaailman karvasten omistajat alkavat arvostella että kaikki taistelukoirat ovat vaarallisia jos joku yksilö on jotai tehnyt jollekin niin ei se tarkoita että kaikki rodun edustajat ovat vaarallisia jos näin ajateltaisiin olisi kaikki koirarodut pirun vaarallisia..


    • että..

      Tiesitkö että on aivan vääräkäsitys, että bullit olisivat vihaisia. Itse en omista bullia, mutta lehdissäkin jatkuvasti kuullaan että bullit, bullit, bullit, ihan kuin muita aggressiivisiä koiria ei olisi olemmassakaan. Itselläni on husky ja aina kun menen koirapuistoon kaikki katsovat minua ja koiraani sillä silmällä että husky! iik! nyt lähdetään pois! vaikka oma koirani on varsin herttainen, eikä tekisi pahaa kenellekään. Kerran koirapuistossa kun Nella oli vielä nuorempi, rupesi joku pystykorva pomottamaan Nellaa, ja Nellahan siitä suuttui. Nella onneksi vain vähän murahti ja pyysin voisiko pystykorvan omistajakin vähän hillitä koiraansa. No me päätettiin sitten lähteä pois kun rupesi ärsyttämään kun koira saa tehdä mitä huvittaa. Vaikka koira tuleekin sinne pitämään hauskaa, jonkun näkönen kuri täytyy silti säilyä.
      Olen opettanut Nellalle sanan; älä välitä. Se on toiminut hyvin. :) monet silti kysyvät, eikö huskyt ole yleensä aggressiivisia toisille koirille? se ärsyttää ihan tosissaan. Nella ei ole koskaan tehnyt pahaa kenellekään. Minusta on kuitenkin ihan sallittua että toinen koira saa vähän alistaa toista, jos se on sellainen rasavilli.Kunhan veritappelua ei synny! Bullit ovat mielestäni ihan herttaisia koiria, eivät bullit ole sen aggressiivisempia kuin muut kaan koirat, vaikka näin ikävä kyllä yleenmsä luullaan.

    • bullterrierini

      kimppuun ja sai ärähdyksen vaan ei purrut ei koirani! mun vaan piti mennä hoitaan koirani haavaa ja sain helvatti haukut siis niinku kahelta koiraihmiseltä tulla puistossa ja kehoituksen pysyä poissa kun koirani ei ole haluttu siellä!

      • S.T. ANGER

        lähistöllä 2 pibullia, molemmat uroksia . Toinen, vastuuntuntoinen omistaja ja rotunsa tunteva ei päästä koiraansa muiden kanssa puistoon. (pittihän ei ole puisto koira ) Toisen pitin omistajat eivät tunteneet rotuaan näytti olevan semmoisen.. Sen jatke... Kävi melkein heti koirani kimppuun, koirani yritti karkuun. pitti kävi kurkkuun ja samalla sen piiki panta teki koirani naamaan reikiä. Hakkasin pittiä taluttimella ja omistajat seisoivat silmät selällään kuin urheilu matsia seuratessa!!! koirani pääsi irti ja tuli taakseni...yritin suojella sitä mutta pitti takertui taka reiteen. koirastani repesi nahkaa kaulasta ja reidestä, verta valui.......olin melekin shokissa. pitin omistajat PAKENIVAT koiran kanssa paikalta... HUOM! marjapuuron värisellä pienehköllä autolla ei hirveän vanhalla autolla.... koira oli kesäkuussa-10 n.yli 1 vuoden ikäinen korvat leikattu, turkki oli sininen/harmaa ja hirveän massiivinen piikkikaulapanta kaulassa. kaksi homoo äijää toinen näytti paksummalta ja toinen normaali molemmat aika pitkiä., mutta hemmetin tyhmiä. Mä vannon seuraavan kerran kun mun koiran kimmppuun käydään niin mä isken puukon seen selkärankaan!! niin raivona olen jos vielä joku uskaltaa....

        paitsi yksi pitti/amstaffi uros on aivan ihana ja ollut pienenstä asti puistoissa ja erillaisisa paikoissa. Täydellinen koira.


    • CAO

      pittin koirapuistossa, ei ollut kovin paha tapaus. Aloitti kyllä ottelun , mutta hetken päästä huusi kuin tapettava kun koirani piti sitä kurkusta maata vasten. Koirani irrotti kun karjaisin, pittin omistaja poistui tarhalta ja haukkui koirani hulluksi.

    • riklov

      minun amstaffini ei ole epä sosiaalinen, jos joku antaa aiheen hän kyllä vastaa. ja tästä johtuen monet ajattelevat amstaffien olevan agressiivisia. usein aloittaja on toinen koira mutta sitä ei pidetä minään jos rotu sattuu olemaan vaikkkapa pystykorva tms. . usein tälläisten isännät tai emännät ovat itse syypäitä. katsokaaa tarkemmin kuka antaa alun tilanteelle.

      • jeemaan

        Topicin alussa joku puhui "herkemmin kimppuun hyökkäävästä terrieristä"
        Noh, amstaffihan ON terrieri, Amerikanstaffordshiren terrieri :)

        Itselläni oli paljon ennakkoluuloja kyseistä rotua kohtaan, koska kaverini kotona oli ISO amsu uros, joka kerran "kävi päälleni" (olisi halunnut että silitän, mutta koska pelkäsin niin hän vaistosi sen), sitten näin erään toisen amsun, joka oli niin suloinen tapaus, ihmettelin että mistä ihmeestä olin keksinyt että amsu olis muka joku tappajakoira!!!!???? Sen jälkeen kaverilleni tuli amsu, ja kyllähän se leikki aika rajulta cavani kanssa joskus näyttää kun toinen on puolet nuorempi, mutta melkeen 10 kiloa painavampi, mutta ei oo kyllä mitään pahaa sanottavaa kys. rodusta. Ihania koiria, ja ihanat nappisilmät!!


    • tottuusmunsuusta

      kaikki vastaan tulleet bullit on ollu pelkoagressiivisia. Näkee toisenkoiran niskakarvat pystyyn ja päälle. Ihan sama alistuuko muut vai mitä tekee. Lopetettavaksi koko rotu.

      • :DD

        mitäköhän rotuja tarkoitat sanalla "bulli"? Et taida tietääkkään kuinka moneen rotuun voit tuolla viitata :D


    • -.-

      -.-.-.-.- Voiiii luoja :D

      Itselläni on täysin puhdas jenkeistä tuotu pitti. Se vielä on tälläinen ylisosiaalinen tapaus eikä ikinä ole yhdellekkään koiralle mitään tehnyt. MUTTA koirapuistossa sitten erään tyttelin kultainennoutaja kävi koirani kimppuun ja todella pahannäköiset puremajäljet kylkeen tuli. Samoin myös pentuna koirani kimppuun kävi joku pieni terrierisekoitus. Ja ihme kyllä. kumpikaan omistajista ei aluksi meinannut suostua edes anteeksi pyytämään koska MINULLA ON TAPPAJAKOIRA. .... enkai minä nyt pittiä koirapuistoon toisi jos se oikeasti muiden päälle kävisi? nyt tosiaan poitsulla on ikää 4v ja ihan kaikkien uroksien kanssa ei enään tule toimeen.joten koirapuistoilutkin olemme unohtaneet. Mutta luulisi että jokainen koiran omistaja (oli sitten rotuna pikkumoppe tai iso laumanvartija) tietäisi miten OMA koira muita kohtaan käyttäytyy ja jättää sitten vaikka sen chichuahuansa kanssa koirapuistoilut väliin jos se ei muiden koirien kanssa toimeen tule.

    • Rubi-koiran omistaja

      No voi hellanlettas....Aina kuulee tätä typerää päivittelyä tietyistä roduista....Ite oon kuullu, että dogo argentino on sekopäinen....Te kaikki kukkahattuselmat, jotka syyttelette tiettyä rotua, taidatte tosiaan olla niin tyhmiä, ettette tajua, että juuri se teidän pikku pilalle hemmoteltu, kuriton pikkurakkinne on 2 kertaa pahempi kuin joku kiltti, oikein kasvatettu amstaffi? Joten teillä ei ole varaa syytellä muita rotuja....Tottakai, amstaffit yms. voivat olla sekopäisiä, mutta katsokaahan, höpsöt mummelit, kun koiraan vaikuttaa pitkälti se, millaisen kasvatuksen se saa, millaisissa olosuhteissa se elää jne. Ja miten se on ollut tekemisissä muitten koirien kanssa....Ja juuri teidän niistä mielenvikaisista pikkupiskeistä näkyy, että olette tyystin epäonnistuneet koirienne kasvatuksessa....en siis halua kenenkään koiraa sanoa mielenvikaiseksi, mutta kun niitä löytyy just näistä pikkuräkyttäjistä, jotka on vihasia koirille sekä ihmisille....mielenvikasia koiria löytyy kaikista roduista, mutta faktahan on, ettei kaikki koirat ole sellasia, joten koettakaa nyt painaa se vittu päähänne, helvetin imbesillit uusavuttomat....nyt haukuin tosissani näitä höpsöjä, mutta kun tuntuu, että ihmiset osaa sitten olla niin HELVETIN TYHMIÄ....että kaikki tietyt rodut tappaa lapsia ja muita koiria, no kun ei kaikki tee niin, kyllä tuommoinen pitäisi tajuta, koska se on perkele totta....itellä ei ole kokemusta amstaffeista ja näistä muista, mitä ihmiset niin pelkäävät ja olen kuullu, että ne ei välttämättä tule kaikkien koirien kanssa toimeen, mikä on myös totta, mutta so what? Eihän mikään koira tule joka ikisen koiran kanssa toimeen ja jokarotuinen koira on yksilö....ei kaikki staffit ole samanlaisia....Itellä on sekarotunen narttu, jolla on vahva ja itsevarma ja dominoiva luonne ja se on alistanu puistossa yhtä amstaffia, joten kummassa koirassa vika? Minun tietysti, ei tässä Rico-nimisessä amstaffissa....ei mun koira ketään yritä kuitenkaan raadella hengiltä sentään, mutta vastaa kyllä takaisin, jos joku koira rupee sille murisemaan....Ja niin tekee moni muukin koira....siis ei edelleenkään hyökkää päälle, jos joku haastaa riitaa, mutta puolensa kyllä pitää....ilmankos on ottanu yhteen mm. siskoni kettarin kanssa ja kettuterrieri on myös vahvaluontoinen....Muuten mun koira tulee juttuun muitten koirien kanssa, mutta ei tietenkään ihan kaikkien....Noh, kaikki koirathan alistaa muita, se on fakta, eri asia on, kannattaako koiran antaa tehä niin....ei varmaankaan....mun koira on myös alistettu....Meni vähän ohi aiheen, mutta eikö tämä tiettyjen rotujen syyttely ikinä lopu? eihän normaalisti mikään koira ole syntyessään mielenvikainen, mutta tottakai koirasta voi tulla sellanen olosuhteiden ja kasvatuksen ansiosta....Ja nyt kun kerroin, millanen koira mulla on eikä siinä ole rahtuakaan niin staffia kuin amstaffiakaan....joten älkää helevetti syytelkö pelkästään niitä rotuja....Mulla ei ole mitään amstaffeja vastaan, ei, vaikka eivät sietäisi muita koiria....Vaikeahan sellasten koirien, jotka on vaa muutaman kerran nähny toisen lajikumppanin, mutta muuten eivät ole yhtään sekuntia olleet muitten nelijalkasten kanssa tekemisissä, on sietää silloin muita koiria, ylipäätään ketään koiraa....en tosiaankaan väitä, etteikö kaikki amstaffit yms. muut ole olleet tekemisissä muitten koirien kanssa, jonka vuoksi ne on mukamas aggressiivia muille koirille, mutta sellasiakin löytyy ja se ei ole ihme, jos sellanen amstaffi vierastaa muita koiria, kun ei ole niihin ollenkaan tutustunut....tai on niille jopa vihanen....naapurilla belgianpaimenkoira, joka on ärhäkkä muille, itteään nuoremmille koirille, kun ei ole niitten kanssa paljon ollu tekemisissä ennenku mun naapuri otti sen....ja se on tullu sille vasta 6-vuotiaana....joten eihän se ole ihme....vaikkakin edelleen amstaffit eivät välttämättä tule kaikkien koirien kanssa toimeen, niin on vaikka minkä rotusia, jotka ei tule, joten järki käteen....ei kukaan ihminen voi olla noin helevetin tyhmä....:) ei läheskään kaikki amstaffit yms. muut ole ihmisille ja muille koirille vihasia, ehkä ovatkin joillekin koirille, mutta edelleenkin kaikki koirat ei tuu toimeen keskenään ja piste....ja yleensä nämä rodut on ihmisrakkaita, mutta eivät varmasti ole, jos ihmiset on niitä paskasti kohdelleet ja tehneet niistä semmosia niinku ei mikään koira....ite oon tutustunu Staffordshiren bullterrieriin ja oli ihana kaveri, mitä nyt vähä voimaa löyty, että ku yritti antaa pusun, ni vahingossa töytäs kuonolla naamaan ja se sattu....nuori ja höselö kaveri....ja omistaja sanoi, että ovat ihmisrakkaita niinku on varmaan amstaffitkin ja pitbullit, eivät tietenkään kaikki, mutta tuskin nuo rodut vihaavatkaan ihmisiä, jollei niistä ole edelleenkin tullu semmosia....

    • Julmamies

      Pelätkää omistajaa eikä koiraa. mulla jos tulee ongelmia toisten koirien omistajien/koirien kanssa niin ei muuta kuin koira kiinni (on muuten amstaffi) ja nyrkki ja monoo päähän jos ei puhe tehoo. jompikumpi tehoo aina. itseäni vituttaa kaikki vammaset koiran ulkoiluttajat jotka tuo koiransa 5 sentin päähän omastani vaikka kiellän ja näitä kusipäitä tulee vastaan joka ikinenpäivä. vaikka koiranne olisi kiltti niin mun ei oo ja en kyllä varmasti jää myöskään selvittämään asiaa jos joku vittpää tuo fifinsä viereen kielloista huolimatta ja saa hampaista.

      • mitä hihnan päässä

        Mul on Fifi,muttei tulis mieleenkään päästää sitä jonkun idiootin perässään raahaaman rakin viereen.
        Josko vaikka kouluttasit sitä.


    • SaritaatiraS

      Pläjäytän yhden faktan tässä heti ensimmäiseksi :)

      Pitbulleja ei ole yhtä ainuttakaan Suomessa, kyseessä siis mitä ilmeisimmin Staffordshirenbullterrieri, jota luullaan usein Pitbulliksi :)

      Roduista sen verran, että itselläni nyt sattuu olemaan Bullterrieri ja Staffordshirenbullterrieri. Aktiivisia koirapuistokävijöitä ollaan poikien kanssa (uroksia siis molemmat) ja kenellekkään ei ole herrat räyhänneet, leikkineet kyllä ja monta kaveria siellä onkin.

      Kaikki molossityyppiset koirat ovat jalostukseltaan vahvaluonteisia, koulutus pitää aloittaa varhain. Moni luulee pärjäävänsä molossi-koirien kanssa ja usein käy toisin. (Molossityyppisiin koiriin kuuluu, bull-alkuiset koirat, sekä dogot yms)

      Oma 11-vuotias tyttäreni voi käydä omien koirien kanssa huoletta lenkillä.

      Älkää siis yleistäkö näitä hienoja rotuja, yhden kokemuksen takia.

      • Anonyymi

        mikä tää juttu ettei ole pitbulleja suomes en tiedä sit mut asun suomessa ja naapuris on kaksi pitbullia ja meillä amerikanpitbull nää on eri rotuja mitä moni ei erota ja pitbull ei ole rekisteroitu rotu amerikanbitbull on


    • 19+11

      Aika vastuutonta mielestäni antaa mitään koiraa 11 vuotiaan lapsen ulkoilutettavaksi . Koira on koira ja vasta kun se on kuollut voit sanoa "se oli 100% varma niin kauan kuin se eli" . Koska olet itse hankkinut noin upeita rotuja pitäis sinun olla myäs niin vastuuntuntoinen ettet anna niitä lapsen käsiin ! Enkä tarkoita etteikö koirasi olisi kilttejä mutta mitä vain voi sattua ja sitten on jälki rumaa .
      Joku tälläinen vastuuntunnoton äiti oli antanut 10 vuotiaalle tytölleen staffin ulkoilutettavaksi jota sitten revittin oikein porukalla toisesta koirasta irti .

      Käsittääkseni myö AITOJA pittejä löytyy jo suomesta .

    • naurattaa

      Porukka sekoo tääl huolella :D

      Joo ensinnäkin SUOMESSA ON AITOJA PITTEJÄ. Ulkomailta tuotuja, suomessa kukaan ei TIETÄÄKSENI kasvata AITOJA PITTEJÄ!

      Itselläni on amstaffi 6kk ja niin sosiaalinen tapaus kuin vain voi olla. Jos koirani osoittaisi aggre käytöstä jäisi meiltäkin puistoilut pois. Meillä on n. 12 koiran porukka ja kukaan muiden koirienomistajista ei ole kiertänyt meitä kaukaa.

      Koiria kyseissä puistossa on kääpiövillakoirasta-dobermanniin.

      • Anonyymi

        kyllä suomessa kasvatettiin pitbulleja siitä tuli teevees ohjelma missä englantilainen toimittaja jäljitti sinne salaa tuotuja pitbulleja ku rotu on sielä kielletty ja pääty suomeen ja kuvattiin salaa suomalainen kasvattaja jolla oli yli 50 pitbullia myynnis tämmöset tyypit jotka sanoo ettei jotain ole suomessa eivät tiä mitää ainut rotu mitä täältä ei pitäis löytyä on oikeasti paha koira rotumääritelmäs on agressiivinen jopa omistajia kohtaan määrätyssä tilanteessa näitä on intias ja pakistanissa katsokaa hakusanalla bully kutta niitä tuotiin -70 luvulla venäjälle mut ne ei oikein pärjänny pakkasessa 2 kuoli ja muutama sairastu niin et piti lopettaa mut nyt on ilmastonmuutos eikä ole enää -25 pakkasia et sieltä vaan hakeen koira niin tulee elämästä jännittävä mut ei pitkä sen kans ku menee koiratarhalle voi olla vähän aikaa hulinaa ja kovaa menoo ja kovenee jos ei muut tajua häipyä tarhasta


    • nn

      Jokainen rotu sopii koirapuistoon jos sitä pennusta asti siellä käyttää.Mikä sen parempi tapa tutustua toisiin koiriin.

      Omistajassa vika jos tuo rähisevän koiran puistoon,rodulla ei ole väliä.Jos koira ei osaa olla muiden koirien kanssa,niin omistajan täytyy tajuta ettei koiraa voi tuoda puistoon.Hyvin yksinkertaista,mutta valitettavasti jotkut ei tätä tajua.

      Hyvät ihmiset ilmoittakaa rähisijäkoirien omistajista jotta heidät saa pois puistoista,tiedän tapauksia jotka ovat saaneet porttikiellon koirapuistoon.

    • Lendie

      En jaksanut koko pitkää viestiketjua lukea, mutta sen verran haluan keskusteluun osallistua ja kertoa, että eilen ollessani taas kerran 1-vuotiaan uros-corgini kanssa tutussa tampreen santalahden koirapuistossa, amstaffi hyökkäsi jo parin minuutin jälkeen puistossa koirani kimppuun, eikä minun pienellä corgillani ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia juurikaan puolustautua. Eniten tapauksessa järkytti se, että omistaja tiesi koiransa olevan aggressiivinen muita uroksia kohtaan, mutta silti toi sen yleiseen koirapuistoon. Onneksi koiralleni tuli vain pieni haava toiseen korvaan, olisi voinut pahaa jälkeä saada aikaan iso amstaffi, ja kun hyökkäsi vielä ihan yllättäen. Luonnekuvauksessakin sanotaan, että "Amstaffi ei välttämättä sovellu ulkoilutettavaksi koirapuistoissa. Vaikka se itse olisikin sosiaalinen, se voi kuitenkin ottaa haasteen vastaan. Jälki voi olla tällöin todella ilkeän näköistä ja vaikutukset koiran luonteeseen lopunikäiset."

    • ääliöt!

      HEI HALOOO!
      Mitä eroa on kultasellanoutajalla ja amstaffilla? -ööö, maine?! jooo!
      Kyä se on taluttajassa yleensä vika jos koira on agressiivinen tai dominoiva.
      Miettikääpä nytten hei chihuahuaakin, kyllähän nekin lenkillä muille koirille räksyttää, mut sille van nauretaan kun eihän se nyt voi pahaa tehdä kun se on nii pieni ja söpö.. jos sen rodun koirat olis hieman isompia niin rotu kiellettäisiin varmaan laissa. JA MIKÄ AJATTELUTAPA ON ETTEI PIENILLÄ KOIRILLA TARVITSE PITÄÄ YHTÄ TIUKKOJA RAJOJA KUIN ISOILLA?
      HERÄTYSTÄ!

    • hohhoijjaa ihmiset

      Koirapuistoon ei myöskään mitään hulluja koiria, kuten colliet, bordercolliet, villakoirat, chihuahuat, kultasetnoutajat ja muut! Ihan hullua sakkia kaikki, pitäisi melkein kieltää lailla.

      Tai sitten ne koirat, jotka alistava/purevat, hykkivät ja yksinkertaisesti vihaavat muita koiria voivat pysyä poissa. Nimimerkillä omistan collien ja bordercollien, enkä taatusti vie bortsuani koirapuistoon kun tiedän, että on aggressiivinen dominoiville nartuille. Collie pitää puoliaan jos muut käyvät liian tuttavallisiksi.

    • hohhoiJAA

      Ei se vika kuule oo siinä koirassa/rodussa! :D Sitä ei vaan oo kunnolla koulutettu... C:
      Mut kerran oltiin meiän kaksvuotisen nartun kanssa puistossa, niin yks kävi semmosen 8kk pennun kimppuun. :< Ei ees sanonu anteeks, jäi vaan töllistelemään siihe. -.-
      Ja pennun omistaja pentu lähtivät.

    • Amstaff

      Siis voi jumala auta!... Ei se vika ole siinä koirassa.. Amstaff On mitä herttaisin ja ystävällisin koira. MUTTA mikäli kimppuun tullaan niin varmasti itseään puolustetaan eikö? Näinhän tekee myös raadollinen rotu ihminen.... Näin myös amstaff tekee. En tunne yhtään yksilöä joka olisi aloittanut kahan tosin siitä kakahakan aloittajasta ei "muisteta" mainita näitä juttuja kirjoittaessa. Eihän sellanen Toyvillakoira kavi toisen kimppuun juttu myy???? Vai olenko ihan väärässä? Lehdet tekee näillä jutuilla rahaa ja naapurin mummot saa jutun ainesta tamppaustelineelle josta juttu kantautuu myös toisten korviin sillä kuuluisalla puhelimella.

    • tästä hieman asiaa

      On amstaffeja jotka tulee muiden koirien kanssa toimeen hyvin ja on niitä jotka eivät tule toimeen muiden koirien kanssa.Sama se on jokaisella rodulla,koirat on yksilöitä kuten me ihmiset myös.Eikä mekään tulla kaikkien kanssa toimeen.

      Omistajan on pakko tietää tuleeko taistelukoiraksi aikoja sitten jalostettu rotu toimeen muiden kanssa.Meidän koiralla on 1 amstaffi koirapuistossa kaverina aina välillä ja hyvin on tulleet toimeen.

    • idiootitheihaloo

      EI SE ROTU VAAN NE KOULUTUSMETODIT!


      Yrittäkää nyt tyhmät ymmärtää tämä. Ei koira ole syntyessään aggresiivinen, suojeleva, vahtiva, paimentava, noutava yms. vaan koulutus ratkaisee käytöksen.

    • krekrk

      Täällä tappajakoiravihaajat ensin haastavat pittbullien ym omistajia ja sitten arvostelevat heitä siitä kun nämä hermostuvat haasteluun ja haukkumiseen.. Katsokaa peiliin, älkääkä tuomitko ihmisiä ennen kunnon faktoja ja tuntemusta, sen perusteella ei voi ihmistä tuomita minkä rotuisen koiran tämä on valinnut!
      Itse en omista tappelukoirarotuista koiraa, vaan kokemusta on juuri niistä seurakoirista. Ja meidän poju ei ollut mikään helppo tapaus, paljon oli korjaamista aikuisiällä,. Tosin hänellä oli huonoja kokemuksia toisista koirista minkä takia pelkäsi ja käyttäytyi aggressiivisesti. Kimppuunsa hyökkäsi nuorena aidan läpi sakemanninarttu, suoraan kuonoon jonka seurauksesta n. puolet hampaista putosi. Sitä aiemmin oli aina leikkisä ja ennakkoluuloton toisten koirien kanssa. Myös pentuna hän karkasi itse aidanraosta ja meni tervehtimään kadulla kävelevää juopunutta miestä jolloin huomasin ettei koira ole pihassa. Mies alkoi potkimaan ja tallomaan koiraa.. Joten ympäristöllä, kokemuksilla ja koulutuksilla sekä omistajan ja koiran suhteella on suuri vaikutus koiran käytökseen.
      Amstaffi on rotu, joka alunperin jalostettiin tappelemaan. Siksi siitä piti myös jalostaa koira, joka syvästi kunnioittaa ihmistä. Muutoinhan se olisi ollut vaaraksi ihmisillekkin. Tämä piirre on säilynyt ja tätä piirrettä kasvattajat haluavat edelleen jatkaa amstaffin luonnossa. Täytyy myöntää, että rotu voi muuttua epäsosiaaliseksi muita KOIRIA kohtaan vanhetessaan, mutta se ei tarkoita että niin kävisi. Omistajan on vain sosialisoitava koira kunnolla ja sen pitää oppia oikeat pelisäännöt muiden kanssa touhuamiseen niin ihmisiltä kuin toisten koirien hyvästä esimerkistä. Amstaffista saa koiran, joka käyttäytyy hyvin toisia kohtaan, ei haasta riitaa. Mutta on totta että koirapuistoon viemistä tulisi ajatella muiltakin suunnilta. Amstaffin mahtavat leuat ja hampaat, voima ja rakenne tekevät siitä kovan vastuksen haastajalle, ja nuo leuat ja hampaat todellakin tekevät erittäin pahaa jälkeä. Koska koira omaa niin "hyvät" fyysiset takeet tappaa toinen koira, on ajateltava, mitä käy jos tappelu toisen kanssa syntyy. Oma amstaffi voi olla sosiaalinen, kiltti, asiallinen koira, joka ei haasta riitaa. Mutta kun siellä puistossa kuitenkin sattuu ja tapahtuu, niin voi koittaa se päivä kun joku tuo sinne oman epävarman koiransa joka hyökkääkin amstaffisi kimppuun. Tottakai koirasi puolustautuu! Ja silloin voi olla, että hyökkääjä todella joutuu pahaan kuntoon tai jopa kuolee. Todella epätodennäköiseksi minä itse tämän näen.. että joutuisitte sellaiseen tilanteeseen.. Mutta, tajuatte pointin?

      • krekrk

        Mielestäni tulisi kaikkien ajatella tämän riidaksi kehkeytyneen keskustelun kummankin osapuolen näkökulmaa, ja myös kyseenalaistaa omat kantansa. Aiemmin sanomallani en tarkoittanut että älkää tuoko koirapuistoon amstaffia. Tarkoitin vain, että omistajienkin tulisi myöntää koiriensa potentiaali ja ttietyt riskit. Syy ei silti ole amstaffissa tai sen omistajassa,. Ennen kaikkea toivon kuitenkin teidän "tappajakoirien" ja niiden omistajien syyttelijöiden ajattelevan näitä asioita.. En todellakaan kiellä tapauksia joissa jokin tappelukoirarotu hyökkää jonkun ihmisen tai varsinkin koiran kimppuun. Niitä varmasti on ollut. Mutta en itse ole sellaista tapausta koskaan todistanut. Olen paljon isojen ja pienten rotujen kanssa ollut tekemisissä, mutta itse olen todistanut juuri niitä tapauksia, joissa pikkukoira hyökkää eritoten lapsen kimppuun. Ja katsokaapa te tilastofriikit noita tilostoja uudestaan.. Millä sijalla on ihmisiä purreiden koirien listalla Amerikassa kultainenoutaja? ;)
        Itse olen pitkään harkinnut amstaffin ottamista perheenjäseneksi meille ja nyt olen noin vuoden sisällä hankkimassa sellaista. Ihana ihmisystävällinen, omistajaansa kiintyvä, energinen rotu, joka ei osoita ihmiselle aggressiivisuutta. Samalla tavalla saat ihmisaggressiivisen amstaffista kuin kultaisestanoutajastakin. Rakkautta ja rajoja kohtuudella, johdonmukaisuutta, liikuntaa ja aivojumppaa, turvallisuuden tunnetta ja hyviä, monipuolisia kokemuksia koiralle tästä maailmasta, niin siitä tulee kelpokansalainen!
        Omistajat siis, kannustan teitä käymään edelleen koirapuistoissa muuttamassa ihmisten mielipiteitä tästä rodusta. Tietenkin heti, jos koira alkaa näyttää merkkejä toisten koirien dominoimisesta, huonosta itsetunnosta, tai muuta asiaan vaikuttavaa, niin viisas omistaja jättää koirapuistot ja löytää muut mahdollisuudet koiran olla vapaana sekä tavata tuttuja koiria, joiden kanssa tulee toimeen. Ja useimmat amstaffin omistajat suomessa ovat juuri näin fiksuja, jolloin ei koirapuistossakaan tarvitse pelätä jos tuommoisen molossin näkee. Luottakaamme siihen että omistajalla on koira hallussa ja tuntee koiransa sekä perehtynyt rotuun ja koiriin yleensäkin. Ne poikkeukset joka ottavat tämmöisen munan jatkeeksi ja eivät tiedä koulutuksesta tai koirien käyttäytymisestä ja kyseisestä rodusta mitään, aiheuttavat ongelmakoiria. Ja varmasti myös tämän foorumin staffi ym omistajat pitävät sellaisia ihmisiä vastuuttomina ja epätoivottuina koiranomistajina. ELI, koiran rotu ei kerro omistajasta tai koirasta, vaan koiran käytös kertoo sen omistajasta! Ja toisinpäin.. Loppuu siis tämä roturasismi täällä!
        (olipa pitkä viesti, tiedä jaksaako kukaan edes lukea.. :D)


    • paskaa suurin osa!!! ompa ahdasmielistä porukkaa..
      meillä on lapsiperheessä amstaffi-pitti uros ja amstaffi narttu,ja mahtavempia koiria saa hakea! käydään yleesnä päivittäin koirapuistossa eikä ole ongelmia,paitsi tietenkin jos joku idiootti tulee kouluttamattoman koiran kans,joka haastaa.
      pennusta asti ollaan käyty ja niin tulis tehäkkin jos meinaa sinne mennä muittenki rotujen kanssa!!! lapsien kanssa ne on mahtavia,että vedä kuule **** päähäs joka kirjotit että lapsentappajia. ota asioista selvää ensin.
      en ikinä soisi näitä rotuja tietämättömälle ja vastuuttomalle idiootille. nämä vaatii kovan kurin joka ei lipsu! koiran ku koiran pitää tietää paikkansa.

    • Jaaaaa

      Hoohhoijaa, en jaksanut lukea kaikki viestejä, mutta tosiaan kyllä kaikissa roduissa löytyy niitä koiria jotka sopivat puistoon ja sitten niitä jotka eivät sinne sovi. Tosiasia kuitenkin on, että amstaffit, pitit jne.. on aikoinaan jalostettu koirista, jotka olivat hyvin aggressiivisia toisia koiria kohtaan, jotta koiratappeluharrastus oli mahdollinen ja vielä nykyäänkin jotkut kasvattajat korostavat tätä ominaisuutta valitessaan jalostusyksilönsä.. Joten kyllä voisin sanoa, että näiden rotujen omistajien kannattaa karttaa puistoja jos siellä toisia koiria on paikalla..
      Tietenkin sosiaalistuksella jne.. on oma vaikutuksensa, mutta keskiverto pitti on kyllä helpommin ärsytettävissä tappelemaan kuin muiden rotujen yksilöt..

      Terveisin: "Tappaja koirien" omistaja.

      • voi luoja

        joo o.. saanu kyl päivän naurut näistä jutuista! aivan hölmöä että ihmiset haukkuu rotua joka on oikeesti aivan ihana! ittelläni on amstaffin uros joka on aivan mahtava ja tunnen monia muitakin "tappajakoiran" omistajia nekin koirat on aivan mahtavia. totta tietenkin on että aina on vaara että koiralla keittää yli, mutta joka koirassa on sama vaara! itse en enää pojun kanssa käy puistossa joka johtuu siitä että siellä käy juuri näitä huonoja koiran omistajia jotka yleensä juuri on pikku fifien omistajia tai sekarotuisten. oman amstaffini kimppuun on käynyt sekarotunen koira ja mäyräkoira ja kummallakin kerralla mun amstaffi mukamas tappajakoira on vaan alistunut koska se luottaa siihen että sen emäntä hoitaa asian eikä anna sille tapahtua mitään pahaa. koirista tulee sellaisia millaisiksi ne kasvatetaan. itse olen tenhnyt paljon työtä sen eteen että koirani on näin ihana, kiltti ja rauhallinen. enkä sano että koirani olisi täydellinen, mutta eipä kukaan ihminenkään ole, mutta mun koiralla on paremmat käytöstavat kuin monella ihmisellä :) ja aina täytyy muistaa että koirat on aina eläimiä ja ne elävät vaistonvarasesti. . kannattaa miettiä ennen ku syyttää muutamia rotuja kaikesta.


    • miettikääs ny vähä

      Heippa rallaa, totanoin oon 19 vuotias mies ja luin koko foorumin alusta loppuun asti ja mietin koko sen ajan että minkä ikäistä porukkaa täällä oikeen on. 1. Ite en omista amstaffia enkä ole amstaffia koskaan kouluttanut. mutta amstaffin luonne ja rakkaus omaa isäntäänsä kohtaan tekee mielestäni amstaffista ihanne koiran luonteella en tarkoita että kävisi jokaisen koiran kimppuun ja tappais jokaasen oravan ja rakkaan fifinne vaan juurikin lojaalisuus.
      2. teidän väittelynne siitä saako amstaffia viedä puistoon on verrattavissa siihen onko jumala olemas vai ei ja onko lukio vai amis parempi jne.... Sehän on jokaisen oma valinta että viekö koiransa puistoon ja jos vie vastuu on omistajalla ja jos itse ei pidä siitä että puistossa on samaan aikaan ns. ''tappajakoira'' ja sydämmesi sanoo että oma koirasi ei ole turvassa niin eikö silloin sinun oli syytä poistua?
      3. Ja tottahan se on että ei ne koirat ilman syytä käy kimppuun vaan siinä on monia eri asioita mitkä siihen vaikuttaa
      4. Tuntuu toki tyhmältä heittää mitää neuvoja koska en ole koskaa amstaffia koulutanu vaan itelläni oli pieni bichon frice joka kuoli helmikuussa kasvaimeen ja siitä asti olen haaveillut amstaffia itselleni lenkki kaveriksi mutta joudun tammikuussa lähtemään armeejaan joten joudun vielä odottamaan yli vuoden verran :(
      5. Ja hei aikuuset ihmiset miettikää niitä asiita ei ne kaikki mee aina niin kun itse pienessä päässäsi ajattelet ja jos multa kysytään niin amstaffista on tehty härkä ja suurenneltu asioita liikaa. Uutisissa kerrotaan kuinka amstaffi on käyny ihmisen kimppuun mutta esim mäyräkoirat ja chihuahua ovat näykkänneet vauvoihin kiinni koska koirat oli kasvatettu vauvoona ja lellitty pilalle ilman minkäänlaista kuria.

      koirat on koiria ja muistakaa ettei niiltä voi odottaa täydellisyyttä.

    • Ei yleistystä

      Amstaffit ja pitbullit ovat koiria siinä missä muutkin, hyvällä kohtelulla saadaan hyvä koira, huonolla taas vihainen. Oman pitbullini kanssa käymme koirapuistossa päivittäin ja poika tulee hienosti toimeen kaikkien kanssa. On suorastaan hieman pehmo :)
      Yleistää ei näissä asioissa kannata. Silti on tosiaan valitettavaa, että monet "ikävät" ihmiset hankkivat pitbullin munan jatkeeksi eivätkä huolehdi koiran liikunnan ja aktiviteettien määrästä, jolloin ongelmat alkavat, ja suorastaan palkitsevat koiraa huonosta ja aggressiivisesta käytöksestä. Tälläiset pitbullien omistajat pilaavat koirien maineen, mutta hyvällä kohtelulla pitbull on loistava koira, joka on kaikille ystävällinen.

    • Amstaffeli

      Tuossa "Ei yleistystä" nimimerkillä joku kuvasi pittiään pehmoksi, kuullostaa aivan meidän amstaffilta :D

      Kukaan ei voi taata koiransa olevan sosiaalinen koirapuistossa rodusta riippumatta. Tähän voisi jo melkein sanoa ettei kukaan saisi tuoda koiraansa koirapuistoon.

    • petbulli

      Yksikään rodun tunteva omistaja ei vie pittiään koirapuistoon. Ja puhun nimenomaan amerikanpitbullterrieristä enkä mistään paperittomista piskeistä mitä täällä kaupitellaan "pitteinä" tai rescueista joiden roduista ei ota kukaan selvää. Tai "pittimixeistä" joista yleensä pittiä löytyy kutakuinkin se 0%.

      "Jaaaa":n kanssa samaa mieltä. Toki löytyy niitä koirapuistoonkin soveltuvia koiria rodusta kuin rodusta, mutta varauksella aina veisin tämmöisiä koiria muiden sekaan, mielummin ei ollenkaan :)

      Tv. Toinen "tappajakoirien" omistaja

      • petbulli

        "EI SE ROTU VAAN NE KOULUTUSMETODIT!

        Yrittäkää nyt tyhmät ymmärtää tämä. Ei koira ole syntyessään aggresiivinen, suojeleva, vahtiva, paimentava, noutava yms. vaan koulutus ratkaisee käytöksen."

        Tähän viestiin vielä lisäisin, kyllä meidän pikkupentu aloitti vahtimisen ja suojelemisen luonnostaan jo 2,5kuisena. Eri rotuinen koira tosin, jolla on todella kova vahtivietti, mutta aloitti kuitenkin. Älä puhu asioista mistä et tiedä. :)


      • rebelgear

        asiaa! :)
        rebelgear ja 4 laiskamatoa "tappajakoiria?(ko) "


    • rebelgear

      voi luoja mitä tekstiä..itse yleensä en lähtisi tällaiseen ketjuun kommentoimaan mitään MUTTA teempä poikkeuksen. ensimmäiseksi voisin sanoa että mielipiteitä on joka lähtöön ja täälläkin suurin osa näyttää olevan sitä mieltä että se vika on aina siellä narun toisessa päässä?? höpönpöppö sanon minä. aina ei ole asia näinkään,valitettavan usein kylläkin. itse 4 pitbullterrierin omistajana yhdyn kyllä mielipiteeseen että juurikin tuon murkkuiän alkaessa ei nämä mitään ihanteellisia koirapuistokoiria ole. 3meidän pojista on todella mallikelpoisia koirakansalaisia,kn taas meidän 2vuotias otus on mitä domnoivin ja ikävä kyllä agressiivinen niin toisia koiria kuin ihmisiäkin kohtaan,joten kuonokoppa on must! samalla tavalla tämäkin on kasvatettu kuin muutkin 3mutta eroja on niin verilinjassa kuin yksilöissäkin. ja todentotta suomesta ei aitoa paperillista,rekattua pittiä saa ja on jopa vaarallista ostaa pittinä myytävä pentu,joka todellisuudessa onkin jotain aivan muuta. itse kaikki pojuni olen hakenut jenkeistä asti,ja se kyllä kannatti. pointtini kuitenkin oli että kaikissa roduissa on erilaisia yksilöitä ;)

    • teeeeeeeeeeeeee

      Luamanjohtaja 24/7 - ne on valtavan ihania :) ! Mutta myös cesar Millanilla on vaikeuksia ennakoida joskus. Ja kyse ei ole Millanin taidoista. Vaan kun esim omistaja tulee ajatuksineen lähelle tai toinen pitt pull heittää haasteen liian läheltä , iholta, pittpull kyllä vastaa, (jos ei tasapainoinen) ja Cesarin sanoja lainaten,tässä tilanteessa - "Daddy would Win a big time this fight ,there is no doubt about that.- cesar meni väliin ja irroitti koirat, daddyn ja nuoren pittpullin; se sai 9 tikkiä suuhunsa. Sisälle suuhunsa. Daddy piti vaan kiinni. Ja puolustautui. HETI PERÄÄN DADDY OLI RAUHALLISESSA MIELENTILASSA JA TULI TAISTELEVAN KOIRAN ETEEN ALISTUNEENA. Kun Millan pyysi.

      Pitt pullit joutuu vaan vääriin käsiin. Ei muuta. Helpoin on syyttää "mielenvikaisuutta" tms. Kuin myöntää hihnanpään huono/väärä kasvatustapa/kouluttamattomuus ja johtajuussuhde.

      Toki jotkut koirat haastaa ja haastaa. Mut edelleenkään ei vika ole koirassa. vaan ihmisen ymmärryksessä koiraansa nähden. Kaikkeen voiluoda uuden rauhan kun kysymys on koirista. Ne elää hetkessä :).

      http://www.youtube.com/watch?v=8tL4unSRMKs

      tähän on jatkoa ja jaksoa jos joku jaksaa etsii,omistajat torjuivat Millanin tarjouksen ja pättivät kokeilla. Monen kuukauden jälkeen homma kodistautui. Se vaati omistajilta elämäntapojen ja ajatusten muutosta ja hallintaa :))).

      Pittpull ei ole paha luonnostaan.

      • sorrelsspitbull

        Mikäs se semmonen pittpulli on? :D:D Käsittääkseni puhutte nyt amerikanpitbullterrieristä?
        Petbulli puhuu asiaa!
        Itse käyn ahkerasti koirapuistossa amstaffini kanssa, aina alistuu jos toinen dominoi. Täysin omistajasta kiinni millainen koirasta tulee.
        Itse kammoksun koirapuistossa saksanpaimenia, noutajia ja mäyräkoiria.


    • IhminenOnPaha

      Ihmiset kun pahoinpitelee ja kaltoinkohtelee koiria niin ainoa vaihtoehto näillä karvaisilla kumppaneillamme on ottaa hampaat käyttöön. Ne kun eivät osaa puhua!

    • Omistaja..

      Kyllä on rotuja joiden kanssa ei puistoilua suositella.
      Suuri jahti/vahti vietti, kaikki koirat ei välitä leikkimisestä.

    • PIKKU ANTTI

      Tämä keskustelu on turhaa...koska ikävän suuri osa koiranomistajista ei osaa lukea edes omaa koiraansa saati muiden....On huono lähtökohta keskustelulle...

    • tittelintuure2

      Meillä päin pitbullit ja amstaffit lähtevät puistosta heti kun tulen kaukasialaiseni kanssa paikalle.

    • happy-

      itse en amstaffia tai pittiä omista, mutta ei minulla mitään näitä rotuja vastaankaan ole. Myönnän, että ensin pidin rotuja verikoirina ja tappajina, mutta päätin ottaa asioista selvää.
      Netin ihmeellisestä maailmasta kyllä löytyy tietoa kuin tietoa ja löysin näistä roduista vain ja ainoastaan positiivista kommentia.
      Ihminen itse on näille roduille huonon maineen hankkinut koiratappeluilla ja osamattomuudellaan kouluttaa koiraa.
      Kaikkialla sivuilla missä näihin rotuihin eksyin, kehuttiin miten ihmisrakkaita rodut ovat.
      Ja yleensähän koiran ongelmat johtuvat omistajasta ei koirasta, niinkuin täälläkin ollaan monesti asia kerrottu.
      Itse olen ajatellut joskus amerikan pitin ottaa, mutta tällä hetkellä koirakokemukseni ei siihen riitä. Haluan olla varma asiasta että tulen pärjäämään tämän rotuisen koiran kanssa, ja niin tulisi jokaisen ihmisen ajatella jokaisen rodun kohdalla.

      Eli vastuu on AINA koiran hankkijan EI koiran!

      • happy-

        Ja tämän vielä unohdin tuossa kertoa:
        purutilastojen mukaan mm. kultainen noutaja ja saksanpaimenkoira, jotka yleensä lemmikkeinä ovat myös useasti lapsiperheissa, menevät amerikan pitt bullin ohitse :D


      • ota selvääääää
        happy- kirjoitti:

        Ja tämän vielä unohdin tuossa kertoa:
        purutilastojen mukaan mm. kultainen noutaja ja saksanpaimenkoira, jotka yleensä lemmikkeinä ovat myös useasti lapsiperheissa, menevät amerikan pitt bullin ohitse :D

        Puru tilastoissa ehkä, mutta kun pitt bullit tappavat sen ketä purevat, samoin rotikat ovat tappaneet, joten tiedätkö mikä ero puremisella ja tapolla ?


      • Cão de Fila
        ota selvääääää kirjoitti:

        Puru tilastoissa ehkä, mutta kun pitt bullit tappavat sen ketä purevat, samoin rotikat ovat tappaneet, joten tiedätkö mikä ero puremisella ja tapolla ?

        "pitt bullit" :'D
        Onkos tämä pitt bull joku uusi rotu? No ei vaineskaan :D
        Mutta opetelkaa kirjoittamaan edes rotu oikein niin tiedätte edes jotain apbt:stä.
        Enkä usko että täällä Suomessa on ehkä kahta enempää oikeita pittejä. Tarkoitan näitä game bred pittejä. Tutustukaa ensin näihin oikeisiin pitteihin ennen kuin sanotte yhtään mitään!


    • Maydayday

      Vastuu voi olla koiranomistajan mutta kyllä mä koiranomistajana sanon, että esim. mun kaukkari ei sovi koirapuistoihin, ainakaan kun se tuosta vielä enemmän aikuistuu. Se jo nyt 8 kk ikäisenä pöllyttää toisia koiria. Tarkkailen sitä ja puistohommat loppuu heti jos pahempi päällekarkaus tapahtuu.
      Kaukasianpaimenkoira on sen verran peto että sen kuulee jo äänestä että ruuti palaa putkessa. Olisi pitänyt ostaa vaikkapa rotikka tai sakemanni, olisi ollut jotain tolkkua.

      • olet hyvä ihminen

        Noh, sentään tajuat, ettei koirasi ehkä tule olemaan "puistokelpoinen". Minun koiran päälle kävi rotikka, joka ei siis tykännyt eikä tykkää vieläkään toisista uroksista, enkä tajua miksi päästi sen sinne puistoon. Niissäkin on ihan täyspäisiä, jotka eivät käy pienempien päälle, koko eroa siis n. 40 kiloa, mutta sitten on näitä tapauksia, jotka eivät tule toimeen kenenkään kanssa. Sakemannit on helpohkoja meille muillekin, tarpeeksi kun käskyttää, eivät tule edes lähelle.


    • puistoilueiainajärke

      Monen perheen koirat kun laitetaan samaan puistoon,niin onko se nyt ihme kun koirat alkavat laumajärjestystä katsomaan.Jos on useita johtajatyyppejä,niin kyllä sitten pöllyy.Ei saisi viedä puistoilemaan koiraa,jolla vähäänkään taipumusta uhoiluun,mutta monet tekevät näin että koira "sosialistuis" mahdollisimman hyvin kuulemma.Puistossa hyökkäämisestä ja sosiaalistamisesta ei tainnut olla hyötyä ,koira on remmiräyhä kaikille vastaantulija koirille,tai sitten ihan siitä puistoilusta johtuen siitä on tullut epävarma,ja näyttää haastavan kaikki nykyään.
      No,puistoilua jatkavat,ja koira räyhää.Itse en puistoon koiraani vie,sen verran tolkutonta touhua siellä on.Oma koirani tykkää vieraista koirista,leikkii niiden kanssa hihnassa.Ohituksissa on rauhallinen.Minä tykkään sosiaalistaa koiran positiivisessä hengessä, ilman että sen joku vieras koira väkisin jyrää alleen puistossa.

      • pedon merkki

        kyllä on semmoisia rotuja jotka ei välttämättä ole koirapuistokoiria. tosin löytyy sellaisistakin yksilöitä jotka käyttäytyvät mallikelpoisesti. taitamattoman ei kannata näitä rotuja viedä puistoon. (puistossa ei ole tarkoitus että muut koirat joutuvat alistumaan dominoivalle koiralle).


    • hhh9

      Jos koira on vihainen syy on silloin omistajassa EI KOIRASSA

    • teeeeeeeee

      "Jouduimme ottamaan omaa koiraamme KÄSKYN alle" ? ? !!! Ja toinen koira EI ollut millään muotoa sosiaalinen koira ?? joo joo ? Jos joudut ottamaan oman koirasi käskyn alle ?! Ei myöskään sinun koirasi ole sosiaalinen :D !. Välejä lukematta, minkähän rotuinen mahtoi olla teidän koira : D ???

    • vaarallinenko

      pitbullit ja amstaffit yms on jalostettu hyökkäämään ja se on niiden alkuperäinen käyttötarkoitus esim jos paimenkoira paimentaa, metsästyskoira metsästää niin tuommoiset koirat voivat oikeasti hyökätä.
      ajokoiraa on turha opettaa pois takaa-ajo vietistä

    • omistajan vastuu

      Nämä pitbull amstaffi stereotypiat ovat todella ikäviä. Usein näitä kuulee ihmisiltä, jotka eivät ole koskaan viettäneet aikaa kyseisen rodun edustajan kanssa ja kuulleet kauhutarinoita kaverin kaverilta. On totta, että jotkut rodut ovat helpommin taipuvaisia aggressiiviseen käytökseen kuin toiset, mutta kaikki on kiinni koiran omistajasta.

      Kyseisten rotujen maine on ikävä, sillä kuten aiemmin jo mainittiin tällaiset "ikävät" ihmiset (kuten narkkarit yms.) usein haluavat ottaa jonkun "hurjan" koiran oman egonsa pönkittämiseksi ja omaksi turvakseen. Sitten kun koiraa kohdellaan miten kohdellaan, ei ole ihme, että koirasta tulee aggressiivinen. Tällaiset ihmiset ovat todella inhottavia. Suorastaan ylpeilevät, että minullapas on tällainen hurja tappajakoira. Ja uskollisena omistajalleen (oli tämä millainen törppö tahansa) koira tekee melkein mitä vaan miellyttääkseen omistajaansa.
      Pitbullit ja amstaffit ovat yleensä mitä rakastavimpia kaikkia ihmisiä kohtaa, ja sosiaalistamisella pennusta alkaen muihin koiriin ne tulevat yleensä hyvin toimeen myös muiden koirien kanssa. Kaikki on kiinni hihnan toisesta päästä. On ikävää, että aina ollaa syyttämässä koiraa tai rotua, kun vika on tosiasiassa aina ihmisessä.

      Itselläni on 2v. pitti uros, jonka kanssa käymme säännöllisesti koirapuistoissa. Kaikki on mennyt hienosti. Olen käyttänyt todella paljon aikaa ja vaivaa koirani sosiaalistamiseen pentuna, ja se kantaa hyvin hedelmää.

    • Lhosjflh

      Itselläni tälläinen entisaikaan koirataisteluihin käytetty rotu, ja olen kyllä äärimmäisen varovainen. Annan oman koirani (uros) olla vain tiettyjen huolella valittujen narttujen ja pentujen kanssa, sillä ymmärrän roduun taustat ja vaikka mitään ei ole vielä sattunutkaan, haluan minimoida riskit. Siihen ei tarvita kuin sekunnin sadasosa ja joskus jopa korjaamatonta tuhoa tapahtuu.

    • 4evö amstaff

      Mun amstaffit on ainaki lempeämpiä otuksia ikinä. Lapset voi vetää hännästä tai huulesta eikä ne korvaa lotkauta. Pikkuräksy vetää hirrrveen hepulin jos karvaki taittuu ja käy kiinni varmasti... Koirapuistoon ei mennä koska en tahdo tietentahtoen kerjätä ikävyyksiä. Tiedän et amstaffi osaa puolustautua ja sen tekee.Viihdytään omissa oloissamme tuttujen koirien kanssa.Ei se koira vaan kasvatus. Piupaut tietämättömille...nää on parhaita! :) Kaikella rakkaudella.

    • koirakakka

      koira puistot on paska paikka

    • Anonyymi

      Harmittaa vastuullisten ja rotuun perehtyneiden koiranomistajien puolesta, kun joidenkin rotujen maineen pilaavat tällaisen voimakoiran muotioikusta ja pelkän ulkonöän perusteella ottanneet ihmiset. Heidän koiriensa kouöutulsen laiminlyönnistä saavat sitten kaikki amstaffi- tai pittiharrastajat kärsiä.
      Mistäs sitä voi sitten kauempaa yhtään tietää tällaisen koiran nähdessään, kumpaan kategoriaan omistaja kuuluu? Tai mitä itse oman koiransa kanssa siinä tekee? Virhearvio voi tietää lääkärireissua itselle ja koiralle, mutta vähän surullista olisi kiertää kaikki kuin ruttotautiset kaukaa.
      Mistäs neuvoja olisi antaa tähän?

      • Anonyymi

        Niitä ei,pidä tuoda koirapuistoihin.Sen neuvoo jo kasvattaja.Rodut ei, siedä muita koiria,joten ne on pidettävä kaukana muista koirista.Muut,on tärkein suojata,joten ei tuoda niitä alueille joissa voi muita koiria olla.
        Lehdistä saa jatkuvasti lukea,kun taistelutyyppiset on karanneet ovista,hihnoista,aidoista jne.Ja suoraan hyökänneet vieraaseen koiraan kiinni.Niinhän ne on jalostettukkin tekemään.Ja juuri sen vuoksi ne ovat yhteiskuntaan sopimattomia.
        Jos,on pakko ottaa.Aitaa korkealla aidalla pihansa,hommaa kunnon taluttimet( ei fleksejä kuten monilla)laittaa kuonokopan,ja huolehtii 24/7/12 ettei se taistelutyyppinen koira mene ikinä lähellekkään muiden koiria.Niitä ei saa pitää irti missään poluilla,metsissä,koirapuistoissa,vain omalla aidatulla pihalla.Se,on muiden koirien ja ihmisten etu.Noita raateluita käy ihan liikaa, kun tuon tyyåpisiä ja niiden sekoituksia myydään perheisiin ns.tavallisina koirina joita ne ei ole.Taistelukoiramix tehtailu on myös karannut käsistä.Aika harva pystyy pitämään koiransa niin varmasti, ettei mitään vaaraa muille siitä ole.Monet, leikkii yllättynyttä,kun se pahin käy.
        Ottakaa selkoa roduista ja niiden käyttötarkoituksista.Ulkomailta löytyy tietoa,youtubista videota miten käyttäytyvät.
        Miettikää tarkkaan,mihin tarkoitukseen koira tulee?Ja haluatteko oikeasti koiran joka vaarantaa muut koirat ja samalla niiden omistajat.On ollut tapauksia,että purevat vieraan lapsia,omiakin.Ulkomailla enemmän,niin sieltä myös luotettavammin tietoa roduista.


      • Anonyymi

        amstafgit ja pittelit ei siedä muita koiria,siinä on se ongelman ydin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        amstafgit ja pittelit ei siedä muita koiria,siinä on se ongelman ydin.

        Mutta,kun on kylillä muita koiria aina.Niin riskihän se on tuoda sinne.Mutta miten ulkoiluttaa,jos ei puistoon,eikä muuallekkaan saisi viedä?
        Mietin pitkään,ja juuri muiden vuoksi otinkin tavallisen,labbiksen.Onhan se suurempi,mutta on kivaa katsella miten leikkii muiden koirien kanssa.Tykkää ihmisistäkin,on täynnä iloa ja kiltteyttä.Ja vieraat on tervetulleita myös,kerran pari haukahtaaa,ilmoittaa että joku tulee.
        Mahtava lenkki ja vaelluskaveri,joka noutaa linnut luonnostaan.Turkki helppo hoitoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta,kun on kylillä muita koiria aina.Niin riskihän se on tuoda sinne.Mutta miten ulkoiluttaa,jos ei puistoon,eikä muuallekkaan saisi viedä?
        Mietin pitkään,ja juuri muiden vuoksi otinkin tavallisen,labbiksen.Onhan se suurempi,mutta on kivaa katsella miten leikkii muiden koirien kanssa.Tykkää ihmisistäkin,on täynnä iloa ja kiltteyttä.Ja vieraat on tervetulleita myös,kerran pari haukahtaaa,ilmoittaa että joku tulee.
        Mahtava lenkki ja vaelluskaveri,joka noutaa linnut luonnostaan.Turkki helppo hoitoinen.

        Labbis siis leikattu narttu,ei hormoonit vie,eikä juoksuja tarvii miettiä.


    • Anonyymi

      Sinne puistoon jos menisi jonkun vaikka esim. dogo argentinon tai kaukasialaisen kanssa niin ei amstaffi pitbullit enään alista.

    • Anonyymi

      http://vaihdavapaalle.pallontallaajat.net/2017/02/14/kun-amstaffi-hyokkaa/

      Vastuullinen lemmikinomistaja perehtyy sen lemmikkinsä ominaisuuksiin ja ottaa ne huomioon omassa toiminnassaan. Ylläolevan linkin tarina on surullinen esimerkki, miten pahimmillaan käy.

      Tämä lemmikin ominaisuuksien ja tarpeiden huomiointi koskee kaikka lemmikkejä. Koirissa on luonne-eroja rotujen sisälläkin. Oma koirani menee helposti ylikierroksille ja stressaantuu. Se ei sopisi lapsiperheeseen ja olen joutunut vähentämään julkisilla matkustamisenkin minimiin, koska se rasittaa koiraa liikaa. Osasyy tähän on koiran sitkeä matkapahoinvointi. Emme voi myöskään mennä liian usein isompiin väkijoukkoihin.

      Jos joku koira ei ole aikuisena koirasosiaalinen ja toisaalta sen elekieli on aika niukkaa, en ymmärrä, miksi täytyisi ottaa turhia riskejä tai rasittaa koiraansa puskemalla se jatkuvasti tilanteisiin, jossa se kohtaa muita koiria. Silloinhan sille kivoin elämäntapa olisi elää oman rakkaan perheensä kanssa vaikkapa omakotitalossa.

      • Anonyymi

        Omakotitaloja on pikkutonteilla,löytyy siis naapureita läheltä.Samoja kyläpolkuja ja teitä kulkee mmaallakin muut koiranjuoksuttajat.Ei löydy paikkaa,mihin epäsosiaalisen ja muille vaarallisen koiran voisi turvallisesti viedä.Pitää valita pentu,rotu niin,ettei muita vaaranneta.Se,on monille vaikea,ja sitten pieni osa niistä päätyy uutisiin.Ne,joille tulee vaan hyvällä tuurilla pintanaarmuja,ja vähän tikattavaa eivät uutisiin päädy.
        Väärät rotuvalinnat,syynä koirahyökkäyksiin.Vääröt rotivalinnat,syynä raateluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omakotitaloja on pikkutonteilla,löytyy siis naapureita läheltä.Samoja kyläpolkuja ja teitä kulkee mmaallakin muut koiranjuoksuttajat.Ei löydy paikkaa,mihin epäsosiaalisen ja muille vaarallisen koiran voisi turvallisesti viedä.Pitää valita pentu,rotu niin,ettei muita vaaranneta.Se,on monille vaikea,ja sitten pieni osa niistä päätyy uutisiin.Ne,joille tulee vaan hyvällä tuurilla pintanaarmuja,ja vähän tikattavaa eivät uutisiin päädy.
        Väärät rotuvalinnat,syynä koirahyökkäyksiin.Vääröt rotivalinnat,syynä raateluihin.

        Ei ne sovellu yhteiskuntaan.


    • Anonyymi

      Koiria on jalostettu pitkään eri käyttötarkoituksiin ja pyritty siitoseläimiä valitsemalla vahvistamaan haluttuja ominaisuuksia. Mitä järkeä eri koiraroduissa edes muutoin olisi? Ajavilla metsästyskoirilla ajovietti on hyvin voimakas ja sen poiskitkeminen ei välttämättä onnistu minkäänlaiselta koirakuiskaajalta. Paimenkoirilla on tarve paimentaa. Poliisikoiriksi on valittu kovia ja rohkeita ja jopa aggressiivisia yksilöitä ja näitä ominaisuuksia on vahvistunut paimenrotuihinkin. Monet pikkukoirat ovat olleet vahteja ja niillä on varsin kova taipumus "hälyttää" mulle laumalla havaitessaan jotain poikkeavaa.
      Jotenkin hassua valita rotu sille sopimattomiin oloihin tai käyttötarkoitukseen ja sitten väkisin yrittää kitkeä siltä pois sen vallitsevat ominaisuudet. Siinä tulee onnettomaksi koira, itse ja mahdollisesti muut ihmiset. Eikö parempi ole miettiä elinolosuhteitaan, liikunnan ja ajan määrää ja tehdä rotuvalinta sillä perusteella, mikä koira parhaiten soveltuu niihin ja pääsee itseään toteuttamaan?
      Monesti jostain koirarodusta tulee muoti-ilmiö ja se on siten "siistinnäkönen" yhden jos toisen mielestä ja niitä hankitaan vähällä harkinnalla. Markkinat vastaa kysyntään ja pentutehtailu alkaa, jolloin pentuja teetetään ihan millä yksilöllä vaan riippumatta sen terveysongelmista tai luonnevioista.
      En näe mitään järkevää käyttöä näillä taisteluroduilla. Ehkä korkeintaan vartioimassa jotain teollisuusaletta tai huolellisesti aidattua kiinteistöä. Metsästykoiratkaan ei oikien kaupunkiin ja kerrostaloon sovi. Muutoinkin koiria alkaa olla ihan liikaa ja monen kohtalo on lusia elinkautista valtaosa ajasta yksin jossain kerrostaloluukussa. Suomeen saisi tulle Ruotsin mallin mukainen laki, jossa koiraa ei saa jättää yksin yli 6 tuntia kerrallaan. Ja huomattavan kovat rangaistukset ja korvaukset näistä koirahyökkäyksistä. Ehkä kaikkien koirien rekisteröintipakko ja pakollinen koulutus koiran hoidosta ja lainsäädännöstä. Tulisi joku tolkku ja ennenkaikkea koirien itsensä elämä olisi parempaa.
      Cesar Milan on ollut myös kritiikin kohteena ja hänen koultusmenetelmistään on paljastunut jpa eläinrääkkäyksen tunnusmerkit täyttäviä tapoja. Mies ehkä jäi maineensa vangiksi, ja ei kestänyt epäonnistumisia ja ehkä pakko onnistua joka koiran kohdalla on saanut käyttämään kyseenalaisia keinoja. Väkivalta ei ole mitään koirakuiskaamista ja vah ngoitaa vain koiran ja omistajan suhdetta. En pitäisi itse häntä minään guruna.

    • Anonyymi

      Suuren koiran hiilijalanjälki on yhtä suuri kuin köyhän maan ihmisen . Isokokoisten koirien määrää tulee jo pelkästään ilmastopoliittisista syistä pienentää. . Pieni koira tai kissa on paljon ilmastoystävällisempi .

      • Anonyymi

        Totta tämäkin. Pienempi koira tai kissa syö vähemmän ja sille on helpompi rahoittaa kunnon liharuoka, jolloin sen terveyskin pysyy parempana.
        Moni ostaa isolle koiralleen halvinta marketmoskaa, jossa on maissia, vehnää ja eläinperäinen aineskin ties mitä.
        Koirilla on sitten ihottumia, nivelongelmia, suolistovaivoja ym.
        Suorastaan ällistyin, miten iso psa ruokabisneksestä on pelkkää lemmikkien ruokaa.. että tässä sitä lisätään epäeettistä eläintuotantoa ja ilmastopäästöjä. Iso osa koiranruuasta tuotetaan epämääräisissä oloissa epämääräisissä maissa.
        En taida tämän pienen jälkeen enää koiraa ottaa. Tälläkin on perinnöllisiä terveysongelmia, vaikka yritin taustat selvittää kunnolla. Omani on Suomessa syntynyt, mutta tännehän kuskattiin Espanjasta sairaitakin koiria näistä muotiroduista ja ostajia huijattiin. Vaikeaa enää löytää terve ja tervepäinen koira mistään. 20v sitten se oli vielä helppoa.


      • Anonyymi

        Tuo on laskettu viljan mukaan,ei liharoippeitten joita laatunappuloissa.Otappa selkoa....ei pidä syöttää viljaa,ei sovi koiralle,ja hiilijalanjälki suuri.Liharoippeet menis muuten roskiin,ekoteko syöttää niistä tehtyä nappulaa, tai niitä,metsästysjätteitä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tämäkin. Pienempi koira tai kissa syö vähemmän ja sille on helpompi rahoittaa kunnon liharuoka, jolloin sen terveyskin pysyy parempana.
        Moni ostaa isolle koiralleen halvinta marketmoskaa, jossa on maissia, vehnää ja eläinperäinen aineskin ties mitä.
        Koirilla on sitten ihottumia, nivelongelmia, suolistovaivoja ym.
        Suorastaan ällistyin, miten iso psa ruokabisneksestä on pelkkää lemmikkien ruokaa.. että tässä sitä lisätään epäeettistä eläintuotantoa ja ilmastopäästöjä. Iso osa koiranruuasta tuotetaan epämääräisissä oloissa epämääräisissä maissa.
        En taida tämän pienen jälkeen enää koiraa ottaa. Tälläkin on perinnöllisiä terveysongelmia, vaikka yritin taustat selvittää kunnolla. Omani on Suomessa syntynyt, mutta tännehän kuskattiin Espanjasta sairaitakin koiria näistä muotiroduista ja ostajia huijattiin. Vaikeaa enää löytää terve ja tervepäinen koira mistään. 20v sitten se oli vielä helppoa.

        Misä tuotetaan lihaa vain koiran ruokaa varten?
        Mikä koiranruokatehdas käyttää koko ruhon nappuloihinsa,tai raakaruokiinsa?

        Kannattaa ottaa selkoa asioista.Ennenkun heittäytyy hysteeriseksi asioista joista ei viitsinyt edes selkoa ottaa😂
        Esim.Kana, koiranruuassa= jo munansa muninut uotannosta poistettava tuotantoeläin.Sulkineen nahkoineen ,usein jo tilan pihassa jauhettu.Sille ei muuta käyttöä kun turkiseläinten rehu tai koiranruoka.Mihin sinä, sen käyttäisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tämäkin. Pienempi koira tai kissa syö vähemmän ja sille on helpompi rahoittaa kunnon liharuoka, jolloin sen terveyskin pysyy parempana.
        Moni ostaa isolle koiralleen halvinta marketmoskaa, jossa on maissia, vehnää ja eläinperäinen aineskin ties mitä.
        Koirilla on sitten ihottumia, nivelongelmia, suolistovaivoja ym.
        Suorastaan ällistyin, miten iso psa ruokabisneksestä on pelkkää lemmikkien ruokaa.. että tässä sitä lisätään epäeettistä eläintuotantoa ja ilmastopäästöjä. Iso osa koiranruuasta tuotetaan epämääräisissä oloissa epämääräisissä maissa.
        En taida tämän pienen jälkeen enää koiraa ottaa. Tälläkin on perinnöllisiä terveysongelmia, vaikka yritin taustat selvittää kunnolla. Omani on Suomessa syntynyt, mutta tännehän kuskattiin Espanjasta sairaitakin koiria näistä muotiroduista ja ostajia huijattiin. Vaikeaa enää löytää terve ja tervepäinen koira mistään. 20v sitten se oli vielä helppoa.

        Koiralle kannattaa valita se viljaton,maissiton ruokanappula,ja lisäksi/ tai pakasteruoka.Ne ei oo ihmisen ruuista pois,kun valmistusaineet ei ole ihmisruuaksi kelpaavaa.( nahat,roippeet,jänteet,rustot, ja laadultaan ihmisen ruuaksi kelpaamattomat liha ja sivutuotteet).Mutta, koiralle ovat sopivaa.Itse en syö myöskään jauhettuja lohen peekuujätteitä, ( jota pakastelohipötköissä)rustoja tai luita,tuskin muutkaan ihmiset....


      • Anonyymi

        Ostin koiralle tarkoitettua pakastelihaa.Sulatettuna tökin sitä lautaselle, paljon oli seassa paksujakin suonen paloja ja pätkiä sekä valkoisia, jänteitä yms.epämiemlyttävän näköisiä koviakin kikkareita.Punaista se oli,eli lihantapaista oli seassa.
        Laatu ei samaa kun ihmisille myytävissä jauhelihoissa.Eli, niitä ei ihmisille voi syöttää.Jokainen voi ostaa, ja itse kokea.Tuo jonka ostin,oli ihan normi kaupasta,eläinpakasteista,naudanlihaa luki siinä.
        Koira kyllä tykkäsi, eli ajoi asiansa.


    • Anonyymi

      Harva aikuinen koira tykkää koirapuistoilusta, todellisuudessa se on koiralle todella stressaava ympäristö ja tämän takia vahinkoja sattuu kun sitä omaa koiraa ei tunneta tarpeeksi hyvin. Opetelkaa lukemaan koiraanne hyvät ihmiset.

      • Anonyymi

        Tuo totta, puistoihmisten keksintö. Ei ole edes koirille hyväksi jos siellä vieraita koiria.


    • Anonyymi

      Taistelutyyppiset ja niiden mixit ei sovellu puistoon, eikä yhteiskuntaan.

    • Anonyymi

      Minulla on pitti ja järjestän koirapuistoissa spontaaneja koiratappeluja vain menemällä Brutuksen kanssa sinne ja päästämällä hänet irti. Kertaakaan ei olla hävitty!

    • Anonyymi

      koirapuistos ja järvenjäällä koira saa olla irti ja jokainen vastaa omastaan viekää pikkukoirat niille tarkoitetulle puolelle niin ei tarvi ruikuttaa jos isommat näykkäsee pikkukoirat on yleensä aina räyhääviä kuten ihmisissäkin alle 175cm miehet on aina kovia uhoojia eläimillä ja ihmisillä sama pientä kokoa pitää korostaa

    • Anonyymi

      hyviä koiria puistoon ovat-laumanvartiat ja kaikki yli 80 kiloiset mastiffit -

    • Anonyymi

      asia on kyllä sillai et jokaisella koiralla on jokin miksi hyökkää se on varma voi olla että koira elää koko elämänsä ettei hyökkää mut tää kohta löytyi joskus kivalta lapinkoiraltaki ja kaikki ihmetteli etti olis uskonu itsellä on dogo argentino nyt 6 vuotias murisee joskus vastaantuleville uroskoirille ei muuta ja itseltä ei ole ikinä koira karannut koska käytän hevosen köyttä kun täs rodus on vetovoimaa ensin lenkki omalle vyötärölle ja sitten vasta käteen jos ote irtoo niin ei siltikää karkaa yhen kerran koko aikana meinannu lähtee ja tilanne ohimennessä rivitalon aidan takaa lähti noin4-5 vanha lapsi juokseen poispäin meistä ja sillä lapsella oli joku valkoinen lakana viittana silloin dogo meinas hyökätä mut sain sen pidettyä ku ei köysi irronnut ja ei mitää 6 vuoteen mut koira on eläin siihen ei ikinä voi 100 prossasesti luottaa en olsi tätä itsekää uskonut

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe