Oli tuossa pari päivää sitten pääsykokeet (ammattikoulun pääsykokeet) ja ne meni minun osalta erinomaisesti. Kirjallisessa osuudessa sain kirjoitettua kaiken tarpeellisen paperille, haastattelussa olin asianomainen ja annoin itsestäni ihan hyvän kuvan mielestäni. Mietityttää kuitenkin vain se että kun keskiarvoni ei ole mikään kovin korkea (alle 7) niin minkäköhänlaiset mahdollisuuteni silti ovat? Vaikuttaakohan pääsykoe paljon pääsemiseeni... jos vaikuttaa niin sen perusteella minulla ainakin pitäisi olla hyvät mahdollisuudet. No tulokset tulevat kuitenkin ensi kesäkuussa. Nyt sitten stressataan vaihteeksi niistä!!
Ammattikouluun pääsy
7
1384
Vastaukset
- amikseen..
Hain amikseen, sosiaali & terveys -alalle 6,4 keskiarvolla. Pääsykokeetkin ovat jo olleet. Pääsykokeet ratkaisevat eniten, ei sillä keskiarvolla ole suurta merkitystä. Lähinnä sen takia haluavat tietää ysin päättönumerot, ettei kouluun mene kukaan jolla kaikki aineet ovat sellaista vitosen luokkaa.
- jää siitä kiinni
Lukioon sitä keskiarvoa katsotaan. Tietenkin jos joku menestyi yhtä hyvin kuin sinä ja keskiarvo parempi, niin hän menee etusijalle.
- Ysiltä pois
Joo kiitoksia selvennyksestä. No onneksi minulla on toivoa koska tuo pääsykoe meni niin hyvin!
- Ysiltä pois
Ysiltä pois kirjoitti:
Joo kiitoksia selvennyksestä. No onneksi minulla on toivoa koska tuo pääsykoe meni niin hyvin!
Ja kuulin muuten jotain juttua että jotkut 5 keskiarvolla olevat on päässyt ammattikouluun (mutta melkoisen hikisesti). Aika outoa!
- asd4114
Ysiltä pois kirjoitti:
Ja kuulin muuten jotain juttua että jotkut 5 keskiarvolla olevat on päässyt ammattikouluun (mutta melkoisen hikisesti). Aika outoa!
Itselläni oli silloin aikoinaan keskiarvo 6,2 ja pääsin silti kauppikseen.Sinne tosiaan oli pääsykokeet ja kuulemma silloin ei paljoa keskiarvoja katsella..
- Mihin?
Näkeekö netistä jostain sivulta aikaisemmin tulokset, onko päässyt jonnekkin?
Suurin osa ainakin ammattikouluista julkaisee tänään nettisivuillaan valituiksi tulleet. Lukioista en sitten tiiä. Kannattaa kattoo sen ammattikoulun sivut, jonne oot hakenu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194919Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä543925Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603503Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732658Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1362397Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572289Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084