Olisin ostamassa jackrusselinterrierin pentua..
minkälainen jacrussel on koirana? luonne, sairaudet? niistä tarviseisin tietoa! olen yrittänyt etsiä googlesta,mutta kaikki on niin eri mieltä,nii kertokaapa te joilla on/oli
jackrusselinterrieri, olen kuullut että jackrusselinterrierit sairastaa epilepsiaa:((?
onko se niillä miten yleistä? ja mitä pitää tehdä jos oma koira saa kohtauksen? olen varautunut kaikkiin.. ja haluaisin sellaisen koranpennun josta tiedän ettei vanhemilla ole ollut mitää epilepsiaa,ollaahan sitä keiletty ettei koiraa saa astuttaa jos tietää että jommassa kummassa on jokin perinnöllinen sairaus! mutta ihmiset on niin tyhmiä kun eivät voi uskoa/ymmärrä... Ja voisitteko laittaa linkit mulle tähän luotettavista kasvattajista/kenneleistä? jos tiedätte? missä ei ole mitään perinnöllisiä sairauksia,kyllä tiedän että sairaus voi tulla vaikkei vvanhemmissa ole sitä,mutta haluan varman ja luotettavan koira ihmisen jolta oman koiran ostaisin:))) kiitti jo etukäteen:))
jackrussel
3
927
Vastaukset
- tuonne
http://www.jackrussellinterrieri.fi/ sieltä minä olen lukenut ja siellä on myös pentulista josta voit tutkailla pentuja ja kasvattajia.
- j.russeli
SJRT´n sivut ovat todella hyvät, sieltä löytyy tietoa rodusta, toiminnasta sekä kasvattaja lista. Kannattaa hankkia pennun vastuuntuntoiselta kasvattajalta, he tietävät pentueittensa terveys historiat, jotka ovat tärkeät. Kaikki kasvattajat kyseisessä listassa, ovat asiansa osaavia ja vastuuntuntoisia. He vastaavat kysymyksiin ja varmaan saa mennä paikan päälle ja tutustua rotuun. Itselläni on kaksi russelia. Molemmat ovat omia persoonallisuuksia, mutta perus terriereitä... :) Eli omapäisiä, peräänantamattomia, energisiä, aina valmiina toimintaan ja aina täysillä mukana.. Tarvitsevat sopivassa suhteessa fyysistä ja psyykkistä toimintaa, jotta ei keksi omia pahoja ajan kulukseen. Mutta ennen kaikkea ne tarvitsevat määrätietoisen ja itsepäisen omistajan. Tietysti valitsemasi koiran luonne tulee olla sopia omaan luonteeseesi, jotta yhteis elonne olisi suht tasaista. Mutta oli koira minkä rotuinen tahansa, on pääasia, että ihminen ymmärtää että koira on koira.. Jakautuneet mielipiteet syntyvät pitkälti siitä, kun jotkut ymmärtävät mitä koirat tarvitsevat ja miksi, jotta elämä heidän kanssaan sujuisi. Ja varmaan siitäkin, että ymmärtää valitsemansa rodun erityis tarpeet. Russeli on tosiaan iso koira pienessä paketissa. Jos olet valmis olemaan aktiivinen, johdonmukainen ja vahva johtaja.. niin tulet saamaan aivan mahtavan kumppanin.. :)
- Russel9kk
Ennenkuin hankit pennun,käy tarkasti eri kennelien sivustoja läpi ja ole yhteydessä kasvattajiin. Hyvä kasvattaja kertoo onko pennun suvussa sairauksia,jotka olisivat periytyviä. Hyvä kasvattaja myös antaa sinun tulla katsomaan pennun vanhempia,jotta näät millaisia he ovat luonteeltaan.
Koiran hankinassa on kuitenkin aina tiettyjä riskejä. Koiralla voi puhjeta diabetes,epilepsia ym pysyvä sairaus myöhemmällä iällä.
Meillä on 9kk vanha russelipoika. Maailman kiltein koira,vaikka olin varautunu kitkemään pois räkytykset ym. Tottelevainen,mutta pelkää lapsia.
Koiran tuleva luonne riippuu myös siitä miten sitä on kennelissä kohdeltu ja miten sen pentuaika uudessa kodissa on mennyt.
Olethan varautunut siihen,että voit joutua todella kovilla kouluttaessasi näitä jästipäitä?:) Koira voi haukkua/rähistä toisille koirille,olla arka ihmisiä kohtaan,pelätä yksinoloa... Ne kannattaa muistaa kun pentua hankkii.
Ja tosiaan,muista että pentu pitää 3-4kk ikäiseen asti juoksuttaa pihalla heti leikin loputtua,pennun herättyä yms,satoi vettä tai paistoi!:)
Muuten onnea koiranhankintaan ja onnittelut hyvän rodun valitsemisesta!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1701277
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472