Humalistonkadun puliukkopoika

huolestunut kansalainen

Tiedätte varmasti tapauksen. Pipopäinen reppana, jolla on aina olutpullo kädessä ja pyytelee ohikulkijoilta euroa. Olen nyt Turussa 5 vuotta asuneena nähnyt tuon reppanan lähes aina notkumassa Humalistonkadulla humalassa/huumeissa. Pojalla ei meinaa edes housut pysyä ylhäällä. Surullista miten noin nuorena (ainakin melko nuoren näköinen) on jo noin pahasti rappeutunut. Joku varmasti tietää hänen tarinansa? Onko hän asunnoton? Hänet pitäisi auttaa uudelleen elämän alkuun. Hänelle pitäisi kertoa Jeesuksesta.

45

5871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turun turinat

      Lueskele näitä Turku-keskustelua, sieltä löytyy varmaan jo useampikin avaus tästä samasta sällisä.
      Voit hyvin kertoa Jeesuksesta tai Batmanista, varmaan molemmat tarinat auttavat häntä yhtä paljon.

    • sinä menet

      sitten kertomaan persuksistasi...

    • olemme tehneet

      kaikkemme hänen puolestaan. On aivan mahdottoman sympaattinen poika, mutta ei pääse erti viinapirun otteesta. Keräsimme hartausyhdistyksemme jäseniltä avustuksen ja ostimme hänelle yksiön Humalistonkadulta. Järjestimme vahtimestarin työpaikan ja haimme hänet kokouksiimme. Kuuden viikon kuluttua hän hävisi. Ei tullut kokouksiin, ei töihin eikä avannut oveaan. Kahden viikon kuluttua uusi asukas avasi oven ja kertoi ostaneensa asunnon. Hintaa ei suostunut kertomaan, mutta poika kadulla kertoi vaihtaneensa sen ruotsinlaiva- ja drinkkilippuihin. Aivan turhaa

    • Jeesuksesta!

      Tuo nuori mies on psyykkisesti häiriintynyt ja alkoholisoitunut. Tietääkseni ei käytä huumeita. Liikkuu koko keskustan alueella, mutta ehkä hänellä on asunto jossain Humalistonkadun lähettyvillä. Siinä näyttää olevan useimmiten.
      Olemme kertoneet hänelle Jeesuksesta, mutta tuntuu, ettei hän ymmärrä vähääkään.

      Yritän nyt sanoa muillekin uskoville, että kutsuvat vaikka kotiinsa juttelemaan, jos sillä tavalla saisi hänet avautumaan. Rukoillaanko hänen puolestaan?
      Olemme kutsuneet häntä kokoukseen. Hän ei välitä, eikä kunnolla edes vastaa.

      • sitten

        kori kaljaa niin viihtyy hetken.


      • Unto Ala-Lerssi

        "Olemme kertoneet hänelle Jeesuksesta, mutta tuntuu, ettei hän ymmärrä vähääkään."

        No kokeile sitä Batmania, jos ois tutumpi. Ostakaa sille viinaa, koska jokainen joka on päättänyt tehdä itsemurhan hitaasti tekee sen varmasti, se on yksilön vapaa tahto. Väliintulo vain hidastaa. Varmaan ymmärtää lasikantisia laulukirjoja raamatuntuputtamisen sijaan. Uskikset tuppaa iskemään kiinni aina kun näkevät heikoilla olevan ihmisen. Ei ne terveen ja normaalin kimppuun uskalla käydäkään. Vähän kuin petoeläimet saaliin perässä. Jos joku osoittaa heikkoutta, niin kohta on kööri shakaaleja niskassa.


    • .............

      Ei ihme että on sekaisin jos toiset hörhöt käy rupattelemassa jatkuvasti jostain mielikuvitus henkilöstä.

    • seuraillut

      pojan pyörimistä siinä Humalistonkatu seiskan kohdalla.

      Näyttää olevan omissa fantasiamaailmoissaan.

      Tuntuu vain siltä, ettei hänellä olisi suurempia murheita. Tietenkin voisi ajatella laitoshoitoa, mutta olisiko siellä onnellisempi?

      Useinhan ulkopuolisen, tavallisen ihmisen on vaikea tehdä diagnoosia näistä.

      • huonompaan

        Se on mennyt huonompaan jamaan se kaveri. Ei käyttäytynyt ennen noin vaan vielä puoli vuotta oli hyvin käyttäytyvä vaikka kaljapullo kädessä ja korvalaput korvilla kulkikin.

        Vaikuttaa tosiaan aika nuorelta mieheltä. 20-30 vuotias kaveri. Joku ammattiauttaja joka tietää miten tässä pitäisi toimia jotta auttaisi oikein voisi kyllä auttaa kaveria kuiville tai kertoa täällä miten toimia. Kyllä tuo kaveri on vielä pelastettavissa normaali elämän pariin. Olen siitä ihan varma.


      • nostanut
        huonompaan kirjoitti:

        Se on mennyt huonompaan jamaan se kaveri. Ei käyttäytynyt ennen noin vaan vielä puoli vuotta oli hyvin käyttäytyvä vaikka kaljapullo kädessä ja korvalaput korvilla kulkikin.

        Vaikuttaa tosiaan aika nuorelta mieheltä. 20-30 vuotias kaveri. Joku ammattiauttaja joka tietää miten tässä pitäisi toimia jotta auttaisi oikein voisi kyllä auttaa kaveria kuiville tai kertoa täällä miten toimia. Kyllä tuo kaveri on vielä pelastettavissa normaali elämän pariin. Olen siitä ihan varma.

        taksojaan? Ennen se oli 80centtiä.


      • indeksikorotus...
        nostanut kirjoitti:

        taksojaan? Ennen se oli 80centtiä.

        .on tarpeen.


    • humalistonhullut

      Joko pulipojan on kuolema korjannut pois kadulta maleksimasta?

    • Nyt pitäisi mennä

      kertomaan hänelle Timo Soinista ja Teuvo Hakkaraisesta...!

    • koldjprlio

      Ei ole kuollut, nähty Humalistonkadun R-kioskin rappusilla istumassa viime viikkoina!

    • Raamatullapäähän!

      No voi hyvänen aika teitä jeesustelijoita!!
      Mitä yksi taruolenro häntä auttaisi?!
      ..

    • Ei voi olla totta

      "Keräsimme hartausyhdistyksemme jäseniltä avustuksen ja ostimme hänelle yksiön Humalistonkadulta."

      Ostakaa minullekin.

      • Pöh, läppähän tuo...

        ...tietysti oli. Pasi asuu vuokralla ja kaupunki hoitaa vuokran.
        Skitsofreenikko, mutta pärjäilee ilman kallista laitoshoitoa.


      • piipaapöö

        Minä haluan myös!


      • Matti.
        piipaapöö kirjoitti:

        Minä haluan myös!

        Pasilla on muuten kauhean kokoinen kulli, Pyysi tupakkaa ostin sille askin ja päädyttiin asunolleni.


    • Istuttii

      kerran Pasin kaa sen partsil aamul raukeena ja vast siin huomattiin, et se onki mun mulukku, ku hais paskalle :)

    • Hum.kand.Hum.kad

      Kiva kun kannatte huolta minusta. Ei kuitenkaan tarvitse. En ole alkoholisti. Olen valinnut tämän tavan elää koska petyin naiseen jota rakastin. Olen siis omasta halustani asemassani, Sain Hum.kandin paperit taskuuni keväällä 2003. En siis ole aivan idioottikaan.

      Yhteiskunta ja ohikulkijat pitävät huolta tarpeistani, paremmin kuin uskoisittekaan. Pipariakin tarjotaan enemmän kuin välitän vastaan ottaa.

      Joten jatkoja kaikille. Antakaa se euro tai rööki jota pyydän, ja naiset saavat tarjota tavaraansa, kubhan eivät loukkaannu siitä, että mahdollisesti kieltäydyn

    • huikea kirja

      tämän ja listonin tarinoista sais huikean kirjan

    • concerned

      Tämä mies nyt tosi huonossa kunnossa. Niin laiha, ja istuu nykyään rullatuolissa. mutta edelleen eloissa. Tietääkö joku hänen nimensä ja hänen tarina?

      • kysy vaan

        ota selvää


      • ison ystävä pekka
        kysy vaan kirjoitti:

        ota selvää

        Vielläkö myy 40 eurolla tunti ?


    • exodus1

      tuli bussilla ketarantielt verkahovii vastaåpäätä humalistonkadul töihin viime viikol

    • puli vai taiteilija?

      Nuota puliukkoja nyt on joka paikka täynnä ympäriämpäri Suomenmaan.Jos siis haluat auttaa niin osta kunnon ruokapussillinen.Rahaa ei kannata,koska se menee kurkunkoskesta alas.Ja jos työnnät kouraan jotain uskonopetuspapereita niin ne puolestaan lentävät jokeen.

    • Raitis pulimies -57

      Hei te urvelot! Pultsareita ei ole enää hengissä ollut 1960 luvun ja pulituuriakaan en enää vuosikymmeniin ole mistään rautakaupasta saanut! Itse olen pulia 60 luvulla hakannut ja puhdasta pirtuahan siitä hakkaamalla sai.Vaan te nössikät puhutte puliukoista,vaikka ette tiedä mitä se sana oikeasti tarkoitti!

      • Karlskråna

        Pasi istuu pyörätuolissa, koska sai vakavan verenmyrkytyksen ja oli puoltoista kuukautta sairaalassa. On kai eräänlainen ihme, että on elossa.


      • ikokkljuuj
        Karlskråna kirjoitti:

        Pasi istuu pyörätuolissa, koska sai vakavan verenmyrkytyksen ja oli puoltoista kuukautta sairaalassa. On kai eräänlainen ihme, että on elossa.

        Onko tämä pasi sama hidas yksilö joka kävelee raunistulla-linjaautoasema väliä paskasena todella hitaasti välillä pysähtyen kesken askeleen.


      • kenkien kuluttaja
        ikokkljuuj kirjoitti:

        Onko tämä pasi sama hidas yksilö joka kävelee raunistulla-linjaautoasema väliä paskasena todella hitaasti välillä pysähtyen kesken askeleen.

        Jo on tapahtumarikas paikka tämä humalistonkatu;välillä siellä kävellä homppii puliukkopoika,välillä joku toinen,toisinaan julkkis jne.Taitaa olla Turun kuuluisin kävelykatu-varsinainen promenaadi.Eli jos haluat olla JOKU,niin heti sinne kävelemään.Sekä pukeutua ja käyttäytyä erikoisesti.Niin silloin on huomio taattu!


      • Well, Or
        ikokkljuuj kirjoitti:

        Onko tämä pasi sama hidas yksilö joka kävelee raunistulla-linjaautoasema väliä paskasena todella hitaasti välillä pysähtyen kesken askeleen.

        Joo. Kyllä se on hauskaa nauraa ja kuulutella ympäriinsä miten ja missä psykoosisaurautta kärsivä ihminen käyttäytyy.

        Todella paradoksaalista, että näille tapauksilla julkisesti nauraa tyypit, jotka kävelevät foliohatut päässä ja valittaa miten ihmisiltä viedään yksityisyys, mutta sitten itse heittelevät selviä tuntumerkkejä nettiin psykoosisairauksista kärsivistä ihmisistä ja jopa räpsivät näistä valokuvia kaikkien nähtäville.

        Henkisesti sairaat ihmiset eivät ole hauska asia!


      • Well, Or
        Well, Or kirjoitti:

        Joo. Kyllä se on hauskaa nauraa ja kuulutella ympäriinsä miten ja missä psykoosisaurautta kärsivä ihminen käyttäytyy.

        Todella paradoksaalista, että näille tapauksilla julkisesti nauraa tyypit, jotka kävelevät foliohatut päässä ja valittaa miten ihmisiltä viedään yksityisyys, mutta sitten itse heittelevät selviä tuntumerkkejä nettiin psykoosisairauksista kärsivistä ihmisistä ja jopa räpsivät näistä valokuvia kaikkien nähtäville.

        Henkisesti sairaat ihmiset eivät ole hauska asia!

        *- ja missä


      • Astyanax
        ikokkljuuj kirjoitti:

        Onko tämä pasi sama hidas yksilö joka kävelee raunistulla-linjaautoasema väliä paskasena todella hitaasti välillä pysähtyen kesken askeleen.

        Ei ole. Tiedän sen tapauksen. Kutsun häntä zombiksi. Se on eri henkilö kuin tämä Humalistonkadun spurgu.


    • 14+15

      Just joo! Suomessa ei varmaan ole raitis, jos ei ole raitistunut Jesus Fan Clubin avulla.

      Ei se Jeesuksesta kertominen tuo hänelle asuntoa, uusia vaatteita ja ennen kaikkea, elämää.

      Vaikka minä höpöttäisin täällä kotonani Hallelujaa 24/7, en saa työpaikkaa, en vaimoani takaisin... mikään ei muutu.

      Jos todella uskotte siihen taivasten valtakuntaan ja paratiisiin elämän jälkeen, niin sittenhän on parempi, että nitistätte sen pultsarin, että hän pääsee sinne saman tien!

      • sathanas

    • Sivusta seurannut

      Mä näin pe iltapäiväl ja nyt ma iltapäiväl siin Humalistonkadul Armast vastapäätä koruliikkeen ja baarin välis miehen istumas pyörätuolis ja juovan tölkistä bissee.

      Näin myös, ku aurinkokuningas, a.k.a Tamminen pyöräili Humalistonkadun pyörätiel Semi-Burgeril päin sinisel Jopo-tyylisel pyöräl maanantaina kahden aikoihin.

    • Kolmas syrjäytynyt

      Pasi ei ole se "hidas yksilö", jonka nimim. ”ikokkljuuj” olet nähnyt kävelevän puolen kilometrin tuntinopeutta linja-autoaseman ja Raunistulan välillä.

      • S M Etana

        Miksi aina pitäisi kävellä nopeasti? Jos ei ole kiire minnekään, niin sitten voi vaikka seisahtua välillä.

        Siinä vierähtää päivä kivasti kun käy kotoaan keskustassa ja takaisin.


    • 19+3

      Tää hidas kävelijä on kyllä loistava yksilö! Ei varmastikaan ole huolen häivää huomisesta ja montamonta vuotta mäkin oon häntä nähnyt siinä linja-autoaseman nurkilla seisomassa paikallaan. Tuskin on vaaraksi itselleen tai muillekaan, kun vapaana täällä painaa menemään... Sympaattinen herrasmies, joskin vähän likainen.

    • kierrän kaukaa

      haiseva persu

    • Kuka hän sitten on?

      Huolestuneelle kansalaiselle;onhan toisaalta aivan mukava,että huolehdit toisista,mutta ehkä pipopäinen itse kuitenkin huolehtii itse itsestään.Onhan tehnyt itse valintansa aikanaan.Ja kantaa sen seuraukset aivan itse terveytensä menettäneenä.Asunnon ja muun voi sitten sosiaalitoimi hänelle huolehtia.Siihen ei ulkopuolisia silloin tarvita.

    • Peter Punk

      Pasi tosiaan on eri mies ku Raunistulan hidas mies. JA kuten ylempää voitte lukea, Pasi on itse valintansa tehnyt. Hidas mies tavallaan kans, kieltäytyy lääkkeistä koska silloin hän olis samanlainen kuin kaikki muutkin.

    • 23456789089700856865

      tyypillinen persu

    • Huma8

      Kuollut..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe